دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۲ - Mar 5, 2007
تعقيب اينترپل مالزي براي شكاركلاهبردار ايراني
تحقيقات براي يافتن مردي كه به بهانه ويزاي كار اروپا از ايرانيان كلاهبرداري مي كرد ، آغاز شد
گروه حوادث- با دستور بازپرس دادسراي فرودگاه تهران ، كارآگاهان اينترپل مالزي دست به تحقيقات گسترده اي براي يافتن مخفيگاه يك مرد ايراني زده اند، اين مرد با همدستي همسر و خواهرزنش به بهانه تهيه ويزاي كار در اروپا، از بيش از 18 مسافر ايراني كلاهبرداري كرده است.
تحقيقات تخصصي پليس براي شناسايي اعضاي اين خانواده كلاهبردار زماني آغاز شد كه مردي با مراجعه به شعبه اول بازپرسي در دادسراي فرودگاه از آنها به اتهام كلاهبرداري شكايت كرد. اين مرد در توضيح ماجرا به بازپرس مهاجري گفت: مدتي پيش در حالي كه براي تهيه ويزاي كار به سفارت يكي از كشورهاي اروپايي در تهران رفته بودم با 2 زن جوان كه سوار ماشين گرانقيمتي بوده و لباسهاي شيك و گرانقيمتي پوشيده بودند آشنا شدم، آنها ادعا مي كردند رابطي در كشور مالزي دارند كه مي تواند به راحتي ويزاي كار كشورهاي اروپايي را برايم تهيه كند و تا كنون ده ها نفر از طريق وي به اروپا مسافرت كرده و زندگي خوبي در آنجا دارند.
اين مرد ادامه داد: من كه فريب ظاهر و حرف هاي اين دو زن را خورده بودم، از آنها خواستم براي من هم ويزا تهيه كنند و قرار شد براي انجام اين كار 8 ميليون تومان به آنها بدهم. چند روز بعد در حالي كه با فروش تمامي اثاثيه و وسايل زندگي ام توانسته بودم اين مبلغ را تهيه كنم با يكي از آنها تماس گرفتم و پس از پرداخت 8 ميليون تومان به وي، منتظر ماندم تا برايم ويزاي مالزي تهيه كند.
اين زن به من گفته بود كه شوهرش در مالزي منتظر من است و وقتي به اين كشور رفتم او بقيه كارها را انجام مي دهد اما يك هفته بعد زماني كه وارد مالزي شدم مردي كه قرار بود برايم ويزا تهيه كند پس از آنكه مرا به يك هتل برد در همانجا رهايم كرد و متواري شد، دو هفته در اين كشور سرگردان بودم تا اينكه با كمك سفارت ايران در مالزي به تهران برگشتم و تصميم گرفتم از مرد كلاهبردار و همسرش شكايت كنم.
پس از اظهارات شاكي پرونده، به دستور بازپرس مهاجري تحقيقات پليسي آغاز شد و ماموران در مكاتبه با سفارت ايران در مالزي متوجه شدند به جز اين شاكي، افراد زياد ديگري هم فريب اين باند را خورده و مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوي پليس، اعضاي اين باند يك مرد و 2 زن هستند كه زنان جوان وظيفه داشتند طعمه ها را در ايران شناسايي كرده و پس از فريب آنها و دريافت مبالغ ميليوني، آنها را نزد سردسته باند در مالزي بفرستند. سردسته باند نيز چند روزي از اين افراد را در يك هتل يا مسافرخانه نگهداري كرده و پس از آنكه تمامي پول هاي همراه شان را به سرقت مي برد، آنها را رها كرده و متواري مي شد. در حالي كه بررسي هاي كارآگاهان نشان مي دهد اعضاي اين باند تا كنون حداقل از 18 نفر و از جمله يك خانواده 5 نفري مبالغ كلاني كلاهبرداري كرده اند، بازپرس شعبه اول دادسراي فرودگاه ضمن صدور دستور شناسايي و دستگيري دو زن جوان در تهران، به كارآگاهان اينترپل ايران نيز مأموريت داد با همكاري اينترپل مالزي، سردسته باند را در اين كشور شناسايي و بازداشت كنند.

با تاييد حكم در ديوان عالي كشور
سايه مرگ بر سر جنايتكار فلاح
فرح- مقتول
016275.jpg
016272.jpg
گروه حوادث- مرد جواني كه در جنايتي فجيع دختر جوان عراقي را پس از كشاندن به خانه اش به قتل رسانده و مثله كرده بود، با تاييد حكم اعدامش ، يك گام ديگر به چوبه دار نزديك شد.
اين حادثه وحشتناك عصر بيست و يكم شهريور 84 و هنگامي فاش شد كه زن جواني پس از بازگشت به خانه خود در خيابان فلاح ، در جلوي در حياط، همسر خود را در حالي كه كيسه مشكي رنگ در دست داشت و از او مي خواست به خانه نرود ديد، اين زن با تصور اينكه شوهرش در نبودن او دست به كار خلافي زده است، به سرعت به خانه پاي گذاشت و در كمال ناباوري با جسد مثله شده زني روبه رو شد كه در داخل خانه افتاده بود.
زن جوان كه از ديدن اين منظره وحشتناك شوكه شده بود، ماجرا را به ماموران كلانتري 161 اطلاع داد و به اين ترتيب لحظاتي بعد با گزارش موضوع بازپرس جنايي پايتخت و كارآگاهان ويژه بررسي قتل با حضور در صحنه جنايت تحقيقات خود را آغاز كردند و در نخستين مرحله با انتقال جسد مقتول به پزشكي قانوني مشخص شد جسد متعلق به زن جواني به نام فرح است كه در آن نزديكي زندگي مي كرده و زمان جنايت نيز براي خريد نان از خانه خارج شده است .
پليس جنايي تهران در شاخه ديگري از تحقيقات توانست در مدت كمتر از 24 ساعت از فرار مرد جنايتكار وي را در بوستان ملك دستگير كند و به اين ترتيب وي با اعتراف به قتل در توضيح ماجرا گفت: لحظاتي قبل از جنايت با زن جوان در خيابان برخورد كردم و او را در غياب همسرم به بهانه اي فريب داده و به خانه كشاندم، اما وقتي كه وي در خانه متوجه نقشه شوم من شد، شروع به داد و فرياد كرد، من كه دستپاچه شده بودم براي ساكت كردن او جلوي دهانش را گرفتم و سپس گلويش را آنقدر فشار دادم تا اينكه جان باخت، بعد از آن براي آنكه راز جنايتم فاش نشود او را مثله كردم و مي خواستم جسد را به اين طريق از خانه خارج كنم كه همسرم سر رسيد و راز جنايتم فاش شد. با اين اعترافات وقتي پرونده مرد جوان كه داراي 3 سابقه كيفري بود در اختيار قضات شعبه 71 دادگاه كيفري قرار گرفت، پس از دفاعيات اين مرد قضات دادگاه وي را گناهكار شناخته و به قصاص نفس (اعدام) و به اتهام جنايت بر ميت به پرداخت ديه محكوم كردند. با تاييد اين حكم از سوي قضات ديوان عالي كشور، جوان جنايتكار يك گام ديگر به اعدام نزديك شد.

جيب برهاي مترو را شناسايي كنيد
چاپ تصاوير بدون پوشش چهره با مجوز قضايي صورت گرفته است
016278.jpg
016281.jpg
016284.jpg
016287.jpg
گروه حوادث- با دستگيري 4 جيب بر جوان، بازپرس پرونده از كساني كه در ايستگاه هاي مترو و اتوبوس از آنها سرقت شده است، درخواست كرد سارقان را شناسايي كنند.
۲۳ بهمن ماه ماموران كلانتري 113 بازار به 4 پسر جوان به عنوان جيب بر مظنون شده وآنان را بازداشت كردند كه متهمان در جريان بازجويي هاي پليسي به چندين فقره جيب بري اعتراف كردند . سرهنگ داوود سلطاني معاون آگاهي پايتخت روزگذشته با توضيح اين خبر گفت: بعد از انتقال متهمان به پايگاه هفتم آگاهي مشخص شد سارقان داراي سابقه كيفري هستند، به اين ترتيب بازپرس پرونده با صدور دستور چاپ عكس متهمان بدون چشم بند ازشهرونداني كه ازسوي اين سارقان جيب بر مورد سرقت قرارگرفته اند خواست با مراجعه به پايگاه 7 و يا تماس با شماره 33116035 پليس رادر جريان قراردهند.

شاهدي كه راز مرگ در دست اوست
016269.jpg
گروه حوادث - قاضي دادسراي ناحيه 14، از راننده وانتي كه شاهد تصادف مرگباري در اتوبان افسريه بوده است، در خواست كرد براي دادن سرنخي از يك راننده فراري به پليس مراجعه كند.
در جريان اين تصادف مرگبار كه بعدازظهر هفتم بهمن ماه و در اتوبان افسريه رخ داد، 2 سرنشين زن يك خودروي سفيد رنگ، بعد از برخورد با موتور يك مرد پيك موتوري 40 ساله به نام علي رضا به جاي رساندن وي به بيمارستان از محل گريختند. اما يك عابر، مرد مصدوم را كه وسط اتوبان بيهوش افتاده بود، براي جلوگيري از وقوع حادثه اي تلخ تر به كنار اتوبان كشاند و سپس راننده فداكار يك وانت نيسان، بدن بي رمق اين پيك موتوري را به خانه اش در خيابان جيحون رساند. اين مرد كه بعد از تصادف به حالت كما فرو رفته بود، همان روز دچار مرگ مغزي شد و با رضايت خانواده اش 5 عضو وي روز هشتم بهمن به 5 بيمار منتظر اهداي اعضا پيوند زده شد. در حالي كه بررسي ها براي يافتن خودروي فراري ادامه دارد، بازپرس پرونده از راننده وانت كه با كمك خود علي رضا را به خانه اش رسانده و همچنين عابري كه او را به كنار اتوبان كشيده است خواست برا ي تسريع در دستگيري راننده فراري به كلانتري 156 افسريه مراجعه كرده و در پيدا كردن راننده خودروي فراري كمك كنند.

تاييد حكم جوان تيرانداز
گروه حوادث- حكم اعدام جوان تيرانداز كه براي فرار از بازرسي پليسي، يك مأمور گشت را با شليك گلوله از پاي درآورده بود، از سوي قضات شعبه 37 ديوان عالي كشور تاييد شد.
اين پسر جوان كه آرش نام دارد، عصر پنجشنبه ?? ارديبهشت ماه 84 ، در درگيري با گشت پليس يك مأمور پليس به نام غلامرضا طريقي را به شهادت رسانده و فرار كرد.
اين مرد جوان كه۲ ماه بعد از جنايت خودش را تسليم كرده بود، در جريان محاكمه در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران مدعي شد: قتل مأمور پليس به يكباره رخ داده و وي قصد شليك به مأمور را نداشته است.
۵ قاضي دادگاه كيفري با توجه به اقرار صريح متهم به قتل، وي را به قصاص نفس محكوم كردند و اين حكم از سوي قضات شعبه 37 ديوان عالي كشور مورد تاييد قرار گرفت.

تغيير حكم از قطع دست به 6 سال زندان
گروه حوادث- 2 سارق خودرو با نقض حكمشان از سوي قضات ديوان عالي كشور از مجازات قطع 4 انگشت دست راستشان رهايي يافتند.
اين 2 سارق پس از دستگيري از سوي ماموران اداره آگاهي تهران به 9 فقره سرقت خودروهاي مدل بالا در جنوب تهران اعتراف كرده و در توضيح نحوه سرقت گفتند با شكستن قفل پدال،فرمان و شكستن شيشه اتومبيل ها در نيمه هاي شب اقدام به سرقت مي كرده اند. با اين اعترافات پرونده براي رسيدگي در اختيار شعبه 1143 مجتمع قضايي بعثت قرار گرفت و قاضي دادگاه بعد از بررسي پرونده و برگزاري جلسه محاكمه، متهمان پرونده را به اتهام 9فقره سرقت به قطع انگشت دست راست محكوم كرد. با اعتراض 2 متهم و بررسي پرونده در ديوان عالي كشور حكم صادره نقض شد و پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه هم عرض 1147 ارسال شد. قاضي دادگاه با برگزاري جلسه محاكمه هر يك از متهمان را به تحمل 3 سال زندان و رد مال محكوم كرد. اين حكم از سوي قضات شعبه 36 دادگاه تجديد نظر استان تهران تاييد شد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
بـورس
بين الملل
سياسي
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |   سلامت   |  
|  شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |