دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۹ - Oct 2, 2006
آغاز هفته پنجم ليگ برتر فوتبال با چهار بازي
روزنه هاي اميد براي دنيزلي و پرسپوليس
001314.jpg
گروه ورزشي حسن حيدري: رقابت هاي ليگ برتر ايران تنها با گذشت 5 هفته از آن به يك تعطيلي اجباري مي رود.
تيم ملي فوتبال براي حضور در تورنمنت چهارجانبه روز سه شنبه هفته جاري عازم اردن مي شود و سپس خود را براي بازي برگشت مقابل تايوان آماده خواهد كرد.
قطعا اين گونه وقفه ها تاثير منفي بر كيفيت رقابت هاي ليگ برتر مي گذارد و براي اين كه ليگ حرفه اي ايران به واسطه هر تورنمنت نه چندان با اهميتي به تعطيلي كشيده نشود بايد تدبير تازه اي انديشيد تا در روند آن وقفه اي به وجود نيايد .
هفته پنجم رقابت هاي ليگ برتر طي امروز و فردا با انجام 5 بازي دنبال مي شود. البته بازي تيمهاي مس كرمان با فولاد، فجر سپاسي با ذوب آهن و استقلال اهواز با ابومسلم از هفته پنجم به دليل مشكل نبود نور در ورزشگاه هاي تيم هاي ميزبان به بعد از ماه مبارك رمضان موكول شد.
پرسپوليس كه در هفته چهارم مقابل استقلال اهواز به يك پيروزي قاطعانه چهار بر صفر رسيد اين بار در آزادي به مصاف پيكان مي رود. پرسپوليس با دنيزلي بتدريج چهره يك مدعي را به خود مي گيرد و به بلوغ تاكتيكي نزديك مي شود.
پرسپوليس به دور از مسائل حاشيه اي بايد در مسير درستي قرار بگيرد تا به عنوان يكي از سرمايه هاي اصلي فوتبال به زندگي خود ادامه دهد. در پرسپوليس كليه اصول مربيگري از سوي دنيزلي رعايت مي شود. او به تازگي بعد از غيبت كريم باقري در تمرينات پرسپوليس عليرغم اين كه او يكي از بهترين بازيكنان پرسپوليس بود بدليل عدم رعايت مسائل انضباطي او را از تيم كنار گذاشت.
پرسپوليس در بازي مقابل پيكان بازيكن آسيب ديده و محروم ندارد و با اتكا به بازيكناني چون معدنچي و نيكبخت واحدي مي رود تا به سومين پيروزي اين فصل خود در ليگ دست يابد. تنها غايب پرسپوليس در اين بازي الونگ الونگ است كه به كامرون سفر كرده است.
پيكان با داربينيان بعد از دو پيروزي متوالي مقابل صباباتري و راه آهن انگيزه اي بالا براي مقابله با رقيب سرشناس و پرتماشاگر تهراني خود دارد. تيمهاي پيكان و پرسپوليس در حال حاضر با 7 و 6 امتياز در جدول رده بندي در همسايگي يكديگر در مكانهاي پنجم و ششم قرار دارند. تيمهاي نظامي پاس و ملوان امروز در ورزشگاه دستگردي با يكديگر روبرو مي شوند. پاس هنوز در قالب واقعي خود فرو نرفته است و جلالي بايد هرچه زودتر پاس را به زيبا بازي كردن توام با كسب نتيجه عادت دهد. پاس در حال حاضر با چهار امتياز در مكان يازدهم جدول، بازيها را دنبال مي كند.
برق شيراز از بعد از بازي موفق مقابل ذوب آهن، اصفهان را ترك نكرد تا امروز در دومين بازي متوالي با تيمهاي اين شهر به مصاف سپاهان برود. برق شيراز در اين بازي محمد مطوري و پيام  حاجي نجف دو بازيكن كليدي خود را بدليل محروميت در اختيار ندارد و ذوالفقارنسب بايد جايگزينان مناسبي را به جاي آنها در تركيب اصلي قرار دهد تا تيمش دچار مشكل نشود.
برق شيراز با ذوالفقارنسب نويد بازگشت به روزهاي خوب گذشته را مي دهد. از سوي ديگر سپاهان بعد از فتح جام حذفي به مشهد سفر كرد اما به دلايل قابل پيش بيني چون غرور كاذب، مقابل ابومسلم شكست خورد. سپاهان در ديدار با برق شيراز محرم نويدكيا را در اختيار ندارد و همچنين گروه پزشكي سپاهان تلاش مي كنند تا حميد شفيعي مهاجم گلزن سپاهان را كه از آسيب ديدگي رنج مي برد، به تركيب اصلي سپاهان بازگردانند.
سايپا امشب در كرج ميزبان راه آهن است كه نتايج ضعيفي تاكنون بدست آورده و در شرايط خوبي بسر نمي برد. سايپا در حال حاضر با 8 امتياز در جايگاه سوم ليگ برتر جاي دارد و براي پيروزي در اين بازي خانگي تمام توان خود را به كار خواهد بست.
برنامه بازيهاي امروز
ساعت 20 پيكان – پرسپوليس (آزادي)
ساعت 20 پاس – ملوان (دستگردي)
ساعت 20 سايپا – راه آهن (شريعتي كرج)
ساعت 20 سپاهان – برق شيراز (فولادشهر)

دو نفر نامزد رياست فدراسيون واليبال شدند
گروه ورزشي- با اتمام مهلت ده روزه ثبت نام نامزدهاي رياست فدراسيون واليبال، فقط محمدرضا داورزني سرپرست فعلي فدراسيون و حبيبي نماينده مردم خمين در مجلس شوراي اسلامي براي حضور در انتخابات اعلام آمادگي كردند. انتخابات فدراسيون واليبال قرار است روز 20 آبان ماه انجام شود. محمدرضا داورزني پس از انتصاب يزداني خرم به عنوان سرپرست فدراسيون كشتي چند ماهي است كه هدايت و اداره اين فدراسيون را به عهده گرفته است.

نشست اعضاي كميته فني
در نشست طولاني روز گذشته اعضاي كميته فني به منظور ارزيابي عملكرد سرگئي گريبوف سرمربي روسي تيم جوانان مقرر شد تا پس از گذشت چند روز تصميم نهايي در اين مورد گرفته شود.همچنين در جلسه ديروز پيرامون مسايل تيم نوجوانان هم صحبت شد كه در نهايت نتيجه خاصي به همراه نداشت .

اصفهان ميزبان مسابقات بين المللي بسكتبال با ويلچر
گروه ورزشي- مسابقات بين المللي بسكتبال با ويلچر نكوداشت اصفهان پايتخت فرهنگي جهان اسلام بزودي در اين شهر برگزار خواهد شد. تاكنون حضور كشورهاي خارجي چون كويت، ارمنستان و مالزي قطعي شده است و احتمال حضور امارات، عربستان و عراق هم در اين بازيها مي رود. از كشورمان نيز قرار است سه تيم از جمله تيم منتخب اصفهان، تيم ملي بسكتبال با ويلچر و نماينده اي از استان هاي كشور در اين مسابقات حضور يابد.

استقبال از قهرمانان كشتي ايران در مهر  آباد
001326.jpg
گروه ورزشي – فرودگاه مهر آباد تهران ديروز يك روز پرترافيك و سخت را پشت سرگذاشت. فرود هواپيماي حامل كشتي گيران ايراني اعزامي به مسابقات جهاني كوانگ جو چين موجب شد تا ساعاتي قبل از ساعت 14 هنگام ورود كشتي گيران، مستقبلين با حضورشان هيچ فضاي خالي باقي نگذارند. در جمع استقبال كنندگان جدا از خانواده قهرمانان، علاقمندان به كشتي، مسئولان ورزش، نمايندگان شبكه هاي مختلف تلويزيوني و رسانه هاي شنيداري و مكتوب ديده مي شدند. بخش زيادي از استقبال كنندگان را مازندراني ها تشكيل مي دادند كه به شكل باشكوهي از قهرمانان مدال آور خود تجليل كردند. مراد محمدي و حميد سوريان برندگان مدال هاي طلاي مسابقات جهاني چين بيش از ساير قهرمانان مورد توجه عكاسان و شبكه هاي تلويزيوني قرار گرفته بودند. برخورد رضا يزداني قهرمان سوم 84 كيلوگرم جهان هم با مادرش از ديگر صحنه هاي جالب مراسم ديروز بود كه اشك را بر چشمان اين قهرمان جاري ساخت. علي كفاشيان دبيركل كميته ملي المپيك و كيومرث هاشمي رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني نيز از جمع مسئولان به مهر آباد آمده بودند كه نايب قهرماني كشتي آزاد و مقام پنجمي كشتي فرنگي را به محمدرضا يزداني خرم و گروه مربيان و ورزشكاران تبريك بگويند. با گذشت يك ساعت و انجام مراسم تشريفات قهرمانان بازگشته از سفر به همراه مستقبلين فرودگاه را در معيت بستگان و همراهان خود ترك گفتند.

۲۵بازيكن در اردوي آمادگي تيم فوتبال اميد ايران
ايرنا : فدراسيون فوتبال ?? بازيكن را براي حضور در اردوي آمادگي تيم اميد كشورمان كه قرار است از تاريخ سيزدهم تا بيستم مهرماه در كيش برگزار شود، فراخواند. اسامي بازيكنان دعوت شده به اين شرح است: سعيد رمضاني، سيد مهدي اسلامي، محسن ارزاني، حسين ماهيني، محسن ميرآبي، مهدي محمدپور، سعيد چاه جويي، جلال اكبري، محمد پيرايي، پژمان منتظري، عادل كلاه كج، اسماعيل كريميان، ميلاد نوري، خسرو حيدري، بهشاد ياورزاده، محسن يوسفي، مازيار زارع، احسان خرسندي، محمد غلامين، مهرداد اولادي، سيد مهدي رحمتي، غلامرضا رضايي، سعيد دقيقي، هاشم بيگ زاده و محمد نوري.

موافقت FIVB با پوشش اسلامي بانوان ايران
در ميادين بين المللي
گروه ورزشي مريم رضايي: مسئولان فدراسيون جهاني واليبال با حضور بانوان ايراني در رشته واليبال موافقت كرده اند و طي چند ماه آينده لباس طراحي شده جهت تصويب به اين فدراسيون (FIVB) ارائه مي شود.
هاجر نجاتي زاده نايب رئيس فدراسيون واليبال در امور بانوان با اعلام اين خبر گفت: حبيب عبدالله نماينده فدراسيون جهاني واليبال صراحتا در جلسه اي به ما گفته است كه تيم بانوان ايران هم مثل تيم بانوان مصر مي تواند با حجاب در مسابقات بين المللي شركت كند و اين پوشش هيچ منافاتي با قوانين ما ندارد.
وي افزود: داورزني اعلام كرده است كه هرچه سريعتر لباس مناسب اسلامي طراحي شود و به فدراسيون جهاني ارائه شود.
وي در ادامه گفت: در تلاش هستيم تا با استخدام يك مربي خارجي تيم ملي مناسبي را آماده كنيم.

خبرهاي فوتبال جهان
ريكلمه در انديشه بازگشت به تيم ملي
001317.jpg
گروه ورزشي- مريم دري منش: خوان رومن ريكلمه ملي پوش سابق آرژانتين كه پس از جام جهاني 2006 آلمان و درپي انتقادات بسيار مجبور به كناره گيري از تيم ملي شد با لحني پشيمان اظهار داشت: درمورد خداحافظي از بازي هاي ملي نظرم تغيير كرده است و معتقدم عدم حضورم در تيم ملي خيلي عجيب است.
وي اضافه كرد: بايد اعتراف كنم در زماني كه مي توانم براي تيم ملي مفيد باشم، تماشاي مسابقات از طريق تلويزيون برايم بسيار ناگوار و سخت است.ريكلمه اكنون در باشگاه ويارئال اسپانيا بازي مي كند.
موقعيت متزلزل زاكه روني

درپي شكست سنگين چهار بر صفر تورينو در خانه خود در برابر لاتزيو، آلبرتو زاكه روني در موقعيت خطرناكي قرار گرفته است. تورينو كه اين فصل به سري A صعود كرده، زاكه روني را به جاي جاني دي پيازي به خدمت گرفته بود.اين درحالي است كه تيم تورينو با وجود صرف هزينه هاي زياد تنها توانسته از پنج ديدار اول خود دو امتياز كسب كند و اين موضوع زاكه روني را در آستانه اخراج قرار داده است.
ريس درصدد ماندن در رئال
001323.jpg
خوزه آنتونيو ريس كه به طور قرضي از آرسنال لندن به رئال مادريد پيوسته قصد دارد تا پس از اتمام مدت حضور قرضي خود، باز هم در رئال بماند. وي در اين باره گفت: خوشحالم كه به مادريد آمده ام. از اين كه كاپلو اعتماد زيادي به من دارد احساس خشنودي زيادي مي كنم.وي در ادامه گفت: وقتي مي بينم بازيكناني مثل كاسانو، بكام و روبينيو نيمكت نشين هستند، متوجه مي شوم كه نيمكت نشيني مخصوص بازيكنان ضعيف نيست. من در رئال انگيزه زيادي دارم و از ترك آرسنال بسيار راضي هستم.
عدم دعوت دودك به تيم ملي
001320.jpg
جرزي دودك دروازه بان تيم ملي لهستان براي ادامه ديدارهاي مقدماتي يورو 2008 مقابل قزاقستان و پرتغال به تيم ملي دعوت نشد. در اين ديدارها تيم ملي كشورش در مقابل فنلاند سه بر يك شكست خورد و در مقابل صربستان نيز به تساوي يك بر يك رسيد و دودك كه در هردو بازي نمايش ضعيفي داشت، از سوي مربي هلندي اين تيم، لئوبين هاكر از فهرست ملي پوشان لهستان خط خورد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |