دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۲ - Mar 5, 2007
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
ملايمت كن و از خشونت و ناسزا بپرهيز.

نهج الفصاحه، حديث 1969
امروز با حافظ
شمع خاور فكند بر همه اطراف شعاع
بامدادان كه ز خلوتگه كاخ ابداع
بنمايد رخ گيتي به هزاران انواع
بركشد آينه از جيب افق چرخ و در آن
آب و هوا
016299.jpg

عكس روز
016308.jpg
عكس: خبرگزاري فرانسه‎/ دانيل گارسيا
تماشاگران تيم فوتبال بوكاجونيورز آرژانتين يكي از پر سر و صدا و متعصب ترين تماشاگران فوتبال جهان به شمار مي آيند. ديروز اعلام شد سران هواداران متعصب اين باشگاه، كلاس هاي آموزشي براي تماشاگران تيم هاي اسپانيايي، مكزيكي و كلمبيايي برپا كرده اند. در اين كلاس ها به تماشاگران آموزش داده مي شود كه چگونه در ورزشگاه ها ، تمركز بازيكنان تيم حريف را به هم بزنند.

در شهر چه خبر
گوشي قاچاق
موج جديدي از فعاليت مأموران براي جمع آوري گوشي هاي قاچاق تلفن همراه آغاز شده است. از سوي ديگر مطابقت داشتن شماره سريال گوشي هاي تلفن همراه از نظر نرم افزاري با برچسب پشت گوشي، فعال شدن از طريق سيم كارت شركت ارتباطات سيار( به جزتاليا و ايرانسل) و برخورداري از گارانتي شركت هاي رسمي، 3 مشخصه گوشي هاي غير قاچاق در بازار است. همچنين گوشي هايي كه همراه با مسافران از كشورهايي نظير امارات و عربستان وارد كشور مي شوند با مشكل سرويس دهي شبكه مخابرات روبه رو خواهند شد.

گراني آهن
به نظر مي رسيد تب نوروزي قيمت ها به بازار آهن نيز سرايت كرده اما به گفته آگاهان بازار، اين بار گراني به افزايش قيمت هاي جهاني ارتباط داشت. در 2 ماه گذشته قيمت هر تن آهن در جهان۴۰ دلار و هر كيلوگرم ??? ريال افزايش يافته و به همين علت واردات آهن به كشور محدود شده است. هرشاخه تيرآهن در روزهاي گذشته بين ??? تا ??? هزار ريال گران شده  است. كارخانه ذوب آهن در روزهاي گذشته قيمت هر كيلوگرم تير آهن را يك هزار ريال افزايش داده و اين موضوع نيز يكي ديگر از علت هاي افزايش قيمت اين فلز در بازار است.

نيكو كاران قلابي
تمركز مؤسسات خيريه در كلان شهر تهران نيكو كاران جعلي را به سمت شهرهاي اطراف كوچ داده است. هم زمان با نزديك شدن به ايام برگزاري جشن نيكوكاري، افرادي با جعل عنوان مأمور مؤسسات خيريه اقدام به دريافت كمك از مردم كرج مي كنند. انجمن هاي حمايت از بيماران خاص از جمله عناويني است كه اين افراد سودجو براي پوشش كارهاي خلاف خود و اخذ وجه نقد از شهروندان به كار مي برند. مسئولان با تاكيد بر خودداري شهروندان از كمك به  اين مأموران قلابي، از آنان خواسته اند تا درصورت مشاهده اين گونه افراد مراتب را از طريق شماره تلفن ??????? به دادسراي عمومي و انقلاب كرج اطلاع دهند.

معاينه رايگان
خانه سلامت محله بهشتي در قالب طرح سلامت، معاينات رايگان پزشكي، دندانپزشكي، روانپزشكي، بينايي سنجي، شنوايي سنجي، مشاوره هاي روانشناسي، حقوقي، مددكاري اجتماعي، تغذيه، آموزش  مهارت هاي زندگي، حقوق شهروندي، بهداشت جسم و روان، امداد و كمك هاي اوليه را در 7 مركز سلامت ارائه مي كند. علاقه مندان به بهره مندي از اين خدمات مي توانند تا 27اسفند ماه به خانه سلامت بهشتي واقع در شهرري جاده قم- محله بهشتي- انتهاي خيابان فردوسي غربي- خانه سلامت محله بهشتي مراجعه كنند و يا با شماره تلفن  55962555 تماس بگيرند.

حراجي نما ها
بازرسان سازمان بازرگاني گيلان طي بازديدها ي خود ، ?? مورد حراج تقلبي را در اين استان شناسايي كرده اند. ??? مورد بازرسي در يك  ماه گذشته از حراجي هاي استان انجام شده كه ?? مورد تخلف عموماً به دليل نداشتن مجوز قانوني و درج قيمت هاي غيرواقعي بوده است. در بازرسي از واحدهاي برپاكننده حراج، فاكتورهاي خريد و فروش آنها بررسي مي شود. در اين استان هر واحد صنفي كه اقدام به حراج كند بايد ?? درصد، كالا را ارزانتر عرضه كند در غير اين صورت به عنوان گرانفروش با آنها برخورد مي شود.

آلودگي هواي تهران
016302.jpg

مسابقه با جايزه‎/۴۰
مسافران نوروزي
براساس پيش بيني ها چه تعداد از جمعيت كشور در تعطيلات نوروز 86 به سفر مي روند؟ (پاسخ را در صفحه 17 روزنامه امروز ببينيد.)
A) ه۱۵ ميليون نفر B) ه۲۰ ميليون نفر
C) ه۲۵ ميليون نفر D) ه۳۰ ميليون نفر
نحوه شركت در مسابقه: شركت كنندگان بايد يكي از گزينه هاي A ,B ,C ,D را حداكثر تا ساعت 19 امروز به شماره 3000251 و دارندگان تلفن هاي تاليا و ايرانسل به شماره 09122029165 اس ام اس كنند. به حساب 10 نفر از افرادي كه پاسخ صحيح داده باشند (5 نفر از تهران و 5 نفر از شهرستان ها) جايزه نقدي واريز مي شود. شماره تلفن همراه برندگان با حذف 3 رقم آن (و جايگزين علامت * به جاي رقم هاي حذف شده) فردا در روزنامه چاپ مي شود و همكاران ما به منظور دريافت شماره حساب بانكي با آنها تماس مي گيرند.
شماره تلفن برندگان مسابقه 39
پاسخ صحيح مسابقه 38 گزينهA بود.
016329.jpg
2 جايزه ويژه براي مشتركان SMS خبري: هر روز 2 نفر از برندگان از ميان مشتركان SMS خبري همشهري انتخاب مي شوند. اين مشتركان بايد در صورت شركت در مسابقه پس از تايپ گزينه صحيح (A, B, C, D) حروف SMS را پس از آن درج و سپس ارسال كنند. گفتني است شانس مشتركان SMS خبري، 10 برابر بيشتر از ساير شركت كنندگان است.

فرهنگسرا
۷ سين آرايي
كارگاه آموزشي و مسابقه 7سين آرايي براي خانواده ايراني با حضور بانوان و ساير اعضاي خانواده برگزار مي شود. اين برنامه آموزشي و رقابتي طي روزهاي پانزدهم تا هفدهم اسفند ماه جاري از ساعت 9 الي 18 در سالن اجتماعات فرهنگسراي تفكر ميزبان خانواده هاي ايراني است. علاقه مندان به شركت در اين كارگاه مي توانند براي ثبت نام به نشاني: شهرزيبا، شهران، بلوار شهران، نرسيده به فلكه دوم، فرهنگسراي تفكر مراجعه كنند.

نمايشگاه عكس عاشورا
واحد هنرهاي تجسمي فرهنگسراي بهمن به مناسبت فرارسيدن اربعين حسيني اقدام به برپايي نمايشگاه عكس عاشورا كرده است. اين نمايشگاه با هدف ترويج فرهنگ عاشورا و بيان احساسات مذهبي عزاداران در گالري شماره 1 فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود. بنا بر اين گزارش، در اين نمايشگاه 110 اثر هنري تا 24 اسفند ماه در معرض ديد علاقه مندان قرار خواهد گرفت. علاقه مندان جهت بازديد از اين نمايشگاه مي توانند همه روزه به جز ايام تعطيل از ساعت 9 تا 18 به نشاني: ميدان راه آهن، ميدان بهمن، فرهنگسراي بهمن مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 55312180 تماس بگيرند.

سكه، طلا و ارز
016323.jpg

بازار
دانش آموزان فراري از شير
016320.jpg
با اينكه اين روز ها در بازار آزاد شير هاي با كيفيت در انواع كاكائويي، قهوه اي، موزي، سويايي، كم چرب و پرچرب در ويترين ها خود نمايي مي كنند اما بازار شير هاي رايگان توزيعي در مدارس حكايت ديگري  دارد.
اين روز ها اگر پاي صحبت برخي دانش آموزان مدارس بنشينيم، از طعم شير هاي رايگان گله مند هستند و حتي برخي نيز از هر چه شير است رويگردان شده اند.
برهان ولي خاني، مسئول كميته شير آموزش و پرورش شهر تهران در اين مورد مي گويد: در اين مورد فقط شركت توليد كننده شير پاسخگو است، زيرا آموزش و پرورش تنها توزيع كننده شير است.
به گفته وي مديران مدارس، نماينده آموزش و پرورش در مدارس هستند و بايد به تاريخ شير مصرفي دانش آموزان توجه كنند و اگر مورد مشكوكي ديدند بايد بلافاصله به كارشناس منطقه آموزش و پرورش اطلاع داده شود.
اگر خانواده ها در اين خصوص شكايتي دارند با مجمع شير آموزش و پرورش شهر تهران با شماره تلفن 88979512 تماس بگيرند.

تلويزيون
016326.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
هديه 20 ساله
پدر خوسه ناخداي كشتي بود. تا 3 روز ديگر به خانه مي رسيد. طوفان كه آغاز شد در خبر راديو، از غرق كشتي گفتند و از دزدان دريايي. 20 سال بعد خوسه كه عضو گارد ساحلي بود حين بازرسي قايق قاچاقچي ها به يك ماكت كشتي برخورد و امضاي پدرش را پاي آن ديد كه براي 4 سالگي او هديه آورده بود.
جي بوير‎/ اسدالله امرايي

گشتي در دنياي خبرها
تبرئه راننده متخلف
كوآلالامپور: چندي پيش يك مأمور مخفي پليس مردي 42 ساله را حين رانندگي در حال اصلاح صورتش با ريش تراش ديد. به همين دليل بلافاصله موضوع را گزارش داد و اين مرد به دادگاه احضار شد. اين مرد كه با وكيل در دادگاه حاضر شده بود پس از دفاع از خود سرانجام ثابت كرد كه در طول زندگي خود ريش تراش نداشته و احتمالاً در حين رانندگي مشغول پاك كردن صورتش با دست بوده است. به هر حال قاضي پرونده او را تبرئه كرد. با اين وجود مأمور پليس تأكيد مي كند اين مرد حين رانندگي فرمان را رها كرده بود و با ريش تراش صورتش را اصلاح مي كرد.
فرار از مرگ
وين: يك دختربچه 11 ساله خود و مادرش را از مرگ حتمي  نجات داد. داستان از اين قرار بود هنگامي  كه اين مادر پشت فرمان در يك جاده رانندگي مي كرد ناگهان احساس سرگيجه كرد كه چند دقيقه بعد پشت فرمان بيهوش شد و از حال رفت. اما دختربچه كه در صندلي عقب نشسته بود خونسردي خود را حفظ كرد، بلافاصله خودش را به صندلي جلو رساند و كنترل فرمان را در دست گرفت. وي سپس پاي مادر را از روي پدال گاز كنار زد و خودرو را به يك تير چراغ برق كوبيد تا اين كه متوقف شود. مأموران پليس مي گويند در صورتي كه اين دختربچه خودرو را كنترل نمي كرد به طور حتم زير خودروهاي باند برگشت جاده له مي شدند.
گوش و كبد در بسته پستي
ميشيگان: يك زوج در آمريكا با گشودن يك بسته پستي شوكه شدند چون محتويات اين بسته حاوي اندام انسان از جمله كبد و گوش بود. داستان از اين قرار بود كه يك دانشگاه از چين اين اندام را براي انجام تحقيقات بيشتر به آدرس دانشگاه ميشيگان ارسال كرده بود اما مشخص نيست كه به چه دليل مأموران پست اين بسته پستي را به خانه اين زوج تحويل دادند. گفته مي شود كه خانم خانواده پس از گشودن اين بسته از شدت ترس غش كرد و براي چند دقيقه بيهوش شد.
تاكسي با بوي سير
پكن: شهر پكن در سال 2008 ميزبان رقابتهاي المپيك است اما يكي از مشاوران سياسي دولت اين كشور هشدار داده بوي نامطبوع فضاي داخل تاكسي هاي اين شهر، لطمه بزرگي به ميزباني چيني ها وارد خواهد كرد. بر اساس گزارش اين مشاور سياسي،در بيشتر تاكسي هاي اين كشور بوي تند سير به مشام مي رسد چون رانندگان تاكسي علاوه بر اين كه به بهداشت فردي خود اهميت نمي دهند، داخل تاكسي سيگار مي كشند، غذا مي خورند و مي خوابند.
داوري در 87 سالگي
لندن: يك داور 87 ساله در انگليس هنوز هم به قضاوت بازيهاي فوتبال مي پردازد. وي كه از 50 سال پيش تاكنون به حرفه  داوري مشغول بوده هم اكنون 3 بار در ماه در بازيهاي فوتبال قضاوت مي كند. اين مرد در جواني كارمند شركت راه آهن بود كه پس از جنگ جهاني دوم شغل خود را از دست داد و به صورت آماتور ورزش فوتبال و بوكس انجام مي داد. او اين روزها به قضاوت بازيهايي مي پردازد كه بازيكنان آن 70 سال از وي جوان تر هستند اما هنوز هم پا به پاي آنها مي دود. در حال حاضر پيرترين داور فعال فوتبال انگليس 90 ساله است.
نيويورك فلج شد
016305.jpg
نيويورك: بارش شديد باران در نيويورك منجر به جاري شدن سيل و آب گرفتگي در اين شهر و حومه آن شد. شدت آب گرفتگي در برخي خيابانها به حدي بود كه شهروندان مجبور به تخليه محل كار و خانه خود شدند. اين تصوير كه ديروز صبح ثبت شده يكي از خيابان هاي شهر نيويورك را نشان مي دهد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
سلامت
شهري
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |   سلامت   |  
|  شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |