سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۸ - May 30, 2006
در صورت تصويب پيشنهاد شهرداري  ، از خرداد تا نيمه شهريور
طرح تردد نوبتي خودروها لغو مي شود
005697.jpg
گروه شهري _ طرح ممنوعيت تردد صبحگاهي خودروهاي تك سرنشين در محدوده اضطرار به زودي براي بررسي به شوراي عالي ترافيك ارائه مي شود.
مديران حوزه حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به تازگي از طرحي سخن مي گويند كه براساس آن تردد خودروهاي تك سرنشين در محدوده اضطرار در مقطع زماني بين ساعت ۶ تا ۱۰ صبح ممنوع مي شود.
مهندس مهرداد تقي زاده _ معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران بر اين باور است كه طرح ممنوعيت تردد خودروهاي تك سرنشين در محدوده اضطرار، ازجمله طرح هايي است كه مي تواند به آرام سازي ترافيك در محدوده موردنظر منتج شود.
وي ضمن تاكيد بر تاثير همسان اين طرح با طرح تردد نوبتي خودروها مي افزايد: درصورت اجراي طرح پيشنهادي شهرداري كه از حيث كارشناسي، قابل دفاع بوده و پشتوانه مطالعاتي دارد، از تردد حداقل ۳۰۰ هزار خودرو جلوگيري خواهد شد.
طرح پيشنهادي شهرداري مبني بر ايجاد ممنوعيت تردد خودروهاي تك سرنشين در محدوده اضطرار با استقبال كارشناسان و متخصصان امور حمل و نقل و ترافيك و شهروندان روبه رو شده است.
مهندس علي اكبر گلرخي _ متخصص ترافيك و حمل و نقل مي گويد: باتوجه به اينكه بيش از ۵۰ درصد خودروها در ساعات اوليه روز به صورت تك سرنشين تردد مي كنند و همين موضوع يكي از اصلي ترين عوامل بروز بار سنگين ترافيك در معابر عمومي مي شود، ضرورت دارد طرح هايي به مورد اجرا درآيد كه اين رقم به ميزان قابل توجهي كاهش يابد.
وي تصريح كرد: اجراي طرح ممنوعيت تردد خودروهاي تك سرنشين در محدوده اضطرار هرچند به ظاهر محدوديتي براي شمار اندكي از شهروندان ايجاد مي كند، اما در يك نگره كلي به نفع اكثريت شهروندان و وضعيت ترافيك شهر مي باشد.
گلرخي در توضيح ديدگاه خود مي افزايد: درصورت حذف تردد حداقل ۳۰۰ هزار خودرو، سرعت تردد و زمان سفر در محدوده اضطرار به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد و همين امر مي تواند به گرايش شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي در سفرهاي درون شهري به ويژه به مقصد هسته مركزي شهر منتهي شود.
گلرخي گفت: با اجراي طرح منع تردد خودروهاي تك سرنشين در محدوده اضطرار، نيازي به ادامه اجراي طرح تردد نوبتي خودروها نخواهد بود.در همين زمينه سردار حسين ساجدي نيا، معاون راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: طبق آماري كه سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري ارايه كرده است، تاثيري كه طرح خودروهاي تك سرنشين در كاهش ترافيك دارد همانند اجراي طرح تردد زوج و فرد خودروها در شهر تهران است.پيرو اعلام وجود چنين ديدگاهي مبني بر يكسان بودن در طرح تردد نوبتي خودروها با ممنوعيت تردد خودروهاي تك سرنشين در محدوده اضطرار،  هاشمي تشكري _ مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك پيشنهاد داد كه طرح تردد نوبتي خودروها از خرداد تا نيمه شهريورماه لغو شود.
وي در توجيه پيشنهاد خود مي گويد: همه ساله با آغاز فصل امتحانات دانش آموزان و به دنبال آن تعطيلي مدارس و سفرهاي شهروندان به ديگر نقاط كشور شاهد ترافيك رواني نسبت به ساير فصل ها هستيم.وي با بيان اين مطلب كه به دليل كاهش بار ترافيكي، هيچ ضرورتي براي ادامه طرح زوج و فرد در سه ماه آينده وجود ندارد، افزود: فلسفه اجراي اين طرح در چنين ايامي، كم رنگ و غيرضروري است.

در آستانه هجدهمين سالگرد عروج حضرت امام(ره) انجام شد
بهره برداري از دو پروژه بزرگراهي در جنوب غرب تهران
005664.jpg
گروه شهري- پروژه بهسازي و تعريض جاده قديم قم با حضور شهردار تهران به بهره برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، به منظور روان سازي ترافيك سنگين جاده قديم قم به ويژه در روزهاي پاياني سال و ايام زيارت زائران حرم مطهر امام خميني (ره ) و مزار شهيدان و اهل قبور پروژه تعريض و بهسازي جاده قديم قم كه تيرماه سال گذشته آغاز شده بود، ديروز به بهره برداري رسيد.
اين پروژه كه با حضور دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران به بهره برداري رسيد، شامل بهسازي جاده قديم قم از سه راه ترانسفر تا سه راه خيرآباد به طول ۲۳۰۰ متر است.
در همين حال دكتر قاليباف شهردار تهران، صبح ديروز پس از بازديد از پروژه هاي تقاطع غيرهمسطح سه راه نعمت آباد و بخش سوم و پاياني تقاطع بزرگراه آزادگان و خليج فارس (ميدان جهاد) از نزديك در جريان روند بهسازي و تعريض جاده قديم قرار گرفت.
اين در حالي است كه شهردار تهران در جريان بازديد از پروژه هاي تعريض و بهسازي جاده قديم قم و راه هاي محدوده مرقد حرم مطهر امام خميني (ره) بر اتمام به موقع، سريع و اصولي اين پروژه تاكيد كرد.
همچنين۲/۱ كيلومتر از راه هاي دسترسي اجرا شده در محدوده مرقد مطهر امام  خميني (ره) با حضور شهردار تهران گشايش يافت و به بهره برداري رسيد.
شهردار تهران در جريان بازديد از بزرگراه شهيد كاظمي بر بهره برداري سريع از پل شكوفه حدفاصل سه راه نعمت آباد تا ميدان جهاد تاكيد كرد و افزود: تا پيش از برگزاري مراسم هجدهمين سالگرد عروج ملكوتي حضرت امام بايد وضعيت معابر و راه هاي منتهي به مرقد مطهر امام خميني براي رفاه حال زائران به بهترين شكل ممكن ساماندهي شود.

مدير عامل متروي تهران:
وزير كشور خواستار نام ايراني براي مترو است
فارس: مدير عامل مترو با اشاره به ملاقات روز گذشته خود با وزير كشور گفت: وزير كشور خواستار تغيير نام مترو به يك كلمه ايراني شده است.
محسن  هاشمي ديروز در همايش ترافيك تهران - چالش ها و راهكارها كه در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد افزود: تاكنون كلماتي مثل به رو، تندرو، زيررو، ارايه شده، ولي مورد پسند وزارت كشور واقع نشده است.
مدير عامل مترو اظهار داشت: سيستم حمل و نقل انبوه يكي از راهكارهاي مناسب براي حل معضل ترافيك در كلان شهر تهران است كه در اين زمينه شهرداري تهران و دولت هزينه زيادي صرف كرده اند.
مدير عامل مترو با اشاره به سيستم حمل و نقل ريلي گفت: اين سيستم با نيروي برق حركت مي كند و به صورت هوايي و زيرزميني و با توانايي جابجايي انبوه مسافر است.
به اعتقاد مدير عامل مترو، قطار شهري پيش شرط توسعه پايدار ابرشهرها است.
وي در خصوص ايمني مترو گفت: از آغاز به كار مترو تا كنون با وجود حدود يك ميليارد سفر درون شهري حتي يك حادثه مرگبار هم در مترو به وجود نيامده است.
هاشمي  در خصوص احداث ترامواي شهري در تهران گفت:  براي احداث تراموا در برخي از نقاط شهر تهران، بايد عبور و مرور خودروها متوقف شود و بعيد است اين طرح در تهران جوابگوي معضل ترافيك باشد.
مدير عامل مترو در پايان خاطرنشان كرد: براي قطارهاي كلان شهر ايران تا ۲۰ سال آينده ۱۶ ميليارد دلار هزينه در نظر گرفته شده است.

درخواست كارشناسان از نمايندگان مردم
مجلس به طرح شوراي عالي استان ها
براي اصلاح قانون شوراها توجه كند
005667.jpg
گروه شهري _ لايحه اصلاحي دولت درخصوص قانون شوراها و تصويب يك فوريت آن در مجلس، تاكنون واكنش ها و اعتراض هايي را از سوي شوراهاي سراسر كشور درپي داشته است و كارشناسان و دست اندركاران حوزه نهادهاي مدني نيز اين لايحه را محدودكننده اختيارات شوراها تلقي مي كنند.
به گزارش همشهري، اعضاي شوراهاي شهر و روستا با استناد به جايگاه قانوني فلسفه تاسيس و شكل گيري اين نهاد مدني و اصول مصرح قانون اساسي و روح حاكم بر آن معتقدند در شرايطي كه ميزان اختيارات شوراها حتي در وضعيت كنوني با جايگاه پيش بيني شده شوراها در اصول ششم، هفتم، يكصد تا يكصد و ششم قانون اساسي و اجراي سياست هاي كلي نظام و چشم انداز ۲۰ ساله كشور فاصله زيادي دارد، دولت لايحه اي ارايه مي دهد كه درصورت تصويب آن همين اختيارات اندك شوراها نيز محدودتر مي شود.
اصل هفتم قانون اساسي، شوراها را از اركان تصميم گيري و اداره امور كشور قلمداد كرده و جايگاه و حدود اختيارات شوراها در قانون اساسي تا جايي است كه اصل يكصد و سوم قانون اساسي تصريح دارد: «استانداران، فرمانداران، بخشداران و ساير مقامات كشوري كه از طرف دولت تعيين مي شوند در حدود اختيارات شوراها ملزم به رعايت تصميمات آنها هستند.»
علاوه بر اين از آنجا كه «پيشبرد سريع برنامه هاي اجتماعي، اقتصادي، عمراني، بهداشتي و فرهنگي آموزشي...» (اصل يكصدم)، «جلوگيري از تبعيض و جلب همكاري در تهيه برنامه هاي عمراني و رفاهي استان ها و نظارت بر اجراي هماهنگ آنها...» (اصل يكصد و يكم)، «تامين قسط اسلامي و همكاري در تهيه برنامه ها و ايجاد هماهنگي در پيشرفت امور در واحدهاي توليدي، صنعتي، كشاورزي و...» (اصل يكصد و چهارم) جزو وظايف و ماموريت هايي به شمار مي رود كه قانون اساسي براي شوراها درنظر گرفته است بنابراين اصلاح قوانين در اين زمينه بايد به گونه اي باشد كه دست شوراها را در انجام اين امور باز بگذارد.
اخيرا شوراي عالي استان ها به نمايندگي از سوي شوراهاي سراسر كشور با بررسي مقايسه اي ميان «قانون فعلي شوراها» و «لايحه اصلاحي دولت» و استخراج مغايرت هاي قانوني آن «طرح پيشنهادي» را با كمك حقوقدانان و كارشناسان اين حوزه و با استفاده از برخي نقطه نظرات شوراهاي كشور براي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي فرستاده و از آنان خواسته است اين طرح را به جاي لايحه دولت در دستور كار خود قرار دهند و تصويب كنند.
طرح پيشنهادي شوراي عالي استان ها شامل مغايرت هاي لايحه دولت با قانون اساسي، قوانين جاري و سياست هاي كلي كشور و پيشنهادهاي اصلاحي اين شورا درخصوص مواد و بندهاي مندرج در اين لايحه است كه در اين گزارش به برخي از مهمترين آنها اشاره مي شود.
شوراي عالي استان ها با گوشزدكردن اهميت و جايگاه شوراها در قانون اساسي، چشم انداز ۲۰ ساله كشور و لزوم تداوم سياست نظام در كاهش تصدي گري دولت و ارتقاء نقش نهادهاي مردمي در فرآيند تصميم سازي و تصميم گيري از لايحه پيشنهادي دولت درخصوص اصلاح قانون شوراها انتقاد و خاطرنشان كرده است: روح حاكم بر اين لايحه بيشتر ناظر به محدودكردن وظايف و اختيارات شوراها، افزايش تصدي دولت به ويژه وزارت كشور و اعمال نظارت غيرضروري و سختگيرانه از سوي دولت بر شوراها و... مي باشد.
شوراي عالي استان ها لايحه پيشنهادي دولت را داراي اشكالاتي مي داند و معتقد است: كليات و مفاد اين لايحه با اصول قانون اساسي درمورد شوراها مغايرت دارد و به عنوان مثال درحالي كه قانون اساسي شوراها را از اركان تصميم گيري دانسته است، اين لايحه با قيد و بندهاي محدودكننده در شرح وظايف و اختيارات شوراها مندرج در مواد ۶۸ تا ۷۸ قانون شوراها، سعي در تنزل جايگاه و شان شوراها دارد.
بنا به اعلام شوراي عالي استان  ها در لايحه دولت، تقويت ساز و كارهاي نظارت بيشتر بر شوراها مدنظر قرار گرفته درحالي كه فلسفه تشكيل خود شوراها، گسترش و توسعه نظارت بر عملكرد دستگاه هاي دولتي است.
شوراي عالي استان ها همچنين اشاره مي كند كه قايل شدن اختيارات گسترده براي مقامات دولتي ازجمله وزير محترم كشور در محدودكردن شوراها خلاف قانون اساسي است. از اين رو ذكر تبصره ماده ۶۴ (لايحه دولت) و قايل شدن حق الغاء مصوبات شورا بدون ذكر مدت، آسيب بزرگي است كه گريبانگير شوراها مي شود.شوراي عالي استان ها مي گويد: در لايحه پيشنهادي دولت بر دامنه تصدي گري و دخالت دولت و دستگاه هاي دولتي در امور شوراها افزوده شده است. به ويژه ساز و كار پيش بيني شده درباره نحوه تعامل مجموعه وزارت كشور، استانداري ها، فرمانداري ها و بخشداري ها با شوراها فراتر از حيطه سياست گذاري و نظارت كلان در امور حاكميتي است و پيشتر در جايگاه مداخله وزارت كشور در امور شوراها است.
اين شورا همچنين با اشاره به برخي از مهمترين مصاديق اين ابهامات و اشكالات در لايحه پيشنهادي وزارت كشور، پيشنهادهاي خود را نيز ارايه كرده كه در بخشي از آن آمده است: ماده ۵ پيشنهادي دولت ناظر به ماده ۷ قانون اصلاحي مصوب ۱۳۸۲ تعداد اعضاي شوراها را به نحو محسوسي كاهش داده است. حال آنكه باتوجه به اصول مردم سالاري ديني و ضرورت بسط و گسترش تفكر شورايي لازم است.
تعداد اعضاي شوراها به تعداد مندرج در ماده ۷ قانون شوراها مصوب سال ۱۳۸۲ باقي بماند.
اعتراض ديگر شوراي عالي استان ها به اين لايحه درباره «انتخاب دهيار و شهردار» بوده و معتقد است: در پيشنهاد دولت «تاييد فرماندار و استاندار» ذكر شده است كه اين مساله با روح قانون اساسي منافات دارد. تنها وظيفه دولت در اين خصوص صدور حكم است و درصورتي كه وزارت كشور معتقد به عدم رعايت مقررات قانوني باشد مي تواند در مهلت هاي مقرر از طريق هيات هاي حل اختلاف اعتراض كند.
شوراي عالي استان ها همچنين با انتقاد از محدودشدن اختيارات شوراها در لايحه پيشنهادي دولت آورده است كه: در تبصره پيشنهادي درخصوص بند ۳۰ ماده ۷۱ قانون شوراها،  لايحه دولت مقرر نموده است كه «شوراي اسلامي شهر موظف است يك نسخه از گزارش حسابرسي را براي اطلاع به وزارت كشور ارسال نمايد، اين درحالي است كه در متن قانون، شوراي شهر مرجع نهايي حسابرسي شهرداري بوده و منطق حقوقي و عرفي نيز چنين اقتضايي را دارد كه از تصدي دولت كاسته شود.»
از ديگر موارد اعتراض هاي شوراي عالي استان ها مربوط به ماده ۴۵ لايحه پيشنهادي دولت است كه به گفته اين شورا به شدت سعي در كاهش اختيارات و وظايف شوراها مندرج در بند ۷ ماده ۷۱ مصوب شده است و به عنوان مثال آوردن قيد «كسب مجوز از دستگاه هاي ذي ربط» در بند ۷ ماده ۷۱ عملا شوراها را مسلوب الاختيار مي كند.
شوراي عالي استان ها از نمايندگان مجلس خواسته است به جاي بررسي لايحه پيشنهادي دولت، طرح پيشنهادي اين شورا در دستور قرار گيرد و تصويب شود تا شاهد رشد و بالندگي بيش از پيش نظام شورايي در كشور باشيم.

بهشت زهرا (س) امسال پذيراي ميليون ها تن از رهروان راه امام خميني (ره) است
تسهيلات مترو براي انتقال شهروندان
به حرم امام خميني (ره)
گروه شهري _ مدير عامل  سازمان  بهشت  زهرا(س ) گفت : امسال  بهشت  زهرا پذيراي  ميليون ها تن  از عاشقان  حضرت  امام خميني  (ره ) در هفدهمين  سالگرد رحلت آن امام  فقيد است .
محمود رضائيان  افزود: با هماهنگي هاي  انجام شده ، طي  دو سه  روزي  كه  ميزبان  زائران  حرم  امام خميني (ره )هستيم  براي  امنيت  و آرامش  زائران  تمهيداتي  با هماهنگي  سازمان هاي  دولتي  درنظر گرفته  شده  است .
وي  اظهارداشت : با همكاري  ستاد مركزي  ارتحال ، امسال  تمام  مناطق  شهرداري در جوار حرم  مطهر و اطراف  صحن هاي  چهارگانه  با ايجاد ايستگاههاي  صلواتي  از زائران  امام  راحل  پذيرايي  مي كنند.
رضائيان  در ادامه  به  فعاليت هاي  سازمان  بهشت  زهرا(س ) به  مناسبت  اين ايام  اشاره  كرد و گفت : به  منظور بزرگداشت  ياد و خاطره  روزهاي  بيادماندني  چهاردهم  و پانزدهم  خرداد، هزاران  تخته  پرچم  به  رسم  يادبود به  اهتزاز درمي آيد و دهها بوم  و سيلك  با مضامين  فرهنگي  و صدها پلاكارد براي  تزئين  مسير و جايگاه  در اطراف  حرم  مطهر و سازمان  بهشت  زهرا (س ) نصب  شده  است .وي  از شهروندان  تهراني  خواست ، تا براي  سهولت  در رفت  و آمد و شركت  در اين  مراسم  بيشتر از وسايل  نقليه  عمومي استفاده  كرده  و با نيروهاي  بسيج ، انتظامي و راهنمايي  و رانندگي  همكاري  داشته  باشند.
از سوي ديگر شركت متروي تهران با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد اين شركت به مناسبت هفدهمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) _ رهبر كبير انقلاب اسلامي و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران از ساعت ۳۰/۵ الي ۵۰/۲۳ روزهاي سيزدهم و چهاردهم خردادماه، زائران حرم مطهر حضرت امام خميني (ره) را از كليه ايستگاه هاي خطوط ۱ ، ۲ و ۵ به ايستگاه حرم مطهر (بهشت زهرا) منتقل كرده و پس از پايان مراسم، شهروندان را به صورت رايگان به مبادي اوليه بازمي گرداند.
ضمنا براساس هماهنگي هاي انجام شده اتوبوس هاي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه جابه جايي مسافران را از ميادين تعيين شده تا ايستگاه هاي مترو و بالعكس بر عهده خواهند داشت.

مشكل ترافيك تهران با وجود ۱۵ متولي
لاينحل باقي مانده  است
فارس: نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: مشكل ترافيك تهران با وجود ۱۵ سازمان و ارگان متولي هنوز لاينحل باقي مانده است.
حسن بيادي در همايش ترافيك تهران - چالش ها و راهكارها در فرهنگسراي ارسباران افزود: مشكلات ترافيكي موجود در شهر تهران ناشي از عقب افتادگي در رفع معضل ترافيك است.
وي با اشاره به پيشرفت تكنولوژي در دنيا گفت: امروزه بايد از فكر برنامه هاي بلند مدت براي حل معضل ترافيك خارج شويم و به سراغ برنامه هاي كوتاه مدت و ميان مدت برويم تا بتوانيم معضلات شهر تهران را برطرف كنيم.

معاون فرهنگي وزارت علوم:
نمايشگاه خليج فارس در دانشگاه هاي كشور برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي- نمايشگاه خليج فارس با هدف شناساندن تاريخچه و اهميت آن در كليه دانشگاه هاي كشور برگزار مي شود.
دكتر محمد باقر خرمشاد، معاون فرهنگي وزارت علوم،  تحقيقات و فناوري در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران با اعلام اين خبر اظهار كرد: اين نمايشگاه با به نمايش گذاشتن اسناد و نقشه هاي تاريخي خليج فارس توسط معاونت فرهنگي وزارت علوم برگزار مي شود.
وي افزود: در همين راستا اولين نمايشگاه خليج فارس در كنار جشنواره نشريات دانشجويي دانشگاه هاي منطقه ۳ در دانشگاه گرگان برگزار شد.
دكتر خرمشاد در خاتمه با اشاره به هماهنگي هاي صورت گرفته با دفتر مطالعات وزارت امور خارجه براي برگزاري اين نمايشگاه، تصريح كرد: در اين نمايشگاه اسناد و نقشه هاي تاريخي خليج فارس از دير باز تا كنون در معرض ديد دانشجويان قرار مي گيرد.

جمع آوري ۳۳۵ متكدي
005676.jpg
با اجراي طرح جمع آوري متكديان از ۲۲ ارديبهشت ماه تا به امروز ۳۳۵ متكدي از سطح شهر تهران جمع آوري شده اند. احمد نوريان- معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران گفت: با اجراي طرح جمع آوري متكديان از ۲۲ ارديبهشت ماه، تيم هاي ويژه متشكل از نيروهاي اجرايي شهرداري تهران و نيروي انتظامي توانستند تا به امروز ۳۳۵ متكدي را جمع آوري كنند.اين مقام مسئول همچنين گفت: از ميان متكديان دستگير شده ۲۷۱ نفر مرد، ۵۹ نفر زن، ۲نفر پسربچه و ۲ نفر دختربچه بوده اند. از ميان ۳۳۵ نفر متكدي، ۱۴۷ نفر حرفه اي، ۹۲ نفر داراي مشاغل كاذب (فال فروش، گل فروش، آدامس فروش و...) و ۹۶ نفر نيز داراي اختلال رواني يا معتاد و بي خانمان بوده اند.

تدوين طرح ساماندهي و بهبود پل هاي عابر پياده
005673.jpg
سما: طرح ساماندهي و بهبود پل ها و گذرگاه هاي عابر پياده با مشاركت سازمان حمل و نقل و ترافيك و سازمان زيباسازي تدوين مي شود.به گزارش سازمان حمل و نقل و ترافيك تهران، اين طرح به منظور تسهيل تردد عابران پياده در سطح شهر تهران تدوين شده است. بر اين اساس طرح ساماندهي پل هاي عابر پياده با هدف توسعه و بهبود كيفيت پل هاي عابر پياده، استانداردسازي، يكسان سازي و ارتقاي ايمني، ترافيكي و فرهنگي از منظر شهري انجام خواهد شد. احداث كليه پل هاي عابر پياده در سطح شهر با موافقت و تاييد سازمان ترافيك انجام خواهد شد.

آخرين مهلت پرداخت عوارض نوسازي
005670.jpg
شهرداري تهران با صدور اطلاعيه اي، پايان خرداد را آخرين مهلت براي دريافت قبوض نوسازي سال ۸۴ و پرداخت آن اعلام كرد.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهرونداني كه موفق به دريافت قبوض عوارض نوسازي سال ۸۴ نشده اند و يا تاكنون قبوض دريافتي را پرداخت نكرده اند براي استفاده از ۱۰درصد جايزه خوش حسابي مندرج در قبوض و پيشگيري از جريمه ديركرد ساليانه مي توانند با مراجعه به مناطق ۲۲گانه شهرداري نسبت به اخذ فيش مربوطه و پرداخت آن حداكثر تا تاريخ ۳۰ خرداد ۸۵ اقدام كنند. شهرداري تهران در اين اطلاعيه تاكيد كرد: مهلت اعلام شده به هيچ وجه تمديد نخواهد شد.

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان
گروه شهري- اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران براي بررسي و حل مشكلات شهروندان، فردا به مناطق ،۱۳ ۱۷ ، ۲۱ و ۲۲ مي روند.
حسن بيادي در منطقه ،۱۳ اميررضا واعظي آشتياني در منطقه ،۱۷ حبيب كاشاني در منطقه ۲۱ و نسرين سلطانخواه در منطقه ۲۲ به مشكلات شهروندان رسيدگي خواهند كرد.
شهروندان مناطق يادشده مي توانند براي ثبت نام ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به روابط عمومي مناطق ياد شده مراجعه كنند.

مهلت يك ماهه به تاكسيرانان براي تنظيم
تاكسيمتر و نصب برچسب نرخ
سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران نرخ كرايه تاكسي هاي گردشي كه به وسيله تاكسيمترها سنجيده مي شود را اعلام كرد. بنابر اعلام سازمان تاكسيراني، ورودي تاكسي هاي گردشي مبلغ ۱۰۰۰ ريال است و تا مسافت ۵۰۰ متر كرايه تغييري نخواهد كرد.بر اين اساس پس از طي مسافت ۵۰۰ متر، تا ۷ كيلومتر به ازاي هر ۱۰۰ متر مبلغ ۳۵ ريال به كرايه ورودي افزوده خواهد شد و پس از مسافت ۷ كيلومتر به ازاي هر ۱۰۰ متر مبلغ ۲۵ ريال به كرايه اضافه مي شود.اين در حالي است كه در سرعت هاي كمتر از ۱۰ كيلومتر بر ساعت به ازاي هر دقيقه مبلغ ۲۰ ريال در نظر گرفته شده است و از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح نيز ۲۰ درصد كرايه تعيين شده تاكسيمتر به نرخ كرايه پرداختي مسافر افزوده مي شود.
اين سازمان اعلام كرد: تمامي رانندگان تاكسي هاي گردشي موظفند در مهلت يك ماهه تعيين شده ۱۰ خرداد تا ۱۰ تيرماه با مراجعه به مراكز سازمان تاكسيراني نسبت به نصب و تنظيم تاكسي متر اقدام كنند.سازمان تاكسيراني شهر تهران تأكيد كرده است كه پس از نصب و تنظيم تاكسيمترها مبناي محاسبه كرايه ها تاكسيمتر بوده و از فعاليت تاكسي هاي گردشي كه فاقد تاكسيمتر و برچسب نرخ باشند جلوگيري مي شود. دفاتر تاكسيراني مستقر در پارك سوار بيهقي، ترمينال غرب، پاركينگ شمالي ميدان ميوه و تره بار انتهاي ۱۷ شهريور جنوبي و ترمينال اتوبوسراني شهيد حقاني از ساعت ۸ تا ،۲۰ همه روزه و حتي روزهاي جمعه و تعطيل آماده نصب وتنظيم تاكسيمترها و برچسب نرخ تاكسيمتر تاكسي هاي گردشي هستند.

نگاه
005661.jpg
داود كاظمي
۳۰ درصد مساحت تهران بايد بازسازي شود

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |