دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۰ - Apr 11, 2005
دكتر احمدي نژاد اعلام كرد :
شعار امسال شهرداري تهران؛ كار بيشتر و كيفيت برتر
گروه شهري:دكتر احمدي نژاد در جمع شهرداران، مديران و معاونين شهرداري تهران شعار امسال اين سازمان را كار بيشتر و كيفيت برتر عنوان كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهردار تهران در ادامه اين جلسه با تاكيد بر تلاش شهرداران مناطق در جلوگيري از تضييع حقوق كارگران توسط پيمانكاران، افزود: برخي از پيمانكاران اجحاف زيادي به كارگران خود مي كنند و كارگران نيز به دليل نداشتن امنيت شغلي جرات اعتراض ندارند لذا شهرداران مناطق بايد ضمن كنترل دقيق و نامحسوس بر وضعيت شغلي اين افراد، ليست هاي پرداختي آنها را بررسي كنند و در صورت مشاهده تخلفات اقدام به لغو قرارداد نمايند.
وي در ادامه با تاكيد بر برخورد با عوامل نصب برچسب هاي تبليغاتي بر روي ديوارهاي شهر و منازل اشخاص، تصريح كرد: سال گذشته با يك كار سنگين و صرف هزينه هاي هنگفت، تمام برچسب ها از روي در و ديوار شهر پاك شد ولي متاسفانه مجددا برخي افراد متخلف شروع به نصب برچسب ها كرده اند.
شهردار تهران خطاب به شهرداران مناطق ۲۲ گانه خواستار برخورد سريع با عوامل نصب اين برچسب ها شد و اضافه كرد: از طريق شماره تماس ها به آدرس صاحبان اين برچسب ها مراجعه كرده و ضمن تذكر و برخورد با فرد خاطي با تشكيل پرونده هاي قضايي اجازه تجاوز به حقوق شهروندان را ندهيد.
وي همچنين در رابطه با نقش شهرداري تهران در انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: شهرداري در اين رابطه فقط دو وظيفه دارد يكي تسهيل حضور مردم در عرصه انتخابات از طريق ايجاد فضاي بانشاط در شهر و ديگري فراهم سازي امكانات مورد نياز ناظران و مجريان برگزاري انتخابات بر اساس آنچه قانون تعيين كرده است و علاوه بر اين دو مورد شهرداري هيچ وظيفه و حضوري در انتخابات نخواهد داشت.

شهرداري كوچه قديمي شهر را بازسازي مي كند
تجديد خاطره با تهران قديم در كوچه مروي
003615.jpg
گروه شهري - محدثه قيدي: در راستاي يكي از سياست هاي اصولي شهرداري تهران كه همانا احياء هويت شهري است كوچه مروي به عنوان يكي از محله هاي اصيل تهران به طور مشترك از سوي سازمان زيباسازي و شهرداري منطقه ۱۲ احياء و بازسازي خواهد شد. به  طوري كه براي هر عابري به هنگام عبور از اين كوچه حال و هواي تهران قديم دوباره زنده خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، كوچه مروي با طول ۳۴۰ متر از روبه روي عمارت شمس العماره و منشعب از خيابان ناصرخسرو شروع و به خيابان پامنار منتهي مي شود، بيشترين عرض اين كوچه ۷/۷ و كمترين عرض آن ۵/۲ متر است.
بنابراين گزارش آميختگي فعاليت هاي آموزشي، مذهبي، تجاري، خدماتي، جهانگردي، بهداشتي با يكديگر اين گذر فرعي و كم عرض را به يكي از فعال ترين راسته هاي مركز شهر تهران از نظر رفتارهاي اجتماعي نموده است.
خبرنگار ما در مورد مشكلات كوچه مروي چنين مي نويسد، متروكه بودن قسمت هاي زيادي از ساختمان ها، ناهماهنگي در خدمات زيربنايي نظير آب ، برق، تلفن، گاز كه در بدنه و كف كوچه به شكل آزاردهنده اي خود نمايي مي كند، ناهنجاري هاي بصري، ناهماهنگي سردر مغازه ها، كفسازي نامناسب پياده روها و آب روها، شلوغي، ازدحام، بي نظمي و اختلاط وسايل نقليه با جمعيت در حال تردد، آلودگي صوتي و هوا و غيربهداشتي بودن محيط ازجمله مشكلاتي است كه هويت تاريخي و فرهنگي اين كوچه را به شكل نامناسبي در تقابل با مدرنيسم قرارداده است.مهندس ابوالقاسم وحدتي مديرعامل سازمان زيباسازي به خبرنگار ما گفت: با همكاري شماري از استادان دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران كار توسعه، بهسازي و احياي محورهاي فرهنگي و تاريخي شهر تهران را در دست انجام داريم كه ازجمله آنها مرمت و بازسازي كوچه مروي است كه ظرف دو ماه آينده بعد از پايان اقدامات مطالعاتي جنبه اجرايي به خود خواهد گرفت.
وي ادامه داد: با همكاري سازمان ميراث فرهنگي محور ميدان ارگ تا محله عودي جان نيز بعد از پايان مراحل مطالعاتي و طراحي آن مورد بهسازي و نماسازي و احياء هويت معماري قديمي قرار خواهد گرفت.

توصيه رئيس مجلس براي مقاوم سازي ساختمان ها
003621.jpg
گروه شهري، اسد افلاكي: رشد بي رويه شهرها در دهه هاي اخير به گونه اي بوده كه امروزه شهرهاي ما فاقد هويت معماري مشخص است و اين مقوله اي است كه بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر غلامعلي حداد عادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي، در گردهمايي سراسري بيست وششمين سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام افزود: مسئله مسكن از همان ابتداي انقلاب مورد توجه مسئولان به ويژه حضرت امام(ره) بود به طوري كه اين مسئله و به خصوص مسكن محرومان و روستاييان بيش از هر مسئله ديگري مطرح مي شد و براي رفع اين معضل تصميمات ضربتي اخذ مي گرديد.
وي با اشاره به اين كه يكي از علل و اسباب مهاجرت روستاييان به شهرها مشاهده تفاوت نوع زندگي در شهرهاست، تصريح كرد: بايد با شناسايي محروميت ها در جامعه براي علاج آنها چاره انديشي كنيم و در نظر داشته باشيم كه محروميت تنها با اصلاح مسكن برطرف نمي شود بلكه بايد براي حفظ بنيه اقتصادي روستاييان كشور كه حفظ استقلال و توليد كشور را درپي دارد و مي تواند منشأ درآمد باشد گام برداريم و از ابعاد مختلف درصدد احيا و بازسازي زندگي نظام روستايي باشيم، كه در اين ميان تأمين مسكن روستاييان يكي از اهم امورات است و همين امر سبب شد تا در اوايل انقلاب به پيشنهاد حضرت امام حساب ۱۰۰ افتتاح شود و در خدمت بي خانمانان و محرومان قرار گيرد.
حداد عادل ضمن اعلام آمادگي مجلس براي رفع موانع قانوني و خلأهاي احتمالي قانون خاطرنشان كرد: مجلس به ويژه كميسيون عمران توجه خاصي به مشكلات روستاييان دارد و بر همين اساس در بودجه سال ۸۴ يارانه پرداختي بابت سود تسهيلات مسكن روستاييان از ۵ درصد به ۸ درصد افزايش يافته، نيز تأمين آب آشاميدني سالم براي شرب روستاييان در اولويت قرار گرفته است.
رئيس مجلس در پايان سخنان خود اهتمام ويژه مسئولان و دست اندركاران ساخت و ساز و دولت را براي ساخت بناهاي مقاوم در كشور خواستار شد.
طرح مقاوم سازي شهري
به گزارش خبرنگار ما، دكتر عبدالعلي زاده، وزير مسكن و شهرسازي نيز در اين گردهمايي از تقديم طرح مقاوم سازي شهري به هيأت دولت تا پايان فروردين ماه جاري خبر داد و گفت: طرح مقاوم سازي روستايي در اسفند ماه گذشته به تصويب دولت رسيد كه براساس آن در طول برنامه چهارم، سالانه ۲۰۰ هزار مسكن روستايي بازسازي خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه نزديك به ۵ ميليون واحد مسكوني شهرها در بافت هاي فرسوده و بافت هاي پيراموني واقع شده كه نياز به بازسازي و مقاوم سازي دارد، افزود: مقاوم سازي واحدهاي شهري مطابق با برنامه چهارم توسعه همزمان با بازسازي واحدهاي روستايي ظرف ۱۰ سال به پايان خواهد رسيد.

رشته هاي علمي كاربردي براي مشاغل شهرداري ها ايجاد مي شود
ايسنا: مديركل دفتر آموزش و مطالعات كاربردي سازمان شهرداريها و دهياري هاي كشور از طراحي نظام آموزشي براي ۷۵ شغل در شهرداريها طي سال جاري خبر داد.
دكتر حسين ايماني با اشاره به اجراي سياست نظام آموزش جديد كاركنان دولت، تصريح كرد: اين سياست براي كاركنان شهرداريها نيز اجرا شده و در راستاي استانداردسازي آموزش در مديريت شهري كشور صورت مي گيرد.
به گفته وي آموزش ها شامل چهار دوره آموزشي توجيهي، شغلي (تخصصي)، عمومي و بهبود مديريت خواهد بود.
ايماني افزود: سازمان شهرداريها تا پايان سال گذشته براي ۲۶ شغل در شهرداريها مجوز آموزش از سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور اخذ كرده است.
مديركل دفتر آموزش و مطالعات كاربردي سازمان شهرداريها و دهياري هاي كشور به برگزاري دوره هاي آموزشي ICDL (گواهي بين المللي راهبردي كامپيوتر) در سطح شهرداري هاي كشور اشاره كرد و افزود: دوره آموزشي ICDL به بيش از ۱۰ هزار تن از كاركنان شهرداريها آموزش داده شد و شهرداري الكترونيك در راستاي اين امر در كل كشور تحقق مي يابد.
ايماني در ادامه با اشاره به ساماندهي مراكز علمي و كاربردي شهرداري ها، يادآور شد: در حال حاضر ۱۱ مركز علمي كاربردي در كشور وجود داشته و قرار است رشته هاي جديد مورد نياز شهرداري ها در اين مراكز با همكاري دانشگاه جامع علمي كاربردي ايجاد شود.

تردد خبرنگاران در محدوده ترافيكي آزاد است
گروه شهري ـ جمشيد پور اسكندر: سردار سرتيپ عبداللهي، سرپرست نيروي انتظامي ديروز اعلام كرد: تردد خبرنگاران با كارت خبرنگاري در محدوده ترافيكي تهران كماكان آزاد است.
وي گفته است: براي جلوگيري از ورود خبرنگاران با كارت به محدوده ترافيكي، كسي از من اجازه اي نگرفته است و تا زماني كه وضعيت آنان به طور دقيق روشن و شفاف نشود، هيچ كس از پرسنل راهنمايي و رانندگي حق جريمه كردن آنها را ندارد.
وي افزود:  با مديران مسئول رسانه ها هماهنگي خواهيم كرد تا خبرنگاران واقعي شناسايي شوند، ولي تا زماني كه اين كار ساماندهي نشود هيچ فردي حق ندارد مانع تردد خبرنگاران در محدوده ترافيكي شده و آنان را جريمه كند.
سرپرست نيروي انتظامي درحالي چنين اظهارنظر مي كند كه چندي پيش رئيس واحد صدور مجوز طرح ترافيك شهرداري اعلام كرد كه از ۲۷ فروردين ماه جاري تردد خبرنگاران در محدوده طرح ترافيك با كارت خبرنگاران ممنوع است.
به نظر مي رسد به رغم اظهارنظر سرپرست نيروي انتظامي و يك مقام مسئول در شهرداري تهران، موضوع ممنوعيت تردد خبرنگاران با كارت خبرنگاري در محدوده ترافيك، منتفي است و تردد اين افراد همچنان در محدوده ياد شده، كمافي سابق آزاد است.
موضوع تردد خبرنگاران با كارت خبرنگاري در محدوده ترافيكي، پس از مشخص شدن وجود شمار زيادي كارت هاي تقلبي و جعلي خبرنگاري در دست مردم عادي، به مسئله اي مهم بين مديريت شهري و نيروي انتظامي و انجمن صنفي روزنامه نگاران مبدل شده است. به همين دليل دكتر حميد بهبهاني از ممنوعيت تردد با كارت خبرنگاري در محدوده ترافيكي از روز ۲۷ فروردين ماه خبر مي دهد و مي افزايد: ممنوعيت تردد با كارت خبرنگاري موجب خواهد شد تا خبرنگار واقعي شناخته شده و ارزش كار آنان تنها به داشتن كارت خبرنگاري نباشد.
وي گفت: هم اكنون در برخي اماكن شهر تهران، كارت هاي خبرنگاري با كمترين قيمت عرضه مي شود كه اين بزرگترين توهين به رسالت مهم و سنگين خبرنگاران است.
وي با بيان اين مطلب كه روزانه تنها يك هزار و ۵۰۰ خبرنگار نياز به تردد در محدوده ترافيك دارند، تصريح كرد: اين درحالي است كه بين ۲۰ تا ۲۵ هزار كارت خبرنگاري در ميان مردم وجود دارد.
وي ادامه داد: شهرداري تهران آمادگي دارد به تمام خبرنگاراني كه معرفي نامه رسمي از محل كار خود دارند، مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك با حداقل هزينه (۴۳۰ هزار ريال) ارائه دهد.
اين درحالي است كه خبرنگاران رسانه هاي گروهي معتقدند كه اگر شهرداري تهران به دنبال ارزش گذاري بر كار خبرنگاران است، نبايد در قبال صدور مجوز طرح ترافيك كه با معرفي نامه رسمي صورت مي گيرد، وجهي دريافت كند.
معاون شهردار تهران گفت: اصحاب مطبوعات و رسانه ها بايد با همفكري، راهكاري براي حل مشكل كارت هاي تقلبي خبرنگاري و سوءاستفاده هاي بسيار از آن پيدا كنند.

بهشت زهرا گورستان ملي مي شود
003630.jpg
ايسنا: مديرعامل سازمان بهشت زهرا (س) اعلام كرد: با افزايش وسعت بهشت زهرا (س) ظرفيت اين سازمان از ۱۵ سال به ۳۰ سال افزايش مي يابد.محمود رضاييان افزود: فعاليت سازمان بهشت زهرا (س) از اواخر سال ۴۹ آغاز شد و عليرغم اين كه ظرفيت آن براي حدود ۳۰ سال پيش بيني شده بود، اما به دليل ايجاد نشدن گورستانهاي جديد و وقوع جنگ تحميلي، ظرفيت آن، پيش از موعد مقرر تكميل شد.وي از تبديل بهشت زهرا (س) به گورستان ملي بدون تغيير كاربري خبر داد و گفت: تغيير كاربري پس از گذشت حدود ۳۰ سال از زمان دفن متوفي، جايز است؛ اما با توجه به وجود مزار شهدا در بهشت زهرا (س) در تلاش هستيم تا آن را بدون تغيير كاربري، در قالب «گورستان ملي» ثبت كنيم.

پاساژها سرويس بهداشتي داير كنند
003627.jpg
گروه شهري: معاون امور مناطق شهرداري تهران گفت: تمام پاساژ ها ، مجتمع ها و مراكز عمومي سطح شهر ملزم به احداث سرويس هاي بهداشتي عمومي بوده و بزودي با عوامل متخلف برخورد خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران ، مهندس هاشمي بابيان اين مطلب در نخستين نشست شوراي شهرداران ، معاونين و مديران شهرداري تهران افزود:متاسفانه مشاهده شده كه برخي از مجتمع هاي تجاري كاربري سرويس هاي بهداشتي را تغيير داده يا به طور كل هيچ اقدامي براي احداث اين سرويس ها نكردند و در مواقعي هم درب آن را بسته و از استفاده شهروندان ممانعت مي كنند.

شهردار با ساكنان منطقه يك تهران ملاقات مي كند
003618.jpg
شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، روز پنج شنبه ۲۵/۱/۸۴ ضمن حضور در منطقه يك شهرداري تهران از نزديك با شهروندان ساكن در اين منطقه ديدار مي كنند و پاسخگوي مشكلات آنها خواهند بود. شهروندان ساكن منطقه يك تهران مي توانند براي طرح مشكلات خود و ملاقات با شهردارتهران روزهاي دوشنبه و سه شنبه به مركز ارتباطات مردمي شهرداري تهران واقع در ضلع جنوبي پارك شهر- خيابان بهشت- جنب درب ورودي دفتر مركز ارتباطات مردمي مراجعه و يا با شماره تلفن هاي ۵۶۳۵۵۴۵ و ۵۶۳۸۸۴۲ تماس حاصل كنند.

واگذاري زمين معوض به اعضاي
تعاوني مسكن جهاد كشاورزي آغاز شد
003624.jpg
ايسنا: به گفته مدير كل حفاظت محيط زيست استان تهران در آستانه واگذاري زمين معوض به اعضاي تعاوني مسكن جهادكشاورزي، حدود ۲۰۰ نفر از اعضاي اين تعاوني با ورود غير قانوني به حريم اداره كل محيط زيست استان تهران مسئولان اين اداره را مورد تهديد قرار دادند.
بنابه همين گزارش و به نقل از دكتر پيراسته مدير كل حفاظت محيط زيست استان تهران، بعضي از اعضاي تعاوني مسكن جهادكشاورزي با استفاده از يك خودرو ويژه حمل گوشت، اقدام به انتقال غيرمجاز مصالح ساختماني به داخل پارك ملي «سرخه حصار» كردند. به گفته وي علاوه بر محيط زيست، وزارت مسكن، شهرداري، استانداري و دستگاههاي مسئول در ساماندهي و مديريت شهري نيز مخالف هرگونه ساخت و ساز در پارك ملي سرخه حصار هستند.
پيراسته با اشاره به توافقنامه سازمان حفاظت محيط زيست، سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و مدير عامل شركت عمران شهرهاي جديد گفت: اعضاي تعاوني مسكن جهاد كشاورزي از اين هفته مي توانند براي دريافت زمين معوض به جاي اراضي پارك ملي سرخه حصار، به اين اداره كل مراجعه كنند. ۵۰۰ هكتار زمين در منطقه پرديس به همين منظور اختصاص يافته است. مدير كل حفاظت محيط زيست استان تهران تاكيد كرد كه با تجمع و شعار نمي توان قانون را عوض كرد. از سال ۱۳۷۰ كه مسئله اختلاف بين سازمان حفاظت محيط زيست و اعضاي تعاوني مسكن جهاد كشاورزي به مراجع قضايي ارجاع گرديد، تاكنون، تعداد زمين داران از ۲ هزار نفر به بيش از ۴ هزار تن رسيده است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |