دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۱۰ - Feb 19, 2007
خودكشي راننده، راز جنايت را فاش كرد
راننده جنايتكار پس از 14 سال كار با نماينده شركت خودروسازي، او را به قتل رساند
014616.jpg
گروه حوادث- راننده شخصي نماينده يك شركت خودروسازي وقتي صاحبكارش متوجه سرقت او شده و قصد اخراجش را داشت، توطئه مرگباري را طراحي كرد تا وي را به قتل برساند.
شامگاه يكشنبه۲۲ بهمن ماه، وقتي يك كارگر شهرداري اصفهان در تماسي با كلانتري 28 المپيك از كشف جسد مرد ميانسالي در داخل نهر خشك شده  خيابان برازنده خبر داد، با حضور كارآگاهان جنايي و محمد رضا قنبري بازپرس شعبه اول دادسراي اصفهان شناسايي هويت مقتول و يافتن علت مرگ او آغاز شد.
در بررسي هاي اوليه مشخص شد مقتول شيك پوش در اثر وارد آ مدن ضربات سنگين با يك جسم سخت به سرش به قتل رسيده و جنايتكاران براي آنكه راز اين قتل فاش نشود، جسدش را به نهر خشك شده منتقل كرده اند.
در حاليكه با انتقال جسد به پزشكي قانوني تحقيقات براي شناسايي هويت قرباني آغاز شده بود، يك روز بعد مردي با مراجعه به پزشكي قانوني، جسد را شناسايي كرده و به ماموران گفت جسد متعلق به برادرش به نام پرويز است كه مدير يكي از نمايندگي هاي خودروسازي در اصفهان است.
با مشخص شدن اين موضوع، كارآگاهان جنايي پليس به بازجويي از دوستان و اقوام مقتول دست زده و در جريان اين تحقيقات بود كه آنها دريافتند مقتول از مدتي قبل با راننده شخصي خود به نام مرتضي اختلافاتي داشته است، به اين ترتيب فرضيه دخالت اين مرد در جنايت مطرح شد.
اين فرضيه پليسي هنگامي كه ماموران در بازرسي خانه قرباني جنايت با برگه دست نويسي كه در آن مرد راننده به صورت كتبي به صاحبكارش تعهد داده بود، روبرو شدند قوت گرفت، اين در حالي بود كه مرد ثروتمند هيچ شكايتي از راننده خود در دادگاه مطرح نكرده بود.
به اين ترتيب مرد راننده به همراه چند مظنون ديگر بازداشت شده و تحت بازجويي قرار گرفت، اما به دليل آنكه مدارك كافي درباره دخالت او در جنايت وجود نداشت آزاد شد.
نمك خوردم، نمكدان شكستم
درحالي كه تحقيقات براي يافتن عامل جنايت ادامه داشت، به كارآگاهان پليس خبر رسيد مرد راننده پس از پايان بازجويي ها، دست به خودكشي زده اما نجات يافته است.
به اين ترتيب، بازپرس پرونده بار ديگر به بازجويي از مرد راننده پرداخت و اين بار وي با اعتراف به جنايت مرگبار، پرده از راز قتل صاحبكارش برداشت. وي به بازپرس قنبري گفت: از 14 سال قبل براي مقتول كار مي كردم، او مدتي بعد از شروع به كار به من اعتماد كرده و مرا بعنوان راننده شخصي اش استخدام كرد. ارتباط كاري ما ادامه داشت تا اينكه 2سال قبل از اطمينان وي سوءاستفاده كرده و از خانه اش مقداري سكه هاي قديمي سرقت كردم. وقتي كه او متوجه موضوع شد، آبرويم را نبرد اما از من تعهد گرفت تا ديگر دست به سرقت نزنم و دوباره به من اجازه داد به كارم ادامه دهم.
چند وقت قبل او دوباره متوجه شد دست به سرقت زده ام و در حاليكه از اين موضوع دلگير شده بود به من گفت: قصد اخراجم را دارد، ولي چون آخر سال است تا وقتي كه كاري پيدا كنم به من مهلت مي دهد.
وقتي كه اين موضوع را شنيدم تصميم گرفتم او را به قتل برسانم، موضوع را به يكي از دوستانم به نام محسن گفتم و او نيز قبول كرد تا مرا در اجراي نقشه شوم همراهي كند.
شب حادثه مثل هميشه به دنبالش رفتم. بعد از طي مسافتي محسن كه عقب نشسته بود با ميله آهني چند ضربه به سرش كوبيد و او را به قتل رسانديم، بعد جسدش را در نهر آب رها كرده و فرار كرديم.
بر پايه اين گزارش، با اظهارات راننده جنايتكار، محسن نيز دستگير و به شركت در اين جنايت اعتراف كرد.

متهم به شركت در انفجار زاهدان :
فقط به خاطر پول دست به جنايت زدم
014622.jpg
زاهدان- خبرنگار همشهري: متهم به شركت در بمب گذاري زاهدان روز گذشته در نخستين جلسه محاكمه اش گفت: من مردي بي سواد هستم وتنها براي بدست آوردن پول وارد گروهك عبدالمالك ريگي شدم.
بنا بر اين گزارش در نخستين جلسه رسيدگي به اتهامات يكي از عاملان بمب گذاري اخير زاهدان كه عصر ديروز با حضور اولياي دم و جمعي از خانواده شهدا و ايثارگران در سالن شهيد بهشتي دادگستري استان سيستان و بلوچستان برگزار شد، در ابتدا دادستان به بيان كيفرخواست متهم پرونده پرداخت و با اشاره به اتهامات وي از دادگاه اشد مجازات را براي او درخواست كرد.
پس از آن وقتي ابوالفضل ماهگلي، قاضي دادگاه، از متهم ( ن .ش) خواست در خصوص اتهامات وارده از خود دفاع كند، متهم با حضور در جايگاه دفاع با اعتراف به دست داشتن در سرقت مسلحانه از بانك رفاه، ترور 4 مامور پليس در خيابان بزرگمهر زاهدان و شركت در بمب گذاري ميدان ثارالله كه به شهادت 12 سرنشين اتوبوس انجاميد گفت: من 45 روز است كه وارد گروه عبدالمالك ريگي شده ام و تنها هدفم از اين عمليات فقط به دست آوردن پول بوده است.
متهم ادامه داد: من سواد چنداني ندارم و از اعمال خويش به شدت نادم و پشيمان هستم.
وكيل تسخيري متهم نيز با بيان اينكه موكلش به شركت در 3 عمليات مذكور اعتراف كرده و اكنون نادم و پشيمان است از دادگاه خواست ابراز ندامت متهم را هنگام صدور حكم در نظر بگيرد.
پس از اظهارات وكيل تسخيري متهم ، قاضي دادگاه با بيان اينكه به زودي حكم صادره از سوي دادگاه اعلام خواهد شد ختم جلسه را اعلام كرد.

معاون دادسراي جنايي تهران خبر داد:
دستگيري مدعي مربيگري فوتبال
گروه حوادث- كارآگاهان پليس تحقيقات از مردي كه در داخل خودروي وي تجهيزات پليسي كشف شده است را در حالي آغاز كرده اند كه اين مرد مدعي است مربي يكي از تيم هاي فوتبال كشور است.
ساعت 14و۳۰دقيقه شنبه گذشته، ماموران گشت آگاهي درحوالي يكي ازبزرگراه هاي تهران متوجه راننده يك خودرو سواري سمند شدند كه بي سيم مخصوص پليس را درست داشت، وقتي ماموران دستور توقف خودرو را صادر كردند، دربازرسي از داخل خودرو يك باتوم الكتريكي ، بي سيم ويك قمه كشف شد.
قاضي رضا جعفري معاون دادسراي جنايي پايتخت روز گذشته با اعلام اين خبرگفت : با كشف اين وسايل در حالي كه راننده دليل موجهي براي
در اختيار داشتن آنها نداشت وي تحت بازجويي قرار گرفت.
در اين بازجويي ها بود كه او مدعي شد مربي يكي از تيمهاي فوتبال كشور است و به دليل آنكه خودرو متعلق به دوستش است، از وجود اين وسايل درخودرو مطلع نبوده است ولي زماني كه با ديدن بيسيم درحال وارسي آن بوده توسط پليس بازداشت شده است.
قاضي جعفري ادامه داد:تحقيقات از اين متهم درخصوص ادعاهاي وي توسط پليس ادامه خواهد يافت.

ناكامي كلاهبرداري 2 ميلياردي از مؤسسه خيريه
014619.jpg
گروه حوادث- كلاهبردار طمعكار كه درمدت چند ماه به كلاهبرداري 400 ميليون توماني از بازاريان دست زده بود، وقتي قصد داشت به كلاهبرداري 2 ميلياردي از يك موسسه خيريه دست بزند، در محاصره پليس قرار گرفت.
در نخستين ماه هاي امسال، كارآگاهان پليس پايتخت از كلاهبرداري 400 ميليون توماني يك مرد جوان كه پس از اجاره كردن يك گاراژ به كلاهبرداري از تجار و كسبه تهراني دست زده بود اطلاع پيدا كردند.
شاكيان در توضيح نحوه كلاهبرداري مرد جوان گفتند: وي مدتي قبل گاراژ بزرگي را در نزديكي ميدان محمديه كرايه كرد، ما محموله هاي خود را كه اكثرا برنج و مواد خوراكي بودند در آنجا تخليه كرده و به امانت در آنجا مي گذاشتيم، اما صبح امروز وقتي به گاراژ رفتيم متوجه شديم او نيمه شب گذشته با استفاده از چند كاميون تمامي محموله هارا كه ده ها ميليون تومان ارزش داشت بارگيري كرده و از آن زمان متواري شده است.
در حالي كه بررسي ها براي شناسايي مرد جوان آغاز شده بود مرد كلاهبردار با فروش اموال مسروقه ، مركز طبخ غذاي بزرگي درمنطقه نارمك به راه انداخت و بار ديگر با نقشه اي جديد دست به كلاهبرداري تازه اي زد .
اين كلاهبردارحرفه اي اين بار با استفاده از چك هاي مسروقه وجعلي مقادير زيادي مواد خوراكي را به بهانه استفاده در مركز طبخ غذاي خود خريداري كرد، اما قبل از سررسيد چك ها و پس از فروش اجناس خريداري شده به رستوران هاي ديگر متواري شد.
سرهنگ داوودسلطاني، معاون آگاهي تهران روز گذشته با تاييد خبر دستگيري اين مرد كلاهبردار گفت: وقتي كارآگاهان اداره 17 آگاهي پايتخت كه جستجو براي دستگيري مرد كلاهبردار را در دستور كار خود داشتند، در مسير تحقيقات خود به مركز طبخ غذاي قلابي مرد كلاهبردار رسيده و متوجه شدند وي بار ديگر به كلاهبرداري چندصد ميليوني دست زده است ، پرونده به صورت ويژه تحت بررسي قرار گرفت.
اين بار در حالي كه بررسي هاي نامحسوس كارآگاهان نشان مي داد مرد كلاهبردار در سومين نقشه خود قصد كلاهبرداري 2 ميلياردي از يك موسسه خيريه را دارد، عمليات ويژه اي براي دستگيري وي آغاز شده و پس از آنكه مخفيگاه متهم درخانه اي درخيابان طرشت شناسايي شد، وي درمحاصره پليس قرارگرفته وبازداشت شد .
اين گزارش حاكي است تحقيقات پليسي از مرد كلاهبردار كه داراي 3 سابقه كلاهبرداري است در اداره 17 آگاهي پايتخت ادامه دارد.

دستگيري كيف قاپ هاي ماشين سوار
014625.jpg
گروه حوادث- 2سارق جوان كه به جاي موتورسيكلت با خودرو پرايد كيف قاپي مي كردند، در بازجويي ها ي كارآگاهان پليس كرج به 35 فقره كيف قاپي از زنان اعتراف كردند.
اين سارقان طعمه هاي خود را از ميان زنان و دختران جواني انتخاب مي كردند كه توجه زيادي به كيف دستي  خود نداشتند و از خيابان عبور مي كردند.
شامگاه 11 بهمن ماه پس از آنكه ماموران كلانتري 17 مهرويلا ، به 2 سرنشين يك خودروي پرايد مشكوك شده و آنها را دستگير كردند، در بررسي سوابق آنها مشخص شد هر 2 نفر از سارقان حرفه اي كيف قاپي هستند كه به تازگي از زندان آزاد شده اند. در بازجويي هاي پليسي از مردان جوان آنها با اعتراف به 35 فقره كيف قاپي گفتند: بعد از شناسايي زنان و دختراني كه به كيف دستي خود توجه زيادي نداشته از كنار خيابان ها عبور مي كردند، با خودرو پرايد به آنها نزديك شده و در فرصتي مناسب دست به سرقت مي زديم. به گفته رئيس اداره آگاهي كرج، متهمان تاكنون به سرقت از 4 خانه در منطقه شاهين ويلا و بنياد نيز اعتراف كرده اند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |