چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۴ - Feb 23, 2005
ساعت ۵و۵۵ دقيقه و ۲۴ ثانيه ديروز به وقوع پيوست
زلزله ۴/۶ ريشتري در زرند
گروه حوادث: درست ۴۲۴ روز پس از زلزله ويران گر بم، بار ديگر كرمان لرزيد و فاجعه بم تكرار شد. اين بار زمين كمي بيشتر لرزيد. مردم زرند ۱۱ ثانيه بيشتر فرصت داشتند براي زنده  ماندن.اين زلزله با ۴/۶ درجه در مقياس امواج دروني (ريشتر) ساعت ۵ و ۵۵ دقيقه بامداد زمين كرمان را لرزاند و خاطره تلخ ۴۲۴ روز پيش را زنده كرد.
بنا بر گزارش هاي رسيده روستاي دائويه با ۸۲۰ نفر جمعيت صددرصد تخريب شده و بيشترين ميزان خسارات را متحمل شده است.
همچنين گزارش هاي رسيده حاكي از كشته و مجروح شدن بيش از يك هزار نفر از ساكنان منطقه است.
000948.jpg
000957.jpg
000951.jpg
000954.jpg
به گزارش خبرنگار ما كارشناسان منطقه تخمين مي زنند كه شمار كشته شدگان به بيش از ۵۰۰ تن افزايش يابد. در اين زلزله ۶ روستاي شهرستان زرند بيش از ۹۰ درصد خسارت ديده اند.اين گزارش مي افزايد، در جريان زلزله روستاهاي قوام آباد، نيكدر و گوچويه از بخش چترود خسارت فراواني ديده اند. علت اصلي اين خسارات بافت خشت و گلي ساختمان ها است كه در اثر زلزله فروريخته و موجب ايراد خسارات فراوان به روستاييان شده است.
همچنين روستاهاي اسلام آباد،  مطهرآباد، هودكن، داووديه و عبدل آباد تا۳۰ درصد تخريب شده اند. به روستاهاي رويين  آباد،  ده اصغر،به آباد،  سروكويه،  فتح آباد، مطهرآباد، اسلام آباد، ارجمنديه و بهارستان نيز خساراتي وارد شده است.
به گزارش خبرنگار ما امدادرساني به روستاهاي هود كن و دائويه به دليل ريزش كوه تا حدود ظهر ديروز امكان پذير نبود كه با دخالت نيروهايي از گردان هاي عاشورا و سپاه استان كرمان امدادرساني به اين دو روستا آغاز شد و تمامي مجروحان روستاي دائويه كه صددرصد تخريب شده و به نظر مي رسد بيشترين تعداد تلفات انساني را داشته است به مراكز درماني منتقل شدند. در اين روستا ۱۰۲ نفر آسيب ديده اند.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با اشاره به اين كه در حال حاضر شرايط آ ب و هوايي در مناطق زلزله زده مساعد نيست و بارندگي در آنجا ادامه دارد، گفت: شرايط جوي امدادرساني را با سختي مواجه خواهد كرد كه در حال حاضر ۴۰ تيم امدادي از كرمان به منطقه اعزام شده است.
تا لحظه ارسال خبر بيش از ۴۰۰ زخمي به دو بيمارستان شهرستان زرند، سينا و تأمين اجتماعي منتقل شده اند كه از ميان آنها ۴۰ مجروح با شرايط وخيم وجود داشت كه به بيمارستان شهيد باهنر كرمان اعزام شده اند.
دكتر شريفي رئيس دانشگاه علوم پزشكي كرمان از جمله موانع امدادرساني سريع به آسيب ديدگان را پراكندگي روستاها و نامساعد بودن هوا دانست و گفت: كليه بيمارستان هاي استان كرمان در حالت آماده باش به سر مي برند و بيمارستان هاي استان هاي مجاور نيز آمادگي خود را براي پذيرش بيماران و مجروحان اعلام كرده اند.رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان كرمان نيز گفت: به دليل ازدحام مجروحان در بيمارستان هاي زرند، بيمارستان هاي همجوار اين شهرستان با هماهنگي ستاد حوادث غيرمترقبه استان كرمان پذيراي مجروحان خواهند بود.
اين گزارش مي افزايد: حال بيشتر مجروحاني كه از بيمارستان هاي زرند به كرمان اعزام شده اند وخيم است و بسياري از اين مجروحان دچار قطع نخاع و شكستگي هاي شديد و ضربه مغزي شده اند.
محمد جواري از جمله مجروحان بستري در بيمارستان امام خميني كرمان در خصوص لحظه وقوع زلزله به خبرنگار ما گفت: براي خواندن نماز بيدار شده بودم، هنوز وضو نگرفته بودم كه احساس كردم زمين زير پايم مي لرزد، دستم را به چارچوب در گرفتم تا بتوانم بايستم، لرزش زمين طول كشيد، شايد ۲۰ ثانيه همه جا مي لرزيد، شوكه شده بودم، حتي نتوانستم مادرم را صدا بزنم، سقف خانه ترك خورد و ديوار ريخت، من به زمين افتادم و پاهايم زير آوار ماند، از هوش رفتم، وقتي به هوش آمدم داخل قطار بودم و به اين بيمارستان در كرمان منتقل شدم.
اكرم نباتي نيز درحالي كه از شدت درد به سختي صحبت مي كرد گفت: من، سه دخترم و همسرم در يك اتاق خوابيده بوديم كه زلزله آمد. من نزديك در بودم. براي همين زودتر از همه از زير آوار بيرون آمدم. از بقيه خبر ندارم. همه خانواده ام پارسال در بم مردند. تازه بعد از يك سال لباس سياهم را درآورده بودم. حالا بايد به عزاي شوهر و دخترانم بنشينم.
به گزارش خبرنگار ما پزشكان و نيروهاي امدادي در سه  بيمارستان شهر كرمان به سرعت در حال رسيدگي به مجروحان هستند. اين در حالي است كه هنوز آمار دقيقي از تعداد مجروحان حادثه در دست نيست.
دكتر شريفي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي كرمان در اين خصوص گفت: تعداد دقيق مجروحان به دليل پراكندگي جمعيت و درمان سرپايي و ترخيص سريع برخي از مجروحان هنوز مشخص نشده است.
وي افزود: تا ساعت ۴ بعدازظهر سه شنبه حدود ۶۰۰ مجروح سرپايي در بيمارستان هاي كرمان درمان شده و ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بستري شده اند.
بنا بر اين گزارش در شهرستان زرند بارش باران رفت و آمد را مشكل كرده و تمامي معابر پوشيده از گل ولاي است. در روستاي هودكن تمامي خانه هاي گلي با خاك يكسان شده است و بازماندگان فاجعه در تلاشند تا زير آوار ماندگان را نجات دهند. پيرزنان و كودكان و كمك امدادرسانان در محيطي دور هم جمع شده اند تا مانع كار امدادرساني نباشند. پيرزنان با صداي بلند گريه مي كنند و از امام حسين كمك مي خواهند.
مردي كه تمام اعضاي خانواده اش را از دست داده، در گوشه اي خاك بر سر خود مي ريزد و بي تابي مي كند. بيمارستان سيناي زرند كرمان پر از بيماراني است كه هم مجروح هستند و هم دل شكسته و داغديده. پزشكان و پرستاران با تلاشي وصف ناپذير مي كوشند تا هر چه بهتر به ياري بيماران بشتابند.
راهروي بيمارستان شلوغ و پر رفت و آمد است. عده اي از بيماران را به علت كمبود جا در راهروها بستري كرده اند و اقدامات اوليه پزشكي در مورد آنها اجرا شده است.

دستگيري مزاحم تلفني يك خبرنگار بعد از چهار سال
000966.jpg
گروه حوادث: مردي كه چهار سال تمام با مزاحمت هاي تلفني خود يك دختر جوان خبرنگار را مورد آزار روحي قرار داده بود دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، شروع مزاحمت هاي تلفني براي يك خبرنگار زن از چهار سال پيش آغاز شد. تلفن ها در ابتدا فقط به خط تلفن روزنامه خبرنگار مذكور محدود مي شد ولي كم كم مزاحم تلفني كه صداي مرد ميانسالي را داشت، شماره تلفن همراه خبرنگار، شماره منزل، آدرس منزل، شماره شناسنامه، شماره كارت ملي وي را با ترفند هايي خاص به دست آورده و هر روز بر مزاحمت هاي وي افزوده مي شد. خبرنگار مذكور كه در حوزه اداره آگاهي كار مي كرد از همان ماههاي اوليه آغاز مزاحمت ها، شكايتي را در دادسراي امور جنايي تهران تشكيل داد و از مأموران آگاهي و مسئولين قضايي خواست تا مزاحم تلفني وي را بازداشت كنند.ولي تلاشها براي يافتن سرنخي از مزاحم تلفني ناكام ماند. با گذشت زمان مزاحمت ها شكل تهديد به خود گرفت. مزاحم، خبرنگار جوان را تهديد مي كرد كه اگر با كسي ازدواج كند او را خواهد كشت. مزاحم تلفني با تهديدات خود ترس را در وجود خبرنگار مذكور شكل داده بود. متهم به شيوه هاي مختلف قصد تخريب چهره خبرنگار را داشت. تهديدات مزاحم تلفني بيشتر شد تا جايي كه خبرنگار قصد استعفا از محل كارش را داشت. بررسي هاي پليس براي شناسايي مزاحم ادامه داشت تا اينكه به دستور رياست دادسراي امور جنايي پرونده كه تا آن زمان در شعبه هفتم بازپرسي رسيدگي مي شد به شعبه دوم دادياري انتقال يافت تا داديار سليماني رسيدگي بر روي اين پرونده را كه چهار سال پيش تشكيل شده بود به نتيجه برساند.
دو ماه پيش پرونده زير نظر داديار سليماني قرار گرفت و وي روش جديدي را براي دستگيري متهم آغاز كرد. مزاحم در آخرين تماسهاي خود به خبرنگار گفته بود كه شناسنامه وي را جعل كرده و نام خودش را در شناسنامه وي به عنوان همسر خبرنگار آورده است و بدين ترتيب اگر خبرنگار با كسي ديگر ازدواج كند بر صورتش اسيد خواهد پاشيد. تهديدهاي متهم ديگر قابل تحمل نبود.
مأموران انتظامي بر تلاشهاي خود افزودند تا در نهايت با روش خاص پليسي بعد از گذشت چهار سال مخفيگاه متهم در قيام دشت كشف شد.
مأموران عصر روز دوشنبه طي يك عمليات غافلگير كننده وارد منزل متهم شده و او را بازداشت كردند. روز گذشته وقتي خبرنگار مذكور وارد شعبه دوم دادياري شد با چهره مردي روبه رو شد كه چهار سال پيش او را در دادگاه خانواده ديده بود. خبرنگار براي تهيه خبر به آن محل رفته بود و متهم براي طلاق دادن همسرش به آنجا آمده بود. خبرنگار طبق برنامه كارش با مرد به گفت وگو پرداخت. مرد از ماجراي زندگيش گفت و بدين ترتيب متهم از روزنامه محل كار خبرنگار با اطلاع شد و پس از آن روز مزاحمت ها آغاز شد. تحقيقات بيشتر از اين مزاحم تلفني كه چهار سال فردي را با آزارهاي خود رنجانده بود در اداره آگاهي مركز زير نظر بازپرس سليماني ادامه خواهد يافت تا در صورت وجود همدستاني براي وي آنها شناسايي شوند و انگيزه اصلي اين متهم از مزاحمت تلفني اينچنيني براي اين خبرنگار جوان مشخص شود.

با تلاش همه جانبه پليس تهران
سارق تك رو دستگير شد
000963.jpg
گروه حوادث: مرد تك رويي كه با حمله مسلحانه به بانك ها، ميليون ها تومان سرقت كرده بود، با تلاش همه جانبه پليس تهران پس از ۱۰ ماه به دام افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز سردار مرتضي طلايي در يك نشست مطبوعاتي با اعلام اين خبر گفت: در سال ۸۲ دو مورد سرقت مسلحانه در سطح شهر تهران اتفاق افتاد كه يكي از آنها در تاريخ ۱۴ مرداد سال ۸۲ بانك مسكن شعبه دانشگاه شريف به مبلغ ۱۰ ميليون تومان و ديگري بانك ملي شعبه بهاران در تاريخ۳ مهرماه همان سال به مبلغ ۶ ميليون تومان بود. پس از اين دو مورد سرقت مسلحانه كه هر دو توسط يك فرد صورت گرفته بود، تحقيقات مقدماتي در اين زمينه آغاز شد و تيمي از كارآگاهان دايره يكم اداره آگاهي تهران مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند،تا اينكه در فروردين ماه سال ۸۳ يكي ديگر از شعب بانك ملي بازار شادآباد مورد دستبرد مسلحانه قرار گرفت و ۳۰ ميليون تومان به سرقت رفت. تقريباً يك ماه از سرقت بانك ملي نگذشته بود كه بانك كشاورزي شعبه بازار نيز مورد دستبرد قرار گرفت.
سردار طلايي در ادامه افزود: پليس جنايي و مأموران اداره آگاهي با جمع آوري آثار و پوكه ها، اثر انگشت، اظهارات شهود، لهجه اي را كه سارق مسلح داشت و شيوه و شگردي كه مرد مسلح در سرقت ها اعمال كرده بود، مشخص كرد كه سرقت ها يا توسط يك نفر صورت گرفته و يا يك تيم به سرپرستي يك نفر در حال انجام اين عمليات است.
به اين ترتيب كار گسترده اي را شروع كرديم و با رديابي چك هاي تضميني متوجه شديم كه چك ها در شهرهاي تهران، تبريز، قزوين، زنجان، اصفهان، قم، شيراز، بندرعباس، دامغان و قشم وصول مي شود. كارآگاهان با رديابي هاي ويژه با توجه به شناسايي واسطه هايي كه در مورد نقل و انتقال چك ها نقش داشتند، تلفن همراه فردي به دست آمد و در ادامه تحقيقات آشكار شد كه سرقت ها تنها توسط يك نفر صورت گرفته است. بنابراين محل اختفاي وي كه محسن.ش (۴۰ ساله) نام داشت در كرمانشاه شناسايي شد و وي در يك عمليات ضربتي دستگير شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: سارق مسلح از مأموران نيروي انتظامي بوده كه به خاطر اعتياد و فرار از خدمت در سال ۸۱ اخراج شده است. اين فرد تك رو و به تنهايي اقدام به سرقت هاي مسلحانه مي كرد و از محل اختفاي وي سه قبضه اسلحه و تعداد ۶۱ فقره چك تضميني كشف شد.
سردار طلايي با اشاره به شگرد سارق تك رو گفت: اين مرد مسلح كه پس از دستگيري بدون هيچ مقاومتي تسليم پليس شد پس از شناسايي محل مورد سرقت با كرايه كردن يك دستگاه موتورسيكلت به بانك رفته و بلافاصله پس از ورود به بانك و تهديد كارمندان و مشتريان اقدام به تيراندازي به سقف و ديوار كرده و پس از سرقت از محل متواري مي شده است. وي پس از سرقت ها با داشتن يك كارت پايان خدمت كه متعلق به فردي به نام حسين كه وي نيز قاچاقچي مواد مخدر بوده اقدام به وصول چك ها مي كرده است.
تا كنون متهم اين پرونده در بازجويي هاي مقدماتي به سه فقره از سرقت ها اعتراف كرده اما سرقت بانك كشاورزي را برعهده نگرفته است. محسن (۴۰ ساله) هم اكنون در اختيار كارآگاهان دايره يكم اداره آگاهي تهران است.

ناپديد شدن يك زن در هاله اي از ابهام
000960.jpg
گروه حوادث: تحقيقات پليس براي كشف علت ناپديد شدن يك زن جوان و دختر پنج ساله اش آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز دوشنبه مردي با كلانتري ۱۴۰ باغ فيض تماس گرفت و گفت: «مرد جواني همسر صيغه اي خود را در منزل مسكوني خود به قتل رسانده است و سپس جسد وي را مثله كرده و تكه هاي بدن آن زن را در يخچال خانه جاي داده است.» بلافاصله يك اكيپ پليسي با همراهي بازپرس اصغرزاده به محل اعزام شدند. وقتي ماموران وارد خانه شدند مرد جوان در حال مصرف مواد مخدر بود، وي دستگير شد ولي جست وجو براي يافتن جسد مثله شده بي فايده بود.
مرد در توضيح به سؤالات بازپرس اصغرزاده گفت: «همسر صيغه اي ام چهار سال با من زندگي كرد و در نهايت يك ماه قبل به همراه فرزند پنج ساله خودش مرا در حالي كه بسياري از وسايل با ارزش خانه را به سرقت برده بود ترك كرده و من هيچ گونه اطلاعي از او ندارم.»
متهم روز گذشته در دادسراي امور جنايي تهران بازجويي شد. وي در خصوص آشنايي خود با ليلا همسر صيغه اي ناپديد شده اش گفت: چهار سال پيش با او در خيابان آشنا شدم، دلم برايش سوخت، با اين كه دچار انحرافات اخلاقي بود وي را به عقد موقت خود درآوردم. در اين چهار سال نيز تمام تلاشم را براي بهبود زندگي ام انجام دادم. اين در حالي بود كه خانواده ام به خاطر اين ازدواج طردم كردند.دستور انجام تحقيقات از متهم توسط بازپرس اصغرزاده صادر شد تا مشخص شود آيا ليلا از منزل همسر صيغه اي اش فرار كرده است و يا جنايتي رخ داده است؟!

حادثه در جهان
۳۵ سال حبس در انتظار زوج ظالم
گروه حوادث: زوجي كه از سوي دادگاه بدوي متهم به آزار و اذيت و سوءاستفاده از يك دختربچه آفريقايي شده بودند با اتهام جديدي روبه رو شدند.
دادگاه عالي ديترويت اين زوج را متهم كرده است كه با انتقال غيرقانوني اين دختربچه آفريقايي به ايالات متحده با وي مانند يك برده برخورد كرده اند.
دادستان دادگاه عالي ايالات متحده ضمن طرح اين اتهام جديد گفت: قاچاقچيان انسان به خصوص دختران جوان، با تحريك  كردن روياهاي دخترانه قربانيان خود براي زندگي و كار مطلوب در ايالات متحده آنها را مجبور به اعمالي خلاف ميل و خواسته شان مي كنند. اين ظلم براي جامعه ايالات متحده، غير قابل تحمل است.
در دادخواست اوليه جوزف و ارمين جومسي متهم هستند كه در سال ۱۹۹۶ دختربچه چهارده ساله اي را از كامرون به ايالات متحده آورده و با وي مانند يك برده برخورد كرده اند.
به گفته مأمور تحقيق اين پرونده، اين زوج در مقابل كار بيست و چهار ساعته اين دختربچه هيچ پولي به وي نداده و حتي حق تحصيل را نيز از وي سلب كرده اند.
طبق اين دادخواست، جوزف در طول اين سه سال مرتباً اين دختربچه را مورد آزار و اذيت جنسي و تعرض قرار داده است. جوزف و همسرش در تمامي پرسش نامه ها اين دختربچه را به عنوان فرزند خود جا زده بودند.
هيات منصفه در دادگاه بدوي سال ۲۰۰۱ اين زوج را كه اصليت كامروني دارند به اتهام آزار و اذيت جنسي و سوءاستفاده محكوم كرد. جوزف طبق همين حكم به تحمل ۹ تا ۱۵ سال حبس محكوم شد. همسر وي نيز به ۳ سال حبس تعليقي محكوم شد. در صورت اثبات اتهامات جديد، دادگاه مي تواند زوج را به حداقل سي و پنج سال حبس محكوم كند.اين دختربچه در طول جلسات دادگاه ادعا كرد كه در طول اين چند سال مورد آ زار و اذيت مداوم اين زوج قرار داشته و جوزف همواره وي را به داشتن رابطه جنسي با خود مجبور مي كرده است.اداره مهاجرت ايالات متحده فعلاً قرار اقامت موقت را براي اين دختربچه صادر كرده است.
بازداشت پدر قاتل
گروه حوادث: پليس ديترويت مردي را كه با حمله به مهدكودك محل نگهداري دختربچه  سه ساله خود وي را به قتل رسانده بود به اتهام قتل عمد بازداشت كرد.
دادستان پرونده همچنين متهم را با دو مورد اقدام به قتل روبه رو كرده است. در جريان حمله وي به مهد كودك، يكي از مسئولان مهد كودك و پسر عموي وي به شدت زخمي شدند.به گفته مأمور تحقيق پرونده، برنارد كلي ۳۷ ساله روز حادثه با عصبانيت وارد مهدكودك شد و با مسئول مهدكودك در خصوص خدمات اين مهد صحبت مي كند. وي پس از آن يكي از اعضاي مهدكودك را كه سعي در آرام كردن وي داشت به شدت مضروب كرد. پس از آن برنارد دختر سه ساله خود را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد كه همين امر باعث خونريزي مغزي وي و مرگ آني اش شد.برنارد پيش از اين با مراجعه به مهد كودك اعلام كرده بود كه توانايي پرداخت  هزينه مهد را ندارد. وكيل مدافع برنارد در اولين دفاع خود ادعا كرد كه برنارد قصد به قتل رساندن دختر خود را نداشته و تنها قصد وي تهديد مسئولان مهدكودك بوده است.

در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان
عامل قتل شاگرد شيريني فروشي محاكمه شد
گروه حوادث: مردي كه پس از آشكار شدن رابطه پنهاني همسرش، جواني را با ضربات كارد به قتل رسانده بود، صبح ديروز، در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين جلسه به رياست قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش در حالي برگزار شد كه رضوانفر نماينده دادستان در ابتداي جلسه محاكمه ضمن قرائت كيفرخواست گفت: در تاريخ ۲۲ شهريور ماه امسال مردي به نام محمدعلي زماني كه پس از انجام كار روزانه به خانه اش در روستايي در قزوين رفت، ديد كه پسردايي همسرش به نام «عبدالله» بدون اطلاع قبلي به خانه اش آمده است. وي پس از خوش آمدگويي به عبدالله و صرف ناهار، زماني كه قصد خارج شدن از خانه را داشت دريافت كه عبدالله قصد ماندن دارد، به اين ترتيب بدون هيچ پرسشي محل را ترك كرد و بعد از چهار ساعت مجدداً بازگشت.
دقايقي از شب گذشته بود و محمدعلي به رفتار پسر دايي همسرش بسيار مشكوك شده بود، اما چون وي را به عنوان مهمان پذيرفته بود، نتوانست به او چيزي بگويد. صاحبخانه كه بسيار مشكوك شده بود حوالي ظهر فردا از خانه بيرون رفت و بلافاصله بعد از ۲۰ دقيقه برگشت. وي در كمال ناباوري با صحنه اي روبه رو شد كه هرگز فكرش را نمي كرد.
نماينده دادستان در ادامه افزود: محمدعلي در آن لحظه نمي دانست چه كار مي تواند بكند. پس از چند لحظه عبدالله و همسرش به شدت گريه مي كردند و در حالي كه به دست و پاي محمدعلي افتاده بودند، به او گفتند هيچ عملي اتفاق نيفتاده است. در آن لحظه محمدعلي به پسردايي همسرش اجازه داد تا فرار كند و عبدالله پس از فرار، به شيريني فروشي محل كارش در تهران رفت. صاحبخانه زنش را قسم داد تا جريان را برايش تعريف كند و همسرش تمام ماجرا را براي وي تعريف كرد.
پس از مدتي محمدعلي به انگيزه انتقامجويي با همسرش به تهران آمد و پس از پيدا كردن محل كار عبدالله او را كناري كشيد و به وي گفت: من ديگر همسرم را نمي خواهم قصد دارم او را طلاق بدهم. تو او را به زني بگير. اما عبدالله اين امر را قبول نكرد و دائماً بر اين كه اتفاقي نيفتاده و من رابطه اي با همسرت نداشته ام تكيه كرد. همين موضوع باعث درگيري بين عبدالله و محمدعلي شد به طوري كه محمدعلي كه از شدت خشم با ضربات متعدد، عبدالله را در شيريني فروشي به قتل رساند.
در اين درگيري همسرش نيز زخمي شد. وي بعد از دستگيري به قتل اعتراف كرد و تنها انگيزه خود را انتقامجويي عنوان كرد. در ادامه جلسه محاكمه اولياي دم  خواهان قصاص نفس (اعدام) براي متهم اصلي پرونده شدند و دقايقي بعد از آن محمدعلي در جايگاه ايستاد تا به دفاع از خود بپردازد. محمدعلي در اظهاراتش ضمن قبول اتهام قتل عمدي گفت: بعد از فرار عبدالله از خانه ام، همسرم را قسم دادم و او همه چيز را برايم گفت. تصميم گرفتم او را طلاق دهم اما قبول نكرد. من كه تحمل اين ننگ را نداشتم به همسرم پيشنهاد دادم تا دسته جمعي به همراه دو فرزندم اقدام به خودكشي كنيم اما باز همسرم قبول نكرد و با طرح پيشنهادي كه از طرف همسرم بود به انگيزه انتقامجويي به تهران آمديم.
در پايان جلسه محاكمه پس از دفاعيات وكيل متهم به قتل، قاضي عزيز محمدي ختم جلسه را اعلام كرد و قرار است ظرف مدت قانوني حكم در خصوص پرونده صادر شود.

۹۰ شاكي در پرونده انرژي درماني
گروه حوادث: اولين جلسه دادگاه مدعي انرژي درماني در تهران با ۹۰ شاكي پرونده امروز در شعبه ۱۰۰۸ مجتمع قضايي ولي عصر تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما محمد ع. الف سال گذشته در سفري به شهرستان مشهد با حكم احضار شعبه ۴۱ دادگاه عمومي اين شهر رو به رو شد. وي پس از مراجعه به دادگاه با شكايت ۹۰ شاكي خصوصي بازداشت و اين حكم مدت ۹ ماه تمديد شد.
با ارسال پرونده به شعبه ۱۰۰۸تهران، قاضي ميرخراساني از دو ماه و نيم قبل، كار كارشناسي خود را آغاز كرد و هيأت هفت نفره اي را مسئول بررسي شرايط درمان توسط وي كرد. در جلسه امروز ادعاهاي وي و نظرات كارشناسي به دادگاه ارايه خواهد شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |