سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۲ - Jun 6, 2006
شرميلا هنوز فراري است
دستگيري يك متهم جديد در پرونده خريد و فروش نوزادان
تصوير چهره نگاري شرميلا متهم كودك ربايي هاي زنجيره اي
000111.jpg
000117.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: با دستگيري زني كه قصد فروش كودك ۵روزه اي را داشت، بررسي ها براي يافتن احتمال ارتباط وي با متهمان باند شرميلا توسط كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي تهران آغاز شد.
اوايل آذرماه سال گذشته كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي تهران بزرگ بعد از چندين ماه تلاش پليسي براي يافتن سرنخي از مخفيگاه باند خريد و فروش نوزادان به مطلب پزشكي به نام دكتر _ ع رسيدند. مطب اين دكتر محل خريد و فروش نوزادان بود، يك پزشك زن به نام دكتر الف كه عامل اصلي خريد و فروش نوزادان بوده و در فريب دختران فراري براي فروش نوزادانشان نيز نقش به سزايي داشت و مردي به نام ع كه كارمند ثبت احوال بوده و درصدور شناسنامه هاي نوزادان فروخته شده نقش داشت ديگر متهمان بازداشت شده توسط پليس آگاهي تهران بودند. در عملياتي كه توسط كارآگاهان صورت گرفت مردي به نام ج و زني با نام ش كه رابطان متهمان اصلي پرونده در شناسايي خريداران و فروشندگان نوزادان بودند به دستور بازپرس قيصري توسط كارآگاهان پليس تهران بازداشت شدند.
دكتر _ ع در جريان بازجويي هاي خود به پليس گفت: از دو سال قبل با دكتر _ الف آشنا شدم.بعد از چندمرحله گفتگو توافق كرديم كه بعد از شناسايي خريداران و فروشندگان نوزادان، معامله ها در مطب من صورت گيرد. وي در ادامه به افسر پرونده گفت: «فروش ۶ نوزاد در مطب من انجام گرفته است.»
دكتر _ الف نيز در مراحل تحقيق ضمن اعتراف به خريد و فروش ۳۶ نوزاد به پليس آگاهي گفت: «هر نوزاد را تا پنج ميليون تومان خريد و فروش مي كرديم، كه نوزادان دختر گران تر به فروش مي رسيدند.» برپايه اين گزارش دكتر _ الف بعد از انجام تحقيقات پليسي و قضايي با صدور قرار از سوي بازپرس قيصري آزاد شد.
اين در حالي است كه از ماه ها قبل از بازداشت اين متهمان، كارآگاهان اداره يازدهم با عمليات چهره نگاري كه از زني به نام شرميلا انجام داده بودند جستجوي گسترده اي براي دستگيري اين زن كه به نظر مي رسد سركرده باند خريد و فروش نوزادان باشد را آغاز كرده بودند ولي سرنخي از مخفيگاه وي كشف نشده بود.
ادامه باند شرميلا يا شاخه اي جديد؟
بر پايه آخرين اخبار، روز شنبه سرهنگ حسين خوئيني معاونت آگاهي تهران بزرگ از بازداشت يك زن كودك فروش كه مدعي است كارشناس يك سازمان حمايتي است خبر داد.
خوئيني در توضيح ماجرا گفت: كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي تهران بازجويي از يك زن كه خود را كارشناس يك مركز حمايتي معرفي كرده است ادامه مي دهند، به گفته وي دستگيري اين زن هنگامي در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت كه پليس از طريق منابع اطلاعاتي خود از زمان تحويل نوزاد ۵روزه دختري در منطقه شهرزيبا مطلع شد.
كارآگاهان پليس در محل قرار حاضر شده و متهم پرونده را در حالي كه نوزاد ۵ روزه را در آغوش داشت تا تحويل خانواده متقاضي بدهد بازداشت كردند.
اين زن در بازجويي ها به پليس آگاهي گفت: «در پارك با زن خريدار آشنا شدم. هنگام گفتگو اين زن جوان در حالي كه بسيار ناراحت بود، به من گفت: با گذشت چند سال از ازدواج وي با مرد مورد علاقه اش هنوز نتوانستند بچه دار شوند و درمان پزشكي نيز فايده اي نداشته است. وقتي درد دل زن تمام شد به او گفتم مي توانم نوزاد ۵روزه اي را برايش پيدا كنم ولي در مقابل تحويل نوزاد ۵ ميليون تومان مي گيرم. در نهايت مبلغ معامله ما به ۲ ميليون تومان رسيد و من كودك را سر قرار آوردم ولي توسط پليس بازداشت شدم.»
به گفته سرهنگ خوئيني، به رغم اين كه اين زن به فروش كودك اعتراف كرده است، اما وي تاكنون بيان نكرده است كه نوزادان را از كجا آورده است، بازجويي درخصوص احتمال سرقت نوزاد از بيمارستان و يا وقوع كودك ربايي هاي مشابه از سوي اين متهم در اداره يازدهم آگاهي تهران بزرگ ادامه دارد.

سحرگاه چهارشنبه گذشته در زندان اوين
جنايت سياه دو پسر جوان با اجراي حكم اعدام خاتمه يافت
گروه حوادث- عاملان يك جنايت سياه كه دختري را پس از ربودن مورد آزار قرار داده بودند، سحرگاه چهارشنبه گذشته به دار مجازات آويخته شدند.
اعلام گزارش
به گزارش همشهري، تلفن كلانتري جاده مخصوص كرج به صدا درآمد. افسر نگهبان گوشي تلفن را برداشت. آن طرف خط مردي با صداي وحشتزده از مأموران كمك مي خواست. او از وقوع يك جنايت دردناك خبر داد. بلافاصله مأموران خود را به محل حادثه در اطراف اتوبان كرج رساندند و با پيكر نيمه جان دختري روبه رو شدند كه هر لحظه امكان مرگش وجود داشت. مأموران پليس دختر جوان را به بيمارستان رساندند و در بررسي هاي مقدماتي مرد ميانسالي را كه پيكر نيمه جان دختر را پيدا كرده بود، تحت بازجويي قرار دادند. مرد ميانسال در نخستين اظهاراتش گفت: ساعتي قبل در حال عبور از جاده منتهي به محل كارم بودم كه متوجه ناله هاي دختر جوان شدم. وقتي به پشت خاكريزها آمدم، دختر جوان را ديدم كه غرق در خون بر روي زمين افتاده بود.
با اظهارات مرد ميانسال، مأموران يك روز بعد از انتقال دختر جوان به بيمارستان وي را كه از لحاظ روحي و جسمي در وضعيت مناسبي نبود، تحت بازجويي قرار دادند. دختر جوان به نام شراره درحالي كه به شدت گريه مي كرد راز اقدام جنايتكارانه سه جوان را فاش كرد. وي مدعي شد: صبح روز حادثه مقابل يك مركز تجاري در سعادت آباد ماشينم را پارك كردم. پس از خريد وقتي قصد سوار شدن به خودروام را داشتم ناگهان متوجه شدم پنچر شده است. در همان لحظه سه پسر جوان كه سوار يك خودرو پرايد بودند، به نزديكم آمده و وانمود كردند قصد كمك دارند.پس از دقايقي وقتي پنچرگيري خودرو پژوام تمام شد سوار ماشين شدم تا دستمال كاغذي را از ماشين بياورم و آنها دست خود را پاك كنند. در همان لحظه يكي از پسرهاي جوان با چاقويي كه در پهلويم گذاشت از من خواست طبق گفته وي عمل كنم.
دختر جوان در ادامه اظهاراتش به مأموران گفت: در آن لحظه وحشتزده شده بودم. آنها مرا به صندلي عقب انداختند و با تهديد مرا به بيابان هاي اطراف اتوبان كرج بردند. با ضرب و شتم مرا مورد آزار قرار دادند و من درحالي كه در شرايط روحي بسيار بدي بودم با چاقوي موكت بري كه در كنارم افتاده بود، ضربه اي به دستم زدم، سومين جوان با ديدن اين وضعيت متأثر شد و مرا در داخل خودروام رها كرد، اما توانستم به هر زحمتي كه بود شماره پلاك خودرو آنها را حفظ كنم. پس از لحظاتي آنها از محل دور شدند و مرا مرد ميانسالي پيدا كرد.
آغاز تحقيقات
اين گزارش حاكي است، مأموران پليس با همكاري دختر جوان توانستند شماره پرايد را شناسايي و صاحب آن را كه يكي از سه پسر جوان بود، دستگير كنند. صاحب پرايد در نخستين بازجويي ها، به ربودن دختر جوان با همدستي دو تن از دوستانش اعتراف كرد. با دستگيري دو مرد جنايتكار، و اعتراف صريح آنها به اين جنايت سياه، متهمان با قرار بازداشت روانه زندان شدند.
با صدور كيفرخواست از سوي دادسراي امور جنايي تهران، پرونده به شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان ارجاع شد و سه جوان از سوي پنج قاضي دادگاه محاكمه شدند. قاضي ساعي پس از محاكمه اين سه جوان دو تن از آنها را به اتهام زناي به عنف به اعدام محكوم و نفر سوم را تبرئه كرد. با اعتراض وكلاي دو متهم، پرونده به ديوان عالي كشور ارسال شد و قضات ديوان حكم را تأييد كردند اما دو پسر جوان بار ديگر اعتراض كردند و با اعتراض مجدد آنها پرونده به شعبه تشخيص ديوان عالي كشور ارجاع شد و اين شعبه نيز حكم را تأييد كرد. برپايه اين گزارش با تأييد حكم اعدام، اين دو جوان، سحرگاه چهارشنبه در زندان اوين پاي چوبه دار قرار گرفته و حكم اعدام آنها به اجرا درآمد و اين درحالي است كه همزمان با اجراي اين حكم متهم ديگري نيز كه به اتهام قتل عمد به اعدام محكوم شده بود نيز به مجازات رسيد. اين راننده چند سال قبل درپي اختلافاتي، دو مرد را در يك تصادف عمدي به قتل رسانده بود.

حوادث خارجي
قتل عام وحشتناك در ايندياناپوليس
شايعه پول هنگفت، قتل ۷ عضو خانواده را رقم زد
عروسك هايي به يادبود كودكان مقتول در محل جنايت
000120.jpg
000114.jpg
گروه حوادث - سارق جنايتكار آمريكايي پس از آن كه ۷ عضو يك خانواده را به خاطر شايعه وجود مبلغ هنگفتي پول در خانه شان به قتل رساند، دريافت اين شايعه يك دروغ مرگبار بوده است.
به گزارش سي ان ان، جمعه گذشته پس از  آن كه خبر قتل عام وحشتناك ۷عضو يك خانواده در يكي از خيابانهاي جنوب اين شهر به كارآگاهان اينديانا پوليس گزارش شد، آنها به سرعت به محل حادثه رفته و با ناباوري با اجساد غرق به خون اعضاي خانواده كوواريباس كه با شليك گلوله به قتل رسيده بودند روبه رو شدند، در حالي كه خانه مقتولان به هم ريخته بود اما بررسي ها نشان مي داد كه هيچ چيزي از خانه سرقت نشده است. بررسي هاي پليسي در همان لحظات ابتدايي مشخص كرد كه مقتولان خانم (اما والدز) ۴۶ ساله و شوهرش (آلبرتو كوواريباس) ۵۶ ساله و دو فرزند ۲۲ و ۲۹ ساله آنها و سه نوه آنها كه بين ۵ تا ۱۱ سال سن داشتند، بودند.
انتشار خبر اين قتل عام وحشتناك كه حداقل در سه دهه گذشته موردي مشابه آن گزارش نشده بود باعث شوك و اضطراب مردم ايندياناپوليس شد. احتمال مخفي شدن اين قاتل بي رحم ترس عجيبي را بر سراسر ايندياناپوليس حاكم كرد.
به اين ترتيب پليس تحقيقات خود را براي يافتن سرنخي از مرد جنايتكار آغاز كرد و در نخستين روز تحقيقات با بررسي سرنخها و آثار انگشت برجاي مانده، اين احتمال مطرح شد كه عامل شليك هاي مرگبار يك مرد معتاد به نام (دزموند ترونر) است كه ماه گذشته پس از گذراندن محكوميت ۵/۳ ساله خود به اتهام قاچاق مواد مخدر و حمل غيرقانوني اسلحه از زندان آزاد شده و به منطقه بازگشته است. به اين ترتيب ماموران پليس محلي و اف. بي. آي به يك تعقيب گسترده براي يافتن متهم جنايت خونين دست زده و در حالي كه تصاوير او از شبكه هاي خبري آمريكا پخش مي شد، پليس به دوستان و آشنايان دزموند ترونر هشدار داد از پناه دادن و مخفي كردن اين قاتل خطرناك خودداري كنند.
با گذشت دو روز از وقوع جنايت، روز يكشنبه كارآگاهان پليس سرانجام توانستند متهم را كه وارد يك رستوران در اطراف ايندياناپوليس شده بود دستگير كنند. به گفته مقامات پليس متهم بدون هيچ گونه درگيري خود را تسليم كرد.
شايعه اي مرگبار
با دستگيري اين متهم بازجويي ها از وي آغاز شد، اما به گزارش سي ان ان انگيزه واقعي متهم از اين قتل عام هنوز مشخص نشده است.
با اين حال تيم فلوي سرپرست گروه تحقيق مي گويد: متهم ۲۸ ساله از اهالي ايندياناپوليس است كه به تازگي از زندان آزاد شده است. وي درباره انگيزه متهم از ارتكاب جنايت خونين به خبرنگاران گفت: هنوز اطلاعات ما در اين باره كامل نيست اما طبق اظهارات متهم او چند روز قبل از جنايت در ميان صحبتهاي همسايگان اين خانواده شنيده است كه آنها مبلغ هنگفتي پول در خانه خود نگهداري مي كنند و او نيز با تصور به دست آوردن پول به اين خانواده حمله كرد اما بعد از قتل اعضاي خانواده با اسلحه اي كه صدا خفه كن داشت، متوجه شد شايعه نادرست بوده و اين خانواده پول بسيار اندكي در خانه داشته اند.
او مي گويد: اين احمقانه ترين انگيزه اي است كه از يك قاتل و يا سارق درباره جنايتش شنيده ام اما به نظر مي رسد كه متهم درباره انگيزه اش راست مي گويد. وي مي افزايد: در صحنه جنايت بيش از ۳۰ گلوله پيدا شده است كه اين نشان از آن دارد كه حادثه اي غيرمنتظره متهم را وادار به تيراندازي نكرده است بلكه او از همان ابتدا به قصد كشتن اعضاي خانواده و سرقت به آنجا رفته است.
به گفته وي مرد ۳۰ ساله اي به نام جيمز استوارت نيز به اتهام همدستي با اين قاتل مخوف دستگير شده است كه وي نيز تحت بازجويي قرار دارد.
تمساح ۲۰۰ كيلويي در حياط خانه 
گروه حوادث- سگ خانگي در آمريكا خانواده اي را كه از او نگهداري مي كردند از خطر حمله يك تمساح ۲۰۰ كيلويي مطلع كرد. به گزارش سايت كليك تو هاستون، سگ يك خانواده آمريكايي ساكن ايالت ميسوري با پارس كردن آنها را از وجود يك تمساح سه و نيم متري باخبر كرد.
به گفته كارشناسان محيط زيست، از آنجايي كه فصل جفت گيري حيوانات است، اين تمساح براي يافتن جفتي براي خود از رودخانه دور شده و سر از خانه اين خانواده آمريكايي درآورده بود. خوشبختانه با كمك ماموران امداد بدون اين كه شخصي مجروح شود تمساح از خانه اين خانواده خوش شانس دور شد. در صورتي كه سگ از وجود تمساح باخبر نمي شد، خطر بزرگي اعضاي اين خانواده را تهديد مي كرد.

با انجام آزمايش دي ان اي:
زنداني كوبايي پس از ۲۵ سال بي گناه شناخته شد
گروه حوادث - يك مرد كوبايي كه به جرم آزار يك زن جوان در ميامي  زنداني شده بود پس از ۲۵ سال با انجام آزمايش دي ان اي بي گناه شناخته شد.
به گزارش سايت لوكال تن، اين متهم به نام اورنالدو بوسكتو در سال ۱۹۸۱ از سوي سازمان مهاجرت آمريكا به اتهام آزار يك زن در ميامي  دستگير شده و محكوم به حبس شد. اما هفته گذشته پس از ۲۵ سال از محكوميتش با انجام آزمايش دي ان اي بي گناه شناخته شده و آزاد شد. بوسكتو كه اكنون ۵۱ ساله است لحظاتي بعد از آزادي به خبرنگاران گفت: سال ۱۹۸۰ براي كار از كوبا به آمريكا مهاجرت كردم اما از شانس بد، ۲۵ سال از بهترين سال هاي زندگي ام را پشت ميله هاي زندان گذراندم.

مرد همسايه، قرباني اختلاف مالي شد
000123.jpg
گروه حوادث- مرد جواني كه تصور مي كرد مي تواند با طرح نقشه اي از اتهام قتل عمد همسايه شانه خالي كند، با هوشياري ماموران اداره آگاهي كرج به دام افتاد.
آغاز ماجرا
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده قتل هنگامي در دستور كار ويژه پليس آگاهي قرار گرفت كه صبح روز ۲۰ارديبهشت صاحب يك باغ كه براي سركشي به ويلايش در كرج آمده بود در كمال ناباوري با جسد نيمه دفن شده مردي در داخل باغش روبه رو شد. صاحب باغ موضوع را سريعاً به پليس ۱۱۰ اطلاع داد و با حضور بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي كرج جسد اين مرد ناشناس براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت كه بررسي ها نشان داد مقتول به نام عليرضا در همسايگي باغ زندگي مي  كرده است. در ادامه بررسي ها درباره اين جنايت، تيمي از كارشناسان دايره ويژه قتل اداره آگاهي كرج، بررسي هاي خود را براي شناسايي هويت مقتول و عاملان جنايت آغاز كردند. ماموران در حال تحقيق از محل كشف جسد بودند كه رفت وآمدهاي مشكوك چند جوان به يك خانه مسكوني كه مقابل باغ بود، باعث سوءظن آنها شد و به اين ترتيب كارآگاهان محل را تحت نظر قرار دادند و در نهايت متوجه شدند ساكنان واحد مسكوني مقابل باغ از افراد سابقه دار در زمينه شرارت و مواد مخدر هستند بنابراين احتمال اين كه از وقوع جنايت اطلاعي داشته باشند، قوت گرفت.
دستگيري عامل جنايت
ماموران پليس پس از مراقبت چند روزه از محل، بالاخره دو برادر به نامهاي عباس و غلامرضا را با دستور بازپرس پرونده بازداشت كردند و به اداره آگاهي انتقال دادند. پليس جنايي كرج در تحقيقات مقدماتي متوجه تناقض گويي هاي دو برادر شدند، بنابراين آنها را تحت بازجويي فني- پليسي قرار دادند تا اين كه غلامرضا در جريان بازجويي ها به قتل مرد همسايه اعتراف كرد. وي در اعترافات اوليه اش نزد افسر پرونده مدعي شد: چندي قبل از زندان ورامين آزاد شدم. وقتي به خانه برگشتم، عباس (برادرم) را ديدم كه از ناحيه سر مجروح شده و بي هوش داخل خانه افتاده بود. وقتي ماجرا را جويا شدم او گفت پدرمان توسط عليرضا كه همسايه طبقه همكف بود به قتل رسيده و بعد از آن برادرم را نيز مجروح كرده است. من كه از ديدن اين ماجرا به شدت عصباني شده بودم، برادرم را به بيمارستان رسانده و به خانه بازگشتم. ساعت سه بامداد بود كه متوجه شدم عليرضا به خانه برگشته است. سراغش رفتم وقتي در را باز كرد با او بر سر همين مسئله درگير شدم و عليرضا را با ضربات سنگ به قتل رساندم. سپس جسدش را به باغ كنار خانه مان انتقال دادم و داخل چاله اي مخفي كرده و از محل متواري شدم.
ماموران آگاهي كرج در حال بررسي اظهارات غلامرضا بودند كه با بررسي هاي دقيق پليسي متوجه شدند بر خلاف اظهارات متهم، پدر وي مدتها قبل از وقوع اين جنايت توسط افراد ناشناسي در شهرستان زنجان بر سر معامله عتيقه جات به قتل رسيده است.
به اين ترتيب ماموران دريافتند اظهارات متهم درباره انگيزه قتل عليرضا با واقعيت همخواني ندارد. بنابراين وي را بار ديگر تحت بازجويي قرار دادند كه اين بار وي به قتل عليرضا به انگيزه مالي اعتراف كرده و گفت كه اظهارات قبلي اش نزد ماموران تنها براي انحراف مسير پرونده بوده است و تصور كرده به اين ترتيب مي تواند ماموران را گمراه كند. برپايه اين گزارش، متهم به قتل با قرار بازداشت روانه زندان شده تا با صدور كيفرخواست در دادگاه كيفري محاكمه شود.

مرگ دردناك ۴ كودك تهراني در ۳ حادثه جداگانه
گروه حوادث- چهار كودك تهراني در سه حادثه جداگانه جان سپردند.
به گزارش همشهري، در نخستين حادثه ساعت ۱۳ و ۵۵ دقيقه روز دهم خرداد ماموران كلانتري ۱۶۲ فشم از وقوع حادثه اي دردناك مطلع شدند. پسربچه ۲ساله اي به نام اميد كه با خانواده اش به منطقه آمده بود در هنگام بازي ناگهان سرخورده و به داخل رودخانه افتاد. شدت آب كودك خردسال را با خود برد و تمام تلاش خانواده وي براي نجات فرزندشان ناكام ماند و در نهايت جسد كودك ساعت ۱۷ در حوالي رودخانه لشكرك كشف شد.
در دومين حادثه كه ظهر روز يازدهم خرداد رخ داد، در ساعت ۱۳ ماموران كلانتري ۱۷۱ از غرق شدن دو برادر ۱۱ و ۱۲ ساله به نام هاي حسين و علي رضا در داخل حوضچه اي در كنار يكي از كشتارگاه هاي جاده تهران به قم مطلع شدند.
در بررسي ها معلوم شد هنگامي كه اين دو برادر به نام هاي عليرضا و حسين مشغول بازي كنار آب حوضچه بودند ناگهان يكي از كودكان به داخل حوضچه افتاد ولي هنگامي كه برادرش به قصد كمك به وي به داخل حوضچه رفت وي نيز در داخل حوضچه غرق شده و جان باخته است.
محمد تورنگ رييس مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي تهران بزرگ ضمن اعلام اين اخبار از وقوع يك حادثه تلخ ديگر كه ۱۴ خرداد براي كودك ۳ ساله اي در تهران رخ داده خبر داد: به گفته وي اين پسر سه ساله ساعت ۹ صبح دور از چشم والدينش به سمت بالكن منزل رفته بود كه به دليل ايمن نبودن بالكن ناگهان از طبقه دوم آپارتمان مسكونيشان واقع در خيابان پرستار جنوبي به پايين سقوط كرد و قبل از انتقال به بيمارستان جان باخت.
تورنگ در خاتمه از خانواده ها خواست دقت بيشتري در مراقبت از فرزندان خود داشته باشند تا ديگر شاهد وقوع اين حوادث تلخ نباشيم.

دستگيري مسافري كه در پاشنه كفش
خود مواد مخدر مخفي كرده بود
گروه حوادث- مسافري كه قصد سفر به سوريه داشت هرگز تصور نمي كرد پليس بتواند ۱۰۲ گرم شيره ترياكي را كه در پاشنه كفشش پنهان كرده بود كشف كرده و او را دستگير كند.
بنا به اين گزارش، كارآگاهان پليس مبارزه با مواد مخدر فرودگاه، ۱۰۲ گرم شيره ترياك در پاشنه كفش آشپزي كه براي كار، قصد سفر به سوريه داشت را كشف كردند. عطايي، بازپرس شعبه اول دادسراي فرودگاه، در خصوص اين پرونده گفت: متهم با صدور قرار تامين و به لحاظ عجز از توديع وثيقه به زندان معرفي شد.

پايان فعاليت باند جعل اسناد دولتي در زاهدان
گروه حوادث- اعضاي باند جعل اسناد دولتي كه در سيستان و بلوچستان فعاليت داشتند، با تلاش پليس دستگير شدند.
به گزارش همشهري، دستگيري اعضاي اين باند پس از آن در دستور كار پليس قرار گرفت كه خبرهاي متعددي درباره فعاليت اعضاي يك باند جعل اسناد به پليس سيستان و بلوچستان گزارش شد.
به اين ترتيب مخفيگاه جاعلان حرفه اي تحت كنترل قرار گرفت و سرانجام هفته گذشته در يك عمليات ضربتي اعضاي باند دستگير شدند.
به گفته سرهنگ عرب فرمانده انتظامي  سيستان و بلوچستان در بازرسي از مخفيگاه اين باند مشخص شد كه آنها در زمينه جعل كارت پايان خدمت، كارت ناصحين امر به معروف و نهي از منكر، صدور حكم ماموريت، كارت تردد مرزي، كارت تردد اتباع افغان و گواهينامه پايه دوم فعاليت مي كردند.
اعضاي اين باند همچنين با استفاده از دستگاههاي رايانه اي پس از دريافت عكس هايي از مراجعين اقدام به چاپ تصاوير مستهجن از آنها مي كردند.
سرهنگ عرب افزود: در بازرسي از محل فعاليت و سكونت اعضاي اين باند، يك قبضه سلاح كلاشينكف، يك قبضه سلاح خودكار به همراه مهمات و مقاديري مدارك جعل شده در حالي كشف و ضبط شد كه ۷ تن در اين رابطه دستگير شدند.

ضربات چاقو خاتمه درگيري خانوادگي
گروه حوادث- درگيري خانوادگي در تهران منجر به وقوع يك جنايت شد.
به گزارش همشهري، ساعت ۱۶ روز يكشنبه ۱۴ خردادماه مسئولين بيمارستان فيروزگر پليس را در جريان وقوع مرگ مشكوك يك مرد در مركز درماني خود قرار دادند. با گزارش موضوع يك اكيپ از مأموران كلانتري ۱۲۵ يوسف آباد در محل حاضر شد و تحقيقات خود را آغاز كردند، بررسي ها نشان مي داد متوفي مردي ۴۷ ساله به نام ناصر بود كه در اثر اصابت چندضربه چاقو به بدنش جان سپرده بود.
تحقيقات اوليه مشخص كرد مقتول بعد از درگيري با برادر دامادش مجروح شده و بعد از انتقال به بيمارستان تلاش هاي پزشكي براي نجات جان وي بي ثمر مانده و در نهايت جان سپرده است.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس انتظامي تهران بزرگ روز گذشته در اين خصوص گفت: مجروح ساعت ۱۵ در حالي كه از ناحيه سمت چپ قفسه سينه مورد حمله قرار گرفته بود به بيمارستان انتقال يافت و ساعت ۳۰/۲۳ دقيقه جان سپرد. عامل جنايت كه ايوب -۵۷ ساله- نام داشت سه ساعت بعد از مرگ ناصر در خانه اي در منطقه صادقيه بازداشت شد.
متهم در بازجويي هاي اوليه كه توسط پليس جنايي تهران از وي به عمل آمد علت ارتكاب اين جنايت را درگيري لفظي با مقتول در منزل مسكوني اش عنوان كرد.

جوان ۱۸ ساله ساعتي پس از دستگيري ادعا كرد
پول «اسلحه» را نداد، با «چاقو» كشتمش
000126.jpg
گروه حوادث- پسر ۱۸ ساله اي كه به خاطر پول فردي را به قتل رسانده بود، پس از دستگيري مدعي شد چون مقتول پول اسلحه اي را كه به او فروخته نداده بود، او را با چاقو به قتل رسانده است.
به گزارش همشهري، عصر روز ۲۰ ارديبهشت زماني كه رهگذران و كسبه شهرك وحدت كرج در حال گذراندن ساعات پاياني كار خود بودند، ناگهان با پسر ۱۸ ساله اي كه لباس هايش غرق در خون بود و از يك واحد آپارتماني بيرون مي دويد، روبه رو شدند.
مردم با ديدن اين صحنه، از آن جايي كه احتمال مي دادند جنايتي اتفاق افتاده است، پسر جوان را به دام انداختند و موضوع را به سرعت به پليس اطلاع دادند. با حضور مأموران كلانتري ۲۰ وحدت در صحنه و بازجويي- مقدماتي از جوان دستگير شده به نام حميد مشخص شد كه وي ساعتي قبل مرد ۴۰ ساله اي به نام احمد را با ضربات چاقو در خانه اش به قتل رسانده است. با اعتراف حميد، مأموران به قتلگاه رفتند و با جسد احمد روبه رو شدند.
با انتقال جوان ضارب به دايره ويژه قتل كرج، وي تحت بازجويي فني قرار گرفت و درخصوص نحوه وقوع جنايت اعتراف كرد: چندي قبل اسلحه اي را به مقتول فروختم، اما او در اين مدت پولم را نپرداخت تا اين كه روز قبل از حادثه يكي از دوستان مشتركمان به نام محمد برايم چاقويي خريد و مرا تحريك كرد تا احمد را به قتل برسانم.
من هم روز حادثه دوباره براي طلب پولم به جلوي خانه احمد رفتم، اما وقتي متوجه شدم وي قصد پس دادن پولم را ندارد با او درگير شدم و با سه ضربه چاقو او را به قتل رساندم.بر پايه اين گزارش، با تكميل تحقيقات پليس جنايي كرج، متهم ۱۸ساله با قرار بازداشت روانه زندان شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |