چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۹ - Feb 2, 2005
البرادعي:
آمريكا به جاي تهديد به حمله نظامي، به گفت وگوها كمك كند
ايسنا: محمد البرادعي گفت: ما هيچ نشاني از وجود موادي كه در ساخت سلاح هاي هسته اي به كار برود و تلاشي كه در جهت رسيدن به ساخت اين سلاح ها باشد، در ايران مشاهده نكرده ايم و بهتر است آمريكا به جاي اصرار بر حمله نظامي در زمينه پيشبرد گفت وگوهاي ميان اتحاديه اروپا و ايران همكاري كند.
روزنامه الشرق الاوسط، چاپ لندن با مخابره اين خبر افزود: محمد البرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي هسته اي، ادعا كرد كه اگر حمله نظامي به ايران محقق شود، ايران كه در حال حاضر تكنولوژي ساخت بمب هاي هسته اي را دارد، فعاليت هايش را به طور سري و زيرزميني ادامه خواهد داد و خود آن را مجبور به توليد اين سلاح ها كرده ايم.
البرادعي افزود: هنوز هنگام آن نرسيده است كه شفافيت كامل فعاليت هاي هسته اي ايران را اعلام كنيم.
واشنگتن به حمايت از مذاكرات ديپلماتيك ادامه مي دهد
رويتر به نقل از معاون وزير دفاع آمريكا گزارش داد كه وي اميدوار است فشار ديپلماتيك براي متقاعد ساختن ايران به رها كردن آنچه كه وي آن را «برنامه سلاح هاي هسته اي اش» خواند كافي باشد.
اين خبرگزاري انگليسي به نقل از داگلاس فيث، معاون وزير دفاع آمريكا و از طراحان جنگ عراق كه در كنفرانسي خبري در آنكارا صحبت مي كرد ادامه داد: واشنگتن به حمايت از مذاكرات ديپلماتيك اتحاديه اروپا با ايران ادامه خواهد داد.
تلاش پاكستان براي رفع تنش ها
پاكستان اعلام كرد كه تلاش دارد تنش هاي ميان آمريكا و ايران بر سر مساله هسته اي تهران را رفع كند.پايگاه اينترنتي نيوكرالا با مخابره اين خبر به نقل از مسعود خان، سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان مدعي شد كه وضعيت فعلي به سوي «طوفاني شدن» پيش مي رود و گفت كه اسلام آباد به عنوان يك دوست نزديك براي ايران و آمريكا مي خواهد به رفع تنش ها كمك كند.
بولتون نگران حمله اسرائيل
يك فرستاده آمريكايي ادعاهاي واشنگتن عليه برنامه هسته اي ايران را بار ديگر در امارات متحده عربي تكرار كرد و مدعي شد كه رژيم صهيونيستي ممكن است به تاسيسات هسته اي ايران حمله كند چرا كه سابقه انجام چنين اقداماتي را دارد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس با مخابره اين مطلب ادامه داد، جان بولتون، يكي از مقامات ارشد امنيتي وزارت امور خارجه آمريكا كه به چند كشور حوزه خليج فارس براي جلب نظر آنها عليه ايران سفر كرده است، با اشاره به اظهارات اخير ديك چني، معاون رئيس جمهور آمريكا درباره ايران، گفت: معاون رئيس جمهور آمريكا گفته است كه ما از احتمال بروز اين اقدام بسيار نگرانيم.

احمدي نژاد:
نياز امروز ما بازگشت به مديريت انقلابي است
سما:شهردار تهران روز گذشته در جمع طلاب مدرسه معصوميه قم گفت: تلاش ما در شهرداري و شوراي شهر تهران پياده كردن ويژگيهاي مديريت انقلابي به عنوان يك اصل است.
وي افزود: وظيفه همه دلسوزان انقلاب حضور در متن مردم و تبيين ويژگيهاي مديريت انقلابي و تفاوت آن با مديريت غربي است. به فرموده رهبر معظم انقلاب اينك وظيفه ما تحقق دولت اسلامي است كه جز با مديريت انقلابي ممكن نيست. مباني مديريت انقلابي هنوز در حد تئوري است و بايد عملياتي شود. عملياتي كردن مديريت انقلابي نيز به عهده شما طلاب است.
شهردار تهران در تبيين ويژگيهاي مديريت انقلابي گفت: از ويژگيهاي مديريت انقلابي اعتقاد به تماميت اسلام، از جهات مختلف اقتصادي، فرهنگي، علمي و اجتماعي است كه يك مدير انقلابي بايد معتقد به توانمندي اسلام براي تامين همه نيازهاي بشري باشد. البته اين به معناي عدم استفاده از تجارب ديگران نيست.وي افزود: از جمله ويژگيهاي مديريت انقلابي توكل بر خداست. اينك بسياري از مكاتب مديريت غربي كه در كشور باب شده است ناقص هستند. بايد با تدبير و توكل به خدا در برابر مشكلات سربلند عمل كرد. شهردار تهران افزود: اينك شرايط ما با دهه ۶۰ قابل مقايسه نيست، اما عده اي از مديران پيدا مي شوند كه براي معماري ساختمان خود از خارجي ها كمك مي خواهند و دو ميليون دلار خرج آن مي كنند در حالي كه ايران طراح اصلي بسياري از معماري ها ست.
احمدي نژاد با اشاره به خصوصيت تكليف گرايي مديريت اسلامي خاطرنشان كرد: در اوايل انقلاب براي اعطاي مديريت به افراد التماس مي كردند و متوسل به تكليف مي شدند و نتيجه اين مي شد كه مديراني همچون شهيد همت، باكري و خرازي تربيت مي شدند كه در پي اداي تكليف بودند.
شهردار تهران افزود: مردم سالاري ديني يك حقيقت اسلامي است و مدير انقلابي بايد به معناي واقعي معتقد به مردم سالاري ديني باشد. از منظر اسلام شرط مسلماني حساسيت نسبت به همه مسائل اجتماعي است، مانند امر به معروف و نهي از منكر كه وظيفه همه افراد جامعه اسلامي است. بهترين نوع آن هم امر به معروف و نهي از منكر مديران است. وي در پايان تاكيد كرد: براي تحقق آرمانها و نيرومندشدن كشور نياز به بازگشت به مديريت انقلابي هستيم. در طول ۲۶ سال هر جا مديريت انقلابي حاكم بوده است شاهد پيشرفت و اميد بوديم و هر جا كه مديريت غربي بوده است شاهد نااميدي و توقف بوده ايم. فاصله گرفتن از مديريت انقلابي براساس يك طرح برنامه ريزي شده و سازمان يافته است.

آقازاده: اروپا هنوز جديت لازم را از خود نشان نداده است
مهر: رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان عصر روز دوشنبه با آنتونيو مونتيرو وزير خارجه پرتغال در بروكسل مقر اتحاديه اروپايي ديدار و گفتگو كرد. در اين گفتگو محمد سعيدي معاون برنامه ريزي و بين الملل اين سازمان و نيز سيروس ناصري مسئول كارگروه هسته اي مذاكرات ايران و اروپا نيز حضور داشتند.
مهندس رضا آقازاده در اين ديدار تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران اميدوار است كه فرايند مذاكره با اروپا با موفقيت صورت پذيرد؛ اما در حال حاضر شاهد آن هستيم كه براي برون رفت از اين موضوع مهم، اروپا هنوز جديت لازم را از خود نشان نداده است.
وي افزود: اين تصوري اشتباه است كه فرض كنيم ايران برنامه هسته اي صلح آميز خود را با برنامه ديگري جايگزين نمايد. ما مصمم هستيم كه برنامه صلح آميز هسته اي خود را براي تامين نياز برق و انرژي از طريق نيروگاههاي اتمي و تامين سوخت هسته اي آن به دست بياوريم. معاون رييس جمهوري اسلامي ايران در ادامه تاكيد كرد: مناسب است كه با جديت بخشيدن به كار، دو طرف مذاكره تلاش كنند راه برون رفتي توسط اتحاديه اروپا و ايران در مدت زمان كم بوجود آيد.
مهندس آقازاده خطاب به وزير امور خارجه پرتغال تاكيد كرد: رفتار ايران مويد آن است كه ما در مذاكرات هسته اي جدي هستيم و در مقابل بايد اين جديت را در طرف اروپايي نيز شاهد باشيم. وي افزود: اين تصور اشتباه است كه برخي تصور كنند كه مي شود ايران را با اعطاي امتيازات كوچك، از برنامه هاي هسته اي خود منصرف كرد.
وي با تاكيد دوباره بر اين موضوع كه جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد براي اعتمادسازي و اثبات صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي تضمين هاي لازم را به طرف اروپايي بدهد، گفت: درحال حاضر نوعي ناهماهنگي و عدم توازن در دو طرف مذاكره به چشم مي خورد و اين در حالي است كه ما از ماهها پيش با وجود ناخوشايند بودن تعليق، فعاليت هاي غني سازي خود را تعليق كرده ايم. در اين ديدار وزير امور خارجه پرتغال هم تاكيد كرد كه كشورش و نيز اتحاديه اروپايي براي مذاكرات هسته اي اهميت بسياري قائل هستند.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه اروپا خواستار رفع تمامي ابهامات در برنامه اي هسته ايران است، اذعان كرد كه اين اتحاديه تمام اين شفاف سازي ها را صرفا در چارچوب مقررات آژانس دنبال مي كند. وي با بيان اينكه نه تنها آلمان، انگليس و فرانسه، بلكه اتحاديه اروپا طرف مذاكره با ايران است، گفت: ما نيز تلاش مي كنيم كه مذاكرات به نتيجه مطلوب برسد.
ديدار آقازاده با سولانا در بروكسل
مسئول امور سياست خارجي اتحاديه اروپا ديروز با رئيس سازمان انرژي اتمي ديدار و گفت وگو كرد.خبرگزاري آسوشيتدپرس با اعلام اين خبر ادامه داد، اين ديدار در دفتر خاوير سولانا، مسئول امور سياست خارجي اتحاديه اروپا در بروكسل انجام شد.

دكتر ولايتي:
جامعه جهاني بايد به حفظ صلح و رفاه ملت ها كمك كند
در ديدار رئيس كميسيون خارجي مجلس ايتاليا با دكتر علي اكبر ولايتي كه به درخواست هيأت پارلماني ايتاليا انجام شد تحولات جهاني و نقش جمهوري اسلامي ايران در ثبات و امنيت منطقه مورد تبادل نظر قرار گرفت.
هيأت نمايندگان مجلس ايتاليا به رياست Gustave Seiva رئيس كميسيون سياست خارجي اين كشور ديدگاه ولايتي به عنوان مجري سياست خارجي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي با جهان غرب بويژه اروپا را در خصوص تحولات جهان و منطقه جويا شدند.دكتر ولايتي ايفاي سياست مستقل و مثبت اروپا به عنوان يك مجموعه متحد و مستقل در مسائل جهاني و منطقه خاورميانه در جهت مصالح اروپا ذكر كرد.وي از برگزاري انتخابات در عراق ابراز خشنودي كرد و آن را در جهت حاكميت اراده ملت مسلمان عراق كه به خروج نيروهاي خارجي مي انجامد توصيف نمود و افزود: جمهوري اسلامي ايران پيوسته به صلح و ثبات و مشكلات ملت هاي عراق و افغانستان كمك كرده و نقش غيرقابل انكاري در صلح و ثبات منطقه دارد و دكتر ولايتي روابط مستحكم تر سياسي و اقتصادي اتحاديه اروپايي با ايران را در جهت منافع متقابل توصيف كرد.
دكتر ولايتي از اينكه اروپا و آمريكا نسبت به ناديده گرفته شدن حقوق ملت فلسطين توسط اسرائيل سكوت اختيار كرده اند انتقاد كرد و از اروپا خواست تا در جهت عدل و انصاف و ارزشهاي جامعه جهاني به ملت فلسطين كمك كند.

كاهش مرگ و مير ناشي از حوادث رانندگي در كشور
فارس: فرمانده نيروي انتظامي گفت: مرگ و مير ناشي از تلفات رانندگي طي سال ۸۳ از ۲۱ درصد به ۵ درصد كاهش داشته كه اين ناشي از عملكرد كنترلي پليس در كشور است.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، سردار محمد باقر قاليباف ديروز با حضور در مركز ۱۹۷ درحاشيه ديدار مردمي در جمع خبرنگاران افزود:نيروي انتظامي از بيست و چهارم فروردين ماه امسال نسبت به كنترل و انضباط بخشي به امر عبور و مرور در شهرهاي بزرگ و درجه دو اقدام كرده است كه در نتيجه رشد مرگ و مير ناشي از تصادفات رانندگي با اجراي اين طرح از ۲۱ درصد به ۵ درصد كاهش يافته است.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگار اجتماعي فارس مبني بر چگونگي سرانجام طرح تردد زوج و فرد خودروها اظهار داشت: نيروي انتظامي به عنوان يكي از اعضاي كميسيون نسبت به طرح زوج و فرد نظر مثبت داده است و اگر شرايط نيروي انتظامي در اين مورد لحاظ شود موافق اجراي اين كار هستيم. وي گفت: اين طرح در صورت اجرا بصورت آزمايشي در نقاط خاصي از شهر انجام مي شود. فرمانده نيروي انتظامي در مورد كشف مزارع خشخاش در كشور تصريح كرد: در نقاط دوردست در حاشيه مرزها مزارع كشت خشخاش كشف و نابود شده است. وي افزود: يكي از ماموريت هاي هر ساله نيروي انتظامي كشف و نابودي مزارع خشخاش در سطح كشور است.
قاليباف در پاسخ به سئوالي در مورد آئين نامه جديد راهنمايي و رانندگي گفت: آئين نامه جديد راهنمايي و رانندگي در كميسيون زيربنايي دولت تصويب شده و هم اكنون در دستور كار هيات دولت قرار دارد. وي اظهار داشت: اين آئين نامه بسيار كامل بوده و درصورتي كه به درستي اجرا شود تحولي جدي در فرهنگ ترافيك كشور به وجود مي آورد.

تخلف در ساخت و سازجرم شناخته مي شود
فارس: مديركل حوادث و سوانح غيرمترقبه وزارت كشور از برخورد قضايي با متخلفان ساخت و ساز و كساني كه مقررات ملي و اصول و ضوابط فني ساختمان را رعايت نمي كنند از ابتداي سال ،۸۴ خبرداد. به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، سيد عباس جزايري صبح ديروز طي نشستي با خبرنگاران برخورد قضايي با متخلفان ساخت و ساز از سال ۸۴ را به استناد ماده ۱۶ قانون بودجه سال ۸۳ و ماده ۳۰ برنامه چهارم توسعه عنوان كرد و گفت:براساس اين مصوبه، با افرادي كه اقدام به ساخت و سازهاي غيراصولي مي كنند، به عنوان يك متخلف برخورد نمي شود بلكه به عنوان مجرم تحت پيگرد قضايي قرار خواهند گرفت.
وي از ابلاغ بخشنامه ماده ۳۳ سازمان نظام مهندسي به كليه استانهاي كشور خبرداد و تصريح كرد: مفاد اين ماده در مرداد ماه سال جاري به تصويب هيات وزيران رسيد و با توجه به ابلاغ آن به كليه استانداريها هرگونه ساخت و ساز از سال ،۸۴ بايد توسط مجريان متخصص انجام گيرد. وي افزود: مالكيني كه تمايل به ساخت و ساز دارند بايد ملك خود را طي قراردادي در اختيار مجرياني كه توسط وزارت مسكن و شهرسازي درجه بندي خواهند شد، قرار دهند و براين اساس كليه مراحل ساخت بايد تحت نظارت و تعهد مجري در مقابل صاحب سرمايه، شهرداري و نظام مهندسي انجام گيرد ضمن آن كه كليه مهندسين ناظر نيز توسط سازمان نظام مهندسي انتخاب خواهند شد.
جزايري با تأكيد بر ضرورت انتقال كليه مشخصات و اقدامات انجام گرفته توسط مجريان در شناسنامه فني ساختمان و تاييد آن توسط مهندس ناظر و شهرداري، خاطرنشان كرد: علاوه بر اين، مجريان مكلف هستند از آن دسته كارگران ساختماني در اجراي پروژه ها استفاده كنند كه داراي برگه مهارت فني از سازمان فني - حرفه اي كشور باشند.

انتخاب نهم
توافق شوراي هماهنگي روي لاريجاني تكذيب شد
ايسنا: عضو كميته منتخب شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي درباره برخي تحليل ها مبني بر اينكه شوراي هماهنگي بر معرفي «علي لاريجاني» به عنوان كانديداي واحد به توافق رسيده اند و به زودي اعلام خواهند كرد، گفت: اين مساله تكذيب مي شود.«محمدرضا باهنر» ، رييس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر گفت: الان درباره مسايل انتخابات رياست جمهوري مصاحبه نمي كنم، اين خبر را هم تكذيب مي كنم.وي همچنين درباره جلسه آتي شوراي هماهنگي، اظهارداشت: اعضاي اين شورا هميشه درحال جلسه هستند و روز خاصي نيست كه اعلام كنيم در آن روز جلسه تشكيل خواهد داد.
محتشمي پور: هنوز خبر موثقي درمورد نامزدي رفسنجاني وجود ندارد
ايرنا: حجت الاسلام علي اكبر محتشمي پور گفت: هنوز خبر موثقي درمورد نامزدي آقاي رفسنجاني براي انتخابات آتي رياست جمهوري وجود ندارد و خود ايشان به صورت مردد صحبت مي كند و قاطعانه اعلام نكرده كه مي خواهد نامزد شود يا نه. عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون افزود: اين امر باعث شده كه طرفداران وي در حزب كارگزاران ودر جناح راست و محافظه كار تكليفشان مشخص نباشد.
دعوت بسيج دانشجويي دانشگاه تهران از كانديداها
ايسنا: بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران درنظر دارد طي جلساتي با حضور افراد مطرح در عرصه انتخابات رياست جمهوري به بررسي برنامه هاي اين افراد به صورت مستقل و در روزهاي جداگانه بپردازد.افراد دعوت شده توسط اين مركز عبارتند از: آقايان دكتر لاريجاني، دكتر توكلي، دكتر احمدي نژاد، دكتر ولايتي، دكتر رضايي، حجت الاسلام والمسلمين روحاني، دكتر عارف، دكتر معين، مهندس مهرعليزاده، مهندس ميرحسين موسوي.اين گزارش مي افزايد: دكتر معين دعوت بسيج دانشجويي را قبول نكرده است.
معين و هاشمي نسبت به كانديداهاي مطرح ديگر ارجح هستند
ايسنا: عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت (طيف نوگراي شيراز) گفت: از ميان كانديداهاي مطرح، معين و هاشمي رفسنجاني نسبت به كانديداهاي ديگر براي پيشبرد برنامه هاي اصلاحي ارجح هستند.
معاون اول معين تا پيش از ۲۲ بهمن، معرفي مي شود
ايسنا: رئيس ستاد انتخابات دكتر معين با بيان اين كه انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري با انتخابات گذشته تفاوت زيادي دارد و اين امر باعث افزايش اهميت آن مي شود، در مورد معرفي معاون اول، توسط دكتر معين اظهار داشت: آنچه اكنون به عنوان يك ضرورت مطرح است، ارائه رويكرد برنامه و تيم كاري از سوي كانديداست كه معرفي معاون اول قدم نخستين در اين راه و به معناي اهميت دادن به حق مردم در دانستن جهت گيري هاست.
ايجاد شوراي مصلحت براي اصلاح طلبان الزامي است
ايسنا: يك عضو كميته انتخابات فراكسيون خط امام (ره) مجلس شوراي اسلامي، گفت: ايجاد شورايي براي رقم زدن مصلحت كل جريان اصلاحات و نجات اين جبهه از آثار مضري كه ممكن است با آن مواجه شود الزامي است. «اسماعيل گرامي مقدم» اولين گام را براي تشكيل اين شورا پذيرش آن از سوي همه گروه ها و كانديداها دانست و تصريح كرد: البته اگر كانديدايي اعلام كرد كه كاري به اين ندارم كه گروه ها چه تصميمي مي گيرند، شوراي مصلحت كارايي نخواهد داشت.
نظر ابطحي در مورد دوران هاشمي رفسنجاني
آفتاب: محمدعلي ابطحي، مشاور رئيس جمهور و از رهبران جبهه دوم خرداد و سازمان دهندگان حاميان رياست جمهوري دكتر معين گفت: سياست داخلي در زمان آقاي هاشمي مبتني بر رعب و وحشت جامعه بود. اتفاقاتي مثل كشته شدن روشنفكرها، قضيه اتوبوس نويسندگان كه قرار بود به دره سقوط كند،  آزارها و اذيت ها، اينها همه اتفاقات مهم و تعيين كننده اي است و ابهاماتي است كه در ذهن جامعه وجود دارد. جامعه در سالهاي اخير به ديدگاه هاي متفاوتي در مورد آزادي هاي سياسي دست پيدا كرده و اين چيزي نيست كه به راحتي بتوان آن را ناديده گرفت. به نظرم اگر آقاي هاشمي اين ابهامات را برطرف نكند، ذهن جامعه همچنان با آن درگير خواهد ماند. من هنوز توضيحي در مورد اين مسائل از ايشان نشنيده ام. شايد هم رأي نياوردن آقاي هاشمي در مجلس ششم به دليل همين نگاه و نگراني هاي مردم نسبت به سياست هاي ايشان بود. اين نگراني ها هنوز هم وجود دارد و من نمي دانم چرا برخي دچار اين توهم شده اند كه نظر جامعه نسبت به آقاي هاشمي تغيير كرده است.
نجابت ،سخنگوي جديد فراكسيون اصولگرايان مجلس
ايسنا: حسين نجابت عضو هيات رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس، ديروز با رأي شوراي مركزي فراكسيون، به عنوان سخنگو انتخاب شد.
نجابت با اشاره به اين خبر گفت: پيش از اين حجت الاسلام «ميرتاج الديني» مسئوليت اطلاع رساني فراكسيون اصولگرايان را بر عهده داشت كه ديروز بر اساس تصميم شوراي مركزي فراكسيون، بنده به عنوان سخنگوي اين فراكسيون انتخاب شدم.
محسن رضايي:بايد انقلاب و آرمان هاي جمهوري اسلامي را به آمريكا تحميل كنيم
فارس: كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري گفت: به جاي تنش زدايي بايد انقلاب و آرمان هاي جمهوري اسلامي را به آمريكا تحميل كنيم. محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: با تحليلي كه از آمريكا، منطقه خاورميانه و سياست ايران دارم، معتقدم استراتژي تحميل ايران بر آمريكا مي تواند در موفقيت ايران موثر باشد. وي با بيان اين كه البته اين استراتژي نيز نياز به لوازمي دارد، افزود: از جمله اين لوازم ديپلماسي مناسب با اين استراتژي در چارچوب منطقه آسياي جنوب غربي است كه مي توان به اين مهم دست يافت. وي پيرامون مسائل هسته اي ايران افزود: دليلي نداشت در مسائل هسته اي، ايران اين همه عقب نشيني كند، چرا كه هيچ دليلي براي رفتن پرونده ايران به شوراي امنيت وجود نداشت. با اين عقب نشيني باعث شديم كه آنها از اطلاعات به كلي سري ما مطلع شوند.
كروبي روحيه مردمي دارد
ايسنا: رئيس ستاد تبليغات كروبي گفت: كروبي شخصيتي نيست كه امروز روئيده باشد بلكه شخصيتي مبارز و شجاع و ريشه دار است كه ريشه در طول تاريخ ملت ايران و استان لرستان دارد و تجربه ساليان دراز مبارزه و كوله باري از تجربه در مراحل مختلف و بحران هاي كشوري را به همراه دارد.وي با اشاره به اين مطلب كه وظيفه هر دولتي است كه به استانهاي محروم رسيدگي كند، اين بحث را يكي از شاخصها و برنامه هاي كروبي ذكر كرد و اظهار داشت: كروبي داراي روحيه مردمي است و مقاطع زيادي از زندگي خود را با مردم محروم زندگي كرده و از نزديك با مشكلات آنان آشناست.
قول حمايت به مهر عليزاده دادم، ولي منصرف شده ام
ايسنا: حسين مرعشي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري طي سخناني در جمع خبرنگاران جيرفت در پاسخ به اين پرسش كه چرا حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري در ابهام است، گفت: من سخنگوي هاشمي نيستم.وي گفت: در جيرفت من با كانديداشدن زادسر جيرفتي (نماينده مردم جيرفت و عنبرآباد در مجلس) و در كرمان با كانديداشدن باهنر (نايب رئيس مجلس هفتم) موافق هستم و اين كه در ايران با چه كسي موافق هستم را در تهران پاسخ خواهم داد.مرعشي در بيان نظر خود در مورد كانديداشدن كروبي گفت: آقاي كروبي مرد خوبي است.وي افزود: من به مهرعليزاده قول حمايت دادم كه بعد از پيشنهاد پست معاون اولي از سوي او منصرف شدم، چون به خاطر خدا مي خواستم از او حمايت كنم نه به خاطر پست و مقام.
احتمال كانديداتوري نجفي در انتخابات قوت يافت
فارس: احتمال كانديداتوري محمد علي نجفي رئيس سابق سازمان برنامه و بودجه در انتخابات رياست جمهوري قوت گرفت.نجفي عصر امروز نيز در نشستي با عنوان بررسي بخشي از سابقه فعاليت انجمن اسلامي دانشجويان آمريكا در سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي ادوار تحكيم وحدت شركت كرده و به سخنراني خواهد پرداخت.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |