پنجشنبه ۱۶ تير ۱۳۸۴ - - ۳۷۴۲
آنچه از رئيس جمهور منتخب و كابينه همراه او مي خواهيم
عدالت، توسعه پايدار و سربلندي
001620.jpg
عكس:علي اكبر شير ژيان
توسعه در كشور ما بايد مفهوم واقعي خودش را پيدا كند، اگر توسعه باعث از ميان رفتن طبيعت، آلودگي خاك و در شهرهاي بزرگ و پرجمعيت موجب آلودگي هوا شود، نبودنش بهتر از بودنش است
اشاره: با انتخاب دكتر احمدي نژاد به عنوان رئيس جمهوري اسلامي ايران از سوي اكثريت ملت و در آستانه تشكيل دولت جديد، هر هفته نامه هايي از سوي مردم به اين صفحه مي رسد كه دربرگيرنده پيشنهادها و راهكارها و توقعات ملي از رئيس جمهورمنتخب است. در حدامكان سعي مي كنيم هرهفته بخشي از نامه ها را در اين صفحه درج كنيم. در اين شماره خلاصه اي از سه نامه را مي خوانيد:
محيط زيست، مسئله اساسي
مرضيه شهركي- باور كنيم كه توجه به محيط زيست يكي از اساسي ترين برنامه هاي رئيس جمهور منتخب مردم مي تواند باشد. بيشتر رودخانه هاي ايران آلوده شده و سفره هاي زيرزميني آب كه در تامين آب شيرين مورد نياز جمعيت كشور نقش حياتي دارند، نيز بر اثر آلودگي به خطر افتاده اند. آلودگي وسيع منابع آب شيرين ايران كه بر اثر عدم توجه به محيط زيست و ندانم كاري ها و عدم احساس مسئوليت به صورت يك تهديد جدي درآمده مسئله اي نيست كه با صرف حتي ميلياردها دلار هم قابل حل باشد. پس بايد از پيش آمدن چنان روزي پيشگيري كرد. توسعه در كشور ما بايد مفهوم واقعي خودش را پيدا كند، اگر توسعه باعث از ميان رفتن طبيعت، آلودگي خاك و در شهرهاي بزرگ و پرجمعيت موجب آلودگي هوا شود، نبودنش بهتر از بودنش است.
به عنوان يك شهروند ايراني كه با نهايت رغبت به دكتر احمدي نژاد راي داده است، تقاضا دارم، ايشان به مقوله محيط زيست توجه و عنايت كافي داشته باشد و اجازه ندهد، عده اي به بهانه توسعه، محيط زيست و مواهب الهي را در كشور نابود كنند.
فقر را ريشه كن كنيد
هما گويا-.... مادرم را به بيمارستان مي بريم، در بخش اورژانس به غير از چند دانشجوي جوان كسي نيست، يكي از آنها بي اعتنا به ما از ديگري مي پرسد انتظار تو از رئيس جمهور چيست؟
مي خواهم فرياد بزنم: انتظار من از رئيس جمهوري اين است كه يكي به داد مادرم برسد.
قرار است مادرم را به بخش منتقل كنند، اما آسانسور در طبقات نمي ايستد و او نيز توان بالا رفتن از پلكان را ندارد. از بلندگوي بيمارستان، آهنگي پخش مي شود؛ خواننده جوان از ايران مي گويد، از وطن، از يكدلي. آهنگ به پايان مي رسد. مجري برنامه مي پرسد: انتظار شما از رئيس جمهور آينده چيست؟ مي خواهم فرياد بزنم: از رئيس جمهور مي خواهم تا درب آسانسورها به روي همه بيمارها باز باشد. مادرم بي قراري مي كند. گرچه رنگش پريده، اما روي هم رفته حالش خوب است، اما تامپون هاي داخل بيني اذيتش مي كند. دلداريش مي دهم: فكركن مثل خيلي از جوان ها عمل زيبايي كردي، اگر من به جاي تو باشم فردا هم چسب ها را برنمي دارم، كلي كلاس داره . لبخندي مي زند و چشم هايش را مي بندد.
روزنامه اي برمي دارم، اين روزها ايران عجب شور و شوقي دارد. ورق مي زنم به اين تيتر مي رسم: رئيس جهمور بايد... مقاله را مي خوانم چيزي نمي فهمم چون خيلي روشنفكر نيستم. به زندانيان سياسي در دولت جديد بايد توجهي بشود.
با خود مي گويم: اما زندانيان غيرسياسي، با آنها چه بايد كرد؟ با آنها كه شمارشان از زندانيان سياسي بيشتر است، همه ما زندانيان زيادي را مي شناسيم كه از ريشه اي به نام فقر به فحشا، جنايت، اعتياد، دزدي، اختلاس و... كشيده شده اند و حالا تيتر روزنامه: از رئيس جمهور خود چه انتظاري داريد؟ مي خواهم فرياد بكشم: رئيس جمهور بايد فقر را ريشه كن كند.
موقعيت ملي، شرايط جهاني
عباس حسيني- مردم به دكتر احمدي نژاد راي دادند تا خواسته هايشان را در اقدامات دولت آينده تحقق يافته ببينند. اين ساده انديشي است كه انتظار داشته باشيم همه مشكلات يك شبه برطرف شده و چتر عدالت اجتماعي بر سر ما گسترده شود، اما مي توانيم نظاره گر باشيم كه رئيس جمهور برگزيده مردم و تيمي كه او انتخاب خواهد كرد، با گام هاي قوي و پايدار در جهت تحقق خواسته هاي ملت و رفع تبعيض قدم بردارند. مسلما در اين طريق نيكو از حمايت همه جانبه مردم برخوردار خواهند بود. از ياد نبرده ايم كه مردم بسيار صبور هستند و به دولت ها فرصت مي دهند تا هر آنچه را كه وعده داده اند، به اجرا درآورند و حالا بعد از سالها انتظار، موعد تازه اي براي تحقق خواسته هاي ملت و بويژه اقشار فاقد درآمد مكفي فرا رسيده است. تامين اين خواسته ها، محتاج برنامه ريزي و آينده نگري هاي دقيق است. صرف تكيه بر شعارها و هيجانات و عدم توجه به واقعيت مشكلات و نيازهاي مملكت، تنها زمان را سپري مي سازد.
موقعيت جهاني ايران در شرايط كنوني نيز خيلي حساس و محتاج توجه ويژه است. قدرت هايي كه اين دفعه با نقاب دموكراسي خواهي تصرف منابع انرژي منطقه را در مخيله خود پرورانده اند، مسلما در كمين هستند تا از هر لغزش و اشتباهي يك جنجال سياسي بسازند و درصدد بهره برداري از آن برآيند. پس همه ما كه با عشق وعلاقه به دكتر احمدي نژاد راي داده ايم تا مسئوليت خطير رياست جمهوري را عهده دار شود بايد با توجه بيشتري مسائل كشوري و جهاني را با دقت مدنظر داشته باشيم و با درك چنين موقعيتي، صادقانه از رئيس جمهوري منتخب خود حمايت كنيم.
مسلما كساني از برنامه هاي عدالت خواهانه دكتر احمدي نژاد مي هراسند كه آگاهانه عدالت را زيرپا گذاشته و حقوق حقه را از ملت دريغ كرده اند وگرنه توده هاي وسيع مردم كه تشنه عدالت و رفع تبعيض هستند، مشتاقانه چنين روزهايي را انتظار مي كشيدند.

عطش دانشگاه همچنان هزاران جوان را به آزمون هاي سراسري فرامي خواند
نسلي ميان بيم و اميد
001638.jpg
طاهره مددي- در اين روزها هزاران جوان كه پس از روزها و هفته ها مطالعه سخت و پيگير در آزمون سراسري دانشگاه ها شركت كرده اند، در بيم و اميد به سر مي برند.
تقريبا از روزهاي بعد از تعطيلات عيد، امروز زندگي خواهرم كه از شركت كنندگان آزمون سراسري امسال است، آميزه اي از ترس و اميد شد. اميد به اين دليل كه او هم در دانشگاه پذيرفته شود و در رشته اي ليسانس بگيرد. ترس به اين خاطر كه رقابت در كنكور به خاطر تعداد زياد شركت كنندگان بسيار دشوار است و كسي از اين سد عبور نمي كند؛ به ناچار بايد يك سال ديگر را به انتظار بگذراند تا دوباره امكان شركت در كنكور را پيدا كند. اما من كه حدود 6 سال پيش در آزمون سراسري دانشگاه ها شركت كردم و با ريزنمرات و امتيازات بالا در رشته مورد علاقه ام يعني ادبيات فارسي پذيرفته شدم، به علت مسائل و مشكلاتي، از جمله بيكاري از سرگذرانده ام، نسبت به خواهرم كه هنوز قلبش مالامال از اميد است، احساس خاصي دارم. خودم هم نمي دانم، حس دلسوزي و ترحم است يا چيز ديگري است، اما هيچ وقت هم جرات نكرده ام اين احساسم را بروز دهم وچيزي به او بگويم، چون مي ترسم همه اميدهايش تبديل به ياس شود، هرچند او شاهد مشكلات من در اين سالها بوده و همه چيز را به چشم خودش ديده است.
حالا كه دوباره انبوه دختران و پسران جوان كشورمان را در برابر حوزه هاي برگزاري كنكور مي بينم، اشتياق سالهاي پيش در من زنده مي شود، اما بلافاصله خستگي سالهاي پسين كه هنوز هم ادامه دارد، جاي آن را مي گيرد.
راستي چرا رشته هاي دانشگاهي در نظام آموزشي ما بدرستي تعريف نشده و ظرفيت و زمينه هاي جذب آن به لحاظ شغلي درست ارزيابي نمي شود؟ آيا تا به حال در وزارت فرهنگ و آموزش عالي به اين مسئله فكر شده است كه يك ليسانسه ادبيات فارسي براي كار و معيشت، كجا بايد جذب شود؟
قطعا اولين جايي كه در ذهن من و امثال من تداعي مي شود، آموزش و پرورش است، اما شما از همين امروز راه بيفتيد و از تمام ادارات و بخش هاي مختلف وزارت آموزش و پرورش و ادارات تابعه آن بپرسيد كه آيا جايي براي جذب و استخدام يك خانم ليسانسه ادبيات فارسي دارند؟ يا آقاي ليسانسه، فرقي نمي كند! اگر به نتيجه رسيديد، بنده را نيز مطلع فرماييد.
بهترين پاسخي كه در اين مورد شنيده ام آن است كه آموزش و پرورش نيروهاي مورد نيازش را از بين فارغ التحصيلان مراكز تربيت معلم و نيروهاي روزمزد يا همان حق التدريسي انتخاب مي كند و به ليسانسه ادبيات فارسي نيازي ندارد. براي ساير مشاغل هم با مشكلات و مسائل مشابهي روبه رو شدم.
حتي در بخش خصوصي هم پس از مدت ها و ماه ها دوندگي و اين در و آن در زدن، يا حتي با پارتي بازي حاضر شدند يك كار غيرمرتبط با رشته تحصيلي ام به من بدهند و امروز بعد از چند بار شغل عوض كردن كه بيشتر آنها با رشته تحصيلي ام مغايرت داشته، هنوز در وضعيت بيكاري پنهان به سر مي برم.
هر سال هزاران نفر به اميد ادامه تحصيل و رسيدن به شغل دلخواه در كنكور سراسري شركت مي كنند، اما ظرفيت و فضاي شغلي، پاسخگوي اين همه تقاضا نيست.
احتمال دارد در آينده با باز شدن گره هاي كور اقتصاد ما، هيچ فارغ التحصيلي بيكار نماند، اما بايد گفت كه عطش تحصيل در دانشگاه در جامعه ما نهادينه شده است، در حالي كه هنوز از رشته هاي تحصيلي تعريف جامع و كاملي نداريم و آينده شغلي فارغ التحصيلان همچنان در بسياري زمينه ها با الهام روبه روست. از اين رو يكي از وظايف مهم دولت، تدارك و تبيين جايگاه هاي مطمئن شغلي براي جواناني است كه همچنان از دانشگاه ها فارغ التحصيل مي شوند.

به نام سالمندان، به كام...
001674.jpg
براي كمك به مادرم كه به دليل كهنسالي و عوارض استخواني قادر به حركت نبود،  از يك موسسه كه در زمينه كمك به سالمندان فعاليت دارد،  درخواست مراقبت تمام وقت كرديم. خانمي حدود 40 ساله معرفي شده و شروع به كار كرد. مادرم براي رفتن به دستشويي به كمك واكر، اندكي راه مي رفت، اما بيشتر اوقات نياز به كمك مراقب داشت. طبق گفته مادرم،  ظاهرا او زن مرتبي نبود و اغلب اوقات در خواب يا در حالت چرت زدن به سر مي برد. البته خانم مراقب ادعا مي كرد كه به علت درد كمر احتياج به داروي مسكن دارد و به همين دليل خواب آلود است! چندي بعد مادرم را به دليل بيماري و مشكلاتي كه در پاهايش پيش آمده بود به بيمارستان منتقل كرديم، خانم مراقب هم بايستي از او مراقبت مي كرد. همان شب پرسنل بيمارستان متوجه شدند كه وي اعتياد دارد. مادرم ديگر از بيمارستان بازنگشت و دنيا را وداع گفت. البته او زني كهنسال و ناتوان بود و شايد پيمانه عمرش پر شده بود،  اما فرد مراقب در ايام بيماري وي نه تنها وظيفه اش را انجام نداد، بلكه درمواردي هم آثار سوء بر بيمار گذاشت.
پرسش من اين است كه اين موسسات به اصطلاح كمك به سالمندان كه مبالغ هنگفتي هم از خانواده ها مطالبه مي كنند، تحت نظارت كدام دستگاه قرار دارند و چرا اجازه داده مي شود،  افراد معتاد و فاقد مسئوليت را تحت عنوان مراقب به خانواده ها معرفي كنند؟
ژاله كيهان پور

شيارها و دست اندازهاي فراموش شده
001605.jpg
از مشكلات رايج و مهم رفت و آمد خودروها درتهران، شيارها و دست اندازهاي ناشي از حفاري هاي گوناگون است كه اغلب موجب مكث ناگهاني رانندگان و بروز حوادث رانندگي يا كندي شديد حركت و راهبندان مي شود. در بعضي موارد، وجود چنين شيارها به دليل ادامه عمليات، اجتناب ناپذير است، اما در اكثر موارد، شيارهاي كوچك، پس از يك كابل كشي يا لوله كشي آب، در گذرگاه ها به حال خود رها مي شود و تنها به پر كردن قسمتي از عمق شيار با خاك و ماسه قناعت مي شود. اين شيارها اغلب در مسيرهاي فرعي قرار دارند و از ياد رفته به حساب مي آيند. در حالي كه ماموران شهرداري مناطق مي توانند در طول مشاهدات و بازرسي هاي روزانه، متوجه اين شيارها شوند و نسبت به ترميم آن اقدام كنند. گاهي نيز دست اندازها به صورت حفره هاي كوچك، در مسيرهاي بسيار حساس، باقي مانده اند و مشكلات گوناگوني را به بار مي آورند. اين حفره ها اغلب در مسيرهاي بزرگراهي، تقاطع زمپ ها و لوپ ها نيز ديده مي شوند. تا انجام لكه گيري و آسفالت اساسي معابر كه خوشبختانه در تهران ادامه دارد، مي توان اين قبيل دست اندازهاي كوچك را با شيوه بازرسي هاي مستمر شناسايي و برطرف كرد. گاهي مسئله چنان آشكار است كه رانندگان خودروهاي پرتردد مثل مسافركش هاي خطي خودشان به ناچار اين دست اندازها را با خاك پر مي كنند!
احسان قرباني

طنزآباد
دم فيل!
001629.jpg
الف- كوهيار: حدود يك هفته در مجتمع ما شايع شده بود كه آقاي خوش خيال دنبال دم فيل مي گردد! ذهنتان خيلي دور نرود، منظور از فيل، مقوايي است كه نوعي محصول غذايي با نام تجارتي سس گربه نشان به عنوان جايزه براي مصرف كنندگانش در نظر گرفته بود. فيل مقوايي در اندازه تقريبي 5 در۱۲سانتيمتر به خودي خود ارزشي نداشت اما اگر مصرف كننده اي فيل مقوايي كامل را به صورت پازل تكميل مي كرد برنده 300هزارتومان وجه نقد مي شد.
مشكل اين بود كه هر قطعه از فيل را، خوش خيال بايد بر طبق شماره اي كه زير در قوطي سس درج شده بود با مراجعه به مغازه دريافت مي كرد تا به يك فيل مقوايي كامل برسد!
مي توانيد مجسم كنيد كه قوطي هاي خالي سس دستكم يكي از اتاق هاي آپارتمان مسكوني خوش خيال را پر كرده باشد و چند تايي هم راه راه پله ها را در پيش بگيرند و سمفوني حيرت انگيزي پخش كنند. علاوه بر اين آقاي خوش خيال  آنقدر سس مجاني به همسايگان اهدا كرده بود كه عده اي فكر مي كردند ايشان سس خيرات مي كند.
اما مسئله اصلي از آنجا شروع شد كه بعد از خريد ده ها قوطي سس، خوش خيال صاحب چهار فيل مقوايي بدون دم شده بود و حالا دنبال دم فيل مي گشت تا برنده جايزه يك ميليون توماني بشود .
اين مسئله آنقدر ذهن خوش خيال را به خودش مشغول كرده بود كه او گاهي فكر مي كرد، شايد فيل دم نداشته باشد اما بعد از مطالعه كتاب علوم پسرش متوجه  شد كه فيل با جثه عظيمش يك دم كوچولو هم دارد. همان كه خوش خيال آرزو مي كرد كه كاش نداشت!
خوش خيال كه جايزه يك ميليون توماني وسوسه اش مي كرد به مغازه محله بسنده نكرد و دوره افتاده و ده ها قوطي سس گربه نشان جديد، رهاورد تازه او بود. امااين بار سه فيل مقوايي جديد دم نداشتند!
سرانجام به فكرش رسيد كه خودش يك دم مقوايي براي يكي از فيل ها درست كند همين كار را هم كرد، اما وقتي براي تحويل آن به دفتر مركزي شركت مراجعه كرد، به او اطلاع دادند كه فيل كامل را يك نفر آورده و جايزه را هم دريافت كرده است.
خوش خيال ماند و 7 تا فيل مقوايي و ده ها قوطي سس.... ساكنان مجتمع طبق يك توافق پنهاني، فيل ها را به صورت همت عالي از خوش خيال خريدند تا پولي كه در اين راه خرج كرده بود جبران شود. او با وجود آنكه عهد بسته بود دنبال اينجور جايزه ها نرود، هنوز در خواب و بيداري با خودش مي گويد: چه مي شد اگر آن دم فيل پيدا مي شد؟!

نكته
نوعي حق شهروندي
001653.jpg
تــاكنـــــون در اظهارنظرهاي گوناگون مسئولان در مورد خودروهاي فرسوده، بر اين اصل تاكيد مي شد كه تمامي خودروهايي كه برگ معاينه فني دريافت مي كنند، حق تردد در شهر تهران را دارا هستند، اما در تازه ترين اظهارات از قول مسئولان راهنمايي و رانندگي، چنين عنوان شده است كه خودروهاي داراي 30 سال عمر به بالا معاينه  فني نمي شوند. اين موضع گيري با اظهارات قبلي و همچنين حقوق شهروندي مغايرت  دارد، چون برخي از صاحبان خودروها با رعايت اصول نگهداري و ضوابط فني، خودرو را خوب نگاه داشته اند و مي توانند براي آن برگ معاينه فني هم دريافت كنند. علاوه بر اين، بعضي از دوستداران خودروها، به خاطر علاقه شخصي، مدل هاي كلاسيك قديمي را نگهداري كرده اند كه نه تنها هيچ گونه نقص فني ندارند، بلكه از تعدادي از خودروهاي محصول داخلي كشور هم بهتر كار مي كنند يا آلودگي كمتري دارند. پيشنهاد مي كنم همان اصل دريافت برگ معاينه فني خودرو به عنوان معيار در نظر گرفته شود تا حقوق شهروندي در اين حيطه حفظ شود و تعريف خودرو فرسوده مبتني بر ويژگي هاي فني باشد، نه صرفا طول عمر، تا بتوان حقوق دارندگان خودروهاي قديمي، اما سالم را حفظ كرد.
محمدحسن محمودي

از ميان پيام ها
تلفن تماس: 2021130 - 9 الي 11 صبح
تبريك به رئيس جمهور برگزيده
و چند پيشنهاد
پيروزي قاطع در انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران را به آقاي دكتراحمدي نژاد، برگزيده مردم تبريك مي گوييم و به عنوان يك ايراني كه در هر دو مرحله به ايشان راي داده ام، تقاضا دارم:
- جمعيت مملكت جوان است. ايجاد كار براي جوانان بايد از اركان برنامه هاي دولت باشد.
- ايجاد و گسترش زمين هاي ورزش در جاي جاي شهر تهران كار مفيدي است كه نبايد با فروش اين اراضي متوقف شود. اين زمين ها كمك بسياري به كاهش اعتياد در ميان جوانان مي كند.
نوشين - تهران
تصميم هاي عجولانه و...
اعلام شد كه اضافه كار كارمندان از 120ساعت به 175 ساعت افزايش يافته است. يك كارمند حتي اگر از 8صبح تا 8شب كار كند اضافه كاري اش به 120ساعت نمي رسد، حال اگر كارمندي بخواهد 175ساعت اضافه كار داشته باشد، بايد شب را هم در محل كار خود بگذراند. آيا او نياز به استراحت ندارد؟ اينگونه تصميم گيري ها جز دامن زدن به فساد اداري ثمر ديگري ندارد.
كارمند شركت مترو
پيشنهاد به سيماي جمهوري اسلامي
از آنجا كه تلويزيون دولتي است و نبايد رقابتي چون بخش خصوصي در ميان باشد پيشنهاد مي كنم كانال ها برنامه هاي يكديگر را تبليغ كنند، مثلا هنگام پخش برنامه در كانال 2 با زيرنويس اطلاع دهند كه در فلان ساعت، كانال يك يا 3 فيلم سينمايي يا... دارد، به اين طريق مردم را بيشتر در جريان برنامه هاي تلويزيوني قرار خواهند داد.
شهميرزادي
حفاري  رها شده
از اهالي پونك هستم، چندي پيش مخابرات براي گذاشتن كابل هاي تلفن، خيابان هاي شهرك نيروي هوايي را كنده و متاسفانه تاكنون اقدام به آسفالت آن نكرده و چهره خيابان ها زشت و نازيبا شده است.
پيش از حادثه اقدام كنيد
خيابان حبيب الهي، خيابان ستارخان، تقاطع ششم دريان نو، ظرف سه ماه گذشته براي بار سوم نشست كرده است، پيش از آنكه حادثه ناگوار به بار بيايد، بهتر است به اين مسئله رسيدگي شود.
ميرجعفري
گراني خلاف مصوبه مجلس
شركت پگاه اكثر فرآورده هاي لبني خود شامل شير، خامه، پنير، ماست و دوغ بخصوص شير پگاه را 19درصد گران كرده است، مگر مجلس تصويب نكرده بود كه در سال جديد كالاها و اجناس گران نمي شود؟!
(15مورد) تلفن به همشهري
نصب سرعت گير
از شهرداري منطقه 12 تقاضا داريم در ميدان امامت، خيابان ابوريحان، بين تقاطع معنوي و مدني سرعت گير نصب كنند. ماشين ها سرعت بسيار بالا دارند و شاهد تصادفات بسياري در آنجا بوده ايم.
ساكن محل
... بازهم سرعت گير!
خيابان پروانه شمالي منشعب به بلوار فردوس، محل مسابقه موتور سوارها و ماشين ها شده است و خطرات جاني براي سالمندان و بچه ها دارد. از شهرداري منطقه 5 خواهشمنديم به فاصله هر 100متر در اين خيابان سرعت گير بگذارند.
مسعود وكلايي
عدم ثبات قيمت ها
عدم ثبات اقتصادي و نوسان قيمت ها از مشكلات مهم اقتصادي كشور ماست و به همين دليل اكثر مغازه ها از برچسب قيمت استفاده نمي كنند و كنترل قيمت ها به سودمصرف كننده در چنين وضعيتي بسيار مشكل است. لازم است دولت به فكر ثبات اقتصادي و ايجاد ثبات در قيمت ها باشد.
سعيد اصلان زاده
شكستگي تيربرق
از اهالي منطقه 16 جواديه، بازارچه هستم از سه سال پيش در اين منطقه به علت شكستگي تير چراغ برق ، نوسان برق داريم. موضوع را به اداره برق منطقه ياغچي آباد و جواديه اطلاع داده ايم كه تاكنون هيچ اقدامي به عمل نيامده است.
از طرف اهالي محله جواديه بازارچه
نبود روشنايي
ازمنطقه 22 تماس مي گيرم. در شهرك چشمه، خيابان پشت ميدان تره بار، شب ها بسيار تاريك است. چند تير چراغ برق نصب كرده اند ولي چراغ هاي آن را روشن نمي كنند. از اداره برق منطقه خواستار رسيدگي هستيم.
گرجي
آلودگي صوتي
سر و صداي ناشي از فعاليت يك شهربازي پارك... واقع در منطقه 13 ، بعد از ساعت 12 نيمه شب، آسايش اهالي را مختل كرده است، از شهرداري منطقه 14 خواهشمنديم به اين مسئله رسيدگي كند، يا حداقل ترتيبي داده شود كه زمان فعاليت اين شهربازي محدود شود.
انصاري
چند وقتي است كه شهرداري، قيمت پارك ماشين در كنار خيابان را افزايش داده. در تماس با شوراي شهر تهران اين اقدام غيرقانوني اعلام شد. پس بر چه اساس قيمت پارك ماشين كه قبلا براي 2ساعت، 3 هزار و 500 ريال بود، اكنون 6 هزار ريال شده است.
فريبا حسيني
حريم پياده رو ها
در ساخت و سازهاي جديد تهران لازم است حريم پياده رو و حقوق عابران پياده محفوظ شود تا از مشكلاتي كه تاكنون بر اثر ناديده گرفتن اين حريم پيش آمده جلوگيري شود.
حسن شاملو- تهران

در شهر
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
جهانشهر
دخل و خرج
درمانگاه
شهر آرا
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  جهانشهر  |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  شهر آرا  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |