شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۴ - Apr 8, 2006
دستگيري عامل جنايت لاهيجان به دست پليس جنايي تهران
010368.jpg
گروه حوادث -آزاده مختاري: مردي كه دو سال قبل پدرش را در شهرستان لاهيجان كشته بود با تلاش پليس جنايي پايتخت بازداشت شد.
به گزارش همشهري، كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ يك قاتل فراري را كه دو سال قبل مرتكب جنايتي خانوادگي در شهرستان لاهيجان شده بود در منزل مسكوني اش واقع در حوالي ميدان تجريش تهران دستگير كردند.
روز گذشته مجتبي كه از دو سال قبل بعد از كشتن پدرش شهرستان لاهيجان را ترك كرده و به تهران گريخته بود طي يك عمليات غافلگيرانه در منزل مسكوني اش بازداشت شد.
اين مرد جوان بعد از دستگيري و انتقال به اداره دهم آگاهي تهران به دستور بازپرس ولي الله حسيني تحت بازجويي قرار گرفت.
متهم درخصوص چگونگي وقوع اين جنايت به پليس جنايي پايتخت گفت: مدتها بود كه با والدين و برادرم بر سر يك اختلاف خانوادگي مشكل پيدا كرده بودم. روز حادثه آنان به مقابل منزلم در شهرستان لاهيجان آمدند و وقتي متوجه حضور آنان در محل زندگي ام شدم بسيار خشمگين شده و اين عصبانيت منجر به درگيري بين دو طرف شد.
مجتبي در ادامه توضيحات خود به افسر پرونده گفت: زماني كه با پدرم درگير شده بودم ناگهان با اسلحه اي كه در دستم بود تيري شليك كردم كه تير شليك شده بعد از كمانه كردن با بدن پدرم برخورد كرده و منجر به مرگ وي شد، وقتي پدرم فوت كرد، بسيار متأثر شدم خيلي ترسيده بودم و چاره اي جز فرار از صحنه نداشتم، از همان روز براي اين كه پليس نتواند مرا بازداشت كند به تهران گريختم و بعد از كرايه يك منزل در حوالي ميدان تجريش خود را از پليس مخفي كردم.بعد از پايان بازجويي هاي اوليه با دستور بازپرس ولي الله حسيني مراحل انتقال اين متهم به محل ارتكاب جنايت انجام گرفت و امروز مجتبي به شهرستان لاهيجان انتقال خواهد يافت.

قتل عام خانوادگي در شهريار
گروه حوادث : اعضاي يك خانواده در شهريار به دلايل نامعلوم به قتل رسيدند. پس از وقوع اين حادثه فرضيه هاي ابتدايي پليس، برادر صاحب خانه را به عنوان تنها مظنون به قتل تحت تعقيب قرار داده است.
به گزارش همشهري، شامگاه ۱۶ فروردين ماه مردي خسته از كار روزانه به خانه بازگشت اما هرگز تصور نمي كرد كه با پيكر بي جان و خونين اعضاي خانواده اش روبه رو شود.
او وحشت زده به حياط خانه آمد و فريادكشان از مردم كمك خواست. همسايه ها موضوع را به پليس ۱۱۰ اطلاع دادند و با حضور مأموران كلانتري ۱۹ شهر قدس در محل حادثه، با جسد بي جان همسر مرد داخل راهرو و دختر و دو پسر خانواده كه هريك داخل اتاقي افتاد بودند، روبه رو شدند.در محل حادثه يك پتك پيدا شد كه ظاهرا اعضاي خانواده در اثر ضربه وارده به وسيله پتك به سر وگردنشان به قتل رسيده اند.در بازجويي مقدماتي از صاحبخانه، مشخص شد كه برادرش از مدت كوتاهي قبل با آنها زندگي مي كرده است. اين در حالي بود كه از زمان وقوع حادثه برادر جوان صاحبخانه، متواري بوده و هيچ كس از او خبري ندارد. با انتقال اجساد اعضاي اين خانواده به پزشكي قانوني، فرضيه هاي پليس مبني بر اين كه احتمال دارد برادر صاحبخانه از وقوع جنايت خبر داشته باشد قوت گرفت و هم اكنون تيمي از كارآگاهان اداره آگاهي شهريار در حال بررسي بر روي پرونده هستند.

سرقت ناكام مهندس كشاورزي
گروه حوادث : مهندس جوان زماني كه به انگيزه سرقت وارد يك طلا فروشي شد هرگز تصور نمي كرد، ساعتي پس از سرقت توسط پليس به دام بيفتد.
به گزارش همشهري، ظهر روز چهارشنبه ۱۶ فروردين ماه به مأموران كلانتري ۱۴۸ انقلاب وقوع يك مورد سرقت در خيابان انقلاب گزارش داده شد. بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند و در بررسي مقدماتي مشاهده كردند، صاحب يك مغازه طلا فروشي از ناحيه سر مجروح شده است. اين مردبه مأموران گفت: دقايقي قبل مرد جواني پس از تهديد با يك ميله آهني به سرم كوبيد. با صدادرآوردن آژير وي بدون اينكه بتواند سرقتي انجام دهد از محل متواري شد. ماموران كلانتري پس از ساعتي سارق جوان به نام توفيق (۲۶ ساله) را شناسايي و دستگيركردند. در بازرسي بدني از وي يك عدد چاقو، كارت اينترنت و ۷ عدد كارت تلفن كشف و مشخص شد كه وي مهندس كشاورزي است و ظاهراً به خاطر مشكلات مالي تصميم به چنين كاري گرفته است.

اولياي دم خانواده قربانيان زنان خانه دار
در دادسراي امور جنايي
010371.jpg
گروه حوادث: اولياي دم خانواده هاي قربانيان قتل هاي سريالي زنان تهران با حضور در دادسراي امور جنايي، شكايت خود را ضميمه پرونده خواهند كرد.
به گزارش همشهري، بازپرس بهروز هنرمند با اعلام اين خبر گفت: در چند روز آينده، قرار است اعضاي خانواده هاي اين قربانيان به شعبه چهارم دادسراي امور جنايي بيايند و با طرح شكايت خود، درخواست خود را مكتوب اعلام كنند.
بازپرس پرونده قتل هاي سريالي در ادامه گفت: ظرف ۱۰ روز آينده با تكميل تحقيقات و استعلامات صورت گرفته، پرونده براي رسيدگي در اختيار نماينده دادستان قرار خواهد گرفت تا با صدور كيفرخواست عاملان اين حادثه دلخراش محاكمه خواهند شد. ضمن اين كه با تكميل تحقيقات، قرار مجرميت براي عليرضا و اعظم صادر خواهد شد .
اين درحالي است كه شكوري _ وكيل متهم رديف دوم _ پرونده قتل هاي سريالي زنان خانه دار اعتراضي را به قرار بازداشت موكلش اعلام كرده بود. شكوري در اين باره گفت: اعتراض به پرونده قتل از سال ۸۵ به مجتمع قضائي بعثت ارجاع شده بود اما زماني كه پدر اعظم براي پيگيري به مجتمع بعثت رفته بود، به او گفته بودند كه جواب اعتراض اعلام و پرونده نزد بازپرس هنرمند بازگشته است اما چند روز قبل زماني كه نزد بازپرس هنرمند رفتم ايشان از اين كه اعتراضم بازگشته باشد اظهار بي اطلاعي كرد.
برپايه اين گزارش، اين پرونده كه از مطرح ترين جنايت هاي سال ۸۴ بود، پس از ۲۹ روز تلاش شبانه روزي پليس جنايي تهران در ۲۵ دي ماه سال گذشته، با قتل سه زن خانه دار نتيجه داد و عليرضا (۲۹ ساله) به همراه همدستش اعظم (۲۲ساله) دستگير شدند.
آنها پس از دستگيري در بازجويي چندساعته به قتل ها اعتراف كردند و تنها انگيزه خود را سرقت از مناطق قربانيان عنوان كردند.
اعظم (متهم رديف دوم پرونده) پس از بازسازي صحنه با قرار وثيقه و علي رضا نيز پس از ۴۰ روز بازجويي با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

آن سوي حادثه
به بهانه صدور حكم پرونده متروي كرج
محمد مصطفايي - وكيل پايه يك دادگستري
سرانجام حكم دادگاه ويژه درخصوص قتل علي احمدي پور، جوان ۲۰ساله اي كه در خرداد ماه سال گذشته در متروي كرج به دست يكي از عوامل نيروي انتظامي، با شليك گلوله به ناحيه سر و از فاصله بسيار نزديك به قتل رسيده بود، صادر گرديد. متن حكم عينا در شماره ۳۹۵۱ روزنامه همشهري مورخ ۱۵/۱/۱۳۸۵ به چاپ رسيد كه براي پاسخگويي به افكار عمومي اقدام مثبتي به نظر مي رسد، اما شايد بسياري از خوانندگان روزنامه (چه آنهايي كه تخصص و اطلاعات حقوقي دارند و چه مردم عادي) انتظار نداشتند كه قتل مزبور شبه عمد تشخيص داده شود و قاتل تنها به پرداخت ديه در حق اولياي دم و سه سال حبس تعزيري محكوم گردد. از منظر يك حقوقدان هيچ چيز نادرست تر از اين نيست كه كسي بدون مطالعه پرونده و اطلاع دقيق از مجموع ادله و محتويات آن، در ماهيت قضيه اظهارنظر نموده و در اين خصوص به نقد حكم دادگاه بپردازد. قاضي محترم دادگاه به عمدي بودن قتل پس از مطالعه پرونده يقين حاصل نكرده اند و چون در امور جزايي و به استناد اصل برائت يا فرض بي گناهي، كليه عناصر تشكيل دهنده جرم بايد به صورت قطع و يقين در حد متعارف براي قاضي مسلم گردد، حكم به تبرئه متهم از اتهام قتل عمدي داده است. داوري درخصوص اين كه ارزيابي ايشان از ماهيت پرونده صحيح بوده يا خير، با مراجع مربوطه ازجمله شعبه تجديدنظر دادگاه ويژه خواهد بود، ليكن در اين نوشتار قصد داريم به چند نكته بسيار مهم كه در نظام حقوقي و قضائي ما كمتر مورد توجه بوده اشاره كنيم.
نخست اين كه تمام جرايم عمدي از ديد جرم شناختي با يك انگيزه مشخص و قابل شناسايي براي افراد ثالث ارتكاب نمي يابند. چه بسا جرايمي كه در اثر انگيزه هاي ناخودآگاه و عوامل رواني ناشناخته به صورت عمدي توسط فرد روي مي دهند و خود فرد هم نمي تواند انگيزه خويش را براي ديگران دقيقا توضيح دهد. از اين رو هرچند يافت شدن يك انگيزه مشخص براي ارتكاب قتل مي تواند قاضي دادگاه را زودتر و آسان تر درمورد عمدي بودن قتل متقاعد سازد، صحيح نيست كه فقدان انگيزه (تأكيد مي كنيم انگيزه مشخص و قابل شناسايي براي ديگران) دليلي بر غيرعمدي بودن قتل تلقي شود. به همين لحاظ آن بخش از حكم دادگاه محترم كه مطابق آن اثبات انگيزه در قتل عمدي لازم دانسته شده، چه از ديد حقوقي و چه از ديد جرم شناختي غيردقيق و مخالف با موازين شناخته شده حقوقي است. چه بسا اتفاق مي افتد كه كسي در حال خشم و عصبانيت شديد، بدون اين كه دقيقا به عواقب كار خود بيانديشد يا حتي نتيجه اقدام خود را در نظر آورد، عملا كاري انجام مي دهد كه نوعا كشنده است و همين مقدار به استناد بند ب ماده ۲۰۶ قانون مجازات اسلامي كه متكي بر فتاواي مشهور فقهاست، براي تحقق قتل عمدي كفايت مي كند. استناد به فقدان انگيزه در جهت مردود اعلام كردن عمدي بودن قتل در پرونده هاي ديگري هم كم و بيش نمود پيدا كرده كه شايسته است قضات محترم در اين خصوص دقت بيشتري نشان داده و به ويژه به پيچيدگي هاي رواني و ذهني موجود انساني كه رفتارهاي او هميشه از ديد ناظر ثالث قابل درك و تبيين نيست عنايت داشته باشند، به ويژه از آن رو كه اقدام ظاهرا بي انگيزه برخي مجرمين به مراتب بيشتر از يك بي احتياطي ساده نظم عمومي جامعه را مختل ساخته و به امنيت عمومي شهروندان زيان مي رساند.
دوم آن كه، قاضي محترم دادگاه در حكم خود به چند مطلب مهم در ماهيت پرونده اشاره داشته اند، ازجمله اين كه متهم با سلاح گرم و مسلح (آماده شليك) مقتول را برخلاف مقررات انتظامي متوقف ساخته، بدون اين كه هيچ ضرورتي داشته باشد، با اسلحه خود به پشت و كتف مقتول ضربه زده و درحالي كه هر لحظه امكان داشته كه در خلال درگيري گلوله اي شليك شده و موجب مرگ مقتول گردد، هيچ گونه احتياطي در اين زمينه به عمل نياورده است. با فرض اين كه شبهه قاضي محترم مبني بر امكان شليك اتفاقي گلوله يك شبهه عقلايي و متعارف باشد و در ماهيت حكم ايراد بر تشخيص ايشان وارد ندانيم، مسلما با آن كه قاضي محترم حداكثر مجازات قتل غيرعمدي به موجب ماده ۶۱۶ قانون مجازات اسلامي را در حق متهم تعيين كرده اند، بي احتياطي يا بهتر بگوييم بي پروايي مفرط از آنگونه كه در اين پرونده مطرح شده شايسته تعيين مجازات شديدتر و برخورد قاطعانه تر بوده است. اصل قانوني بودن مجازات ها كه اختيار قضات را در تشديد مجازات محدود مي سازد و از اصول بسيار مقدس و محترم حقوق جزاست، ما را به اين نتيجه مي رساند كه قانونگذار بايد در ماده ۶۱۶ قانون مجازات اسلامي هرچه زودتر تجديدنظر كند. توضيح اين كه ميان بي احتياطي ساده از يك سو و بي پروايي آگاهانه و عمدي نسبت به حيات ديگري از سوي ديگر تفاوت بزرگي وجود دارد و شايسته نيست كه قانون مجازات، ميان اين دو نوع قتل هيچ تفاوتي نگذارد و هر دو را شايسته مجازات از ۶ ماه تا ۳ سال حبس بداند. بنابراين از آنجا كه ميان فردي كه دانسته و خواسته، حيات ديگران را به خطر اندازد و كسي كه فقط به علت پيش بيني نكردن نتايج احتمالي عمل خود مستحق سرزنش است از ديد هر وجدان و عقل سليمي تفاوت بزرگي وجود دارد، قانون مجازات هم بايد انعكاس دهنده اين تفاوت باشد.

پرونده مرد افغاني مختومه اعلام شد
گروه حوادث : پرونده شكايت چند جوان درخصوص ارتكاب سه جنايت به دست يك مرد افغاني از سوي بازپرس دادسراي امور جنايي تهران مختومه اعلام شد.
به گزارش همشهري، روز گذشته بازپرس حسيني درخصوص پرونده اي كه در ابتداي سال جاري به دستور وي در اداره دهم آگاهي تهران تحقيقات بر روي آن آغاز شد، گفت: در اخبار درج شده از يك نوار  كه صداي مردي افغان بر روي آن وجود داشت مبني بر اعتراف به وقوع ۳ قتل آورده شده است ولي تا آنجا كه بنده مطلع هستم تنها يك گزارش مردمي به ما ارسال شده بود مبني بر اين كه مردي تبعه افغانستان مدعي شده است كه دو سرباز آمريكايي را در افغانستان و مردي ايراني را در كشور به قتل رسانده است. بعد از ارسال اين گزارش با دستور قضائي تحقيقات بر روي اين پرونده از سوي پليس جنايي آغاز شد.در اولين مرحله خانواده مرد افغاني شناسايي شدند. در تحقيقات، آنان هم اظهار بي اطلاعي از وقوع اين سه جنايت كردندو براي يافتن مرد افغاني همكاري هاي خود را نيز با پليس انجام دادند. بعد از چند روز معلوم شد اين مرد افغاني هم  اكنون در افغانستان به سر مي برد.ولي الله حسيني بازپرس كشيك قتل تهران در ادامه گفت: رسيدگي به قتل دو سرباز آمريكايي هيچ ارتباطي به مسئولان ايران ندارد، ولي درخصوص ادعاي شكايت درمورد ارتكاب قتل يك مرد ايراني به دست مرد افغاني،پليس جنايي در تحقيقات بعدي خود خانواده فردي را كه در گزارش اعلام شده بود وي به دست مرد افغاني كشته شده شناسايي كردند ولي در همان مرحله اول تحقيق از اين خانواده معلوم شد فردي از اعضاي اين خانواده به قتل نرسيده است.بازپرس حسيني در خاتمه افزود: رسيدگي به اين پرونده به دليل كذب بودن شكايت پايان يافته است.

سقوط مرگبار مرد ناشناس
گروه حوادث: مرد ناشناسي به دلايل نامعلوم خود را از طبقه چهارم ساختماني در بلوار دريا به پايين انداخت و جان سپرد.
به گزارش همشهري، ساعت ۳۰/۱۷ روز ۱۷ فروردين ماه يكي از ساكنان ساختمان آپارتماني در بلوار دريا، خيابان مطهري جنوبي در حالي كه وحشتزده بود با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ تماس گرفت و از وقوع يك خودكشي خبر داد. با حضور مأموران ۱۳۴ شهرك غرب مشخص شد كه هيچ يك از ساكنان آپارتمان مرد جوان را نمي شناسند و احتمال اينكه وي سارق بوده،  بسيار زياد است. مرد ناشناس كه خود را از طبقه چهارم به پايين پرتاب كرده، در دم جان باخته بود. با دستور بازپرس ويژه قتل تهران، جسد مرد ناشناس براي شناسايي هويتش به پزشكي قانوني انتقال يافت و تيمي از كارآگاهان در حال بررسي علت اصلي اين حادثه هستند.

خسارت ميليوني خودروها در اثر وزش باد
010374.jpg
گروه حوادث: عصر روز پنجشنبه در اثر وزش شديد باد در تهران، تعدادي از خودروها و چند ساختمان صدمه ميليوني ديدند.
به گزارش همشهري، عصر روز پنج شنبه گذشته حدود ساعت ۵ به پليس ۱۱۰ وقوع ريزش ساختماني اطلاع داده شد. با حضور مأموران واقع در خيابان جم مشخص شد شدت باد باعث تخريب آجرنماهاي ساختمان كانون زبان ايران شده و يك خودرو پرايد كه در كنار ساختمان پارك شده بود، ۷۰ درصد آسيب ديده است. محمد تورنگ با اعلام اين خبر گفت: خوشبختانه با توجه به رفت و آمد زيادي كه به اين آموزشگاه در زمان وقوع حادثه صورت مي گرفت صدمات جاني در پي نداشته است. همچنين عصر همان روز در خيابان خرمشهر و شريعتي در اثر شكسته شدن درخت نيز سه خودروي پرايد، ماكسيما و پژو دچار خسارت مالي شدند.

كشف جسد مرد ناشناس
گروه حوادث : با كشف جسد مرد ناشناس در زيرگذر يكي از خيابان هاي اصفهان، پليس جنايي اين شهرستان، تحقيقات اوليه خود را براي شناسايي هويت وي آغاز كرد.
به گزارش همشهري، چندي قبل، از طريق مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ به بازپرس ويژه قتل _ محمدرضا محمدي _ كشف جسد يك مرد اعلام شد مأموران و بازپرس ويژه قتل در محل حادثه واقع در زيرگذر منطقه حصه اصفهان، حضور يافتند.
در بررسي هاي مقدماتي مشخص شد جسد متعلق به مرد ۲۵ساله اي است كه درحالي كه دست و پايش با سيم بسته بود، داخل پتو پيچانده شده است. همچنين آثار ضرب و جرح بر روي بدنش وجود نداشت و تنها آثاري از خفگي با سيم بر روي گردن وي مشهود بود.
برپايه اين گزارش، با دستور قاضي محمدي، پيكر بي جان مرد ناشناس براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و تيمي از كارآگاهانه جنايي مسئول رسيدگي به پرونده شدند.

مادر سهل انگار در دادگاه
سايت جنايي : دادستان دادگاه عالي ايالت كاروليناي جنوبي روز گذشته مادري را كه فرزند ۱۵ماهه خود را در خودرويش براي چندين ساعت رها كرده و به سر كار رفته بود ، با اتهام قتل غير عمد رو به رو كرد.
به گزارش بازپرس تحقيق پرونده كارول ادوارد ۳۵ ساله روز گذشته كودك خود را زماني كه قصد داشت به اداره برود در ماشين فراموش كرده و به سر كار مي رود.زماني كه چندين ساعت پس از اين ماجرا وي به ماشين خود باز مي گردد متوجه مي شود كه نوزادش كاملا كبود شده و بدن وي سرد است. كارول بلافاصله پسر خود را به بيمارستان مي رساند اما به گفته پزشكان وي بر اثر كمبود آب جان خود را از دست داده بود.قرار است دادگاه رسيدگي به اتهامات كارول هفته آينده تشكيل و حكم نهايي وي اعلام شود.

حبس ابد براي قاتل
آسوشيتدپرس: مردي كه براي تميز كردن حياط خلوت خانه اي در نيويورك از سوي يك موسسه خدماتي به منزل خانمي كه تنها زندگي مي كرد فرستاده شده و پس از تجاوز به صاحب خانه وي را به شكل فجيعي به قتل رسانده بود از سوي قاضي پرونده به اتهام قتل گناهكار شناخته شده و به حبس ابد محكوم شد.
داگلاس هرمن ۳۳ ساله پس از قرائت راي نهايي و زماني كه همسر مقتوله به شدت مي گريست هيچ حسي از خود نشان نداده و تنها به زمين خيره شده بود.همسر مقتوله در دادگاه در اين خصوص گفت: پس از مدتي كه از مرگ همسرم مي گذرد امروز خاطرات تلخ ازدست دادن وي دوباره برايم زنده شد. اما خوشحالم كه سرانجام عدالت به سراغ قاتل وي رفته و وي به مجازات اعمالش رسيد.اعضاي هيئت منصفه متهم را با ۱۵ مورد اتهام رو به رو كردند كه از جمله آنها قتل عمد ، سرقت و تجاوز بوده است و قرباني دو فرزند ۶ و ۹ ساله داشته است كه در زمان ارتكاب قتل در منزل حضور نداشتند.
به گزارش دادستان پرونده ، متهم پس از به قتل رساندن مقتوله شماره هاي تلفن ۵ نفر از دوستان وي را از دفترچه تلفن يافته و با آنها تماس گرفته است و در تمامي اين تماس هاي تلفني پس از اعتراف به قتل مقتوله ، دوستان وي را نيز تهديد به مرگ كرده بود.داگلاس كه اصليت گوآتمالايي دارد ۵ سال پيش به آمريكا مهاجرت كرده بود.

درگيري در مك دونالد
سايت جنايي: حمله مردي مسلح به يكي از شعبه هاي مك دونالد در ايالت آلاباما كه در پررفت و آمد ترين ساعت اين رستوران به وقوع پيوست ، دو كشته و يك زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش شاهدان عيني اين پرونده ؛ در زمان وقوع اين حادثه ده ها كودك در اين رستوران در حال غذا خوردن بودند و اين در حالي بود كه بسياري از مردم بر اثر نبود جا در كنار خيابان در حال خوردن غذاي خود بودند. يكي از مضروبان كه راننده يكي از وانت هاي مخصوص حمل بار مك دونالد بود در اين حادثه از ناحيه دست مجروح شده اما بلافاصله با روشن كردن ماشين خود و فرار از منطقه جان سالم به در برد.
تاكنون پليس موفق به دستگيري قاتل نشده است. به گزارش پزشكي قانوني مقتولان ۱۹ و ۲۲ سال سن داشتند. تحقيقات بيشتر در اين زمينه ادامه دارد.

سه كودك آمريكايي شاهد قتل مادر به دست پدر بودند
آسوشيتدپرس:  بوكي لابي ۳۹ ساله افسر سابق راهنمايي و رانندگي ايالت ويرجينياي آمريكا چندي پيش به علت مصرف مشروبات الكلي تعادل خود را از دست داده و به سوي همسر و سه فرزندش تيراندازي كرد.
بنابر اين گزارش، در اين سانحه سه كودك آسيبي نديدند اما همسر وي به علت شدت جراحات وارده جان باخت.سه كودك اين مرد در اظهاراتشان به پليس گفتند: روز حادثه پدر حالت معمولي نداشت و انگار داشت با اسلحه بازي مي كرد او مادر را هدف گلوله قرارداده و كشت.اين مرد هم اكنون دستگير شده و تحت بازجويي است.

نزاع خونين در منطقه ابن بابويه
گروه حوادث: جستجوي پليس براي دستگيري عامل اصلي يك جنايت در منطقه شهر ري ادامه دارد.
به گزارش همشهري، ساعت ۲۱ و ۳۰ دقيقه هفدهم فروردين ماه برابر اعلام مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ مأموران كلانتري ۱۳۱ شهرري ، اكيپ پليسي بلافاصله وارد عمل شده و به آدرس شهر ري خيابان ابن بابويه اعزام شدند، در تحقيقات اوليه معلوم شد، چند نفر جوان با يكديگر درگير شده و در نهايت دو نفر از آنان به هويتهاي مجتبي ۱۸ ساله و علي رضا ۱۷ ساله در اثر اصابت چاقو از ناحيه گردن، پشت و دست مجروح شده اند كه از سوي اورژانس جهت مداوا به بيمارستان انتقال يافتند.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني فاتب ضمن اعلام اين خبر گفت: متأسفانه در اولين ساعات بامداد روز هجدهم فروردين ماه علي رضا در اثر شدت جراحت وارده بر روي تخت بيمارستان جان سپرد. در تحقيقات تكميلي معلوم شد نزاع بين محسن، حسن و علي رضا و چند جوان ديگر رخ داده بود كه با همكاري عوامل بسيج دو نفر از متهمان به نامهاي سعيد و پرويز حدوداً ۱۹ ساله در اين رابطه شناسايي و دستگير شده اند.
پليس در مراحل بعدي بررسي بر روي اين پرونده جنايي متوجه شده است پسر جواني به نام محمد عامل اصلي مرگ علي رضا است كه هم اكنون متواري است. علت وقوع اين حادثه تلخ اختلاف خانوادگي بين دو طرف دعوا اعلام شده است.

آزمايش DNA مرحله جديد در مرگ مشكوك يك پزشك جوان
گروه حوادث: پرونده مرگ مشكوك يك پزشك جوان كه احتمال سقوط مرگبار او از بالاي پل نيايش در يكي از روزهاي پاييز سال ۸۴ وجود دارد با دستور قضائي از سوي بازپرس جنايي دادسراي امور جنايي تهران وارد مرحله جديدي شد.
به گزارش همشهري با درخواست جديد خانواده متوفي از بازپرس جنايي تهران مبني بر انجام آزمايش DNA از جسد فرزندشان بعد از گذشت هفت ماه، دستور نبش قبر صادر شد.
در آخرين روزهاي سال ۸۴ خبر سقوط مرگبار يك پزشك جوان كه شش ماه قبل از بالاي پل اتوبان نيايش به پايين پرتاب شده بود درروزنامه همشهري مطرح شد.
خانواده اين پسر جوان روز حادثه خبر گم شدن فرزندشان را به پليس دادند ولي به دلايلي نامعلوم تا شش ماه بعد بررسي پليس بر روي اين پرونده مبهم و كند پيش رفت،تا آنجا كه درنهايت در آخرين ماه سال به دليل اين كه پليس جنايي تهران از پرونده اعلام فقدان اين پزشك جوان از سوي خانواده اش خبري نداشتند و تنها با يك جسد مجهول الهويه مواجه بودند پرونده را در مرحله مختومه شدن ديدند ولي درست در آخرين مرحله بسته شدن اين پرونده، يكي از افسران اداره دهم آگاهي تهران با بررسي اوراق پرونده مطلع شد كه پرينت تلفن همراه پسر جوان كه چند روز بعد از كشف جسد وي از مخابرات گرفته شده بود بلااستفاده در ميان اوراق پرونده وجود دارد.
بلافاصله تماس با خانواده فردي كه جسدش تا آن زمان مجهول الهويه باقي مانده بود برقرار شد و اين سرآغاز دستگيري دختر و پسري جوان بوده كه به اتهام قتل اين پزشك با دستور بازپرس حسيني در اداره دهم آگاهي تهران تحت بازجويي قرار گرفتند.
دختر جوان، فرد مورد علاقه متوفي بود و پسر جوان رقيب عشقي وي تا چند روز قبل از مرگ مشكوك اين پزشك جوان با وي درگير شده و پرونده دعواي آنان در كلانتري سيدخندان موجود بود.تحقيقات از اين دو جوان كه مي توانستند مطلع يا شاهد مرگ اين پسر جوان باشند، زير نظر افسر جنايي ادامه يافت. سخنان ضد و نقيض آنان شك پليس را برانگيخت و همين امر مدت زمان بازداشت آنان را طولاني كرد.
برپايه آخرين اخبار، والدين پزشك جوان كه جسد پسرشان را در پزشكي قانوني نديده بودند و تنها از روي يك عكس جسد را شناسايي كرده اند از بازپرس حسيني خواستار آزمايش DNA از جسدي كه ۶ ماه تمام مجهول الهويه باقي مانده بود شدند تا مطمئن شوند، جسد متعلق به پسرشان است. دو متهم مذكور نيز كه تا پايان سال ۸۴ در اداره دهم آگاهي تهران تحت بازجويي بودند با قرار وثيقه آزاد شدند.
طبق گفته بازپرس حسيني، تحقيقات پليسي بر روي اين پرونده همچنان ادامه خواهد يافت تا فقدان ناگهاني اين پسر جوان و رسيدگي به پرونده جنايي يك جسد مجهول الهويه كه از بالاي پل نيايش به پايين سقوط كرده است به نتيجه نهايي خود برسد.

شرور منطقه خاوران ۴ ساعت در معرض
ديد عموم به ديوار بسته شد
010365.jpg
فارس: شرور و عربده كش منطقه خاوران تهران پس از دستگيري، چهار ساعت در ملاء عام به ديوار بسته شد.
شرور ۲۴ ساله كه محمد نام دارد ساعت ۱۲ و ۳۰ دقيقه ديروز در حالي كه قمه در دست داشت شروع به عربده كشي در منطقه خاوران كرد.
محمد عابران را تهديد مي كرد اگر به او نزديك شوند با قمه آنها را مجروح مي كند. با اطلاع موضوع به مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ تهران ماموران كلانتري غياثي تهران در محل حاضر شده و پس از ۱۰ دقيقه وي را دستگير كردند. جوان عربده كش سپس به كلانتري منتقل شد و با دستور فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در جهت معرفي اشرار به مردم، در منطقه به ديوار بسته شد.
در ادامه طرح برخورد با اشرار روز چهارشنبه نيز شرور منطقه رازي در خيابان گردانده شد. اين گزارش حاكي است اين عمل نيروي انتظامي با استقبال گسترده مردم منطقه روبه رو شده است.

ديه و حبس براي برادر قاتل
گروه حوادث: قضات دادگاه كيفري استان مرد جواني را كه به خاطر سوء ظن خواهرش را به قتل رسانده بود را از لحاظ جنبه عمومي جرم به پرداخت ديه و حبس محكوم كرد.
به گزارش همشهري، مرد ۳۱ ساله كه يدالله نام دارد متهم به قتل گلچين (خواهرش) در تاريخ ۱۷ آذرماه سال ۸۳ در روستاي آئينه برزان است.
اين مرد از آن جايي كه اهالي روستايشان در مورد گلچين صحبت هايي را كرده و مدعي بودند وي با مردي ناشناس رابطه دارد، روز حادثه به خانه خواهرش رفت. يدا لله در جلسه محاكمه اش مدعي شد، وقتي به خانه خواهرم رفتم و از او درباره مرد ناشناس پرسيدم او هيچ جوابي نداد و من از شدت عصبانيت  او را با روسري اش خفه كردم.
برپايه اين گزارش، قضات شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان، با توجه به رضايت اولياي دم،  برادر جوان را به پرداخت ديه و تحمل سه سال حبس محكوم كردند. حكم صادره قابل اعتراض و تجديدنظرخواهي است.

آخرين اخبار از مرگ مشكوك يك خبرنگار
گروه حوادث: همسر خبرنگار كشته شده خبرگزاري ايپنا با گذشت ۱۵ روز از مرگ مشكوك همسرش همچنان در اداره آگاهي تهران بزرگ تحت بازجويي پليسي قرار دارد.
به گزارش همشهري، ساعت ۴۰/۹ دقيقه روز سوم فروردين ماه خبر مرگ مشكوك يك زن جوان به اطلاع مأموران كلانترين كوي نصر رسيد. قرباني زني ۲۵ ساله كارمند سازمان تربيت بدني و خبرنگار ورزشي خبرگزاري ايپنا بود. مرگ وي در اثر خفگي رخ داده بود.
بعد از حضور بازپرس حسين اصغرزاده و كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ در صحنه تحقيقات قضايي، پليس بر روي اين پرونده آغاز شد.
برادر شوهر مقتوله كه اولين شخصي بود كه با جسد همسر برادرش مواجه شده بود در توضيح چگونگي اطلاع از مرگ سودابه به پليس جنايي تهران گفت: «ساعت ۸ و ۵۰ دقيقه، سوادبه با من تماس تلفني گرفت و اعلام كرد كه وضعيت جسمي بسيار بدي دارد و طلب كمك كرد. من خود را بلافاصله به خانه برادرم رساندم و متأسفانه با پيكر بي جان سودابه كه پشت در منزلشان جان سپرده بود مواجه شدم» .
جسد سودابه به دستور بازپرس اصغرزاده براي مشخص شدن علت تامه مرگ وي به پزشكي قانوني انتقال يافت.
شوهر و برادر شوهر سودابه حاضر در صحنه مدعي بودند كه علت مرگ سودابه خودكشي است. ولي بازپرس پرونده و پليس جنايي بعد از بررسي صحنه جرم متوجه شدند كه به احتمال بسيار قوي قتلي در آن مكان رخ داده است و سودابه قرباني يك جنايت شده است.
در اولين اقدام حميدرضا شوهر سودابه و برادرشوهرش به عنوان اولين مظنونين به ارتكاب جنايت احتمالي به اداره دهم آگاهي تهران بزرگ انتقال يافتند.
بازپرس اصغرزاده روز گذشته در خصوص آخرين مراحل تحقيق بر روي پرونده گفت: «تحقيقات از برادر شوهر سودابه خاتمه يافته و وي هم اكنون آزاد است. ولي حميد رضا به دليل سخناني كه در مراحل بازجويي به افسر پرونده گفته است با اينكه مدعي است همسرش مرتكب خودكشي شده است به اتهام ارتكاب جنايت تحت بازجويي قرار دارد.»

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |