پنجشنبه ۱۴ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۵ - Jan 4, 2007
رئيس جمهوري:
توليد صنعتي سوخت هسته اي را به زودي آغاز مي كنيم
دبير شوراي عالي امنيت ملي پيام احمدي نژاد را به پكن برد
گروه سياسي- رئيس جمهوري با تاكيد بر اين كه ايران امروز يك ايران هسته اي است، گفت: ايران چرخه كامل سوخت را در اختيار دارد و به زودي كليد توليد سوخت هسته اي براي مصارف صنعتي را خواهد زد.
محمود احمدي نژاد كه بعدازظهر ديروز در جمع مردم شهرستان گتوند در استان خوزستان سخن مي گفت و ايرنا خبر آن را مخابره كرد، اظهار داشت: ملت ايران تصميم خود را گرفته و به هيچ وجه به فريادهاي پوچ دنياطلبان و قدرتهاي زورگو و فاسد اعتنايي نخواهد كرد. رئيس جمهوري خطاب به بدخواهان ملت ايران اظهار داشت: بدانيد كه ملت ايران از تهديدهاي شما هيچ هراسي ندارد و شما نمي توانيد با تهديد و استفاده از زور و فشار و صدور قطعنامه هاي بي ارزش و يا تهديد به تحريم ملت ما را از تصميم خود منصرف كنيد.
توليد صنعتي سوخت هسته اي را به زودي آغاز مي كنيم
وي افزود: قدرتهاي زورگو به دنبال تسلط بر همه دنيا هستند و به قوانين احترام نمي گذارند و به حق خود قائل نيستند، اما بدانند كه هر چه قدر دست و پا بزنند بايد در مقابل اراده استوار مردم ايران تسليم شوند و حق مردم ايران را به رسميت بشناسند.
از صدام عبرت بگيريد
محمود احمدي نژاد پيش از ظهر ديروز هم در جمع مردم انديمشك با بيان اين كه انديمشك نام  آشنا،  دوست داشتني و عزيز است، تأكيد كرد: اين شهر گلستاني معطر و زيبا از اقوام مختلف ايراني و مردم صبور، نجيب، همدل و متحد آن ذخيره اي براي خوزستان و ايران است.
وي با بيان اين كه ملت ايران بر خلاف عده اي هستند كه دل هاي آنها مهربان نيست و تاريكي در جان و دل آنها رسوخ كرده است، اضافه كرد: اگر در بخش هايي از دنيا ظلم و تاريكي است، آن انعكاس شقاوت در دل زورگويان و قدرت هاي فاسد است؛ چراكه آنها هر جا كه قدمي مي گذارند، با خود جهل و تاريكي به ارمغان مي آورند.
فارس گزارش داد، رئيس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين كه روزي آمريكا صدام جاهل و قدرت طلب را ترغيب و تشويق به تجاوز به خاك ايران نمود، گفت:  صدام در مقابل كوه مقاوم ملت ايران متوقف و شكست خورد، ولي حالا همه قدرت ها به خاطر منافع خود با شعار نجات مردم و رفاه وارد عراق شده اند.
احمدي نژاد با اشاره به تصويب قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران، خطاب به كشورهاي غربي گفت: به شما نصيحت مي كنيم از سرنوشت صدام و جنگ تحميلي او عليه ايران عبرت بگيريد و ببينيد سرنوشت متجاوزان به كجا انجاميد و سرنوشت مردم دلير انديمشك چگونه شد كه اكنون سرافرازتر، زنده تر و قهرمان تر ايستاده  است.
زورگويان بي منطق
رئيس جمهوري در جمع مردم دزفول نيز گفت: دنيا شاهد است كه زورگويان به هيچ منطقي پايبند نيستند و تنها به فريبكاري و تجاوز مي انديشند.
به گزارش ايسنا، محمود احمدي نژاد با بيان اين كه برخي قدرت ها حاضرند به خاطر منافع خود دنيا را به آتش بكشند اظهار داشت: انسان هاي خودخواه و ناسالم و سردمداران آمريكا و انگليس كه جز به منافع نفتي كمپاني هاي خود فكر نمي كنند، به بهانه  مقابله با ظلم و ستم صدام و به بهانه  حقوق بشر و اعطاي آزادي، عراق را تصرف كردند و صدها هزار نفر را به خاك و خون كشيدند و امروز كه ملت عراق ايستاده و خواهان خروج آن ها از كشورش است، مي خواهند در صفوف ملت عراق تفرقه بياندازند.
وي دزفول را دژ تسخيرناپذير خوزستان و ايران توصيف كرد و افزود: مردم شهر دزفول به دشمن سيلي زدند و نام اين شهر در جهان ماندگار و پرآوازه شد.
قاموس عشق
رئيس جمهوري ديروز صبح ضمن حضور در شهر شوش دانيال گفت: قدرت هاي زورگو با تهديد و فشار و ايجاد ترس مي خواهند منافع خود را پيش ببرند اما ملت ايران در عين مهرورزي، شجاع و مقاوم ايستاده است.
محمود احمدي نژاد با اشاره به قدرت هاي بزرگ و زورمدار در جهان، گفت: عشق و محبت در قاموس زورگويان جايگاهي ندارد. اگر خودخواهي و خودپرستي و زورگويي صفات ثابت جهان شود، جهان رنگ صلح و دوستي به خود نخواهد ديد.
مردم در نامه هاي خود چه مي خواهند؟
دادن انبوهي از نامه هاي مردمي به رئيس جمهوري يكي از موضوعات مهم سفرهاي استاني محمود احمدي نژاد و هيأت همراه است. بررسي محتواي اين نامه ها نشان مي دهد اغلب درخواست هاي مردم كمك هاي مالي است.
به گزارش ايرنا در جريان سفرهاي استاني دولت تعداد زيادي نامه مردمي با عنوان رياست جمهوري توسط واحد ارتباط مردمي نهاد رياست جمهوري جمع آوري مي شود كه مركز ارتباطات مردمي و رسيدگي به شكايات در نهاد رياست جمهوري وظيفه رسيدگي به آنها را برعهده دارد. بر اساس دستور رئيس جمهوري هيچ نامه و درخواستي نبايد بدون پاسخ بماند و مسئولان و دست اندركاران هر استان موظف هستند تا به نامه هاي ارائه شده از سوي مردم هر استان پاسخ لازم و قانع كننده بدهند. محمود احمدي نژاد در سال اول رياست جمهوري خود دستور رسيدگي به ?? هزار و ??? نامه مردمي را صادر كرد. بررسي آماري نامه هاي مردمي نشان مي دهد، مردم استان لرستان با ??? هزار نامه بيشترين و مردم استان قم با ?? هزار نامه كمترين نامه هاي مردمي را به رئيس جمهوري در سفرهاي استاني داده اند.

لاريجاني پيام احمدي نژاد را به پكن برد
009042.jpg
گروه سياسي- دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان امروز به چين رفت. علي لاريجاني در سفر 2 روزه خود به چين با هوجين تائو رئيس جمهور اين كشور ديدار و پيام رئيس جمهور كشورمان را به وي ابلاغ خواهد كرد. همچنين قرار است وي با همتاي چيني خود و ديگر مقامات اين كشور ديدار و گفت وگو كند. انتظار مي رود يكي از محورهاي اصلي مورد بحث در اين مذاكرات موضوع برنامه هسته اي جمهوري  اسلامي ايران باشد. در اين ديدار هيأتي عالي رتبه نيز دبير شوراي عالي امنيت ملي را همراهي خواهد كرد.
درخواست فرانسه از ايران
سفر علي لاريجاني به چين در حالي صورت مي گيرد كه تلاش كشورهاي حامي تحريم ايران در شوراي امنيت و به خصوص كشورهاي اروپايي و آمريكا براي هرچه مؤثرتر جلوه دادن قطعنامه 1737 بر برنامه هسته اي ايران افزايش يافته است.
به گزارش ايسنا روز گذشته فرانسه از ايران خواست به قعطنامه شوراي امنيت احترام بگذارد. ژان باپتيست ماتي: سخنگوي وزارت امور خارجه اين كشور در واكنش به مواضع مقامات جمهوري اسلامي ايران در خصوص قطعنامه تأكيد كرد: اين قطعنامه كاملاً قانوني و مطابق با منشور سازمان ملل است و هيچ كس نبايد در اين باره ترديد داشته باشد. وي افزود: ما قصد نداريم هر بار كه مقامات ايراني در خصوص قطعنامه اظهار نظر مي كردند با آنها وارد بحث شويم. ماتي همچنين خاطرنشان كرد پس از پايان مهلت 60 روزه و گزارش دبيركل آژانس انرژي اتمي ارزيابي جديدي از ميزان پايبندي ايران به قطعنامه صورت خواهد پذيرفت و بر اساس اين ارزيابي تصميم گيري خواهد شد.
گروه ويژه ايران در وزارت خارجه آمريكا
به نظر مي رسد آمريكا به عنوان اصلي ترين حامي برخورد با برنامه هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران در تلاش است تا فراتر از شوراي امنيت عمل كرده و وجهه اين نهاد بين المللي را بيش از پيش خدشه دار سازد. در همين راستا روزنامه بوستون گلوب از تشكيل يك گروه كاري ويژه در وزارت خارجه اين كشور براي مقابله با تهران و جلوگيري از نفوذ ايران در منطقه خبر داده است. به گزارش واحد مركزي خبر از نيويورك در اين گروه كه با نام گروه سياست و عمليات ايران و سوريه فعاليت مي كند، 6 نفر از مقامات كاخ سفيد، پنتاگون و وزارت خارجه آمريكا از جمله جيمز جفري، معاون وزير خارجه، اليوت آبرامز مشاور امنيت ملي و اليزابت چني دختر ديك چني معاون جورج بوش حضور دارند. ايسنا نيز گزارش داد روزنامه آمريكايي بوستون گلوب مدعي شده  است يك گروه ويژه از مقامات آمريكايي تقريباً در يك سال گذشته به آرامي در حال هماهنگ كردن اقداماتي به منظور مقابله با تهديد در حال ظهور ايراني مسلح به سلاح هسته اي بوده اند كه از جمله اين اقدامات توسعه قابليت هاي نظامي متحدان عرب آمريكا از جمله عربستان، امارات و بحرين بوده است. اين گروه همچنين وظيفه هماهنگ كردن اقداماتي از قبيل حمايت مخفيانه از اپوزيسيون ايران و بسيج مخالفت هاي بين المللي عليه ايران را بر عهده دارد.
ادعاي نيويورك تايمز و ابتكار جديد آمريكا
فارس به نقل از نيويورك تايمز گزارش داد، آمريكا آماده عملي كردن ابتكار جديد ديپلماتيك اش به اتفاق چند كشور اروپايي براي منزوي كردن اقتصادي ايران است. روزنامه نيويورك تايمز به نقل از استوارت لوي، معاون تروريسم و اطلاعات مالي وزير خزانه داري آمريكا نوشت: طرح ما استفاده از زبان قطعنامه براي كمك به ترغيب كشورهاي خارجي و نهادهاي اقتصادي به قطع رابطه با شركت ها و اشخاص مرتبط با برنامه هاي هسته اي و موشكي ايران است.
درخواست اسرائيل از دبيركل سازمان ملل
معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز از دبيركل جديد سازمان ملل درخواست كرد عضويت ايران در سازمان ملل را ابطال كند. به گزارش ايسنا وي در نامه اي به بان  كي مون از وي خواست به خاطر خودداري تهران از تعليق غني سازي اورانيوم، تحريم هاي سنگيني را بر ضد ايران اعمال كند.
آويگدور ليبرمن مدعي شد اسرائيل به تنهايي مي تواند جلوي ايران بايستد، اما نمي خواهد مجبور به اين كار شود!

شرط نمايندگي مجلس
داشتن كارشناسي ارشد يا كارشناسي با 5 سال سابقه
گروه سياسي پس از رد مصوبه مجلس در خصوص شرط داشتن كارشناسي ارشد به عنوان شرط كانديداتوري براي نمايندگي مجلس از سوي شوراي نگهبان، نمايندگان جهت جلب نظر اين شورا اين شرط را به داشتن مدرك كارشناسي ارشد يا كارشناسي با پنج سال سابقه اجرايي تغيير دادند.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري با اصلاح بند (4) ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي مصوبه هفته پيش خود را تعديل كرد و داشتن مدرك كارشناسي با پنج سال سابقه علمي و آموزشي و مديريت اجرايي را همانند كارشناسي ارشد به عنوان شرط كانديداتوري پذيرفت.
البته پيش از اين پيشنهاداتي مانند داشتن مدرك كارشناسي و اخذ مدرك صلاحيت علمي شركت در انتخابات از وزارت علوم پس از گذراندن دوره هاي آموزشي نمايندگي به تصويب نمايندگان نرسيد.
نمايندگان همچنين به حذف تبصره 2 ماده 28 درمورد مستثني شدن نمايندگان مجلس از شرط دارا بودن مدرك تحصيلي ليسانس يا فوق ليسانس كه مورد ايراد شوراي نگهبان نيز واقع شده بود، رأي ندادند .از سوي ديگر حداد عادل در جلسه مطبوعاتي خود تصريح كرد بنده به عنوان يك نماينده بر اين باورم كه مدرك كارشناسي براي نمايندگي مجلس كافي است. وي در عين حال مصوبات انتخاباتي اخير مجلس را كاملاً غيرسياسي دانست.
آخرين تصميم مجلس درباره ساعت كاري بانك ها
نمايندگان همچنين پس از رد مصوبه مجلس درمورد تغيير ساعت بانك ها توسط شوراي نگهبان در مصوبه اي مقرر كردند دولت ساعات كار بانك ها را به گونه اي تنظيم كند كه بانك ها قبل از شروع ساعات كار ادارات و سازمان هاي دولتي فعاليت و كار خود را آغاز و ارائه خدمت نمايند. به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري اين طرح درحالي به تصويب رسيد كه عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان تصريح كرده بود مصوبه مجلس در مورد تغيير ساعت كاري بانك ها در قالب فعلي، امكان تصويب ندارد. در جلسه روز گذشته بعد از طرح پيشنهادهاي متعدد و حتي طرح پيشنهاد مسكوت ماندن، مجلس به پيشنهاد كريم شافعي نماينده مرند با 126 رأي موافق، 26 رأي مخالف و 15 رأي ممتنع (از مجموع 197 نماينده حاضر) رأي داد.
حداد عادل هم در جلسه مطبوعاتي خود گفت: من شخصاً معتقد نيستم مصوبه قبلي مجلس برخلاف قانون اساسي است ولي ما به هر حال تابع نظر شوراي نگهبان هستيم.
وزير كشور هم در مجلس در خصوص مصوبه اخير (چهارشنبه) مجلس گفت: بايد منتظر اعلام نظر شوراي نگهبان باشيم اما يكي از الزامات شهرهاي بزرگ مقوله ترافيك و ساعت كار ادارات است و ما هم متعهد به اجراي قانون و نظرات كارشناسي هستيم.
تذكر 19 نماينده به رئيس جمهور
۱۹ تن از نمايندگان مجلس در تذكري به رئيس جمهور خواستار بررسي علت عدم ترك سالن اجراي زنده رقص مختلط در كشور تركيه از سوي يك معاون رئيس جمهور شدند. از سوي ديگر عماد افروغ در گفت وگو با همشهري از ابلاغ رسمي احضاريه شكايت رحيم مشايي به سعيد ابوطالب نماينده تهران خبر داد و گفت: من هم شديداً تشنه دريافت اين احضاريه هستم اما به هر حال انتشار CD اين مراسم را به دليل اشاعه فحشا صحيح نمي دانم.
فيلم مشايي در كميسيون اصل 90
نايب رئيس كميسيون اصل 90 مجلس از تحويل سي دي حضور رحيم مشايي در همايش گردشگري در تركيه به اين كميسيون خبر داد.
علي عسگري نماينده مشهد در حاشيه جلسه علني مجلس در جمع خبرنگاران با بيان اين كه سعيد ابوطالب نماينده تهران در مجلس سي دي رحيم مشايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را به كميسيون اصل 90 مجلس تحويل داد،گفت: نمايندگان مجلس،سي دي حضور آقاي مشايي در مراسمي در تركيه را به اين كميسيون تقديم كردند و ما برابر قانون اظهار نظر مي كنيم. وي با بيان اين كه در بعد نظارتي ما پيگير اين مسئله بوديم خاطرنشان كرد: اين مسئله دركميسيون فرهنگي مجلس مورد بحث قرار گرفت.الان هم احضاريه اي براي يك نماينده آمده كه گوياي اين است كه ظاهراً مسئله پيگيري آقاي مشايي يك نوع فرافكني عليه مجلس و نمايندگان پيگيري كننده است.
تذكر به وزراء
سيدعلي رياض و سيدفضل الله موسوي نمايندگان تهران هم در تذكري به وزير امور خارجه پيگيري جدي و گزارش آخرين وضعيت سفير اسبق ايران در كشور اردن را خواستار شدند. رفع كمبود سوخت ازجمله نفت و گاز نيز ازديگر تذكراتي بود كه تقريباً درميان تذكرات اكثر نمايندگان غرب كشور مشاهده مي شد.

آيت الله صافي: ارسال نامه به پاپ اشتباه بود
گروه سياسي - آيت الله صافي گلپايگاني تأكيد كرد: ارسال نامه از سوي رئيس جمهوري به پاپ يك اشتباه بزرگ بود.
به گزارش دفتر اين مرجع تقليد،  وي در جمع عده اي از طلاب جوان حوزه علميه قم با اشاره به كينه دنياي غرب نسبت به اسلام و اهانت  آنان به ساحت دين مقدس اسلام اظهار داشت: ارسال نامه از سوي رئيس جمهوري به پاپ كه به مقدسات توهين كرد، نه تنها يك اشتباه بزرگ بود، بلكه اين وظيفه پاپ بود كه براي ما نامه ارسال كند و عذرخواهي نمايد.
حضرت آيت الله صافي آگاهي مردم را وظيفه سنگين و خطير طلاب دانست و گفت:  طلاب بايد براي دفاع از اسلام آماده باشند و آگاه باشند كه دشمن براي نابودي اسلام و مسلمين در كمين است.

گروه دوستي پارلماني ايران و عراق تأكيد كرد
رسيدگي به جنايات صدام عليه ملت ايران
گروه سياسي- گروه دوستي پارلماني ايران- عراق در مجلس شوراي اسلامي برخواست به حق مردم و دولت براي رسيدگي به جنايات جنگي و اعمال ضدانساني صدام عليه ملت ايران تأكيد كرد.
در اين بيانيه تصريح شده است: بخش اصلي جناياتي كه صدام عليه ملت ايران با همكاري و تشويق آمريكا و متحدينش مرتكب شد مورد رسيدگي قرار نگرفته و مردم و دولت جمهوري اسلامي ايران همچنان برخواست به حق خود مبني بر رسيدگي به جنايات جنگي و اعمال ضدانساني وي عليه ملت ايران بويژه استفاده گسترده از سلاح هاي شيميايي اصرار دارد.
گروه دوستي پارلماني ايران- عراق همچنين در بخشي از بيانيه خود كه ايرنا آن را منتشر كرد،آورده است: در اين بيانيه آمده است: حكم اعدام صدام، زماني به اجرا درآمد كه هنوز به پرونده فجايعي چون بمباران شيميايي سردشت، حلبچه و ديگر نقاط مسكوني ايران و عراق رسيدگي نشده بود. همچنين انجمن دفاع از حقوق مصدومين شيميايي شهر مرزي سردشت نيز با صدور بيانيه اي تأكيد كرد اعدام صدام، نبايد موجب فراموشي حقوق حقه قربانيان و مصدومين سلاح هاي شيميايي شود. انجمن دفاع از مصدومين شيميايي، از مجامع بين المللي و انجمن هاي دفاع از حقوق بشر و مسئولين جمهوري اسلامي خواسته است براي احقاق حقوق مصدومين شيميايي اقدامات جدي تري به عمل بياورند.

ياد داشت
صدام، سيلي خورد
سردار محمد كوثري
اين روزها هر جا قدم مي گذاري و حضور پيدا مي كني خبر اعدام يك مستبد و عروسك خيمه شب بازي به نام صدام به گوش مي رسد. با دو نگاه مي توان اين خبر را ارزيابي كرد: اول از طريق نگاه بلندگوهاي بيگانه و مستكبرين جهان خصوصاً دوستداران و حاميان ديروز و امروز صدام. دوم از طريق و نگاه رسانه هاي خودي و مردم عدالتخواه و خداجو. دسته اول (مستكبرين) چنين وانمود مي كنند كه يك ديكتاتور و جنايتكار را به خاطر آزادي مردم عراق از بين برديم! البته به نظر مي رسد پوشش خبري گسترده اعدام صدام توسط اين دست رسانه ها به منظور فريب مردم كشورهاي عربي و اسلامي و حتي ملت هاي خود آنهاست تا به قولي دست دولت هاي آنها بيشتر رو نشود، چون جنايت هايي كه صدام حسين در طول 26 سال انجام داد همه با چراغ سبز مستكبرين شرقي و غربي بود. آنها از صدام همه جانبه حمايت كردند تا شايد انقلاب اسلامي را در كوتاه ترين زمان از بين ببرد و يك نظام دلخواه آمريكا در ايران روي كار بيايد تا منافع آنها را مجدداً مانند قبل از انقلاب اسلامي احيا كند. اما حباب آرزوهايشان فنا شد.
اما گروه و دسته دوم؛ خوشحالي آحاد مردم ايران اسلامي و همه آزاديخواهان خصوصاً ملت شريف عراق است كه در حيات خود عدالت خداوند بزرگ را مشاهده كردند. چقدر زيبا آن پير فرزانه در اوج قدرت ظاهري ارتش بعث عراق كه در اوج پيشروي و تجاوز در روزهاي اول جنگ بود فرمود: آنچنان سيلي به گوش صدام مي زنيم كه نداند از كجا خورده است.
امروز به وضوح مي بينيم كه همه مستكبران و زورگويان جز دروغ چيز ديگري به خورد مردم نمي دهند. پس بايد بايستيم و با توكل بر خدا حقمان را با قدرت بگيريم.
* رئيس اداره امنيت ستاد كل نيروهاي مسلح

با تأييد شوراي نگهبان
سن رأي دهندگان از 15
به 18 سال افزايش يافت
گروه سياسي شوراي نگهبان در جلسه روز گذشته خود طرح دوفوريتي را كه طي آن سن رأي دهندگان از 15 سال به 18 سال افزايش مي يابد، تأييد كرد .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شوراي نگهبان ، اين طرح در تاريخ 12 ديماه 85 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده بود كه در جلسه روز گذشته شوراي نگهبان بررسي و مغاير موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.همچنين دبير شوراي نگهبان از تلاش ها و زحمات خبرنگاران و رسانه ها براي اطلاع رساني سريع، شفاف و مناسب اخبار و وقايع انتخابات چهارمين دوره مجلس خبرگان و مياندوره اي مجلس شوراي اسلامي تشكر و قدرداني كرد.

غلامعلي حداد عادل:
مجلس در مشت دولت نيست
گروه سياسي رئيس مجلس با اشاره به اينكه بناي مجلس هفتم تقابل با دولت نيست گفت: دولت و مجلس علي رغم برخي اختلافات همسو هستند و آنچه در برخي مطبوعات مطرح مي شود با واقعيت تطابق ندارد؛ مجلس در مشت دولت نيست اما پشت دولت است.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري غلامعلي حداد عادل در كنفرانس مطبوعاتي خود درخصوص لايحه جامع خدمات كشوري هم با اشاره به اينكه اختلافي درخصوص اين لايحه با دولت نداريم گفت: تصويب اين لايحه در راستاي عدالت و مهرورزي است كه از شعارهاي دولت است ولي دولت نگراني هايي در مورد بار مالي اين لايحه دارد اما پس از توافقات اخير احتمال تصويب اين لايحه در امسال و تأثير عمل آن در جامعه طي سال آتي احتمال زيادي دارد.
قول دولت به مجلس
وي درخصوص گراني مسكن هم گفت:  دولت مدت هاست به مجلس قول داده براي كاهش مشكلات مسكن لايحه اي به مجلس بدهد و كليات آن هم در مذاكرات خصوصي مطرح شده و مجلس پس از دريافت آن در اين زمينه تصميم خواهد گرفت.
حداد عادل همچنين طرح تثبيت قيمت ها را طرحي ابدي ندانست و گفت:  در بودجه هم به دولت اجازه داده بوديم براي مشتركين پرمصرف نرخ هاي جديدي تصويب كند اما درحال حاضر مجلس باتوجه به واقعيت ها مي تواند در اين طرح تجديدنظر كند. وي درعين حال تأكيد كرد مجلس و دولت به ويژه درخصوص افزايش قيمت بنزين نظري ندارند.
وحدت ملي ضامن موفقيت
عضو شوراي عالي امنيت ملي در ادامه با تأكيد بر غيرحقوقي بودن ماهيت قطعنامه اخير شوراي امنيت خاطرنشان كرد: علم حقوق توسط قدرت ها به بازي گرفته شده است و قطعنامه اي سياسي به اسم امري حقوقي تصويب شده است. وي تصريح كرد: آنچه مقياس موفقيت در آينده است، حفظ وحدت ملي در مقابل فشارهاست.
رئيس مجلس با اشاره به اينكه بسته  شدن پرونده عمر صدام به معناي بسته شدن پرونده جنايات او نيست تصريح كرد: مسأله دريافت غرامت ايران از عراق در وقت مناسب پيگيري مي شود. وي در پايان گفت وگوي خود با اشاره به اينكه سعي خواهيم كرد بودجه سال آتي را امسال تصويب كنيم گفت: اما اگر مصلحت اقتضا كند تصويب بخش هايي از بودجه را به سال آتي موكول مي كنيم و در اين صورت هم فكر نمي كنم آسمان به زمين بيايد. رئيس مجلس از پاسخگويي به سؤال خبرنگاران درخصوص مسائل مطرح  شده درباره رئيس سازمان ميراث فرهنگي خودداري كرد.

رئيس جمهوري:
جلوگيري از ضايع شدن حقوق داوطلبان
در گزينش ضروري است
گروه سياسي- رئيس جمهوري با تأكيد بر پويايي و عمق بخشيدن تلاش هاي گزينش گران در دفاع از حقوق نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در اداره كشور، جلوگيري از ضايع شدن حقوق متقاضيان و داوطلبان و رعايت عدالت و مهرورزي را نيز در گزينش ضروري دانست.
محمود احمدي نژاد در پيامي به گردهمايي گزينش گران هيأت هاي گزينش دستگاه هاي اجرايي كه پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري آن را منتشر كرد، با اشاره به اين كه موضوع گزينش و انتخاب انسان هايي صالح و امين براي اداره جامعه موضوعي پراهميت و نشأت گرفته از سيره  انبياي الهي است، خاطرنشان كرد: وظيفه حاكميت در اداي مسئوليت خطير خود در موضوع گزينش و تحقق عدالت استخدامي، با توجه به تأكيدات حضرت امام(ره) بر استفاده از افراد صالح، متعهد، عاقل و صاحب اخلاق كريمه براي تصدي امور بسيار مهم است.
رئيس جمهوري در اين پيام همچنين از خدمات بي شائبه دست اندركاران هيأت عالي گزينش و همه  هيأت ها و هسته هاي گزينش دستگاه هاي اجرايي كشور تجليل كرد.
احمد سالك دبير هيأت عالي گزينش هم در اين همايش گفت:  براي حاكميت شايسته سالاري در نظام مديريت كشور، گزينش مديران بار ديگر بايد ازسرگرفته شود.

در ديدار با سفير لبنان
هاشمي رفسنجاني بر ضرورت وفاق ملي گروه هاي لبناني تأكيد كرد
گروه سياسي - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بر وفاق ملي و همدلي همه گروه هاي داخلي لبنان  و احساس مسئوليت آنها در قبال چالش هاي كنوني اين كشور تأكيد كرد.
آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني روز گذشته در ديدار با عدنان منصور سفير لبنان در تهران كه خبر آن را روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام گزارش داد ، افزود: مشاركت همگاني همه گروه هاي لبناني و اجماع ملي و توافق داخلي رهبران كليه گروه ها و طوائف لبناني مي تواند توطئه برخي عناصر فتنه جوي داخلي و خارجي را خنثي كند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، همدلي و وفاق ملي گروه هاي لبناني و احساس مسئوليت آنها را عمده ترين راه هاي برون رفت از بحران كنوني اين كشور خواند. وي خاطرنشان كرد : ادامه بحران سياسي در لبنان باعث ضرر و آسيب ديدن مردم اين كشور مي شود.
هاشمي رفسنجاني با بيان اين كه مسئولان لبناني با هشياري و برخورد منطقي مي توانند مشكلات را رفع كنند، ادامه داد : رژيم صهيونيستي و حاميان آن به دنبال سود بردن از اين وضعيت هستند و بعضاً به آن دامن نيز مي زنند.
عدنان منصور سفير لبنان در تهران نيز مشكلات اخير كشور متبوعش را جدا از مسايل منطقه ندانست و گفت : لبنان دير يا زود با اجماع گروه هاي سياسي و قومي خود، از اين بحران خارج خواهد شد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |