پنجشنبه ۱ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۶ - Jun 22, 2006
توقف در ايستگاه آنگولا
خداحافظي تك امتيازي با جام جهاني
002865.jpg
ايران ۱ -آنگولا ۱
گل ها: فلاويو (۶۰) براي آنگولا و سهراب بختياري زاده (۷۵) براي ايران
داور: مارك شيلد (استراليا)
تماشاگر: ۴۳ هزار نفر
اخطار: معدنچي، زندي و تيموريان (ايران) و لوكو و كالانگاه (آنگولا)
ايران: ابراهيم ميرزاپور، حسين كعبي (آرش برهاني)، سهراب بختياري زاده، رحمان رضايي، محمد نصرتي (مسعود شجاعي)، مهدي مهدوي كيا، فريدون زندي، آندرانيك تيموريان، مهرزاد معدنچي، وحيد هاشميان (رسول خطيبي) و علي دايي .
چهارشنبه ۳۱ خرداد، ورزشگاه جام جهاني لايپزيك: با تساوي در ميدان آخر و مقابل تيمي چون آنگولا كه نخستين حضورش در جام جهاني را تجربه مي كرد، بسيار خوش اقبال بوديم كه با شكست بازيهايمان را به پايان نبرديم. با اين نتيجه قادر به اعاده اعتبار فوتبال ايران و آسيا نشديم. حريف با وجود متوقف كردن مكزيك، تيمي بي آزار بود كه سرانجام پس از سه بازي در ديدار با ايران پايش به گل باز شد. اين بازي در شرايط ديگر (اميد به صعود) مي توانست به سود ما هم تمام شود، اما حيف كه روحيه هامناسب نبود و ساق ها هم چندان انگيزه اي پس از نااميدي از صعود نداشتند! تيم ايران با كسب يك امتياز از سه بازي و قرار گرفتن در مكان چهارم دور مقدماتي گروه D به حضور سوم خود در جام جهاني خاتمه داد. شايد اين يكي از بي رمق ترين بازيهاي دور مقدماتي بود كه دو تيم نتوانستند نمايشي درخور توجه از خود نشان دهند. اين نوع بازي براي تيم ايران كه اميدي به صعود نداشت تا حدود زيادي طبيعي مي نمود، اما عجيب بود كه آنگولا با وجود داشتن بخت صعود برابر تيم ما به جز گل برتري دقيقه ۶۰ درمانده نشان داد. اگر تيم ما و مهاجمانش در زدن ضربات آخر دقت و انگيزه لازم را داشتند چه بسا مي توانستيم از موقعيت هاي بيشتر گلزني حتي به شكست حريف آفريقايي هم نايل آئيم. تيم ايران به حكم اجبار از وجود نكونام در ميانه ميدان محروم بود و در مجموع نسبت به دو بازي گذشته تغييرات بيشتري داشت. اين بار علي دايي دوباره در پيشاني خط حمله ايران قرار گرفته بود و هاشميان يك قدم عقب تر رفت. در خط دفاعي سهراب بختيارزي زاده در غياب گل محمدي مصدوم بخت رفتن به تركيب اصلي را پيدا كرد و اتفاقا با گل او تيم ايران صاحب يك ركورد جديد شد و آن هم اين كه هر دو گلش در جام جهاني توسط دو مدافع مياني بدست آمد. در خط مياني نيز در غياب علي كريمي به دليل تنبيه انضباطي ، معدنچي دوباره فرصت بازي يافت و در طول بازي نيز ناخواسته به دليل مصدوميت نصرتي و هاشميان -شجاعي و خطيبي به تركيب اضافه شدند.آنگولا با وجود قدرت بدني بالا فاقد كارآمدي لازم در حمله بود. ايران در مجموع بر حريف چربش محسوسي داشت و حتي از نظر خلق موقعيت گلزني آماري بهترنسبت به آنگولا داشت.
«آكوا» كاپيتان آنگولا به دليل عدم حمايت لازم قادر به كاري در درون محوطه جريمه ايران نشد. اگر درخشش «ريكاردو» دروازه بان آنگولا نبود چه بسا تيم ايران در همان نيمه اول دست خالي راهي رختكن نمي شد. در نيمه دوم حريف كه يك گوش به بازي پرتغال _ مكزيك داشت ويك چشم به بازي ايران روي يك حركت استثنايي با دو پاس بلند به گل رسيد. در دقيقه ۶۰ كالانگاه از راست با دريافت توپ وسانتر عالي اش در دهانه دروازه ايران و با ضربه سر «فلاويو» آنگولا را صاحب گل كرد.
بعد از گل براي لحظات كوتاهي آنگولا به دنبال گلهاي بيشتر نيز بود. ورود برهاني و تلاش تيم ايران براي جبران گل خورده حريف را عقب راند و سرانجام روي كرنر ارسالي مهدوي كيا از راست، سهراب بختياري زاده در ميان مدافعان حريف با ضربه سر توپ را به كنج دروازه آنگولا فرستاد تا امتيازات اين بازي تقسيم شود.در پايان بازيهاي گروه D پرتغال با ۹ امتياز در صدر ايستاد و مكزيك با ۴ امتياز به عنوان تيم دوم راهي مرحله يك هشم نهايي شد. آنگولا با ۲ امتياز سوم و ايران با يك امتياز چهارم شدند.
برانكو: بازي را در اختيار داشتيم
سرانجام ايران توانست درآخرين ديدارش در رقابت هاي جام جهاني امتياز بگيرد.
برانكو ايوانكوويچ سرمربي ايران در نشست خبري درباره اين بازي گفت: شانس خوبي در ميدان داشتيم، نود دقيقه بازي را در اختيار داشتيم؛ بازيكنانم سخت تلاش كردند و بسيار خوب بودند و بهترين عملكردشان را داشتند. سرمربي كروات ايران درباره دو ديدارگذشته تيمش توضيح داد: ما با مشكل آسيب ديدگي دست به گريبان بوديم، براي حضور قدرتمند در جام جهاني بايد صددرصد آماده باشيم. وي افزود: از عملكرد ايران در بازي اول به ويژه نيمه نخست راضي هستم. در ديدار پرتغال هم تا نيمه دوم با حريف مساوي بوديم. پرتغال يكي از تيم هاي پرقدرت اروپا است و به هيچ وجه حريف آساني نيست.
پرتغال بدون ستارگانش مكزيك را شكست داد
تيم ملي فوتبال پرتغال در آخرين بازي خود در گروه D موفق شد با غلبه بر مكزيك با ۹ امتياز در صدر اين گروه قرار گيرد. پرتغال بعد از پيروزي مقابل ايران با آرامش بيشتري پا به ميدان مسابقه با مكزيك گذاشت و رونالدو و دكو را در تركيب اصلي قرار نداده بود. در اين ديدار مانيش در دقيقه ۶ و سيمائو سابروسا (۲۴) از روي نقطه پنالتي براي پرتغال گلزني كردند. در دقيقه ۲۹ خوزه فونسكا با ضربه سر نتيجه را دو بر يك كرد. در دقيقه ۶۱ اين بازي لوئيز پرز از تيم مكزيك با دريافت كارت قرمز از زمين اخراج شد.
داوري اين ديدار برعهده لوبوس ميشل از اسلواكي بود. پرتغال با اين پيروزي در مرحله يك هشتم نهايي با يكي از دو تيم هلند يا آرژانتين ديدار مي كند.

سوئد - آلمان
برخورد قدرت هاي اروپايي در يك هشتم نهايي
گروه ورزشي _تيم ملي سوئد در آخرين بازي از مرحله مقدماتي با ارائه يك بازي درخشان موفق شد در مصاف با تيم ملي انگليس به تساوي دو بر دو برسد. در اين بازي سوئد تلاش مي كرد تا با پيروزي در مقابل رقيبش، به عنوان تيم اول گروه B شناخته شود، اما در پايان اين گونه نشد. در اين بازي آلباك (۵۱) و لارسن (۹۲) براي سوئد گلزني كردند و براي انگليس نيز جوكول در دقيقه (۳۴) و جرارد در دقيقه (۸۵) توپ را از خط دروازه حريف عبور دادند. آلباك زننده گل اول سوئد موفق شد دو هزارمين گل جام جهاني را در اين بازي به نام خود به ثبت برساند. در بازي ديگر اين گروه پاراگوئه دو بر صفر از سد ترينيداد و توباگو گذشت.
در پايان بازيهاي گروه B انگليس با ۷ امتياز در صدر قرار گرفت تا در مرحله يك هشتم نهايي به مصاف تيم اكوادور برود و سوئد با ۵ امتياز در جاي دوم ايستاد. اين تيم در مرحله يك هشتم نهايي به مصاف آلمان خواهد رفت.
برنامه بازيهاي امروز و فردا
پنج شنبه اول تيرماه
ساعت۳۰/۱۷: جمهوري چك _ ايتاليا (هامبورگ)
ساعت ۳۰/۱۷: آمريكا _ غنا (نورنبرگ)
ساعت ۳۰/۲۲: ژاپن _ برزيل (دورتموند)
ساعت ۳۰/۲۲: كرواسي _ استراليا (اشتوتگارت)
جمعه دم تيرماه
ساعت ۳۰/۱۷: اوكراين _ تونس (برلين)
ساعت ۳۰/۱۷: عربستان _ اسپانيا (كايزرسلاترن)
ساعت ۳۰/۲۲: توگو _ فرانسه (كلن)
ساعت ۳۰/۲۲: سوئيس _ كره جنوبي (هانوفر)

يزداني خرم :به آينده تيم ملي با كياچ خوشبينم
گروه ورزشي _ رئيس فدراسيون واليبال به آينده تيم ملي با «كياچ» بسيار خوشبين است. محمدرضا يزداني خرم دليل خوشبيني خود را ناشي از چهره هاي مستعد و پرانگيزه در بدنه تيم ملي خواند و عنوان داشت: ۱۷ سال پيش كه به واليبال آمدم، تيم ملي پاسور نداشت و به سختي مي شد ۱۲ بازيكن را براي تيم ملي جفت و جور كرد. اكنون به جايي رسيده ايم كه همزمان مي توان دو الي سه تيم ملي در رده هاي مختلف داشت. وي شيوه استراليا را در داشتن يك تيم قدرتمند الگويي موفق خواند و گفت: آنها در ده سال گذشته در سايه برنامه ريزي و به لطف بودجه مناسب با راه اندازي تورهاي قاره اي و استخدام مربيان مطرح جهان گام هاي بلندي برداشته اند كه ماحصل آن حضور در دو المپيك، قهرماني جهان و كسب عناوين مهم در واليبال آسيا _ اقيانوسيه بود.
ايران - استراليا؛ رويارويي سوم و چهارم
002862.jpg
تيم هاي ملي واليبال ايران و استراليا امروز و فردا دو بار ديگر با هم روبرو مي شوند. سهم هر دو تيم از دو بازي قبلي يك پيروزي و يك شكست بود. ساعت هر دو بازي ۱۷ و محل انجام آن سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي است.

نگاه ما و نگاه ايوانف
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: برپايي اردوهاي ورزشي در هر رشته اي كه باشد معمولا نيازمند امكانات و وسايلي ويژه است كه به هر شكل ممكن بايد تهيه شود. پس اگر قرار است اردويي در وزنه برداري برپا شود حتما بايد تخته، ميله و هالتر هم وجود داشته باشد تا افراد حاضر در اردو بتوانند برنامه هاي تمريني خود را به درستي انجام دهند.
از ديروز اردوي ملي پوشان وزنه برداري در هواي آزاد و شرجي بابلسر و زير آلاچيق (پيش از اين قرار بود اين اردو در شهرستان نور باشد) طبق شرايط و ضوابطي كه يوردان گئورگي ايوانف سرمربي بلغاري تيم ملي وزنه برداري ايران آنها را مد نظر قرار داده است آغاز شد.
نكته مهمي كه در همان اولين روز اردو به چشم آمد رسيدن وسايل تمرين وزنه برداران و خود ملي پوشان بطور همزمان به بابلسر بود. در اين هنگام به دستور ايوانف تخليه وسايل حمل شده از تهران به اين شهر (تخته، ميله و هالتر) از درون كاميون توسط خود ملي پوشان حتي حسين رضازاده انجام شد. جالب اينكه زماني كه علت اين امر از يكي از مسئولان تيم ملي پرسيده شده وي جواب داد: تخليه اثاثيه يكي از مراحل تمريني اعلام شده از سوي ايوانف است.نمي دانم زماني كه اين خبر را شنيدم چرا به يكباره به ياد لگدزدن يكي از ملي پوشان فوتبال كشورمان به ساك ورزشي پزشك همراه تيم ملي در بازي با پرتغال افتادم كه متاسفانه نگراني هاي فراواني به بار آورد. خيلي دلم مي خواهد از وجه اشتراك اين دو حركت (مثبت يا منفي) و اينكه آيا چنين حركت هايي لزوما مي تواند اصل مشكل مديريتي ورزش ما باشد يا نه سخني گفته باشم، اما اين را مي دانم كه كمتر ديده شده است نگاهمان به مجموع اتفاقاتي از اين دست كه در ورزش كشورمان رخ مي دهد عميق و تحليلگرانه باشد.

تيم هاي واليبال نشسته ايران و بوسني
در راه فتح قهرماني جهان
گروه ورزشي- تيم ملي واليبال نشسته ايران با كسب پنجمين پيروزي متوالي به عنوان صدرنشين گروه ۲ به مرحله دوم نهمين دوره مسابقات جهاني هلند راه پيدا كرد.
تيم ملي واليبال نشسته ايران كه با ۵ قهرماني در جمع مدعيان حاضر در شهر «آرنهم» هلند ركورد دار است، همه رقباي دور مقدماتي خود را مغلوب كرده است. تيم ايران تيم هاي هلند، چين، عراق و ژاپن را سه بر صفر و مصر نايب قهرمان دوره قبل را ۳ بر يك شكست داد.
در گروه ديگر بوسني و هرزگوين نزديك ترين حريف تيم ايران در راه قهرماني هم همه حريفان خود را از پيش رو برداشته است.بوسني تيم مدافع عنوان قهرماني و قهرمان بازيهاي پاراالمپيك ۲۰۰۴ آتن است.

كوتاه از جام جهاني
002847.jpg
دايي: شايد تا جام جهاني آينده هم ماندم
002856.jpg
ايرنا: علي دايي كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران در گفت وگو با شماره چهارشنبه نشريه آلماني «اشپورت بيلد» گفت: تا زماني كه از وضع مطلوبي برخوردار باشم قصد دست كشيدن از فعاليت در فوتبال را ندارم. وي افزود: شايد حتي تا جام جهاني آينده كه چهار سال ديگر برگزار خواهد شد نيز حضور داشته باشم. به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران از برلين دايي در همين مصاحبه از حضور در كلاس هاي آموزش مربيگري در آلمان گفت و اينكه به دنبال مدرك مربيگري بين المللي است. كاپيتان ۳۷ ساله ايران در مورد اينكه آيا قصد دارد مربي تيم ملي ايران شود اظهار داشت: هنوز بايد صبر كرد.
قهرماني به خاطر «اوون»
002859.jpg
ديويد بكام كاپيتان تيم ملي انگليس پس از مصدوميت «مايكل اوون» در بازي با سوئد گفت: به خاطر هم تيمي مصدوم شده خود نيز تلاش خواهيم كرد تا جام قهرماني را بالاي سر ببريم. «اوون» در هشتادمين بازي ملي خود خيلي زودتر از آنچه كه تصور مي رفت زمين بازي را ترك كرد. اريكسون با دردسر تازه اي روبرو شده است و بايد در ادامه مسابقات تنها با «وين روني» تازه از بند مصدوميت رها شده و دو مهاجم كم تجربه به نامهاي پيتر كراچ و تئوولكوت بسازد و بسوزد. در غياب «اوون» پيتر كراچ زوج خط حمله انگليس را در كنار «وين روني» تشكيل مي دهد.
سخت گيري داوران عليه تيم هاي گمنام
002853.jpg
تيم هاي گمنام و نه چندان مشهور اعتقاد دارند در جام جهاني آلمان داوران تحت تأثير نام ها و تيم هاي بزرگ قرار گرفته و با تيم هاي كوچك تر به مثابه شهروندان درجه دو برخورد مي كنند. بعد از طرح چنين صحبت هايي از سوي «بروس آره نا» سر مربي آمريكا، گاس هيدينگ سرمربي هلندي استراليا و هنري ميشل سرمربي فرانسوي ساحل عاج هم به او پيوستند. اين موضوع حتي به دومنش سرمربي تيم ملي فرانسه نيز سرايت كرد. وي به شدت از قضاوت داور بازي فرانسه _ كره جنوبي در ناديده گرفتن گل صحيح «ويه را» شاكي است. به اعتقاد كارشناسان يك ضربه پنالتي فرانسه هم در بازي با سوئيس گرفته نشده است. فرانسه هر دو بازي ياد شده را با تساوي پشت سر گذاشت.
دفاعيه رونالدينهو
002850.jpg
هفته نامه اشپيگل به نقل از نشريه ورزشي «روند» نوشت: چه معمايي در وجود بهترين فوتباليست جهان نهفته و او در مورد دندان هاي خرگوشي خود چه فكر مي كند؟«يوزف روزيو» دندانپزشك مشاور اغلب ستاره هاي فوتبال برزيل گفته است كه انحراف دندان هاي جلوي رونالدينهو باعث بالا كشيدن لب هاي او مي شود و به همين علت او بايد از طريق دهان نفس بكشد. او تأكيد كرد كه درست نكردن دندان هاي رونالدينهو قطعا بر كارآمدي او تأثير منفي مي گذارد. رونالدينهو در جواب نظريه پزشكان به خبرنگار همين نشريه گفت: من مسئله اي براي مراجعه به دندانپزشك نمي بينم و تا زماني كه براي من ايجاد ناراحتي نكنند، هيچ تغييري در آنها نخواهم داد. وي افزود: من يك فوتباليست هستم نه يك مدل عكاسي. افراد زيادي دندان هاي من را دوست دارند و در ميان فوتباليست ها لبخندي زيباتر از لبخند من وجود ندارد.

تك امتياز تلخ در بازي خداحافظي
دادكان بركنار شد
برانكو رفت
002826.jpg
مديركل  روابط عمومي سازمان  تربيت  بدني ، از بركناري  محمد دادكان  رئيس  فدراسيون  فوتبال  خبر داد.
«محمد آخوندي» چهارشنبه شب  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا گفت  شوراي معاونان  سازمان  تربيت  بدني  شب گذشته تشكيل جلسه  داد .
پس  از ارائه  گزارش كارشناسي  مركز توسعه  ورزش  قهرماني  و بررسي  عملكرد فدراسيون  فوتبال  در هجدهمين  دوره  رقابت هاي  جام  جهاني  به  اتفاق  آرا محمد دادكان  رئيس فدراسيون  فوتبال  را بركنار كرد و جانشين  وي  را انتخاب  نمود.
به  گفته  آخوندي جانشين  دادكان  روز شنبه  در اطلاعيه اي  رسمي  معرفي خواهد شد.
مديركل  روابط عمومي سازمان  تربيت  بدني  در ادامه  گفت: سازمان  تربيت بدني  از طرف  فدراسيون  فوتبال  از اينكه  غرور مردم  ايران  جريحه دار شده است ، عذرخواهي  مي كند.
وي  در پايان  اظهار داشت  مباحث  كارشناسي  از عملكرد فدراسيون  فوتبال توسط سازمان  تربيت  بدني  بزودي  اعلام  خواهدشد.
همچنين پيش از اين برانكو ايوانكويچ اعلام كرده بود كه در پايان جام جهاني با اتمام قراردادش با تيم ملي ايران نخواهد بود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |   شهر تماشا   |  
|  سلامت   |   شهري   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |