دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۳ - Nov 27, 2006
فرودگاه بغداد امروز باز مي شود
جلال طالباني امروز در تهران
گروه سياسي رئيس جمهوري عراق پس از انتشار چندباره خبر سفرش به ايران، بالاخره امروز به تهران مي آيد.
وي كه پيش از اين سفر خود به ايران را چند بار و به دلايل مختلف به تعويق انداخته بود، قرار است امروز پس از لغو ممنوعيت تردد خودروها در بغداد و باز شدن فرودگاه اين شهر به تهران سفر كند.
يك منبع آگاه در نهاد رياست جمهوري در گفت وگو با همشهري خبر ورود امروز طالباني به تهران را تأييد كرد. پيش از اين آمريكا اعلام كرده بود كه از بهبود سطح روابط تهران بغداد ناخشنود است.

دبير شوراي نگهبان:
همه افراد شايسته در انتخابات خبرگان وارد شدند
گروه سياسي - دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه تعدادي از افراد اصلح و اعلم در اين انتخابات حضور پيدا كرده اند، خاطرنشان كرد: افراد شايسته ديگري هم بودند كه متأسفانه به رغم درخواست ها و دعوت ها وارد عرصه انتخابات نشدند.
آيت الله احمد جنتي در سخناني در جمع مديران ستادي و رؤساي دفاتر استاني شوراي نگهبان در قم كه پايگاه اطلاع رساني شوراي نگهبان آن را منتشر كرد افزود: منطقي است كه در حوزه هاي انتخابيه حداقل دوبرابر افراد مورد نياز كانديدا وجود داشته باشد.
وي با بيان اين كه وضعيت تعداد كانديداها در برخي حوزه ها قابل قبول نيست، اظهار داشت: اگر چه منع قانوني در اين زمينه وجود ندارد اما تلاش زيادي انجام شده كه تعداد كانديداها در همه حوزه هاي انتخابيه به حد نصاب قابل قبولي برسد.
دبير شوراي نگهبان با تأكيد بر رقابتي شدن انتخابات خبرگان در تمامي حوزه هاي انتخابيه گفت: اقداماتي انجام شده كه حوزه هاي انتخابيه غير رقابتي از اين وضعيت خارج شوند.
جنتي با گلايه از حضورنيافتن برخي افراد شايسته، اصلح و اعلم در انتخابات مهم و سرنوشت ساز مجلس خبرگان گفت: بين اصلح و صالح و اعلم و عالم تفاوت وجود دارد و ما انتظار داشتيم همه اعضاي مجلس خبرگان اصلح و اعلم باشند.

رئيس جمهوري در همايش شكوه پايداري:
بيش از گذشته نيازمند
حاكميت انديشه بسيجي هستيم
003420.jpg
گروه سياسي رئيس جمهوري گفت : امروز چشم ها و دل هاي ملت هاي عالم به ايران و انديشه بلند بسيج دوخته شده است و بسياري از دولت ها و ملت ها از ايران حمايت، پشتيباني و معرفي انديشه بسيجي طلب مي كنند.
محمود احمدي نژاد عصر ديروز در همايش شكوه پايداري در جوار مرقد مطهر امام راحل و در جمع بسيجيان گفت: تشكل بسيج جاري خداپرستي در زمان است. بسيج روح و انديشه بلند عدالت خواهي و تبعيت از پيامبران الهي و ائمه معصومين در جهت برپايي عدالت است و بسيج جاودانگي ايمان و اخلاص در زندگي اجتماعي است.
وي بسيجيان را ستون هاي نگهدارنده ملت و پرچم هاي برافراشته عزت و سرافرازي كشور خواند و گفت: بسيج پرچم دار عدالت، آزادگي و رهايي همه ملت ها از شر جهل و حاكميت، ظلم و تبعيض است.
احمدي نژاد افزود: بسيج فرياد بلند دعوت بشريت به توحيد و خداپرستي است و امروز الگوي نجات ملت ها الگوي بسيج است.
بقيه از صفحه اول
به گزارش مهر وي با بيان اينكه خدا را سپاسگزاريم كه ملت ما يك ملت بسيجي است گفت: بسيج و تفكر بسيجي راهنما و پشتوانه همه ملت ها براي دستيابي به حيات طيبه و دوري از حاكميت طاغوت ها و ظالمان است و تفكر بسيجي در جاي جاي سرزمين مان هوشمندانه و حاضر و ناظر است. رئيس جمهوري افزود: براي فتح قله هاي بلند هر روز بيش از گذشته نيازمند حاكميت انديشه بسيج هستيم و امروز همه ملت ها براي تعالي، پيشرفت و شكستن حصارهاي دست و پا بند جهل، خرافه و عقب ماندگي نيازمند انديشه بسيجي هستند.
احمدي نژاد تصريح كرد: امروز چشم ها و دلهاي ملت هاي عالم به ايران و انديشه بلند بسيج دوخته شده است و بسياري از دولت ها و ملت ها از ايران حمايت، پشتيباني و معرفي انديشه بسيج طلب مي كنند و ما بايد بيش از گذشته خودمان را براي پاسخگويي به نيازهاي بشريت آماده كنيم.
وي افزود: در هر جاي كشور و جهان و در بين مسئولين و مردم هرگاه انديشه بسيجي جاري بود، در آن نقطه پيروزي و موفقيت حاصل مي شود و در هر زمان از انديشه و روح بسيج فاصله گرفتيم شكست، در جا زدن و عقب افتادن نصيب ما شد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي با تأكيد بر اينكه امروز نيازمند همت بلند بسيجيان هستيم، گفت: اكنون كشور در آستانه يك جهش بلند به قله هاي عالم به عنوان ملت نمونه شاهد و پرچم دار است و اين امر نيازمند حضور بانشاط و منسجم و فعال بسيجيان است. احمدي نژاد تصريح كرد : همانگونه كه در 27 سال گذشته و در سخت ترين شرايط تفكر و انديشه بسيج از كيان ملت ايران آگاهانه و خستگي ناپذير دفاع كرد، ترديد ندارم بسيجيان با قدرت و توكل به خدا مسئوليت هاي خود را ايفا خواهند كرد. در اين مراسم پس از صحبت هاي رئيس جمهوري ، يگان هاي منتخب بسيج از مقابل جايگاه رژه رفتند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود كه فارس آن را منتشر كرد، خطاب به همسايگان ايران و قدرت هاي زورگو تأكيد كرد: ملت ايران خواهان برپايي صلح و آرامش به ويژه در همه جاي جهان به ويژه در منطقه بسيار مهم خاورميانه و خليج فارس است. رئيس جمهور تصريح كرد: ملت هاي منطقه به خوبي قادرند امنيت را در منطقه خود برپا كنند و حضور بيگانگان منشاء اختلاف، تشنج و درگيري است.
احمدي نژاد تصريح كرد: اين قدرت ها بايد منطقه را ترك كنند و همه ملت هاي منطقه نيز هوشمند باشند، كه قدرت آمريكا رو به اضمحلال است و قدرت پوشالي و سلطه شيطاني آن رو به نابودي است.
رئيس جمهوري خطاب به سران آمريكا و انگليس گفت: وقت آن رسيده گوش هاي خود را باز كنيد چون 60 سال است در منطقه مشغول جنايت بوده و از رژيم صهيونيستي به عنوان ابزاري كور در خدمت فشار به ملت هاي منطقه استفاده مي كنيد و در اين مدت صدها هزار نفر از مردم منطقه به خاطر خودخواهي آنها به خاك و خون كشيده شدند. احمدي نژاد گفت: امروز ملت ها بيدار شده اند و انحصارگرايي، خودخواهي و تبعيض سودي ندارد و دوران اين كارها به پايان رسيده است.
احمدي نژاد ادامه داد: ملت ما حاضر است براي خروج شما از اين باتلاق كمك كند اما شرط آن اين است كه تعهد دهيد رفتارتان را اصلاح كنيد، دست از ظلم برداريد و نيروهايتان را به كشور خودتان ببريد تا آنجا را آباد كنند.

سخنگوي وزارت خارجه خواستار شد:
پرونده ايران به آژانس بازگردد
003414.jpg
گروه سياسي- سخنگوي وزارت خارجه با بيان اين كه رسماً تغيير خاصي در خصوص فعاليت هاي هسته اي ايران از سوي مسكو شاهد نبوده ايم ابراز اميدواري كرد كشورهايي مانند روسيه با استفاده از ظرفيت هايشان پرونده ايران را به آژانس باز گردانند.
سيدمحمدعلي حسيني در نشست هفتگي خود با خبرنگاران همچنين با اشاره به برگزاري كميسيون مشترك ايران و مالزي در تهران گفت: اراده سياسي مستمر و قوي دولتمردان دو كشور كه در مشتركات فرهنگي و اجتماعي ايران و مالزي ريشه دارد، باعث شده كه مالزي در سازمان هاي مختلف بين المللي از جمله گروه 15 و جنبش عدم تعهد در ارتباط با مسائل بين المللي از جمله مسئله هسته اي ايران و از جمله مسائل حقوق بشر ديدگاه هاي مشتركي با ايران داشته باشد.
امنيت سفارت انگلستان
حسيني در ارتباط با ادعاي وزير امور خارجه انگليس مبني بر ناامن بودن سفارت اين كشور در تهران خاطر نشان كرد: در حال حاضر به لحاظ حفاظتي و امنيتي كاركنان سفارت انگليس در تهران هيچ مشكلي ندارند و نيروهاي انتظامي ما نيز به صورت شبانه روزي از ساختمان سفارت انگليس حفاظت مي كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به مسائلي كه در سال هاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي در لندن براي سفارت كشورمان رخ داده ادامه داد: در آن سال ها حمله مهاجمان تروريستي به همراه بعضي از نيروهاي امنيتي انگليس به سفارت ايران در لندن را شاهد بوديم كه علاوه بر تخريب در اين حادثه دو تن از ديپلمات هاي ما نيز به شهادت رسيدند و چند تن زخمي شدند.وي همچنين گفت: عليرغم تمامي پيگيري ها انگليس حاضر به بازگرداندن مهاجمان به سفارت ايران به ما نشد و غرامتي هم به ما پرداخت نكردند در شرايط كنوني هم انگليسي ها مواضعي تحريك آميز را ابراز مي كنند و خوب است كه به گذشته روابط و آن چه پيش از اين در لندن رخ داده هم توجه داشته باشند.
خبر سفر قذافي به تهران
حسيني در رابطه با اخبار منتشر شده مبني بر دعوت از معمر قذافي رهبر ليبي براي سفر به كشورمان در جريان ملاقات اخير معاون وزير خارجه ايران با مقامات اين كشور افزود: سفري كه باقري معاون آفريقا و عربي وزارت خارجه به ليبي داشت در چارچوب رايزني هاي سياسي با اعضاي شوراي حكام بوده است.
سفر دو رئيس جمهور به تهران
وي درباره برخي گمانه زني ها مبني بر احتمال برگزاري نشست سه جانبه اي با حضور مقامات عراقي و سوري در كشورمان براي رسيدگي به آخرين اوضاع امنيتي كشور عراق افزود: اساساً چنين نشستي آن گونه كه در رسانه ها مطرح شده در دستور كار ما قرار نداشته است.حسيني ادامه داد البته ايده برگزاري اين نشست ايده اي خوب بوده كه مي توان روي آن كار كرد؛ سفر آقاي طالباني به تهران نيز قطعي بوده كه البته به دليل حوادث داخلي عراق از جمله بسته شدن فرودگاه اين كشور به تأخير افتاده اما اين سفر به زودي انجام خواهد شد.وي در خصوص سفر بشار اسد رئيس جمهور سوريه به كشورمان نيز گفت: دعوت از آقاي اسد نيز قطعي شده اما براي انجام سفرهايي در اين سطوح بالا به فراهم شدن مقدماتي احتياج است كه پس از هماهنگ شدن آن اين سفر نيز انجام خواهد شد.
روسيه به واقعيت نزديك است
حسيني در پاسخ به اين سئوال كه آيا روسيه در حال اعمال تغييراتي در مواضعش در خصوص فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان است؟ اظهار داشت: ما رسماً تغيير خاصي را از سوي مسكو شاهد نبوده ايم و تنها بعضاً مي شنويم كه قصد اعمال تغييراتي را دارند اما همانگونه كه پيش از اين گفته ايم موضع روسيه موضعي به واقعيت نزديك تر است.
وي تصريح كرد: البته پيش از اين نيز اعلام شده مسير تمام اين كشورها همان مسير شوراي امنيت است كه اميدواريم كشورهايي چون روسيه با استفاده از ظرفيت هايشان اين موضوع را به آژانس كه مرجع اصلي بررسي آن است بازگردانند.سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين با بيان اينكه فعاليت هاي صلح آميز ايران كاملا قانوني و در چارچوب مقررات بين المللي قرار دارد تأكيد كرد: ما همكاري هايمان را براساس تعهدي كه در چارچوب معاهده ان پي تي داريم ادامه خواهيم داد .
بازرسي از لويزان
وي با بيان اينكه ايران با درخواست بازرسان آژانس جهت نمونه برداري مجدد از مركز دانشگاهي موافقت كرده افزود: اين عمل ايران نيز در راستاي همكاري هاي گذشته ايران با آژانس بوده است. سخنگوي وزارت امور خارجه همچنان تأكيد كرد: تمام فعاليت هاي ايران با اطلاع آژانس است و بازرسان هم مي توانند هرگاه كه بخواهند به تأسيسات ايران رفت و آمد كنند همانگونه كه پيش از اين هم درخواست هايشان در اين چارچوب اجابت شده است.

انتقاد هاشمي رفسنجاني از روند اجراي سند چشم انداز
گروه سياسي - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از روند اجراي سند چشم انداز گفت : بر اساس چشم انداز ما سالانه بايد هشت درصد رشد داشته باشيم اما در دو سالي كه چشم انداز ابلاغ شده كمتر از ?/?درصد رشد داشته ايم. آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني كه روز يكشنبه در كنفرانس بين المللي استراتژيها و تكنيكهاي حل مسأله سخن مي گفت و ايرنا خبر آن را منتشر كرد ،  افزود: اگر الزامات چشم انداز قانوني شود، راه حل براي كساني كه مي خواهند برنامه ها را اجرا كنند، آسانتر مي شود. وي با تأكيد بر اينكه كشور در شرايط ويژه اي قرار دارد ، اظهار داشت: دانشگاههاي ما امروز پر از دانشمندان ارزنده است و هر سال جوانان دانشمند بسيار تقديم كشور مي شود كه نمونه آن دانشمندان هسته اي، سلولهاي بنيادين و نانو است.
بقيه از صفحه 2
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: قرار بود سالانه به ميزان ??درصد از وابستگي اقتصاد به نفت آزاد شويم اما در هر سال وابستگي اقتصاد به نفت ??درصد افزايش يافته است. بودجه ما امروز ??ميليارد دلار از نفت برداشت مي كند كه اين وابستگي بيشتر به منابع نفتي است. هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنان خود در كنفرانس بين المللي استراتژي ها و تكنيك هاي حل مساله، مديريت امام در جريان انقلاب اسلامي را نمونه مديريت درست عنوان كرد و گفت: تاريخ ايران مبارزات زيادي را به خود ديده است، اما تنها مبارزه اي كه درست بود، انقلابي بود كه توسط حضرت امام رهبري شد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه پس از جنگ كشوري ويران تحويل ما شد، گفت: ما در حالي كشور را تحويل گرفتيم كه بودجه ما با ?? درصد كسري مواجه بود و مشكلات بسياري وجود داشت، اما باز هم اسلام به كمك آمد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: دولت بايد برنامه بنويسد و برنامه نويسي در صلاحيت مجمع تشخيص مصلحت نظام نبود، اما چشم انداز كه بحث سياست ها در آن مطرح است كار مجمع بود و ما نيز با استفاده از ظرفيت هاي كارشناسي كشور چشم انداز را تدوين كرديم. هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش به گزارش ايسنا گفت: سند چشم انداز چند بند بيشتر نيست، اما هر كدام از آن بند ها عقبه بسياري دارد كه بايد به آن ها بسيار توجه شود.

گمانه زني ها درباره آرايش انتخاباتي اصولگرايان
003417.jpg
گروه سياسي درحالي كه فرصت چنداني تا برگزاري سومين دوره انتخابات شوراها باقي نمانده، سران جريان اصولگرا ضمن پرهيز از هرگونه اظهارنظري درخصوص امكان ائتلاف يا عدم ائتلاف احزاب وابسته به اين جريان نسبت به نتيجه نرسيدن رايزني ها براي رسيدن به ليست واحد هشدار دادند.
دغدغه عدم ائتلاف
سخنگوي فراكسيون اصولگرايان مجلس با تأكيد بر اينكه احزاب و افراد حاضر در جبهه اصولگرايان داراي سلايق متفاوتي هستند گفت: درصورت عدم تفاهم در اين جريان بايد اختلاف نظر را با حفظ اصول به رسميت بشناسيم.
حسين نجابت در گفت وگو با همشهري با اشاره به عدم ائتلاف اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري علت عدم ائتلاف در انتخابات شوراها تاكنون را جبهه اي  بودن جريان اصولگرا عنوان كرد و افزود: در انتخابات رياست جمهوري اصولگرايان محاسباتي داشتند و تقريباً به اين نتيجه رسيده بودند كه يكي از ميان كانديداهاي اين ليست آراء كافي را كسب كند كه چنين هم شد.
نماينده شيراز افزود: وقتي جرياني از حاشيه به موضع اجرايي مي رسد اختلافات بيشتر مي شود چراكه سلايق اجرايي متفاوتي در ميان آنها وجود دارد و در چنين مواقعي يا بايد تشكيلاتي عمل كرد و يا اينكه مفاهيم مشتركي را تعريف و به آن پايبند بود. عضو هيات رئيسه مجلس افزود: در حال حاضر اين دغدغه در ميان بسياري از اصولگرايان موج مي زند كه برخي از اختلافات كه بسياري از آنها بي مورد و بدون پايه و اساس است ممكن است منجر به پيروزي جريان رقيب شود اما اگر اصولگرايان در تهران و شهرهاي بزرگ به ليست واحد برسند، اقبال مردم به اين جريان بيش از جريان رقيب خواهد بود.
صفر و صدي نگاه نكنيم
محمدرضا باهنر با بيان اينكه از ايجاد وحدت در بين اصولگرايان نااميد نيستيم، گفت: نبايد به وحدت به صورت صفر و صدي نگاه كنيم. محمدرضا باهنر عضو شوراي معتمدين اصولگرا با بيان اين مطلب، افزود: اصولگرايان بايد تلاش كنند به سمت وحدت بيشتري براي انتخابات گام بردارند و مشتركات خود را بيش از پيش كنند. وي با بيان اينكه يك شوراي نخبگان و ريش سفيدان ثبت شده براي انتخابات وجود ندارد، اظهار داشت: شورايي به نام معتمدين به صورت رسمي وجود ندارد بلكه فعالين اصولگرا تلاش مي كنند در انتخابات شوراها به ليست واحد دست يابند.
فهرست واحد
اين در حالي است كه مهدي چمران در حاشيه جلسه ديروز شوراي شهر تهران در جمع خبرنگاران از ارائه ليست حاميان دولت به شوراي معتمدان اصولگرا خبر داد و گفت: با بررسي ليست هاي ارائه شده از سوي اصولگرايان و ساير ليست ها در نهايت ليست واحدي از اصولگرايان ارائه مي كنيم. به گزارش مهر، چمران درخصوص انتخابات شوراها با تأكيد بر اين كه در نهايت اصولگراها يك ليست ارائه مي دهند، گفت: از ليست ژهاي انتخاباتي گروه ژ هاي بزرگ و عمده و خارج از اين ليست ژها افرادي را انتخاب كرده و در نهايت ليست واحدي از اصولگرايان ارائه مي شود.

يادداشت
شگفتي هاي كلام رهبري
دكتر الياس نادران
وقتي 29 خرداد ماه گذشته كارگزاران نظام و مسئولان حوزه هاي مختلف و مسئولين سابق براي ملاقات با مقام معظم رهبري دعوت شدند، انتظار مي رفت كه اتفاق مهمي افتاده باشد و بايد موضوعي فوق العاده حساس پيش آمده باشد تا رهبري اينچنين نسبت به آن حساس شده باشند و ضرورت بدانند در چنين جمعي مطرح كنند. اولاً كمتر از سه هفته پيش از آن به مناسبت سالگرد افتتاح مجلس، نمايندگان مردم با ايشان جلسه داشتند. ثانياً در فاصله كمتر از چهار ماه همين تركيب به مناسبت ماه مبارك رمضان خدمت ايشان مي رسيدند. در هفته دولت، هيأت وزيران با ايشان ملاقات داشتند... اما اين موضوع مهم چه مي توانست باشد؟ به طور طبيعي با توجه به مسائل بين المللي و اينكه مذاكرات هسته اي وارد فاز حساسي شده بود، ذهن ها متوجه مسائلي از اين دست شد. حداقل توقع بر اين بود كه يكي از محورهاي اساسي بحث معظم له و اگر نه اساسي ترين محور موضع نظام در قضيه هسته اي باشد. اما چون هميشه كلام ايشان شگفتي آفريد و طبق معمول به دو موضوع اشاره كردند: در قسمت اول صحبت از شكر و اين كه مصداق شكرگزاري به خصوص براي مسئولان چيست و در قسمت دوم به بحث اصولگرايي و شاخص هاي اصولگرايي اشاره شد. مطالب ارزنده اي در تبيين مشخصه هاي اصولگرايي، توسعه مفهومي آن و پرهيز از تنگ نظري؛ تعدادي از شاخص ترين اصولي را كه به آنها پايبنديم عرض مي كنم. اصولگرايي به حرف نيست، اصولگرايي در مقابل نحله هاي سياسي رايج كشور هم نيست. اين غلط است كه ما كشور يا فعالان سياسي را به اصولگرا و اصلاح طلب تقسيم كنيم: اصولگرا و فلان؛ نه، اصولگرايي متعلق به همه كساني است كه به مباني انقلاب معتقد و پايبندند و آنها را دوست مي دارند؛حالا اسمشان هرچه باشد.
متأسفانه رسانه ها، فعالان سياسي و نهادهاي مدني بهاي لازم را به اين رويكرد ندادند و اين استراتژي طراحي شده را به يك موج اجتماعي تبديل نكردند. مدتي بعد به وضوح مشخص شد كه رهبري به درستي نياز كنوني اجتماعي و سياسي را تشخيص داده بودند و امروز در آستانه برگزاري انتخابات خبرگان و شوراهاي اسلامي شهر و روستا بيش از هر زمان در رفتار و اخلاق سياسي به اصولگرايي نياز داريم. مروري بر اين شاخص ها در اين شرايط خالي از لطف نيست: ايمان و هويت اسلامي و انقلابي و پايبندي به آن ، عدالت ، حفظ استقلال سياسي ، تقويت خودباوري و اعتماد به نفس ملي ، جهاد علمي ، تثبيت و تأمين آزادي و آزاد انديشي ، اصلاح و تصحيح روش ها و شكوفايي اقتصادي .
رهبري با طرح اين اصول هشت گانه از طرفي به توسعه حيطه اصولگرايي پرداختند و خيمه آن را بر سر تمامي آنها كه تعلقي به كشور دارند و براي اعتلاي آن تلاش مي كنند، كشيدند و به اين ترتيب تبيين نوتري نسبت به مفاهيم خودي و غيرخودي ارائه كردند. از طرف ديگر با تبيين هريك از مفاهيم اصول هشت گانه تلاش كردند از سوءبرداشت ها و تفسير به رأي آنها جلوگيري كنند و مسير روشن اصولگرايي را فراروي فضاي سياسي كشور قرار دهند. متأسفانه به دليل سياست زدگي محيط فرهنگي، حتي مفاهيم روشن فلسفي و فلسفه اجتماعي دچار تحريف در برداشت شده است. براي اين كه با افراطي گرايي خداي  ناكرده اصولگرايي و مفاهيم مرتبط با آن و شاخص هاي آن سرنوشت اصلاحات را پيدا نكند، جاداشت اين مفاهيم تبيين و اصولگرايي به عنوان گفتمان غالب انقلاب اسلامي حلقه وصل همه آنها باشد كه در صدد تعالي كشور هستند و خدمتگزاري صادقانه در بسترسازي احياء و اجراي احكام الهي را وجهه همت خود قرارداده اند. رقابت هاي سياسي در فضاي سالم ايجاب مي كند كه همه به قانون تمكين نمايند و مشفقانه و برادرانه به طرح نقاط مثبت خود و نامزدهاي خود بپردازند و بعد از انتخابات رقابت ها به رفاقت ها تبديل شود.

حداد عادل: ايرانيان هيچ نگراني بابت توطئه هاي
دشمنان در سيستا ن  و بلوچستان ندارند
گروه سياسي- رئيس مجلس شوراي اسلامي در دومين روز سفر خود به سيستان وبلوچستان تأكيد كرد: هيچ دليلي ندارد كه اين استان با استعدادهاي فراوان محروم بماند. وي در عين حال دستاورد سفر خود را اين طور عنوان كرد كه به مردم ايران خواهم گفت هيچ نگراني بابت توطئه هاي دشمنان در سيستان و بلوچستان نداشته باشند.
حداد عادل در ادامه سفر به اين استان، در جمع مردم شهرستان ايرانشهر، با بيان اين مطلب، به توطئه هاي دشمنان انقلاب اسلامي ملت ايران از بدو پيروزي اشاره كرد و اظهار داشت: ما بايد تلاش كنيم تا وحدت شيعه و سني را در كشور حفظ كنيم، زيرا وحدت شيعه و سني در پيشرفت كشور تأثير فراواني دارد.
وي با اشاره به تلاش هاي دشمن براي ايجاد تفرقه و نزاع در جهان اسلام و بين شيعه و سني، افزود: ما بايد با وحدت خودمان توطئه هاي دشمنان را نقش بر آب كنيم، زيرا همه ما با هم برادريم و همه خواهان عظمت ايران و جهان هستيم. ما همان اندازه كه از برادران حماس كه سني هستند، حمايت مي كنيم، همان اندازه نيز از برادران حزب الله كه شيعه هستند، حمايت مي كنيم زيرا وظيفه ما وحدت بين شيعه و سني است.
رئيس قوه مقننه با تأكيد بر اينكه دولت و مجلس هدفشان اين است تا سيستان و بلوچستان از محروميت ها نجات يافته و به سرعت پيشرفت كند، افزود: هيچ دليلي ندارد كه ايرانشهر و استان سيستان و بلوچستان با استعدادهاي فراوان محروم بماند. من به شما از سوي نمايندگان مجلس ، روحانيت شيعه و سني اطمينان مي دهم كه مجلس هفتم در صدد رفع محروميت ها از ايرانشهر و استان سيستان و بلوچستان است.
حضور در جمع منتخبين استان
غلامعلي حدادعادل در جمع منتخبين استان سيستان و بلوچستان با بيان آن كه استكبار جهاني ديني را براي مسلمانان مي پسندند كه به جامعه و سياست كاري نداشته باشد، گفت: آنها مي خواستند در ايران نيز اين اختلافات را ايجاد كنند، در سيستان و بلوچستان، خوزستان، كردستان و آذربايجان به دنبال تشديد اختلاف ها بودند تا اين كانون بيداري و اسلامي را گرفتار خود كنند و اين انقلاب را در ميان ساير مسلمانان ناموفق جلوه دهند تا مسلمانان ديگر از اين انقلاب الگو نگيرند. حدادعادل خاطرنشان كرد: وقتي به تهران بازگردم اگر از من بپرسند مهم ترين دستاورد و سوغات تو از اين سفر چه بوده؟ مي گويم: ره آورد بزرگ من آن است كه مردم مسلمان ايران هيچ نگراني از بابت توطئه هاي دشمنان در سيستان و بلوچستان نداشته باشند.
جلسه شوراي اداري
همچنين رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه  شوراي اداري سيستان و بلوچستان اعلام كرده بود: بدا به حال كساني كه در اين موقعيت، افق هاي آينده كشور را نمي بينند و براي ايران آرمان هاي متعالي ندارند و بر سر مسائل جزيي، اختلاف و نيروهاي مديريتي كشور را مسئول كشمكش هاي مختلف مي كنند.
حدادعادل با بيان اين كه بيشترين تأثير مجلس براي رفع مشكلات، قانون بودجه است، گفت: نمايندگان مجلس در زمان تصويب بودجه براي حل مشكلات استان خود به اين مسأله توجه مي كنند و تمام تلاش خود را به كار مي گيرند تا بودجه را براي حل مشكلات استان خود تخصيص دهند؛ البته با وجود مشكلات زيادي كه در استان هاي مختلف وجود دارد ما در تقسيم بودجه كاري بسيار سخت داريم و در اين رابطه بايد كاري اصولي و منطقي انجام دهيم. وي همچنين در جمع بسيجيان اين استان حاضر شد.

... تا انتخابات
* امير محبيان روزنامه نگار و تحليلگر مسائل سياسي كه با ايسنا، گفت وگو مي كرد، اظهار داشت: با اين كه به نظر مي رسد جريان اصولگرا در مسير حركت خود به وحدت و همگرايي نزديك مي شود و به يك فهرست واحد مي رسد، اگر توقعات بيش از حد و نوعي سهم خواهي كه در جريان اصولگرا جايي نداشته، بروز پيدا كند، شاهد خواهيم بود كه اصولگرايان نه تنها به يك فهرست واحد نخواهند رسيد، بلكه به سمت فهرست هاي متعدد خواهند رفت و اين در واقع شكست جريان اصولگراست. محبيان تصريح كرد: اگر تصور كنيم اختلاف ها و بحث ها فقط در جريان اصولگراست و جريان دوم خرداد در اين ميان ساكت نشسته و هيچ حركتي براي گسترش اختلافات نمي كند، ديدگاهي ساده انگارانه است، جريان دوم خرداد با تمام توان منتظر نشسته و تلاش هايي صورت مي دهد تا جريان اصول گرا نتواند به وحدت برسد.
* مرتضي حاجي سخنگوي ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در جمع جوانان اصلاح طلب درباره  وضعيت رقابت گروه هاي اصلاح طلب در كلان شهرها نيز اظهار داشت: در شهرستان ها گروه ها هماهنگ با هم كار مي كنند و در اغلب شهرها فهرست هاي اصلاح طلبان واحد خواهد بود. در تهران نيز تلاش مي كنيم سياست فهرست 80 درصد مشترك را به صددرصد سوق دهيم و اميدواريم به نتيجه  نهايي برسيم. سخنگوي ستاد ائتلاف اصلاح طلبان هم چنين طي سخناني گفت: منتظر تأييد صلاحيت ها نمي مانيم و فهرست ستاد تهران ائتلاف اصلاح طلبان را تا سه شنبه اعلام خواهيم كرد. بقيه از صفحه 2
* مرتضي آقاتهراني تأكيد كرد: مطرح كنندگان ليست منهاي فلاني و فلاني خودزني مي كنند. مرتضي آقا تهراني، از اعضاي شوراي مركزي ائتلاف انتخاباتي نخبگان حوزه و دانشگاه در گفت وگو با فارس، درباره انتخابات مجلس خبرگان و اسامي افرادي كه از سوي ليست نخبگان حوزه و دانشگاه معرفي خواهند شد، اظهار داشت: ما افرادي را كه اصلح بودن آنان احراز شده است، معرفي مي كنيم و نسبت به صحبت هاي ديگران هم ساكت هستيم.
* علي ذبيحي، مشاور رئيس جمهور در امور منابع انساني كه در گردهمايي اصول گرايان استان مركزي سخن مي گفت، با بيان اين كه تنها راه ايراد خدشه به انديشه ولايت، نفوذ به مجلس خبرگان رهبري است، تصريح كرد: تمام دلسوزان نظام بايد با شركت در انتخابات خبرگان، كساني را براي اين مجلس انتخاب كنند كه (مانع) خدشه  به ولايت فقيه شوند.
وي در ادامه با اشاره به انتصابات انجام  شده در دولت نهم گفت: با وجود برخي اظهارنظرها در مورد جناحي عمل كردن دولت در انتصابات، برخي مديران دولت از افراد منتسب به جريان چپ و ساير جريان هاي موجود سياسي در كشور هستند و تنها گروهي كه در دولت حضور ندارد، گروه حاميان احمدي نژاد است. اين موضوع نشان دهنده بدهكار نبودن رئيس جمهور به گروههاي مختلف و نگاه ملي و ميهني احمدي نژاد به مسائل است.
* قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين با بيان اين كه تشكل متبوعش و جبهه پيروان خط امام و رهبري تلاش شان اين است كه اصولگرايان به يك فهرست واحد برسند، گفت: براي تحقق اين هدف، فعاليت هاي مختلفي صورت گرفته و آقاي چمران نيز در جريان اين فعاليت ها هستند.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |