شنبه ۱۰ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۲۲ - Jul 1, 2006
تراژدي فوتبال از اين نقطه آغاز مي شود
پرتغال خسته در جنگ دوم با انگليس
فصل انتقام زردهاي جنوبي از پاريسي ها
004032.jpg
جهانگير كوثري - تراژدي فوتبال زماني رخ مي دهد كه بزرگان آن با جام وداع گويند. اسپانيا در مقابل غولان كهنه كار فرانسه زمين خورد، اين شكست فاجعه نبود چون حريف يك تيم قهرمان و پراز ستاره بود. زيدان كه در قلب اسپانيا مي دود، خوب مي دانست بچه هاي آراگونز پاشنه آشيل و نقطه حساسشان كجاست؟ اسپانيايي ها چندان هم از اين شكست نگريستند، اما شكست فرانسه درمقابل برزيل كه هشت سال پيش توانسته بود جام قهرماني در فرانسه را به دست آورد، مي تواند يك فاجعه باشد و يا بالعكس، اگر برزيل در اين مرحله به غولان خسته فرانسه ببازد، صحنه تراژيك رخ خواهد داد. يا اگر انگليس توسط بچه هاي اسكولاري از جام بيرون بيفتد، نمي توان آنرا يك شكست معمولي قلمداد كرد. كارلوس آلبرتو مي گويد: برزيل جام هجدهم را امروز آغاز مي كند، انگار چهار پيروزي آنها تنها براي دستگرمي و ورود به مبارزه اصلي بوده است.
كارلوس آلبرتو چندان هم بيراه نمي گويد، چون ما هنوز رونالدينهو را در بازي نديده ايم، آدريانو را نيز با صورت عرق كرده و خسته نديده ايم، امروز پتانسيل واقعي برزيل بيرون مي ريزد و واگن برزيل به حركت درمي آيد. در دوسوي زمين دو دروازه بان باتجربه با استانداردهاي معقول ايستاده اند. بارتز درون دروازه فرانسوي ها و ديدا در سوي ديگر. فرانسه خط دفاعي خود را با اريك آبيدا، ويليام گالاس، ليليان تورام و ويلي سانيول تشكيل مي دهد. پاتريك ويرا، زيدان، ماكلله و فلورنت مالودا در خط مياني قرار مي گيرند و تيري آنري و فرانك ريبري به حمله مي روند. اين تركيب در نقاطي لنگ مي زند، اما سه مرد بزرگ فوتبال در خط مياني تمام بازي را زير نظر دارند. هر چند كه آنري هنوز ارزشهاي خود را نشان نداده است، او هميشه بدنبال ميدانهاي بزرگ مي گردد تا تيري آنري واقعي باشد، برزيل از او ضربه خواهد خورد. اما برزيل جدا از ديدا با روبرتو كارلوس، لوسيو، خوان و كافو خط دفاعي خود را به ميدان مي فرستد. كاكا، رونالدينهو، گيلبرتو سيلوا (امرسون) و زي روبرتو در خط مياني و رونالدو و آدريانو نيز به حمله مي روند. از چهار مرد خط مياني برزيل، سه نفرشان تنها دروازه حريف را مي بينند. اين بازي دوره جادوگري رونالدينهو است، پا به سن گذاشته هاي فرانسه چگونه مي خواهند جلودار او باشند. فرانسوي ها پاتريك ويرا خشن را مقابل رونالدينهو مي گذارند، مقابله اين دو ديدني خواهد بود، اما كاكا را كدام فرانسوي مهار مي كند، زي روبرتو را چه كسي بايد از كار بيندازد؟ در اين بازي هر استادي مهره هاي خود را خوب حركت بدهد، برنده خواهد بود. مسلما فرانسه دوست ندارد پياده هاي خود را در همان ابتداي بازي از دست بدهد. اسب زشت روي برزيلي ها امروز به هر سو مي  تازد تا قلعه فرانسوي ها را فتح كند.
پرتغال خسته از جنگ با انگليس به خانه برمي گردد
ديدار پرتغال و هلند جانانه ترين بازي جام هجدهم تا به امروز بوده است. يك بازي از نوع تقابل فيزيكي، اخطارها، اخراجي ها و شوك هاي تازه اي كه به قضاوت در جام جهاني وارد شد. پس مديريت آقاي ايوانف كجا رفته بود. ازاين نبرد تنها انگليس سود برده است كه بايد با تمام توان در مقابل لشكر منهزم پرتغال قرار گيرد. اگرچه پرتغال بازي از هلند را برد، اما سرداران پرتغالي زخمهاي عميقي برداشتند. دكو و كوشينها محروم از اين بازي تنها تماشا مي كنند. اسكولاري با ريكاردو، والنته، كارواليو، مه  يرا، ميگل، ماتيوت، مانيش، فيگو، سيمائو، رونالدو و پائولتا بازي مي كند. يعني سيستم (۱-۵-۴) و اتفاقا  انگليسي ها نيز به همين روش بازي خواهند كرد.
رابينسون، اشلي كول، فرديناند، جان تري، گري نويل، جرارد، بكام، لمپارد، هارگريوز و اندي كول و روني هر دو تيم يك مهاجم دارند. پرتغال پائولتا را دارد و انگليس روني سركش را. اين ديدار سخت را يك آرژانتيني به نام اليزوندا قضاوت خواهد كرد تا جنگ گلادياتوري با هلند را همگان فراموش كنند. آيا امروز روز برزيلي ها و انگليسي ها خواهد بود؟ يا خاك  خورد ه هاي قيمتي فرانسه چهره  تازه اي رو مي كنند و پرتغال خسته به انگليس نيز درس فوتبال مي دهد. امشب سوگنامه شكست را كدام تماشاگران به اتفاق خواهند خواند و آوازهاي شادي در كدام منطقه از اروپا يا آمريكاي جنوبي گوشها را كر خواهد كرد؟

كرج، شهر كشتي
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: ديروز كرج شهر كشتي بود. بسياري از اهالي كشتي از سراسر ايران خود را به اين شهر رسانده بودند تا هر كس در سالن ورزشگاه انقلاب اسلامي اين شهر نقشي در برپايي پيكارهاي مرحله اول انتخابي تيم ملي كشتي آزاد داشته باشد. از نامداران ديروز و امروز گرفته تا مربيان ملي و باشگاهي و تماشاگراني كه از دورترين نقاط كشور خوزستان، ايلام، آذربايجان، خراسان و... همه و همه به عشق كشتي و روزهايي طلايي كه در انتظار آن است، در گرمايي طاقت فرساي تابستان رنج سفر را به جان خريده وبه كرج آمدند تا نشان دهند كه چه شور و غوغايي از اين ورزش ملي در دل دارند و نشان دهند كه بي صبرانه در انتظار شكوفايي و احياي مجدد آن هستند.
جالب اينجاست كه حتي غيبت اسمي هاي كشتي هم كه با مجوز كميته فني از حضور در اين مرحله از رقابت ها معاف شده بودند هرگز در كيفيت مسابقات تاثيرگذار نشد و جوانان شيردل و و پراستعدادي كه در آغاز راه قهرماني قرار گرفته اند، چنان شور و حالي به مبارزه ها بخشيدند كه تماشاگران حاضر در سالن را به تحسين خود واداشتند.

۶ طلا، حاصل حضور ايران در فستيوال كره جنوبي
گروه ورزشي - تيم تكواندوي دختران و پسران ايران با كسب ۶ مدال طلا و ۴ مدال برنز به كار خود در فستيوال تكواندوي كره جنوبي خاتمه دادند. در اين مسابقات ۷۰۰ تكواندوكاي نوجوان از ۳۴ كشور شركت داشتند كه در قسمت پسران در وزن چهارم رضا نادريان، در وزن ششم قادر احمدي، در وزن هشتم پيام قبادي طلا گرفتند و در قسمت دختران نيز آي تك معمار زاده در وزن چهارم، سوسن حاجي پور در وزن پنجم و سرميلا سياحي در وزن هشتم ايران را صاحب ۳ مدال طلاي ديگر ساختند.
چهار مدال برنز ايران نيز به ترتيب توسط حسن آقازاده در وزن دوم، مهدي اصغري در وزن سوم، سجاد مصطفوي در وزن سوم و معين اكبر نتاج در وزن ششم به دست آمد. تيم هاي تكواندو دختران و پسران ايران صبح امروز وارد كشور مي شوند.

هندبال نوجوانان آسيا
ايران تيم اول آسيا در مسابقات جهاني بحرين
004029.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: تيم هندبال نوجوانان ايران در هياهوي جام جهاني فوتبال با نمايشي دلپذير قهرمان آسيا شد. ايران كه در دوره قبل در بانكوك نايب قهرمان قاره شده بود و نخستين حضور جهاني خود را سال پيش در دوحه قطر تجربه كرده بود، اين بار در تهران همه رقباي شرق و غرب آسيايي را شكست داد و قاطعانه بر سكوي قهرماني آسيا ايستاد. ايران در دومين دوره مسابقات قهرماني جهان ۲۰۰۷ منامه بحرين نماينده اول آسيا خواهد بود. ديروز تيم ايران در آخرين بازي خود با همان حربه كره اي ها - اسلحه سرعت- از پس كره جنوبي نايب قهرمان جهان و قهرمان آسيا برآمد. ايران وقت اول را ۲۰ بر ۱۸ و در مجموع ۳۸ بر ۳۶ به سومين برد پياپي خود نايل آمد. در تيم ايران الله كرم استكي، سجاد استكي، حسين رحمتي، جمشيد مسكني، ميلاد مسائلي و امين كاظمي بهترين بودند.تيم ايران قطر و ژاپن را پيش از كره مغلوب كرده بود. در پايان اين رقابت ها سه تيم ايران، قطر و كره جنوبي با كسب عناوين اول تا سوم جواز صعود به مسابقات جهاني را گرفتند.

اينسو و آنسوي جام جهاني۲۰۰۶
رونالدو با پرتغال تمرين نكرد
004026.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: كريستين رونالدو مهاجم تيم ملي پرتغال تمرين روز گذشته تيمش را از دست داد.او در جريان ديدار تيمهاي پرتغال و هلند از ناحيه زانو مصدوم و مجبور به ترك بازي شد. شدت آسيب ديدگي او به حدي بود كه يك روز بعد از اين بازي نيز نتوانست به تمرين بپردازد.
البته هنوز مشخص نيست رونالدو امروز در تركيب اصلي پرتغال برابر انگليس قرار خواهد گرفت يا خير. البته اين احتمال وجود دارد كه اسكولاري براي اين كه او زودتر به بهبود برسد اجازه تمرين به وي نداده باشد. آفونسو ملو سخنگوي تيم پرتغال روز گذشته اعلام كرد حضور رونالدو در تركيب پرتغال صددرصد نخواهد بود و به نظر اسكولاري بستگي دارد. تيم ملي پرتغال امروز در مرحله يك چهارم نهايي در گلزن كرشن به مصاف انگليس مي رود.
دوم شدن مثل آخر شدن است
004023.jpg
رونالدينهو بهترين بازيكن جهان كه هنوز در جام جهاني موفق به گلزني نشده است امروز در حساس ترين بازي مرحله يك چهارم نهايي در ديدار برزيل و فرانسه نقش تعيين كننده اي دارد.
وي در گفت وگو با روزنامه لوپاريزين گفت: در جام جهاني به گل زدن فكر نمي كنم. هدف من كمك به تيم برزيل براي رسيدن به پيروزي است.وظيفه و كار اصلي ام در زمين پاس دادن به مهاجمان مي باشد و تمام حواس خود را در طول بازي روي اين مسئله متمركز مي كنم.وي در ادامه افزود: همان طور كه مي دانيد براي ما دوم  شدن مثل آخر شدن است و ما بايد قهرمان اين جام شويم.
محروميت پل و ايوانف
004020.jpg
گراهام پل و والنتين ايوانف از داوران برجسته جام جهاني به دليل اشتباهات فاحش در امر داوري از فهرست داوران جام جهاني كنار گذاشته شدند.كميته داوران فيفا روز گذشته با اعلام اين مطلب گفت: اين دو داور در مراحل بعدي جام جهاني قضاوت نخواهند كرد. پل در ديدار استراليا و كرواسي به دليل ارائه ۳ كارت زرد به بازيكن كروات مرتكب اشتباه فاحشي شد و ايوانف نيز در ديدار پرتغال و هلند قضاوت بسيار ضعيفي داشت.
دومنش: برزيل - فرانسه بهترين بازي جام
ريموند دومنش سرمربي فرانسه اميدوار است ديدار امروز تيم ملي فرانسه با برزيل بهترين بازي جام لقب گيرد.فرانسه در جام جهاني ۸۶ در مرحله يك چهارم نهايي در ديداري پرهيجان و لذت بخش در ضربات پنالتي برزيل را با تمام ستارگانش حذف كرد. اين بازي هنوز هم يكي از بهترين بازيهاي ادوار جام جهاني به شمار مي رود. وي در ادامه گفت: اميدوارم فرانسه مثل ديدار با اسپانيا بازي درخشان و زيبايي را به نمايش بگذارد تا همه هواداران به وجد بيايند.تيم ملي فرانسه در سال ۱۹۹۸ نيز در فينال موفق شد به پيروزي سه بر صفر برابر برزيل دست يابد. برزيلي ها براي گرفتن انتقام آن فينال پا به ميدان خواهند گذاشت.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |