شنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۵
فوتبال اروپا در استقبال كريسمس
حسن حيدري
007920.jpg
فوتبال اروپا با نزديك شدن به آغاز سال ميلادي جديد وارد تعطيلات اجباري مي شود. تنها كشوري كه همه ساله در زمان كريسمس فوتبال آن جريان دارد انگليس است.
البته طولاني ترين تعطيلي به بوندس ليگا مربوط مي شود كه بعد از برگزاري بازي هاي اين هفته حدود 40روز بازي ها تعطيل خواهد شد.
دور رفت بازي هاي بوندس ليگا اين هفته به پايان مي رسد و چهره قهرمان نيم فصل مشخص مي شود.از بين تيم هاي وردربرمن و شالكه كه در صدر جدول بوندس ليگا رقابت سختي دارند يك تيم اين عنوان را از آن خود مي كند.
در اسپانيا، بارسلونا بدون رقيت در صدر پيش مي رود. كاتالان ها اين موفقيت را مديون نبوغ رونالدينيو هستند.
فرانسوي ها هم هنوز شاهد پيشروي ليون هستند. اين تيم با 14 امتياز اختلاف از هم اكنون خود را كانديداي قهرماني نشان داده است.
در انگليس، منچستر يونايتد فاصله خود را با ساير رقبا افزايش مي دهد و در اين راه تيم هاي ديگر با گرفتن امتياز از چلسي به شياطين سرخ كمك مي كنند. اين اتفاق هفته پيش در ديدار چلسي و آرسنال رخ داد.اين هفته هر دو تيم منچستر و چلسي در ليگ برتر خارج از خانه به ميدان مي روند. بازي  هاي هفته هجدهم از امروز شروع مي شود، اما چلسي و منچستر فردا به ميدان خواهند رفت.
رقابت اين دو تيم روز به روز حساس تر مي شود و مربيان دو تيم با واكنش هاي مختلف نسبت به اوضاع حاكم به اظهار نظر مي پردازند.
چلسي عليرغم اين كه در حال حاضر با منچستر فاصله دارد مي تواند اين عقب ماندگي را جبران كند.
در اين باره مورينيو عقيده دارد فرگوسن بايد خوشحال باشد، چرا كه ما امتيازات مهمي را از دست داده ايم ولي اگر فكر مي كند كار تمام شده اشتباه مي كند و بايد بداند مبارزه تمام نشده و ادامه دارد. ما ثابت كرده ايم از هيچ چيز ترسي نداريم و با قدرت مقابل رقباي خود ظاهر مي شويم. در بازي هاي مهم امروز آرسنال به مصاف پورتسموث مي رود. اين تيم در فصل جاري شروع خوبي نداشته و به نظر نمي رسد بتواند مدعي عنوان قهرماني باشد. اين تيم در حال حاضر در ميانه جدول ايستاده است.ليورپول نيز به مصاف چارلتون مي رود. ليورپول شرايط بهتري نسبت به آرسنال دارد، اما آمار بازي هاي خارج از خانه اين تيم بسيار ناخوشايند است. ليورپول در 8 بازي خارج از آنفيلد تاكنون فقط يك بار پيروز شده و پنج بار شكست خورده است.البته حريف ليورپول در انتهاي جدول دست و پا مي زند و درهشت بازي خانگي تنها به سه پيروزي رسيده است.رافابنيتز درباره وضعيت ليورپول گفت: ما هنوز فرصت جبران امتيازات عقب افتاده را داريم البته از هم اكنون نمي توان به طور حتم در مورد قهرماني صحبت كرد بايد ديد در آينده چه اتفاقاتي رخ مي دهد.منچستر يونايتد فردا در خانه وستهام يونايتد به ميدان مي رود. اين تيم در 8 بازي خارج از خانه هنوز شكست نخورده و با 7 پيروزي و يك تساوي داراي بهترين كارنامه در اين نوع از بازي هاست.يونايتدي ها با مثلث وين روني، لوئيس  ساها و كريستيانو رونالدو داراي بهترين خط حمله در ليگ برتر با 38 گل هستند.
چلسي نيز در بندر ليورپول ميهمان اورتون است. ياران مورينيو در بازي هاي خارج از خانه تاكنون دو بار شكست خورده اند ولي در شرايط كنوني كه رقابت سختي با منچستر يونايتد دارند، پيروزي مقابل تيم دهم جدول نبايد براي آنها دشوار باشد. آخرين پيروزي اورتون در مقابل چلسي در ليگ برتر به سال 2000 برمي گردد كه اين تيم موفق شد دو بر يك چلسي را مغلوب كند.
فصل پيش اورتون در بازي رفت موفق شد چلسي را در گوديسون پارك با تساوي يك بر يك متوقف كند.
در هفته نوزدهم بازي هاي دور رفت ليگ برتر به پايان مي رسد و به نظر مي رسد منچستر يونايتد قهرماني نيم فصل را از آن خود خواهد كرد.
قهرماني نيم فصل براي شالكه يا برمن
در بوندس ليگا تيم هاي وردربرمن و شالكه روي دو خط موازي گام برمي دارند و اين هفته براي قهرماني نيم فصل با يكديگر جدال مي كنند. در اين ميان كار شالكه به واسطه بازي در خانه آرمينيابيلفلد كمي دشوارتر است.
بازي هاي هفته هفدهم از امروز دنبال مي شود. شالكه بعد از پيروزي شكوهمند مقابل دورتموند در هفته گذشته اين بار به مصاف آرمينيا بيلفلد مي رود. ميركواسلومكا در مورد اين بازي گفت:آرمينيا بيلفلد حريف آساني براي ما نيست و در بازي هاي خانگي تنها يك بار شكست خورده است. اميدوارم در اين بازي بتوانيم مقابل حريف پيروز شويم.وقتي كه به آمار شالكه در بازي هاي خارج از خانه نگاه مي كنيم آنها تا كنون در 8 بازي سه بار مغلوب شده اند. در حال حاضر شالكه با 33 امتياز و تفاضل گل مثبت 11در جايگاه دوم جدول قرار دارد.
بايرن مونيخ كه با توجه به نتايج ضعيف در طول نيم فصل نتوانست جايگاه خود را در صدر جدول حفظ كند اكنون با اين مكان فاصله چنداني ندارد. آنها با يك اختلاف 3 امتيازي چهارم هستند. مونيخي ها امروز به مصاف ماينتز مي روند.
ماگات در مورد آينده بايرن مونيخ در اين فصل گفت: ما در مدت تعطيلات زمستاني يك بازنگري كلي روي تيم خواهيم داشت تا نقايص را برطرف كنيم.
ماگات در مورد شانس قهرماني بايرن مونيخ در اين فصل گفت: ما نبايد زود قضاوت كنيم اكنون نيمي از فصل باقي مانده است و هر اتفاقي ممكن است رخ دهد. رقبا به سختي تلاش مي كنند تا جايگاه خود را حفظ كنند.
هانوفر كه با وحيد هاشميان در اين فصل از انتهاي جدول جدا شده است امروز با نورنبرگ ديدار مي كند.
اين تيم در حال حاضر با 20 امتياز به جايگاه يازدهم جدول رسيده است. وحيد هاشميان و توماس برداريچ هر كدام 4 گل براي هانوفر زده اند كه حضور اين دو بازيكن در خط حمله باعث شد تا بسياري از مشكلات گلزني اين تيم برطرف شود.هانوفر از سال 2002 تاكنون بهترين مكاني كه به دست آورده دهم است كه به سال 2005 برمي گردد.از سال 1990 تاكنون هامبورگ به رقابت هاي دسته دوم سقوط نكرده است. اين تيم، فصل پيش عنوان سوم بوندس  ليگا را از آن خود كرد اما اكنون در شرايط بسيار بحراني قرار دارد.اما در مهمترين بازي اين هفته وردربرمن ميزبان ولفسبورگ است. اين تيم بعد از حذف شدن در ليگ قهرمانان اروپا و راهيابي به جام يوفا روي بوندس ليگا تمركز بيشتري خواهد كرد.
اين تيم با پيروزي در بازي فردا با 36 امتياز قهرمان نيم فصل بوندس ليگا خواهد شد. البته اگر شالكه امروز به آرمينيا بيلفلد ببازد، وردربرمن بدون احتساب امتياز بازي فردا قهرماني نيم فصل آنها مسجل خواهد شد.
بارسلونا قهرمان فصل قبل لاليگا به واسطه حضور در جام باشگاه هاي جهان اين هفته در ليگ اسپانيا بازي نخواهد كرد. ديدارهاي هفته پانزدهم از امروز آغاز مي شود و طي آن در منطقه گاليسيا، لاكرونيا با آتلتيكو بيلبائو روبه رو مي شود. مايوركا در خانه ميزبان راسينگ سانتادر است و زراگوزا نيز با والنسيا مبارزه مي كند.
در بازي هاي فردا سويا تيمي كه مثل سايه بارسلونا را دنبال مي كند با تيم ركراتيوو ديدار مي كند. سويا در حال حاضر با 31 امتياز تيم دوم جدول است و در صورت پيروزي در اين ديدار مي تواند به طور موقت به صدر جدول صعود كند.سويا هفته قبل موفق شد رئال مادريد را با يك پيروزي تحقير آميز شكست دهد.
تيم رئال مادريد نيز كه اين روزها زير بار شديدترين انتقادات از سوي مطبوعات قرار دارد بازي دشوار ديگري را با اسپانيول در پيش خواهد داشت.
كاپلو اعتقاد دارد كه رئال كنوني زيبابازي نمي كند اما فوتبال بازي مي  كند. رئالي ها در حال حاضر با 29 امتياز در جايگاه سوم جدول قرار دارند. كاپلو اميدوار است در بازي هاي آينده تيمش عملكرد بهتري داشته باشد.
در جدول لاليگا هم اكنون تيم هاي بتيس، خيمناستيك و سوسيداد در خطر سقوط قرار دارند. بازي هفته پانزدهم بارسلونا مقابل بتيس روز 27 ژانويه 2007 برگزار مي شود. بازي هاي هفته شانزدهم نيز چهارشنبه هفته جاري برگزار مي شود و بعد از آن فوتبال لاليگا 7 ژانويه 2007تعطيل خواهد شد.
سقوط ميلان
در آغاز فصل كالچو كه با اتفاقات نادري از جمله سقوط يوونتوس به سري B توأم بود و تنها قرار شد كه 8?امتياز از آث ميلان كسر شود، تمامي ايتاليايي ها ميلان را در غياب يوونتوس يكي از مدعيان قهرماني تصور مي كردند اما سرنوشت اين تيم كه در فوتبال ايتاليا داراي يك باند مافيايي است به گونه اي ديگر رقم خورد.
ميلان در پايان هفته پانزدهم با سيزده امتياز رتبه اي بهتر از پانزدهم جدول را نتوانسته بدست آورد.
عملكرد اين تيم حتي در مقابل حريفان ضعيف تر از خود نيز بسيار بد است. ميلاني ها هفته پيش در سن سيرو برابر تورينو تن به تساوي بدون گل دادند.
آث ميلان در بازي هاي خانگي اين فصل خود تنها به سه پيروزي رسيده و در 5 بازي ديگر 3 باخت و 2تساوي را در كارنامه خود دارد.ميلاني ها امشب در يكي از دشوارترين بازي  هاي خود در فلورانس به مصاف فيورنتينا خواهند رفت.فيورنتينا از اوضاع آشفته ميلان قصد بهره برداري به سود خود دارد. فيورنتينا در 7 بازي خانگي 5 پيروزي و 2 باخت دارد.اين تيم در حال حاضر با يازده امتياز در جايگاهي پايين تر از ميلان قرار دارد و مي خواهد با پيروزي در اين ديدار بالاتر از رقيب خود قرار گيرد. اما در حالي كه جنگ در پايين جدول حساس و ديدني است در بالاي جدول اينتر ميلان بدون دردسر زيادي به سوي قهرماني گام برمي دارد.
اينتر، فردا در جوزپه مه آتزا با مسينا ديدار مي كند. اينتر از آغاز فصل تاكنون در كالچو شكست نخورده است. اين تيم در 7 بازي خانگي خود تاكنون به 6 پيروزي و يك تساوي دست پيدا كرده است. اين تيم در حال حاضر با 39 امتياز در صدر جدول ايستاده است. آث رم رقيب اينتر براي فتح اسكودوتو اين هفته با پالرمو ديدار مي كند.
رم با اينتر 7 امتياز اختلاف دارد و تيم دوم جدول است. رم هفته پيش در داربي اين شهر سه بر صفر مقابل لاتزيو شكست خورد تا فاصله اش با اينتر بيشتر شود.
در ساير بازي  هاي مهم فردا لاتزيو با ليورنو و پارما با كيه وو ديدار خواهند كرد.
اقتدار ليون
ليون، فردا با لانس ديدار مي كند تا بار ديگر اقتدار خود را در فوتبال فرانسه عرضه كند. ليون با 46 امتياز و اختلاف 14 امتياز نسبت به لانس تيم دوم جدول بخت اول قهرماني در لاشامپيونه است. پيروزي شاگردان هوليه در اين بازي فاصله ليون را با ساير رقبا افزايش مي دهد.در بازي هاي امروز مارسي با نانسي روبه رو مي شود و ليل تيم سوم جدول با .... ديدار مي كند.

سايه روشن ورزش
پايان مسابقات فوتسال هفته بسيج
همشهري در جاي سوم ايستاد
عكس:ولي الله خلوجيني
007917.jpg
تيم فوتسال همشهري با نمايشي در خور توجه در مسابقات هفته بسيج كه زير نظر شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي در ورزشگاه شهيد شيرودي برگزار شد به مقام سوم رسيد.
حريف همشهري در بازي رده بندي، تيم استقلال بود. همشهري در اين بازيها كه با حضور 18 تيم و بازيكنان مطرح از سازمان ها، نهادها و رسانه هاي خبري انجام شد، در مرحله مقدماتي و در همگروهي با تيم هاي هنرمندان نوين، استقلال 90، شبكه سوم سيما و شبكه خبر در صدر گروه ايستاد.
همشهري در مرحله دوم نيز طي يك بازي خوب از سد بسيج كشور گذشت، اما در مرحله نيمه  پاياني در برابر تيم قدرتمند قلم و ورزش متوقف شد و به بازي رده بندي رسيد. جدا از عنوان سومي در پايان بازيها تيم فوتسال همشهري با زدن بيش از پنجاه گل لقب تهاجمي ترين تيم جام را به خود اختصاص داد و همچنين بهنام مصري از اين تيم عنوان برترين بازيكن را نصيب خود كرد.
ملي پوشان قديمي در مراسم اختتاميه
در مراسم اختتاميه اين مسابقات حضور قديمي هاي فوتبال و ملي پوشان دهه هاي چهل و پنجاه كاملاً چشمگير بود. همايون بهزادي، غلامحسين مظلومي، فرامرز ظلي، اكبر كارگر جم، جعفر كاشاني به همراه مديران ارشد سازمان ها فضاي خاصي به اين بازي ها بخشيده بودند. نكته ديگر حضور پررنگ رسانه هاي تصويري، شنيداري و نوشتاري در پوشش دادن اين بازيهاي پرشور بود. در نهايت جام قهرماني به تيم باسابقه قلم و ورزش رسيد كه با جمعي از بهترين هاي فوتسال ايران در اين ميدان نيز درخشيد. نايب قهرماني هم به تيم راديو ورزش رسيد و همشهري در جاي سوم ايستاد. جام هاي تيم هاي برتر از سوي پيشكسوتان و مسئولان حاضر در مراسم پاياني به كاپيتان هاي تيم هاي اول تا سوم اهداء شد.
سرپرستي اين بازي ها با علي مودت پيشكسوت فوتبال و عضو اسبق تيم ماشين سازي تبريز بود.
اعضاي تيم همشهري: حسين اقبالي (سرپرست)، ابوالفضل كشاورزي (سرمربي)، ولي الله خلوجيني (مربي)، علي رسول پور (هماهنگي)، منصور دالايي، بهنام مصري، افشين اميرشاهي، محمد منصوري، حسين محمدي، بهادر اسلامي، سعيد شعباني و نصرالله مؤمن.

ورزش
اجتماعي
انديشه
سياست
سينما
شهرآرا
|   اجتماعي  |  انديشه  |  سياست  |  سينما  |  شهرآرا  |  ورزش  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |