پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۱ - Mar 9, 2006
كشف هزار تابلو در زير زمين يك هنرستان
امروز از ۵۰۰ تابلوي اين مجموعه رونمايي مي شود
007620.jpg
گروه ادب و هنر- سعيده امين: هزار اثر هنري نفيس با قدمت ۷۰ سال در زيرزمين هنرستان هنرهاي تجسمي پسران ايران پيدا شده و قرار است امروز ۱۸ اسفند ماه از آن پرده برداري شود.
در مراسم رونمايي كه با حضور استادان برجسته هنرهاي تجسمي در سالن آمفي تئاتر اين مدرسه برگزار مي شود، نزديك به ۵۰۰ قطعه اثر در معرض بازديد قرار خواهد گرفت كه برخي از اين آثار متعلق به استادان معاصر هستند.
جلال متولي، مدير هنرستان هنرهاي تجسمي پسران ايران مي گويد: هنگام جابه جايي براي تحويل انبار مجبور شديم زيرزمين مدرسه را بازبيني كنيم كه به ۱۰۰۰ اثر هنري برخورد كرديم. وقتي به امضاهاي پاي تابلوها دقت كرديم متوجه ارزش هنري برخي از آثار شديم.
ايسنا در متن خبر سيزدهم اسفندماه اين خبرگزاري آورده است كه اين آثار متعلق به كارهاي منتشر نشده استاداني چون آغداشلو، مميز بهبهاني، سهراب سپهري، زنده رودي و تناولي بوده كه متعلق به دوران هنرجويي آنها در اين دبيرستان است. اما متولي با رد اين خبر مي گويد: هيچ كدام از آثار كشف شده مربوط به اين استادان نيست، اما تعدادي از اين افراد دوران هنرجويي خود را در اين هنرستان گذرانده اند.
به گفته متولي، باارزش ترين اين آثار متعلق به مرحوم مصورالملك مينياتوريست معاصر است كه به ۱۸ قطعه تابلو امضا دار مي رسد. مصورالملك استاد محمود فرشچيان در اصفهان بوده و براي مدتي از اصفهان به تهران آمد تا مشق هاي كاري خود را براي هنرجويان اين مدرسه به نمايش بگذارد.
همچنين ۱۱ اثر هم از مرحوم مقيمي، مينياتوريست معاصر با موضوع حيوانات و طبيعت پيدا شده كه به اصطلاح هنري به آن قلم گيري مي گويند. ساير آثار هم مربوط به هنرجويان آن دوران است كه اگرچه در زمان خود يك كار دانشجويي محسوب مي شود اما در حال حاضر از ارزش  هنري بالايي برخوردار هستند. از جمله نقاشان بسيار معروف مثل استاد ويشكايي، شيردل و واحد خاكدان كه دو نفر آخر آنها در خارج از كشور مشغول فعاليت هاي هنري هستند.
مشق هاي ارزشمندي از نقاشان معاصر مثل حبيب الله صادقي، حسين خسروجردي و كاظم چليپا كه همگي با امضاست. از استاد عظيم زاده، شيشه گران و هاكوپيان هم آثاري پيدا شده كه مربوط به مشق هاي دوران هنرجويي آنهاست.
متولي مي گويد: «از هزار اثر يافت شده ۵۰۰ قطعه آنها داراي ارزش موزه اي هستند. بقيه براي نصب در ديوار مدرسه مناسب تر است.بعد از كشف اين آثار مديريت مدرسه ابتدا همه آنها را جمع آوري كرده و پس از ليست كردن آنها را به يكي از اتاق هاي امن مدرسه كه با درب آهني حفاظت مي شود. انتقال داد.»
متولي مي افزايد: ما سعي كرديم آثار از لحاظ رطوبت و حرارت در فضاي مناسبي قرار بگيرد تا براي جشن رونمايي آثار كه ۱۸ اسفندماه در سالن آمفي تئاتر مدرسه برگزار مي شود در معرض نمايش قرار گيرد.در اين مراسم اغلب هنرمندان برجسته كه تعدادي از آنها از هنرجويان همين مدرسه بودند، شركت خواهند كرد.
تعدادي از اين آثار بدون امضا هستند كه به زودي توسط كارشناسان هنرهاي تجسمي صاحبان آنها شناسايي خواهد شد.وي گفت كه  به رغم انباشت آنها در يك زيرزمين نمناك آثار هنوز آسيب چنداني نديده اند و مي توان به خوبي از آنها نگهداري كرد.اگرچه گم شدن يا از بين رفتن برخي از آنها طي سالها منتفي نيست، اما مي توان همين مجموعه به دست آمده را براي راه اندازي موزه هنرستان پسران غنيمت دانست.
ساختمان مدرسه قدمتي حدود ۷۰ سال دارد و بزرگان هنرهاي تجسمي مطرحي در آن به مشق هنر پرداخته اند.

اخبار كوتاه
نمايشگاهي به نفع جهيزيه: نمايشگاه آثار هنرمندان نقاش و خطاط با هدف تأمين جهيزيه دختران زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزيستي دماوند در فرهنگسراي ملل بوستان قيطريه برپا شد. اين نمايشگاه تا بيستم اسفند ادامه دارد.
«مادر كامپيوتري» عالم زاده: سعيد عالم زاده به زودي فيلمي را با نام مادر كامپيوتري براي گروه كودك و نوجوان كارگرداني خواهد كرد.
خداحافظي عليپور: ديروز شهريار رشيد علي پور، مدير سابق مجموعه تئاتر شهر جاي خود را به مديران جديد اين مجموعه هنري واگذار كرد.
نشست چاپ و نشر در اسلامشهر: اولين نشست تخصصي چاپ و نشر كتاب به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسلام شهر در فرهنگسراي شهيد صارمي برگزار شد.
شاعران آئيني در ساري: ششمين جشنواره سراسري شعر علوي با حضور شاعران برگزيده كشور، ديروز و امروز در ساري برگزار شد. نمايشگاه عكس و كتاب نيز از جمله برنامه هاي اين جشنواره است.
نمايشگاه عكس اصلاني: نمايشگاه عكس امين اصلاني با عنوان «ملال پاريس و گل هاي يخ» تا ۲۱ اسفند در گالري اعتماد از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برپاست.
007626.jpg
استعفاي فخيم زاده: مهدي فخيم زاده از حضور در هيأت مديره خانه سينما به دليل مشكلات شخصي، استعفا داد.

چهره
جمشيد اميني فر، نه در خيابان
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: سرانجام «جمشيد اميني فر» از نمايشگاه خياباني اش با يك ديوار و آسمان خدا در پياده رو خيابان انقلاب به نمايشگاهي با چهار ديوار و يك سقف سيماني نقل مكان كرد. حتماً حالا خيلي خوشحال است كه ديگر تابلوهايش را روي زمين نمي گذارد تا سر به ديوار مغازه بغل تكيه دهند و از روي رهگذران بي خيال، خجالت بكشند.
حالا تابلوهاي نقاشي هاي عجيب و غريب اميني فر كه معمولاً تلخ و سرد، اما رنگي اند، بر ديوار فرهنگسراي بهمن نشسته اند و درست مثل يك نمايشگاه واقعي، منتظرند تا مردم به آنها خيره شوند و آه بكشند. جمشيد اميني فر مدت ها در پياده رو خيابان انقلاب- تقاطع فلسطين، نمايشگاه خود را كه «آتليه سرگردان» مي نامد، تشكيل مي داد و همان جا مشغول نقاشي مي شد. ديگر در آن حوالي، همه «جمشيد» را مي شناسند. ولي سرانجام سرگرداني اش به كمك فرهنگسراي بهمن، گروه رخ و كامپيوتر آريا به پايان رسيد و نمايشگاه نقاشي هايش از ۱۴ اسفند با نام «نه در خيابان و در زير آسمان» برپا شده است.
اين نمايشگاه تا ۲۵ اسفند از ساعت ۹ تا ۱۷ داير است. كاش آتليه هاي سرگردان ديگر هم، چهار ديواري كوچكي مي يافتند.

ادبيات
كنگره ادبيات پايداري در كرمان
نخستين كنگره ادبيات پايداري كشور روز چهارشنبه طي مراسمي با حضور انديشمندان شعر و ادب در دانشگاه شهيد باهنر كرمان آغاز شد.
دبير علمي كنگره در اين مراسم گفت: فراهم نمودن مقدمات كنگره از دو سال پيش در دانشگاه شهيد باهنر كرمان آغاز شده است.
دكتر احمد اميري خراساني افزود: ۹۰ مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شد كه ۲۵ مورد آن براي ايراد سخنراني برگزيده و ۵۰ مقاله نيز به صورت مكتوب منتشر مي شود.رئيس دانشگاه شهيد باهنر گفت: اين مقالات با ۲۵ موضوع شعر و ۱۰ موضوع عاشورا تدوين و تأليف شده اند.
وي همچنين پيشنهاد كرد دبيرخانه دايم اين كنگره در دانشگاه شهيد باهنر تأسيس و كنگره از سال آينده به صورت بين المللي برگزار مي شود.
نخستين كنگره ادبيات پايداري به مدت دو روز در كرمان ادامه دارد.

نمونه مرد افكن جدول اعداد ۳۷
وقتي مغز با اعداد تفريح مي كند
007596.jpg
ذوالفقار دانشي: تا همين چند سال پيش اگر كسي را در حال پركردن جدولي از اعداد مي ديديد، آن هم در يك روزنامه، كلي تعجب مي كرديد. اما امروز خيلي ها مي دانند اين جدول اعداد سودوكو نام دارد. سودوكو خيلي سريع در سراسر جهان شناخته شد و امروزه مي توان در بيشتر كشورها نشاني از آن يافت. روزنامه ها، كتابفروشي ها ، پيشخوان فروشگاه هاي بزرگ و سوپرماركت ها، پايگاه هاي اينترنتي و بسياري جاهاي ديگر اين معماي عددي را عرضه مي كنند. حتي گوشي هاي همراه جديد هم به اين بازي مجهز شده اند.
اما شايد بار اولتان باشد كه اين نام به گوشتان خورده است، پس نمونه اي ساده از سودوكو را در همين جا ذكر كرده ايم. جدول استاندارد اين معماي عددي از ۸۱ خانه تشكيل شده كه مربعي در نه ستون و نه سطر را تشكيل مي دهد. البته اين جدول بزرگ به نه مربع كوچكتر سه در سه نيز تقسيم شده است كه واحد نام دارد. برخي از اين خانه ها از قبل پر شده است كه آنها را داده هاي سودوكو مي ناميم . هدف از اين جدول، جاگذاري اعداد به نحوي است كه هر ستون ، هر سطر و هر واحد داراي تمام اعداد يك تا نه باشد و هر عدد هم فقط يك بار تكرار شده باشد. اگر جدول به درستي طراحي شده باشد، تنها يك پاسخ خواهد داشت.
اين بازي يك خاصيت جالب دارد كه بسياري از مردم آن را مي پسندند: اين كه براي حل آن نيازي به دانش رياضي نيست. البته دقيق تر اين است كه نيازي به دانستن حساب نيست. سودوكو مثل جدول هاي ديگر نيست كه نياز به جمع و تفريق داشته باشد. در واقع سودوكو را مي توان با هر مجموعه اي از شكل ها و نمادها پر كرد و نيازي به استفاده از اعداد نيست. اگر دوست داريد مي توانيد از حروف الفبا، رنگ ها يا حتي ميوه هاي مختلف استفاده كنيد. سودوكو آزمون توانايي هاي محاسباتي نيست؛ اما اگر اندكي عميق تر به آن بنگريم مي توانيم ايده هاي ناب رياضي را در پس جدول اعدادش تشخيص دهيم.

موسيقي
كنسرت مشترك انتظامي و همسرش
انتظامي و همسرش آذرنوش صدر سالك با هم مي نوازند. مجيد انتظامي قصد دارد قطعه اي را براي سازهاي «ابوا» و «هارپ» به منظور اجراي دو نفره براي خود و همسرش بنويسد.
او كه۱۰سال در پي نوشتن اين قطعه است، هنوز موفق به ساخت آن نشده و اميدوار است كه به زودي آن را نوشته و به همراه همسرش اجرا كند.
انتظامي مي گويد: دوست دارم در اين قطعه خودم «ابوا» و همسرم «هارپ» بزنيم، چون همسرم تنها هارپيست ايران است.مجيد انتظامي برنده چهار دوره سيمرغ بلورين جشنواره فيلم فجر براي نوشتن موسيقي متن بوده است.
جواد طوسي منتقد فيلم معتقد است كه تركيب صحيح سازها و انطباق آن با موضوع فيلم، از جمله عوامل موفقيت آثار موسيقي مجيد انتظامي است. به گفته وي، آثار انتظامي گذر و سير منطقي از سنت به مدرنيته در متن جامعه را به مخاطب انتقال مي دهد.انتظامي با استفاده درست از سازها و تركيب هماهنگ آنها، ملودي هاي مطابق فرهنگ و سنت ما مي سازد كه اين امر موجب ماندگاري آثار در ذهن مخاطبان مي شود.
مجيد انتظامي براي موسيقي متن فيلم هاي آژانس شيشه اي، بايسيكل ران، ديوانه اي از قفس پريد و روز واقعه برنده سيمرغ بلورين شده است.

روي آنتن
مردان آهنين در شبكه۳
مردان آهنين، چراغي در شب و بهار انديشه عنوان برنامه هايي است كه در ايام نوروز روي آنتن شبكه ۳ سيما مي رود.
مردان آهنين برنامه اي است از گروه ورزش اين شبكه به تهيه كنندگي و كارگرداني «محسن تقوي زنوز» و «غلامعباس ق.قنبري» كه در اين برنامه ورزشكاران براي كسب عنوان قوي ترين مرد ايران به رقابت مي پردازند. چراغي در شب مجموعه اي نمايشي است كه به مناسبت اربعين حسيني با محوريت احاديثي از امام حسين(ع) در دو قسمت و در سه قسمت ديگر حضرت رسول اكرم(ص)، امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا(ع) پخش مي شود. بهار انديشه نيز عنوان برنامه اي است كه در ۱۳قسمت در ايام نوروز به پخش سخنراني هاي محمدتقي جعفري مي پردازد.
سه گانه ماتريكس در شبكه ۴
سه گانه ماتريكس در ايام نوروز ميهمان شبكه ۴ سيما مي شود.
در ماتريكس كه محصول ۱۹۹۹ آمريكاست كينو ريوز، لورنس فيلشبورن و كاري آن موس بازي مي كنند.
ماتريكس هاي ۲ و ۳ كه محصول ۲۰۰۳ است به «انقلاب هاي ماتريكس» شهرت دارد كه در ژانر اكشن و حادثه اي تهيه شده است.
لوي واچوسكي و اندي واچوسكي دو كارگردان ثابت اين مجموعه هستند.

اكران مجدد فيلم برگزيده اسكار
007623.jpg
گروه ادب و هنر: تماشاگران سينما دوباره فرصت پيدا مي كنند تا «تصادف» را روي پرده بزرگ تماشا كنند.
به نوشته رويتر، اهداي جايزه اسكار بهترين فيلم سال به «تصادف» باعث شد تا تهيه كنندگانش به فكر اكران عمومي دوباره اين فيلم بيفتند. درام اجتماعي و جاده اي پل هگيس جمعه(فردا) در حدود ۱۵۰ سينماي آمريكا اكران عمومي مي شود. تهيه كنندگان فيلم مي گويند احتمال زيادي وجود دارد كه بسياري از تماشاگران و دوستداران سينما موفق به ديدن اين فيلم در اكران عمومي اول آن (در ماه مه) نشده باشند.
«تصادف» تنها فيلم نامزدشده در اسكار بود كه كسي تصور نامزدي آن را در رشته هاي اصلي اسكار نمي كرد. از سوي ديگر معمولاً بعد از مراسم اسكار، اشتياق تماشاگران براي دوباره ديدن فيلم هاي اسكاري افزايش مي يابد. همين دلايل باعث اكران عمومي دوباره فيلم شده است. اين اتفاق در شرايطي رخ مي دهد كه DVD اين فيلم ماه سپتامبر روانه بازار شد. «تصادف» كه با هزينه اي ۵ميليون دلاري تهيه شد، در نمايش عمومي خود ۵۵ ميليون دلار فروش كرد. فيلم به بهانه يك تصادف در بزرگراهي در لس آنجلس ۳۶ساعت از زندگي اقليت هاي حاضر در آمريكا (آسيايي ها، عرب ها، چندزبانه ها و رنگين پوستان) را به نمايش مي گذارد.

مشكل اكران براي فيلم بوسنيايي
007632.jpg
گروه ادب و هنر: فيلم تحسين شده «گرباويكا» براي نمايش عمومي در بوسني هرز گوين با مشكل روبه رو شده است.
خبرگزاري رويتر مي نويسد كه بسياري از توزيع كنندگان فيلم در اين كشور جرأت خريداري و پخش اين فيلم خانوادگي- جنگي را دارند. به همين دليل پيش بيني مي شود حداقل نيمي از ايالت هاي بوسني هرز گوين فيلم را اكران عمومي نكنند.
دليل اصلي عدم نمايش «گرباويكا» در بوسني هرز گوين اين است كه ممكن است نمايش عمومي فيلم باعث ايجاد ناآرامي و شورش هاي احتمالي شود. درام ضد جنگ و ضد نژادپرستانه «گروباويكا» كه دو هفته قبل خرس طلاي جشنواره برلين را به عنوان بهترين فيلم جشنواره گرفت، قصه زندگي يك زن مجرد و دختر نوجوانش را در دوران جنگ بوسني به نمايش مي گذارد.
اين زن مسلمان كه همسرش توسط صرب ها به قتل رسيده، توسط سربازان صرب مورد آزار و شكنجه قرار مي گيرد. جاسميلا زبانيك خانمي كه اين فيلم را كارگرداني كرده در يك مصاحبه گفت كه اميدوار است موفقيت فيلمش باعث شود تا جهانيان نسبت به آزار و شكنجه چندهزار زن و دختر جوان در دوران جنگ توسط صرب ها، توجه بيشتري نشان دهند.

پرفروش ترين فيلم تاريخ كره جنوبي
007629.jpg
گروه ادب و هنر: «شاه و دلقك» لقب پرفروش  ترين فيلم تاريخ سينماي كره جنوبي را گرفت.
به گزارش آسوشيتد پرس، در شرايطي كه اكثر فيلم هاي هاليوودي فروش خوبي در گيشه سينماهاي اين كشور آسيايي نداشته اند، درام تاريخي «شاه و دلقك» موفق شده تماشاگران زيادي را به داخل سالن سينماها بكشاند. فيلم كه با هزينه اي ۵/۴ ميليون دلاري توليد شده، تا به حال ۸۸۵ ميليون دلار فروش كرده و نمايش موفقيت آميز آن همچنان ادامه دارد. به گفته تحليلگران اقتصادي تا به حال حدود ۱۲ ميليون نفر از مردم كشور- يعني يك چهارم جمعيت كره- اين فيلم را تماشا كرده اند.
رسانه هاي گروهي كره مي نويسند تا به حال هيچ فيلمي نتوانسته طي۱۰ هفته نمايش، اين تعداد بيننده را جذب خود كند. همين رسانه ها پيش بيني مي كنند كه فروش فيلم به مرز ۱۰۰ ميليون دلار هم برسد. قصه خيالي «شاه و دلقك» درباره يكي از امپراطورهاي قديمي است كه براي سرگرمي گروهي دلقك را به كاخ خود دعوت مي كند. حضور دلقك ها در دربار باعث خلق حوادثي مي شود كه زمام امور را از دست امپراطور و اطرافيانش خارج مي كند. موفقيت عظيم مالي «شاه و دلقك» در شرايطي است كه هيچ يك از تحليلگران اقتصادي سينما، پيش بيني چنين فروشي را برايش نمي كردند.

بازي
State of Emergency 2
سيستم :Xbox/PC/PS2
سبك: اكشن سوم شخص
007599.jpg
يك محكوم به اعدام در يكي از زندانهاي ايالات متحده به اتاق گاز برده مي شود، اما با همكاري دوستانش موفق مي شود از اتاق فرار كرده و پس از درگيري مفصل با مأموران زندان تمامي زندانيان را آزاد مي كند و بدين ترتيب منطقه بحران زده۲ State of Emergency شروع مي شود.
بازي نسبت به نسخه شماره يك آن خلافكارانه تر شده و اكشن ماجرا رنگ و بوي بيشتري به خود گرفته است. سلاح هاي مختلف از جمله كلاشينكف، شاتگان و كلت از جمله اسلحه هاي بازي هستند و تقريباً در بازي به لحاظ جمع آوري مهمات و تير محدوديتي نداريد ولي با تمام اين اوصاف پيشروي در بازي چندان ساده نيست.
گرافيك بازي نسبت به نسخه قبلي كمي بهتر شده اما چندان قابل توجه نيست. محيط ها بسيار كارتوني و بدون جزييات طراحي شده اند. در طول بازي مأموريت هاي سوار بر خودرو نسبت به شماره پيش بهتر در بازي طراحي شده اند كه در جاي خود خالي از لطف نيستند.
SOE2 در واقع يك بازي اكشن صرف است و چندان مطلبي جديدي ندارد. معماهاي بازي در حد باز كردن قفل و رها يا جا به جا كردن يك آيتم بوده و چندان پيگيري ندارد.
Black
سيستم : Cube Game/PS2
سبك: اكشن اول شخص
007602.jpg


شركت بزرگ EA كه در حال حاضر بزرگترين سازنده و توليد كننده بازي هاي ويديويي است اين بازي را مختص كنسول ها طراحي كرده است. Black ماجراي يك مأمور نيروهاي واكنش سريع فوق سري است كه اكنون در يك جلسه بازجويي در حال بررسي خاطرات گذشته خود مي باشد.
كماندوي ما در مناطق مختلفي مأموريت داشته است. بازي يك اكشن به تمام معني است و سرشار از لحظات نفس گير تيراندازي و جدال با نفرات دشمن كه عموماً نيروهاي تروريستي هستند مي باشد.
گرافيك بازي بسيار زيبا و پر از جزييات كار شده و حداكثر صحنه هاي شما را به تحسين وا مي دارد. محيط هاي بازي تماماً از حركات شما تأثير پذيرند و شما مي توانيد با شليك تقريباً هر چه در صحنه وجود دارد را منفجر شده و يا حداقل تغيير شكل دهيد.
حالت برخورد گلوله ها به اجسام مختلف در بازي به خوبي كار شده و شما مي توانيد محيط را تغيير شكل دهيد، بنابراين پخش شدن جرقه ها بسيار طبيعي به نظر مي رسد. هوش مصنوعي دشمنان هم در حد قابل قبولي قرار دارد.
Black يك بازي كاملاً واقع گرايانه اكشن است و مي تواند نظر علاقه مندان كنسولي اين سبك را تأمين كند.

Marc Eckoشs Getting Up
سيستم : ‎/PC/PS2 Xbox
سبك: اكشن ماجراجويي سوم شخص
007605.jpg


باز هم يك بازي جديد و در دنياي بازي هاي ويديويي و كامپيوتري. در اين بازي شما داستان پسري سياه پوست را در دنياي پر از خشونت آمريكا دنبال مي كنيد كه مي خواهد براي خودش در دنياي زير زميني خلافكاران سياه پوست اسمي دست و پا كند. او از نقاشي كشيدن روي ديوار كار خود را شروع مي كند و با پيشرفت در بازي تبديل به يكي از معروف ترين افراد اين سبك نقاشي (كه به نقاشي زيرزميني مشهور است) تبديل مي شود.
مارك (ستاره بازي) در مقابل در و ديوار مي ايستد و در اين حالت فرم نوشته يا نقاشي روي ديوار ظاهر مي شود. در اين حالت شما بايد داخل محوطه ظاهر شده را با اسپري رنگ كنيد.
در هر محوطه قسمتهايي از پيش تعيين شده وجود دارد كه بايد آنها را شما نقاشي كنيد. البته بازي زد و خورد فراواني هم دارد كه بيشتر به سبك بازي Def Jam برگزار مي شود.
شما با ضربات مشت و لگد و گرفتن يا هل دادن حريف به سمت
در و ديوار بايد از خود در برابر حملات ساير خلافكاران دفاع كنيد. بازي گرافيك چندان بالايي ندارد، اما تنوع محل هاي نقاشي و فرم طرحها شما را چندان خسته نخواهد كرد.
007608.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان ،از خشونت بالايي برخوردار است.

دكه
«بخارا» ويژه علي اكبر دهخدا منتشر شد
007635.jpg
چهل و هفتمين شماره از مجله بخارا ويژه بهمن و اسفند ۱۳۸۴ ويژه نامه «علي اكبر دهخدا» روي پيشخوان آمد. در اين شماره از مجله ادبي «بخارا» مقالاتي از ايرج افشار، منوچهر انور، غلامرضا امامي، سيمين بهبهاني، مظفر بختيار، چهرزاد بهار، گلبرگ برزين، منوچهر پارسا دوست، نهال تجدد، اميرحسن چهلتن، احمد جليلي، سروش حبيبي، ع . روح بخشان، توفيق سبحاني، سيما سلطاني، حسن كامشاد، خسرو ناقد و مينو مشيري درج شده است. در چهل و هفتيمن شماره از بخارا يادنامه علي اكبر دهخدا به ضميمه مقاله علم در ايران باستان و گزارش و نقد كتاب هاي تازه به چاپ رسيده است .

فرهنگسرا
جشنواره شيريني و شكلات
*فرهنگسراي بانو: فروشگاه نوروزي فرهنگسراي بانو از ۲۰ تا۲۶اسفندماه راه اندازي مي شود. اين نمايشگاه چندين غرفه شامل غرفه فروش محصولات نوروزي- غرفه كانون گل و گياه براي ارائه گل هاي آپارتماني، غرفه سلامت و خدمات مشاوره، غرفه هفت سين ايراني، چهارشنبه سوري و ارائه مواد محترقه بي خطر، غرفه اقوام ايراني و سياه چادر عشاير و غرفه فروش ماه است.
*فرهنگسراي خانواده: نخستين نمايشگاه گروهي نقاشي كاري از گروه ترمه به سرپرستي عليرضا محمداسماعيلي تا ۲۱اسفند در اين فرهنگسرا برپاست. آثار به نمايش گذاشته به سبك رئال و امپرسيونيسم است و علاقه مندان مي توانند از ساعت ۹ تا۱۹ به نگارخانه اين فرهنگسرا مراجعه كنند.
*فرهنگسراي هنر:نمايشگاه نقاشي گروهي چاپ كاغذ تا بيستم اسفند در فرهنگسراي هنر برپاست. در اين نمايشگاه گروهي دانشجويان ترم ۷ دانشگاه هنر و معماري ۴۰ تابلو در ابعاد ۴۰در۴۰ و ۴۰در۸۰ را با تكنيك چاپ مونو ارائه كرده اند.

برنامه
ديوار
نگارخانه فرامرزي: نمايشگاه نقاشي مريم عرفاني/ از ۱۷ تا ۲۰ اسفند/ ميدان ونك، خيابان خدامي، كوچه ارم، پلاك ۵۴/ تلفن: ۸۸۷۹۶۸۰۹.
نگارخانه بانو: نمايشگاه نقاشي ديجيتال شيما شالباف/ تا ۲۰ اسفند/ ولي عصر، ضلع شمالي پارك ساعي، فرهنگسراي بانو/ تلفن: ۸-۸۸۷۸۶۲۷۶.
نگارخانه بنفشه: نمايشگاه حجم گروهي هنرمندان/ ۱۹ تا ۲۴ اسفند/ ملاصدرا ، نبش شيراز جنوبي، كوچه بهار، شماره ۵۰/ تلفن: ۸۸۰۳۴۲۴۷.
نگارخانه شيرازي: نمايشگاه نقاشي فرشاد شيرازي/ ۱۹ تا ۲۵ اسفند/ خيابان آفريقا، پديدار، ساختمان شهروز/ تلفن: ۸۸۸۸۶۳۳۴.
نگارخانه شيث: نمايشگاه نقاشي علي نادمي/. ۲۰ تا ۲۵ اسفند/. چهارراه ولي عصر، ضلع جنوبي پارك دانشجو، شيرزاد شرقي، شماره ۴۱/ تلفن: ۶۶۷۰۷۶۸۱.
گالري فرهنگ: نمايشگاه شمع هاي تزييني، ۱۸تا۲۱ اسفند/شريعتي، روبه روي بهار شيراز، مجموعه فرهنگي تهران، پلاك ۴۲۵/ تلفن : ۷۷۶۴۱۱۲۳

پرده
- چهارشنبه سوري (كارگردان: اصغر فرهادي)
آفريقا، فرهنگ،۱ آسيا، ايران، صحرا، پارس،۱ جي،۲ گلريز ،۱ حافظ، جوان ،۲ قيام، عصر جديد۲ و ،۳ بهمن ،۲ المپيا، ماندانا، ناهيد.
- چپ دست (كارگردان: آرش معيريان)
قدس، ميلاد، سپيد ،۱ فردوسي، جوان،۱ پيروزي، گلريز،۲ شاهد، فلسطين،۱ تهران،۱ پايتخت، سروش، مركزي،۱ اروپا، رودكي، بهمن،۱ كارون، پيوند، جمهوري، بلوار.
- بر باد رفته (كارگردان: صدرا عبداللهي)
عصر جديد،۱ آستارا، ايران،۲ جي،۱ پارس ۲
- غروب شد بيا (كارگردان:  انسيه شاه حسيني)
استقلال، سپيده ،۱ شقايق، شهر تماشا۲
- همه خوبيم (كارگردان: بيژن ميرباقري)
فرهنگ ،۲ سپيده،۲ مركزي،۲ فلسطين ،۲ ايران ۳

صحنه
- ملكه جنيان (كارگردان: امير دژاكام)، محل اجرا: سالن چهارسو
بهاي بليت: ۳۰۰۰۰ ريال
- خداوند يحيي را به جليل مي خواند (كارگردان: سعيد شاپوري) محل اجرا: سالن كوچك
بهاي بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
- عادل ها (كارگردان: قطب الدين صادقي) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر
بهاي بليت: ۳۰۰۰۰ ريال
- در سايه سار سوگ سكوت (كارگردان: سپيده نظري پور)
- محال هم ممكن است (كارگردان: سيروس همتي)
- حقيقت دارد تو را در خواب بوسيده ام (كارگردان: مهدي مكاري،
عباس اقامي)
- پرده خواني افلاك (كارگردان: حسن سرچاهي)
- آب مرا قصه كرد (كارگردان: عباس غفاري)
- اپراي رستم و سهراب (كارگردان: بهروز غريب پور)
- بازيگر تعزيه (كارگردان: ميثم يوسفي)
- اعتراف ها (كارگردان: بهرام صادقي غريدي)
ميان پرده
عادل ها
الهام اناري: قطب الدين صادقي اين روزها نمايش «عادل ها» را روي صحنه دارد. «عادل ها» براساس نوشته آلبركامو و با بازي كاظم هژير آزاد، شمسي صادقي، محبوبه بيات، اشكان جنابي، مصطفي عبداللهي و... هر روز رأس ساعت ۳۰/۱۸ در تالار اصلي تئاتر شهر روي صحنه مي رود.
در اين نمايش، گروهي تروريستي قصد دارند شخصيت مهمي را ترور كنند. جالب است بدانيد صادقي علاوه بر كارگرداني، خود كار ترجمه، طراحي صحنه و طراحي لباس را هم برعهده داشته است. اين نمايش تا ۲۷ اسفند اجرا مي شود.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |