سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۷ - Jul 18, 2006
تسهيلات شهرداري براي خريد و فروش اينترنتي
گروه شهري- شهرداري تهران در نظر دارد بخشي از برنامه هاي خود را در حوزه تحقق شهر و شهروند الكترونيك با حمايت و توسعه از فروش الكترونيكي در سطح شهر تهران به اجرا درآورد.
به گزارش خبرنگار ما براين اساس شركت شهروند كه در مجموعه شهرداري عهده دار وظيفه خدمات فروشگاهي است به عنوان مجري اين طرح بزرگ برگزيده شده است.
شركت شهروند در نظر دارد با شناسايي كليه كسبه و شركتهايي  كه از طريق تلفن يا اينترنت به مشتريان خود كالا يا خدمات عرضه مي دارند تحت پوشش باشگاه الكترونيكي خود قرار دهد.
براين اساس شركت شهروند با عضويت شركتها و كسبه متقاضي به اين باشگاه امكان بازاريابي و عرضه سفارش از مشتريان را در ابعاد گسترده تر فراهم مي سازد به گونه اي كه هر شهروند با استفاده از كامپيوترهاي شخصي و خانگي بتواند نيازهاي روزانه اش را در اسرع وقت بدون نياز به حضور فيزيكي در سطح شهر و تردد و سفرهاي درون شهري زايد و تحمل زحمت حمل بار از نزديكترين مغازه به محل سكونت خود دريافت نمايد.
اين طرح علاوه بر راحتي و آسايش شهروندان امكان بازاريابي وسيع، فروش گسترده تر و سفارش گيري در ابعاد بيشتر را براي كسبه و شركتهاي توزيع كننده خدمات فراهم مي سازد.
شركت شهروند به زودي از طريق فراخوان در روزنامه ها اقدام به عضوگيري از ميان شركتها و كسبه خواهد كرد ضمن اينكه شهرداري تهران اعضاي باشگاه الكترونيك را از مزايا و تسهيلات ويژه اي برخوردار خواهد ساخت.

قاليباف خبر داد:
برنامه هاي شهرداري در جهت ايجاد اشتغال براي زنان سرپرست خانوار
شهردار تهران : معتقدم در نهادي مانند شهرداري يكي از رسالت هاي جدي ، توزيع عادلانه خدمات
و امكانات مناسب و در دسترس براي همه گروه هاي جامعه است
گروه شهري- شهردار تهران با تاكيد بر ايجاد اشتغال براي زنان سرپرست خانوار به عنوان مهم ترين اولويت شهرداري براي گروه هاي هدف، گفت: در اين راستا زنان سرپرست خانوار سيده ، در اولويت اشتغالزايي قرار داشته و پس از آنان ، زنان سرپرست خانوار عادي نيز شامل اين طرح مي شوند.
به گزارش سما محمدباقر قاليباف ديروز در مراسم افتتاح مركز مهارت آموزي و كارآفريني كوثر ويژه زنان سرپرست خانوار در منطقه ۲۰ شهرداري ، با اشاره به رويكردها و سياست هاي شهرداري تهران ، گفت: معتقدم در نهادي مانند شهرداري يكي از رسالت هاي جدي ، توزيع عادلانه خدمات و امكانات مناسب و در دسترس براي همه گروه هاي جامعه است.
وي با تاكيد بر ضرورت ايجاد كار آبرومندانه براي اقشار نيازمند در جامعه ، تصريح كرد: ممكن است با راه اندازي چنين مراكزي از سوي شهرداري تهران ، بسياري به من انتقاد كنند كه بحث اشتغال مربوط به دولت بوده و سرمايه هاي سنگيني مي طلبد و با اين وجود چرا خود را وارد معركه اي مي كنم كه شايد تبعات زيان بار آن بيش از منفعت آن باشد.
شهردار تهران در عين حال گفت: بايد بگويم كه بنا نيست همه كارهايي كه بر دوش دولت اصولگراست را به آن واگذار كرده و ساير نهادها نسبت به اين موضوعات بي تفاوت باشند.
قاليباف با بيان اينكه مگر مي شود در مديريت شهري عهده دار مسئوليتي باشيم اما وقتي وارد حوزه جنوب شهر مي شويم و خانواده هاي بي بضاعت را مي بينيم ، براي اين موضوع چاره اي نينديشيم، افزود: هنگامي كه وارد بسياري از مناطق جنوبي شهر تهران مي شويم از خانواده هاي نيازمند و بي بضاعت آنان مي شنويم كه نه آسفالت مي خواهند و نه ميدان تره بار، بلكه مي خواهند در حد امكان براي جوانانشان شغلي ايجاد كنيم.شهردار تهران، اشتغال را يكي از دغدغه هاي مهم امروز در شهر تهران و حتي در سطح كشور دانست و تصريح كرد: ايجاد كار آبرومندانه در كنار تربيت صحيح و تلاش براي رشد و تعالي انسان ها معنا پيدا كرده و شهرداري تهران بايد برنامه هاي خود را در اين سه قطب مذكور متمركز كند.
قاليباف تاكيد كرد: ايجاد اشتغال براي زنان سرپرست خانوار مهم ترين اولويت شهرداري تهران در زمينه ايجاد اشتغال براي گروه هاي هدف بوده است.
شهردار تهران با تاكيد بر اينكه در بخش اشتغال زنان سرپرست خانوار بايد به سه نكته اساسي توجه ويژه داشت، تصريح كرد: بايد كمك كنيم مهارت هايي را به زنان سرپرست خانوار در مراكز كارآفريني آموزش دهيم كه اين مهارت ها بازار كار داشته و از نظر اقتصادي درآمدزا باشد.
وي ادامه داد: همچنين در اختيار قرار دادن ابزار و تجهيزات مناسب به اين زنان پس از كارآموزي و كسب قابليت هاي لازم و پيدا كردن بازار عرضه مستقيم كالاهاي توليدي اين افراد توسط خودشان و بدون هيچ واسطه اي، سه نكته مهم در بحث اشتغال زايي زنان سرپرست خانوار است كه بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.
قاليباف با اشاره به انتقادهايي كه در ابتداي ورود خود به مجموعه شهرداري به او در مورد جداسازي معاونت اجتماعي و فرهنگي از سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران مطرح شده بود ، گفت: متاسفانه در گذشته معاونت اجتماعي و فرهنگي عملا فقط به بعد فرهنگي هنري توجه مي كرد ، در حالي كه مسائل اجتماعي بسيار مهمتر و پايه اي تر از مسائل هنري است.

امضاي تفاهمنامه همكاري بين شهرداري تهران و بغداد
گروه شهري-  تفاهمنامه همكاري بين شهرداري هاي پايتخت هاي ايران و عراق ، با هدف ارائه خدمات شهري و آموزش هاي لازم از سوي شهرداري تهران به شهرداري بغداد همزمان با سالروز ولادت دخت نبي اكرم(ص)، به امضاي قاليباف و صابر نبات آل يساوي رسيد.
قاليباف در مراسم امضاي اين تفاهمنامه گفت:همه ملت هاي مسلمان خاورميانه و كشورهاي اسلامي، امروز بيش از هر زمان ديگر حفظ وحدت، همگرايي وهمكاري را در شرايطي كه دشمنان اسلام و ملت هاي اسلامي در خاورميانه حضور دارند ، احساس مي كنند. دشمنان با حضور غير منطقي و غير قانوني خودشان ، فشارهاي عمده اي را بر ملت هاي مسلمان به خصوص بر فلسطين ، لبنان ، عراق و افغانستان دارند و امروز هم جنايت هاي فراواني در غزه و جنوب بيروت و لبنان مشاهده مي كنيم.

توضيح شركت حمل و نقل ريلي
درپي چاپ مطلبي در صفحه ۳ روزنامه چهارشنبه ۲۱ تير ماه سال ۱۳۸۵با عنوان «اعتراض به واگذاري امور حمل و نقل ريلي كلانشهرها به دولت»، شركت توسعه صنايع حمل و نقل ريلي گسترش با ارسال جوابيه اعلام كرد:
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر فرموده اند كه اين شركت توان انجام چنين كاري را در سطح بسيار پايين تر ندارند و طرف ديگر عنوان فرموده اند، به عنوان طرف قرارداد احداث خط ۳ مترو، به خاطر مشكلات فوق العاده اي كه داشته نتوانسته پس از گذشت يك و نيم سال فاينانس مربوطه را ارائه كند. خوانندگان محترم عنايت دارند كه شركت توسعه صنايع حمل و نقل ريلي گسترش به دليل برخورداري از توانمندي فني و اجرايي توانسته در يك رقابت بين المللي برنده مناقصه باشد. عزيزاني كه به شرايط مناقصه آگاه هستند، نيك مي دانند كه اول صلاحيت فني و داشتن توانمندي ملاك انتخاب است و دوم قيمت، متأسفانه جناب شريعتمداري كه خود داراي تخصص و دانايي لازم هستند، چگونه فراموش كرده اند كه شركتي كه توانايي انجام كاري را ندارد، چگونه مي تواند از كانال سخت كميسيون معاملات عبور كند و برنده مناقصه باشد. جالب تر اين كه در چند سطر قبل خود فرموده اند، خط ۴ بعد از گذشت بيش از دو سال انعقاد قرارداد با مشكل فاينانس روبه روست؛ يعني مجري پروژه خط ۴ كه چيني ها هستند بيش از شش ماه بيشتر از شركت ما نتوانسته اند فاينانس ارائه كنند و متأسفانه از آنها سئوال نمي كنند. و يا ما را در يك شرايط نابرابر با آنها مقايسه مي كنند و خود نيك مي دانند كه پكيج فاينانس اين شركت در بانك مركزي در حال انجام است و اشاره اي به اين موضوع نمي نمايند.
شركت توسعه صنايع حمل و نقل ريلي گسترش به عنوان تنها پيمانكار عمومي GC بخش ريلي با استفاده از توانمندي متخصصان متروساز كه تجربه ساخت متروي تهران را دارند و به كارگيري مهندسان مشاور لاماير و مشاوران صنعتي ايران و همچنين استفاده از امكانات سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و برخوردار بودن از همكاري شركت هايي چون ساختماني گسترش و نوسازي صنايع ايران(مانا) در امر سيويل و ايريكو و جمكو و واگن پارس و واگن تك و... در ساخت و تأمين قطار و همچنين ماشين سازي تبريز و گسترش انفورماتيك و... نه تنها از توانمندي لازم و كافي برخوردار است، بلكه قادر است نه تنها ۴۰۰ كيلومتر در پنج سال، كه هزاران كيلومتر ديگر را هم جهت آبادي ايران اسلامي انجام دهد و همچنين با توجه به ابلاغ مصوبه اخير اصل ۴۴ مبادرت به خصوصي سازي نموده و اميدوار است در آينده نزديك با واگذاري سهام به عموم از حمايت همه جانبه ايرانيان غيور برخوردار گردد.

پايان كنجكاوي ها، تونل خلوت شد
تونل رسالت، تست موفق در ۴۸ ساعت ترافيك سنگين
عكس: ايسنا
006888.jpg
گروه شهري- تست تجهيزات فني و سازه تونل رسالت در طي ۴۸ ساعت گذشته با وجود ترافيك سنگين با موفقيت به پايان رسيده است.
مجري طرح تونل رسالت با اشاره به اين نكته گفت: طي ۴۸ ساعت گذشته در مسير غرب به شرق تونل رسالت شاهد ترافيك سنگين بوديم و تمامي تجهيزات فني تونل عملكرد خوبي در اين مدت داشتند.
ميرصادقي با اشاره به عدم نصب برخي از تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در داخل تونل و عدم توجه رانندگان به تابلوهاي نصب شده در خارج از تونل، درمورد ترافيك سنگين دو روز گذشته در تونل رسالت گفت: از آنجا كه تونل رسالت براي شهروندان داراي جذابيت هاي بسياري است، موجب كنجكاوي فراوان شهروندان شده است. تعداد زيادي از همشهريان كه حتي مسير عبورشان از اين منطقه نيست، تنها به دليل تازگي تونل رسالت اين مسير را براي عبور انتخاب مي كنند و موجب بروز ترافيك شديد در اين محدوده مي شوند.
مجري طرح پروژه تونل رسالت از عملكرد مناسب تجهيزات نصب شده در تونل رسالت طي روزهاي گذشته خبر داد و گفت: با وجود آن كه ترافيك سنگين را در اين چند روز شاهد بوديم، اما تمامي تجهيزات نصب شده به خوبي عمل كردند و توانستند، اطمينان زيادي را جلب كنند.
وي تأكيد كرد كه تست ۴۸ ساعت گذشته موفق بوده و انتظار مي رود با ساماندهي ترافيك در معبرهاي ورودي و خروجي، تونل در ترافيك هاي سنگين هم هيچ مشكلي نداشته باشد.
از سويي، تشكري هاشمي معاون ترافيك شهردار تهران از اعمال محدوديت هاي تردد در اطراف تونل رسالت خبر داد و گفت: بار ترافيك تونل رسالت تا پايان هفته جاري به تعادل مي رسد.
وي يكي از دلايل ترافيك سنگين چند روز گذشته تونل رسالت را عدم آشنايي شهروندان با ورودي و خروجي هاي تونل رسالت از سويي و كنجكاوي زايدالوصف بسياري از مردم براي ديدن تونل رسالت عنوان كرد و افزود: تونل رسالت هيچگونه مشكلي ندارد و تنها افزايش سفرها و باز بودن خروجي مدرس به رسالت شرق علت ترافيك سنگين در اين ناحيه بوده است.
هاشمي تشكري با اعلام اين كه در روزهاي گذشته به نحو چشمگيري ترافيك بزرگراه هاي همت و شيخ فضل الله كاهش يافته است بيان كرد: تمام بار ترافيك بزرگراه همت به  يكباره به تونل رسالت سرازير شده است كه اين امر چندان مطلوب نيست كه مي توان اميدوار بود كه تا پايان هفته جاري در اين زمينه به تعادل مي رسيم.
توصيه هاي راهنمايي
و رانندگي
با وجود آن كه هنوز اشتياق بسياري از شهروندان براي بازديد از تونل رسالت فروكش نكرده است، مي توان انتظار داشت كه در روزهاي آينده، از حجم ترافيك اين تونل به تدريج كاسته شود و مسيرهاي ورودي و خروجي اين تونل ترافيك روانتري را سپري كنند.
از سويي ،اداره راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرده است، در صورت عدم رفع مشكلات، براي ايجاد سهولت در تردد شهروندان محدوديت هاي ترافيكي در اين تونل ايجاد مي كند.در مبادي ورودي و خروجي اين تونل از همان ساعات نخست گشايش تعداد زيادي از مأموران راهنمايي و رانندگي براي ايجاد نظم مستقر شده اند، اما به دليل ازدحام فراوان خودروها در اين منطقه و ترافيك شديد، چندان كاري از سوي آنان انجام نشد.گويا اشتياق ناشي از انتظار نه ساله شهروندان تهراني، با وجود گذشت سه روز از آغاز به كار تونل، هنوز فروكش نكرده است و تونل رسالت در پرترافيك ترين لحظات خود به سر مي برد.راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز با اعمال تدابير ويژه سعي در كاهش تردد خودروهاي مختلف از داخل تونل رسالت دارد ازجمله اين تدابير: جلوگيري از عبور خودروهاي سنگين مانند كاميون، كاميونت، همچنين وانت بارها و موتورسيكلت و دوچرخه در داخل تونل است و نيز هشدارهاي متفاوت پيرامون سرعت مجاز ۵۰ كيلومتري خودروها  و نحوه توقف اتومبيل ها در داخل تونل به محض مواجهه با نقص فني است.

نگاه
006885.jpg
داود كاظمي

در مراسم تجليل از بازنشستگان سال ۸۴ شهرداري تهران اعلام شد:
پرداخت وام به بازنشستگان شهرداري
تا سقف ۶ ميليون تومان
گروه شهري - مديرعامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران با اشاره به افزايش سقف وام پرداختي به بازنشستگان از ۵۰۰ هزار به يك ميليون تومان، گفت: با همكاري شوراي شهر و موافقت شهردار تهران، مصوب شده هر بازنشسته شهرداري بتواند تا سقف ۶ ميليون تومان وام ضروري از تعاوني اعتباري شهر دريافت كند.
به گزارش سما، مصطفي آخوندي در مراسم تجليل از بازنشستگان سال ۸۴ شهرداري با بيان اينكه در سازمان بازنشستگي شهرداري تهران بر خلاف ساير سازمانها نسبت بازنشسته به شاغل رعايت نشده است، گفت: در سازمان بازنشستگي شهرداري تهران نسبت بازنشستگان به شاغلين يك به يك است در صورتي كه نرم كشور ما در سازمان هاي مشابه ۷ به ۱ است. يعني به ازاي هر ۷ نفر شاغل يك بازنشسته وجود دارد كه سازمان ها از محل كسورات دريافتي مي توانند خدمات مورد نياز را به همكاران بازنشسته تحت پوشش خود ارايه دهند.
آخوندي با بيان اينكه بر اساس تاكيد شهردار نبايد حتي يك ريال از درآمدهاي سازمان بازنشستگي شهرداري تهران براي امورات شهرداري هزينه شود، تصريح كرد: تلاش مي كنيم زمينه را به گونه اي فراهم آوريم كه بتوان از محل درآمدهاي حاصل از فعاليت هاي اقتصادي كه در شهرداري تهران انجام مي شود، خدمات مورد نياز به خانواده بازنشستگان تحت پوشش شهرداري تهران را در مواردي همچون حقوق، ارايه خدمات آموزشي، درماني و تفريحي تامين كنيم.
وي ادامه داد: به عنوان نخستين گام قرار شد تمام خريدهاي عمده خارجي كه توسط شهرداري هاي مناطق مورد نياز بوده و توسط هر يك از شركت هاي تحت پوشش شهرداري تهران انجام مي شده، بخشي از اين هزينه ها صرف تامين نيازهاي خانواده سازمان بازنشستگي شهرداري تهران شود. مديرعامل سازمان بازنشستگي با اشاره به افزايش سقف وام پرداختي به بازنشستگان از ۵۰۰ هزار تومان به يك ميليون تومان، گفت: اخيرا با همكاري شوراي شهر و موافقت شهردار تهران مصوب شده كه هر بازنشسته تحت پوشش سازمان بازنشستگي شهرداري تهران بتواند تا سقف ۶ ميليون تومان وام هاي ضروري و مورد نياز خود از جمله وام ادامه تحصيل فرزندان، تامين مسكن، ازدواج و... از شعب مختلف تعاوني اعتباري شهر دريافت كند.

از نيمه دوم سال گذشته تاكنون در استان تهران
۱۸۰۰هكتار از اراضي ملي براي احداث
فضاي سبز واگذار شد
فارس: سرپرست معاونت امور عمراني استانداري تهران گفت: از نيمه دوم سال گذشته تاكنون ۱۰۸۳ هكتار از اراضي ملي براي احداث پارك هاي جنگلي و فضاي سبز به شهرداري هاي استان واگذار شد.
يوسفعلي درون پرور افزود: در سال جاري، واگذاري بيش از ۱۸۰۰ هكتار از اراضي ملي استان را جهت گسترش فضاي سبز و ايجاد پارك هاي جنگلي در دستور كار داريم.
وي سرانه فضاي سبز استان را ۲۱ متر مربع اعلام كرد و گفت: در سال گذشته با كاشت بيش از ۵/۳ ميليون اصله نهال حدود ۴/۴ متر مربع سرانه فضاي سبز استان را افزايش داديم و در سال جاري نيز با كاشت ۷/۴ ميليون اصله نهال سرانه فضاي سبز را به بالاتر از متوسط كشوري خواهيم رساند.
وي با تأكيد بر ضرورت تسريع در اجراي طرح ايجاد فضاي سبز در مبادي ورودي و خروجي شهرهاي استان خاطرنشان كرد: اين طرح در فاز اول در ۱۲ شهر با اعتباري بالغ بر ۴۰۰ ميليارد اجرا خواهد شد.
درون پرور گسترش پارك محله اي و شهري را از ديگر برنامه هاي ستاد فضاي سبز استان اعلام كرد و افزود: ۶۴۱ پارك در سطح شهرستان هاي استان در حال بهره برداري است و ۱۷۷۵ پارك محله اي در دستور كار ستاد طي برنامه  چهارم قرار دارد كه ۱۷۲ پارك در طي سال جاري در استان احداث و به بهره برداري خواهد رسيد.
وي بر تملك اراضي با كاربري هاي فضاي سبز در سطح شهرهاي استان، تبديل ۲۵ درصد از عرصه هاي كارخانجات و واحدهاي توليدي و صنعتي به فضاي سبز براي افزايش سرانه در استان تهران تأكيد كرد و افزود: اصلاح سيستم هاي آبياري، تغيير كشت هاي سنتي و اصلاح گونه هاي گياهي توسط واحدهاي فضاي سبز شهرداري هاي استان مي تواند روند كاشت ۱۵ ميليون اصله نهال در طول برنامه را تسريع نمايد.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |