يكشنبه ۵ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۲ - Nov 26, 2006
فرمانده معظم كل قوا:
نيروهاي مسلح
مظهر قدرت و اراده ملي هستند
003222.jpg
گروه سياسي - حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، ديروز در آستانه سالروز صدور فرمان امام خميني (ره) مبني بر تشكيل بسيج، در مراسم تحليف و اعطاي سردوشي در دانشكده افسري دانشگاه امام حسين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تأكيد بر تفاوت منطق نظامي گري در اسلام با نظامي گري در دنياي مادي تصريح كردند: نيروهاي مسلح در نظام جمهوري اسلامي پيشقراولان ملت براي دفاع از عدالت، حقوق مردم و مستضعفان و حصن مستحكم امنيت ملي و حافظ ارزشهاي اسلام و انقلاب هستند.
فرمانده كل قوا با اشاره به نظامي گري در ديدگاه صاحبان زر و زور و قدرتمندان بين المللي به عنوان وسيله اي براي قدرت طلبي، خاطرنشان كردند: برخلاف اين منطق، در نظام اسلامي نيروهاي مسلح از هنگام ورود به عرصه نظامي به دليل منطق والاي اسلام در واقع وارد ميدان عبادت مي شوند.
ايشان مهم ترين ويژگي سپاه پاسداران را آغاز به كار آن براساس ارزشهاي انقلاب دانستند و افزودند: سپاه در ادامه كار خود نيز نيازمند انسانهاي مصممي است كه با وجود حاكم نبودن شرايط اول انقلاب و دوران دفاع مقدس بتوانند با همان ارزشهاي انقلابي آماده دفاع از ملت باشند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم تقويت ارتباط با خدا و توكل و اعتماد به پروردگار و همچنين آمادگي فكري، جسمي و آموزشي نيروهاي سپاه پاسداران خاطرنشان كردند: نيروهاي مسلح ازجمله سپاه مظهر قدرت، عزم و اراده ملت ايران هستند و آمادگي آنها موجب تغيير نگاه دشمنان و طمع نورزيدن آنان به كشور خواهد شد.
سردار سرلشگر صفوي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در گزارشي از تحول در جذب، آموزش، سازماندهي و ارزشيابي نيروي انساني در رده هاي مختلف سپاه، به گسترش مراكز آموزش عالي سپاه اشاره كرد و گفت: در دو دانشگاه جامع امام حسين و علوم پزشكي بقيه الله و چهار مجتمع دانشگاهي و ديگر مراكز آموزش عالي سپاه، دو هزار و هشتصد دانشجو به تحصيل مشغولند و هفتصد و چهل عضو هيات علمي تدريس مي كنند.
در اين مراسم سرتيپ دوم عزتي فرمانده دانشكده افسري دانشگاه امام حسين گزارشي از تشكيل اين دانشكده و نخستين دوره افسري و تربيت پاسداري ارائه كرد.
فرمانده كل قوا در آغاز اين مراسم در محل يادمان شهدا حضور يافتند و با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهيدان اداي احترام كردند و سپس از يگانهاي حاضر در ميدان سان ديدند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين به جانبازان، آزادگان، خانواده هاي شهدا، استادان و دانشجويان برگزيده دانشكده افسري دانشگاه امام حسين جوايزي اهدا و به فارغ التحصيلان نخستين دوره، سردوشي اعطا كردند.در پايان اين مراسم عمليات سقوط آزاد و اعتماد به نفس برگزار شد و يگانهاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين در جمع فرماندهان ارشد، مسئولان و روساي دانشكده ها و مراكز آموزش عالي و اعضاء هيات علمي سپاه، با قدرداني از مسئولان و استادان دانشگاه امام حسين، نقش استادان را در ارتقاي رتبه علمي دانشجويان اين دانشگاه بسيار مهم ارزيابي و تأكيد كردند: در اين دانشگاه بايد با تربيت صحيح علمي و ايجاد زمينه براي بروز ابتكار و جرات علمي، انسانهاي فكور، عالم، محقق و دلير در ميدان علم پرورش يابند.فرمانده كل قوا با اشاره به ظرفيتهاي بسيار بالاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان نيروي داراي انسانهاي انقلابي، مومن و توانمند افزودند: توجه فرماندهان و مسئولان سپاه به امور مربوط به منابع انساني و مسائل آموزشي و علمي كاري بسيار با ارزش و مثبت است و اين روش بايد ادامه يابد.
ايشان همچنين در خصوص هدف وجود نيروهاي مسلح در نظام اسلامي به مسئله نظامي گري در ديدگاه اسلامي اشاره و خاطرنشان كردند: در ديدگاه اسلامي نيروهاي مسلح انسانهاي دين شعار، دين مدار، دين رفتار، آماده دفاع، مايه امنيت و آرامش مردم و عامل قوام كشور هستند بنابراين با چنين ديدگاهي، نظامي گري در نظام اسلامي، افتخار است.
حضرت آيت الله خامنه اي برخي تفكرات شبه روشنفكري مبني بر مخالفت با نظامي گري را تفكري انحرافي دانستند و تأكيد كردند: فرد نظامي با هويت اسلامي، شخصي است كه با دل، انديشه و جسم خود در راه يك هدف والا گام برمي دارد و حتي حاضر است براي آن هدف جان خود را نثار كند بنابراين نبايد فرد نظامي با هويت اسلامي با نظاميان خشن و بي منطق آمريكا يا رژيم صهيونيستي و نظاميان كشورهاي سلطه گر مقايسه شود.
فرمانده كل قوا با اشاره به وظيفه سپاه براي حفاظت از آرمانهاي انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: تعريف جامع و مانع از اين حفاظت، دفاع نظامي از ارزشهاي انقلاب است.
رهبر انقلاب اسلامي رعايت صلاحيتهاي پاسداري را در همه رده ها مهم دانستند و افزودند: همه فرماندهان و نيروهاي سپاه بايد مراقب حداقل ها و مرز صلاحيتها در همه ابعاد باشند.
در آغاز اين مراسم سردار سرتيپ احمديان رئيس ستاد مشترك سپاه پاسداران و فرمانده دانشگاه امام حسين گزارشي از طرح جامع منابع انساني سپاه و تحول نظامهاي منابع انساني اعم از جذب نيرو، آموزش، سازماندهي، ارزشيابي و خدمات، ارايه كرد و گفت: در دكترين سپاه و چشم انداز منابع انساني، ضمن تعريف ماموريتها و ترسيم ويژگيهاي نيروي مورد نياز براساس اين ماموريتها و الزامات آنها، بر همراه شدن آموزشهاي نظري و عملي در رده هاي مختلف و ظرفيت سازي براي جنگ نامتقارن تأكيد شده است.

وزير كشور بر مبناي يك نظرسنجي اعلام كرد:
پيش بيني حضور 60 درصدي مردم در انتخابات شوراها
صلاحيت۷۰۰ نامزد ديگر براي انتخابات شوراها تأييد شد
گروه سياسي وزير كشور در خصوص آخرين نظرسنجي هايي كه ميزان اقبال مردم در انتخابات را نشان مي دهد تصريح كرد: چند نظر سنجي تا حالا به دست آمده كه صدا و سيما آنها را انجام داده است كه در يكي از اين نظرسنجي ها ديديم كه بالاي
۶۰ درصد مردم براي حضور در انتخابات شوراها اعلام آمادگي كردند.مصطفي پورمحمدي در ادامه سخنان خود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت :  اطلاعات اجمالي ما حكايت از اين دارد كه در اين مرحله، مشاركت در انتخابات خبرگان و شوراها بالاست.
وي همچنين در پاسخ به اعتراضات اصلاح طلبان نسبت به عملكرد هيات هاي نظارت گفت: به هيات هاي نظارت تذكر داديم و از آنها خواستيم اگر مشاهده كردند حق كسي ضايع شده ، آن را جبران كنند.
پورمحمدي در جمع خبرنگاران در حاشيه همايش بسيج، سازندگي و خدمت رساني در تبيين كيفيت حضور بسيج در انتخابات، اظهار داشت: بسيج به عنوان نيروي مردمي كه از شور حماسي بهره مند است، نشاط سياسي به جامعه مي دهد. وزير كشور همچنين در معرفي برنامه هاي وزارتخانه متبوعش در تامين امنيت كشور، تصريح كرد: در مجموع وضعيت ما به نسبت سال هاي گذشته بسيار بهتر است، اما انتظار مردم ما خيلي بيشتر از اين ميزان قرار دارد، اين انتظارات را هم قبول داريم، تلاش مي كنيم آنها را عملي كنيم.
پورمحمدي در واكنش نسبت به برخي اخبار مبني بر مخالفتش با حذف شعار امام (ره) مبني بر اين كه ميزان راي ملت است و جايگزيني حديث امام صادق در برگه هاي راي، گفت: ما اين شعار را تكميل كرديم و يك شعار درون سازماني براي خود تعريف كرديم و اعلام كرديم به عنوان مجريان انتخابات وظيفه مان براي آن كه ميزان راي ملت باشد امانت داري و راستگويي است. بنابراين روايتي بسيار زيبا از امام صادق (ع) انتخاب شد كه در آن آمده ما خودمان را مي آزماييم و مردم ما را بيازمايند به اين كه درست كردار و راستگو هستيم و امانت آنها را خوب پاسداري مي كنيم.
گروه سياسي - سخنگوي هيأت عالي نظارت بر انتخابات شوراها، اعلام كرد : تا امروز هيأت هاي نظارت  700 نفر از كساني را كه به رد صلاحيت خود اعتراض كرده بودند ، تأييد كرد.
حشمت الله فلاحت پيشه سخنگوي هيأت عالي نظارت بر انتخابات شوراها در گفتگو با همشهري با بيان اين كه مرحله بعدي كار هيأت هاي نظارت رسيدگي به شكايات است، در خصوص بررسي صلاحيت زريبافان كه مورد اختلاف هيأت نظارت استان تهران و هيأت اجرايي بود، خاطرنشان كرد: اگر وي انصراف ندهد ،  بنابر نص قانون هيات نظارت استان تهران او را رد صلاحيت مي كند . وي زمان وصول شكايات را پايان يافته اعلام كرد و افزود : بررسي هاي هيات هاي نظارت تا 12 آذر ماه ادامه دارد و سپس نتايج به وزارت كشور اعلام مي شود.
درخواست تحقيقات ميداني
رئيس هيات نظارت انتخابات شوراهاي استان تهران، خاطرنشان كرد: در خصوص مواردي در برخي پرونده ها درخواست تحقيقات ميداني كرده ايم.
سيدعلي رياض به ايسنا گفت: نسبت به چند عددي از پرونده هايي كه ردصلاحيت شده اند نظرمان براي تاييد صلاحيت مثبت بوده و مواردي هم داشته ايم كه درخواست بررسي و تحقيقات ميداني كرده ايم.
ردصلاحيت كمتر از 5 درصد
مديركل امور اجتماعي و شوراهاي وزارت كشوراعلام كرد كه از بين  ۲۸۴ هزار كانديداي ثبت نام شده در انتخابات شوراها تا اين مرحله زير  ۵ درصد ردصلاحيت شده اند.
سيد مصطفي ابطحي با بيان اين مطلب، افزود: ممكن است برخي از اين ردصلاحيت شده ها توسط هيات هاي نظارت مجددا تاييد صلاحيت شوند كه در آن صورت رقم تاييد صلاحيت شدگان اين دوره از انتخابات شوراها قطعا به رقم بي سابقه  ۵‎/۳ الي  ۴ درصد در كل كشور خواهد رسيد.

در سفر حداد عادل به زاهدان عنوان شد:
توجه ويژه دولت و مجلس براي
محروميت زدايي از سيستان و بلوچستان
003228.jpg
گروه سياسي رئيس مجلس شوراي اسلامي كه اين روزها بر تعداد سفرهاي استاني خود افزوده است، اين بار در سفري سه روزه عازم منطقه سيستان و بلوچستان شد تا از نزديك با مشكلات مردم اين خطه مرزي آشنا شود.
پس از سفر اخير رئيس جمهور به كردستان، سفر روز گذشته حداد عادل به عنوان يكي ديگر از مقامات عالي رتبه كشور، حكايت از اهتمام مسئولان به بهبود وضعيت اهل سنت دارد.وي در بدو ورود به اين استان هدف سفر خود را اتخاذ تصميم هاي درست در مجلس پس از كسب آگاهي از شرايط منطقه عنوان كرد.
در جمع مردم زاهدان
غلامعلي حداد عادل كه ظهر ديروز در جمع مردم زاهدان سخن مي گفت، استان سيستان و بلوچستان را استاني بزرگ، مهم و با افتخارات تاريخي بزرگ دانست و تصريح كرد: اين استان داراي مردمي باصفا، خونگرم و صاحب استعداد هاي فراوان است و در طول تاريخ مردان بزرگ بوده است.
حداد عادل، ادامه داد: مقام معظم رهبري به شما علاقه فراواني دارد و محبت شما آن قدر زياد بوده كه ايشان خاطرات تلخ دوران تبعيد را با محبت شما جبران مي كردند.
وي با اشاره به سفر رئيس جمهوري به استان سيستان و بلوچستان، گفت: رئيس جمهوري تلاش مي كند تا با اجراي تصميماتي كه براي شما گرفته آهنگ تحولات استان را بيشتر كند و آن گونه كه استاندار به من گفته اند امروز 86 درصد از وعده هاي رئيس جمهوري انجام شده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي  با بيان اين كه هدف از سفر به استان سيستان و بلوچستان آشنايي با واقعيت هاي استان، و كسب اطلاعات بيشتر نسبت به استان است، بيان داشت: آگاهي ما از وضعيت استان موجب مي شود در قانون بودجه توجه ما نسبت به استان بيشتر شود و آنچه كه از مشكلات استان درك مي كنيم نيز به مجموعه دولت منتقل مي كنيم و در مجلس نيز صحبت مي كنيم تا اين استان جايگاه خود را متناسب با موقعيت خود پيدا كند.وي تامين امنيت استان سيستان و بلوچستان را امري ضروري دانست و بيان داشت: استان سيستان و بلوچستان به علت مجاورت با دو كشور كه به توليد مواد مخدر مي پردازند موجب شده تا استان در معرض آسيب مواد مخدر قرار بگيرد و اشرار موجب ناامني در اين منطقه شده اند.ولي من در اينجا اعلام مي كنم، نظام ايران مصمم به خدمت به مردم استان است و در تامين امنيت استان تمام تلاش خود را به كار مي گيرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اين كه حساب عده اي معدود و انگشت شمار از اشرار با مردم وفادار و انقلابي استان جداست، گفت: بايد امنيت آن گونه در استان برقرار شود تا وقتي نام استان سيستان و بلوچستان به گوش مي رسد ديگر حرفي از مواد مخدر شنيده نشود.وي همچنين در پايان محروميت زدايي براي زنان در استان سيستان و بلوچستان را امري ضروري دانست و خاطر نشان كرد: مقام معظم رهبري، دولت و مجلس نيز به اين مساله توجه ويژه اي دارند، چون وقتي زني با فرهنگ در خانواده وجود داشته باشد نه تنها يك فرد، بلكه يك خانواده و يك جامعه پيشرفت مي كند.
در جمع فرماندهان قرارگاه
رسول اكرم (ص)
رئيس مجلس شوراي اسلامي، با تأكيد بر اين كه براي مبارزه با مواد مخدر بايد مذاكرات سياسي با كشورهاي آن سوي مرزها نيز داشته باشيم، گفت: بايد به اروپايي ها نيز گفته شود كه در مبارزه با مواد مخدر هزينه اي كه ايران مي پردازد، به نفع كشورهاي اروپايي هم هست و آنها نبايد نظاره گر اين هزينه ها باشند. جامعه جهاني بايد سهم خود را بپردازد و به وظيفه خود عمل كند.دكتر غلامعلي حدادعادل در سخنان خود در جمع فرماندهان قرارگاه رسول اكرم(ص)، مسئله مواد مخدر را ريشه شرارت هاي منطقه، تردد اتباع بيگانه و ناامني در كشور دانست و گفت: مواد مخدر يكي از آفت هاي تمدن جديد است و كشور ما متاسفانه بر سر كاروان هاي مواد مخدر قرار گرفته است و از سوء بخت در همسايگي كشوري كه بالاترين كشت مواد مخدر را دارد، قرار گرفته ايم.

حضور رهبر معظم  انقلاب در آيين يادبود
مرحوم آيت الله ميرزا جواد آقاتبريزي
003306.jpg
ايرنا: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي،براي بزرگداشت ياد و خاطره مرحوم آيت الله ميرزاجواد آقاتبريزي عصرشنبه در آيين يادبود آن مرحوم در مدرسه عالي شهيد مطهري تهران حضور يافتند.در اين مراسم كه از سوي دفتر مقام معظم رهبري برگزار  شد،علاوه بر حضور گسترده مردم قدرشناس و خداجوي تهران ، مقامات لشكري و كشوري نيز حضور داشتند.
مرحوم آيت الله حاج ميرزاجواد تبريزي از مراجع تقليد عالم تشيع دوشنبه گذشته در سن 82سالگي در بستر بيماري دارفاني را وداع گفت.

با يك روز تأخير
طالباني امروز به تهران مي آيد
گروه سياسي سفر جلال طالباني، رئيس جمهوري عراق به تهران كه براي چندمين بار به تعويق افتاد سرانجام امروز انجام مي شود.
در حالي كه پيش از اين قرار بود طالباني به منظور ديدار و مذاكره با محمود احمدي نژاد شنبه به تهران بيايد اما وي به علت بسته بودن فرودگاه بغداد و ممنوعيت رفت و آمد، اين سفر را به امروز موكول كرد.
شبكه تلويزيوني العراقيه به نقل از طالباني اقدامات نظامي در عراق پس از انفجارات اخير در شهرك صدر را هماهنگ شده با نوري مالكي نخست وزير اين كشور عنوان كرد.
خبرگزاري فارس در حالي از سفر امروز طالباني به تهران خبر داده است كه پيش از اين رسانه هاي خبري داخلي و خارجي مانور زيادي را در اين زمينه انجام داده اند.

منوچهرمتكي:
آمريكا در عملي كردن سياست  جديد خود جدي باشد
گروه سياسي - وزير امور خارجه گفت: اگر آمريكايي ها در عملي كردن سياست هاي جديد خود جدي باشند، مي توان اميدوار بود تا بخشي از مشكلات منطقه حل و فصل شود.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متكي در مراسم تقديم رونوشت استوارنامه سفير جديد تونس با اشاره به اراده دولتمردان ايران براي توسعه مناسبات با آفريقا شرايط موجود در منطقه را حساس خواند و افزود: اكنون پس از چندين سال تحميل سياست هاي يكجانبه گرايانه از سوي آمريكا در عراق، فلسطين، لبنان و افغانستان، ناكارآمدي اين خط مشي آشكار شده و آنها سخن از رهيافت هاي جديد مي زنند. اگر آمريكايي ها در عملي كردن سياست هاي جديد خود جدي باشند، مي توان اميدوار بود بخشي از مشكلات منطقه حل و فصل شود. در ادامه متكي اظهار اميدواري كرد : مشكلات لبنان با درايت و جامع نگري به سوي ساحل وحدت پيش رود.

احمد توكلي:
هنوز هم به اجماع در بين اصولگرايان اميدوارم
003225.jpg
گروه سياسي - عضو شوراي مركزي فراكسيون اكثريت مجلس تاكيد كرد: هنوز هم اين اميدواري وجود دارد كه اجماع بين اصولگرايان به وجود آيد.
احمد توكلي كه در جمع كميته دانشجويي ستاد ائتلاف اصولگرايان سخن مي گفت و فارس خبرش را منتشر كرد ،  اتحاد  را از جمله ضروريات يك انتخابات برشمرد و گفت: زماني كه اتحاد نباشد، حتي اگر پيروزي حاصل شود، شهر و روستاها ممكن است خوب اداره نشوند.
وي در ادامه در پاسخ به سؤالي درخصوص آخرين پيشنهادات شوراي معتمدين هم با اشاره به برخي گله مندي ها اظهار داشت: ما بايد ساز و كاري انتخاب كنيم كه اين گله ها يا رفع شود و يا اثر نكند تا كار پيش رود؛ لذا ما بايد كمك كنيم تا اعتماد به ساختار جديد بيش از ساختار فعلي باشد. نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: رئيس جمهور نمي تواند، حق ندارد و نمي خواهد در انتخابات دخالت كند؛ اما واقعيت اين است كه ايشان طرفداران كثيري دارد كه هم مي خواهند و هم حقشان است كه در انتخابات نقش جدي بازي كنند؛ پس بايد يك توازني بين منع دولت و آزادي طرفداران دولت برقرار شود.
توكلي، شوراي شهر كنوني را موفق تلقي كرد و اظهار داشت: اگر اين شورا را موفق نمي دانستيم، پس چگونه بايد ليست ارائه مي داديم. هر دو شهردار خوب بودند؛ حال ممكن است يكي به اولي و يكي به دومي راي بيشتري بدهد؛ اما در هر صورت هر دو شورا باعث سربلندي اصولگرايان شدند.
وي گفت: پيشنهاد اين بود كه دو دسته اكثريت و اقليت نماينده مرضي الطرفيني را تعيين و اين سه نفر تصميم بگيرند؛ چرا كه انتخاب دو راي از سه راي انتخاب درستي مي تواند باشد و در اين صورت تفاهم ايجاد مي شود و همه به آن تمكين مي كنند. اين پيشنهاد يك مرحله پيش رفت و فعلاً متوقف است؛ ولي هنوز اين اميدواري وجود دارد كه اين ساز و كار موفق شود و اجماع بين اصولگرايان را فراهم كند. وي در ارزيابي خود از برخي پيشنهادها مبني بر معرفي شهردار پيش از انتخابات توسط فهرست هاي مختلف   اظهار داشت: اين پيشنهاد به شفاف سازي انتخابات كمك مي كند؛ اما براي اين كه ما به معناي طيف اصولگرايان از گرفتاري نجات پيدا كنيم، بايد اصرار داشته باشيم كه هيچ شهرداري معرفي نكنيم. شوراي مورد اجماع قانوناً و اخلاقاً  براي انتخاب شهردار صاحب اختيار كامل است. رئيس مركز پژوهش هاي مجلس بيان داشت: هر كسي به دنبال آمدن كسي و هر كسي هم كه مصر به رفتن كسي است، اشتباه مي كند. اين اصولگرايي نيست؛ براي آنكه ما مي توانيم بدون پيش شرط و با مكانيسمي كه همه شريك باشند، شهردار انتخاب كنيم.
عضو شوراي مركزي فراكسيون اكثريت مجلس گفت: اگر قضاوت اين است كه قاليباف شهردار ناموفقي است؛ پس چرا شماي اصولگرا مي گوييد دوباره به ما رأي دهيد، اين منطقي نيست و تناقضي در درون خود است.

يادداشت
بايد منتظر حادثه ها باشيم
سردار محمد كوثري
چون قصد ما اسلام است بايد هر جواني يك نيرو باشد براي دفاع از اسلام و همه مردم و هر كس در هر شغلي كه هست مهيا باشد براي جلوگيري از كفر و الحاد و هجوم بيگانگان.
حضرت امام خمينيره-25/1/1364
اين روزها دائماً مي بينيم كه استكبار جهاني به سركردگي آمريكاي جهانخوار و صهيونيسم بين الملل با پيشرفت هاي علمي و فرهنگي و نظامي كشور ما به انحاء مختلف در مجامع بين المللي مخالفت مي كنند و نمي گذارند حتي به صورت قانوني و بين المللي پيش برود. البته اين بهانه گيري ها و مخالفت ها مختص امروز و ديروز نيست بلكه از فرداي پيروزي انقلاب اسلامي شروع شد و به لطف خداوند بزرگ و درايت و آينده نگري هاي حضرت امام كه در روز پنجم آذر 58 فرمان تشكيل ارتش 20 ميليوني به نام بسيج مستضعفين را كه برخاسته از بطن اسلام ناب محمدي مي باشد اعلام و صادر نمودند. بحمدلله از همان روز جوانان تربيت شده اين مكتب رهايي بخش لبيك گفتند و در همه صحنه هايي كه دشمن براي براندازي و يا انحراف انقلاب اسلامي توطئه نمود با تفكر بسيجي يعني ايثار، فداكاري، ايستادگي، خودباوري و دشمن ستيزي و معنويت با بصيرت كامل حاضر شدند.آنها نه تنها توطئه ها را خنثي نمودند بلكه با اعمال و رفتار حسنه خود نشان دادند كه اگر جوان مسلمان و آزاده، هوشيار و آگاه و گوش به فرمان ولي امر مسلمين باشد مي ايستد و از هيچ خطري و دشمن به ظاهر قدرتمندي ترس به خود راه نمي دهد.بسيجي در عمل نشان مي دهد و اعلام مي كند كه ما مي توانيم همان طور كه در 8 سال دفاع مقدس در بعد نظامي و بعد از دفاع مقدس در سازندگي و همزمان در ابعاد علمي ، مديريتي و نظامي و... نشان داد.لذا براي ادامه پيشرفت آن هم با سرعت زيادتر و پرشتاب تر اما با دقت و هوشياري بالا حتماً به كلام امام(ره) بسنده و عمل كنيم كه فرمودند: اگر بر كشوري نداي دلنشين تفكر بسيجي طنين انداز شد چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد و الا هر لحظه بايد منتظر حادثه باشيم، بسيج بايد مثل گذشته و با قدرت و اطمينان خاطر به كار خود ادامه دهد.
* رئيس اداره امنيت ستاد كل نيروهاي مسلح

تحويل سيستم هاي موشكي روسيه به ايران صحت ندارد
ايسنا: يك مقام ارشد شركت روس آبارون اكسپورت اعلام كرد كه اخبار منتشر شده در مورد آغاز تحويل سيستم هاي دفاع موشكي تورام- يك به ايران واقعيت ندارد.
به گزارش خبرگزاري نووستي به نقل از نيكولاي ديميدوك، مدير ويژه روس آبارون اكسپورت روز شنبه در پايان نمايشگاه تسليحاتي ايندو ديفنس-2006 در جاكارتا اعلام كرد: مي توانم با اطمينان صد در صد بگويم كه هنگام خروج ما از مسكو چنين چيزي مطرح نبود.
وي افزود: با اطلاعاتي كه در حال حاضر در اختيار من است هم اكنون نيز صادرات آغاز نشده است.
وي از اين كه خبر آغاز صادرات اين سيستم ها حتي به دروغ باعث به راه افتادن چنين سرو صداهايي در كل جهان شده است، ابراز تعجب و يادآوري كرد كه در رابطه با ايران هيچ تحريمي اعمال نشده است.

تا انتخابات
* دبيركل جبهه اصولگرايان اصلاح طلب ايران اسلامي از قطعي شدن 5 نفر از كانديداهاي جبهه متبوعش در فهرست شوراهاي اسلامي شهر تهران خبر داد. سيد علي ركني با اعلام اين خبر گفت: حضور سيد علي ركني، محسن بهرامي، سيد صابر ميرعطائي، شاهرخ جهانشاهي و سردار طلايي در فهرست انتخابات شوراهاي اسلامي شهر تهران جبهه اصولگرايان اصلاح طلب ايران اسلامي قطعي شده است. وي ادامه داد: ستاد انتخابات جبهه اصولگرايان اصلاح طلب ايران اسلامي فعاليت انتخاباتي خود را آغاز كرده است و در اين راستا محسن بهرامي به عنوان سخنگوي ستاد انتخابات جبهه ما مشخص و معرفي شده اند.
بقيه از صفحه۲
* قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اين كه در حال حاضر گروه هاي اصولگرا بايد بر وحدت تأكيد كرده و از سهم خواهي بپرهيزند، گفت: آن ها بايد تلاش كنند كه شوراي كارآمدي را تشكيل دهند. لطف الله فروزنده با بيان اين كه در مورد رسيدن اصولگرايان به يك فهرست واحد، نگراني نداريم گفت: ما هرچه جلوتر مي رويم وقتي كه دوستان، توان رقيب را مشاهده مي كنند بر وحدت مصمم تر مي شوند.
* در پي اظهارات رئيس شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات و سخنگوي مجمع روحانيون مبارز مبني بر عدم ارائه ليست در انتخابات خبرگان سال جاري، سخنگوي حزب اعتماد ملي، گفت: حزب اعتماد ملي با بيش از 60 نامزد در انتخابات خبرگان سراسر كشور حضور فعال خواهد داشت. اسماعيل گرامي مقدم با اعلام اين مطلب به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: حزب اعتماد ملي در انتخابات خبرگان رهبري، شوراهاي اسلامي شهر و روستا و مجلس شوراي اسلامي حضور چشمگيري خواهد داشت. وي، خاطرنشان كرد: حزب اعتماد ملي ليستي مجزا و جداگانه از ساير احزاب اصلاح طلب براي هر سه انتخابات پيش رو ارائه خواهد داد.
* مرتضي آقاتهراني خبر داد آيات  عظام مشكيني، خوشوقت و مصباح يزدي به عنوان سرفهرست اسامي گروه نخبگان حوزه و دانشگاه براي انتخابات مجلس خبرگان در تهران برگزيده شده اند. وي در گفت وگو با فارس، با اعلام اين خبر و بيان اين نكته كه فهرست نخبگان حوزه و دانشگاه به وجود اين بزرگواران افتخار مي كند اظهار داشت: ابتدا در تهران اسامي فهرست نخبگان حوزه و دانشگاه اعلام مي شود و اگر در شهرهاي ديگر هم درباره افرادي يقين پيدا كرديم، آنها را معرفي مي كنيم.
* محمد عطريانفر عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي گفت: دولت بايد زمينه تقويت شوراها را فراهم كند تا بخش هاي خدماتي وابسته به دستگاهها و نهادهاي اجرايي كشور به نفع مديريت شهري عقب نشيني كنند. اين عضو حزب كارگزاران سازندگي كه روز شنبه به همراه الياس نادران عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در ميزگردي با عنوان انتخابات شوراها در محل انجمن روزنامه نگاران مسلمان حضور يافته بود، افزود: بايد دولت را قانع كنيم كه حوزه خدمات رساني عمومي و مديريت شهري را به شوراها واگذار كند و مجلس نيز ظرفيت هاي قانوني آن را ايجاد كند.

افشاي دخالت وزير دفاع آمريكا در حمله عراق
عليه ايران و جنگ  هاي منطقه
گروه سياسي - محمد حسنين هيكل گفت: وزير كنوني دفاع آمريكا كه پيش از شروع جنگ عراق عليه ايران معاون سيا بود، همراه ويليام كيسي رئيس وقت اين سازمان با فاضل براك رئيس سازمان امنيت وقت عراق در اسپانيا درباره هجوم به ايران در ازاي ناديده گرفتن حمله آينده به كويت گفت وگو كردند كه اين اقدام با تشويق و همكاري برخي طرف هاي عربي انجام شد.
به گزارش ايرنا اين نويسنده مصري روز گذشته در گفتگو با شبكه خبري الجزيره ادامه داد: رابرت گيتس جانشين دونالد رامسفلد با سابقه ??سال در شعبه عمليات سيا پيشينه پژوهشي يا اداري ندارد و از جمله مسئولان تصميم گير جنگ اول خليج فارس بوده است و همان سياست هاي سلف خود را با شيوه اي متفاوت اجرا خواهد كرد.وي افزود: اكنون آمريكا سعي مي كند از سوريه در مسأله عراق سوء استفاده كند، زيرا اين كشور وضعيت خاصي دارد و در محاصره همه سويه با تمام همسايگان خود نيز مشكلاتي دارد يا حداقل رابطه كاملاً عادي ندارد.اما درباره ايران، اين مسأله اساساً مصداق ندارد، زيرا اين كشور در محاصره هيچ كشوري نيست يعني با هيچ يك از همسايگان خود مشكل حادي ندارد.
نكته دوم اينكه تهران برنامه هسته اي در دست اجرا دارد كه ممكن است نقشي براي ايران در عراق فراهم كند.اختلافات و بي اعتمادي ميان آمريكا و ايران بسيار شديد است. آمريكا سعي مي كند نرخ چانه زني خود را براي مذاكره با ايران افزايش دهد، در حالي كه كميته بيكر هاميلتون توصيه كرده واشنگتن با تهران مذاكره كند، بوش و رايس اعلام كرده اند با اين توصيه مخالفند.هيكل افزود: يكي از اعضاي كنگره آمريكا گفته است بوش داراي ضعف شخصيتي است و تحت تأثير چهار زن قرار دارد كه سه تن آنان عبارتند از: رايس، لورا همسر خود، و كان هيوز كه محكوم به اجراي نظرات آنان است.
اكنون ايران سرگرم اجراي برنامه هاي هسته اي خود است و واشنگتن به تهران نياز دارد و مسأله به اين سادگي كه آمريكايي ها تصور مي كنند نيست.
ايران در مذاكرات احتمالي درباره عراق، شرط هايي مطرح خواهد كرد و خواهان دريافت تضمين هايي مي شود كه بعداً مشخص خواهد شد.
نويسنده مصري درپايان گفت: مسائل مهم مذاكرات است. به هر حال آمريكا فعلاً گرفتار گرداب عراق است و تاكنون در اجراي سياست هاي خود در اين كشور ناكام مانده است.

در صورت اعمال تحريم
لاريجاني: ايران واكنش نشان خواهد داد
گروه سياسي در حالي كه رئيس آژانس اتمي روسيه (روس اتم) 20 آذر ماه به تهران سفر خواهد كرد، دبير شوراي عالي امنيت ملي درباره احتمال تحريم ايران اعلام كرده است: تحريم هايي كه در فعاليت هاي موشكي و هسته اي اعمال خواهد شد كلي نيست و اگر آنها تحريم هايي را عليه ما اعمال كنند با واكنش ما روبه رو خواهند شد.
در همين حال هنري كيسينجر وزير خارجه پيشين آمريكا، خواستار استفاده از روشهاي ديپلماتيك و ابتكاري در برخورد با فعاليت هسته اي ايران شد و سفير آمريكا در سازمان ملل متحد با تكرار اتهامات بي اساس خود عليه ايران مبني بر دخالت در امور داخلي لبنان، وضعيت لبنان را در پي ترور وزير صنايع اين كشور بحراني اعلام كرد.
در صورت حمله
علي لاريجاني تأكيد كرد كه اگر رژيم صهيونيستي با حمايت آمريكا اشتباه حمله به ايران را مرتكب شود پاسخ محكمي دريافت خواهد كرد. دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدار گروهي از مديران رسانه هاي پاكستاني در تهران كه خبر مشروح آن از سوي روزنامه  پاك تريبون منتشر شده است به سؤالات آنها پاسخ داد و مواضع كشورمان را تشريح كرد.
لاريجاني در خصوص احتمال حمله  آمريكا و رژيم صهيونيستي به ايران و اينكه تهران تا چه اندازه آن را جدي مي گيرد و براي آن آمادگي دارد يا خير گفت: ما چنين شعارهايي را جدي نمي گيريم، در يكي از سفرهايم به كشورهاي اروپايي يك مقام عالي رتبه به من گفت كه المرت به يك جسد سياسي تبديل شده است؛ بنابراين آنها در موقعيتي نيستند كه چنين كارهايي انجام دهند؛ زيرا پاسخ قاطعي دريافت خواهند كرد. آمريكايي ها در منطقه ضعف هايي دارند كه به آنها اجازه نمي دهد چنين كاري را انجام دهند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به اين سؤال كه بي نظير بوتو، نخست وزير سابق پاكستان گفته است در دوران عهده دار بودن اين مقام، اسلام بيگ، رئيس ستاد مشترك پاكستان به ايران پيشنهاد خريد فناوري هسته  اي از اسلام آباد به ارزش چندين ميليارد دلار را داده بود گفت: من چنين چيزي را تأييد نمي كنم. من بر گفتگوهاي مختلف سياسي و اقتصادي با پاكستان نظارت داشتم و با ژنرال بيگ ديدار كرده ام. اما اين اولين بار است كه چنين چيزي را مي شنوم.

محسن رضايي:
بحث من انتقاد از وضعيت فعلي و نگراني از آينده است
گروه سياسي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: بحث من انتقاد از گذشته نيست، بلكه انتقاد نسبت به وضعيت فعلي و نگراني از آينده است.
محسن رضايي اظهار داشت: از ابتداي انقلاب تاكنون خدمات شايسته اي در كشور صورت گرفته است، اما اين با توانايي هاي ملت ايران تناسب ندارد. اكنون در اداره  كشور تنها كمتر از۳۰ درصد از توانايي هاي ملت چه در بخش خصوصي و چه در بخش دولتي استفاده مي شود.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به پرسش يكي از دانشجويان گفت : دوم خرداد پيامي داشت كه دوم خردادي ها آن را نفهميدند و سوم تير هم پيامي داشت كه اصولگرايان متوجه آن نشدند. در دوم خرداد ملت مي خواست بگويد آزادي بيشتري مي خواهيم اما دوم خردادي ها تصور كردند، اين افتخار را آنها به مردم ايران داده اند، به همين دليل دچار غرور شدند. وي ابراز عقيده كرد: همين اتفاق در سوم تير افتاد. مردم پيامي به جناح هاي سياسي داخلي و صاحبان قدرت و ثروت داشتند كه بگويند ما تصميم گيرنده ايم و پيامي هم به خارج داشتند كه مي خواستند بگويند عقب نشيني، تنش زدايي و اعتمادسازي حدي دارد و اكنون نوبت شماست كه حق ما را در منطقه به رسميت بشناسيد، اما آقايان پيام سوم تير را نفهميدند. رضايي افزود: درست است كه ملت تنش زدايي را كنار گذاشت،  اما قصد ماجراجويي نداشت. همچنين پيام ملت به گروه هاي داخلي به اين معنا نبود كه نخبگان را به كنار بگذارند، بلكه مي خواست بگويد كه قدرت نبايد به انحصار عده اي خاص درآيد.

انتقاد شديد از سفر قذافي به ايران
گروه سياسي - كميته پيگيري همه جانبه براي آزادي امام موسي صدر با صدور بيانيه اي از دعوت معمر قذافي به ايران به شدت انتقاد كرد.در بخشي از اين بيانيه كه نسخه اي از آن به همشهري ارسال شده، آمده است: مجموعه مواضع و سياست هاي اخير در پيوند با حكومت ليبي بيانگر رويكرد جديدي است كه به شدت با دستورات امام راحل و نيز سياست ها و موضعگيري هاي دولت هاي قبلي متضاد است. اين شتاب دستگاه سياست خارجي براي گسترش روابط با ليبي و مقابله با دست هايي كه تاكنون تفرقه انداخته اند و جبران فاصله ها و كدورت هاي گذشته، نوعي عذرخواهي از حكومت ليبي به نظر مي رسد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |