شنبه ۱۳ تير ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۲۶
قتل اتفاقي يك خياط
عاقبت شوخي با قيچي
«ابراهيم.د» متهم است به قتل غير عمدي «علي.د» و اينكه در غروب اولين روزهاي پاييز سال گذشته (۶/۷/۸۲) در حالي كه مشغول گفت وگوي تلفني با فرد ديگري بوده، «علي.د» را به قتل مي رساند
010815.jpg
اينكه همه قاتل ها قاتل نيستند و خيلي از قتل ها در اثر يك حادثه و اتفاق رخ مي دهد، شايد از شايع ترين حوادثي باشد كه در تمام دنيا، هر روز و هر روز رخ مي دهد و شنيده مي شود. مثل اين پرونده و قاتل آن. پرونده امروز، پرونده اي عجيب است. شاكي آن پدر و مادر خياطي هستند كه در يك شوخي كه ميان مقتول و قاتل رخ داده است، به قتل رسيده. خود پرونده هم البته بيشتر به شوخي شبيه است تا واقعيت.
متهم اين پرونده جواني است ۱۹ ساله به نام «ابراهيم.د» كه اهل و مقيم تهران است و هيچ گونه سابقه كيفري ندارد و مجرد هم هست و اما اتهام؛ او متهم است به قتل عمدي «علي.د» و اينكه در غروب اولين روزهاي پاييز سال گذشته (۶/۷/۸۲) در حالي كه مشغول گفت وگوي تلفني با فرد ديگري بوده، «علي.د» را به قتل مي رساند.
نكته عجيب اين ماجرا همين است كه چطور يك نفر مي تواند در حالي كه مشغول گفت وگوي تلفني با فرد ديگري است يك نفر را به قتل برساند؟
«ابراهيم.د» در دادگاه و در بازپرسي ها يك حرف مي زند و مي گويد: «من كنار ميز مقتول ايستاده بودم و داشتم با يكي از دوستانم تلفني حرف مي زدم كه او از سر شوخي شروع كرد به فحاشي كردن و من با دست ديگرم قيچي برش پارچه را كه روي ميز و جلوي دستم بود، به طرف مقتول سر دادم...»
«علي.د» كه روي نيمكت و كنار ميز نشسته بود و در فاصله ۸۰/۲ متري نشسته و دست هايش روي ميز بوده اند، براي اينكه قيچي به صورتش اصابت نكند، دست چپ خود را بالا آورده و قيچي پرتاب شده مستقيما به پهلوي چپ وي و زير بغلش خورده و پس از چند لحظه، قيچي به خاطر سنگيني اش وارد بدن او مي شود (در پرونده نوشته بين دنده هاي چهارم و پنجم سمت چپ بدن مقتول)
به محض اصابت قيچي، «علي.د» به سرعت رنگش زرد مي شود و اطرافيان به ويژه «ابراهيم.د» از اين ماجرا نگران مي شوند و خود متهم شخصا «علي.د» را به بيمارستان منتقل مي كند كه از سر بد شانسي متهم و يا اقبال بد او، مقتول در همان بيمارستان تمام مي كند.
به هر حال «ابراهيم.د» دستگير مي شود و به دليل شكايت پدر و مادر مقتول و اصرار آنها براي صدور حكم قصاص، جلسات دادگاه متهم برگزار مي شود و بازپرسان دادگاه براي كشف واقعيت به صحنه قتل مي روند و با امتحان سر دادن قيچي متوجه مي شوند كه ادعاي «ابراهيم.د» درست است و در نتيجه موضوع قتل در اين پرونده را قتل شبه عمد تشخيص مي دهند و ضمن صدور قرار منع تعقيب در مورد عمدي بودن قتل، نظر خود را بر مجرم بودن متهم به قتل غيرعمدي اعلام مي كنند كه مورد اعتراض اولياي دم قرار مي گيرد.
بنابراين پرونده دوباره در شعبه ۱۱۵۴ دادگاه عمومي كيفري مطرح مي شود و قرار منع تعقيب نقض و پرونده با صدور كيفرخواست با عنوان قتل عمدي به دادگاه هاي كيفري استان ارسال و به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران ارجاع مي شود.
با توجه به تحقيقات انجام شده و نظر به اظهارات گواهان به خصوص يكي از شاهدان اصلي ماجرا به نام «اميرهوشنگ.ح» كه از نزديك شاهد ماجرا بوده است در اينباره مي گويد: «ابراهيم داشت با تلفن حرف مي زد كه يكدفعه علي شروع كرد به او فحاشي كردن و او هم قيچي برش را كه روي ميز بود به طرف علي سر داد و قيچي به زير بغل مقتول اصابت كرد و يكدفعه حالش خراب شد...»
جالب اينجاست كه عموي مقتول هم در دادگاه اظهار كرده كه فحش را شنيده و بالافاصله متوجه «آخ» از دهان مقتول شده است. البته علاوه بر اظهارات شهود پرونده پس از انجام بررسي دوباره محل قتل توسط اعضاي هيات دادگاه پس از جلسه دادرسي براي احراز واقعيت، معلوم مي شود كه حرف هاي متهم دور از واقعيت نبوده است.
«ابراهيم.د» در خصوص غروب شمشمين روز پاييز سال گذشته مي گويد: «من هيچ گونه درگيري و اختلافي با مقتول نداشتم و اتفاقا با او خيلي دوست بودم و به خاطر همين بود كه وقتي آن حادثه لعنتي رخ داد خودم به سرعت او را به بيمارستان رساندم.» يكي از دلايل ديگر براي تبرئه متهم از قتل عمد موضوع حضور او در مغازه خياطي مقتول است. او مي گويد: «من براي اولين بار بود كه به مغازه علي مي رفتم و اصلا قصدي براي درگيري با مقتول نداشتم ، گرچه قيچي سنگين و سطح ميز هم از نوع فايبر گلاس و صاف بود.»
با توجه به مستندات اشاره شده و اينكه واقعا متهم نيت قتل مقتول را به طور عمد نداشته، به نظر نمي رسد كه متهم حتي تصور اصابت قيچي به شكلي كه در اين ماجرا رخ داده را در ذهن خود داشته باشد. از طرف ديگر قاتل و مقتول در فاصله دو متر و ۸۰ سانتي متري با يكديگر قرار داشته اند و نظريه پزشكي قانوني هم حرف هاي «ابراهيم.د» را تاييد مي كند.
در گزارش پزشكي قانوني اعلام شده كه جراحت از سطح پوست قفسه سينه از فضاي بين دنده اي ۴ و ۵ بدون اينكه موجب شكستگي استخوان دنده ها شده باشد وارد قفسه سينه شده و پس از عبور از لوب تحتاني ريه چپ وارد پريكارد (پرده دور قلب) شده و به داخل بطن چپ گسترش يافته و در نهايت، علت فوت آسيب قلب و ريه بر اثر اصابت جسم نوك تيز و عوارض ناشي از آن است.
اين گواهي در واقع يك واقعه تصادفي و غيرقابل پيش بيني را در ذهن متصور مي كند و بنابراين دادگاه عمل متهم را همانطور كه شرح داده شد قتل عمد نمي داند و حكم بر برائت متهم درباره قتل عمد داده است. ولي چون متهم سردادن قيچي به طرف مقتول را پس از شنيدن فحش و با عصبانيت و نه به قصد قتل قبول دارد و همين عمل باعث فوت «علي.د» شده است، بر اساس بند ب ماده ۲۹۵ قانون مجازات اسلامي و همچنين مواد ۲۹۷-۲۹۵ و ۳۰۴ قانون مجازات اسلامي متهم محكوم به پرداخت ديه كامل يك مرد مسلمان است.
عزيز محمدي
رئيس شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران 


آنجا
سه طلاقه ممنوع 
-Times of india پانزدهم تيرماه آينده يك روز خبرساز در هندوستان است، چرا كه بنا به تشخيص هيات امناي مسلمانان هند كه بالاترين مرجع ناظر مسلمانان اين كشور است، قانون سه طلاقه لغو مي شود.سه طلاقه هندي ها البته با آنچه ممكن است شما در ذهن داريد متفاوت باشد. در هند هركس كه مي خواهد همسرش را ۳طلاقه كند به دادگاه مي رود و سه بار مي گويد: «طلاق، طلاق، طلاق!»در قانون جديد مرد و زن مسلمان بعد از تصميم براي طلاق سه ماه فرصت دارند درباره جدايي فكر كنند، بلكه نظرشان عوض شود.
قوانين راهنمايي ابتكاري 
ايرنا - يك راه حل مناسب كه مي تواند مورد توجه ما هم قرار بگيرد. ماجرا اين است كه در اسپانيا گواهينامه ها ۱۲ امتيازي مي شود. چه طور؟
شما (البته منظور شهروندان اسپانيش است) وقتي گواهينامه مي  گيريد، ۶ تا ۸ امتياز مي گيريد و اگر ۲ سال تخلف نكنيد، ۱۲ امتيازي مي شويد.اما خدا آن روز را نياورد كه به دلايلي مثل مكالمه با موبايل هنگام رانندگي، عدم استفاده از كمربند ايمني و ... جريمه بشويد. جريمه اصلي اين است كه كسر امتياز مي شويد و اگر به صفر برسيد گواهينامه شما را مي گيرند! راه حل خوبي است، نه؟
غذاي بد، انفجار آشپزخانه 
مردي در روماني به علت منفجر كردن آشپزخانه محل اقامتش دستگير شد. اين مرد ۴۱ ساله پس از اينكه به آشپزخانه رفت و ديد همسرش غذاي بد طعمي درست كرده تصميم مي  گيرد كه همسرش را تنبيه كند. وي كابينتي كه گاز داخلش بود را باز مي  كند فلكه گاز رانيز به همين صورت و فندك روشن را داخل آن پرتاك مي  كند. بر اثر اين انفجار دست مرد نيز دچار صدمه مي  شود. همسر مرد با پليس تماس گرفته ماموران پليس هم مرد را دستگير مي  كنند. مرد مي  گويد كه فيلم آرنولد و بورس ويليس را تماشا كرده و تحت تاثير آن قرارگرفته است. اين مرد به خاطر به خطر انداختن جان همسرش و همين طور تخريب اموال منزل بايد سه سال را پشت ميله هاي زندان سپري كند.
SMS مثل برق 
آسيا ويژن- كيمبرلي يئو سنگاپوري توانست در يك رقابت جانانه كه با شركت ۱۲۵ نفر برگزار شد در كمترين زمان، ۲۶كلمه شامل ۱۶۰ كاراكتر را در صفحه نمايشگر تلفن همراه خود تايپ و ارسال كند و ركورددار ارسال SMS در كوتاه ترين زمان ممكن شود. اين زن سنگاپوري موفق شد با زمان ۴۳ ثانيه و ۲۴ صدم ثانيه نام خود را در كتاب گينس ركوردهاي جهان به ثبت برساند.ركورد پيشين جهاني با زمان يك دقيقه و ۷ ثانيه، پيش از اين در اختيار يك مرد انگليسي بود كه سپتامبر گذشته در استراليا به دست آمده بود. اين زن سنگاپوري با پيروزي در اين رقابت، جوايزي به ارزش ۱۵ هزار دلار دريافت كرد.

اينجا
شرورها را گرفتند
كرمان اين روزها فقط گرماي كويري و آفتاب داغ ندارد. بلكه خبرهاي جالبي هم از اين شهر مناره و بادگير براي خبرگزاري ها ارسال مي شود، مثل اين يكي. اواخر هفته گذشته طي چند مرحله درگيري با اشرار مسلح ۶ نفر از آنها در منطقه شهداد كرمان به هلاكت رسيدند.
همچنين در عملياتي كه ماموران نيروي انتظامي اين منطقه انجام داده اند، ۱۱ نفر از اشرار كه به ايجاد ناامني در منطقه كهنوج متهم هستند دستگير شدند.بد نيست بدانيد كه در هفته گذشته ماموران قرارگاه استاني ابوذر موفق به دستگيري يك شرور به اتهام راهبندي در محور قلعه گنج - كهنوج و اخاذي از رانندگان خودروهاي سنگين شدند.
قاچاقچي در آتش 
از محور زاهدان - زابل خبر تصادف داريم اما اين خبر مطمئنا فرق هاي اساسي با ديگر تصادفات دارد. در اين تصادف، راننده وانتي كه محموله قاچاق با خود حمل مي كرد در آتش سوخت. ماجرا از آن قرار است كه بر اثر حريق ناشي از حادثه رانندگي يك دستگاه وانت تويوتا حامل ده ها ليتر مواد سوختي قاچاق، در مسير زاهدان - زابل، راننده آن در ميان شعله هاي آتش جان باخت.
چند روز پيش يك دستگاه وانت تويوتا حامل مواد سوختي قاچاق در حوالي سه راه دشتك واژگون و دچار آتش سوزي شد و رانندهآن كه در ميان شعله هاي آتش گرفتار شده بود، جان باخت.ظاهرا علت وقوع اين حادثه عدم توانايي راننده در كنترل خودرو بوده است. بد نيست بدانيد كه روزانه بيش از ۵۰ دستگاه خودرو وانت تويوتا با استفاده از شگردهاي خاص اقدام به حمل سوخت قاچاق از ديگر نقاط استان و كشور به اين شهرستان مي كنند و تمام آنها بدون توجه به ايست ماموران، پس از رسيدن به پليس راه يا گشت هاي بين راهي اقدام به فرار مي كنند.
قدرت بلعيدن 
شما فكر مي كنيد فقط درجامعه و جايي كه آدم ها آزادند هركاري دلشان خواست بكنند قاچاق مواد مخدر صورت مي گيرد؟ البته ما هم در نظر اول حرف شما را تاييد مي  كنيم و اعتراف مي  كنيم كه خودمان هم در همان وهله اول همين نظر را داشتيم، اما بعداز خواندن خبري از كاشان مطمئنا نظر شما هم مثل ما عوض خواهد شد. ۴۵ بسته مواد مخدر از شكم يك مجرم محبوس در زندان كاشان كشف و از بدن وي خارج شد. اين ماجرا زماني اتفاق افتاد كه ماموران زندان كاشان به يك زنداني به نام «ابوالفضل-ج» ۲۱ساله كه به جرم حمل مواد مخدر به زندان محكوم شده بود مشكوك شده و موفق به كشف ۴۰۰ گرم ترياك در بدن او شدند.اين ميزان مواد مخدر كه از سوي اين زنداني بلعيده شده بود. با نظارت پزشك زندان از بدن او خارج شد.

حوادث
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
طهرانشهر
|  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  درمانگاه  |  طهرانشهر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |