دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۲۷ - Jun 20, 2005
حضرت رسول اكرم(ص): آنكه خدا انيس اوست تنها نمي ماند
و به وحشت نمي افتد.
مشكاه الانوار /۱۲۵
امروز با حافظ
نه هر كه آينه سازد سكندري داند
نه هر كه چهره برافروخت دلبري داند
كلاه داري و آئين سروري داند
نه هر كه طرف كله كج نهاد و تند نشست
۴۴ كشور جهان در جشنواره بين الملل انيميشن تهران
۴۴ كشور با ۲۶۰ فيلم در بخش مسابقه بين الملل چهارمين جشنواره بين المللي انيميشن تهران به رقابت با يكديگر مي پردازند.
به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، كشورهايي كه با بيشترين تعداد فيلم در اين بخش از جشنواره حضور دارند، عبارتند از آمريكا با ۲۷ فيلم، فرانسه با ۲۶ فيلم، انگلستان با ۲۴ فيلم، كره با ۱۹ فيلم، آلمان با ۱۷ فيلم، مجارستان با ۱۴ فيلم و روسيه با ۱۲ فيلم.
بيل پيلمپتون از آمريكا، مراد كرتوبي از فرانسه، ماريوت ريمينن از انگلستان، يرژي كوچيا از لهستان و اكبر عالمي از ايران داوري اين آثار را بر عهده دارند.
يرژي كوچيا كه در رشته گرافيك و نقاشي در فرهنگستان هنرهاي زيباي كراكوف تحصيل كرده به عنوان استاد و مدير گروه انيميشن اين فرهنگستان مشغول به فعاليت است.
آثار او در بيشتر جشنواره هاي معتبر دنيا مانند جشنواره فيلم كن (۲۰۰۳) و جشنواره تيت مدرن لندن (۲۰۰۲) به نمايش گذاشته شده اند.
بيل پيلمپتون نيز يكي از خلاق ترين و معتبرترين انيماتورهاي معاصر است كه به عنوان طراح و كاريكاتوريست براي نشرياتي مانند ووگ، نيويورك تايمز و... در سال هاي گذشته فعاليت مي كرد. او در سال ۱۹۸۸ جايزه اسكار را به دست آورد.

رقابت ۱۱۰ فيلم از ۳۰ كشور در جشنواره سبز
۱۱۰ اثر داخلي  و خارجي  در بخش هاي  رقابتي  جشنواره  فيلم  سبز به  نمايش گذاشته  مي شود.
چهارمين  جشنواره  دوسالانه  بين المللي  فيلم  سبز با شركت  آثاري  از ۳۰ كشور جهان ، ششم  تيرماه  در سراسر كشور برگزار مي شود.
دبيرخانه  جشنواره  بين المللي  فيلم  سبز روز شنبه  گزارش  داد: حدود دوسوم آثار راه  يافته  به  بخش  رقابتي  را فيلم هاي  خارجي  تشكيل  مي دهند.
۶۱۳ اثر داخلي  و خارجي  متقاضي  بخش هاي  مختلف  جشنواره  فيلم  سبز هستند.
آثار حاضر در جشنواره  در قالب  فيلم هاي  بلند، كوتاه ، مستند، انيميشن  و داستاني  ارائه  شده  و به  ۹ اثر برتر جايزه  اصلي  داده  مي شود.

«يك شب» در ۳ كشور خارجي به نمايش درمي آيد
خبرگزاري فارس: جهانگير كوثري گفت: فيلم سينمايي يك شب اولين ساخته نيكي كريمي در كشورهاي توكيو، نيويورك، بانكوك و كره به نمايش درخواهد آمد.
جهانگير كوثري تهيه كننده يك شب با اعلام اين خبر گفت: اين فيلم پس از جشنواره مونيخ به اين كشورها خواهد رفت و در آنجا نمايش داده مي شود. يك شب حدود يك ماه ديگر براي نمايش به توكيو خواهد رفت.
كوثري درباره نمايش اين فيلم گفت: منتظريم نمايش اين فيلم در جشنواره هاي خارجي تمام شود، سپس درباره نمايش عمومي آن در داخل صحبت كنيم.
تهيه كننده يك شب با اشاره به زمان نمايش اين فيلم در داخل كشور خاطرنشان كرد: هنوز براي نمايش يك شب وارد مذاكره نشده ايم و بايد فصل مناسبي را براي نمايش آن انتخاب كنيم و درباره نمايش آن به تفاهم برسيم.
وي افزود: در حال حاضر مشغول مذاكره با مسئولين گروه آسمان باز براي نمايش اين فيلم هستيم، مكاتباتي انجام شده و سعي داريم اين فيلم را جايي نمايش دهيم كه تماشاگران خاصي داشته باشد.
اين فيلم كه در جشنواره كن به نمايش درآمد اولين فيلم بلند نيكي كريمي در مقام كارگردان است.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
رسانه هاي آمريكا و انتخابات ايران
رسانه هاي آمريكا نتايج انتخابات ايران را كه براي نخستين بار به دور دوم كشيده شده است وسيعاً منعكس ساخته بودند. گزارش هاي آنها نقل اخبار خبرگزاري ها و عمدتاً خبرگزاري خودشان (آسوشيتدپرس) بود. اين خبرگزاري در گزارش مشروح خود به قلم «برايان مورفي» از محمود احمدي نژاد به عنوان شهردار ۴۹ ساله محافظه كار كه در جواني يك دانشجوي راديكال و انقلابي بود و در طول جنگ، داوطلبانه به جبهه رفت نام برده و نوشته است كه ظهور احمدي نژاد در صحنه سياسي ايران كه نتيجه انتخابات اخير بود همه را متحير و گيج كرده است. احمدي نژاد جمعه ۲۴ ژوئن در انتخابات دور دوم با هاشمي رفسنجاني ۷۰ ساله رو به رو مي شود كه تفاوت آرايشان در دور اول كمتر از پانصد هزار بود.
مورفي در گزارش خود از رفسنجاني چنين ياد كرده است: رفسنجاني ۷۰ ساله تركيبي از يك سياستمدار زيرك و يك قدرت اقتصادي است. خانواده و نزديكان او داراي يك امپراتوري كسب و كار از جمله شركت هواپيمايي و تجارت پسته هستند. او در جامعه ايران از خود تصويري نشان داده كه مي تواند مسائلي چون برنامه اتمي را با مذاكره حل كند ولي احمدي نژاد گفته است كه ترميم مناسبات ايران با دولت هايي كه از دشمني دست بر نمي دارند قابل پيش بيني نيست.
مورفي كه گزارش خود را با كمك علي اكبر داريني تنظيم كرده سپس به مصاحبه با مردم پرداخته و از جمله اين مصاحبه شوندگان مهدي ميرمالك است كه گفته است به احمدي نژاد رأي داد براي اين كه سيلي به صورت آمريكا زده باشد. از اين گزارش چنين بر مي آيد كه علت ناكافي بودن آراء مصطفي معين، نارضايتي عمومي از حكومت هشت ساله اصلاح طلبان بوده است.
تفسيرهاي روزنامه هاي آمريكا از رقابت شديد يك هفته اي دو نامزد حكايت مي كند و از آنها چنين بر مي آيد كه قريب به اتفاق رأي دهندگان به قاليباف و لاريجاني در دور دوم به دكتر احمدي نژاد رأي خواهند داد، ولي معلوم نيست كه چه شماري از هواداران كروبي به رفسنجاني رأي دهند. رفسنجاني همچنين نمي تواند روي آراي هواداران دكتر معين حساب كند كه عمدتاً روشنفكران هستند.
اشاره اي به انديشه هاي «اسامو دازايي»
كه داستان نويسي را ترجيح داد

۱۹ ژوئن زادروز «اسامو دازايي» داستان نويس بلندآوازه ژاپني است كه ۱۳ ژوئن سال ۱۹۴۸ همراه با همسرش خود را غرق كرد. اسامو در ۱۹۰۹ در يك خانواده اشرافي و قديمي ژاپن در جزيره «هنشو» به دنيا آمده بود، ولي با وجود برخورداري از پول و رفاه كامل، در اثناي تحصيل در دانشگاه توكيو به صف چپگرايان پيوست و چون به زبان فرانسه آشنا بود به خواندن عقايد سوسياليست هاي اروپايي پرداخت و در اين زمينه خود صاحب فرضيه شد، ولي به جاي تأسيس حزب و گروه و ورود به سياست، تصميم گرفت كه عقايد خود را با قلم ترويج دهد و درگيري مستقيم نداشته باشد.
اسامو كار نويسندگي را از نوشتن داستان هاي كوتاه براي مجله ها آغاز كرد. نام خود را از «كاناگي» به «اسامو دازايي» تغيير داد تا همه آثار اشرافيت را از خود دور سازد. نخستين داستان او كه به صورت كتاب انتشار يافت درباره تجربه خانوادگي اش بود و سپس ده ها داستان ديگر كه همه انعكاس دشواري هاي بشر است به رشته تحرير درآورد. شاهكار ادبي او داستان «شايو به معناي غروب» است كه در زمينه تاثير جنگ جهاني دوم بر تغيير بافت اجتماعي ژاپن و از جمله ويراني دنياي اشراف و ثروتمندان غير تاجر ژاپني و به زير آمدن آنان از تخت عاج و در هم شكسته شدن افاده و تكبر بي معناي آنان بوده است. در اين داستان در عين حال مصيبت هاي وارده از يك جنگ، با مهارت خاص باز تاب داده شده است.
داستان ديگر او تحت عنوان «خلع از انسانيت» در زمينه بدبختي هاي پس از جنگ است كه خصلت هاي خوب و معنويات به خاطر نيازهاي مادي و روزمره به فراموشي سپرده مي شود و انسانيت تضعيف مي گردد.
داستان «اعتراف» اسامو نوعي اتوبيوگرافي است كه در قالب داستان تنظيم شده و تجربه هاي خوب و بد خودش را منعكس ساخته تا در ظلمت زندگي پيش پاي ديگران را روشن سازد.
آخرين كتاب اسامو كه نيمه تمام ماند «وداع» عنوان دارد كه پس از خودكشي نويسنده، توسط دختر او كه وي نيز يك نويسنده است تكميل شده است.
روزي كه فاصله خورشيد از زمين محاسبه شد
«اراتوستنس» دانشمند عهد باستان، ۱۹ ژوئن سال ۲۴۰ پيش از ميلاد اندازه گيري محيط زمين را برپايه علم هندسه به پايان برد. وي ظهر ۲۱ ژوئن همين سال (روزي چون فردا) در اسكندريه مصر كه خورشيد در اوج بود فاصله آن را بر پايه احتساب زاويه بر آورد كرد.
اراتوستنس به سال ۲۶۷ پيش از ميلاد در «سيرن» (ليبي امروز) در شمال آفريقا به دنيا آمده بود و ۷۲ سال عمر كرد. وي نخستين دانشمندي است كه به اندازه گيري محيط زمين پرداخته است.

پاسخ به پرسش پزشكي
تكّرر ادرار
مردي از دكتر روزنفلد سئوال كرده است كه علت افزايش رفت و آمد او به توالت براي ادرار مخصوصاً در ساعات شب چيست و اين پاسخ را شنيده است: اگر قهوه و الكل مصرف مي كنيد، خوردن آنها را متوقف سازيد و در ساعات شب، چاي و نوشابه گازدار نخوريد تا ببينيد از دفعات مراجعه به توالت كاسته مي شود يا خير و اگر تأثير نكرد در مراجعه به دكتر درنگ نكنيد. ممكن است از عامل ديگري و ازجمله بيماري قند باشد.

برگي از تاريخ
روز حق طلبي عوام الناس
۲۰ ژوئن (روزي چون امروز) در طول تاريخ شاهد رويدادهاي مهمي بود كه برخي از آنها از اين قرارند: در سال ۴۵۱ ميلادي هون ها به فرماندهي آتيلا در كاتالون از نيروهاي مشترك روم غربي و ويزيگت ها به فرماندهي ژنرال آئتيوس شكست خوردند و تعرض آنان متوقف شد. در سال۱۴۰۲ لشكريان امير تيمور و سلطان ايلدرم بايزيد براي جنگ، در آنكارا (آنقره) به مقابل هم رسيدند. در سال ۱۸۳۷ ويكتوريا در ۱۸ سالگي پادشاه انگلستان شد و در همين روز (۲۰ ژوئن) در سال ۱۹۰۱ پس از ۶۳ سال سلطنت درگذشت. در سال ۱۸۶۷ اندرو جانسون رئيس جمهوري وقت آمريكا اعلام كرد كه خريد آلاسكا از روسيه به مبلغ ۷ ميليون دلار (هر هكتار ۲ سنت) قطعيت يافته است. قانون خريد اين كلني روسيه ۹ آوريل همين سال به تصويب سناي آمريكا رسيده بود. در سال ۱۹۹۰ زمين لرزه اي به شدت هفت و شش دهم ريشتر شمال ايران، به ويژه مناطق منجيل و رودبار را تكان داد كه بر اثر آن چهل تا پنجاه هزار تن كشته شدند و زيان هاي مالي فراوان به بار آمد.
و اينك برگ امروز: بيستم ژوئن در تاريخ حق طلبي ملت ها روز بزرگي است. در اين روز در سال ۱۷۸۹ به دستور لوئي شانزدهم پادشاه وقت فرانسه نمايندگان طبقه سوم مردم اين كشور (عوام الناس) را به اين سبب كه در جلسات قبل خواهان تدوين قانون اساسي و محدود و مشروط شدن اختيارات پادشاه شده بودند به مجلس راه ندادند و آنان به يك زمين تنيس رفتند و در آنجا سوگند ياد كردند كه تا قانون اساسي تدوين نشود متفرق نشوند و جز يكي از آنان بقيه اين سوگند نامه را امضاء كردند و از ورساي به پاريس رفتند و جلسات بعدي خود را در آنجا برگزار كردند. «ميرابو» نطق معروف خود را كه جز با سرنيزه بيرون نخواهيم رفت، در همان زمين تنيس ايراد كرد كه در «تاريخ» باقي مانده و معروف شده است. در اينجا درگيري سربازان پادشاه با آنان سبب دفاع مردم و آغاز انقلاب فرانسه شد. مجلس طبقات سه گانه به منظور تصويب ماليات اضافي به تشكيل جلسه دعوت شده بود كه در جلسات آن نمايندگان طبقه سوم (عوام الناس) خواهان قانون اساسي شدند.
www.iranianshistoryonthisday.com

بزرگداشت محمدرضا سرهنگي در موزه
هنرهاي معاصر تهران
برنامه  بزرگداشت  هنرمند فقيد محمدرضا سرهنگي  تهيه كننده  و كارگردان سينما، دوم  تيرماه  با حضور سينماگران  و صاحب نظران  فرهنگي  در سينما تك موزه  هنرهاي  معاصر برگزار مي شود.
سرهنگي  كارگردان  و تهيه كننده  مجموعه  فيلم هاي  كودكان  اواخر خردادماه  سال گذشته  بر اثر ايست  قلبي  درگذشت .
موزه  هنرهاي  معاصر گزارش  داد: فيلم هاي  چشم هاي  بابا به كارگرداني  و «ايران  سراي  من  است » به  تهيه كنندگي  سرهنگي  در اين  برنامه  روي پرده  مي رود.
برپايي  ميزگرد بررسي  مسايل  سينماي  مستند با حضور «ناصر تقوايي » ، «خسروسينايي » ، «سيدمحمد بهشتي » و مصطفي  رزاق  كريمي در برنامه هاي  اين  مراسم گنجانده  شده است .
مجموعه  تلويزيوني  «كودكان  سرزمين  ايران » و فيلم هاي  سينمايي « موشك  كاغذي » ، «درخت  جان » ، «چريكه  هورام » ، و «من  بن  لادن  نيستم » از جمله  آثاري  است  كه سرهنگي  تهيه  كنندگي  آنها را بر عهده  داشت .

تلاش خانه سينماگران براي آزادي فيلمسازان
ايراني در عراق
خانه  سينماگران  جوان  به  عنوان  مجري  طرح  فيلم  مستند در جستجوي كوروش  كبير تلاشهاي  گسترده اي  را براي  آزاد سازي  مستند سازان  دستگيرشده  در عراق  آغاز كرد.
به  گزارش  روابط عمومي خانه  سينماگران  جوان  ، طرح  در جستجوي  كوروش كبير به  عنوان  يك  طرح  مستند پژوهشي  چندي  پيش  از طرف  كوروش  كار فيلمساز ايراني  مقيم  آمريكا به  اين  مركز ارائه  شد و از آن پس  خانه  سينماگران  جوان  به  عنوان  مجري  طرح  با آن همكاري  كرد.
كوروش  كار ارديبهشت  امسال  به  همراه  فرشيد فرجي  از اعضاي  رسمي خانه سينماگران  جوان  براي  تكميل  بخشهاي  فيلم  ياد شده  با رواديد رسمي سفارت  عراق  و مجوزهاي  لازم  عازم  كشور عراق  شدند.دو هنرمند ياد شده  ۲۹ ارديبهشت  در پست  بازرسي  نيروهاي  آمريكايي بازجويي  و دستگير شدند كه  متاسفانه  اطلاعي  از محل  نگهداري  و وضع سلامت  آنان  در دسترس  نيست.
خانه  سينماگران  جوان  با اعلام  اينكه  با تمام  توان  و انرژي  تلاشهاي گسترده  اي  را براي  آزاد سازي  اين  مستند سازان  انجام  خواهد داد يادآور شده  است  فرشيد فرجي  عضو رسمي خانه  سينماگران  جوان  ازتصويربرداران  پرسابقه  و خلاق  اين  مركز مي باشد كه  در بيش  از۴۰ فيلم داستاني  مستند و تلويزيوني  همكاري  داشته  است .
خانه  سينماگران  جوان  همچنين  اعلام  كرد ستادي  با عنوان  ستاد پيگيري وضع  مستند سازان  بازداشت  شده  در عراق  در اين  مركز فعال  و آغاز به كار كرده  است  كه  همه  اخبار و اطلاعات  را در اختيار رسانه  هاي  گروهي ايران  و جهان  قرار خواهد داد.

بهارستان
عقل گفت: من بوسم بوستان سلامت را
عشق گفت: من يوسفم زندان ملامت را
رساله ي عقل و عشق _ خواجه عبد الله انصاري

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
مزاحم
دوباره ديدمش. با اينكه هي به خودم تلقين مي كردم كه خونسرد باشم و اصلاً به روي خودم نياورم كه ديدمش؛ اما نشد كه نشد. تا از پيچ كوچه پيچيدم، ديدم كنار يه ماشين ايستاده و داره منو نگاه مي كنه. تا چشمم بهش افتاد سرجام ميخكوب شدم و قلبم شروع كرد به تند زدن. سعي كردم نگاهش نكنم اما او همينجوري زل زده بود به من. بعد هم تكاني به خودش داد و يك قدم به سمتم برداشت. قدم دوم رو كه برداشت، ضربان قلب من هم تندتر شد. ديدم كم كم داره بهم نزديك مي شه. به انتهاي كوچه نگاه كردم. پرنده هم پر نمي زد چه برسه به آدم!
دست بردم و زيپ كيفم رو آهسته باز كردم. وقتي متوجه حركت دستم شد، سرجايش ايستاد و با حرص و ولع به كيفم نگاه كرد. بسته كاغذ رو از ته كيفم در آوردم و كمي بازش كردم و پرت كردم طرفش. حالا وقت فرار بود كمي كه دور شدم، برگشتم و نگاهش كردم. هنوز داشت كاغذ رو بو مي كرد.
انسيه علي اكبري

گشتي در دنياي خبرها
كتك زدن شوهر
داكوتاي شمالي: يك زن ۴۵ ساله در آمريكا، همسر خود را به جرم خرخر كردن به شدت كتك زد.
وي ساعت ۴صبح يك روز بهاري هنگامي كه شوهرش خرخر مي كرد از خواب بيدار شد و براي اينكه شوهر را تنبيه كند ابتدا يك سطل آب يخ روي صورت وي ريخت، سپس يك خودنويس به داخل شكمش فرو برد و در نهايت چند وزنه يك كيلوگرمي به سوي مرد نگون بخت پرتاب كرد.
قرار است اين زوج پس از ۱۸ سال زندگي مشترك از يكديگر جدا شوند.
ليموزين ۹ متري
نيويورك: اخيراً يك خودروي ليموزين به بازار آمده كه طول آن ۷/۹ متر است و ۲۰ سرنشين مي توانند به راحتي در آن بنشينند.
عرض اين ليموزين نيز به گونه طراحي شده كه ميان صندلي هاي طرفين خودرو، راهرو وجود دارد تا رفت و آمد سرنشينان به آساني صورت بگيرد. قيمت اين خودرو ۱۱۵ هزار دلار است.
۱۰۰ ساعت كتابخواني
نوادا: ۶ كارمند كتابخانه در نوادا، ركورد كتابخواني متوالي با صداي بلند را شكستند. آنها ۱۰۰ ساعت متوالي با صداي بلند كتاب خواندند در حاليكه ركورد قبلي متعلق به يك گروه از كارمندان كتابخانه اي واقع در استراليا با ۸۱ ساعت بود.
البته آنها بايد بين ۶ تا ۸ هفته انتظار بكشند تا ركوردشان تأييد بشود.
افراد اين گروه به صورت شيفتي به مدت ۷۲ ساعت، ۵ رمان هري پاتر را خواندند و در مدت زمان باقي مانده به خواندن داستانهاي پليسي پرداختند.
آنها همچنين در حين كتابخواني اجازه ترك كتابخانه را نداشتند.
سگ ماده، مادر ببرها
مسكو: يك سگ ماده در روسيه سرپرستي دو توله ببر بي سرپرست را به عهده گرفته است. اين دو ببر كه به تازگي چشم به جهان گشوده بودند از سوي مادرشان طرد شدند به همين دليل باغ وحش براي يافتن سرپرست تازه جهت نگهداري از بچه ببرها به انتشار آگهي در روزنامه دست زد.
روز گذشته كانال اول تلويزيون روسيه تصاويري از اين توله ببرها پخش كرد كه آنها را در حال نوشيدن شير از مادر جديد خود (سگ ماده) نشان مي داد. جالب اينكه توله هاي اين سگ ماده مخالفتي با تغذيه توله ببرها از شير مادرشان ندارند.
اين بچه ببرها در حين تولد يك كيلوگرم وزن داشتند و در حال حاضر هر روز ۸۰ گرم وزن مي گيرند. وزن آنها در هنگام بلوغ به ۴۵۰ كيلوگرم خواهد رسيد.
۱۰۵ بار تخلف يكسان
پكن: يك دستفروش در چين به جرم ارتكاب ۱۰۵ تخلف يكسان مبلغ ۱۲۷۰ دلار جريمه شد كه اين رقم معادل ميانگين درآمد ساليانه يك شهروند چيني است.
وي طي يكسال اخير تقريباً هر روز يك كوچه را ورود ممنوع مي رفت و دوربين پليس ۱۰۵ بار پلاك خودروي وي را ثبت كرد. به همين دليل هنگامي كه وي براي دريافت برگه عدم خلاف به اداره راهنمايي و رانندگي مراجعه كرد، متوجه شد كه ۱۲۷۰ دلار جريمه شده است.
البته وي پس از پرداخت اين جريمه عليه پليس به دادگاه شكايت كرد و خواهان پرداخت غرامت از سوي اين نيرو شد. او معتقد است در جريان رفت و آمد به اداره پليس، چند روز از كسب و كار دست كشيده است.
علاوه بر اين، پليس مي بايست او را از تخلف هاي مكرر مطلع مي ساخت نه اينكه اجازه دهد وي ۱۰۵ بار تخلفي يكسان مرتكب شود. گفته مي شود كه يك راننده چيني نيز كه ۹۷ بار به دليل سرعت غيرمجاز جريمه شده، هنوز از تعداد تخلفات خود آگاهي ندارد.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳و ۶ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و۴۴ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و ۲ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۵ و ۴۹ دقيقه

گل و گياه
جعفري
000240.jpg
نام علمي: Tagetes Antigua Series ,Antigua Gold,
خانواده: COMPOSITAE
گياه يكساله، به بلندي ۳۰ سانتي متر داراي برگهاي معطر با بريدگيهاي عميق و گلهاي زردطلايي رنگ آن از اواخر بهار تا اوايل پاييز ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان كاملا آفتابي، خاك غني با زهكش خوب نياز دارد و حداقل دماي قابل تحمل آن صفردرجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق كاشت بذر در اسفند _ فروردين در گلخانه و يا فروردين _ ارديبهشت مستقيما در باغچه، در حالت اول نشاءها را در ارديبهشت يا خردادماه به باغچه منتقل مي كنند.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |