پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۳ - Jul 13, 2006
اعتراض فدراسيون بين المللي
حقوق بشر به جنايات اسرائيل
گروه بين الملل - تداوم حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه علاوه بر ويراني هاي مادي هر روز بر تعداد شهدا و مجروحان اين منطقه بي دفاع مي افزايد. ديروز درحالي كه آمريكا بار ديگر پيش نويس قطعنامه شوراي امنيت عليه فلسطين را رد كرد در سرزمين غزه شش فلسطيني شهيد و افزون بر ۳۰ تن مجروح شدند.
در واكنش به اين حملات شاخه نظامي حماس اعلام كرد كه پاسخ شديد و دردناكي عليه اسرائيل خواهد داشت. در اين بيانيه آمده است: واكنش ما به گونه اي خواهد بود كه رهبران اسرائيل را پشيمان خواهد ساخت.
بيانيه ابوعبيده سخنگوي گردان عزالدين قسام، شاخه نظامي حماس به رژيم صهيونيستي درحالي منتشر مي شود كه به گفته منابع پزشكي فلسطين به جهت شدت حملات ارتش اسرائيل، اجساد شهداي فلسطيني در نواحي مختلف نوار غزه پراكنده است و عمليات براي جست وجوي اجساد ادامه دارد.
در اين بيانيه آمده است؛ رهبران جنايتكار شما به سوي خشونت مي روند و بايد مطمئن باشند كه هرگز هيچ يك از اعضاي مقاومت خود را تسليم نخواهند كرد.
در همين حال ارتش اسرائيل كه چند روز پيش تا منطقه فرودگاه غزه پيش آمده بود ديروز مجبور به عقب نشيني از اين منطقه شد.
در همين حال فدراسيون بين المللي حقوق بشر طي پيامي سرگشاده به رياست شوراي امنيت خواهان اعزام نيروهاي بين المللي به فلسطين شد.
در اين پيام فدراسيون مذكور خواستار حمايت از غيرنظاميان فلسطيني شده و آمده است كه اسرائيل عملا در غزه حقوق بشر را نقض مي كند.
اين پيام رفتار اسرائيل را در زمره جرايم ضدبشري اعلام كرده است.
نخست وزير تشكيلات خودگردان فلسطين توقف عمليات نظامي رژيم صهيونيستي در نوار غزه را خواستار شد.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه،  اسماعيل هنيه كمي قبل از آغاز نشست هفتگي دولت فلسطين در شهر غزه از اسرائيل خواست عمليات نظامي خود را در غزه متوقف كند.
هنيه عمليات نظامي رژيم صهيونيستي را در نوار غزه ديوانه وار توصيف كرد و گفت: اين منطقه به علت ادامه عمليات نظامي اسرائيل در آستانه فاجعه بشري خطرناكي قرار گرفته است.
نخست وزير فلسطين از صهيونيست ها خواست فرصت بيشتري براي مذاكره و يافتن راه حل ديپلماتيك و سياسي براي بحران به وجود آمده در زمينه نظامي گروگان گرفته شده اسرائيلي فراهم كنند.

اسرائيل دامنه تجاوزات خود را به جنوب لبنان كشاند
گروه بين الملل - در پي تجاوز يك واحد از نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان و اسارت دو نظامي اسرائيلي به دست حزب الله، اسرائيل به جنوب لبنان حمله كرد.
به گزارش پليس لبنان يك واحد از نيروهاي ارتش اسرائيل وارد خاك لبنان شده بودند كه اين موضوع با واكنش نيروهاي مقاومت حزب الله مواجه شد و در طي آن دو سرباز از اين واحد به اسارت نيروهاي مقاومت لبنان درآمدند.
006159.jpg
اين واقعه به سرعت همچون بمب خبري همه رسانه هاي جهان را به واكنش واداشت و در پي آن ايهود اولمرت نخست وزير اسرائيل كه ميزبان كويزومي نخست وزير ژاپن بود در حالي كه نمي توانست بهت خود را از اين واقعه پنهان دارد اعلام داشت دولت لبنان، حزب الله و سوريه بهاي سنگيني بابت اين اقدام خواهند پرداخت. در پي اين حادثه كابينه هاي لبنان و اسرائيل جلسه فوق العاده تشكيل دادند. از نتايج نشست كابينه لبنان خبري منتشر نشد اما كابينه اسرائيل اين عمل حزب الله را اقدام جنگي اعلام كرد و متعاقب آن شش هزار نيروي ذخيره خود را روانه مرزهاي لبنان كرد.
مردم و جوانان لبناني پس از اسارت دو نظامي رژيم صهيونيستي در خيابانها به شادي پرداختند عكس از :AFP
006216.jpg
در پي اين واقعه اولمرت تهديد كرد كه وضعيت لبنان را به ۲۰ سال پيش بازخواهد گرداند و همزمان نيروهاي هوايي، زميني و دريايي اين رژيم جنوب لبنان را زير آتش خود گرفتند. در اين حملات علاوه بر انهدام نيروگاه برق سلطانيه در جنوب لبنان، چندين پل، جاده و منزل مسكوني ويران شد كه مهمترين آن حمله به پل اصلي جنوب لبنان بود كه شهرهاي صدر و نبطيه را به هم متصل مي كند.
در خلال اين درگيري ها كه با گذشتن ارتش اسرائيل از مرز آبي حايل بين لبنان و اسرائيل همراه بود يك تانك اسرائيلي نيز منهدم شد.
تا لحظه تنظيم اين خبر درگيري شديد ميان نيروهاي مقاومت لبنان و ارتش اسرائيل در جريان بود كه بر اثر آن ۷ نظامي اسرائيلي كشته و ۲۵ اسرائيلي ديگر اعم از سربازان و شهرك نشينان مجروح شدند. در اين حوادث همچنين دو شهروند غير نظامي لبناني نيز كشته شدند.
در پي اين حوادث حزب الله لبنان در قالب بيانيه اي با اعلام به اسارت گرفتن دو سرباز اسرائيلي گفت آماده است اين سربازان را با اسيران دربند رژيم تل آويو معاوضه كند اما اين پيشنهاد با واكنش منفي نخست وزير اسرائيل مواجه شد.
از سوي ديگر در پي اين واقعه، علامه حسين فضل الله از رهبران شيعه لبنان با موفقيت آميز خواندن عمليات حزب الله لبنان آن را اقدامي در جهت ضربه زدن به اسرائيل اعلام كرد و در تماس تلفني با سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان از آن به عنوان يك پيروزي بزرگ مقاومت اسلامي لبنان عليه رژيم صهيونيستي نام برد.
وي در اين مكالمه تلفني گفت اين اقدام حزب الله جان تازه اي به كالبد مقاومت مردمي در فلسطين و عراق دميد.
حزب الله لبنان در بيانيه خود اعلام كرده است كه از سربازان اسير اسرائيل در منطقه اي امن نگهداري مي كند. اين سربازان در نزديكي مشاف واقع در منطقه عيتا الشعب در مرز لبنان و اسرائيل دستگير شدند.
در واكنش به حوادث ديروز لبنان، كوفي عنان دبير كل سازمان ملل خواهان آزادي سربازان مذكور از سوي حزب الله لبنان شد. گي ير پدرسون نماينده شخصي عنان پس از ديدار با فواد سينيوره نخست وزير لبنان ضمن اعلام اين خبر گفت: دبير كل سازمان ملل خواهان رعايت خطوط مرزي موسوم به خط آبي از سوي دو طرف شده است.
اتحاديه اروپا نيز همچون عنان خواستار آزادي سربازان مذكور شد و ادوين سخنگوي اتحاديه مذكور همچنين رعايت مرزهاي دو طرف را خواستار شد.
در همين حال گفته مي شود كه ديويد ولش معاون وزير امور خارجه آمريكا كه در مصر بسر مي برد قرار است به زودي وارد لبنان شود. دولت انگليس نيز اقدام نيروهاي حزب الله در به اسارت در آوردن دو سرباز اسرائيلي را محكوم كرد.
از سوي ديگر در پي يورش نظاميان اسرائيلي به جنوب لبنان نيروهاي مقاومت نيز به مقابله پرداخته و ضمن درگيري شديد در منطقه كشتزارهاي شبعا در مثلث مرزي لبنان، سوريه و اسرائيل، اقدام به پرتاب موشك هاي كاتيوشا به سرزمين هاي اشغالي كردند. متعاقب اين اقدام دولت اسرائيل از شهرك نشينان خواست تا به پناهگاهها رفته و از رفت و آمد در فضاي باز خودداري كنند.
طبق آخرين اخبار عليرغم اينكه تل آويو اعلام كرده است كه حاضر به تبادل اسرا نيست اما ديروز يك عضو پارلمان اسرائيل خواستار آتش بس فوري با مقاومت لبنان و مذاكره براي تبادل اسرا شد.

اجلاس سران گروه هشت در سنت پترزبورگ
اجلاس  سران  هشت  كشور بزرگ  صنعتي  «گروه  هشت » از پس فردا در شهر «سنت  پترزبورگ » آغاز مي شود.
اين  اجلاس  از روز شنبه  در كاخ  «كنستانتينوف » در حومه  سنت پترزبورگ  آغاز به كار مي كند و تا روز دوشنبه  ادامه  خواهديافت .
شهر پنج  ميليون  نفري  «سنت پترزبورگ » كه ميزبان  اين  اجلاس  مشهور به  «پنجره اروپايي  روسيه » است  ۳۰۳ سال  پيش  به  دستور «پطر كبير» تزار روسيه  بنيان  گذاشته  شد.
نهادهاي  امنيتي  براي  مقابله  با اعتراضات  فعالان  جنبش  «ضدجهاني شدن » آماده  شده  و از جمله  اين تدابير امنيتي  اخراج  مهاجران  غيرقانوني  فاقد مدارك اقامت  و افراد بي خانمان  از اين  شهر است .
در اين  اجلاس  رؤساي  جمهوري  روسيه ، آمريكا، فرانسه  و نخست وزيران  ژاپن ، انگليس ، ايتاليا و كانادا و نيز صدراعظم  آلمان  شركت  خواهد كرد و رياست آن  نيز برعهده  «ولاديمير پوتين » رئيس  جمهوري  روسيه  به عنوان  رئيس  دوره اي  گروه  هشت  در سال  ۲۰۰۶خواهد بود.
دستور كار اين  اجلاس  بزرگ  در  دو ماه  اخير در چند نشست  ويژه  گروه  هشت  ازجمله  اجلاس  وزيران  امور خارجه ، دادگستري ، اقتصادي ، آموزش  و علوم  تهيه  شده  و مورد توافق  همه  طرفهاي  شركت كننده  قرار گرفته  است .

همزمان با افزايش خشونت ها در بغداد صورت گرفت
سفر پيش بيني نشده وزير دفاع آمريكا به عراق
گروه بين الملل - درپي افزايش تلفات و حوادث خشونت بار در عراق ديروز دونالد رامسفلد وزير دفاع آمريكا، به طور پيش بيني نشده وارد يك پايگاه هوايي در شمال بغداد شد.
به گفته منابع خبري هدف از اين سفر مذاكره با مقامات ارشدعراق درباره اوضاع امنيتي عراق به ويژه بغداد است كه طي روزهاي گذشته حوادث خونباري را تجربه كرده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، رامسفلد كه پيشتر در افغانستان بسر مي برد قرار است در اين سفر با نوري مالكي نخست وزير عراق درباره شبه نظاميان وابسته به احزاب شيعه عراق كه به گفته وي در گسترش ناآرامي ها در اين كشور دخالت دارند، مذاكره كند.
به گزارش خبرگزاري مذكور، رامسفلد در اين سفر همچنين مخالفت خود را با پايان دادن به مصونيت قضايي نيروهاي آمريكايي در برابر قوانين عراق اعلام خواهد داشت. پيشتر تعدادي از مقامات قضايي و شخصيت هاي وابسته به نهادهاي حقوق بشري در عراق خواهان لغو مصونيت قضايي سربازان آمريكايي در عراق بودند تا به اين طريق بتوان سربازان آمريكايي متخلف و مجرم در عراق را همچون سربازي كه به كودك عراقي تعرض كرده بود در اين كشور و براساس قوانين عراق محاكمه كرد.
در همين حال زلماي خليل زاد سفير آمريكا در عراق اعلام كرد: آمريكا و عراق براي بررسي شرايط خروج نيروهاي خارجي از خاك عراق كميسيون مشترك تشكيل مي دهند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن خليل زاد گفت: ژنرال جرج كيسي فرمانده نيروهاي ائتلاف در عراق و من نشستي با نخست وزير عراق خواهيم داشت كه در آن درمورد تشكيل يك كميسيون مشترك براي بررسي شرايط كاهش نيروهاي نظامي خارجي از عراق گفت وگو خواهيم كرد.وي گفت: اين كميسيون متشكل از نمايندگان نيروهاي ائتلاف و عراقي ها خواهند بود و در عين حال تصريح كرد روند بسيار تند يا بسيار كند خروج نيروها خطرآفرين است.
مالكي در مجلس: بزرگترين چالش عراق اوضاع امنيتي است
مجلس عراق ديروز با حضور اعضاي جبهه توافق اهل سنت و نخست وزير اين كشور تشكيل جلسه داد.
نخست وزير عراق كه در جلسه ديروز مجلس به دنبال افزايش ناامني ها در اين كشور حضور يافت در سخناني بزرگترين چالش دولت خود را اوضاع امنيتي عراق دانست و گفت: ارائه و اجراي طرح ويژه آشتي ملي تنها براي برقراري امنيت در كشور صورت گرفت تا بتوان در كنار تأمين امنيت، رفاه و خدمات عمومي را براي مردم فراهم كرد.
۲۷ كشته و زخمي در عمليات انتحاري بغداد
ديروز در حمله انتحاري با كمربند انفجاري مقابل رستوران فالح در منطقه بغداد هفت نفر كشته و ۲۰ نفر زخمي شدند.در همين روز انفجار يك خودرو بمب گذاري شده بر سر راه يك گشتي پليس در منطقه سني نشين عظيميه در شمال بغداد منجر به قتل و جراحت دو نفر ديگر شد. در تكريت نيز افراد مسلح طي عمليات جداگانه ۴ نفر ازجمله يك مأمور پليس را به قتل رساندند.

لشگر طيبه مظنون اول انفجارهاي بمبئي
006210.jpg
گروه بين الملل - يك روز بعد از آن كه هشت انفجار پياپي طي ۱۰ دقيقه هفت خط آهن پرازدحام شهر بمبئي را در پررفت وآمدترين ساعت اين خطوط درهم كوبيد و ۱۹۰ كشته و ۶۰۰ مجروح به جا گذاشت، اين شهر و شهرهاي ديگر هند همچنان تحت تدابير شديد امنيتي است.
بمبئي پايتخت مالي هند ديروز در حيرت فرورفته و بازارهاي مالي آن به شدت نزول كرد. تصاويري كه از اين انفجارها منتشر شده شباهت اين واقعه را به حملات سال گذشته متروي لندن و انفجارهاي ۲۰۰۴ مادريد نشان مي دهد. از آنجا كه مسئوليت هر دوي اين حملات را القاعده به عهده گرفته بود، انگشت اتهام انفجارهاي بمبئي به سوي شبه نظاميان اسلامگراي كشميري نشانه رفته است. با اين حال مقامات هندي در واكنش هاي اوليه اشاره اي به هويت احتمالي عاملان اين انفجار نكردند.
در واشنگتن مقامات آمريكايي هم درباره هويت عاملان اين حمله اظهارنظر صريحي نكردند اما مطبوعات آمريكايي عوامل نزديك به لشكر طيبه را مظنون اصلي اين انفجارها عنوان كردند.
رئيس جمهور و نخست وزير پاكستان ضمن محكوم كردن اين حمله،مخالفان بهبود روابط هند و پاكستان را در اين انفجارها بي تقصير ندانستند.
لشگر طيبه به دليل قدرت سازمان دهي و انگيزه هايش به عنوان مظنون اصلي اين انفجارها مطرح شده است. مقر اين گروه در پاكستان است و عليه حكومت هند در كشمير مبارزه مي كند. اعضاي اين گروه كه در ماه هاي اخير در بمبئي فعال بوده اند، همواره دولت پاكستان را به امتيازدهي بيش از حد به هند در كشمير متهم مي كنند.
لشگر طيبه در سال هاي گذشته هم مسئوليت چند انفجار را در هند به عهده گرفته بود.
مظنون بعدي جنبش دانشجويان مسلمان هند است كه با لشگر طيبه هم ارتباطاتي دارد.
بخشي از گمانه زني ها درباره عوامل انفجار بمبئي متوجه سرويس اطلاعاتي ارتش پاكستان است. از زمان ظهور طالبان در افغانستان كه نطفه آن درون سرويس اطلاعاتي ارتش پاكستان بسته شد، ارتباط اين سرويس اطلاعاتي با شبه نظاميان تندروي مسلح منطقه بارها ديده شده است.
همزماني انفجارهاي بمبئي با پنج انفجار جداگانه در سرينگ پايتخت كشمير كه هشت كشته و ۳۰ مجروح بجا گذاشت، احتمال ارتباط عوامل حملات بمبئي با شبه نظاميان اسلامگراي كشميري را تقويت مي كند.
تشديد تدابير امنيتي در نيويورك
پليس نيويورك اعلام كرد، پس از سلسله انفجارهاي روز سه شنبه در بمبئي، تدابير امنيتي در شبكه متروي شهر نيويورك تشديد شده است.
پليس نيويورك همچنين اعلام كرد، تاكنون هيچ تهديد خاصي در اين شهر صورت نگرفته است.
در چارچوب اين اقدامات امنيتي، گشت زني بيشتر و جست وجوي تصادفي كيف و بسته هاي همراه افراد در شبكه متروي نيويورك كه روزانه ۵/۴ ميليون نفر از آن استفاده مي كنند، اجرا مي شود.
كلان شهر نيويورك از زمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج هاي دوقلوي مركز تجارت جهاني تاكنون در آماده باش قرار دارد.

تعهد آمريكا به كنوانسيون ژنو در مورد زندانيان گوانتانامو
ايسنا: دولت آمريكا با اعلام اين كه به حقوق زندانيان جنگ عليه تروريسم احترام خواهد گذاشت از كنگره خواست تا قانوني را وضع كند كه پيگرد قانوني عاملان القاعده و ديگر مظنونان تروريستي را در زندان گوانتانامو ممكن سازد.
وزارت دفاع آمريكا(پنتاگون)در يك تغيير موضع آشكار پيامي را منتشر كرد كه به كاركنان وزارت دفاع توصيه مي كند در برخورد با زندانيان خارجي، كنوانسيون ژنو را شديدا در نظر بگيرند.
گوردون انگلند، معاون وزير دفاع آمريكا، در پيامي  به سران ارتش توصيه كرد هر چه سريع تر تمام راهنمايي ها، مقررات، سياست ها و آيين نامه هاي حوزه  كاري خود را بازبيني كنند تا مطمئن شوند كه آنها با معيارهاي بند سه كنوانسيون ژنو مطابقت دارد.
اين تغيير سياست در حالي صورت مي گيرد كه دولت بوش ماه ها بر اين مساله تأكيد داشت كه كنوانسيون ژنو، نيروهاي مبارز طالبان، القاعده و ديگر گروه هاي تروريستي را شامل نمي شود.
اتخاذ چنين موضع غيرمنتظره در حالي صورت مي گيرد كه جورج بوش، رئيس جمهوري آمريكا، اين هفته براي شركت در اجلاس سران هشت كشور صنعتي جهان در سنت پترزبورگ روسيه آماده مي شود.

پليس بين المللي به كشورهاي جهان هشدار داد
ايرنا: پليس بين المللي (اينترپل) در پي فرار هفت مظنون وابسته به شبكه تروريستي القاعده از يكي از زندان هاي عربستان سعودي، به همه كشورهاي جهان در اين مورد هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از ليون، پليس بين الملل در بيانيه اي به دنبال فرار شش تبعه سعودي و يك يمني از زندان مالاز در شهر رياض پايتخت عربستان در روز هشتم ژوئيه، به ۱۸۴كشور پيام هشدار فرستاد. اينترپل عكس و اثر انگشت فراريان را در اختيار اين كشورها قرار داد و از آنها خواست هر نوع اطلاعاتي را كه مي تواند در يافتن محل اختفاي اين افراد موثر باشد، ارسال كنند.

گفتگوهاي آمريكا و چين
«كريستوفر هيل» مذاكره كننده ارشد هسته اي آمريكا در دومين سفر خود به پكن كه يك هفته به طول انجاميد با لي جائوشينگ وزير خارجه چين ديدار و درباره بحران شبه جزيره كره گفت وگو كرد.
به گزارش شبكه خبري آسيا آبزرور هنگ كنگ، در اين ديدار دو طرف درباره ازسرگيري مذاكرات شش جانبه حل مساله هسته اي شبه جزيره كره بحث و تبادل نظر كردند. آزمايش موشكي كره شمالي و پيامدهاي آن نيز از ديگر محورهاي مذاكرات مقام آمريكايي با وزير خارجه چين اعلام شده است.
«هيل» در پكن در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به آزمايش موشكي كره شمالي، گفت ما با كشوري مواجه مي باشيم كه انواع و اقسام موشك ها را پرتاب مي كند.وي گفت هدف از پرتاب اين موشك ها، تنها آمريكا نيست، بلكه كشورهاي ديگر منطقه نيز مي باشد. مقام آمريكايي گفت تا زماني كه كره شمالي به مذاكرات بازنگردد، قصد پيونگ يانگ از آزمايش موشكي مشخص نخواهد شد.

درخواست همكاري عنان از كشورهاي اسلامي
ايرنا: كوفي عنان دبير كل سازمان ملل از كشورهاي اسلامي خواست تا براي حل يك سلسله بحران هاي جهاني در مناطقي از جمله فلسطين اشغالي، عراق و سودان، اين سازمان را ياري دهند.
يك بيانيه مطبوعاتي كه در مقر سازمان ملل در نيويورك منتشر شد به نقل از عنان اشاره دارد كه ظرف سال هاي گذشته بخصوص دهه گذشته، سازمان ملل و سازمان كنفرانس اسلامي براي پيشرفت صلح، عدالت، توسعه و راه حل صلح آميز درگيري ها همكاري و به حل شماري از اين بحران ها كمك كرده اند.
عنان در اين بيانيه به مساله خاورميانه اشاره كرده و از گروه هاي درگير خواسته است كه بحران و درگيري ها را تشديد نكنند.عنان گفته كه او اميدوار است سازمان كنفرانس اسلامي با سازمان ملل براي حل قضيه بحران عراق ، همكاري كند.

ونزوئلا: واشنگتن در انديشه حمله به كوباست
ايرنا: ونزوئلا يك گزارش اخير دولت آمريكا را كه ادعا كرده بود كوبا با كمك مالي ونزوئلا درصدد خرابكاري در روند دمكراسي در آمريكاي لاتين است، رد كرد و آن را نشانه اي از نيت واشنگتن براي حمله به كوبا دانست.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از كاراكاس، خوزه ويسنته رانگل معاون هوگو چاوز رئيس جمهوري ونزوئلا گفت اين گزارش دولت آمريكا نشانگر دخالت علني و آشكار دولت آمريكا تحت عنوان دفاع از اصولي است كه خود آن را رعايت نمي كند.
رانگل با سرزنش واشنگتن به خاطر استيلا بر ملت ها و نقض حقوق بين المللي، گفت دولت بوش از يك سو مدام مداخلات فرضي ديگر دولت ها در منطقه را سرزنش مي كند، اما خود همواره دست به همين كار مي زند.
رانگل اين اظهارات را در واكنش به انتشار گزارشي مطرح كرد كه يك نهاد آمريكايي موسوم به «كميسيون رياست جمهوري براي كمك به كوباي آزاد» آن را منتشر كرد.در اين گزارش «هاوانا» به تلاش هايي براي جلوگيري از دمكراتيك شدن كوبا، و ونزوئلا به بهره برداري از درآمدهاي عظيم نفتي براي حمايت از كاسترو متهم شده اند.

وزير امور خارجه ايتاليا تهديد به استعفا كرد
ايرنا: «ماسيمو دالما» معاون نخست وزير و وزيرامور خارجه ايتاليا تهديد به استعفا كرد.
روزنامه ايتاليايي «لارپوبليكا» در شماره روز چهارشنبه خود به نقل از دالما نوشت: اگر از خط مشي سياست خارجي راضي نيستيد ، استعفا مي دهم.
دالما كه در بروكسل بسر مي برد درمقابل نمايندگان ايتاليايي پارلمان اروپا گفت: اگر درباره افغانستان و سياست خارجي توافق وجود نداشته باشد، استعفا مي دهم. دالما درآستانه تصميم گيري پارلمان ايتاليا درباره حكم تمديد بودجه ماموريت هاي خارج، تهديد به استعفا كرد.وي گفت: سياست خارجي ايتاليا برپايه برنامه انتخاباتي پايه ريزي شده است ، نبايد از من درخواست كارهاي عجيب و غريب بشود.
۸ سناتور از احزاب سبزها، نوبنياد كمونيست و كمونيست ها تهديد كردند كه در تصميم گيري پارلماني براي تمديد بودجه در افغانستان راي منفي مي دهند.

پژوهشگران كنگره آمريكا
از پيروزنشدن در عراق خبر مي دهند
ايرنا: گروه تحقيقاتي كنگره آمريكا، به طور علني پيروزي آمريكا در عراق را زير سئوال برد و تاكيد كرد، اين پيروزي هرگز تحقق نمي يابد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، يافته هاي تهيه شده توسط اين گروه نشان مي دهد كه يك نهاد غيرحزبي در دولت آمريكا براي نخستين بار موفقيت برنامه
ژئواستراتژيك جرج بوش را كه عاملي تعيين كننده در رياست جمهوري او تلقي مي شود، به طور علني به زير سئوال برده است. در گزارش يادشده كه در يك جلسه  شنود مجلس نمايندگان آمريكا افشا شد، آمده است: با توجه به تحولات مهمي كه در فرضيات استراتژي آمريكا رخ داده است، هنوز روشن نيست كه آمريكا چگونه به پايان وضعيت كنوني در عراق و رسيدن به نتايج مطلوب مورد نظر خود در اين كشور، دست مي يابد.

بين الملل
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |