دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۵ - Nov 6, 2006
زن شياد، كلاس رمالي راه انداخته بود
گروه حوادث - زن رمالي كه با برگزاري كلاس هاي رمالي و راه اندازي صندوق هاي گره گشايي، ادعا مي كرد مي تواند هر مشكلي را حل كند، زماني كه در حال سرقت پول هاي صندوق ها بود نمي دانست كه شاگردانش شاهد اين سرقت هستند.
شاگردان اين زن كلاهبردار هنگاميكه متوجه شدند او شبانه به سراغ صندوق هاي گره گشايي مي  رود و پول هايي كه مشتريانش در صندوق ها مي ريختندرا به سرقت مي برد از او اعلام شكايت كرده و پليس را در جريان ادعاهاي دروغين زن رمال قرار دادند.
با اين گزارش تيمي از كارآگاهان پليس ماموريت يافتند با انجام تحقيقات گسترده پرده از راز كلاهبرداري هاي زن رمال بردارند.
كارآگاهان با زير نظر گرفتن محل فعاليت اين زن در قيطريه در فرصتي مناسب پا به دفتر وي گذاشتند و اين زن را در حالي كه كلاس رمالي داير كرده بود، دستگير كردند. با كشف بيش از 30 مهر مختلف، 12 صندوق گره گشا و تعدادي وسايل رمالي از محل كار اين زن، وي به دادسراي شميران منتقل شد و در بازجويي هاي انجام شده به راه اندازي كلاس هاي رمالي و ادعاهاي عجيب و غريب براي كلاهبرداري اعتراف كرد.
كلاهبرداري 300 ميليون توماني
در حالي كه هم اكنون 52 نفر از شاكيان زن رمال از او اعلام شكايت كرده اند، بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد اين زن از سال 79 تا كنون با فريب مردم از آنها بيش از۳۰۰ ميليون تومان كلاهبرداري كرده است.
يكي از شاكيان كه از شاگردان زن رمال است در بازجويي ها گفت: اين زن كه به نيروي قطب مادر معروف بود ادعا مي كرد توانايي ديدن شخصيت حيواني آدم ها را دارد و ماموريت دارد 12 نفر را براي نجات دنيا پرورش دهد. او با اين ادعاي دروغين توانسته بود شاگردان زيادي را براي تدريس رمالي، غيب گويي و ارتباط با ارواح جذب كند به طوري كه تازه وارد ها مجبور بودند ماه ها در انتظار بمانند تا صلاحيت آنها براي حضور در اين كلاس ها تاييد شود.
وي ادامه داد: زن رمال 12 صندوق گره گشا داشت كه كساني كه حاجت يا مشكلي داشتند مي بايست از 10 تا 100 هزار تومان در پاكت گذاشته و داخل اين صندوق بياندازند و منتظر بمانند تا مشكلشان حل شود ولي مدتي بعد متوجه شديم كه او شبانه به سراغ صندوق ها مي رود و پول ها را به سرقت مي برد.
اتاق سبز
يكي ديگر از شاكيان نيز مي گويد: اين زن كلاس هاي مختلفي داشت كه براي هر كدام از آنها شهريه زيادي دريافت مي كرد. او در محل كارش اتاقي به نام اتاق سبز داشت كه ادعا مي كرد در آنجا با عالم غيب ارتباط برقرار مي كند و مي تواند هر مشكلي را حل كرده و هر بيماري لاعلاجي را درمان كند.
شاگردان اين زن چنان فريب او را خورده بودند كه اجاره دفتر كار زن رمال را مي پرداختند و حتي 12 نفر از آنان كه فكر مي كردند از ياران اين زن هستند مدارك تحصيلي فوق ليسانس خود را پاره كرده و به دستور زن رمال درس خواندن را دوباره از دوران دبيرستان از سر گرفته بودند.
وي مي افزايد: معمولا در هر كلاسي كه زن رمال برگزار مي كرد 30 الي 40 پسر و دختر شركت مي كردند كه برخي از آنها به دستور زن رمال كه مي گفت صلاح همه آدم ها را مي داند به عقد هم درآمدند.
اين زن علاوه بر شاگردانش از افراد ديگر نيز به بهانه هاي بخت گشايي و انرژي درماني كلاهبرداري مي كرد و از اين طريق شهرت زيادي به دست آورده بود. هم اكنون تحقيقات پليسي درباره اين پرونده ادامه دارد.

دستگيري مغازه داري كه فالگوش مي ايستاد
000132.jpg
گروه حوادث- جوان اخاذي كه با شگردي خاص به مكالمات تلفني دختران و زنان جوان گوش كرده و اقدام به اخاذي از آنها مي كرد، در عمليات پليس اصفهان به دام افتاد.
اوايل هفته گذشته، دختر جواني براي تلفن زدن به نامزدش كه دوران سربازي اش را مي گذراند، به دكه تلفني كه در ابتداي يكي از كوچه هاي اصفهان قرار داشت رفت. اما وقتي در حال صحبت كردن با نامزدش بود متوجه شد صداي آنها به طرز مشكوكي به يكديگر انتقال مي يابد به طوري كه وي احساس مي كرد همسرش در داخل مغازه  خواروبار فروشي مقابل ايستاده و در حال صحبت كردن با وي است.
دختر جوان كه به اين اتفاق مشكوك شده بود به داخل مغازه نگاهي انداخت و به رفتارهاي مرد خواروبار فروش مشكوك شد. وي براي يافتن واقعيت ماجرا در گوشه اي از خيابان به طوري كه مرد خواروبار فروش وي را نبيند، ايستاد.
دختر كنجكاو متوجه شد كه وقتي چند مرد از اين دكه تلفن تماس گرفتند، صداي آنها به وضوح انتقال مي يابد، اما هنگامي كه زن جواني به داخل كيوسك مي رود صداها دچار مشكل مي شود، او كه مطمئن شده بود صاحب مغازه مكالمه هاي زنان و دختران را به شيوه اي خاص گوش مي  دهد موضوع را به سرعت به ماموران پليس اطلاع داد.
رضا صالحي پژوه - مسئول مركز اطلاع رساني دادگستري استان اصفهان- با تاييد اين خبرگفت: ماموران با شنيدن اظهارات دختر جوان ، موضوع را به دادستان اصفهان اطلاع دادند كه دادستان نيز با توجه به حساسيت موضوع دستور پيگيري موضوع را به معاونت اطلاعات نيروي انتظامي داد. ماموران با انجام بررسي هاي چند ساعته و اطمينان از موضوع، مرد خواروبار فروش را كه محمد رضا نام داشت در حال استراق سمع دستگير كردند
صالحي پژوه ادامه داد: در بازرسي ماموران از مغازه مرد جوان ، دو دستگاه راديو، يك دستگاه بي سيم و يك كيت كه به طرز ماهرانه اي در مسير خط تلفن قرار گرفته بود تا از طريق امواج راديويي صدا را منتقل كند كشف و ضبط شد.
در بازجويي هاي صورت گرفته مرد جوان مدعي شد، بعد از آنكه با سيستمي كه درست كرده بودم صداي زنان و دختران جوان را ضبط مي كردم آنها را شناسايي كرده و به اين طريق از آنها اخاذي مي كردم. بازپرس شعبه اول دادسراي نجف  آباد با اظهارات متهم وي را با قرار بازداشت روانه زندان كرد.

سارقي كه در نقش گدا ظاهر مي شد
000135.jpg
سارق حرفه اي براي سرقت از خانه ها وانمود مي كرد كه گدا است و براي دريافت كمك به در خانه ها مراجعه كرده است.
جست و جوي پليس براي دستگيري اين مرد زماني آغاز شد كه يكي از شهروندان كرجي با 110 تماس گرفت و از حضور سارقي در خانه اش خبر داد. در پي اين تماس ماموران كلانتري 23 فرديس عازم خانه مورد نظر شدند و در يك عمليات غافلگيرانه توانستند سارق جوان را دستگير كنند.
به گفته سرهنگ بزمون، رييس پليس كرج با انتقال سارق جوان به اداره آگاهي مشخص شد كه او به عنوان گدا به در خانه مردم مي رفت و وقتي مطمئن مي شد كسي در خانه نيست از بالاي در به حياط خانه مي پريد و اقدام به سرقت لوازم خانه مي كرد. پس از اعتراف متهم به 20 فقره سرقت از خانه ها، ماموران توانستند 16 خانه را شناسايي كنند و تحقيقات براي شناسايي ديگر مالباختگان ادامه دارد.

فرار مرگبار از دست پليس
متهم فراري پس از آنكه با چاقو به ماموران حمله كرد، از ناحيه كتف هدف گلوله پليس قرار گرفت و جان باخت.
به گفته رئيس مركز اطلاع رساني پليس، ساعت 3 و چهل و پنج دقيقه بامداد يكشنبه ماموران گشت پليس در خيابان خراسان به يك دستگاه خودروي پيكان كه كنار خيابان پارك شده و شيشه هاي آن پايين كشيده شده بود مظنون شده و براي بررسي به آن نزديك شدند.
ماموران در بررسي هاي اوليه متوجه رفتارهاي مشكوك سه مرد شدند كه در اطراف يك خودروي پژو۲۰۶ پرسه مي زدند ، هنگامي كه ماموران به آنها دستور ايست دادند، اين سه مرد بدون توجه به فرمان پليس در تاريكي شب اقدام به فرار كردند كه دو نفر از آنها با سوار شدن به خودروي پيكان موفق به فرار شدند اما يك نفر از آنها كه جا مانده بود قصد فرار از دست ماموران را داشت كه ماموران با شليك تير هوايي قصد متوقف كردن وي را داشتند ، اما ناگهان وي با چاقو به سمت ماموران حمله كرد و يكي از ماموران را از ناحيه بازو زخمي كرد ، كه در جريان فرار مجدد از ناحيه كتف هدف اصابت گلوله قرار گرفت كه بر اثر از دست دادن تعادل، سر وي با جدول كنار خيابان برخورد كرده و وي جان باخت.
تحقيقات پليسي بعد از مرگ اين سارق خودرو براي دستگيري همدستان وي ادامه يافت تا اينكه غروب روز گذشته ماموران با شناسايي مخفيگاه يكي از همدستان وي طي يك عمليات غافلگيرانه او را دستگير كردند. تحقيقات در خصوص اعمال مجرمانه اين سارقان و تلاش براي دستگيري تنها سارق فراري اين گروه ادامه دارد.

پرونده مرد گمشده بعد از 8 سال بسته شد
گروه حوادث- بررسي هاي 8 ساله درباره پرونده مرد جواني كه به طرز مرموزي ناپديد شده بود، نشان داد كه وي در هنگام انجام يك معامله صوري با ماموران مواد مخدر، به ضرب گلوله از پاي درآمده است.
رسيدگي به اين پرونده عجيب هنگامي در دستور كار ماموران پليس شهرستان سراب قرار گرفت كه اواسط بهمن ماه 77 ، خانواده مرد جواني با مراجعه به اداره آگاهي مدعي شدند: مدتي قبل پسرشان به نام علي براي ديدن خواهرش به خانه وي رفته، اما بعد از آن ناگهان به طرز عجيبي ناپديد شده است. مدتي بعد در حاليكه بررسي هاي پليسي در آگاهي سراب آغاز شده بود خانواده جوان ناپديد شده بار ديگر با مراجعه به پليس گفتند: آنها احتمال مي دهند پسر عموي مرد جوان كه با وي اختلاف مالي داشته است او را به قتل رسانده باشد.
با اين ادعا ماموران به بررسي هاي گسترده درباره اين مرد كه ساكن شهرري بود دست زدند و هنگامي كه مشخص شد اين مرد و جوان ناپديد شده به خاطر 100 هزار تومان با يكديگر مشكل داشته اند، پرونده در سال 83 براي شناسايي و دستگيري تنها مظنون پرونده به تهران انتقال يافت اما اين مرد در تمام بازجويي ها منكر ملاقات با پسرعمويش شد. با بي نتيجه ماندن بررسي ها در دادسراي جنايي تهران ، قضات ديوانعالي كشور پرونده را جهت ادامه رسيدگي و بازجويي از تنها مظنون پرونده در اختيار بازپرس دادسراي شهرري قرار دادند.
دانشور- بازپرس شعبه هفتم- كه مسئول رسيدگي به اين پرونده شده بود در تحقيقات اوليه از مرد مظنون دريافت وي در مرگ پسرعمويش دخالتي نداشته است. به اين ترتيب از آنجا كه بازپرس شعبه هفتم دادسراي شهرري احتمال مي داد مرد ناپديد شده از افراد سابقه دار باشد، به ماموران آگاهي دستور داد به سوابق متهماني كه از سال 77 تاكنون بازداشت شده اند، بپردازند كه اين بررسي ها راز 8 ساله را گشود.
نتايج اين بررسي ها نشان مي داد كه مرد جوان بيست و دوم شهريور 77 هنگامي كه توسط ماموران براي انجام يك معامله صوري به محل قراري در شهرري كشانده شده است در درگيري با ماموران به ضرب گلوله از پاي درآمده است . به اين ترتيب پرونده اين مرد گمشده پس از 8 سال در دادسراي شهرري مختومه شد.

تماس تلفني راز قتل دختر جوان را مي گشايد
000129.jpg
گروه حوادث- كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ در مسير تحقيقات بر روي پرونده قتل دردناك يك زن جوان كه جسد وي در بيابان هاي اطراف شهرك مخابرات كشف شده بود به سرنخ هاي تازه اي رسيدند كه مي تواند در به نتيجه رسيدن اين پرونده جنايي موثر باشد.
ساعت 8 و 30 دقيقه صبح 26 مهرماه، كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ از كشف جسد مثله شده دختر جواني در شهرك مخابرات مطلع شدند، با حضور تيم پليسي در محل ،بررسي هاي اوليه از جسد نشان داد زمان زيادي از مرگ زن جوان نمي گذرد. پليس جنايي در محل كشف جسد هيچ سند و مدركي كه نشانگر هويت مقتول باشد به دست نياورد و در نهايت با دستور بازپرس ولي الله حسيني جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت. بعد از گذشت چند روز از كشف جسد زن جوان و ناكام ماندن تحقيقات پليس براي شناسايي هويت مقتول ،بازپرس حسيني با صدور دستور چاپ عكس اين زن در روزنامه ها از مردم خواست در صورت شناسايي هويت مقتول با پليس جنايي تماس بگيرند.
با چاپ اين عكس تماس هاي متعددي با اداره دهم آگاهي تهران بزرگ برقرار شد كه بسياري از آنها در همان بررسي هاي نخستين معلوم شد كه نادرست هستند ولي چند روز پيش تماسي با پليس جنايي تهران بزرگ برقرار شد كه هويت دختر مقتول را مرجان عنوان مي كرد و مدعي بود اين زن چندي پيش خانواده خود را ترك كرده و به همراه پسر جواني در منطقه آريا شهر زندگي مي كرده است اما به طور ناگهاني ناپديد شده است. اطلاعات اين فرد توجه پليس را جلب كرده و كارآگاهان اداره دهم بررسي ادعاهاي اين مرد را كه مي تواند به هويت واقعي اين زن نزديك باشد در دستور كار خود قرار داده اند.
بازپرس حسيني همچنين بار ديگر از كساني كه اطلاعات بيشتري در اين زمينه دارند درخواست كرد با اداره دهم آگاهي تماس بگيرند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |