پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۵۸ - Nov 18, 2004
ايران با پيروزي قاطع مقابل لائوس صعود كرد
دايي بزرگترين گلزن جهان
از مرز ۱۰۰ گل گذشت
علي دايي به افتخار بزرگي در تاريخ فوتبال جهان دست يافت. او در مقابل لائوس چهار گل از هفت گل ايران را به ثمر رساند و به مرز ۱۰۲ گل رسيد. او حالا بالاتر از پوشكاش مجاري و ديگر گلزنهاي تاريخ اين رشته قرار گرفته است. دايي با همكاري ديگر بازيكنان ايران به اين مهم دست يافت. علي كريمي، برهاني، كاظميان ، نكونام و ديگر جوانهاي تيم ملي توانستند به خوبي علي دايي را تغذيه كنند. حالا فوتبال ما بايد به علي دايي افتخار كند. او اعتبار ورزش و فوتبال ما در جهان است.
006837.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
تيم ملي فوتبال ايران با پيروزي قاطع در مقابل لائوس به دور دوم مسابقات فوتبال مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ راه يافت. تيم ايران با اقتدار تمام و شروع خوب توسط علي دايي بهترين گلزن تاريخ نيمه اول را با سه گل پشت سر گذاشت، علي دايي نيز از مرز صد گل گذشت و به يك ركورد افسانه اي دست يافت.
در ديگر گروهها نيز كويت با خوش شانسي صعود كرد و چين حذف شد. حالا ايران در بين چهار تيم برتر دور دوم خواهد بود. كره جنوبي هم به سختي از سد مالديو گذشت و صعود كرد. كره شمالي با وجود شكست مقابل امارات صعود كرد. هشت تيم صعود كننده به اين ترتيب به مرحله دوم رسيدند. كره جنوبي، ژاپن، عربستان، ايران، كره شمالي، كويت، بحرين و ازبكستان.
چهارشنبه ۲۷/۸/۸۳ - ورزشگاه آ زادي تهران
ايران ۷ - لائوس صفر
گلها: علي دايي (۵۸ - ۲۸ - ۲۰ - ۷)، جواد نكونام (۷۳ - ۶۳) و آرش برهاني (۶۹)
داور: مامد مامدوف از تركمنستان
كمك داوران: آبرديف و كربانوف از تركمنستان
تماشاگر: بيش از ۳۰ هزار تن
گروه ورزشي- جهانگير كوثري: تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني سال ۲۰۰۶ نزديك تر شد. پيروزي قابل پيش بيني ايران در مقابل لائوس شب گذشته در ورزشگاه آزادي اتفاق افتاد و تيم جوان شده ايران چون ديدار رفت و با اقتدار كامل بر لائوس غلبه كرد تا به عنوان يكي از هشت تيم صعود كننده به مرحله دوم راه پيدا كند. جدا از ايران تيم هاي كره جنوبي، بحرين و كويت نيز جواز ورود به دور دوم را به دست آوردند. كره اي ها تا دقيقه ۶۰ در مقابل مالديو بدون گل مساوي بودند و طي سي دقيقه دو گل به ثمر رساندند تا صعود كنند. قبلاً نيز تيم هاي ازبكستان ،عربستان، كره شمالي و ژاپن صعود كرده بودند. چين تنها تيم بزرگي بود كه به دليل تفاضل گل كمتر نسبت به كويت حذف شد. چيني ها ۷ گل به هنگ كنگ زدند، اما كويت موفق شد مالزي را شش بر يك شكست دهد و با تفاضل گل بهتر نسبت به چين به دور بعد صعود كند.
چين و هنگ كنگ بازي جوانمردانه و دور از تباني را انجام دادند. در صورتي كه هنگ كنگ كه مستعمره يا بخشي از چين است مي توانست دروازه خود را به روي چين باز كند.
تيم ملي ايران نيز در حالي كه تيم لائوس بيشتر از بازيكنان جوان خود سود مي برد با تهاجم شديد بازي را آغاز كرد و اين علي دايي بود كه اولين گل را در دقيقه هفتم براي ايران به ثمر رساند.
تيم ايران با اين گل دفاع لائوس را فشرده تر كرد، اما اين علي دايي بود كه در دقيقه ۲۰ گل دوم را روي برگشت ضربه نكونام به ثمر رساند تا در تاريخ فوتبال جهان با ۱۰۰ گل زده به يك ركورد افسانه اي دست يابد. دايي يك دقيقه بعد تعداد گلهاي خود را به ۱۰۱ رساند و با يك ضربه سر ديدني نتيجه را سه بر صفر كرد.
حملات ايران در عمق كمتر نتيجه مي داد و كريمي نيز بيشتر قصد داشت از اين منطقه به گل دست يابد.
نيمه اول با همان نتيجه سه بر صفر به پايان رسيد، درحالي كه باران شديد نيمه اول اجازه نداد بازيكنان ما در روي زمين لغزنده فوتبال اصلي خود را ارايه دهند.
نيمه دوم را ايران با يك تعويض و هجومي كردن بازي آغاز كرد.
بدين شكل كه جواد كاظميان در خط مياني جايگزين ستار زارع شد.
گل زن بزرگ ايران در دقيقه ۵۸ گل چهارم ايران و يكصد و دومين گل خود را به ثمر رساند. پنج دقيقه بعد نوبت جواد نكونام بود كه روي پاس كاظميان گل پنجم ايران را بزند و آرش برهاني هم در دقيقه ۶۹ گل ششم را وارد دروازه لائوس كرد. رسول خطيبي نيز در اين دقايق جايگزين ايمان مبعلي شد و شجاعي نيز در دقيقه ۷۳ به جاي بداوي وارد بازي شد و اتفاقاً با پاس او نكونام گل هفتم ايران را با بغل پا به ثمر رساند تا اين دقيقه نتيجه بازي رفت تكرار شود.و تيم ملي ايران نيز به دور دوم صعود كند .

ليگ برتر فوتبال ايران
بازيگردانهاي نمايش روز نهم
006828.jpg
گروه ورزشي- سيامك قليچ  خاني: ليگ برتر اين هفته ديدن دارد، به بازيگردانهاي نماي روز نهم توجه كنيد و بشتابيد، تقابل علي دايي با علي پروين، نمايشهاي فرهاد كاظمي در دربي اصفهان( به بازيهاي زيرپوستي آقافرهاد بايد توجه ويژه كرد).
جنگ نظاميها در شيراز، پاسيهاي غني در مقابل فجريهاي بي بضاعت و بازيهاي ويژه ديگر در ليگ حرفه اي ايران هر ترفندي هم مجازاست. پس از قراردادهاي ميليوني و سرسام آور بازيكنان و مربيان، اين بار جادوو جنبل، نيز مجازاست.
مي گويند هفته به هفته قيمت بالاتر مي رود. هر برد به يك ميليون تومان هم رسيده و همين روزها منتظر پيش قرارداد هم بايد باشيم. مي گويند لژيونرها هم در راهند. گفته مي شود اين بازيگران پنهان قرار است از هندوستان و برزيل بيايند.
اما در فهرست پرفروشها نمايش دوسلطان درصدر خواهد نشست. علي دايي اين بار با پيراهن آبي صبا با دسته گل به استقبال تماشاگران قرمز مي رود. مرد صد گله جهان بازهم گل خواهد زد ؟ بيچاره شيشه هاي اتوبوس هاي شركت واحد كه بايد زخم لاستيكهاي كهنه را تحمل كنند و هواداراني كه در حسرت ستاره هاي از دست رفته گريه سرمي دهند. و البته دوستان پروين كه در انديشه رديف كردن اتهامات زوبل طراحيها را آغاز كرده اند.
در اصفهان هم ديدنيها بسيار است. ذوب آهن براي بردن سپاهان يك دنيا انگيزه داردو فرهاد كاظمي براي ماندن.
براي كاظمي و هيات مديره سپاهان مي توان داستانها نوشت. تا پايان دربي اصفهان صبر كنيد.و سايپا كه قصد دارد دوباره به صدر برود، اين اتفاق خواهد افتاد؟
برنامه مسابقات
جمعه ۲۹ /۸ /۸۳
ساعت۳۰/،۱۴ پگاه گيلان _ سايپا تهران (عضدي رشت)
ساعت۳۰/۱۶ صبا باتري تهران _ پرسپوليس تهران (آزادي)
ساعت ۳۰/،۱۴ استقلال اهواز _ ابومسلم مشهد ( اهواز)
ساعت ۲۰/،۱۴ شموشك نوشهر- برق شيراز (نوشهر)
ساعت ۳۰/،۱۴ فجر سپاسي شيراز- پاس تهران ( شيراز)
ساعت ۲۰/،۱۴ ملوان انزلي- پيكان تهران (تختي انزلي)
ساعت ۳۰/،۱۴ سپاهان اصفهان- ذوب آهن اصفهان (نقش جهان اصفهان)

طرح جامع ورزش كليد خورد
مهدي قدمي معاون سازمان ملي ورزش شد
006825.jpg
گروه ورزشي: مهندس محسن مهرعليزاده معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني با ۸ انتصاب اجراي طرح جامع ورزش را كه پس از ۳۳ سال قوانين و ساختار ورزش را تغيير و درجهت علمي شدن ورزش گام اساسي برداشته خواهد شد آغاز كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تربيت بدني با اجراي طرح جامع ورزش كه رييس جمهور در حكم خود به مهندس مهرعليزاده در ابتداي تصدي اين مسئوليت تدوين آنرا تاكيد كرده بود اكنون پس از ۴۶ هزار ساعت كار كارشناسي و الگوگرفتن از ورزش كشورهاي پيشرفته با چشم انداز ۲۰ ساله طرح جامع ورزش آماده و سازمان تربيت بدني به سازمان ملي ورزش و سازماني برنامه ريز، متفكر و برنامه محور تبديل و همزمان با اجراي اين طرح حدود ۱۷۰ پروژه مطالعاتي كه بر اجراي دقيق آن نظارت دارد آغاز و ادامه خواهد داشت.
براساس ساختار جديد سازمان ملي ورزش مهندس مهرعليزاده با صدور احكام جداگانه اي مهندس مهدي قدمي را به عنوان معاون سازمان ملي ورزش و رييس مركز ورزش قهرماني، دكتر زهرا احمدي پور را به عنوان معاون سازمان ملي ورزش و رييس مركز ورزش بانوان، دكتر مهرزاد حميدي را به عنوان معاون سازمان ملي ورزش و رييس مركز مديريت و توسعه ورزش كشور، محمد درخشان را به عنوان معاون فرهنگي مجلس و امور استان هاي سازمان ملي ورزش، اسماعيل همدان لو را به عنوان معاون توسعه مديريت و منابع سازمان ملي ورزش، سعيد مسكين نواز را به عنوان مديركل دفتر رياست، كيومرث هاشمي را به عنوان مديركل دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات و علي رضا پوراحمد را به عنوان مديركل دفتر حقوقي سازمان ملي ورزش منصوب كرد.

با دستور مهندس مهرعليزاده:
شركت تجهيز موظف شد، سالن كشوري
را در اختيار فدراسيون دووميداني بگذارد
گروه ورزشي: پس از اينكه اعلام شد شركت تجهيز سالن اختصاصي دووميداني را در اختيار بخش خصوصي قرارداده و شگفتي تمام اهالي ورزش برانگيخته شد ، روز گذشته با دستور كتبي مهندس مهرعليزاده رييس سازمان تربيت بدني، شركت تجهيز موظف شد سالن شهيد كشوري را در اختيار فدراسيون دووميداني قرار دهد.مهرعليزاده به شركت تجهيز دستور داده كه اولويت استفاده از اماكن ورزشي با فدراسيون ها و هيات هاي ورزشي است.

فدراسيون دووميداني در ورزشگاه كشوري خواهد ماند
006834.jpg
گروه ورزشي: به دنبال واگذاري سالن اختصاصي دووميداني شهيد كشوري توسط شركت تجهيز و توسعهبه بخش خصوصي، رييس فدراسيون دووميداني مي گويد: اين شركت برخلاف آنچه كه مهندس مهرعليزاده دستور داده بود، رفتار كرده و بايد پاسخگو باشد.جلالي افزود: اين سالن از ۳۰ سال گذشته دراختيار فدراسيون بوده و از ۲۱ سال پيش كه به دانشكده تربيت بدني تحويل داده شد، نيز ساعاتي از روز به دووميداني اختصاص داشت.اما پس از واگذاري سالن به قيمت ۱۰۸ ميليون تومان به خانمي كه مشخص نيست با چه هدفي اين سالن را خريداري كرده، شركت تجهيز به ما اعلام كرد كه بايد براي دراختيارداشتن سالن، اجاره پرداخت كنيم.جلالي با اشاره به دستور مهندس مهرعليزاده رييس سازمان تربيت بدني خاطرنشان كرد: وي دستور داده بود درصورتي كه اين سالن به فرد يا بخشي غير از فدراسيون اجاره داده شود، بايد ساعات موردنظر فدراسيون دووميداني باتوجه به اهميت اين رشته دراختيار دووميداني كاران قرار گيرد. اين دستور رسما به شركت تجهيز ابلاغ شد .

كشتي هاي ديدني در سالن شهداي هفتم تير
جدال پرسپوليس و پاس براي صدرنشيني
006831.jpg
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: با انجام دو ديدار كه امروز و فردا در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي شود، پرونده رقابتهاي دور رفت ليگ كشتي آزاد ايران بسته شده و قهرمان نيم فصل اين مسابقه ها شناخته مي شود.
ساعت ۳۰/۱۷ دقيقه امروز نبرد حساس و سرنوشت ساز تيمهاي پاس و پرسپوليس و عصر فردا در همين ساعت نيز پيكار پرسپوليس و جوانان سلام انجام مي شود و اين فرصت مناسبي است تا دوستداران كشتي با حضور در اين سالن از نزديك شاهد كشتي هايي دلچسب و ديدني باشند.
در موقعيت كنوني و با توجه به حضور كشتي گيران سرشناس و قدرتمند در تيمهاي پاس و پرسپوليس پيش بيني مي شود كه مسابقه امروز اين دو تيم از حساسيت بيشتري برخوردار باشد و چه بسا كه سيل حضور مشتاقان و علاقمندان اين ورزش هم اعتبار خاصي به اين ديدار ببخشد. هر دو تيم نگاهي جدي به صدرنشيني دارند و به همين دليل با تمامي توش و توان، خود را آماده حضور در اين ميدان كرده اند.
در ميان كشتي هاي اين ديدار رويارويي محمد طلايي و مسعود مصطفي جوكار در وزن ۶۰ كيلوگرم و مقابله مجيد خدايي و پژمان درستكار در وزن ۸۴ كيلوگرم جلوه هاي خاصي دارد.
طلايي و درستكار براي حفظ اعتبار و موقعيت خود نگاهي جدي به دوبنده تيم ملي دارند و پيروزي در اين ميدان موقعيت مناسبي را براي آنان فراهم مي سازد.
در همين مسابقه مصاف هادي حبيبي با محمد عيسي حاجي اف در وزن ۷۴ كيلوگرم هم مي تواند فضاي تازه اي را براي حبيبي فراهم  كند. اين كشتي گير خوب ما اگر بتواند بر حاجي اوف روسي پيروز شود، مي تواند به شرايط مطلوبي در اين وزن برسد و لياقت هاي ذاتي خود در كشتي را به اثبات برساند.
پرسپوليسي ها كه به فاصله ۲۴ ساعت بايد مسابقه خود با جوانان سلام را برگزار كنند، به دليل آنكه از نيرو و پشتوانه مناسبي برخوردارند هيچ مشكلي براي حضور در اين ميدان ندارند، اما تيم كم ادعاي جوانان سلام هم حريف دست و پابسته اي نيست و چه بسا كه براي اين تيم مشكل ساز شود.

ليگ برتر واليبال ايران
صنام هم قهرمان نيم فصل شد
گروه ورزشي _ علي شاكري: هفته هشتم رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران با پيروزي تيم هاي پاس و صنام آغاز شد.
عصر ديروز در سالن شهداي هفتم تير پاس با غلبه بر دخانيات همچنان در مكان دوم جدول رده بندي گروه يك
باقي مانده و صنام هم از صدر جدول تكان نخورد. بازي حساس صنام و پاس هفته آينده انجام خواهد شد.
پاس ۳- دخانيات يك
گيم ها (۲۵- ،۲۰ ۱۹-،۲۵ ۲۲- ،۲۵ ۱۹- ۲۵)
داور اول، حميد راهجرديان
داور دوم: آقايي
پاس در گيم نخست چوب ساعدهاي لرزان و دفاع ضعيف داخل ميدان خود را خورد و به همين دليل بسيار سردرگم ظاهر شد. هنگامي كه از گيم دوم پاس به خود آمد و با ترميم دريافت و راه افتادن سرعتي زنانش (قاسميان و اولايي) حريف را تحت فشار گذاشت، دخانياتي ها از نظر روحي كم آوردند و هرگز نتوانستند آن تيم گيم اول شوند. بازي سازي مطلوب شريعتي و پرواز هاي تماشايي ساسان ثاني و رامين بابايي دو بازيكن قدرتي پاس برتري اين تيم را در مجموع به همراه داشت.
صنام ۳- پيام ارتباطات
اروميه صفر
گيم ها (۲۲- ،۲۵ ۲۰- ،۲۵ ۲۰- ۲۵)
داور اول: محمد حسين شفقي داور دوم: احمد دامغاني نژاد
بازي صنام و نماينده اروميه برخلاف تصور يك بازي سرد و بدون روح بود. صنام بدون آنكه دچار دردسر شود توانست از سد تيم آذر پيام بگذرد. در اين ديدار شاگردان كارگرپيشه كه نبود رضا نائيني بازيساز اول خود را كاملا حس كردند ، هر چند كه آيدين كارگرپيشه جانشين نائيني به دليل مشكل دريافت هرگز موفق نشد توانايي هاي خود را به رخ بكشد. با آمدن منظمي صنام بهتر از هفته هاي پيش بود. صنام اگر چه نفرات خوبي را در تركيب اصلي خود دارد، ولي در روي نيمكت فاقد بازيكناني همطراز با آنان است. اشكالي كه شايد در بازي هاي سخت به خصوص در مرحله نهايي بيشتر به چشم آيد.

تدوين برنامه اجباري شدن ورزش ژيمناستيك
گروه ورزشي: دبير فدراسيون  ژيمناستيك  گفت : رقابتهاي  بين المللي  جام  دهه  فجر امسال  به دليل  تداخل  با رقابتهاي  آسيايي  زودتر از موعد مقرر برگزار مي شود.
حسام الدين  نواب  ديروز به ايرنا گفت: رقابتهاي  بين المللي  جام  دهه  فجر بدون  حضور تيمهاي  خارجي  برگزار مي شود.
رقابتهاي  قهرماني  جوانان  آسيا زير ۱۸ سال ، ۲۴ تا ۳۰ بهمن  ماه  سالجاري در كشور قطر برگزار مي شود.
دبير فدراسيون  ژيمناستيك  در مورد رقابتهاي  ژيمناستيك  قهرماني  جوانان آسيا گفت : جمهوري  اسلامي ايران  در اين  دوره  از رقابتها با يك  تيم  كامل شركت  مي كند.
وي  افزود: تا زمان  شروع  اين  رقابتها دو اردو در اوكراين  و تهران  برگزارمي شود.
او گفت : اردوي  اوكراين  به  مدت  ۱۵ روز در حضور مربيان  خارجي  و مربي  تيم ملي  اوكراين  برگزار مي شود.
وي  هدف  از اين  اردوها را آمادگي  بيشتر بازيكنان  رشته  ژيمناستيك  ايران اعلام  كرد.
او همچنين  از برگزاري  رقابتهاي  قهرماني  كشور در آذرماه  جاري  خبر داد وگفت : اين  رقابتها براي  گروه  سني  ۱۲ تا ۱۶ سال  و ۱۶ سال  به  بالا از ۱۸ تا۲۰ آذر ماه  در زنجان  برگزار مي شود.

بازگشت دوباره وحيد هاشميان به بوخوم
گروه ورزشي: روزنامه  بيلد ديروز   از مذاكرات  تيم هاي  فوتبال  بايرن  مونيخ  و بوخوم  پيرامون  بازگشت  وحيد هاشميان  مهاجم  ايراني  تيم  بايرن  به تيم  بوخوم  خبر داد و نوشت : اين  در حالي است  كه   هاشميان  در آغاز فصل  جديد فوتبال  باشگاه هاي  آلمان  از بوخوم  به  بايرن  منتقل  شده  بود. اين  روزنامه  آلماني  افزود: وحيد هاشميان  در فصل  جاري  در سه  مسابقه  و به مدت  ۱۸۲ دقيقه  براي  تيم  بايرن  بازي  كرده است .
به  نوشته  بيلد،  هاشميان  در فصل  گذشته  كه  در تيم  بوخوم  حضور داشت ، ۱۶گل  به  ثمر رسانده  بود. اين  روزنامه  به  نقل  از اولي  هوينس  مدير باشگاه  بايرن  مونيخ  افزود: در خصوص  انتقال  برخي  از بازيكنان  با مسئولان  تيم  بوخوم  گفت  و گوهايي  را داشته ايم  اما تصميمات  خود در اين  خصوص  را در فصل  نقل  و انتقال  بازيكنان  در فصل  زمستان  اعلام  خواهيم  كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |