سه شنبه ۲۶ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۴ - Jan 16, 2007
اجتماعي
Front Page

اجلاس بررسي روند كنترل پيش سازه هاي مواد مخدر هشدار داد
خطر توليد هرويين كريستال در افغانستان
010383.jpg
گروه اجتماعي دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در دو سال اخير افغانستان به مركز توليد هرويين فشرده با درصد خلوص بالا تبديل شده است و اين بحراني است كه هم اكنون زنگ خطر جدي را براي كشورهاي منطقه و در آينده اي نه چندان دور براي كشورهاي جهان به صدا در آورده است.
فدا حسين مالكي در اجلاس بررسي روند كنترل پيش سازه هاي مواد مخدر ضمن اشاره به موضوع پيش سازه ها و سوءاستفاده از آنها گفت: نمي توان از موضوع اصلي افزايش غيرقابل تحمل كشت خشخاش(توليد مواد مخدر) در افغانستان به راحتي گذشت.مالكي گفت: به عبارت روشن تر رشد غيرعادي و غيرقابل تحمل توليد مواد مخدر در افغانستان نمي تواند تأثير خود را در افزايش جذب پيش سازه ها به همين منطقه بر جاي نگذارد.وي افزود: به دليل وفور ترياك افغانستان، كانونهاي جديدي جهت جذب پيش سازه ها در توليد هرويين ايجاد مي شود. يعني ترياك توليد شده در افغانستان به حدي ارتقاء يافته كه لابراتوارهاي زيرزميني ساير كشورها را نيز مي تواند تحت پوشش قرار دهد و اين افزايش توليد به دنبال خود پيش سازه هاي مربوطه را از هر نقطه دنيا به كانون توليد هرويين مي كشاند.مالكي افزود: در قاچاق و سوءاستفاده از پيش سازه ها سه چرخه اصلي محل توليد، مسير عبور و محل مصرف وجود دارد و براي نتيجه گيري مطلوب از اين گونه نشست ها مي بايست نگاه فراگير و جامعي به همه ابعاد چرخه مذكور داشت.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براي نيل به اهداف كنترلي و تبادل اطلاعات مناسب و به موقع در زمينه قاچاق پيش سازه ها مي بايد سيستم توانمند مشاركت اطلاعاتي فراگير براي مبارزه با اين انحراف را ميان كشورهاي توليدكننده و مسير عبور و مصرف كنندگان ايجاد كرد. مالكي گفت: بحراني كه در حال حاضر كشورهاي منطقه و در آينده اي نه چندان دور كشورهاي جهان را به چالشي جدي مي كشاند، موضوع توليد هرويين از نوع كريستال است و متأسفانه اين مسئله در سال هاي اخير زنگ خطر جدي را به صدا در آورده است. افزايش توليد ترياك در افغانستان لاجرم ظرفيت و قابليت تبديل ترياك به هرويين و مرفين را افزايش داده و به تبع آن موجبات گسترش دامنه قاچاق پيش سازه ها به مقصد افغانستان از مسيرهاي گوناگون در منطقه را پديدار خواهد كرد.وي افزود: اگر نيروهاي غربي به واقع عزم و اراده جدي سياسي جهت برخورد با توليد و توزيع مواد مخدر در نقطه كانوني آن در افغانستان را داشته باشند مي توانند در شرايط جديد يعني در مرحله كنوني توليد مواد مخدر با سهولت به مراتب بيشتر به اين كار همت گمارند.گفتني است اجلاس بررسي روند كنترل پيش سازه هاي مواد مخدر با حضور نمايندگان كشورهاي چين، هند، پاكستان ، امارات متحده عربي، ايران و هيأت بين المللي كنترل مواد مخدر (ICB) به مدت دو روز در تهران برگزار مي شود.

برخورد با فروش دارو خارج از داروخانه از بهمن
گروه اجتماعي - فروش هرگونه دارو خارج از داروخانه جرم بوده و وزارت بهداشت از اول بهمن ضمن بازرسي از اين مراكز نسبت به جمع آوري اقلام غير مجاز اقدام خواهند كرد.وزارت بهداشت و درمان در اطلاعيه اي آورده است، تمامي هموطنان به خصوص مسئولان فروشگاه هاي گياهان دارويي و عطاري ها، سوپرماركت ها و فروشگاه هاي لوازم آرايشي و بهداشتي اين آگاهي را داشته باشند كه بر اساس قوانين و مقررات جاري كشور فروش هرگونه دارو حتي اقلام داراي مجوز ورود و يا توليد از وزارت بهداشت در خارج از داروخانه جرم محسوب شده و قابل پيگرد قانوني است.
همچنين فروش هرگونه مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي فاقد مجوزهاي ورود و يا توليد از وزارت بهداشت جرم محسوب شده و قابل پيگرد قانوني است.در اين اطلاعيه ضمن اخطار به تمامي فروشگاه هايي كه نسبت به عرضه و فروش اين موارد اقدام مي كنند آمده است بازرسان ويژه وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي از تاريخ اول بهمن امسال ضمن بازرسي از اين مراكز نسبت به جمع آوري اقلام غير مجاز و تحت پيگرد قرار دادن متخلفان اقدام خواهند كرد.

پوشش چتر ايمني رفاه سراسري مي شود
گروه اجتماعي- چتر ايمني رفاه سال آينده تمام كشور را تحت پوشش قرار مي دهد.
پرويز زارعي مديركل امور زنان و خانواده سازمان بهزيستي، با اعلام اين خبر گفت: در سال جاري بودجه فقر زدايي كه در اختيار سازمان بهزيستي قرار گرفت 6 ميليارد و 800 ميليون تومان براي هزينه كردن در 14 استان كشور بود.زارعي با اشاره به اينكه اين بودجه از محل تبصره 15 اعتبارات چتر ايمني رفاه و از سوي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي در اختيار اين سازمان قرار گرفته است افزود: اين بودجه در سال جاري براي توانمند سازي خانواده هاي زن سرپرست كشور صرف شده است.مديركل امور زنان و خانواده سازمان بهزيستي كشور افزود: 40 در صد از بودجه ياد شده به مسكن اختصاص يافته و مابقي آن صرف تقويت گروه هميار و بهبود تغذيه گروه هدف شده است.بر اساس گفته هاي زارعي بودجه چتر ايمني رفاه در سال آينده دو برابر شده و تمامي استانهاي كشور تحت پوشش اين چتر قرار مي گيرند.وي با اشاره به بودجه وديعه و ساخت مسكن براي مددجويان زن سرپرست خانوار در سال جاري توضيح داد: در سال جاري براي پرداخت وديعه مسكن 1 ميليارد و 200 ميليون تومان و براي ساخت مسكن 5/1 ميليارد تومان بودجه در اختيار دفتر امور زنان و خانواده سازمان بهزيستي قرار گرفته است كه پيشنهاد ما براي سال جاري 10 ميليارد تومان براي وديعه مسكن است.

برخورداري بيماران سخت درمان از تسهيلات ويژه
ايسنا: معاون وزير رفاه و مديرعامل سازمان بيمه خدمات درماني گفت: مقرر شده تمامي بيماران سخت درمان و پرهزينه در قالب صندوق بيماران صعب العلاج از تسهيلات ويژه برخوردار شوند.
حميدرضا شمس اردكاني در خصوص صندوق بيماران صعب العلاج گفت: آيين نامه صندوق بيماران صعب العلاج مدت هاست كه براي تصويب در دستور كار شوراي عالي بيمه قرار دارد. وي خاطرنشان كرد: بر اساس پيش نويس آيين نامه صندوق بيماران صعب العلاج پيش بيني شده است كه تمام مسايل و منابع مربوط به بيماران صعب العلاج يكجا متمركز شود.شمس اردكاني در خصوص آخرين وضعيت طرح توزيع داروي بيماران خاص از طريق كارت هوشمند اظهار كرد: 60 درصد از داروخانه ها مجهز شده و مسئول توزيع داروي بيماران خاص از طريق كارت هوشمند، فعال شده اند و در مابقي داروخانه ها نيز تجهيزات سخت و نرم افزاري در حال كنترل نهايي است.

6700 ميليارد تومان بدهي دولت به تأمين اجتماعي
گروه اجتماعي- معاون اقتصادي و برنامه ريزي سازمان تأمين اجتماعي گفت: تا پايان سال 1384مطالبات قطعي سازمان تأمين اجتماعي از دولت 55 هزار ميليارد ريال بوده و پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري اين رقم به 6 هزار و 700 ميليارد تومان افزايش يابد.
 به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان تأمين اجتماعي حسين قديم در خصوص مطالبات سازمان تأمين اجتماعي از دولت گفت: در سال جاري و در تبصره 8 قانون بودجه، دولت متعهد شد از محل بدهي هاي سنواتي يك هزار و 500 ميليارد تومان از مطالبات سازمان را در قالب واگذاري سهام شركت هاي دولتي به اين سازمان بپردازد و در حال حاضر كه سال رو به اتمام است به رغم تمام پيگيري ها و مكاتباتي كه انجام داده ايم، هيچ واگذاري توسط دولت صورت نگرفته است. شايد يكي از دلايل عدم توفيق سازمان در وصول مطالباتش، اولويت واگذاري سهام عدالت براي دولت باشد.

۸۰۰ هزار ايثارگر كارت خدمات مي گيرند
مشهد خبرنگار همشهري: با هدف ارائه خدمات متمركز، منسجم و مبتني بر ضوابط و معيارهاي حاكم بر سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران 800 هزار ايثار گر كارت ايثارگري دريافت مي كنند.
مسعود توانا رئيس مراكز هاتف كشور در جمع شماري از خانواده هاي شهداي خراسان رضوي با بيان اينكه صدور كارت ايثارگري براي ايثارگران مقدمه شكل گيري سازمان الكترونيك در ساختار سازماني بنياد شهيد و امور ايثارگران است، گفت: تاكنون بيش از 250 هزار كارت ايثارگري صادر و آماده تحويل به ايثارگران است، در صورتي كه اطلاعات ايثارگران به موقع از سوي استان ها به مركز برسد، پروژه صدور كارت و تحويل تا پايان سال به نتيجه مي رسد.
رئيس مراكز هاتف كشور، صدور كارت ايثارگري براي ايثارگران كشور را موجب خدمات رساني منسجم، هدفمند و سازمان يافته به آنان دانست و گفت: تا پيش از اين اگر ايثارگري تقاضا و نياز خود از بنياد شهيد را مطرح مي كرد، ممكن بود عوامل غيرحقوقي و خارج از قاعده ميدان دار دريافت كمك و مساعدت بنياد شهيد شود، اما با ورود كارت ايثارگري به گردونه دريافت خدمات، حب و بغض ها و سليقه هاي شخص كمك كننده و كمك گيرنده به حداقل رسيده و خدمات مبتني بر ضوابط و قوانين حاكم عرضه خواهد شد

طراحي كرسي توسعه و سلامت اجتماعي
در مراكز آموزش عالي
010380.jpg
گروه اجتماعي- معاون اجتماعي وزارت كشور از طراحي كرسي توسعه و سلامت اجتماعي در مراكز آموزش عالي كشور خبر داد.
حجت الله ايوبي معاون اجتماعي وزارت كشور با بيان اين كه در يك همكاري فشرده با دانشگاه تهران موفق شديم كرسي توسعه و سلامت اجتماعي را طراحي كنيم گفت: هدف از تأسيس اين كرسي در مراكز آموزش عالي مطالعه و بررسي دقيق راه حل هاي موجود در جهان براي بومي سازي الگوهاي توسعه و ارتقاي سطح سلامت اجتماعي در كشور است.
اين مقام مسئول در وزارت كشور هم چنين از طراحي و گشايش سايت جامع معاونت اجتماعي تا هفته آينده خبر داد و گفت: با آغاز به كار اين پايگاه اطلاع رساني تمامي آمارها و اطلاعات مربوط به حوزه اجتماعي به صورت آن لاين در اختيار خبرنگاران اين حوزه قرار مي گيرد.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه پرسيد چرا در كشور ما اغلب آمار و اطلاعات محرمانه و غيرقابل دسترس تلقي مي شود گفت: متأسفانه هر مسأله اجتماعي در كشور ما به صورت بالقوه مسأله اي سياسي و امنيتي تلقي مي شود كه اين موضوع بايد با تغيير نگرش مسئولان و اصحاب رسانه به شكلي منطقي حل شود. وي افزود: هنر اين است كه مسائل فرهنگي و اجتماعي كشور را در همان بدو پيدايش حل كنيم؛ هرچند كه برخي اطلاعات و آمار كماكان محرمانه اند.
ايوبي در پاسخ به خبرنگار همشهري درباره برنامه هاي معاونت اجتماعي وزارت كشور در مورد تقويت سازمان هاي مردم نهاد گفت: آيين نامه مدون و پيشرفته اي در اين خصوص وجود نداشته و ما با اصلاحاتي كه در آيين نامه انجام داده ايم سعي خواهيم كرد كه با كاهش بوروكراسي اداري به حداقل، نهايت همكاري و حمايت را از سازمان هاي مردم نهاد داشته باشيم.
معاون اجتماعي وزارت كشور با اشاره به برنامه هاي اين معاونت براي تقويت شوراها نيز گفت: ما معتقديم كه منتخبان شوراها بايد براي كارآمدي هرچه بهتر آموزش ببينند، چون اداره شهر و هرگونه سياست گذاري در اين مورد مستلزم شناخت و اشراف بر مسائل اجتماعي، فرهنگي و سياسي كشور است.

۸۰۰ هزار ايثارگر كارت خدمات مي گيرند
مشهد خبرنگار همشهري: با هدف ارائه خدمات متمركز، منسجم و مبتني بر ضوابط و معيارهاي حاكم بر سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران 800 هزار ايثار گر كارت ايثارگري دريافت مي كنند.
مسعود توانا رئيس مراكز هاتف كشور در جمع شماري از خانواده هاي شهداي خراسان رضوي با بيان اينكه صدور كارت ايثارگري براي ايثارگران مقدمه شكل گيري سازمان الكترونيك در ساختار سازماني بنياد شهيد و امور ايثارگران است، گفت: تاكنون بيش از 250 هزار كارت ايثارگري صادر و آماده تحويل به ايثارگران است، در صورتي كه اطلاعات ايثارگران به موقع از سوي استان ها به مركز برسد، پروژه صدور كارت و تحويل تا پايان سال به نتيجه مي رسد.
رئيس مراكز هاتف كشور، صدور كارت ايثارگري براي ايثارگران كشور را موجب خدمات رساني منسجم، هدفمند و سازمان يافته به آنان دانست و گفت: تا پيش از اين اگر ايثارگري تقاضا و نياز خود از بنياد شهيد را مطرح مي كرد، ممكن بود عوامل غيرحقوقي و خارج از قاعده ميدان دار دريافت كمك و مساعدت بنياد شهيد شود، اما با ورود كارت ايثارگري به گردونه دريافت خدمات، حب و بغض ها و سليقه هاي شخص كمك كننده و كمك گيرنده به حداقل رسيده و خدمات مبتني بر ضوابط و قوانين حاكم عرضه خواهد شد.

پاسخ مسئولان
امكان احداث پارك جديد وجود ندارد
احتراماً با عنايت به مطلب مندرج در شماره 4146 صفحه 6 آن روزنامه مورخ 9/9/85 تحت عنوان وضعيت بهداشت يك محله به اطلاع مي رساند: نظر به گزارش واصله از حوزه خدمات شهري و فضاي سبز مبني بر بودن 2 پارك محلي امكان احداث پارك جديد در آن مكان موجود نيست.ضمناً رفت وروب و پاكسازي محل فوق از زباله به طور مستمر توسط عوامل ناحيه مربوطه انجام مي شود.
روابط عمومي شهرداري منطقه 3 تهران

با مردم
پله برقي
با توجه به آمد و شد عده زيادي از شهروندان از پل عابر پياده واقع در بزرگراه جلال آل احمد، روبه روي مدرسه نظام مافي و مجتمع آموزش و پرورش، پيشنهاد مي كنم اين پل به پله برقي مجهز گردد تا برخي عابران كه قادر به استفاده از پله نمي باشند، خطر عبور از عرض بزرگراه را به جان نخرند.
ع.ي- يك شهروند از تهران
نبود مهارت
به دليل بروز برخي مشكلات فني در خودرو پرايدي كه به تازگي از سايپا يدك خريداري كرده بودم، براي رفع معضل پيش آمده به يكي از نمايندگي هاي شركت واقع در خيابان دماوند مراجعه كردم، اما بعد از سرويس نه تنها معايب برطرف نشد، بلكه مشكلات جديدي به خودرو افزوده گرديد، قابليت و مهارت، اين واحدها چگونه تعيين و كنترل مي شود؟
جميله حسني- تهران
زمستان پر زحمت
كوچه فاضل زاده واقع در محله اميرالمؤمنين اردبيل از لحاظ آسفالت وضع نابساماني دارد به ويژه در روزهاي برفي مشكلات گوناگوني براي شهروندان به وجود مي آورد. از شهرداري اردبيل خواستار رسيدگي هستيم.
مختاري- اردبيل
فراموش نشود
با توجه به شروع بهره برداري از پل وفادار در تهرانپارس بهتر است مسير عبور و مرور كناري پل كه خاكي و پر از گل و لاي است، نيز آسفالت شود.
رونقي- تهران
پل پرطاقت
در پل فرديس واقع در بزرگراه تهران- كرج هر روز صبح و عصر با ترافيك سنگيني روبه رو هستيم كه باعث اتلاف وقت مردم و مصرف سوخت بيشتر براي خودروها مي شود. به هر حال بايد براي حل اين معضل چاره اي انديشيده شود.
امير محمدي- كرج
سرويس طلا
در جريان قرعه كشي يكي از صندوق هاي قرض الحسنه اينجانب و حدود 50 نفر ديگر برنده سرويس طلا شديم. اما وقتي براي دريافت جايزه مراجعه كرديم، به ما گفتند كه به جاي سرويس طلا به شما 200 هزار تومان وجه نقد پرداخت مي شود. اين نحوه عمل با آن تبليغات هيچ گونه همخواني ندارد و اعتماد مردم را براي سپرده گذاري در اين صندوق ها از ميان مي برد.
زهرا لواساني- تهران

نياز محله قديمي
@ با احداث بازار روز عرضه ميوه و تره بار در خيابان صفي عليشاه تهران كه فضاي مورد نياز آن نيز موجود مي باشد، ساكنان اين محله نيز مي توانند به ميوه و تره بار با قيمت ارزان تر دسترسي پيدا كنند.
ن. رستمي- تهران
يك هفته يك ماه؟
پيرو اطلاعيه شركت ايرانسل مبني بر تحويل يك هفته اي خط تلفن همراه، در 27 آذر ماه با پرداخت مبلغ مربوطه جهت خريد يك خط ثبت نام كردم، اما پس از گذشت نزديك به يك ماه هنوز موفق به دريافت خط تلفن مربوطه نشده ام.
سيمين جشميدي-؟
تمركز زيانبار اقتصادي
تمركز بيش از 50 درصد فعاليت هاي اقتصادي كشور در تهران نشان دهنده فقدان آينده نگري در برنامه هايي است كه تاكنون به اجرا گذاشته  شده است، چنين جاذبه اي به تنهايي براي مهاجرت هر چه بيشتر مردم از سراسر كشور به تهران كفايت مي كند و بر مشكلات كنوني پايتخت مي افزايد.
سالمي- شاهرود
چرا تعطيل شد؟
در شهر ري- خيابان فدائيان اسلام يك كارخانه نساجي با سه هزار و ششصد نفر پرسنل به هر دليل تعطيل شده است. تقاضاي كاركنان اين واحد توليدي، توجه سريع به علت تعطيل شدن كارخانه و راه اندازي مجدد آن است.
شهرري
ادغام نكنيد
ادغام ادارات منابع طبيعي در وزارت جهاد كشاورزي اقدامي سنجيده و مفيد نمي باشد و موجوديت جنگل ها، مراتع و اراضي منابع طبيعي را با مخاطرات جدي روبه رو خواهد كرد.
سيليمان فر- گرگان
انتظار 15 ساله
از 15 سال پيش قرار بود بر اساس طرحي، كوچه حيدري مقدم به بزرگراه همت مرتبط شود. اما تاكنون اين طرح به اجرا درنيامده است و به خانه هاي محدوده طرح نيز اجازه ترميم يا نوسازي داده نمي شود.
عباس صالحي- تهران
پرداختيم اما نصب نشد
چهار سال پيش كل هزينه انشعاب فاضلاب براي ساماندهي شبكه فاضلاب كوچه شهيد بازلي واقع در خيابان شهيد عليخاني- شهرك وليعصر را پرداخته ايم، اما هنوز در اين مورد اقدام نشده است.
عزيز علي حبيبي- تهران
تبريز هم مثل تهران و مشهد
پس از شنيدن اخبار مربوط به آلودگي هوا در مشهد، بايد يادآوري كنم كه شهر تبريز هم با خطر آلودگي هوا روبه رو مي باشد. گسترش بي رويه شهر و تردد تعداد خودرو و بيش از ظرفيت خيابان ها از علل مهمي اين آلودگي هاست.
خ- باسمنجي پور- تبريز
دريافت نكردند
به كارمندان آموزش و پرورش در تهران پنجاه هزار تومان به مناسبت ماه مبارك رمضان پرداخت شده است. اما در شهر ري چنين مبلغي به كاركنان آموزش و پرورش پرداخت نشده است.
م- ع- شهر ري
انباشته از خودرو
با افزايش روزافزون خودروهاي داخلي و خارجي بعضي از گذرگاه هاي تهران از هم اكنون به يك پاركينگ بزرگ تبديل شده است. بيم از آن است كه در آينده حتي طرح هاي زوج و فرد و طرح ترافيك و غيره... راه گشا نباشد. توقع شهروندان آن است كه براي رهايي شهر تهران از وضعيت موجود اقدام شود.
ر- پوريوسف- تهران
سفره هاي آب
خطر كاهش سفره هاي آب زيرزميني در كرمان جدي است. بايد پيش از آن كه به خطر بحران نزديك شويم براي اين مسئله، اقدام بايسته اي شود.
ابوالفضل شرافتي- كرمان
دريافت نكرده ايم
با عنايت به مصوبه دولت نسبت به پرداخت حق مسكن به كاركنان دولت، بيمارستان قلب شهيد رجايي هنوز در اين خصوص اقدام نكرده است.
رضا جباري- تهران

اميد به زندگي ايرانيان
به۷۲ سال رسيد
گروه اجتماعي- اميد به زندگي و شاخص هاي سلامت و بهداشت در ايران طي نزديك به 3 دهه گذشته بهبود قابل توجهي پيدا كرده است.
بنابراين گزارش اميد به زندگي ايرانيان در سال 57 و پيش از انقلاب اسلامي 56 سال بوده است
كه طي اين مدت با 16 سال افزايش به 72 سال رسيده است.
همچنين ميزان مرگ ومير كودكان در ايران پيش از انقلاب 120 در بين هر 1000 تولد بوده كه اكنون به 20 مرگ در هر 1000 تولد رسيده است.
ساير شاخص هاي سلامت و بهداشت نيز طي اين مدت ارتقا يافته با اين وجود رتبه جهاني نظام بهداشت سلامت ايران هنوز قابل قبول نيست و ما تا رسيدن به استانداردهاي جهاني سلامتي فاصله زيادي داريم.
به گزارش مهر، وزارت بهداشت درصدد كاهش تعداد ميزان مرگ و مير نوزادان از 20 به 15 مرگ در هر 1000 تولد است كه البته سازمان جهاني بهداشت براي رسيدن به اين ميزان، سال 2015 را تعيين كرده اما كشور تا پيش از اين زمان تعيين شده به اين هدف خواهد رسيد.
محمداسماعيل مطلق رئيس اداره سلامت خانواده و حمايت وزارت بهداشت گفت: باتوجه به برنامه ها و روند بهبود وضعيت بهداشت و سلامت نوزادان شاخص 15 مرگ از هر 1000 تولد احتمالا تا سال 2010 محقق خواهد شد.
مطلق گفت: در زمينه بهداشت در دوره نوزادي، شاخص مرگ و مير نوزادان در كشور 20 مرگ در هر 1000 تولد در سال است كه در مقايسه با كشورهاي در حال توسعه در سطح پايين تري قرار دارد اما در نسبت به ديگر كشورهاي در حال توسعه وضعيت بهتر است.
رئيس اداره سلامت خانواده و جمعيت وزارت بهداشت افزود: در زمينه مرگ و مير مادر و كودك نيز در كشورهاي توسعه يافته به حداقل ميزان مرگ و مير رسيده است كه در ايران اين ميزان 26 در هر 100 هزار نفر است كه بايد تا سال 2015 به دوسوم ميزان مرگ و مير كنوني كاهش يابد.
وي گفت: به طوركلي وضعيت بهداشت خانواده در تمامي مراحل زندگي در مقايسه با سال هاي گذشته بهبود يافته است و افزايش اميد به زندگي به سن 70 و براساس برخي ديگر آمارها به 72 نشان دهنده روند بهبود اين وضعيت است.

با مردم
پله برقي
با توجه به آمد و شد عده زيادي از شهروندان از پل عابر پياده واقع در بزرگراه جلال آل احمد، روبه روي مدرسه نظام مافي و مجتمع آموزش و پرورش، پيشنهاد مي كنم اين پل به پله برقي مجهز گردد تا برخي عابران كه قادر به استفاده از پله نمي باشند، خطر عبور از عرض بزرگراه را به جان نخرند.
ع.ي- يك شهروند از تهران
نبود مهارت
به دليل بروز برخي مشكلات فني در خودرو پرايدي كه به تازگي از سايپا يدك خريداري كرده بودم، براي رفع معضل پيش آمده به يكي از نمايندگي هاي شركت واقع در خيابان دماوند مراجعه كردم، اما بعد از سرويس نه تنها معايب برطرف نشد، بلكه مشكلات جديدي به خودرو افزوده گرديد، قابليت و مهارت، اين واحدها چگونه تعيين و كنترل مي شود؟
جميله حسني- تهران
زمستان پر زحمت
كوچه فاضل زاده واقع در محله اميرالمؤمنين اردبيل از لحاظ آسفالت وضع نابساماني دارد به ويژه در روزهاي برفي مشكلات گوناگوني براي شهروندان به وجود مي آورد. از شهرداري اردبيل خواستار رسيدگي هستيم.
مختاري- اردبيل
فراموش نشود
با توجه به شروع بهره برداري از پل وفادار در تهرانپارس بهتر است مسير عبور و مرور كناري پل كه خاكي و پر از گل و لاي است، نيز آسفالت شود.
رونقي- تهران
پل پرطاقت
در پل فرديس واقع در بزرگراه تهران- كرج هر روز صبح و عصر با ترافيك سنگيني روبه رو هستيم كه باعث اتلاف وقت مردم و مصرف سوخت بيشتر براي خودروها مي شود. به هر حال بايد براي حل اين معضل چاره اي انديشيده شود.
امير محمدي- كرج
سرويس طلا
در جريان قرعه كشي يكي از صندوق هاي قرض الحسنه اينجانب و حدود 50 نفر ديگر برنده سرويس طلا شديم. اما وقتي براي دريافت جايزه مراجعه كرديم، به ما گفتند كه به جاي سرويس طلا به شما 200 هزار تومان وجه نقد پرداخت مي شود. اين نحوه عمل با آن تبليغات هيچ گونه همخواني ندارد و اعتماد مردم را براي سپرده گذاري در اين صندوق ها از ميان مي برد.
زهرا لواساني- تهران

نياز محله قديمي
@ با احداث بازار روز عرضه ميوه و تره بار در خيابان صفي عليشاه تهران كه فضاي مورد نياز آن نيز موجود مي باشد، ساكنان اين محله نيز مي توانند به ميوه و تره بار با قيمت ارزان تر دسترسي پيدا كنند.
ن. رستمي- تهران
يك هفته يك ماه؟
پيرو اطلاعيه شركت ايرانسل مبني بر تحويل يك هفته اي خط تلفن همراه، در 27 آذر ماه با پرداخت مبلغ مربوطه جهت خريد يك خط ثبت نام كردم، اما پس از گذشت نزديك به يك ماه هنوز موفق به دريافت خط تلفن مربوطه نشده ام.
سيمين جشميدي-؟
تمركز زيانبار اقتصادي
تمركز بيش از 50 درصد فعاليت هاي اقتصادي كشور در تهران نشان دهنده فقدان آينده نگري در برنامه هايي است كه تاكنون به اجرا گذاشته  شده است، چنين جاذبه اي به تنهايي براي مهاجرت هر چه بيشتر مردم از سراسر كشور به تهران كفايت مي كند و بر مشكلات كنوني پايتخت مي افزايد.
سالمي- شاهرود
چرا تعطيل شد؟
در شهر ري- خيابان فدائيان اسلام يك كارخانه نساجي با سه هزار و ششصد نفر پرسنل به هر دليل تعطيل شده است. تقاضاي كاركنان اين واحد توليدي، توجه سريع به علت تعطيل شدن كارخانه و راه اندازي مجدد آن است.
شهرري
ادغام نكنيد
ادغام ادارات منابع طبيعي در وزارت جهاد كشاورزي اقدامي سنجيده و مفيد نمي باشد و موجوديت جنگل ها، مراتع و اراضي منابع طبيعي را با مخاطرات جدي روبه رو خواهد كرد.
سيليمان فر- گرگان
انتظار 15 ساله
از 15 سال پيش قرار بود بر اساس طرحي، كوچه حيدري مقدم به بزرگراه همت مرتبط شود. اما تاكنون اين طرح به اجرا درنيامده است و به خانه هاي محدوده طرح نيز اجازه ترميم يا نوسازي داده نمي شود.
عباس صالحي- تهران
پرداختيم اما نصب نشد
چهار سال پيش كل هزينه انشعاب فاضلاب براي ساماندهي شبكه فاضلاب كوچه شهيد بازلي واقع در خيابان شهيد عليخاني- شهرك وليعصر را پرداخته ايم، اما هنوز در اين مورد اقدام نشده است.
عزيز علي حبيبي- تهران
تبريز هم مثل تهران و مشهد
پس از شنيدن اخبار مربوط به آلودگي هوا در مشهد، بايد يادآوري كنم كه شهر تبريز هم با خطر آلودگي هوا روبه رو مي باشد. گسترش بي رويه شهر و تردد تعداد خودرو و بيش از ظرفيت خيابان ها از علل مهمي اين آلودگي هاست.
خ- باسمنجي پور- تبريز
دريافت نكردند
به كارمندان آموزش و پرورش در تهران پنجاه هزار تومان به مناسبت ماه مبارك رمضان پرداخت شده است. اما در شهر ري چنين مبلغي به كاركنان آموزش و پرورش پرداخت نشده است.
م- ع- شهر ري
انباشته از خودرو
با افزايش روزافزون خودروهاي داخلي و خارجي بعضي از گذرگاه هاي تهران از هم اكنون به يك پاركينگ بزرگ تبديل شده است. بيم از آن است كه در آينده حتي طرح هاي زوج و فرد و طرح ترافيك و غيره... راه گشا نباشد. توقع شهروندان آن است كه براي رهايي شهر تهران از وضعيت موجود اقدام شود.
ر- پوريوسف- تهران
سفره هاي آب
خطر كاهش سفره هاي آب زيرزميني در كرمان جدي است. بايد پيش از آن كه به خطر بحران نزديك شويم براي اين مسئله، اقدام بايسته اي شود.
ابوالفضل شرافتي- كرمان
دريافت نكرده ايم
با عنايت به مصوبه دولت نسبت به پرداخت حق مسكن به كاركنان دولت، بيمارستان قلب شهيد رجايي هنوز در اين خصوص اقدام نكرده است.
رضا جباري- تهران

|   اجتماعي    |    ادب و هنر    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    بـورس    |    حوادث    |
|   بين الملل    |    فرهنگ و آموزش    |    سياسي    |    شهر تماشا    |    سلامت    |    داخلي    |
|   شهري    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |