سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۸ - May 30, 2006
سردار آجورلو:
براي همكاري و كمك به انجمن ورزشي
 نويسان ايران آماده ام
گروه ورزشي-سردار آجورلو مديرعامل ستاد شهر سالم شهرداري تهران به اتفاق عليرضا دبير و سعيد آجورلو با حضور در دفتر انجمن ورزشي نويسان ايران با هيأت رئيسه انجمن ديدار و گفت وگو كرد. وي با تشكر از دعوت به جلسه هيأت رئيسه انجمن ورزشي نويسان و اظهار خوشحالي جهت حضور در اين جلسه، با بيان نقش و اهميت رسانه ها در جامعه از اين كه هنوز مقوله فرهنگ و رسانه جاي خودش را در كشور پيدا نكرده است، ابراز نگراني كرد.
سردار آجورلو با ابراز تشكر از انجمن به خاطر تلاش و فعاليت هاي انجام شده در سال هاي پيشين، براي هرگونه همكاري و كمك به انجمن ورزشي نويسان ايران در جهت توسعه اطلاع رساني صحيح به افكار عمومي اعلام آمادگي كرد.
وي با اظهار اين نكته كه ممكن است به خاطر اين گفته مورد غضب برخي افراد قرار بگيرد گفت: براساس آموزه هاي ديني اسلام، براي رشد و پيشرفت بايد از خودگذشتگي كرد و در ادبيات ديني ما خودستايي و خود را بهتر از ديگران ديدن به معني توقف و ركود است.
سردار آجورلو در پايان با اشاره به طرح ها و برنامه هاي دردست اجرا در بخش ورزش شهرداري تهران،  به برگزاري مسابقات بزرگ محلات تهران با حضور ۷۴۰۰ تيم ورزشي از ۳۷۰ محله تهران اشاره كرد و همكاري هرچه بيشتر رسانه هاي ورزشي در تقويت ورزش محلات و ايجاد امكانات مناسب براي پرداختن عموم مردم به ورزش را خواستار شد.

تيم ملي به تاكتيك و آرايش اصلي رسيد
آزمايش موفق برانكو در كرواسي
ايگور تودور با قد و قواره بلند در مقابل كوتاه ترين بازيكن ايران. تقابل اين دو در زمين لغزنده اوسيك ديدني بود؛ نمايش دلچسبي از فوتبال آسيا توسط ملي پوشان ايران. حال مكزيك و پرتغال افكارشان را عوض خواهند كرد.
005616.jpg
گروه ورزشي _ جهانگير كوثري: ۱۱ روز تا آغاز بازي هاي جام جهاني ۲۰۰۶ زمان باقي است. تيم ملي فوتبال ايران يك مرحله را پشت سر گذاشت تا در يك ديدار سخت و دشوار بازيكنان مورد نظر بتوانند از صافي برانكو عبور كنند. تساوي در مقابل كرواسي يك نتيجه راضي كننده و غرورآفرين بود. كرواسي يكي از بهترين تيم هاي اين دوره از مسابقات جام جهاني خواهد بود. آنها هفته پيش در اتريش چهار بر يك اين تيم را شكست دادند. تمام نفرات كرواسي در ديدار با ايران به ميدان آمدند تا آنها نيز ارزيابي هاي خود را انجام دهند. برانكو با اطمينان به نفرات مورد نظر خود و غيبت مهدوي كيا به آنچه مي خواست رسيد.
تركيب (۱-۳-۲-۴) براي بازي هاي جام جهاني نتيجه خواهد داد. هنر فردي بازيكنان ما كار تاكتيكي را براي برانكو آسان تر كرده است. نوع حركت خط مياني ما مي تواند انعطاف پذيري تاكتيكي را بيشتر كند و به فراخور كار دفاعي يا حمله نفرات استقرار متفاوتي پيدا كنند. تثبيت ميرزاپور درون دروازه اعتماد به نفس او را بيشتر كرده است. او دروازه بان ثابت ما در جام جهاني خواهد بود. در مقابل كرواسي ميرزاپور از تمام پتانسيل هوشي و فكري خود استفاده نكرد، او مي تواند در خروج ها قوي تر عمل كند. در فوتبال اين امتياز را به دروازه بان داده اند كه از دست هاي خود براي مهار يا دفع توپ استفاده كند. قانون، حمايت از دروازه بان را نيز مدنظر قرار داده است، او زماني كه از زمين جدا مي شود، كوچك ترين برخورد با او خطا محسوب مي شود.
ميرزاپور بايد خود را باور كند، حتي در ضربات پنالتي بايد كمي زيرك باشد، مثلا به راست نشان دهد و به سمت چپ برود، او دروازه بان ساده و بدون كلكي است، فوتبال كمي هم زرنگي لازم دارد. ميرزاپور فيزيك خوبي دارد و بايد از آن بهره بگيرد. پنجه هاي پهن و دست هاي كشيده ميرزاپور مي تواند فراتر و بالاتر از سر هر مهاجمي توپ را مهار كند.
خط دفاعي همان بود كه برانكو بارها روي آن تأكيد داشته است. آمدن محمد نصرتي به دفاع چپ يك تاكتيك كاملا حساب شده بود. او به دليل اين كه ويژگي هاي يك دفاع مياني رادارد، ناخودآگاه به گل محمدي و رضايي نزديك مي شود. نصرتي مدافع خوش فكري است. از آنجا كه مكزيك با دو مهاجم متمركز در قلب دفاعي ما بازي مي كند (بورگتي و فرانكو) گزينش نصرتي بسيار هوشمندانه خواهد بود. او در مقابل كرواسي يكي از بهترين ها بود.
گل محمدي و رضايي نيز آمادگي خوبي داشتند. تنها مشكل جاگيري و استقرار آنها در زماني است كه توپ از جناح راست يا چپ روي دروازه ما فرستاده مي شود، البته خط هافبك و دو هافبك دفاعي كه بايد در لابه لاي مدافعان ما در اين مواقع قرار بگيرند هم وظيفه خود را انجام نمي دهند. گل اول كرواسي روي همين ضعف جاگيري شكل گرفت. كعبي نيز با تمام امتيازاتي كه دارد در جاگيري بايد دقت بيشتري كند. خط مياني ايران در مقابل كرواسي چون ديگر بازي ها بهترين بودند. تيموريان چون يك هافبك دفاعي محكم انجام وظيفه كرد، نكونام اگرچه فضاي لازم را براي ارائه بازي هميشگي خود پيدا نكرد، اما وظايف خود را به خوبي انجام داد. او بايد محور مركزي زمين را حفظ مي كرد. علي كريمي و زندي نيز همان مردان لحظه ها بودند. تكنيك و هوشياري آنها باعث مي شود تا موقعيت هاي خوبي برايشان فراهم شود. به ويژه براي كريمي. هاشميان و دايي نيز با نوع مسئوليتي كه داشتند خوب عمل كردند. هاشميان به خط مياني مي آمد و از آنجا خود را صاحب توپ مي كرد، اما دايي وظيفه داشت تا در عرض خط دفاعي كرواسي بدون توپ حركت كند. در مجموع تيم ما نمره قابل قبولي از اين بازي گرفت و ما را اميدوارتر كرد.
رضايت برانكو
سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  ايران  از بازي  بازيكنان  اين  تيم  مقابل  تيم كرواسي  ابراز رضايت  كرد.
ديدار دوستانه  تيم هاي  ملي  فوتبال  ايران  و كرواسي  يكشنبه شب  به  تساوي  ۲بر ۲ انجاميد .
برانكو ايووانكوويچ  روز دوشنبه  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا با بيان  اين  مطلب  گفت : تيم  ايران  در كرواسي  نشان  داد از آمادگي  خوبي  براي جام  جهاني  برخوردار است .وي  در مصاحبه  مطبوعاتي  بعد از بازي  با تيم  كرواسي  گفت : هر دو تيم خوب  بازي  كردند و به  تيم  ايران  در جام  جهاني  اميدوار است .ايوانكوويچ  به  اين  نكته  اشاره  كرد كه  ايران  نيمه  اول  را بهتر از نيمه دوم  بازي  كرد.
وي  بازي  با كرواسي  را آماده سازي  براي  مقابله  با مكزيك  خواند و از مكزيك  به  عنوان  يك  تيم  بسيار قوي  نام  برد.به گفته  وي  تيم  ايران  در بازي  با كرواسي  نشان  داد كه  مي تواند به خوبي  در مقابل  هر تيمي از جمله  مكزيك  بازي  كند.ايوانكوويچ  در پرسش  خبرنگاران  در مورد پنالتي  گفت : خوشحالم  كه  اين پرسش  در مورد پنالتي  در ميان  خبرنگاران  هم  وجود دارد.

صبا باتري امروز به كويت مي رود
گروه ورزشي- تيم بسكتبال صبا باتري ايران امروز براي شركت در هفدهمين دوره مسابقات باشگاههاي آسيا عازم كويت مي شود. اين بازيها با حضور ۸ تيم از روز دهم خردادماه جاري آغاز خواهد شد.نماينده ايران كه دوره پيش در فيليپين به مقام چهارم آسيا رسيده بود، در دور مقدماتي با تيم هاي ساجس لبنان، الاتحاد عربستان و الريان قطر همگروه است كه در اولين بازي خود فردا چهارشنبه ساعت ۳۰/۱۷ بوقت تهران با الريان قطر بازي خواهد كرد.هفدهمين دوره مسابقات بسكتبال باشگاههاي آسيا با تحريم دست جمعي شرق آسيايي ها مواجه شده است.

جمعي از كارشناسان كشور از ۹ تا ۱۱ خرداد ماه بررسي مي كنند
فوتبال به عنوان يك پديده اجتماعي
005619.jpg
گروه ورزشي _ مريم رضايي: جمعي از مديران و كارشناسان كشور با هدف بررسي ابعاد اجتماعي،  اقتصادي، رواني و كاركردهاي مثبت و منفي «فوتبال» به عنوان يك پديده در جوامع بشري، از امروز به مدت ۳ روز در تهران گرد هم مي آيند.
به گزارش همشهري، فوتبال به عنوان يك پديده واگير اجتماعي كه بيش از يك قرن در جوامع بشري ظهور يافته است از شكل يك رشته ورزشي و عاملي براي سرگرمي و تفريح به يك پديده اجتماعي تبديل شده است.
براساس اين واقعيت دانشكده علوم اجتماعي و روانشناسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز و گروه پژوهشهاي اجتماعي فصل نو همايش فوتبال و جامعه را برگزار مي كنند. اين همايش، قصد دارد پديده فوتبال را با هدف كاستن جنبه هاي منفي آن و تقويت كاركردهاي مثبت آن و نيز نزديك شدن به بازيهاي جام جهاني و بالا گرفتن تب فوتبال در جامعه به بحث و نظر بگذارد. جمعي از كارشناسان و مديران در حوزه هاي جامعه شناسي، روانشناسي، اقتصادي، ورزشي و مسئولان برخي از باشگاههاي فوتبال در اين همايش سخنراني خواهند داشت. محل برگزاري اين همايش مركز همايش دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز است كه از ۹ تا ۱۱ خرداد ماه برگزار مي شود.

مقام سومي آسيا براي تيم پينت بال ايران
گروه ورزشي- تيم ملي پينت بال ايران براي اولين بار به مقام سوم آسيايي تايوان رسيد. در اين دوره از مسابقات ۱۸ تيم از آسيا و اقيانوسيه شركت داشتند كه تيم ايران با كسب ۶ پيروزي يك تساوي و يك شكست مدال برنز گرفت. تيم هاي فيليپين و تايوان قهرمان و نايب قهرمان شدند.

شهامت كره اي
گروه ورزشي - علي شاكري: «كانگ شين چال» سرمربي اسبق تيم ملي تكواندوي ايران در اظهارنظري دوپهلو شهامت كره اي خويش را به رخ كشيد. اين استاد مسلم تكواندوي جهان كه هم اكنون سرمربي تيم ملي پومسه (فرم تكواندو) ايران است، در گفتگو با ايرنا هم اعمال نظر و اجحاف مسئولان هموطن خود در فدراسيون بين المللي تكواندو را در حق تكواندوكاران ايران تقبيح كرد و هم مربيان تكواندوي ايران را از تيغ تيز انتقاد خود بي نصيب نگذاشت. كانگ گفت: علي رغم آن كه من يك كره اي هستم اما در نشست فدراسيون بين المللي تكواندو موضوع اعمال نظر كره اي ها را مطرح كردم و گفتم كه اگر در سياست هاي كميته داوران فدراسيون بين المللي تجديدنظر نشود، اين رشته از بين خواهد رفت. وي حتي قهرماني تيم دانشجويان را متأ ثر از بركناري و تغيير رئيس كميته داوران فدراسيون جهاني خواند.سرمربي تيم ملي پومسه ايران با اشاره به ۳ ساعت تمرين خود در روز گفت: متأسفانه مربيان ايراني نيم ساعت هم تمرين نمي كنند. كانگ افزود: معني تكواندو يعني  با استفاده از فكر بايد پا و دست را بكار گرفت، اما مربيان ايراني كمتر به اين موضوع توجه مي كنند.

خبرهاي فوتبال جهان
دشان مربي مارسي نمي شود
گروه ورزشي _ حسن حيدري: ديديه دشان كاپيتان سابق تيم فوتبال المپيك مارسي كه با اين باشگاه در سال ۱۹۹۳ به مقام قهرماني در رقابت هاي جام باشگاه هاي اروپا دست يافت، پيشنهاد مربيگري در اين تيم را نپذيرفت.
دشان كه در سال ۲۰۰۴ به عنوان مربي موفق شد موناكو را تا فينال ليگ قهرمانان اروپا رهنمون كند گفت: شرايط موردنظر من براي رهبري مارسي مهيا نشده است و به همين دليل اين پيشنهاد را رد كردم.مارسي در اين فصل با ژان فرناندز به موفقيتي در ليگ فرانسه و جام يوفا دست نيافت و در پايان فصل نيز از سمت خود استعفا داد.
گرنوت رور سرمربي سابق بوردو از گزينه هاي رهبري اين باشگاه فرانسوي است.
بالاك بازي با ژاپن را از دست داد
005613.jpg
تيم ملي فوتبال آلمان طي يك ديدار دوستانه فردا به مصاف تيم ملي ژاپن مي رود.
يورگن كلينزمن سرمربي آلمان در اين باره گفت: ميشائيل بالاك به دليل آسيب ديدگي نمي تواند تيم ملي اين كشور را در ديدار با ژاپن همراهي كند.تيم ملي آلمان امروز در ورزشگاه باي آرنا لوركوزن به مصاف ژاپن خواهد رفت.يورگن كلينزمن در ادامه گفت: بالاك براي بهبودي كامل سه روز ديگر بايد به استراحت بپردازد. بالاك در جريان يك ديدار دوستانه با آسيب ديدگي روبرو شد.

از برزگر حمايت كنيد
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: انتخاب مدير تيم هاي ملي كشتي آزاد از سوي سرپرست فدراسيون كشتي و متعاقب آن استعفاي محسن كاوه سرمربي تيم ملي بزرگسالان كه نهايتاً با پيشنهاد بزرگ ترهاي كشتي تا اطلاع ثانوي در پست خود باقي ماند، مجموعاً حكايت از آن دارد كه در روزهاي آتي باز هم بايد شاهد و ناظر تغييرات ديگري در سطوح بالاي تيم ملي باشيم.ديروز در شرايطي كه تني چند از نامي هاي كشتي نظير پرويز سيروس پور و جواد رفوگر بازگشت دوباره منصور برزگر به تيم ملي را به فال نيك گرفته و آن را يك انتخاب اصلح قلمداد مي كردند، گروهي هم با انتقاد از وضعيت شكل گرفته به اشكال مختلف به انتخاب منصور برزگر روي خوش نشان نمي دادند. نگراني هايي كه به زعم ما از پختگي لازم برخوردار نيست و بعضاً هم احساس مي شود كه سليقه اي و شخصي است.
حسن بهشتيان دبير فدراسيون كشتي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مدتي است يزداني خرم مرا در جريان تصميمات فني خود قرار نمي دهد. وي بدون هماهنگي با من برزگر را به عنوان مدير تيم ملي انتخاب كرده است و من از اين تصميم بي اطلاعم .آن چيزي كه حق است اين است كه در حال حاضر نمي توان نسبت به برنامه هاي مدير تيم هاي ملي كشتي آزاد واكنشي نشان داد و بايد كه حداقل براي يك دوره شش ماهه يا يك ساله او را حمايت كرد و آنگاه به نقد برنامه ها و كارهايش پرداخت، چراكه اين حق مسلم هر تازه واردي در حوزه مديريت است. در حال حاضر براي منصور برزگر مهم ترين نگراني، انتخاب يك سرمربي براي تيم ملي كشتي آزاد بزرگسالان است. از يك سو سرمربي كنوني محسن كاوه استعفا داده و گفته است براي ادامه همكاري شرط هايي دارد و از سوي ديگر يك مربي تمام عيار كه بتواند اين جايگاه رفيع را از آن خود كند، ديده نمي شود. مدير جديد تيم هاي ملي كشتي آزاد براي رفع اين مشكل چنين نسخه اي را تجويز مي كند: آن چيزي كه مسلم است اين است كه در حال حاضر همه مربيان ما در يك سطح هستند و كسي بر ديگري برتري ندارد. بايد مربيان را بياورم و وقتي كه ديدم يكي از بقيه بهتر و جلوتر است، او را به عنوان سرمربي انتخاب مي كنم و سخن آخر اين كه منصور برزگر نبايد در كنار تشك لباس تمرين بپوشد و كشتي گيران را تمرين دهد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |