چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۴ - Feb 23, 2005
آمار كشته شدگان تا ساعات پاياني ديشب ۵۴۶ تن اعلام شد
شمار قربانيان زلزله زرند افزايش مي يابد
گفته مي شود با توجه به تجربه بم ، كمك رساني اين بار
باسرعت بيشتر و سازماندهي بهتر صورت گرفته است
روستاي داهويه - بعداز ظهر سه شنبه - عكس ها:عطا طاهركناره
001032.jpg
گروه اجتماعي:منابع خبري شمار
كشته شدگان زلزله زرند را تا ساعت ۱۸ديروز ۵۴۶تن اعلام كردند.اين در حالي است كه مقامات رسمي تا هنگام تنظيم اين گزارش از تأييد اين رقم خودداري كرده اند.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از منابع بيمارستاني باتوجه به وسعت منطقه در معرض زلزله كه بيش از ۴۰ روستا و جمعيتي بالغ بر ۳۰ هزار نفر را دربرمي گيرد پيش بيني مي شود شمار تلفات به دو تا سه برابر افزايش يابد و شمار مجروحان نيز به ۴ تا ۵ هزار نفر برسد.
گفته مي شود با توجه به تجربه بم ، كمك رساني اين بار باسرعت بيشتر و سازماندهي بهتر صورت گرفته است
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان گفت: بر اثر زلزله ۴۰ روستاي استان آسيب ديده و۲۰ روستا به طور كامل تخريب شده است.بنابر اين گزارش روستاي «داهويه» با ۸۲۹ نفر جمعيت باخاك يكسان شده است . همچنين روستاهاي گچكويه با ۲۰۸نفر جمعيت وحتكن با ۱۷۰۰ نفر جمعيت ۹۰ درصد تخريب شده است .
دكتر مهدي ابناء به خبرنگار ايرنا گفت: بيشترين خسارت وارده به روستاهاي همجوار و مناطق حاشيه اي و قديمي زرند وارد شده است.
شديدترين زلزله
برخي منابع خبري خارجي چون شبكه الجزيره قطر با اشاره به بعضي گزارش ها كه شدت زلزله بم را ۲/۶ ريشتر اعلام كرده بود، زلزله ديروز زرند كرمان را با قدرت
۴/۶ ريشتر شديدترين زلزله سال هاي اخير معرفي كرده اند.
همچنين رئيس پژوهشگاه زلزله شناسي و مهندسي زلزله اعلام كرده است عمق كانوني زلزله زرند ۱۰ تا ۱۵ كيلومتري زمين بوده است.
۶۷پس لرزه
رئيس پايگاه پژوهشي لرزه نگاري دانشگاه شهيد باهنر كرمان اعلام كرد: تا عصر ديروز سه شنبه حدود ۶۷ پس لرزه در شهرستان زرند به وقوع پيوسته كه در اين پايگاه به ثبت رسيده است.دكتر سيدجليل الدين فاطمي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: شدت اين پس لرزه ها بين دو تا چهار درجه ريشتر بوده است.
جلسه اضطراري
ستاد حوادث غيرمترقبه
به دنبال وقوع زلزله جلسه اضطراري ستاد حوادث غيرمترقبه كشور با حضور سيد عبدالواحد موسوي لاري وزير كشور برگزار شد. ستاد حوادث غيرمترقبه جهت هماهنگي در امدادرساني تنها از دستگاه ها و نهادهاي عضو دعوت به همكاري در امدادرساني كرده و از مردم و ساير دستگاه ها خواسته است تنها از اين طريق كمك هاي خود را هماهنگ كنند و از حضور غيرضروري و اخلال در كار امدادرساني پرهيز كنند.
موسوي لاري در تشريح نتايج اين جلسه ستاد حوادث غيرمترقبه گفت كه امكانات لازم از قبيل آمبولانس و مواد مورد نياز پزشكي اوليه از طريق هوانيروز به منطقه اعزام شده است.
وزير كشور اظهار داشت: وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهاي عضو ستاد حوادث غيرمترقبه پيگيري هاي لازم را براي اعزام امدادرسان و تأمين امكانات مورد نياز به عمل مي آورند.
موسوي لاري، اولويت نخست ستاد حوادث غيرمترقبه كشور را نجات مجروحان و آسيب ديدگان دانست و تصريح كرد كه اسكان حادثه ديدگان و همچنين بازسازي واحدهاي آسيب ديده، اولويت هاي بعدي مي باشند.
در همين زمينه محمدعلي كريمي استاندار كرمان نيز گفت: اولويت  عمليات  امداد و نجات  در منطقه  زلزله زده زرند اين  است  كه  تا قبل  از غروب  آفتاب  كسي  زنده  يا مرده  زير آوار نماند.
وي  گفت : پس  از اين  مرحله  امكانات  لازم  به  آسيب  ديدگان  از طريق  زمين  وهوا رسانده  مي شود.
وي  ادامه  داد: البته  ممكن  است  به  دليل  صعب العبور بودن  راه  برخي  روستاها، آسيب  ديدگي  جاده ها، طغيان  رودخانه ها و مسدود شدن  مسيرها نتوانيم  امكانات لازم  از قبيل  چادر، پتو و مواد غذايي  را بموقع  در اختيار زلزله  زدگان بگذاريم .
استاندار كرمان  افزود: براي  اين  دسته  از روستاها هم  امكانات  لازم  در شهركرمان  و يا زرند در محل هاي  مناسب  فراهم  و جمعيت  زلزله  زده  به  آن محل  هامنتقل  مي شوند.
وي اظهار داشت: چادرهاي هلال احمر در تمام مناطق زرند پخش شده است.
استاندار كرمان گفت: در حال حاضر ۹ هلي كوپتر در حال امدادرساني هوايي هستند و ۲ بيمارستان در زرند و ۳ بيمارستان در كرمان به مجروحان اختصاص يافته است.
وي همچنين گفت: در حال حاضر به هيچ كمكي از ساير استان ها نياز نيست و اگر در اين زمينه نيازي وجود داشته باشد از طريق هلال احمر استان كرمان اعلام مي شود.
اسكان زلزله زدگان
معاون عمراني استانداري كرمان نيز اعلام كرد: تمامي افرادي كه در حادثه زلزله زرند دچارآسيب شده اند درمراكز آماده شده از سوي ستاد حوادث غير مترقبه استان اسكان داده مي شوند و در صورت نياز نيز به شهرستان زرند و يا كرمان انتقال داده مي شوند.
001029.jpg
محمد جواد فدايي گفت: حتي الامكان افراد زلزله زده در محل وقوع حادثه ( شهرستان زرند و روستاهاي اطراف ) اسكان داده مي شوند اما در صورتي كه امكان اسكان درشب و رساندن امكانات به آن مكان وجود نداشته باشد اين افراد به شهرستان زرند و كرمان منتقل مي شوند.
وي افزود: تنها در ۴ روستاي هوتكن و ۳ روستاي كوچك ديگر بدليل صعب العبور بودن راه، نمي توان اسكان را در محل انجام داد كه اين افراد منتقل خواهند شد.
وي مهمترين نياز زلزله زدگان را چادر، پتو، لباس گرم، وسايل گرم كننده و مواد غذايي فاسد نشدني دانست و خاطر نشان كرد: بخشي از نيازهاي زلزله زدگان تامين شده و هم اكنون اقلام مورد نياز توسط يك فروند هواپيما از تهران به كرمان منتقل شده كه به زودي ميان آسيب ديدگان تقسيم خواهد شد.معاون عمراني استانداري كرمان درخصوص عمليات آواربرداري تاكيد كرد: عمليات آواربرداري در تمامي منطقه زلزله زده انجام شده و تنها در روستاي هوتكن به دليل بسته بودن راه و سخت بودن تردد، عمليات در آوردن اجساد به كندي صورت گرفته و نياز به جستجوي بيشتري دارد.
بازتاب زلزله
زمين لرزه شهرستان زرند از استان كرمان بازتاب قابل توجهي در بين شخصيت هاي داخلي و خارجي را در پي داشت. سيدمحمدخاتمي رئيس جمهور وقوع زمين لرزه در شهرستان زرند را به ملت ايران و بازماندگان اين حادثه تسليت گفت.
رئيس جمهور در پيام تسليت خود همچنين با تشكر از تحرك سريع دستگاه هاي مختلف در امداد و رسيدگي به مناطق زلزله زده از دستگاه هاي مسئول با محوريت وزارت كشور خواست نسبت به ساماندهي امور زلزله زدگان اقدام عاجل به عمل آورند.
براساس اين گزارش پس از زمين لرزه در زرند همچنين بسياري از كشورهاي خارجي آمادگي خود را براي كمك به آسيب ديدگان اعلام كردند.
يوشكا فيشر وزير امور خارجه آلمان، جان فرانكو فيني وزير امور خارجه ايتاليا، هوجين تائو رئيس جمهور چين، كاماچولارا مدير دفتر امور ماوراي جو سازمان ملل و سابينه ورتا مدير مؤسسه كمك به فجايع طبيعي در كشور اتريش ضمن تسليت به دولت و ملت ايران آمادگي كشورشان را براي كمك به زلزله زدگان شهر زرند اعلام داشتند.از سوي ديگر زمين لرزه زرند كرمان در رسانه هاي روسيه بازتاب داشت و خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي از وقوع زمين لرزه در جنوب شرق ايران اعلام داشت پيش بيني مي شود آمار تلفات زلزله به صدها نفر افزايش يابد.

معاونت وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد:
مشمولين اسفندماه مي توانند در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها شركت كنند
ايلنا: معاونت وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد؛ مشمولين اسفندماه مي توانند در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها شركت كنند.
به گزارش مركز اطلاع رساني ناجا، با توجه به درخواست عده اي از مشمولان فارغ التحصيل كارشناسي براي شركت در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها، بدين وسيله اعلام مي شود، كليه مشمولان فارغ التحصيل كارشناسي كه موعد اعزام به خدمت آنها اسفند ماه سال جاري تعيين شده و براي شركت در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها ثبت نام كرده اند، مي توانند در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها شركت كنند.اين گروه از مشمولان بايد در تاريخ ۸ بهمن ۸۳ خود را به مراكز آموزش نظامي تعيين شده، معرفي كنند.
ارائه كارت شركت در آزمون دانشگاه ها، براي اين گروه از مشمولان الزامي است.

دكتر محمود واعظي:
هر پيشنهادي كه در راستاي منافعمان باشد، بررسي مي كنيم
گروه سياسي _ ياسر مرادي: معاون سياست خارجي و روابط بين الملل مركز تحقيقات استراتژيك روز گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شد تا از برگزاري كنفرانس بين المللي فن آوري هسته اي و توسعه پايدار در روزهاي ۱۵ و ۱۶ خبر دهد.
وي افزود: در اين كنفرانس از وجود آيت الله هاشمي رفسنجاني، حجت الاسلام حسن روحاني، آقازاده، خرازي، ابتكار، بي طرف، توفيقي بهره خواهيم برد و ۳۰ تن از كارشناسان مسائل هسته اي از ۱۱ كشور و ۱۲ سازمان بين المللي خصوصي نيز شركت خواهند نمود.
دكتر محمود واعظي تاكيد كرد:  مركزهاي مطالعاتي تحقيقاتي از انگليس، آذربايجان، آمريكا، روسيه، كانادا در اين كنفرانس شركت مي كنند.
وي در اين كنفرانس مطبوعاتي همچنين به روند پرونده هسته اي ايران اشاره كرد و ضمن تشريح دو ديدگاه افراطي متقابل در جامعه در برخورد با پرونده هسته اي گفت:  ديدگاه نظام هيچ يك از دو ديدگاه مذكور نبود بلكه ديدگاه تعاملي را انتخاب كرد.وي افزود: البته نگراني هايي براي دنيا در اين زمينه وجود داشت، لذا تلاش هايي براي اغناسازي افكار عمومي منطقه و دنيا آغاز شد. وي در مورد پيشنهاد البرادعي در مورد ورود آمريكا به پرونده هسته اي ايران گفت: وظيفه ديپلماسي اين است كه در راستاي امنيت ملي كشور قدم هاي اساسي بردارد لذا همواره هر پيشنهادي كه در راستاي منافعمان باشد، را حتما بررسي مي كنيم.وي تاكيد كرد:  موضوع پرونده هسته اي ايران ربطي به عادي سازي روابط ايران و آمريكا ندارد.

انتخاب نهم
سحرخيز:معين نماينده اصلاح طلب هاي ايران نيست
فارس: عضو شوراي مركزي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات با بيان اينكه جنبش اصلاحات طيفي وسيع با برنامه هاي بعضاً متضاد است، گفت: نمي شود آقاي معين را به همين راحتي نماينده جنبش اصلاحات و يا اصلاح طلب هاي ايران عنوان كرد.
عيسي سحرخيز عضو شوراي مركزي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات كه با راديو آلمان سخن مي گفت، پيرامون شاخص هاي اصلاح طلبانه مصطفي معين كانديداي حزب مشاركت در انتخابات آينده رياست جمهوري ايران گفت: اگر جنبش اصلاحات و كساني را كه از آقاي خاتمي حمايت كردند و به او راي دادند يك طيف وسيع ببينيم، آنها راهكارها و راهبردهاي خاص خود را كه در مواردي مي تواند متضاد باشد بيان مي كنند.
سحر خيز تصريح كرد: در همين طيف جنبش اصلاحات هنوز كساني را هم داريم كه نامزدهاي خودشان را معرفي نكرده اند و در حال بررسي هستند تا يك نامزد به شرطي كه برنامه هاي آنها را از سربگيرد يا قول اجرايش را بدهد، مطرح كنند.وي با تأكيد بر اينكه اهداف و برنامه هاي اصلاح طلبان با هم سازگاري و همخواني ندارد، گفت: اينك به روشني شاهديم كه ديگر دسته بندي هاي گروههاي اصلاح طلب مانند گذشته كنار رفته و يك دسته بندي  جديد ايجاد شده است.
تدوين پيش نويس منشور ائتلاف نهم
براي فرداي بهتر
دبير ائتلاف نهم براي فرداي بهتر با تاكيد بر مواضع قبلي اين ائتلاف مبني بر حمايت از هاشمي رفسنجاني گفت: پيش نويس منشور ائتلاف نهم براي فرداي بهتر تدوين شده و در آينده نزديك مورد امضاي اعضاي اين ائتلاف كه متشكل از بيش از ۳۰ حزب است قرار خواهد گرفت.
محسن سرخو در ادامه گفت: همچنين سايت انتخاباتي اين ائتلاف با عنوان فرداي بهتر راه اندازي شده است.
شرايط حداد عادل و قاليباف مانند هاشمي است
ايسنا: سخنگوي فراكسيون اصولگرايان مجلس، با اشاره به اخبار جديد درباره افزايش تعداد كانديداهاي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، گفت: اصولگرايان معتقدند بايد طيف گسترده تري را در امر انتخابات و كانديداتوري مشاركت دهند تا به اجماعي كه مي رسند از كارآمدي بالايي برخوردار باشد.
«حسين نجابت» با بيان اينكه «اخبار سايت ها و روزنامه ها هنوز تاييد شده نيست» ،گفت: قضيه آمدن آقاي هاشمي رفسنجاني بارها در شوراي هماهنگي و ميان اصولگرايان مطرح بود، چرا كه اگر ايشان اظهار تمايل كند، شوراي هماهنگي ارزيابي خود را در مورد آقاي هاشمي رفسنجاني هم خواهد داشت، در عين اين كه شرايط آقاي دكتر حدادعادل و سردار قاليباف هم به اين نحو است.
حفظ وحدت بر نتيجه انتخابات ارجحيت دارد
فارس: دبير كل حزب موتلفه اسلامي گفت: تركيب جديد شوراي هماهنگي دقت در گزينه اصولگرايان را مضاعف مي كند.
به گزارش روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي، محمدنبي حبيبي در پايان نشست شوراي دبيران اين حزب با اشاره به تركيب جديد شوراي هماهنگي براي معرفي نامزد اصولگرايان اظهار داشت: تركيب جديد اين اطمينان را به وجود خواهد آورد كه گزينه اصولگرايان ان شاءالله متضمن وحدت بيشتر جنبش سابقه دار اصولگرايي در كشور خواهد بود.
مسئولان ستادهاي انتخاباتي معين از سوي حزب مشاركت انتخاب مي شوند
فارس: مسئولان ستادهاي انتخاباتي مصطفي معين از سوي حزب مشاركت انتخاب مي شوند.
بر اساس تصميمات شوراي مركزي حزب مشاركت  مسئولان ستاد انتخاباتي معين در سراسر كشور از سوي شوراي جبهه  مشاركت ايران اسلامي انتخاب و منصوب مي شوند.
در حال حاضر مسئولان ستاد انتخابات معين در دو استان كشور از سوي حزب مشاركت انتخاب شده و فعاليت آنها آغاز گرديده است. بر اين اساس اصغر هادي زاده نماينده  محلات در دوره ششم مجلس و مسئول كميته مناطق حزب مشاركت به عنوان رييس ستاد انتخاباتي معين در استان مركزي و عليرضا صادقيان رييس ستاد انتخاباتي معين در استان اصفهان منصوب شده اند.
پيش از اين داوود سليماني عضو شوراي مركزي حزب مشاركت پيرامون اظهارات هفته گذشته معين در مشهد، كه گفته بود دولت حزبي تشكيل نمي دهيم، گفت: آقاي دكتر معين گفته است كه عضو حزب خاصي نيست، اما درباره اعضاي كابينه، اين تيم همراه ايشان است كه تصميم مي گيرد.
وي با بيان اين مطلب كه «تصميم گيري فردي دكتر معين منتفي است و تيم همراه ايشان در مراحل مختلف تصميم گيري مي كند» ، افزود: البته انتظار نابجايي است اگر انتظار داشته باشيم تمام همكاران آينده ايشان، اكنون معرفي شوند. اين عضو شوراي مركزي حزب مشاركت همچنين از پاسخ به سئوالي پيرامون دليل عدم استفاده مصطفي معين از اعضاي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در كابينه خود خودداري كرده بود.
شخصيت هاي كاريزما در انتخابات نيستند
ايسنا: محمد نعيمي پور عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت، در تحليل فضاي سياسي موجود، تكثر و تعدد بي سابقه كانديداهاي نهمين انتخابات رياست جمهوري را مثبت و در راستاي توسعه سياسي ارزيابي كرد و ادامه داد: فضاي سياسي كشور به گونه اي است كه ديگر، شخصيت هاي كاريزما در عرصه انتخابات حضور ندارند تا جريان هاي سياسي، دور آنها حلقه بزنند، به نظر مي رسد كه همه آنان كه در عرصه انتخابات اعلام حضور كرده اند، زميني بوده (شخصيت كاريزماتيك ندارند) و از آنجا كه توانايي هاي اجرايي و فكري خود را محور قرار داده اند، جامعه مي تواند نسبت به آنها و فعاليت هاي گذشته شان، راي مثبت دهد.
اختصاص بودجه ستاد انتخاباتي كروبي تكذيب شد
ايلنا: عضو مجمع روحانيون مبارز در واكنش به سئوال برخي از خبرنگاران مبني بر اختصاص ۳۰ ميليارد تومان بودجه براي ستاد انتخاباتي مهدي كروبي گفت: اين دروغ ها را نبايد باور كرد.
ديروز محمدتقي رهبر؛ نماينده اصفهان نيز به خبرنگاران گفت: اين اخبار كه هيچ سند و مدركي هم در مورد آن وجود ندارد، نبايد در رسانه  هامطرح شود، چون هيچ ثمري هم براي مردم ندارد.

با تصويب مجلس و از سوي دولت
۶۰۰ ميليارد تومان از حساب ذخيره ارزي
براي جبران يارانه كالاهاي اساسي برداشت مي شود
گروه اقتصادي: پس از يك دوره طولاني اختلاف نظر در مورد چگونگي تأمين كسري بودجه يارانه كالاهاي اساسي و خدمات ديروز مجلس شوراي اسلامي با برداشت ۶۰ هزار ميليارد ريال از حساب ذخيره ارزي و ۳ هزار ميليارد ريال از مازاد درآمدهاي ريالي و هزار ميليارد ريال از طريق صرفه جويي در هزينه ها نحوه جبران اين كمبود را مشخص كرد.
به گزارش خبرنگار ما، از اواخر نيمه اول سال جاري مقامهاي دولتي بويژه وزارت بازرگاني نسبت به كمبود منابع مالي براي تأمين بودجه يارانه كالاها و خدمات اساسي هشدار دادند كه نهايتاً دولت با ارسال لايحه اي به مجلس خواستار جبران اين كمبود از محل منابع حساب ذخيره ارزي شد.
همزمان با ارسال اين لايحه كه مبلغ برداشتي پيشنهادي هزار ميليارد تومان بود، ديدگاه هاي مختلف نسبت به رقم اين كسري از سوي مقامهاي وزارت بازرگاني و سازمان مديريت و برنامه ريزي مطرح گرديد به گونه اي كه ميزان كسري از يك هزار ميليارد تومان تا يك هزار و هفتصد ميليارد تومان در نوسان بود.
اين در شرايطي بود كه حتي برخي مقامهاي دولتي اعلام كردند كه حتي در صورت موافقت مجلس با اين برداشت، دولت مجبور به افزايش چند درصدي قيمت كالاها و خدمات اساسي است.
همزمان با ارائه اين لايحه انتقادات نسبت به آن و برداشت از حساب ذخيره ارزي از سوي برخي از كارشناسان و نمايندگان مجلس هم افزايش يافت. انتقاد اصلي اين افراد كه در سخنان نمايندگان مخالف لايحه نيز نمودار بود، عدم پيش بيني درست دولت نسبت به رقم يارانه كالاهاي اساسي در لايحه بودجه سال جاري بود.
ديروز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از رأي به كليات اين لايحه، به بررسي لايحه پرداختند كه پس از رد چند پيشنهاد از سوي نمايندگان براي جايگزيني پيشنهاد دولت، نهايتاً پيشنهاد مرتضي تمدن، نماينده شهركرد، به تصويب رسيد. براساس اين پيشنهاد دولت براي جبران كسري بودجه يارانه كالاهاي اساسي مي تواند ۶۰۰ ميليارد تومان از حساب ذخيره ارزي برداشت كند. در لايحه دولت برداشت ۷ هزار ميليارد تومان از حساب ذخيره ارزي درخواست شده بود. همچنين دولت مابقي اين كسري را بايد از طريق ۳۰۰ ميليارد تومان از محل مازاد درآمد ريالي و ۱۰۰ ميليارد تومان صرفه جويي در هزينه ها جبران كند.
كالاهايي كه از طريق كالابرگ به شهروندان عرضه مي شود همچنين طلب كشاورزان و يارانه كود شيميايي مشمول يارانه كالاهاي اساسي است.
شوراي نگهبان تاكنون طرح هاي مجلس براي برداشت از حساب ذخيره ارزي را رد كرده است.

بازتاب
زمين لرزه زرند و عاشورائيان
۱۴ ماه پس از زلزله دهشتناك بم و ۱۰ ماه پس از زلزله هشدار دهنده تهران و مازندران بار ديگر استان كرمان و شهر زرند لرزيد و شماري از هموطنان گرفتار قهر طبيعت شدند.
هنوز چند روزي از آوار برف بر بناهاي گيلان به ويژه شهر رشت مي گذرد و خطر آبگرفتگي سيلاب اين استان را تهديد مي كند، هنوز خبر سونامي و پيامدهاي زيانبار آن در جنوب شرق آسيا در صدر اخبار جهان قرار دارد كه زمين دهان مي گشايد و اندام نحيف روستائيان كرماني را در خود فرو مي گيرد. اما سرماي سوزان كوير هنوز پابرجاست و باز هم باد سوزناك طي چند روز آينده تا مغز استخوان روستائيان بي سرپناه نفوذ خواهد كرد. محمد، دانش آموزي كه قرار بود ديروز براي شهادت امام سجاد(ع) نوحه بخواند، هم اكنون در خاك آرميده است، خواهرش كه از شب قبل خود را آماده حضور در مراسم نوحه خواني برادر كرده بود، اكنون بر تخت بيمارستان است. انسان هايي كه تا چند روز پيش براي سرور و سالار شهيدان و بزرگ پرچمدار سرخ شهادت ارادت و عشق خود را نثار كردند مي پذيرند كه بار ديگر پنجره عشق و نوعدوستي در ميدان زرند كرمان آغوش گشوده است و شايد پربيراه نباشد كه بگوييم ملت عاشورايي ايران هميشه و همه حال با تأسي از پرچمدار آزادي و دين باوري به بشريت آموخته اند كه حسين(ع) و قيام تاريخي او در هميشه زمان در رفتار و كردار آناني كه درس آزادگي آموخته اند ساري و جاري است، بي ترديد زلزله زرند كرمان ميدان عمل ديگري براي كاركردي ساختن انديشه عاشورائيان است.
عباس اسدي

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |