چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۱ - Dec 6, 2006
آغاز اجراي سياست هاي اصل 44 در بورس تهران
۲۲ آذر ماه 200 ميليون سهم هپكو و 2 زير مجموعه ديگر سازمان گسترش در بورس تهران عرضه مي شود
004827.jpg
گروه بورس- در حالي كه خبر مي رسد عرضه سهام شركت مس و فولاد مباركه به دليل برخي موانع به تعويق افتاده، سازمان خصوصي سازي، سهام هپكو را به عنوان نخستين شركت دولتي در بورس عرضه مي كند.
عرضه 61 درصد سهام هپكو در قالب سياست هاي راهبردي اصل 46 صورت مي پذيرد.
در حالي كه فعالان بازار از ماه گذشته در انتظار عرضه سهام شركت صنايع مس ايران و فولاد مباركه بودند عرضه سهام اين دو شركت بنابه دلايلي از جمله اعلام نشدن افزايش سرمايه صورت گرفته و طرح هاي توسعه به سازمان بورس در آخرين دقايق انجام نشد.براساس اعلام رسمي سازمان بورس 22 آذرماه سهام سه شركت زير مجموعه سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در تالار بورس عرضه خواهد شد.در مهم ترين عرضه، 61درصد سهام شركت توليد تجهيزات سنگين هپكو متعلق به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و به قيمت پايه يك هزار و 603 ريال در بورس عرضه مي شود. در ديگر واگذاري سهام شركت هاي موتورسازان تراكتورسازي و ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران عرضه مي شوند.
براساس اين گزارش، در اين واگذاري 67درصد از سهام ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران به قيمت پايه 3هزار و 881 ريال و 34درصد از سهام موتورسازان تراكتورسازي ايران به قيمت پايه هر سهم 3هزار و 137 ريال 22 آذر ماه به بخش خصوصي واگذار مي شوند. ضمن اين كه روز گذشته 700 هزار سهم شركت سيمان اردبيل و آهك آذرشهر معادل يك درصد از سهام اين شركت به قيمت پايه 23هزار و 500 ريال در بورس عرضه شد. اين واگذاري ها براساس مصوبه هيأت وزيران و برپايه آيين نامه اجرايي برقراري نظام اقساطي فروش سهام انجام مي شود.
بر مبناي اين مصوبه فروش سهام شركت ها به صورت نقد و اقساط و در موردي كه با توجه به شرايط بازار به صورت نقد امكان پذير نباشد، به پيشنهاد سازمان خصوصي سازي و تصويب هيأت عالي واگذاري انجام خواهد شد.بهاي معامله در فروش اقساطي عبارت است از رقمي كه حسب مورد در بورس اوراق بهادار تهران نهايي مي شود و يا رقم حداكثري كه متقاضيان در مزايده پيشنهاد مي كنند، به اضافه فروش اقساطي سيستم بانكي در بخش مربوط نسبت به مبلغي كه به صورت اقساطي دريافت خواهد شد كه منظور از بخش مربوط بخش صنعت و معدن است.
در فروش اقساطي سهام، بخشي از بهاي معامله به صورت نقدي دريافت مي شود و مابقي به اضافه سود اقساطي حداكثر ظرف 5 سال و در اقساط مساوي وصول خواهد شد. ميزان بخش نقدي معامله و حداكثر زمان پرداخت اقساط بنابه پيشنهاد سازمان خصوصي سازي و با تصويب هيات عالي واگذاري خواهد بود.
در صورتي كه پرداخت تمام يا قسمتي از بخش نقدي معامله توسط خريدار بنا به دلايل موجه به تأييد هيأت عامل سازمان خصوصي سازي بعد از مهلت تعيين شده برسد، سود فروش اقساطي براي مدت مازاد فوق محاسبه و از خريدار دريافت مي شود، مگر آن كه هيأت عالي واگذاري با عدم احتساب سود فروش اقساطي يادشده موافقت كند.بر همين اساس 61درصد از سهام شركت هپكو از طرف كارگزاري بانك ملي به صورت نقد و اقساط و با رعايت مفاد آيين نامه نظام اقساطي فروش سهام مصوبه هيأت وزيران به فروش خواهد رسيد.
چنانچه قيمت در آخرين روز قبل از عرضه سهام از قيمت مبناي ارزش پايه تعيين شده بيشتر باشد آن قيمت مبناي ارزش پايه قرار مي گيرد.

وزير اقتصاد:
سهام بانك ها و بيمه ها سال آينده در بورس عرضه مي شود
گروه بورس- وزير اقتصاد از واگذاري سهام بانك ها و بيمه هاي دولتي، تا سال آينده در بورس تهران خبر داد.
داود دانش جعفري در گفت وگو با بخش خبر راديو گفت: سهام همه بانك ها به جز بانك ملي و نيز بانك هاي تخصصي نظير كشاورزي، مسكن، صنعت و معدن و توسعه صادرات به بخش خصوصي واگذار مي شود.وي افزود: به همه بنگاه هاي اقتصادي مشمول سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي دستور داده شده است خود را براي خصوصي سازي و ارائه سهام شان در بورس آماده كنند.
دانش جعفري تصريح كرد: براي شفافيت در مورد سهام بنگاه هاي اقتصادي،  سهام آنها از طريق بورس عرضه مي شود. او گفت: براساس اصل 44 قانون اساسي، سياست هاي وزارت اقتصاد فقط واگذاري يا خصوصي سازي نيست، بلكه هدف  اجراي سياست هايي است كه دولت را از بنگاه دار و شركت دار به يك سياست گذار قوي و مؤثر اقتصادي تبديل كند.وزير اقتصاد گفت : هشتاد درصد سهام شركت هاي بيمه به جز بيمه ايران واگذار مي شود.
داوود دانش جعفري گفت: براي آنكه بنگاهي واگذار شود بايد بيش از هر چيز اقتصادي شود و از نظر شاخص هاي اقتصادي و سودآوري وضعي مطمئن داشته باشد.
وي افزود: از نخستين بنگاه هايي كه مي توانند رقابتي شوند بيمه ها و بانك ها هستند و انتظار مي رود اين امر تا سال آينده انجام شود.
وزير امور اقتصادي و دارايي در پاسخ به پرسشي درباره روند خصوصي سازي بانكها، گفت: در مقوله خصوصي سازي بايد فرآيندي را طي كنيم تا بنگاهها آماده خصوصي سازي شوند، ابتدا بايد خود آن مجموعه را اقتصادي كرد.
وي اضافه كرد: گاهي ممكن است بنگاهها درچارچوب وظايف دولتي، بودجه اي بگيرند و چندان برايشان مهم نباشد كه اقتصادي شوند، اما اگر قرار باشد سهام آنها در بورس عرضه شود بايد بتوانند روي پاي خود بايستند، به لحاظ شاخص هاي اقتصادي و سودآوري به وضعيت مطمئني برسند و بعضي از سازوكارها نظير كنترل قيمت ها صورت گيرد.
دانش جعفري خاطرنشان كرد: كاري كه الان در حال انجام آن مي باشد اين است كه بنگاهها را از اين مسير عبور داده و آنها را آماده واگذاري كنيم. اگر مي بينيد فولاد مباركه به سرعت آماده خصوصي سازي شد، به اين دليل است كه از قبل اين شركت براي حضور در بورس به خصوص بورسهاي بين المللي برنامه ريزي كرده بود. از طرفي قيمت هايش هم رقابتي و سودآوري آن بسيار بالا بود. بنابر اين، اين كار ظرف مدت كوتاهي انجام شد.
وزير اقتصاد اظهار داشت: بعضي از بنگاههاي ديگر نظير شركتهاي توليد كننده برق نيز در مراحل بعدي قرار مي گيرند، بانكها هم وضعيت مناسبي دارند. فكر مي كنم از اولين بنگاههايي باشند كه بتوانند حالت رقابتي پيدا كنند و پس از ثبت در بورس به يك مجموعه عام تبديل شوند. وي تاكيد كرد: به همه بنگاههاي مشمول اصل ?? قانون اساسي دستور داده شده كه خود را آماده و مراحل بورس را طي كنند. دانش جعفري درباره زمان واگذاري سهام اين بنگاهها، گفت: بايد در نظر گرفت كه هر مجموعه چقدر سهام دارد، ارزش آن و قيمت تمام شده آن چقدر است. ما الزام داريم به خاطر شفافيت، عرضه سهام را از طريق بورس انجام دهيم. حتي در مواردي كه مربوط به سهام عدالت است، قيمت بورس ملاك قيمت گذاري قرار مي گيرد.

نزول شاخص با چادرملو
گروه بورس- در مبادلات ديروز بورس تهران اگرچه افزايش ارزش سهام شركت سرمايه گذاري توسعه ملي 8?واحد شاخص بورس را بالا كشيد اما اين افزايش مانع از كاهش دو واحد شاخص كل نشد.
به گزارش همشهري، شاخص كل بورس تهران ديروز با دو واحد نزول به 9هزار و 798رسيد. ديروز شاخص بازده بازار با 8 و شاخص صنعت با 9واحد كاهش مواجه شدند. اين در حالي است كه شاخص واسطه گري هاي مالي 161واحد افزايش يافت.
براساس اين گزارش، در معاملات روز گذشته بورس پس از شركت توسعه ملي كه منجر شد شاخص كل 8?واحد صعود كند، بار ديگر سنگ آهن گل گهر نقش به سزايي در صعود شاخص داشت و توانست 5/3واحد شاخص را مثبت كند. اين گزارش حاكي است: ديروز نماد شركت هاي تايدواتر، ايران تاير و سرمايه گذاري توسعه ملي پس از تعديل و اعلام پيش بيني درآمد هر سهم و سيمان كرمان پس از افزايش سرمايه باز شد.
ديروز به غير از توسعه ملي گل گهر شركت هاي ايران تاير، با ما و پتروشيمي اراك نيز در مجموع توانستند 5/5 واحد شاخص بورس را افزايش دهند.
در حالي كه ديروز چادرملو برخلاف روزهاي گذشته كه همواره سهم زيادي در افزايش شاخص داشت، باعث شد تا شاخص، 5/7واحد كاهش يابد. پس از چادرملو، تايدواتر با 4واحد تأثير منفي بر شاخص، در جايگاه دوم جاي گرفت.

روندها
دارويي ها، تنفس يا برگشت؟
گروه بورس - در بورس اوراق بهادار، 26 شركت در گروه مواد و محصولات دارويي حضور دارند كه 3شركت آن يعني داروسازي سبحان، سرمايه گذاري البرز و داروپخش هلدينگ دارويي و بقيه توليدكننده دارو هستند. شركت هاي دارويي شركت هاي كوچكي هستند، به طوري كه متوسط سرمايه شركت هاي دارويي بدون در نظر گرفتن هلدينگ ها 46 ميليارد ريال و متوسط ارزش بازار آنها 483 ميليارد ريال است كه رقم كوچكي است. با در نظر گرفتن هلدينگ هاي دارويي متوسط سرمايه و ارزش بازار اين صنعت در بورس به ترتيب 74 و 586 ميليارد ريال است.
از جمله موانع پيش روي سرمايه گذاران بزرگ براي سرمايه گذاري در اين صنعت روند پيچيده كسب مجوز جهت توليد دارو از وزارت بهداشت و درمان است. اين موضوع باعث شده تا در حال حاضر برخي از اين شركت ها به رغم آمادگي براي عرضه داروهاي جديد به بازار با موانع دريافت مجوز از وزارت بهداشت مواجه شوند. اين امر باعث كوچك ماندن نسبي شركت هاي دارويي در ايران شده است.
تعداد سهامداران كل صنعت دارو 81 هزار نفر و هر شركت به طور متوسط 3هزارو۱۱۴ نفر سهامدار دارد كه اگر سه شركت هلدينگ اين صنعت را از اين فهرست حذف كنيم متوسط تعداد سهامداران شركت هاي دارويي 2هزارو۴۳۴ نفر خواهد بود. جالب توجه اينكه تعداد سهامداران 12 شركت دارويي زير يكهزار نفر است.
اغلب اين شركت ها داراي طرح هاي توسعه هستند كه در روزهاي گذشته به بررسي آنها پرداختيم. با توجه به طرح هاي توسعه اين شركت ها و سرمايه پايين آنها، افزايش ظرفيت توليد و فروش آنها مي تواند به شدت متحول شود و اين امر مي تواند سودآوري خوبي را براي اين شركت ها به ارمغان بياورد.
همچنين با توجه به اين كه دارو يك صنعت استراتژيك است، سياست هاي كلان وزارت بهداشت و درمان حمايت از توليد داخلي و توليد داروهاي جديد در كشور است. بنابراين مي توان انتظار داشت كه طرح هاي توسعه اي بيشتري را طي سال هاي آينده از اين شركت ها شاهد باشيم.
گرچه در ماههاي اخير واردات دارو ظاهراً آسانتر شده است و نياز به تشريفات گمركي خاصي ندارد، ولي موانع غير تعرفه اي واردات دارو يكي از عواملي است كه واردات دارو را توسط شركت هاي غير دارويي با مشكلات اساسي مواجه كرده است. در اين ميان بيشترين سود ناشي از واردات دارو نصيب شركت هاي دارويي مي شود.
همچنين نرخ رشد جمعيت و سوءتغذيه باعث شده است كه روز به روز نياز به دارو در كشور بيشتر شود. از طرف ديگر با توجه به سياست هاي كلان دولت در تحت پوشش قرار دادن جمعيت بيشتري زير نظر سازمان تأمين اجتماعي به نظر مي رسد كه نياز و مصرف دارو در كشور روز به روز افزايش يابد.
افزايش نرخ محصولات دارويي كه به طور متوسط 20درصد برآورد مي شود و از نيمه آبان ماه اعمال شده است مي تواند آينده روشن تري را براي اين شركت ها رقم بزند. با توجه به اينكه افزايش نرخ محصولات دارويي در 4 ماه و نيم پاياني رخ داده است مي توان انتظار داشت اثرات اين افزايش نرخ در تعديل سود عملكرد 12 ماهه شركت ها مشاهده شود. بر همين اساس انتظار رشد قابل توجه سود در گزارش هاي 9 ماهه اين شركت ها كم رنگ است ولي از آنجا كه اين شركت ها در عملكرد شش ماهه خود پوشش خوبي داشته و بودجه خود را بسيار محتاطانه بسته اند، احتمالاً مجبور به اعلام تعديل عايدي در گزارش 9 ماهه خود مي  باشند.
به عنوان مثال ايران دارو در عملكرد شش ماهه خود 72 درصد عايدي پيش بيني شده را پوشش داده است. بنابراين با توجه به طرح هاي توسعه شركت هاي دارويي، نرخ رشد مصرف دارو در كشور، استراتژيك بودن صنعت دارو، كوچكي صنعت به علت نظارت دولتي، افزايش نرخ محصولات دارويي در آبان ماه، امكان تعديل عايدي در سال جاري و تعديل بيشتر عايدي در سال مالي آتي، سرمايه گذاري در اين صنعت نسبتاً ارزنده است. طي هفته جاري و درپي تشكيل صف هاي خريد طولاني براي سهام دارويي، شاهد عرضه غافلگير كننده سهام اين شركت ها توسط گروههاي مرجع دارويي و شركت هاي حقوقي بوديم. اگرچه عرضه هاي مذكور علاوه بر كاهش هيجانات پيرامون اين صنعت، فرصت خريد سهام اين شركت ها را براي بسياري از سرمايه گذاران فراهم كرده است.
به نظر مي رسد صنعت دارو در حال حاضر روند اصلاحي خود را در بورس تجربه مي كند و پيش بيني مي شود طي هفته آينده شاهد رشد مجدد اين صنعت در بورس اوراق بهادار باشيم. در حال حاضر متوسط نسبت قيمت به درآمد اين صنعت در بورس 13 /7 است كه كارشناسان، رشد اين نسبت را در اين مرحله تا 8 دور از انتظار نمي دانند. البته برخي از فعالان بازار حتي افزايش نسبت قيمت به درآمد برخي از شركت هاي پرپتانسيل اين گروه كه داراي طرح هاي توسعه مناسبي مي باشند را تا سقف 10 نيز پيش بيني كرده اند.
www.IraTahlil.com

شركت بورس به دنبال ساختمان
ايسنا: تشريفات ثبت قانوني شركت بورس اوراق بهادار در حال انجام است و با حركتي كه شروع شده اميدواريم هفته آينده اين شركت به ثبت برسد.
نصراله برزني، عضو هيات مديره شركت بورس اوراق بهادار به جلسه اي كه با حضور اعضاي هيات مديره و مديرعامل شركت بورس تشكيل شد، اشاره كرد و گفت: در اين جلسه تبيين استراتژي، سياست هاي كلي و طراحي ساختار مطرح شد كه با انسجامي  كه در هيات مديره وجود دارد فكر مي كنيم پيشرفت خوبي داشته باشيم. او يكي از مهم ترين مسائل شركت بورس را تهيه ساختمان دانست و گفت: كميته اي مسئول اين كار شده كه يا به خريد و يا به اجاره ساختمان بپردازيم. در اين هفته مطالعات صورت گرفته اما به هر حال مشخص است كه چه فضايي براي شروع كار مورد نياز است كه متناسب با برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت مكاني را تامين و تجهيز خواهيم كرد.
عضو هيات مديره شركت بورس، اولويت هاي كاري شركت بورس را مشخصا موارد مندرج در اساسنامه دانست و گفت: در زمينه معاملات، پذيرش و روابط بين المللي، بخشي از تجربيات موجود به شركت منتقل خواهد شد؛ اين طور نيست كه همه چيز از صفر شروع شود. وي به تغيير شكل حجم مبنا و دامنه نوسان اشاره كرد و گفت: به هر حال بايد شرايط براي بازار فراهم شود، البته حجم مبنا و يا دامنه نوسان تنها در ايران اعمال نمي شود، در هيچ كجاي دنيا به اين صورت نيست كه تعداد زيادي سهم مورد معامله قرار گيرد و در آخرين لحظه فردي با 100 يا هزار سهم قيمت پاياني را به دلخواه خود تغيير دهد؛ هميشه يك ميانگين و حجم مبنا مطرح بوده است.

تشكيل صف فروش براي چادرملو
004824.jpg
گروه بورس- در حالي كه طي ماه هاي گذشته سهامداران براي خريد سهام شركت معدني صنعتي چادرملو صف مي بستند ديروز براي دومين روز متوالي اين شركت با صف هاي فروش سهامداران مواجه شد.
به گزارش همشهري، در حالي بيشتر توجه بازار به سوي سهام معدني معطوف شد كه سهام چادرملو در جدول عرضه سهام جاي گرفت و سهامداران براي فروش دو ميليون سهم اين شركت 370دستور فروش پركردند. اين شركت با انتشار اطلاعيه اي از سهامداران خود به منظور افزايش سرمايه براي برگزاري مجمع عمومي دعوت كرده است. براساس اين گزارش، ديروز دو شركت داروپخش و سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات نيز فروشندگان زيادي داشتند، به طوري كه در دادوستدهاي روز گذشته سهامداران براي فروش اين دو سهم صفي معادل 5/2 ميليون سهم تشكيل دادند. از سوي ديگر ديروز همچنان بيشتر نقدينگي بازار روانه خريد سهام پتروشيمي شد به طوري 135هزار ميليون ريال از نقدينگي بازار براي خريد سهام دو شركت پتروشيمي اراك و شيراز واريز شده بود. ديروز 1300تقاضا براي خريد۱۳ميليون سهم اين دو شركت به ثبت رسيد.
اين گزارش حاكيست، ديروز شركت سرمايه گذاري ساختمان ايران پس از انتشار گزارش عملكرد خود در جدول تقاضاي سهام جاي گرفت و حجم تقاضا براي خريد اين سهم از مرز 2هزار و 800 دستور نيز فراتر رفت. سهامداران ديروز براي خريد اين سهم صفي معادل 3ميليون سهم تشكيل دادند. اين شركت در تازه ترين گزارش درآمد هر سهم خود را افزايش داده است.ديروز صف هاي فروش براي سهام، سايپا ديزل و گروه بهمن همچنان پا برجا بود، به طوري كه صف هاي فروش گروه بهمن از مرز 5/5ميليون سهم فراتر رفت.

روش جديد بازگشايي
نمادها در بورس
گروه بورس - اطلاعات شركت هايي كه نمادشان قرار است باز شود، يك روز قبل روي پايگاه اينترنتي سازمان بورس قرار مي گيرد.
به گزارش اطلاع رساني بورس، هادي بيدختي، مشاور سازمان بورس گفت: در روز بازگشايي نماد نيز بار ديگر پيش از ساعت۱۰ در اطلاعيه اي كه روي پايگاه اينترنتي قرار مي گيرد اين موضوع را اعلام مي كنيم و از طريق اتوماسيون همه كارگزاري ها و فعالان بازار از اين موضوع آگاه مي شوند.
وي تصريح كرد: نمادها به طور معمول ساعت۱۰ باز مي شود و به اين ترتيب به طور طبيعي بين۲ تا 5/2 ساعت زمان براي مانور دادن روي يك سهم و اعمال تغييرات روي قيمت آن وجود دارد.
بيدختي درباره علت بازنشدن نمادها در ساعات ابتدايي روز گفت: نمادها زماني باز مي شود كه بازار شكل خودش را پيدا كند و حال و هواي طبيعي آن مشخص شود تا در حالي كه روند بازار مثبت يا منفي است، تأثير اين نمادها مشخص و تفكيك شده باشد.
وي تأكيد كرد: تلاش سازمان بورس اين است كه نمادها سريع تر باز شود تا ضمن افزايش نقدشوندگي، حجم فعاليت بورس نيز بالارود اما همه اينها به شرطي است كه حداقل اطلاعات مربوط، در سيستم موجود باشد.

جديدترين پيش بيني سود بزرگان بازار سهام
گروه بورس- چهار شركت بزرگ و تأثيرگذار بورس تهران در اطلاعيه هاي جداگانه اي تازه ترين ارقام پيش بيني سود خود را در اختيار سهامداران قرار دادند.
به گزارش همشهري، شركت هاي سرمايه گذاري ساختمان، تايدواتر، شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي و سرمايه گذاري توسعه ملي با انتشار اطلاعيه اي، پيش بيني درآمد سال جاري خود را اعلام كردند.
شركت سرمايه گذاري ساختمان ايران با انتشار اطلاعيه اي، پيش بيني درآمد هر سهم خود را براي سال جاري 313ريال اعلام كرد. اين شركت پيش از اين سود هر سهم سال۸۵ خود را 290ريال اعلام كرده بود.
اين شركت، دلايل اين تغيير را افزايش سود حاصل از فروش سهام شركت هاي نوسازي و ساختمان تهران و مجتمع هاي توريستي و رفاهي آبادگران و كاهش سود حاصل از سرمايه گذاري ها به دليل كاهش سود تقسيمي شركت هاي تابعه اعلام كرده است. هيأت مديره سرمايه گذاري ساختمان اعلام كرده است كه قصد دارد 90درصد از سود سال۸۵ را بين سهامداران تقسيم كند. درآمد هر سهم اين شركت در سال،۸۴ 370ريال بود. بر پايه اين گزارش، شركت خدمات دريايي تايدواتر خاورميانه نيز طي گزارشي اعلام كرد كه سود هر سهم اين شركت براي امسال 1460ريال خواهد بود. تايدواتر پيش از اين، سود هر سهم خود را 1844ريال اعلام كرده بود.
اين شركت، دلايل اين تعديل منفي را عمدتاً ناشي از كاهش درآمد حاصل از عمليات و ارائه خدمات به دليل كاهش حجم رسوب كالا، كاهش هزينه هاي تأمين مالي و كاهش درآمد حاصل از سرمايه گذاري ها به دليل كاهش سپرده ها و اوراق مشاركت اعلام كرده است.
تايدواتر همچنين اعلام كرده است كه طرح احداث زمين D1 در هرمزگان و خريد تجهيزات آن در 6ماهه دوم سال۸۶ و طرح احداث اراضي پشتيباني بندرامام خميني(ره) در 6ماهه دوم سال جاري به پايان خواهد رسيد.
ضمن اينكه طرح احداث قطعات جديد در بندر شهيد ?رجايي را در دست اجرا دارد و تاكنون در اين زمينه 60هزار ميليون ريال سرمايه گذاري كرده است. اين پروژه در 6ماهه دوم 86 به پايان مي رسد. اين گزارش حاكي است شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي نيز پيش بيني درآمد هر سهم سال۸۵ خود را 320ريال اعلام كرد. همچنين شركت سرمايه گذاري توسعه ملي نيز با صدور اطلاعيه اي به سازمان بورس و سهامداران اعلام كرد كه درآمد هر سهم اين شركت براي سال 86 ، 103 ريال خواهد بود. هيأت مديره اين شركت به سهامداران وعده داده است كه 70درصد سود را بين سهامداران تقسيم كند. برپايه اين گزارش، شركت معدني و صنعتي چادرملو نيز با دعوت از سهامداران خود به مجمع اعلام كرده است كه سرمايه خود را افزايش خواهد داد؛ به همين منظور سهامداران را دعوت كرده تا به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه در روز چهارشنبه 22آذرماه در مجمع اين شركت حاضر شوند.

تغييرات قيمت سهام
004770.jpg
004773.jpg
004776.jpg

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |