دوشنبه ۸ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۲۱ - Jun 28, 2004
فردا در جلسه علني شورا بررسي مي شود
طرح ممنوعيت برگزاري هرگونه نمايشگاه در محل دائمي نمايشگاه  ها
مهندس چمران: متاسفانه نمايشگاه خودرو بدون هماهنگي با شوراي شهر و شهرداري تهران برگزار شد و اعضاي شوراي شهر نيز از طريق رسانه ها از برگزاري نمايشگاه مطلع شدند
008928.jpg
گروه شهري: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از برگزاري نمايشگاه خودرو در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي بدون هماهنگي با مديريت شهري و نيز عدم رعايت مفاد تفاهمنامه مربوطه انتقاد كرد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران ديروز در پايان هفتاد و هفتمين جلسه علني (بدون حضور مستمع) شوراي شهر در جمع خبرنگاران گفت: با اينكه از قبل براي برگزاري نمايشگاه ها در محل دائمي نمايشگاه هاي تهران تفاهمنامه اي وجود داشته است ولي متاسفانه نمايشگاه خودرو بدون رعايت مفاد اين تفاهمنامه و هماهنگي با شوراي شهر و شهرداري برگزار شد و سنگيني ترافيك و سلب آسايش برخي از شهروندان را در پي داشت.
وي افزود: مسئولان برگزاري نمايشگاه خودرو حتي با شركت واحد اتوبوسراني براي انتقال بازديدكنندگان هماهنگي نكرده بودند و اعضاي شوراي شهر نيز از طريق رسانه ها از برگزاري نمايشگاه مطلع شدند.
چمران همچنين از ارائه طرحي از سوي برخي اعضاي شوراي شهر راجع به ممنوعيت برگزاري هرگونه نمايشگاه در محل دائمي نمايشگاه ها خبر داد و گفت: اين طرح روز سه شنبه در صحن علني شوراي شهر بررسي مي شود و در صورت تصويب از اين پس اجازه برگزاري هيچ نمايشگاه ديگري در محل دائمي نمايشگاهها داده نخواهد شد.
وي در پاسخ به سئوالي درباره استفاده هاي جديد و كاربري هاي جايگزين براي محل دائمي نمايشگاهها در صورت تعطيل شدن گفت: هنوز براي محل نمايشگاه فكري نكرده ايم و در صدد هستيم تا كارايي مناسبي را براي اين محل پس از خروج نمايشگاههاي بين المللي در نظر بگيريم.
رئيس شوراي شهر درباره برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب كه هر سال در تهران برگزار مي شود نيز تصريح كرد: مسئولان امر بايد از الان براي برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب سال ۸۴ به فكر باشند و محل مناسبي را براي آن پيدا كنند.
وي در عين حال گفت: با توجه به نتايج اوليه جلسات برگزار شده بين مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و شوراي شهر مقرر شده است تا مكاني در مسير جاده كرج كه از طريق بزرگراه و مترو امكان دسترسي آسان به آن داشته باشد. براي برگزاري اين نمايشگاه اختصاص يابد.
چمران گفت كه در طرح جامع اراضي عباس آباد و حتي در طرحي كه براي توسعه اين اراضي در سال ۱۳۷۰ تهيه شد احداث چنين نمايشگاهي پيش  بيني نشده است و بهمين دليل در صدد هستيم كه پس از بررسي هاي كارشناسانه در صورت امكان نمايشگاه دائمي كتاب در اين اراضي احداث شود.
به گفته وي در طرحي كه شهرداري براي اراضي عباس آباد تهيه خواهد كرد اختصاص زمين براي احداث نمايشگاه دائم كتاب نيز پيش بيني مي شود.
وي همچنين با اشاره به لزوم انتقال نمايشگاه بين المللي به بيرون از تهران گفت: با توجه به اينكه محل احداث نمايشگاه بين المللي در شهرك واوان مشخص شده است بايد هر چه سريعتر اين محل آماده و نمايشگاهها به آنجا منتقل شود.
از سوي ديگر در جلسه ديروز شوراي شهر درباره اختصاص زمين براي احداث نمايشگاه دائمي كتاب در اراضي عباس آباد بحث و گفتگو شد و گزارشي از سوي كميسيون فرهنگي و اجتماعي  شورا در اين باره ارائه گرديد.
رئيس شوراي شهر بار ديگر تاكيد كرد كه كاربري اراضي عباس آباد براساس طرح جامع و طرحي كه در سال ۷۰ براي توسعه اين اراضي تهيه شده است، به عنوان فضاي سبز و مراكز فرهنگي مورد نياز شهر است و مراكز آموزشي را شامل نمي شود.
از سوي ديگر به گفته مهندس چمران، در جلسه شوراي شهر بحث هايي در خصوص شبكه هاي ترافيكي موجود در تهران صورت گرفت و ادامه آن به روز سه شنبه موكول شد.

فضاهاي خدماتي شهرداري چند منظوره ساخته مي شوند
008937.jpg
شهردار منطقه ۳ تهران اعلام كرد: فضاهاي خدماتي شهرداري از جمله بوستانها براي استفاده بهينه تمام گروه هاي سني شهروندان، چندمنظوره ساخته مي شوند.به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۳ تهران، دكتر علي اصغر تهراني گفت: با توجه به كمبود اراضي و گراني آنها در مناطق شمالي شهر و نيز به منظور استفاده بهينه تمام گروه هاي سني و سلايق شهروندان از فضاهاي خدماتي، بوستانهاي منطقه ۳ چندمنظوره ساخته مي شوند.
وي گفت: تك منظوره بودن بوستانها، انگيزه خاصي براي حضور شهروندان در چنين فضاهايي ايجاد نمي كند. لذا درصدد هستيم با ايجاد امكاناتي از جمله كتابخانه، سينما، آمفي تئاتر و تجهيز و تكميل وسايل بازي و سرگرمي، ميل به حضور شهروندان را در بوستانها افزايش دهيم. وي خاطرنشان كرد: پس از ساخت آمفي تئاتر و كتابخانه در بوستان صبا، به زودي عمليات ساخت ۴ سالن سينما در بوستان ملت آغاز مي شود.
شهردار منطقه ۳ گفت: به منظور استفاده مطلوب از بوستان سيدخندان، عمليات اجرائي طرح توسعه و تجهيز اين بوستان آغاز شده و به زودي ۳ پيست دوچرخه سواري مورد بهره برداري قرار مي گيرد. در اين بوستان، يك پيست دوچرخه سواري ويژه بانوان طراحي شده است.

بازپس گيري اراضي عباس آباد
008940.jpg
عضو شوراي شهر تهران از آغاز اقدامات اجرايي براي بازپس گيري اراضي عباس آباد خبر داد.خسرو دانشجو در گفتگو با خبرگزاري فارس گفت: بازپس  گيري اراضي فوق براي ايجاد كاربريهاي فرهنگي و توسعه فضاي سبز شهر يكي از مهمترين اقداماتي است كه مسئولين اجرايي شهرداري در حال اجراي آن هستند.وي گفت: برخلاف آنچه كه برخي گمان مي كنند شهرداري بر تخطي متخلفين ساختماني سرپوش مي گذارد و با ناديده گرفتن آنها، به تخلفات جنبه رسمي مي بخشد، شورا و شهرداري تهران در برابر تمام متخلفين ساختماني حتي با دستگاهها و نهادهاي دولتي به طور يكسان برخورد مي كند و تعللي در اين زمينه ندارد.

صدور پروانه ساختماني اضافه اشكوب ممنوع شد
008943.jpg
معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران با صدور اطلاعيه اي به شهرداران مناطق ۲۲گانه تهران اعلام كرد: صدور پروانه ساختماني اضافه اشكوب تا اطلاع ثانوي ممنوع است.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران در اطلاعيه معاونت شهرسازي و معماري تأكيد شده است: از آنجا كه رعايت نكردن مقررات ملي ساختمان و آيين نامه ۲۸۰۰ زلزله و نيز بررسي نشدن ايستايي ساختمان وضع موجود، در پاره اي موارد موجب ريزش ساختمانها شده، به منظور بررسي موضوع و تهيه دستورالعمل لازم در اين خصوص، صدور پروانه ساختماني اضافه اشكوب تا اطلاع ثانوي ممنوع است.

تهران نيازمند احداث روزانه ۵/۱كيلومتر بزرگراه سه بانده جديد است
008931.jpg
معاون  حمل  ونقل  و ترافيك  شهرداري  تهران  گفت :با توجه  به  ورود روزانه  ۱۴۰۰ دستگاه  خودرو و ۱۴۰۰ دستگاه  موتورسيكلت  به  خيابانهاي تهران  اين  كلان  شهر روزانه  به  احداث  ۵/۱ كيلومتر بزرگراه  جديد سه بانده  نيازمند است .حميد بهبهاني  در مصاحبه  با واحد مركزي  خبر با اشاره به  اينكه  احداث  هر كيلومتر بزرگراه  درتهران  با تملك  املاك  معارض آن  به  ۳۰۰ ميليارد ريال  اعتبار نياز دارد افزود: بااين  وضع  توليدكنندگان  خودرو بدون  برنامه  خودرو توليد مي كنند و شهرداري  بايد به تنهايي  براي  رفت  و آمد اين  خودروها درشهر بزرگراه  احداث  كند.

به رغم ده سال تأخير در راه اندازي آسانسور مترو
خط ۳ مترو تهران را ايراني ها مي سازند
008934.jpg
در برنامه ريزي هاي صورت گرفته، تهران بايد داراي هشت خط مترو در داخل شهر و پنج خط مترو در شهرهاي اقماري داشته باشد و مشهد، شيراز، كرج، اصفهان، تبريز و اهواز هر كدام با دو خط مترو بايد داراي سيستم قطار سبك شهري شوند.
مديرعامل شركت را ه آهن شهري تهران و حومه «مترو» از احتمال واگذاري ساخت خط ۳ مترو تهران به يك شركت ايراني خبر داد.
«محسن هاشمي  » ديروز در گفتگو با ايرنا افزود: با پايان تشريفات قانوني (برگزاري مناقصه بين المللي و بررسي هاي فني و مالي)، به زودي برنده مناقصه احداث خط ۳ مترو تهران كه احتمالا يك شركت ايراني است، اعلام خواهد شد.
وي گفت: طبق قرارداد، پيمانكار متعهد مي شود كليه هزينه هاي احداث مسير، ايستگاه ها و تجهيز ات ثابت و متحرك را از طريق ارائه تسهيلات مالي بلند مدت تامين نمايد.اين مسئول تصريح كرد: مذاكره با سازمان گسترش آغاز شده و به زودي با قبول تعهدات، ساخت خط ۳ متروي تهران به اين شركت ايراني داده مي شود.وي افزود: متاسفانه، ساخت آسانسورهاي مترو به شركت هاي ايران داده شده بود كه با گذشت ۱۰ سال از اين واگذاري، هنوز هيچ كاري صورت نگرفته است.
به گفته وي، به دليل نپذيرفتن تعهدات از سوي برخي از شركت هاي ايراني در ساخت تجهيزات مترو اين بار شركت گسترش بايد تعهدات سختي را بپذيرد.
هاشمي با اشاره به واگذاري احداث خط ۴ مترو به يك شركت چيني گفت: درمناقصه بين المللي ساخت خط ۳ مترو، بسياري از كشورهاي خارجي در مناقصه شركت كردند.
عدم افزايش قيمت بليت مترو
به رغم اعلام برخي از مسئولين مترو مبني بر عادلانه شدن قيمت بليت مترو از تيرماه سال جاري، مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) اعلام كرد كه به دليل وجود برخي مشكلات در نوع و نحوه اجراي اين برنامه عادلانه كردن قيمت بليت مترو فعلا عملي نبوده و اين برنامه در صورت رفع مشكلات تا پايان سال جاري اجرا خواهد شد.هاشمي در پاسخ به اين سئوال كه آيا با عادلانه شدن، قيمت بليت مترو افزايش خواهد يافت، اظهار داشت: فعلا براساس تصميم شهردار تهران قيمت بليت مترو افزايش نخواهد يافت .

شناسايي ۱۱۰۰ نقطه امن در تهران
رييس مركز مديريت بحران و پيشگيري شهر تهران از آغاز ساخت نخستين مجموعه اسكان موقت در بوستان پليس واقع در منطقه چهار شهرداري خبر داد.مازيار حسيني در مصاحبه با واحد مركزي خبر با بيان اينكه اين مجموعه به تمام امكانات ازجمله محل فرود بالگرد مجهز مي شود گفت: ۱۱۰۰ نقطه در تهران به عنوان نقاط امن در برابر زلزله شناسايي شده است كه در تمام آنها اسكان موقت احداث مي شود. ساخت مجموعه هاي اسكان موقت در ۱۱۰۰ نقطه امن تهران در جلسات ستاد مديريت بحران شهر تهران تصويب شده است.

۱۷ خط جديد اتوبوسراني در محدوده جديد طرح ترافيك راه اندازي مي شود
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: براي ايجاد تسهيلات بيشتر جهت رفت و آمد شهروندان در محدوده جديد طرح ترافيك ۱۷ خط جديد اتوبوسراني در نظر گرفته ايم. حميد بهبهاني با اعلام اين مطلب در گفتگو با خبرگزاري «مهر»، افزود: شهرداري قبل از اجراي طرح ترافيك در محدوده افزايش يافته ، تمهيداتي را پيش بيني نموده كه در صورت تحقق آنها مي توان به اجراي طرح ترافيك در محدوده جديد اقدام كرد.
وي به احداث بزرگترين پاركينگ شهر تهران در خيابان فاطمي اشاره كرد و گفت: پاركينگ لاله با ظرفيت ۲۵۰۰ خودرو ظرف سه ماه آينده به بهره برداري مي رسد.
بهبهاني با اشاره به اين موضوع كه احداث اين پاركينگ نيز در راستاي گسترش محدوده طرح ترافيك شهر تهران انجام مي شود، افزود: شهرداري مقدمات و امكانات لازم براي گسترش محدوده طرح ترافيك را پيش بيني كرده است در صورتي كه هيچ يك از اين موارد تحقق نيابد طرح ترافيك در محدوده جديد اجرا نخواهد شد.
وي به تهيه طرح جامع حمل و نقل شهر تهران اشاره كرد و گفت: در صورتي كه اعتبارات پيش بيني شده براي اجراي اين طرح تامين شود تا پايان سال جاري آن را آماده خواهيم كرد.
وي اعتبار لازم براي اجراي اين طرح را ۱۵ ميليارد ريال پيش بيني نمود و افزود: تاكنون فقط ۵۰۰ ميليون تومان توانسته ايم جذب كنيم كه در صورت تحقق كل اعتبار مي توان اميدوار بود طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران قبل از پايان سال جاري آماده ارايه به شوراي شهر گردد.

ديدار شهردار با شهروندان منطقه ۹
شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران پنجشنبه (يازدهم تيرماه) ضمن بازديد از شهرداري منطقه نه، مسايل و مشكلات شهروندان ساكن اين منطقه را حضوري بررسي مي كنند.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهروندان ساكن منطقه نه مي توانند جهت دريافت و تكميل فرم ثبت نام ملاقات روزهاي دوشنبه و سه شنبه به شهرداري منطقه واقع در خيابان آزادي، جنب كارخانه زمزم مراجعه كنند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |