دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۰ - Feb 19, 2007
رهبر معظم انقلاب در ديدار بشاراسد:
ايران و سوريه
عمق استراتژيك يكديگرند
گروه سياسي- رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار بشار اسد رئيس جمهوري سوريه و هيأت همراه، دو كشور را عمق استراتژيك يكديگر دانستند و تأكيد كردند: روابط بيست و هشت ساله جمهوري اسلامي ايران و سوريه از ديرينه ترين و ممتازترين روابط كشورها در منطقه است و اين ارتباط صميمي بايد بيش از پيش تقويت شود.
حضرت آيت الله خامنه اي تصريح كردند: ديدارها و رايزني هاي مقامات دو كشور موجب استحكام بيشتر پايه هاي قوي روابط ايران و سوريه خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مسائل دشوار و پيچيده منطقه و مواضع خوب سوريه افزودند: واقعيات منطقه نشان مي دهد كه بازنده اصلي در مسائل منطقه، جبهه زورگوي استكبار به سركردگي امريكا و همراهانش خواهد بود.
ايشان در ارزيابي اوضاع منطقه به مسئله عراق اشاره و خاطرنشان كردند: اهداف امريكا در عراق به هيچ وجه تحقق نيافته است و هيچ نشانه اي هم براي تحقق آنها وجود ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: علاوه بر مشكلات جدي امريكا در منطقه، جايگاه كنوني رئيس جمهور اين كشور در داخل امريكا نيز به قدري متزلزل شده است كه حتي هم حزبي هاي وي به مخالفت با سياستهاي او برخاسته اند.
ايشان تلاش دشمنان را براي ايجاد جنگ مذهبي در عراق و لبنان يادآور شدند و تأكيد كردند: ايران و سوريه بايد ضمن حمايت از دولت آقاي مالكي و همچنين خواست واقعي مردم لبنان، همه تلاش خود را براي مقابله با اين توطئه به كار گيرند.
رهبر معظم انقلاب با قدرداني از نقش سوريه در نزديك كردن گروههاي فلسطيني به هم و جلوگيري از ادامه درگيريها، بر لزوم ادامه هماهنگي ميان جمهوري اسلامي ايران و سوريه در حل مسائل منطقه تأكيد كردند.
ايشان با اشاره به جنجال تبليغاتي رسانه هاي غربي و مقامات امريكايي بر ضد جمهوري اسلامي ايران تصريح كردند: همه اين جنجالها جنگ رواني محض بود و آنها تلاش كردند روحيه مردم ايران را تضعيف كنند اما با وجود همه اين جنجالها مردم با حضور گسترده، كم نظير و پرنشاط در راهپيمايي 22 بهمن امسال، روحيه خود را به جهانيان نشان دادند.
در اين ديدار كه محمود احمدي نژاد نيز حضور داشت، بشار اسد رئيس جمهوري سوريه سفر خود به تهران و مذاكرات و توافق هاي انجام گرفته را بسيار خوب و زمينه ساز گسترش بيش از پيش روابط دو كشور دانست و با اشاره به اوضاع منطقه و لزوم هماهنگي مستمر ميان تهران و دمشق گفت: امريكا درصدد تضعيف روحيه ايستادگي مردم و دولتهاي كشورهاي مقابل جبهه امريكا در منطقه است اما سوريه و جمهوري اسلامي ايران با هماهنگي كامل و با تكيه بر مردم، با قدرت بر مواضع اصولي خود ايستاده اند و امريكا به اهداف خود نرسيده است.وي با تأكيد بر لزوم مقابله با توطئه دشمنان براي ايجاد جنگ مذهبي در منطقه به ويژه در لبنان و عراق، سفر رئيس جمهور عراق را به سوريه خوب ارزيابي كرد و افزود: سوريه اميدوار است با سفر آينده نخست وزير عراق به دمشق، روابط دو كشور بيشتر گسترش يابد.
بشار اسد همچنين بر حمايت سوريه از خواست مردم لبنان در قضاياي اين كشور تأكيد كرد.

لاريجاني و سولانا
دوباره پاي ميز مذاكره هسته اي
گروه سياسي- سخنگوي وزارت خارجه بااشاره به پذيرش پيشنهاد دبيرشوراي عالي امنيت ملي از سوي خاويرسولانا مبني برغني سازي 4 درصدي، ازآن به عنوان نقطه اي مناسب براي ازسرگيري مذاكرات برسربرنامه هسته اي ايران يادكرد وگفت: مذاكرات دوطرف دراين زمينه ادامه خواهد يافت.
سيدمحمدعلي حسيني درنشست هفتگي خود با اشاره به مذاكرات لاريجاني با سولانا، البرادعي و وزيرخارجه آلمان خاطرنشان كرد: طرف مقابل باتوجه به اينكه خود موجبات به بن بست كشيده شدن مذاكرات رافراهم آورد،  انگيزه بيشتري براي خروج از بن بست موجود و احياي مذاكرات دارد.
وي همچنين ازكشورهايي كه طرح هايي رابراي حل صلح آميز مسئله هسته اي كشورمان ارائه مي كنند خواست طرح خود را به صورت مكتوب مطرح كنند تا قابل رسيدگي باشد.
به گزارش ايسنا سخنگوي وزارت خارجه درپاسخ به شايعات موجود مبني بر اينكه مقتدي صدر به ايران سفر كرده است، با رد اين شايعات تصريح كرد: آمريكا اين اخباركذب را به عنوان ترفندهايي تبليغاتي  ودرراستاي جنگ رواني برضد ايران درعراق منتشر مي كند.
حسيني همچنين تأكيدآمريكا برمذاكره  با ايران به شرط تعليق غني سازي را حربه تبليغاتي واشنگتن دانست وگفت: اين اظهارات جدي نيست، بلكه صرفا تبليغات است و ما بارها اعلام كرده ايم پيش شرطي راكه براي مذاكرات مي گذارند قابل قبول نيست. وي اظهارات رايس مبني براينكه حتي اگرمدركي هم درعراق برضد ايران يافت نشود باز هم ايران مقصر است را غيرمنطقي دانست و آن را در راستاي سياست هاي آمريكا به منظور فرار به جلو ارزيابي كرد.
احضار سفير پاكستان
سخنگوي وزارت خارجه در ارتباط با ناامني هاي موجود در مرزهاي ايران و پاكستان و همچنين با اشاره به حوادث تروريستي اخير در زاهدان گفت: سفير پاكستان در تهران به وزارت خارجه احضار شد تا توضيحاتي درباره حوادثي كه اتفاق افتاده است، ارايه دهد.
حسيني افزود: گفتگوهايي ميان دو طرف انجام و كميته اي به منظور ارتقاي سطح امنيت مرزهاي دو كشور تشكيل شده است ، البته طبيعي است كه دولت پاكستان از تروريست ها حمايت نمي كند بلكه به دنبال راهي براي تقويت امنيت مرزهاست.

با به كارگيري تسليحات مدرن از امروز آغاز مي شود
پنجمين رزمايش بزرگ سپاه در سال 85
گروه سياسي - بيست تيپ رزمي  پياده و مكانيزه نيروي زميني سپاه پاسداران، رزمايش بزرگ اقتدار را با هدف تمرين تاكتيك ها و حفظ آمادگي دفاعي يگان هاي رزم از امروز به مدت سه روز برگزار مي كنند.
در راستاي ارتقاء سطح توان رزمي و تقويت بنيه دفاعي و عملياتي ،يگان هاي پياده و مكانيزه نيروي زميني سپاه در گستره 16 استان كشور در سه مرحله انواع تاكتيك هاي رزمي را در جهت آمادگي براي دفاع همه جانبه و نبرد نامتقارن تمرين مي كنند.
به گزارش روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نيروي زميني سپاه با استعداد بيست تيپ زبده عملياتي براي بكار گيري آخرين جنگ افزارها و تسليحات مدرني كه به تازگي به واحدهاي مختلف اين نيرو تحويل شده اند و نمايش توانمندي هاي رزمندگان سلحشور و پرتوان خود رزمايش بزرگ اقتدار را بر اساس تقويت يگاني برگزار مي كند.
در سال جاري سلسله رزمايش هاي پيامبر اعظم(ص) 1 و 2با دستيابي به تمامي اهداف در سطح وسيعي انجام شده و دو رزمايش موشكي تخصصي نيروي دريايي سپاه (رعد) و نيروي هوايي سپاه (صاعقه) نيز با موفقيت برگزار شد و هم اكنون رزمايش تخصصي نيروي زميني سپاه (اقتدار) انجام مي شود و به اين ترتيب حلقه رزمايش هاي پيش بيني شده در سال جاري براي رسيدن به آمادگي لازم اين نيروها تكميل مي شود.

رئيس جمهوري:
هماهنگي ايران و سوريه در منطقه بسيار موثر است
014610.jpg
گروه سياسي- رئيس جمهوري تاكيد كرد: ايران و سوريه دو كشور قوي و اثرگذار در معادلات منطقه هستند و هماهنگي و ارتباط اين دو كشور مي تواند در صحنه  منطقه بسيار تاثيرگذار و ضمانتي براي حفظ منافع و مقابله با توطئه هاي دشمنان باشد.
محمود احمدي نژاد و بشار اسد ظهر ديروز بعد از برگزاري دور دوم مذاكرات مشترك ايران و سوريه و بعد از قرائت بيانيه  مشترك در يك مصاحبه  مطبوعاتي مشترك شركت و در تشريح نتايج سفر رئيس جمهوري سوريه به تهران، آن را موفقيت آميز ارزيابي كردند. رئيس جمهوري در اين مصاحبه  مطبوعاتي با بيان اين كه سفر بشار اسد به تهران گرچه كوتاه بود ولي سفر موفقيت آميزي بود گفت: در اين سفر روساي جمهور و مقامات دو كشور در ارتباط با مسائل مختلف با يكديگر گفت وگو و در زمينه هاي مختلف به ديدگاه هاي مشتركي رسيدند.
به گزارش ايسنا، احمدي نژاد با بيان اين كه سفر بشار اسد به ايران اين بار در شرايط ويژه  منطقه انجام شده است گفت: در حال حاضر دشمنان ملت هاي منطقه، امت اسلامي و كشورهاي عربي از تسلط بر منطقه نااميد شده اند و امروز با لشكركشي و طراحي توطئه ها مي خواهند بين امت اسلامي تفرقه ايجاد كنند.
وي با بيان اين كه كشورهاي منطقه بايد براي مقابله با طراحي هاي دشمنان با يكديگر هماهنگ باشند گفت: براي ايجاد هماهنگي و مقابله با طراحي هاي دشمنان اين رايزني ها و ملاقات ها يك امر ضروري است.
موفق ترين سفر
به گزارش مهر، بشار اسد رئيس جمهوري سوريه نيز در اين كنفرانس خبري با تاكيد بر اينكه طرح هاي زيادي از نظر سياسي بر ضد دو كشور ايران و سوريه ناكام مانده است، گفت: ما شاهد بوده ايم كه تمام مسائل و طرح ها به شكست انجاميد اما دشمنان به دنبال بازي كردن با آخرين برگ خود يعني بر هم زدن وضعيت كشورهاي عربي و اسلامي هستند.
بشار اسد اين سفر را از مهمترين و موفق ترين سفرهاي خود به ايران در سال هاي اخير خواند و گفت: در ملاقات ها و مذاكراتي كه با مقامات ايراني داشتيم توانستيم نكات اجرايي بين دو كشور تدوين كنيم و اميدواريم در ماههاي آينده بتوانيم تمامي اين توافقات را به منصه ظهور برسانيم.
بيانيه مشترك
به گزارش ايرنا رؤساي جمهوري ايران و سوريه در بيانيه مشتركي كه در پايان سفر دوروزه بشار اسد رئيس جمهوري سوريه به تهران صادر شد بر حل و فصل موضوع هسته اي ايران از راههاي ديپلماتيك ، مذاكره بدون هرگونه پيش شرط و نيز حق ايران در تملك چرخه سوخت هسته اي تاكيد كردند. در اين بيانيه با اشاره به اين كه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران بايد در آژانس بين المللي انرژي اتمي بررسي شود ، تاكيد شده است: دو كشور اعتقاد راسخ خود را بر ضرورت ايجاد خاورميانه عاري از سلاحهاي كشتار جمعي اعلام كرده و توجه جامعه جهاني را به تهديد سلاح هاي هسته اي رژيم صهيونيستي براي صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي جلب نموده و بر لزوم اقدام فوري نهادهاي مسئول بين المللي براي مقابله با اين تهديد تاكيد مي نمايند.
خداحافظي
رئيس جمهوري سوريه ظهر ديروز با بدرقه رسمي محمود احمدي نژاد تهران را ترك كرد. بشار اسد در سفر دو روزه خود به تهران با مقام معظم رهبري، رئيس جمهوري، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، دبير شوراي عالي امنيت ملي و وزير امور خارجه ديدار و گفت و گو كرد.

باشگاه احزاب
همشهري: پنجمين كنگره حزب مردم سالاري پنج شنبه اين هفته با عنوان تعميق اصلاحات مردمي با توسعه نهادهاي مدني ، ساعت 9 صبح برگزار مي شود. دبيركل حزب جوانان ايران اسلامي  نيز گفت: پنجمين كنگره حزب پنجشنبه آينده دهم اسفندماه برگزار خواهد شد. قرار است پس از پايان كنگره اعضاي حاضر در مجمع عمومي  با  هاشمي  رفسنجاني ديدار كنند. ديدار با خاتمي  نيز در برنامه پاياني كنگره قرار دارد.
ايسنا: دبير كل حزب موتلفه اسلامي در جمع مسئولان دانشجويي اين حزب با توجه به پيش روي داشتن انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در سال جديد، تصريح كرد: در اين سال سياست حزب موتلفه  اسلامي رسيدن به شعار همه با هم در راستاي وفاق همه تشكل هاي اصول گراست، حتي اگر از موتلفه اسلامي نيز افرادي در فهرست نهايي گنجانده نشوند.

اخبار كوتاه
وزارت خارجه: يك مقام وزارت امور خارجه  تركيه اعلام كرد كه منوچهر متكي در هفته  جاري براي انجام سفري دو روزه به آنكارا سفر مي كند. خبرگزاري فرانسه  گزارش داد: منوچهر متكي كه فردا به تركيه وارد خواهد شد، با عبدالله گل، همتاي ترك خود،  رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه و احمد نجدت سزر، رئيس جمهوري اين كشور ديدار و گفت و گو خواهد كرد. وي همچنين در مذاكراتي كه با هدف تقويت همكاري اقتصادي دوجانبه برگزار مي شود شركت خواهد كرد.
دولت: نشست مشترك استانداران سراسر كشور و هيات دولت عصر ديروز با حضور رئيس جمهوري برگزار شد. به گزارش همشهري، بررسي و تبادل نظر در خصوص مسائل روز كشور همچون بودجه سال 1386 از جمله مباحث مورد بحث در اين نشست بود. گردهمايي استانداران سراسر كشور نيز صبح ديروز با حضور مصطفي پورمحمدي وزير كشور برگزار شد.
وزارت كشور: معاون حقوقي پارلماني وزير كشور اعلام كرد: بخشي از دستور رئيس جمهوري مبني بر الحاق دفاتر سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ها به استانداري ها و صدور حكم معاونت استاندار براي مديران كل سازمان مديريت و برنامه ريزي در استان ها انجام شده است. محمدحسن موسي پور گفت: در حال حاضر كميته اي در زمينه تغيير ساختار تشكيلاتي و چگونگي ارتباط بين اين معاونت جديد و استانداري ها و سازمان هاي مديريت و برنامه ريزي در استانداري ها در حال بررسي و تصميم گيري است. ايسنا گزارش داد، اعلام اين خبر درحالي است كه برخي منابع خبري از احتمال منصرف شدن رئيس جمهوري از تصميم خود براي ادغام كامل سازمان مديريت و برنامه ريزي استانها در استانداري ها خبر داده بودند.
مجلس شوراي اسلامي : غلامعلي حدادعادل كه شنبه شب در راس هياتي وارد شهر قونيه تركيه شد، روز گذشته در شهر قونيه از موزه شمس تبريزي بازديد و سپس در آرامگاه مولانا جلال الدين بلخي (مولوي) از موزه مولانا و مركز فرهنگي مولانا ديدن كرد. رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين شب گذشته در آنكارا با نخبگان تركيه ديدار كرد. به گزارش ايرنا وي امروز بااحمدنجدت سزر رئيس جمهوري وبلند آرينج رئيس مجلس ملي تركيه ديدار و گفتگو مي كند.

يادداشت
پشت پرده
پيمان فروزش
پس از آنكه دو موضوع انرژي هسته اي و حقوق بشر در دنيا به عنوان دو بهانه عليه حكومت ايران مورد توجه قدرتهاي بزرگ قرار گرفت و ايران هم مصرانه بر استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي تاكيد كرد و اتهامات غربي ها را خلاف واقع  دانست، استكبار جهاني به ويژه آمريكا براي مبارزه با ايران سعي كرده اند تا نظام جمهوري اسلامي را به سوي چالش هاي داخلي سوق دهند. در اين مسير هم تلاش مي كنند تا با برنامه ريزي هاي وسيع و اجراي عمليات خرابكارانه و ايجاد جنگ كاذب رواني اوضاع داخل كشور را بحراني جلوه دهند. يكي از بارزترين مصاديق پروژه مذكور، ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني است. دشمنان سعي مي كنند تا با مستقرشدن در مرز افغانستان و پاكستان با ايران و هزينه هاي مالي فراوان، اختلاف قومي و مذهبي را در اين نقاط حساس دامن زده و افزايش دهند. از ديگر اقدامات گروه هاي تروريستي طرح ترور شيعيان و مولوي هاي اهل سنت منطقه است تا ازاين راه تنش ميان اهل سنت و شيعيان را در منطقه افزايش دهند. در تمامي اين توطئه ها به طور آشكار هدايت و برنامه  ريزي كشورهاي خارجي محسوس و مشهود است. اما نكته قابل توجه زندگي آرام قوميت هاي مختلف با مذاهب متنوع در منطقه سيستان وبلوچستان و در كنار يكديگر است.
تلاش مردم با نگاه هاي مختلف هم براي حصول وحدت در اين سالها قابل توجه و ملاحظه است و شايسته و مقتضي به نظر مي رسد كه نيروهاي امنيتي و انتظامي با سرعت با اين گونه شرارتها برخورد كرده و امنيت را به اين استان باز گردانند. در همين راستا جمع آوري سلاح هاي غيرمجاز در منطقه، خروج اتباع بيگانه، انسداد مرزها به شكل كارشناسي، كنترل مرزها به شيوه هاي نوين و همچنين تجديدنظر در روابط ديپلماتيك با پاكستان كه اين روزها جايگاه امني براي اشرار شده، مي تواند به افزايش امنيت منطقه كمك شاياني كند. از سوي ديگر نبايد فقر و بيكاري را كه گريبانگير مردم منطقه بوده و موجب گسترش زمينه هاي جرم خيزي در اين استان شده است، ناديده گرفت.
* نماينده اهل سنت زاهدان

كاندوليزا رايس اعتراف كرد:
سياست اشتباه 27 ساله آمريكا در رفتار با ايران
گروه سياسي- وزير خارجه  آمريكا با تأكيد براينكه آمريكا در 27 سال گذشته سياست هاي نادرستي را در قبال ايران اتخاذ كرده است ،گفت: شخصا پيشنهاد تغيير سياست واشنگتن نسبت به تهران را مطرح كرده ام.
كاندوليزارايس  كه بار ديگر به خاورميانه سفر كرده است در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العربيه كه ايرنا خبر آن را منتشر كرده است، تأكيدكرد: باتوجه به اينكه از۱۳ آبان 58 مناسبات ديپلماتيك با ايران نداشته ايم من پيشنهاد ايجاد تغيير۱?? درجه اي در سياست آمريكا نسبت به ايران را مطرح كرده ام. رايس تصريح كرد : برقراري گفت وشنود ميان ايراني ها و 3 كشور اروپايي و نيز 5 كشور عضو دايمي شوراي امنيت از پيشنهادهاي من بوده است. وي گفت : در عين حال هنوز نمي دانم چرا ايران حاضر به گفت وگو با آمريكا نشده است .
افزايش درخواست ها براي مذاكره
در همين حال هيلاري كلينتون، سناتور دموكرات و كانديداي انتخابات رياست جمهوري سال 2008 در آمريكا نيز با تاكيد بر اتخاذ رويكرد ديپلماتيك در قبال ايران، خواستار گفت وگوي واشنگتن با تهران شد. به گزارش ايسنا وي با اشاره به اينكه مذاكره با ايران نشانه  قدرت است و نه نشانه  ضعف ،افزود: من به طور مستمر از جورج بوش خواسته ام با ايران و سوريه صحبت كند. بيل ريچاردسون، ديگر نامزد دموكرات پست رياست جمهوري آمريكا نيز در گفتگو با خبرگزاري آسوشيتدپرس از دولت بوش خواست تا با ايران درباره اوضاع خاورميانه و تعيين جدول زماني براي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق وارد مذاكره شود. همچنين گريگوري شولتي نماينده آمريكا در آژانس بين المللي انرژي اتمي هم بر لزوم عدم اعمال فشار نظامي برضد ايران تاكيد و تصريح كرد : اعلام آمادگي ايران براي انجام گفتگو نشانه خوبي است .

تأكيد۱۷۰ نماينده مجلس:
امنيت در سيستان و بلوچستان بايد تقويت شود
گروه سياسي به دنبال جريانات تروريستي اخير در شهر زاهدان كه منجر به شهادت مظلومانه عده اي از شهروندان، زنان، كودكان و مردم بي دفاع اين شهر شد و همچنين ترور ناجوانمردانه جمعي از كاركنان سپاه پاسداران و نيروي انتظامي، 170 تن از نمايندگان در بيانيه اي از رئيس جمهور خواستند در جهت تقويت مديران سياسي-امنيتي و اجرايي اين استان دستور لازم را صادر كند.
در اين بيانيه منشاء مداخله اقدامات اخير ، خارج از كشور عنوان شده و نمايندگان ضمن محكوم كردن حوادث اخير از دولت خواسته اند با درايت و جديت و با برنامه اي روشن و مدون از بروز و ظهور هر گونه اقدامات تروريستي جلوگيري نموده و شبكه و منشاء داخلي و خارجي آن را شناسايي و منهدم نمايد.
نمايندگان همچنين از قوه قضائيه خواستند بدون فوت وقت و تساهل و تسامح با متجاوزين به نفوس مردم برخورد و حكم خداوند متعال را در موردشان اجرا نمايند.
تجديد نظر در داوري
جشنواره فيلم فجر
۴ نماينده در تذكري به وزير ارشاد خواستار ضرورت بررسي و تجديدنظر در نحوه داوري جشنواره فيلم فجر و احقاق حقوق تضييع شده افراد ذيحق شدند.
۱۵ نماينده سرشناس مجلس هم به وزير امور خارجه در مورد لزوم پيگيري بازسازي بارگاه و حرم مطهر امامين عسگريين (ع) از طريق مجاري رسمي كه هنوز پس از يكسال بازسازي انجام نگرفته است، تذكر دادند.
۳ نطق و 3 نكته
روز گذشته حميدرضا كاتوزيان نماينده تهران بسياري از عقب ماندگي ها و بي كيفيتي ها را در توليدات صنعتي حاصل مديريت هاي ناكارآمد دانست. وي كه در نطق پيش از دستور خود سخن مي گفت اظهار داشت: اصلاح مديريت ها و به كارگيري افراد شايسته از موضوعاتي است كه بسيار از آن گفته شده ولي هنوز اراده و عزم جدي در عملي شدن همه جانبه آن ملاحظه نمي شود.
محمدحسين فرهنگي نماينده تبريز هم در نطق خود تاكيد كرد: آذربايجان مسأله امنيتي ندارد اما نياز مبرم به توجه در خواسته ها و نيازهاي فرهنگي و بومي دارد. وي همچنين با استناد به سخنان مقام معظم رهبري وجود هر گونه بحران را در كشور نفي كرده و خواستار حمايت از دولت شد. سيدحسن عباسي نماينده محلات و دليجان نيز از تشكيل فراكسيون گردشگري و ميراث فرهنگي خبر داد و گفت: تجربه ساليان اخير نشان مي دهد كه مجلس در راستاي بهبود گردشگري گام موثري برنداشته و دولت نيز چنين عمل كرده است.
طرح هاي غيرقابل پذيرش
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با اشاره به پيشنهادهاي جديدي كه در باره برنامه هسته  اي ايران از سوي برخي كشورهاي غربي ارائه شده است گفت: تقريبا محتواي همه طرح هايي كه ارائه شده به گونه اي مساله تعليق فعاليت هسته اي ايران را مدنظر دارند و از اين رو قابل پذيرش نيستند مگر اينكه پيشنهاد دهندگان بخواهند در طرح خود تغييري ايجاد كنند. علاءالدين بروجردي همچنين از سفر جمعي از اعضاي كميسيون امنيت ملي به اسپانيا خبر داد.

در جلسه مشترك هيات وزيران و استانداران بررسي شد
تمهيدات ويژه دولت براي نوروز
گروه سياسي- در جلسه روز گذشته هيات وزيران كه با حضور استانداران برگزار شد، تمهيدات استقبال از نوروز و نحوه نظارت و كنترل بر قيمت ها و پيشگيري از گراني هاي احتمالي پايان سال، تامين امنيت جاده ها و تدارك تسهيلات بين راهي مناسب بررسي و در خصوص اين موضوعات تصميم گيري شد.
محمود احمدي نژاد عصر ديروز در جلسه مشترك هيات وزيران و استانداران كه در نهاد رياست جمهوري برگزار شد، ضمن ارائه تحليلي از اوضاع كشور، بار ديگر از حضور چشمگير و مقتدرانه ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن امسال تمجيد و قدرداني كرد.
رئيس جمهوري با بيان اينكه مديران اجرايي كشور بايد ضمن توجه مداوم به خواسته هاي اصلي مردم براي تامين نيازها و رفاه و آسايش بيشتر آنان تلاش خستگي ناپذير داشته باشند، تاكيد كرد: مسئولان بايد با تلاش و كار مستمر و برنامه ريزي شده پاسخگوي دغدغه هاي مهم مردم از جمله در زمينه تامين مسكن، اشتغال جوانان و رفاه و آسايش باشند كه تحقق اين امر با توجه به وجود عزم و همت جدي مسئولان خدمتگزار، پرتلاش، كارآمد و مومن در دولت نهم دور از دسترس نيست.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،احمدي نژاد با بيان اينكه مبارزه با مفاسد در سال 86 بايد قوي تر ادامه يابد و اين امر نبايد هيچگاه در پيچ و خم كارهاي روزمره به فراموشي سپرده شود، تاكيد كرد: همه مسئولان و به ويژه استانداران بايد با شناسايي و برخورد قاطع با هر نوع از مصاديق مفاسد از جمله پارتي بازي و اعمال نفوذ از ادامه و انجام امور خلاف و تضييع حقوق مردم جلوگيري كنند و استانداران بايد در جلسات مخصوص و منظم نسبت به پيگيري مبارزه با مفاسد اداري و اقتصادي تا ريشه كني آن اقدام كنند و خوشبختانه با اقداماتي كه تاكنون صورت گرفته، بسياري از مشكلات و مفاسد كاهش يافته است.
رئيس جمهوري با تاكيد بر اينكه مسئولان دستگاه هاي اجرايي بايد با دقت و كار كارشناسي هزينه هاي جاري غير ضروري را پالايش و حذف كنند، گفت: امسال، سال كار و تلاش و اجراي طرح هاي عمراني بود و سال 86، سال تلاش و فعاليت همراه با صرفه جويي در هزينه هاي جاري است.
وي با تاكيد بر لزوم اطلاع رساني بهتر دستگاه هاي اجرايي كشور از خدمات انجام شده به مردم تصريح كرد: برخي ها تلاش دارند با چند برابر كردن ضعف هاي موجود و يا القاي اشكالاتي كه وجود ندارد ذهن مردم را مشوش كرده و به نااميدي و يأس دامن بزنند.
نقشه هاي هدايت شده
وزير كشور تأكيد كرد:حوادث تروريستي اخير در استان سيستان و بلوچستان نشان از طراحي هاي مشخص و نقشه هايي دارد كه بطور مشخص، كاملا هدايت شده و برنامه ريزي شده در كشور انجام مي شود.
مصطفي پورمحمدي صبح ديروز طي سخناني در جمع استانداران سراسر كشور كه خبر آن را روابط عمومي وزارت كشور منتشر كرد،با تأكيد بر بهم پيوستگي و هماهنگي رفتار مديران اجرايي مناطق كشور گفت:در برابر تفرقه افكني و اقدامات خرابكارانه برخي قدرت هاي بزرگ در ايران، بايد روحيه مقاومت را با قدرت بروز داد و با انسجام اينگونه اقدامات در تصميمات، تهديدات خارجي را بي اثر كرد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |