چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۹ - Feb 2, 2005
دستگيري قاتل فراري دو ساعت پس از جنايت
گروه حوادث: درگيري در خيابان خاني آباد منجر به وقوع يك قتل شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۷ روز دوشنبه زنگ تلفن همراه بازپرس كشيك ويژه قتل به صدا درآمد. مأموران كلانتري خاني آباد خبر از وقوع يك جنايت در حوزه استحفاظي خود را به بازپرس حسيني دادند. در گزارش اعلام شده بود محسن پسر ۲۲ ساله ، با يك ضربه چاقو به ناحيه گردنش مقابل در منزل يكي از آشنايان خود به قتل رسيده و قاتل كه مهدي نام دارد متواري است.
بازپرس ويژه قتل به همراه مأموران تشخيص هويت و كارآگاهان دايره ۱۰ آگاهي مركز در صحنه جنايت حاضر شدند.
جسد مورد بررسي قرار گرفت. مأموران آگاهي تحقيقات خود را براي شناسايي مخفيگاه مهدي ۲۴ ساله آغاز كردند.
بررسي هاي مأموران زياد طول نكشيد و بعد از گذشت دو ساعت از زمان وقوع قتل مهدي كه در منزل يكي از دوستانش مخفي شده بود دستگير شد.
متهم به قتل به اداره آگاهي مركز انتقال يافت. وي در مراحل بازجويي در خصوص چگونگي وقوع اين حادثه گفت: «عصر بود كه زنگ منزلمان به صدا درآمد. محسن و يكي از دوستانش جلو در بودند، ما از قبل دچار اختلافاتي بوديم. وقتي براي گفتگو با آنان به مقابل در رفتم ناگهان محسن به سويم حمله ور شد، من براي نجات جانم تمام سعي خود را براي جلوگيري از وارد شدن چاقو به بدنم كردم و در نهايت موفق شدم چاقو را از دست محسن بگيرم. درگيري ادامه داشت و در آخر من با چاقويي كه از دست محسن گرفته بودم ضربه اي به گردنش وارد كردم كه منجر به مرگش شد.»
بررسي هاي تكميلي در اين خصوص در دادسراي امور جنايي تهران و دايره ۱۰ آگاهي مركز ادامه دارد.

ناصر سراج:
حكم افسر نيروي انتظامي به زودي صادر خواهد شد
001428.jpg
گروه حوادث: با رفع ايراداتي كه در پرونده افسر نيروي انتظامي وجود داشت، حكم در خصوص پرونده اين متهم به قتل، به زودي صادر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما صبح ديروز ناصر سراج
- رئيس مجتمع دادگاه كيفري استان- در جمع خبرنگاران ضمن اعلام اين خبر گفت: در پرونده افسر نيروي انتظامي كه در شهرستان شهريار منجر به مرگ جواني شده بود، ايراداتي وجود دارد كه پس از برگزاري نخستين جلسه محاكمه، پرونده براي رفع اين ايرادات مجدداً به مرجع انتظامي ارجاع شده كه در صورت رفع ايرادات و اعلام ختم رسيدگي به پرونده حكم قانوني در خصوص اين متهم صادر خواهد شد.
ناصر سراج در ادامه ضمن اشاره به افزايش جرايم در خصوص اغفال دختران در مؤسسه هاي آموزشي كنكور افزود: متأسفانه تعداد پرونده هاي ارجاعي در اين خصوص بسيار بالاست. از طرفي خانواده ها آگاهي لازم براي ثبت نام فرزندانشان در اين مؤسسات ندارند و افراد سودجو كه در كمين نشسته اند با سوءاستفاده از اين موقعيت دست به حوادثي مي زنند كه در آن تنها دختران جوان متضرر مي شوند.
وي در پاسخ به خبرنگار ما درخصوص پلمب اين مؤسسات آموزشي گفت: اين كار تنها با هماهنگي مسئولان انتظامي و آموزش و پرورش صورت مي گيرد.
همچنين پرونده استاد جواني كه با شگردي خاص اقدام به اغفال دختران جوان كرده بود در صورت رضايت شاكيان و تبرئه شدن وي از اتهامات از لحاظ جنبه عمومي محاكمه خواهد شد.

متهم به قتل در دادگاه:
من هرگز كسي را نكشتم
001431.jpg
گروه حوادث: پسر ۱۷ ساله اي كه متهم است كارگري را به قتل رسانده بود صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين شخص كه صادق (۱۷ ساله) نام دارد، متهم است در عصر روز ۸ بهمن ماه سال ۸۲ در پي برخي اختلافات يك كارگر افغاني را كه محسن نام داشت با ضربات متعدد ميله به سرش به قتل رسانده و پس از دو روز از وقوع حادثه، خود را به مأموران معرفي كرد.
در ابتداي جلسه محاكمه، دلداري نماينده دادستان در مقام دفاع از كيفرخواست قرار گرفت و به قرائت آن پرداخت. سپس صادق متهم به قتل در جايگاه قرار گرفت و پس از معرفي خود ضمن انكار هر گونه جنايتي خطاب به قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش گفت: من كسي را نكشتم. روز حادثه چهار تن از كارگران كه ناصر، شادي، بسم الله و محسن نام داشتند مرا به زور به خرابه اي در اطراف شهر كرج بردند و مورد آزار و اذيت قرار دادند. پس از اين اتفاق، در حالي كه حال خوبي نداشتم به خانه آمدم و جريان را براي مادرم بيان كردم. سپس براي اين كه ديگر چهره هيچ كسي را نبينم به خانه عمويم در يوسف آباد آمدم. بعد از دو روز وقتي براي ملاقات خانواده ام به خانه بازگشتم برادرم گفت محسن كشته شده و مأموران در تعقيب من هستند.
به اين منظور صبح روز بعد به اداره آگاهي رفتم تا از جريان قتل محسن باخبر شوم كه مأموران مرا دستگير كردند.
بر پايه اين گزارش، متهم پرونده كه دائماً منكر هر گونه جنايتي مي شد در آخرين دفاع نيز اطلاع از هر گونه قتل را نفي كرد. سپس وكيل تسخيري متهم به قتل در جايگاه قرار گرفت و به دفاع از وي پرداخت.
قرار است ظرف ۱۰ روز آينده حكم در خصوص پرونده صادر شود.

دادستان پاكدشت:
حكم بيجه در محل وقوع جنايات اجرا مي شود
ايسنا: دادستان پاكدشت اعلام كرد كه با فراهم شدن مقدمات قانوني، حكم بيجه، متهم رديف اول جنايات پاكدشت در محل وقوع جنايات اجرا مي شود.
علي اكبر بختياري، دادستان پاكدشت درباره  پرونده بيجه، اظهار داشت: پرونده  بيجه، مراحل قانوني خود را طي كرده و از سوي ديوان عالي كشور تاييد شده است و با تهيه مقدمات قانوني نسبت به اجراي حكم در ملأ عام و در محل وقوع جنايات اقدام مي شود.
دادستان پاكدشت با بيان اينكه درخصوص مراكز مستعد وقوع جرم از جمله كوره پزخانه ها اقداماتي صورت گرفته است، گفت: دستوراتي در اين زمينه صادر شده و نيروي انتظامي نيز بررسي هاي لازم را انجام مي دهد كه شناسنامه دار كردن كوره پزخانه ها، كارگاه ها و پايانه هاي مسافربري داخل شهري در دستور كار قرار دارد و با جديت پيگيري مي شود و از سوي ديگر با طرح حاميان نظم و استفاده از نگهبان محله، اميدواريم علاوه بر ايجاد اشتغال، به كاهش و پيشگيري از وقوع جرايمي  چون سرقت دست يابيم.
وي تصريح كرد: دادسراي پاكدشت براي استقرار امنيت در منطقه به منظور فراهم كردن بستر مناسب رشد و تعالي در برخورد با اين گونه جرايم از همه  ظرفيت هاي موجود نيروي انتظامي و نيروي مقاومت بسيج استفاده كرده است.
بختياري افزود: با پيگيري هاي انجام شده و مساعدت مسئولان دادگستري استان تهران، كادر قضايي دادسرا تكميل شده است ولي از نظر كادر اداري با كمبود نيرو مواجه هستيم. وي در ادامه گفت: جايگاه نيروي انتظامي افزايش پيدا كرده و نيروي انساني و امكانات پشتيباني آن نيز افزايش يافته است؛ به طوري كه دو پاسگاه در دهه  مباركه  فجر افتتاح مي شود.

تبر مغازه دار، سارق مسلح را به دام انداخت
پليس: ماموران انتظامي شهرستان زاهدان در حال بررسي اقدامات تبهكارانه جواني هستند كه ديروز با مراجعه به مغازه اي به قصد اخاذي مسلحانه، ضمن مجروح كردن مغازه دار خود نيز با ضربه تبر به شدت آسيب ديده است.
ماموران انتظامي شهرستان زاهدان، ديروز حين گشتزني در يكي از خيابان هاي اين شهر، با شنيدن صداي شليك گلوله از داخل مغازه اي خود را به محل حادثه رساندند.
بر پايه اين گزارش، ماموران به محض ورود به اين مغازه با پيكر خون آلود ۲ مجروح به نام هاي «ابراهيم» و «محمد» مواجه شدند.
صاحب مغازه به نام محمد، دراين باره به پليس گفت:
«در مغازه نشسته بودم كه اين مرد (ابراهيم) با يك قبضه اسلحه كمري وارد شد و با توسل به زور و تهديد از من خواست كه هر چه پول در گاو صندوق دارم تحويل او بدهم.
ابتدا به تهديدات او توجهي نكردم تا اين كه ابراهيم از دست من عصباني شد و با اسلحه اي كه دردست داشت به سمت پاي چپ من نشانه رفت و من هم با تبري كه كنار دستم بود ضربه اي به سرش وارد كردم.»
گفتني است، تحقيقات بعدي پليس مشخص كرد اين اولين باري نيست كه ابراهيم دست به چنين اعمال خلافكارانه اي زده و پيشتر نيز به اتهام چند فقره سرقت مسلحانه تحت پيگرد پليس بوده است.

دستگيري دانشجوي قلابي دانشگاه تربيت معلم
گروه حوادث: مأموران انتظامي استان تهران ديروز فردي را كه با جعل عنوان دانشجو ، اقدام به اخذ گواهينامه راهنمايي و رانندگي كرده بود، شناسايي و دستگير كردند.
روز گذشته فردي به نام «حبيب الله» با مراجعه به كلانتري ۲۹ مشكين دشت با طرح شكايتي ماموران را درجريان فعاليت جاعلي به نام اسدالله - ك قرارداد. اين مرد به ماموران گفت: اسدالله با ارائه گواهي اشتغال جعلي از دانشگاه تربيت معلم اقدام به اخذ گواهي نامه راهنمايي و رانندگي كرده است.
بر پايه اين گزارش، بررسي هاي بعدي پليس مشخص كرد، نامبرده دانشجو نيست و مهر آموزش دانشگاه را جعل و از سه برگ آرم دار دانشگاه تربيت معلم سوءاستفاده كرده است.
مأموران با تحقيقات غيرمحسوس منزل اسدالله را شناسايي و در فرصتي مناسب او را دستگير كردند. متهم در بازجويي هاي به عمل آمده اعتراف كرد، مدارك را از فردي به نام پيمان - ن در قبال ۱۵۰ هزار تومان به دست آورده است.
گفتني است، با اعترافات اسدلله، پيمان نيز دستگير و با تشكيل پرونده به مقامات ذيصلاح تحويل داده شد.

نوجوان ۱۵ ساله به گاوصندوق پدرش دستبرد زد
گروه حوادث :نوجوان ۱۵ ساله اي كه مبلغ يك ميليون و ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد از گاوصندوق مغازه پدرش به سرقت برده بود، ديروز توسط ماموران انتظامي گيلان دستگير شد.
چندي پيش مردي با مراجعه به كلانتري ۱۲ شهرستان كرج، با طرح شكايتي ماموران را درجريان سرقت مبلغ يك ميليون و ۶۰۰ هزارتومان وجه نقد از گاوصندوق مغازه اش قرار داد.
با اطلاعاتي كه شاكي در اختيار ماموران گذاشت و از آنجا كه فرزند وي از مظنونان اين سرقت به شمار مي رفت ماموران به بازجويي از او پرداختند. اين نوجوان ۱۵ ساله در اظهارات خود ضمن اعتراف به سرقت گاوصندوق درباره انگيزه خود گفت : «من و دوستم «ناصر» كه يك نوجوان ۱۷ ساله است، با طراحي نقشه اي قصد داشتيم با سرقت پول از گاوصندوق پدرم، ۲دستگاه تلويزيون رنگي، يك دستگاه راديو ضبط و وسايل ديگرخريداري كنيم.»
گفتني است، متهمان براي تحقيقات بيشتر تحويل مراجع قضايي شدند.
توجه به فرزندان و مسايل تربيتي آنان و برقراري ارتباط صميمانه از جمله مسايلي است كه مي تواند نقش پيشگيرانه مهمي در اين موارد داشته باشد.

برادر ، خواهر جوانش را كشت!
پليس: مردي كه در «لار» ، خواهر جوانش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، با مراجعه به كلانتري به جرم خود اعتراف كرد.
در تاريخ ۲۸دي ماه مسئولان يك بيمارستان در لار استان فارس، ماموران كلانتري ۱۵خنج را از مرگ مشكوك زني ۲۰ساله در بيمارستان مطلع كردند.
بر اساس اين گزارش، با مراجعه ماموران به بيمارستان مشخص شد، اين زن را در حالي به بيمارستان آوردند كه بر اثر ضربات چاقو از ناحيه شكم مجروح و دچار خونريزي شديد شده بود. متاسفانه تلاش پزشكان براي نجات او ثمري نبخشيده و او پس از مدتي جان خود را از دست داد.پليس پس از شنيدن اظهارات پزشكان بيمارستان تحقيقات خود را آغاز كرده و براي پرده برداشتن از راز قتل و دستگيري عامل يا عاملان آن، تحقيقات را از خانواده مقتول شروع كرد.
پدر مقتول اهل و ساكن روستاي «كهنويه» در بازجويي به پليس گفت: دخترم فريبا، چند وقت پيش ازدواج كرد اما با برادرش، «نادر» اختلاف داشت و هر وقت آنان همديگر را مي ديدند، شروع به بحث و جدل مي كردند تا اينكه ديروز دوباره پس از مشاجره، باهم درگير شدند و پسرم كه خيلي عصباني شده بود در كمال ناباوري چاقويي از جيبش در آورد و چند ضربه به فريبا وارد كرد.
بر پايه اين گزارش، كارآگاهان تحقيقات خود را براي دستگيري نادر آغاز كردند. اما ديروز پس از گذشت دو هفته از حوزه انتظامي خنج خبر رسيد، متهم به قتل خود را تسليم ماموران كرده است.

سرقت مسلحانه از بانك صادرات
گروه حوادث: سه مرد جوان با حمله به يكي از شعب بانك صادرات در جاده ساوه اين بانك را مورد دستبرد مسلحانه قرار دادند.
به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز رئيس بانك در حالي كه بسيار وحشتزده بود، با مركز ۱۱۰ تماس گرفت و از سرقت مسلحانه خبر داد. بلافاصله مأموران كلانتري در محل مورد نظر حضور يافتند و متوجه شدند كه حدود ساعت ۸ صبح سه مرد جوان در حالي كه مسلح بودند وارد بانك شدند و بعد از تهديد مشتريان و كارمندان، از همه خواستند تا بر روي زمين بخوابند. پس از دقايقي دو تن ديگر از سارقان اقدام به جمع آوري پول هاي روي گيشه كردند و قصد فرار از محل را داشتند كه كارمندان توانستند يكي از آنها را به دام بيندازند. مأموران انتظامي، پس از بررسي محل حادثه، پرونده اي را در اين زمينه تشكيل دادند و دريافتند كه سارقان مبلغ ناچيزي از بانك را سرقت كرده اند.
به اين ترتيب، تلاش براي شناسايي و دستگيري سارقان مسلح از سوي كارآگاهان دايره يكم اداره آگاهي تهران ادامه دارد.

حادثه در جهان
سارقي كه مي خواست مسيح را از صليب پايين بياورد
ياهو: يك سارق هلندي كه قصد داشت صليب يك كليسا را به سرقت ببرد، پس از ناكامي و دستگير شدن انگيزه خود را از انجام اين كار نجات مسيح عنوان كرد.
يك مرد ۴۳ ساله هلندي به هنگام سرقت صليب سه متري يك كليسا دستگير شد. او معتقد بود با انجام اين كار مسيح را نجات خواهد داد.
بر اساس اين گزارش، اين سارق هفته پيش وارد كليسا شد و زماني كه مي خواست صليب سه متري را به سرقت ببرد كشيش متوجه شد و با پليس تماس گرفت.
پليس بعد از دريافت اين خبر بلافاصله به كليسا رفت و سارق را دستگير كرد. سارق درباره انگيزه خود از اين كار گفت: من قصد داشتم «مسيح» را نجات دهم، زيرا او هنوز زنده است و هميشه نمي تواند بر سر دار باشد.

سارقان ۱۲ ميليوني بازداشت شدند
001434.jpg
گروه حوادث: مأموران اداره آگاهي مركز طي چند عمليات پليسي موفق به دستگيري سه سارق شدند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۱ ظهر روز بيست و هفتم دي ماه حسابدار يك شركت تجاري به قصد اخذ ۱۲ ميليون تومان از بانك تجارت شعبه خيابان بهار، سوار خودرو پرايد خود شده و به سمت مقصد حركت كرد. حسابدار مذكور بعد از انجام كارهاي بانكي وجه نقد مورد نظر را تحويل گرفته و بار ديگر سوار خودرو اش شد تا به شركت بازگردد.هنوز مسافتي از بانك فاصله نگرفته بود كه ناگهان يك خودرو پژو با سرعت زياد به خودرو پرايد برخورد كرد.
سرنشينان خودرو پژو قبل از آن كه به بحث در مورد علت تصادف با حسابدار بپردازند به سوي در خودرو پرايد رفته و كيف دستي حاوي ۱۲ ميليون تومان را برداشته و قصد فرار داشتند كه مأموران انتظامي در حال گشت زني به صحنه نزديك شدند. عمليات دستگيري سارقان آغاز شد. در نهايت يكي از سارقان به نام اصلان دستگير و همدست ديگر وي كه علي نام داشت متواري شد.
اصلان در جريان بازجويي هاي پليسي به مأموران گفت: «سرايدار شركتي كه شاكي در آن كار مي كند با ما دوست بود، وي روز تحويل ۱۲ ميليون تومان توسط حسابدار شركت از بانك را به ما خبر داد. نقشه سرقت وجه نقد مذكور را من و علي به همراه محمد و سرايدار شركت كه مصطفي نام داشت كشيديم.»بدين ترتيب مصطفي نيز توسط مأموران آگاهي بازداشت شده و در جريان تحقيقات به بزه انتسابي خود اعتراف كرد.جست وجوي پليسي براي دستگيري متهم فراري پرونده كه محمد نام دارد زير نظر بازپرس توكلي در دادسراي امور جنايي تهران و اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

اعدام براي جوان ۱۹ ساله
گروه حوادث: پسر سرايداري كه به اتهام تجاوز به عنف در دادگاه كيفري استان محاكمه شده بود به اعدام محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در پي شكايت دو دختر جوان به اداره آگاهي تهران در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت. يكي از دخترها كه هديه نام داشت در طرح شكايت خود به مأموران گفت: در همسايگي ما در شرق تهران پسر جواني سرايدار است كه من و دوستم توسط وي به زور مورد آزار و اذيت قرار گرفته ايم.
اين دختر در ادامه گفت: اين مرد حميد نام دارد و ۱۹ ساله است. عصر روز حادثه هوا تاريك شده بود كه من و دوستم از محل كارمان به خانه مي آمديم. حميد با چاقو، ما را تهديد كرد و به اتاقكي كه ساكن بود انتقال داد، بعد از بستن دست و دهانمان ما را مورد آزار و اذيت قرار داد و سپس ما را تهديد كرد درصورتي كه جريان را به پليس اطلاع دهيم سرمان را از تن جدا خواهد كرد. با طرح شكايت اين دو دختر پرونده اي در اين زمينه تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان مأمور رسيدگي به پرونده شدند.به اين ترتيب شناسايي و دستگيري حميد در دستور كار قرار گرفت و وي در يك عمليات ضربتي دستگير شد.
حميد پس از دستگيري در بازجويي ها نزد بازپرس به تجاوز به عنف اعتراف كرد و بعد از تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست پرونده براي برگزاري جلسه محاكمه به دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
باتوجه به دلايلي كه از سوي نماينده دادستان مطرح شده بود، حميد به عمل ارتكابي خود اعتراف كرد. بنابراين براساس اظهارات صريح متهم، صبح ديروز وي از سوي دادگاه كيفري استان به اعدام محكوم شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |