سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۷ - Jul 18, 2006
مقاومت جانانه حزب الله لبنان در برابر ماشين جنگي رژيم صهيونيستي ادامه دارد
فراخوان براي دفاع از مردم لبنان
* احمدي نژاد: ايران كنار سوريه مي ايستد
* راهپيمايي ضدصهيونيستي امروز در ميدان فلسطين تهران برگزار مي شود
006975.jpg
006972.jpg
گروه سياسي- آيت الله العظمي سيستاني، ديروز بيانيه اي را در بغداد منتشر كرد كه در آن از همه مسلمانان جهان خواسته شده تا در كنار ملت لبنان باشند و به تجاوزات وقيحانه اسرائيل عليه لبنان خاتمه دهند.
اين سخن آيت الله العظمي  سيستاني كه «آن چه در لبنان در جريان است ناعدالتي شرم آور است و جهان در بي تفاوتي به آن از حد خارج شده است.» در حالي عنوان مي شود كه ديروز وزير امور خارجه ايران هم راهي دمشق شد و پيام حمايت رئيس جمهوري را تقديم بشار اسد كرد.
منوچهر متكي در پايان ديدار با رئيس جمهوري سوريه در پاسخ به اين پرسش كه آيا او حامل ابتكار عملي براي توقف حملات اسرائيل به لبنان است، گفت: «ما با هم مشورت و تبادل نظر داريم.»
از سوي ديگر با اوج گرفتن حملات نيروهاي صهيونيست به مناطق مسكوني لبنان، تلويزيون المنار گزارش داد ديروز يك بالگرد توپدار ارتش اسرائيل در نزديكي بيروت ساقط شده است.
خبرهاي تكميلي را درباره بحران لبنان، مي توانيد در صفحات ۲ و ۲۳ بخوانيد.

۵۶ وزير خارجه خواستار شدند
مذاكره مستقيم بدون پيش شرط با ايران
فارس- بيانيه اي كه ۵۶ وزير خارجه كشورهاي اسلامي دنيا امضا كرده و در آن درخواست شده است مذاكره مستقيم بدون پيش شرط با ايران آغاز شود، دوشنبه تسليم دفتر نخست وزير انگليس در لندن شد.
در اين بيانيه كه توسط يك هيأت عالي رتبه به خانه شماره ۱۰ تحويل شد، آمده است: تنها راه حل چالش هسته اي با ايران ازسرگيري گفت وگوها بدون هيچ گونه پيش شرط با تهران و افزايش همكاريها بين تمامي طرفهاي درگير در اين موضوع مي باشد.

در پايان اجلاس گروه هشت عنوان شد؛
پوتين: مسئله هسته اي ايران فقط
از راه سياسي قابل حل است
006984.jpg
گروه سياسي - اجلاس سران هشت كشور صنعتي جهان پس از دو روز مذاكره روز گذشته در سن پترزبورگ روسيه با صدور بيانيه اي به كار خود پايان داد. اين بيانيه كه در پنج صفحه تنظيم شده و محورهاي مختلفي را پوشش داده است بحث ايران در اين بيانيه به موضوع هسته اي مختص شده، تصريح دارد كه كشورهاي حاضر در اين نشست از بسته پيشنهادي توسط گروه ۱+۵ به ايران حمايت مي كنند و اميدوارند كه در قالب يك همكاري طولاني مدت، اين مسئله حل شود. در اين بيانيه از تصميم پاياني نشست اخير وزراي خارجه ۱+۵ در پاريس حمايت شده و اظهار تأسف شده كه ايران تاكنون به پيشنهادها پاسخ نداده و تعليق غني سازي را كه طبق بيانيه شوراي امنيت از ايران خواسته شده، انجام نداده است. در بيانيه پاريس اعلام شد كه اگر ايران وارد روند همكاري نشود، شوراي امنيت سازمان ملل مرجع تصميم گيرنده خواهد بود و ما رهبران جي هشت از اين تصميم حمايت مي كنيم.
پس از پايان اجلاس و قرائت بيانيه، رهبران حاضر به گفت و گو با رسانه هاي خبري پرداختند و در آن جا بار ديگر مشخص شد كه در رويه كشورهاي حاضر اختلاف هايي وجود دارد. آمريكا مدعي شد كه ايران با تحريم چند قدم بيشتر فاصله ندارد در حالي كه پوتين قاطعانه اعلام كرد كه پرونده هسته اي ايران و كره شمالي فقط از راه سياسي قابل حل است. پوتين ترجيح داد از مسئله تحريم ها صحبت نكند چرا كه به نظر او حتي صحبت در اين موضوع مي تواند آثار منفي به همراه داشته باشد.
رئيس جمهوري روسيه اظهار اميدواري كرد كه با پاسخ مثبت ايران هرچه سريع تر مذاكرات با ايران آغاز شود.
پس از آن موضوع درگيري ها و ناآرامي اخير خاورميانه ديگر موضوع مهم بود كه متأسفانه اجلاس واكنش ويژه اي به جنايات اسرائيل نداشت. مقامات آمريكايي به گزارشي كه آسوشيتدپرس منتشر كرده، مدعي شدند كه ريشه درگيري ها در ايران و سوريه است و بايد با اين دو كشور برخورد شود. سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه با رد هرگونه دخالت ايران و سوريه اعلام كرد: اگر كشوري بخواهد به ديگر كشورها اتهام بزند بايد مدرك ارائه دهد. لاوروف همچنين گفته است كه ايران و سوريه در منطقه تأثيرگذار هستند و مي توانند نقش مهمي ايفا كنند. پس از آن بود كه نخست وزير ايتاليا با ايران تماس تلفني گرفت و با دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت و گو كرد. رومانو پرودي از علي لاريجاني درخواست كرد ايران براي پايان دادن به وضعيت بحراني لبنان وارد عمل شود. لاريجاني پس از درخواست مطرح شده گفت كه ايران در چند روز آينده به آن پاسخ خواهد داد.
آلمان كه ميزبان احتمالي نشست بعدي سران گروه هشت است نيز روز گذشته درخواست كرد از زدن اتهام به كشورها جلوگيري شود. سخنگوي دولت آلمان تأكيد كرد كه هيچ مدركي دال بر دخالت ايران و يا سوريه در درگيري هاي اخير ميان حزب الله لبنان و رژيم صهيونيستي وجود ندارد. نيكلاس برنز، معاون وزير خارجه آمريكا طي بيانيه اي بدون ذكر نام ايران و سوريه ادعا كرده كه كشورهاي حامي حزب الله و حماس باعث اغتشاش و درگيري در منطقه هستند. ريانووستي پرسشي درخصوص بيانيه آمريكا از سرگئي لاوروف كرد و او بار ديگر گفت كه يك بار به اين پرسش پاسخ گفته و حاضر نيست بدون مدرك به كشورها اتهام بزند.

آيت الله سيستاني خواستار اقدام جامعه جهاني
براي توقف تجاوزهاي رژيم صهيونيستي شد
واحد مركزي خبر - پايگاه اينترنتي المقاومة اسلاميه في لبنان اعلام كرد: آيت الله سيستاني ديروز در بيانيه اي ضمن درخواست همبستگي با مردم لبنان و تلاش براي تأمين نيازهاي انساني مردم جنگ زده اين كشور جامعه جهاني را به اقدامي براي جلوگيري از ادامه تجاوزهاي آشكار رژيم دعوت كرد.
در اين بيانيه همچنين آمده است: ستم هايي كه بر مردم منطقه و از جمله مردم لبنان وارد مي شود خشم و غضب ساكنان منطقه را از سياست هاي بين المللي حامي رژيم هاي سلطه گر افزايش مي دهد.
آيت الله سيستاني حمايت از اين رژيمها را عامل افزايش موج تنش و خشونت و مانعي در برابر امنيت و صلح منطقه معرفي كرد.

احمدي نژاد:
زنان در همه عرصه ها پيشتاز هستند
عكس: جواد گلزار
006981.jpg
گروه سياسي - رئيس جمهوري اسلامي ايران روز دوشنبه در مراسمي كه ازطرف مركزامور زنان و خانواده رياست جمهوري برگزار شد، از بانوان نمونه كشور تقدير كرد.محمود احمدي نژاد در اين مراسم كه به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در تالار بزرگ كشور در تهران برگزار شد، گفت: خوشبختانه در نظام جمهوري اسلامي، زنان در همه عرصه ها پيشتاز هستند و در عرصه هاي مختلف اجتماعي حضوري فعال دارند.
به گزارش ايرنا، رييس جمهوري با اشاره به بانوان برگزيده اي كه در اين مراسم معرفي شدند، خاطرنشان كرد: در جمع بانوان مراسم امروز بالاترين ارزشها متجلي بود و نهايت صبر، مهرورزي، تعهد، هوشمندي و دلسوزي را در جمع اين بانوان ديديم.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اوضاع فلسطين و لبنان و وحشيگري هاي رژيم صهيونيستي درمنطقه، تصريح كرد: شكوه و عظمتي كه امروز جوانان دلاور فلسطيني و لبناني در مقابل تجاوزها و درنده خويي ها اشغالگران صهيونيست از خود نشان مي دهند، بدون ترديد نتيجه تربيت مادران اين جوانان است.

در ميزگرد تحولات فلسطين عنوان شد
ملت فلسطين از سازش چيزي بدست نياورده است
عكس: عليرضا بني علي
006978.jpg
پيام احمدي نژاد به بشار اسد: ايران كنار سوريه مي ايستد
گروه سياسي- با توجه به ناآرامي هاي اخير منطقه و تهديد امنيت سوريه از سوي رژيم صهيونيستي، ايران حمايت ديپلماتيك خود را از اين كشور قاطعانه اعلام كرد. محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري روز گذشته وزير خارجه خود را با پيامي ويژه براي همكار سوري خود راهي دمشق كرد. منوچهر متكي در سفري كوتاه سرزده وارد دمشق شد و بلافاصله راهي كاخ رياست جمهوري در دمشق شد تا با بشار اسد ديدار كند. پس از ديدار با بشار اسد و تسليم پيام احمدي نژاد، بشار اسد دريافت پيام را اعلام كرد و خبر داد كه در اين مسئله احمدي نژاد بر ايستادن ايران كنار سوريه و حمايت از اين كشور در صورت هرگونه تهديد و يا تجاوز تأكيد كرده است.بي بي سي از دمشق گزارش داد كه حضور منوچهر متكي در دمشق نشان از روابط ويژه دو كشور ايران و سوريه دارد. پس از شش شبانه روز درگيري و حمله بين نيروهاي حزب الله و ارتش صهيونيستي، اسرائيل اذعان كرد كه نيروهاي حزب الله اهدافي را با موشك هدف قرار مي دهند كه پيش تر محاسبه نمي شد تا اين حد بتواند مخرب باشد. هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز روز گذشته در ديدار با سفير ليبي از حمايت ايران از ملت مظلوم فلسطين خبر داد و بي توجهي هشت كشور صنعتي جهان به كشتار ملت مظلوم فلسطين و لبنان در نشست اخير را تأسف آور خواند و گفت: ملت هاي اسلامي با اتكا  به توان اسلامي و الهي خود با تدبير از چالش ها عبور خواهند كرد.
گروه سياسي- روز گذشته ميزگرد بررسي آخرين تحولات فلسطين درمركز پژوهش هاي وزارت خارجه برگزار شد. ابواسامه، نماينده جنبش حماس درتهران، صلاح زواوي سفير فلسطين در جمهوري اسلامي و اصغر محمدي مديركل خاورميانه، عربي و شمال آفريقاي وزارت خارجه سخنرانان اين ميزگرد بودند. ابو اسامه با حمايت از حركت مردمي و مقاومت تاكيد كرد كه سياست رژيم صهيونيستي بر تحقير و زورمداري بوده و ملت فلسطين تا به حال از سازش چيزي به دست نياورده است.
به گزارش خبرنگار همشهري ابو اسامه در ادامه تاكيد كرد: اقدامات حزب الله لبنان و جنبش حماس از بين بردن رژيم صهيونيستي را كه امري غيرممكن پنداشته مي شد به امر ممكن تبديل كرده است. وي گفت: حزب الله به ياري برادران فلسطيني خود شتافته و در حالي كه نهادهاي رسمي كشورهاي عربي در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين سكوت مي كنند، حزب الله نشان داد كه به اين جنايت ها پاسخ مي دهد.
ابو اسامه تاكيد كرد كه مقاومت حزب الله لبنان و حماس ماجراجويي نيست و از آن جا كه روند سازش شكست خورده است، راه  مقاومت هموار شده كه حماس، جهاد اسلامي و حزب الله در پيش گرفته اند و برخي كشورهاي اسلامي نيز از آن حمايت مي كنند. صلاح زواوي نيز در اين ميزگرد از حمايت قاطع جمهوري اسلامي ايران گفت و موضع محكمي كه از سوي بنيانگذار انقلاب اسلامي از همان ابتدا اتخاذ شد. سفير فلسطين از مواضع محكم رئيس جمهوري نيز تقدير كرد.
اصغر محمدي نيز در اين ميزگرد با اشاره محكم بودن جنبش مقاومت حزب الله لبنان تاكيد كرد كه اين جنبش به مراتب از درگيري ۱۷ روزه سال ۱۹۹۶ ميان رژيم صهيونيستي و لبنان قدرتمندتر است.

يادداشت
۷ راه براي حمايت از مقاومت
* دكتر ابواسامه عبدالمطي
در پرتو تهاجم ناجوانمردانه رژيم صهيونيستي به ملت هاي فلسطين و لبنان و با توجه به حجم عظيم ويراني و خرابي كه حملات وحشيانه اين رژيم به زيرساخت هاي فلسطين و لبنان وارد مي آورد و نظر به صدها شهيد و مجروحي كه توسط ماشين جنگي رژيم ددمنش صهيونيستي بر زمين مي افتند، در سايه سكوتي كه جوامع بين المللي از شوراي امنيت، مجمع عمومي سازمان ملل و شخص دبيركل اين سازمان گرفته تا آمريكا و اروپا اتخاذ كرده اند، كشورهاي عربي و اسلامي بايستي به ملت هاي فلسطين و لبنان و مقاومت مشروع و دلاورانه آنها كمك كنند و اين حمايت ها مي تواند به اشكال مختلف باشد.
اول: فراخوان سفراي كشورهاي عربي، اسلامي از رژيم صهيونيستي و اين كه هرگونه مناسبات ديپلماتيك و تجاري با اين رژيم متوقف گردد.
دوم: متوقف كردن انواع و اشكال عادي سازي مناسبات با رژيم صهيونيستي.
سوم: وارد آوردن فشار بر جامعه بين الملل، اروپا و آمريكا به منظور اعمال فشار عليه رژيم صهيونيستي تا به تجاوزات خويش پايان دهد.
چهارم: بكارگيري و هدايت امكانات كشورهاي عربي و اسلامي در جهت اعمال فشارهاي اقتصادي، سياسي بر اروپا و آمريكا براي مثال: كاهش حجم توليد نفت صادر شده به اروپا و آمريكا، تا بحران را لمس كرده و به نوبه خود رژيم صهيونيستي را تحت فشار قرار دهند.
پنجم: كشورهاي عربي و اسلامي از مجمع عمومي سازمان درخواست تشكيل نشست فوق العاده كنند تا از اين رهگذر موضوع وتوي آمريكا در شوراي امنيت را پشت سر بگذارند و در نهايت بتوانند مصوبه اي بين المللي شفافي كه نه تنها قائل به توقف تجاوزات دشمن صهيونيستي به ملت هاي فلسطين و لبنان شده كه آن را محكوم كند.
ششم: با عنايت به اظهارات اخير دبيركل اتحاديه عرب مبني بر مرگ كامل  فرايند سازش، كشورهاي اسلامي  به طور اعم و كشورهاي عربي به طور اخص بايستي راهبرد فراگيري براي مقابله با رژيم صهيونيستي و تجاوزات مستمر آن پي ريزي و تدوين كنند.
هفتم: از كشورهاي عربي و اسلامي شديدا انتظار مي رود كمك هاي مادي مستقيمي به دو ملت فلسطين و لبنان و نيز مقاومت مشروع آن ارائه دهند، تا اين ملت ها بتوانند به پايداري در برابر تجاوزات ناجوانمردانه رژيم صهيونيستي ادامه دهند.
* نماينده جنبش حماس در تهران

يادمان
پارادايم هاي ذهني جنگ
* رضا سيف اللهي
آمريكا سعي در تهيه پيش نويس قطعنامه ۵۹۸ با لحن آمرانه داشت و در عين حال به دنبال آن خط تحريم تسليحاتي را هم دنبال كند. سخنگوي وقت وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد كه اگر ايران به قطعنامه ۵۹۸ جواب منفي دهد واشنگتن به شوراي امنيت فشار مي آورد تا از طريق تحريم تسليحاتي، اجراي آتش بس را دنبال كند.
قبول قطعنامه ۵۹۸ در ۲۷ تير ماه ۱۳۶۷ از سوي ايران فصل جديدي در تاريخ دو كشور ايران و عراق را رقم زد با اين توضيحات:
۱- جنگي كه با حمايتهاي ابرقدرتها از عراق به يك جنگ فرسايشي تبديل شده بود خاتمه يافت و فضاي مناسبي براي بازسازي كشور از خرابيهاي ناشي از جنگ به وجود آمد.
۲- عراق چند سال بعد توسط دبيركل سازمان ملل متجاوز شناخته شد. هر چند مسائلي از قبيل تعيين تكليف غرامت روشن نشد ولي اين امر خود پيروزي سياسي ايران و ناكامي مضاعفي براي عراق محسوب مي شد.
۳- ماشين جنگي عراق كه به هيچ يك از اهداف خود در جنگ با ايران نرسيده بود، اين بار به كويت حامي مالي خود در جنگ با ايران حمله كرد. در اين جنگ هم كويت عبرت گرفت و هم صدام توسط نيروهاي ائتلاف به رهبري آمريكا به عقب نشيني و شكست وادار شد.
۴- مواضع حكيمانه و بي طرفانه ايران در جريان جنگ اول خليج فارس باعث شد تا ايران در خلال اين جنگ نه تنها آسيبي نبيند بلكه به عنوان يك تئوري موفق كه در تنظيم مناسبات و روابط سياست خارجي خود خوب فكر و تصميم گيري مي كند ظهور كرد.
۵- رژيم بعث عراق - برخلاف ايران - به عنوان سمبل سركوب، جنگ و وحشي ترين رژيم منطقه اي شناخته شد. علاوه بر اين شكستن حريم همسايگي كشورهاي همجوار، عراق را به منزوي ترين كشور در روابط سياسي تبديل كرد كه تحريمهاي مختلف اقتصادي، نظامي و... كمترين بهره آن بود. بالاخره هم به دليل عدم حمايت مردمي با يك تجاوز مشابه سقوط كرد.
۶- هرچند سرمايه هاي عظيم انساني از دست ملت ايران در قالب كاروان عظيم شهدا گرفته شد ولي منابع ارزشمندي در قالب فرماندهان، مديران، جهادگران، آزادگان و جانبازان تربيت كرد كه تكيه گاه اصولي و ركن ركين كشور در حوادثي هستند كه استقلال و امنيت كشور را تهديد مي كنند. چرا كه آنها كشورشان را در سخت ترين شرايط به دليل موفق بيرون آمدن از يك آزمون سترگ ايدئولوژيك از حوادث بيمه كردند.
۷- ما هم بايد از ۲۷ تير و جريان پذيرش قطعنامه عبرت بگيريم كه هم افزايي منابع ملي خصوصاً در جهت پيگيري استحكام وحدت ملي هوشمندانه عمل كنيم و با محاسبه دقيق در جهت تأمين منافع ملي و باورهاي عمومي مردم، پارادايم هاي فرهنگي جنگ را خوبتر بشناسيم.
*معاون هماهنگ كننده دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام

راهپيمايي ضدصهيونيستي، امروز در تهران
گروه سياسي- مردم تهران، امروز در راهپيمايي ضداسرائيلي دور جديد حملات وحشيانه صهيونيست ها به تأسيسات و مناطق مسكوني فلسطين و لبنان را محكوم خواهند كرد.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در اطلاعيه اي از عموم مردم تهران دعوت كرد تا با حضور گسترده در تظاهرات ضدصهيونيستي كه امروز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در ميدان فلسطين برگزار مي شود، خشم و انزجار خود را از جنايات ضدبشري اسرائيل غاصب و حاميان جنايتكارش اعلام داشته و مراتب حمايت خود را از ملت مقاوم لبنان و فلسطين به خصوص رزمندگان جان بركف حزب الله لبنان و انتفاضه فلسطين به گوش جهانيان برسانند.
امروز روز ششم آغاز تهاجمات نظامي اسرائيل به لبنان است كه حملات به نقاط غيرنظامي و مسكوني كماكان به شدت ادامه دارد و تا به حال ده ها تن از مردم بي دفاع لبنان و فلسطين به شهادت رسيده اند. جمعيت هلال احمر شماره حساب ۹۹۹۹۹ بانك ملي شعبه مركزي را براي دريافت كمك هاي مالي به مردم مظلوم فلسطين و لبنان اعلام كرده است.

حداد عادل: مجلس ثمره مشروطيت است
گروه سياسي- غلامعلي حداد عادل در نشست مطبوعاتي روز گذشته به تشريح روند برگزاري همايش يكصدمين سالگرد نهضت  مشروطه پرداخت و گفت: مجلس ثمره و ميوه مشروطيت محسوب مي شود.
حداد عادل با اشاره به اين كه امسال يكصدمين سالگرد پيروزي جنبش مشروطيت است افزود: طبيعي است كه مجلس شوراي اسلامي وظيفه دارد در اين مناسبت و در يكصدسالگي مشروطيت اين واقعه را مهم تلقي كند و به وظيفه خودش در تحقيق در زمينه مشروطيت اقدام كند.
اين همايش چهارده و پانزده مردادماه برگزار خواهد شد.
حداد عادل گفت: از تابستان ۱۳۸۴ اقدامات را براي برگزاري يك همايش شروع كرديم، دبيرخانه اي تشكيل شد، شوراي علمي مركب از صاحب نظران از داخل و خارج مجلس تشكيل شد، فراخواني پس از بحثهاي مفصل علمي تهيه شده كه در آن ۵ مرحله اصلي مشخص شد كه مباني نظري، گروهها و عوامل اجتماعي مؤثر، تحولات و رخدادهاي مهم سياسي مشروطه، مجلس و قانونگذاري و مشروطه و انقلاب اسلامي مي باشند.
رئيس مجلس ادامه داد: ذيل هر عنوان كلي، تعدادي عنوان فرعي است. اين فراخوان به تمامي مراكز دانشگاهي و پژوهشي و تحقيقي و عده اي از محققان ارسال شد. تاكنون ۱۵۰ مقاله دريافت شده كه ۳۰ مقاله آن در يك همايش دو روزه در ۱۴ و ۱۵ مرداد در مجلس عرضه خواهد شد و تعدادي مقالات برگزيده ديگر به صورتي ديگر در اثري قرار مي گيرد.
رئيس برگزاري اين همايش گفت: در مجلس شوراي اسلامي در طول ۱۰۰ سال گذشته اسناد فراواني وجود دارد كه مي تواند براي نسل امروز در شناخت اين تاريخ ۱۰۰ ساله مؤثر باشد. عمده اين مدارك در گاوصندوق مجلس موجود و محفوظ مانده است. همان طور كه در مطبوعات ديده ايد در چند ماه گذشته بنده ۲ بار طبق موازيني كه عرفاً در مجلس حاكم بوده در اين صندوق را باز كرده ام و با صورتجلسه سعي كرده ايم اين اسناد و مدارك را ساماندهي كنيم و آنها را در اختيار محققان و مردم قرار دهيم كه در آينده هم اين كار ادامه پيدا خواهد كرد. اميدواريم مجلس را به صورت يك مركز اسناد و مدارك تاريخي درآوريم، كمااين كه هم اكنون كتابخانه مجلس وجود دارد.
حداد عادل تأكيد كرد: اگر مشروطيت آرمانهاي اين ملت را در اداره كشور تأمين كرده بود، انقلاب اسلامي هرگز به وقوع نمي پيوست. مردم احساس كردند از مشروطيت چيزي جز نام آن باقي نمانده و به همين دليل روح ديني شان كه در مشروطيت نتوانسته بود به صورت كامل بروز يابد را بروز دادند و مفهوم جديدي به نام ولايت فقيه را وارد ساختار و مفاهيم سياسي كشور كردند و به جاي شاهي كه در مشروطيت قرار بود سلطنت كند و نه حكومت و هميشه حكومت كرد و خود در خدمت بيگانگان قرار گرفت، چه رضاخان چه محمدرضا شاه، ملت تصميم گرفت رهبري را به دست فقيه و مرجع تقليدي بگذارد كه با تعلق خود به اسلام و فقاهت كشور را با بيگانه معاوضه نكند.
اسرائيل امروز با وضعيتي متفاوت از گذشته مواجه شده است
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضربه هاي سنگين نيروهاي مقاومت به اسرائيل گفت: معركه اي كه امروز اسرائيل در آن وارد شده بسيار متفاوت تر از وضعيتي است كه در گذشته در مواجهه با فلسطيني ها و لبناني ها داشت.
غلامعلي حداد عادل شامگاه روز يكشنبه در اختتاميه اولين كنفرانس بين المللي حقوق و مسئوليت هاي زن در نظام اسلامي در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اين سؤال كه ارزيابي شما از دلايل حملات اخير صهيونيست ها به لبنان و فلسطين چيست، گفت: تصور مي كنم آنها مي خواهند با انهدام زيرساخت ها و سخت  كردن زندگي، مقاومت و وحدت را درهم بشكنند.
حداد عادل افزود: اما اتفاق مهم اين است كه اين بار مقاومت فلسطينيان و لبناني ها در عجز و لابه بر كشته ها و شهدايشان خلاصه نمي شود بلكه پاسخ دندان شكني به تجاوزات صهيونيست هاي تجاوزگر داده است. صهيونيست ها در ۶۰ سالي كه عمر رژيم آنها مي گذرد هرگز به ياد نداشته اند كه يك ناوچه آنها به دست نيروهاي مردمي مقاومت منهدم و غرق شود اما امروز اين مردم قدرت غرق كردن پيشرفته ترين شناورهاي جنگي رژيم صهيونيستي را دارند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |