شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۴ - Apr 8, 2006
۵۰ شعبه مؤسسه مالي اعتباري شهر، هفته آينده گشايش مي يابند
پروژه هاي تحول ساز در تهران ۸۵
* احداث تراموا امسال آغاز مي شود
*ون ها از خرداد امسال به ناوگان تاكسيراني مي پيوندند
* ۲۸۰ باغ راه و آبنما امسال در محله هاي تهران به بهره برداري مي رسد
شهرداري امسال سامانه اي را براي جمع آوري و تعمير لوازم مستعمل منازل و اهداي آنها به خانواده هاي نيازمند راه اندازي مي كند
010398.jpg
گروه شهري: شهردار تهران با حضور در جمع مديران ارشد شهرداري، شماري از طرحهاي اصلي مديريت شهري تهران در سال ۸۵ را اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، قاليباف پنج شنبه در همايش مديران ارشد شهرداري تهران، با تأكيد بر بيانات مقام معظم رهبري در خصوص هويت بخشي به شهر تهران و ارتقاي سطح مديريت شهري گفت: يكي از طرح هاي شهرداري تهران براي هويت بخشي به محله هاي اين شهر ،ساخت باغ راه و آبنما است. در اين طرح هر ناحيه كه عموما دو يا سه محله دارد، مكلف است دو يا سه باغ راه و آبنما احداث كند كه در اين صورت، تهران در سال ۸۵ صاحب۲۸۰ باغ راه و آبنما خواهد شد.وي ادامه داد: احداث خانه مشق، خانه فرهنگ، خانه بهداشت و خانه شهردار ناحيه نيز جزو ديگر اقداماتي است كه شهرداري تهران در سال ۸۵ براي شكل گيري مفهوم استاندارد و واقعي «محله» انجام خواهد داد.
تهران صاحب تراموا مي شود
دكتر قاليباف گفت: عمليات احداث خط ترن سبك (تراموا) در مركز شهر هر چه سريع تر آغاز خواهد شد تا در راستاي توسعه شبكه حمل و نقل عمومي شهر تهران بتوانيم گام تازه اي برداريم و از حداكثر ظرفيت هاي حمل و نقل شهري استفاده كنيم.
وي همچنين بودجه اتوبوس راني را ۵۰ ميليارد تومان اعلام كرد كه اين بودجه قابل افزايش نيست و بايد با مشاركت بخش خصوصي مشكلات و ضعف هاي اين سازمان حل شود.دكتر قاليباف اعلام كرد: تحقق شبكه حمل و نقل عمومي يكي از اصلي ترين برنامه هاي ماست و مترو به عنوان يكي از اساسي ترين ستون فقرات حمل و نقل عمومي بايد با تكميل ايستگاه ها، گسترش خطوط و كاهش زمان انتظار به سه دقيقه تا پايان سال ،۸۵ در تحقق اين شبكه گام بردارد.
شهردار تهران ضمن اعلام خبر ورود خودروهاي «ون» در خرداد ماه امسال به شبكه حمل و نقل عمومي گفت: سازمان تاكسيراني نرخ هاي مصوب كرايه تاكسي تمامي خطوط تهران را اعلام و منتشر كرده است و با نظارت و كنترل اين سازمان و هماهنگي قوه قضائيه و نيروي انتظامي با رانندگان متخلف به شدت برخورد خواهد شد و مردم نيز نبايد بيش از نرخ مصوب پرداخت كنند.
ايجاد بخش ويژه ورزش بانوان
در پارك هاي تهران
شهردار تهران با تأكيد بر ضرورت ايجاد فضاي ورزش همگاني، خانوادگي و بخصوص ورزش بانوان در پارك ها و سطح شهر، خبر داد: در پارك هاي تهران بخش ويژه اي به ورزش بانوان اختصاص خواهد يافت كه در آنها به وسيله پوشش گياهي، فضايي مناسب براي ورزش بانوان ايجاد خواهد شد.
شهردار تهران با تأكيد بر سياست بهره وري از فضاي مدارس و مساجد براي دنبال كردن بخشي از اهداف مديريت شهري در راستاي توسعه فضاهاي تفريحي و ورزشي گفت: شهرداري تهران با تأمين نيروي انساني مورد نياز، امكانات و تجهيزات سعي دارد تا از تعطيل شدن مدارس، پس از پايان ساعات درسي جلوگيري كند و تا ساعت ۲۳ شب امكان ورزش و تفريح را براي دانش آموزان و حتي شهروندان در مدارس، فراهم كند.
جمع آوري لوازم دست دوم منازل
دكتر قاليباف يكي ديگر از برنامه هاي شهرداري را جمع آوري اسباب و اثاثيه دست دوم منازل در هر فصل از سال اعلام كرد كه طي اين طرح شهروندان مي توانند برخي از لوازم منزل خود را كه نياز ندارند در اختيار شهرداري بگذارند تا شهرداري پس از بازسازي و تعمير اين لوازم، آنها را از طريق كميته امداد امام خميني(ره) در اختيار اقشار مستضعف قراردهد.
وي افزود: دريافت اين كالاها در صورتي از سوي شهرداري انجام خواهد شد كه رسيد تحويل آنها به خانواده هاي كم درآمد يا كميته امداد امام خميني(ره) به اهداكنندگان تحويل داده شود.
ساماندهي پياده رو راه آهن تا تجريش
وي همچنين اعلام كرد: پياده روهاي ميدان راه آهن تا ميدان تجريش، در سال ۸۵ ظرف چهار ماه بهسازي و بازپيرايي خواهند شد.
دو هزار غرفه براي زنان سرپرست خانوار
شهردار تهران ادامه داد: امسال دو هزار غرفه پرتابل سيار براي ساماندهي مشاغل در پارك هاي محلات مختلف تهران اختصاص خواهد يافت كه اين غرفه ها با اولويت زنان بي سرپرست و سرپرست خانوار شرايط را براي عرضه صنايع دستي و فروش اقلام دست دوم فراهم خواهند كرد.
وي اضافه كرد: همچنين بازاري براي فروش كالاها و اقلام دست دوم در خارج از محدوده شهر پيش بيني خواهد شد كه شهروندان مي توانند به عرضه كالاهاي خود در اين فضاها بپردازند.شهردار تهران درباره ساير اقدامات شهرداري در سال ۸۵ گفت: تاكنون جمع آوري زباله در ۲۵ ناحيه مكانيزه شده است و اين پروژه در ۳۵ ناحيه ديگر تا ۱۵ ارديبهشت تكميل مي شود و تا پايان سال ۸۵ در تمامي ۱۲۹ ناحيه تهران تكميل خواهد شد.
وام ازدواج براي صد هزار نفر
دكتر قاليباف از ارائه وام ازدواج به يك صد هزار نفر تا پايان آذرماه سال جاري خبر داد و گفت: تا زمان پرداخت وام به يك صد هزار نفري كه ثبت نام كرده اند از متقاضيان جديد ثبت نام به عمل نخواهد آمد.
وي آغاز به كار سامانه ۱۸۸۸ را پيش از پايان فروردين ماه اعلام كرد . اين سامانه قرار است كار اطلاع رساني و پيگيري و همچنين نظارت بر عملكرد سامانه مديريت شهري ۱۳۷ را دنبال كند.
ارائه خدمات شهرداري تهران
به وسيله شبكه IT
دكتر قاليباف زمان آغاز به كار شبكه IT شهرداري تهران را ۱۵ ارديبهشت ماه جاري اعلام كرد و گفت: از اين پس صدور پروانه ساخت، كارت اعتباري و ديگر خدمات شهرداري به وسيله اين شبكه ارائه خواهد شد.
دكتر قاليباف ضمن تأكيد بر ضرورت وصول مطالبات شهرداري و تحقق درآمد افزود: شهرداري تهران مي تواند سالانه ۵ هزار ميليارد تومان در شهر تهران كار توليد كند كه نيمي از آن توسط شهرداري و دو هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان از اين رقم بايد با مشاركت بخش خصوصي تأمين شود تا چهره شهر تهران به وضعيت مناسب تري برسد.
وي همچنين، اصلاح ساختار شهرداري تهران و ساماندهي مشاغل اين نهاد تا سه ماه آينده، ساماندهي و تغيير نوع تابلوهاي تبليغاتي و مقررات جديد واگذاري آن ها و نوسازي بافت هاي فرسوده در مناطق ۱۵ ۱۷، ، ۱۱ ۱۰، و ۹ را بخشي ديگر از اقدامات شهرداري تهران در سال ۸۵ اعلام كرد.
موسسه مالي اعتباري شهر
شهردار تهران خبر داد:۵۰ شعبه «مؤسسه مالي اعتباري شهر» تا پايان فروردين ماه با هدف حل مشكلات مالي كاركنان شهرداري و ارائه وام با بهره اندك و در درجه دوم ارائه وام به شهروندان گشايش خواهد يافت.دكتر قاليباف با بيان اينكه اين موسسه تا ۲۸ فروردين در ۵۰ نقطه تهران داير مي شود گفت: براساس برنامه شهرداري تهران، شمار شعبه هاي اين موسسه تا پايان سال به ۲۰۰ شعبه خواهد رسيد.وي هدف از تاسيس اين موسسه را گردش مالي شهرداري و عرضه خدمات به كاركنان شهرداري و مردم دانست و افزود: اين موسسه با فعاليت موفق خود، در نهايت به بانك شهري تبديل خواهد شد.قاليباف اضافه كرد: با گردش مالي شهرداري تهران در اين موسسه و با ضمانت آن مي توان در آينده براي اجراي طرحهاي شهري از وامهاي داخلي و خارجي استفاده كرد.

شهروندان عوارض شهرداري
را بصورت الكترونيكي پرداخت كنند
010392.jpg
فارس: معاون مالي-اداري شهرداري تهران گفت: شهروندان مي توانند از طريق اينترنت عوارض خود را بصورت الكترونيكي به حساب شهرداري واريز كنند.
دكتر حسين محمد پورزرندي با اشاره به آغاز دريافت الكترونيكي عوارض از هفته هاي آخر اسفند ۸۴ تصريح كرد: اجراي اين طرح موجب كاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدي سفرهاي درون شهري براي انجام مسايل مربوط به امور شهري مي شود.معاون مالي-اداري شهرداري تهران افزود: علاوه بر اين پيش بيني مي شود كه ميزان درآمدهاي شهرداري از طريق دريافت به موقع عوارض از طريق اين سيستم، ۱۰ تا ۱۵ درصد افزايش يابد.

دفع زباله ۱۰۰ بيمارستان دولتي
010389.jpg
مهر: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: به علت وجود مشكلات زياد در زمينه دفع زباله هاي بيمارستاني، مجلس امسال اعتباري حدود ۳ ميليارد تومان براي ۱۰۰ بيمارستان دولتي كشور در نظر گرفت.شهرياري افزود: اين اعتبار فقط به بيمارستانهاي دولتي اختصاص مي يابد و بيمارستانهايي كه درآمد كافي دارند بايد خودشان دفع زباله ها را بر عهده گيرند.وي اظهار داشت: به طور حتم اعتبار در نظر گرفته شده براي دفع زباله هاي بيمارستاني مبلغ ناچيزي است.بنابراين فقط تعدادي از بيمارستانها مي توانند از اين اعتبار استفاده كنند اما وزارت بهداشت بايد به اين امر توجه كند كه البته مجلس نيز اين موضوع را پيگيري مي كند.

افزايش دما در تهران
010395.jpg
گروه شهري: سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: براساس نقشه هاي پيش يابي از عصر جمعه تراكم ابرها در نيمه غربي كاهش و بارش باران در شرق كشور ادامه مي يابد.
طبق پيش بيني سازمان هواشناسي كشور، هواي استان تهران امروز صاف تا كمي ابري با وزش باد در طول روز و در ارتفاعات با افزايش ابر در بعدازظهر همراه است و حداقل و حداكثر دما امروز به ۱۱ و ۲۱ درجه سانتي گراد مي رسد.
به گزارش خبرنگار ما همچنين پيش بيني مي شود از روز يكشنبه(فردا) با صاف شدن تدريجي هوا، دماي هوا نيز در تهران با افزايش تدريجي همراه باشد.

ورودي ۱۰۰ توماني براي تاكسيهاي گردشي
ايسنا: مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران گفت: نرخ ورودي كليه تاكسي ها يكهزار ريال است و اخذ بيش از مبلغ تخلف بوده و با متخلفان به طور جدي برخورد مي شود.
حسين تيموري كرماني با اشاره به اين كه افزايش نرخ هاي كرايه تاكسي ها پس از كار كارشناسي و با لحاظ نرخ تورم و كليه هزينه زندگي رانندگان اعم از خريد لوازم يدكي تعيين شده و آنها حق دريافت هزينه اضافي به بهانه هاي مختلف را ندارند، افزود: در غير اين صورت به طور جدي با خاطيان برخورد مي شود.
وي تصريح كرد: طي سال هاي گذشته به دليل بي توجهي به تصويب بموقع نرخ كرايه ها، رانندگان خودسرانه نرخ ها را افزايش مي دادند كه اين امر نارضايتي شهروندان را به دنبال داشت.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران افزود: سال گذشته نرخ مصوبي براي تاكسي هاي خطي نداشتيم لذا با توجه به افزايش هاي انجام شده و كار كارشناسي نرخ هاي مصوب امسال نسبت به سال ۸۳ بيش از ۱۲ درصد افزايش يافته و قيمت ها واقعي است.
تيموري كرماني در خصوص نحوه دريافت كرايه توسط تاكسي هاي گردشي گفت: تاكسي هاي نارنجي گردشي بر اساس تاكسيمتر كرايه ها را دريافت خواهند كرد، بدين ترتيب كه نرخ ورودي ۱۰۰ تومان و پس از ۵۰۰ متر اول تا كيلومتر ،۷ هر ۱۰۰ متر ۴ تومان و پس از اين مسافت هر ۱۰۰ متر ۳ تومان به كرايه اضافه مي شود.
وي افزود: با توجه به ترافيك شهر تهران و براي جلوگيري از تضييع حقوق رانندگان تاكسي و اصلاح اشكالات تاكسيمتر در سرعت هاي كمتر از ۱۰ كيلومتر هر دقيقه ۲۰ ريال به نرخ كرايه تاكسي هاي گردشي اضافه مي شود.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران تصريح كرد: همچنين نرخ كليه كرايه تاكسي ها از ۲۴ تا ۶ بامداد ۲۰ درصد افزايش مي يابد.
وي گفت: ۲۴ هزار دستگاه تاكسي گردشي در تهران وجود دارد كه تنها تاكسيمتر حدود يكهزار و ۲۰۰ دستگاه از آنها نصب نشده است و ظرف ماه هاي آينده با تنظيم كليه تاكسيمترها، اين تاكسي ها نيز بر اساس تاكسيمتر از شهروندان كرايه مي گيرند.
تيموري كرماني گفت: تا زمان نصب تاكسيمترها ، رانندگان تاكسي گردشي موظفند بر مبناي نرخ هاي خطوط از شهروندان كرايه دريافت كنند، چرا كه نرخ مسيرها هم اكنون كاملا مشخص است.

۴۰ درصد خودروها در تهران تك سرنشين هستند
مهر: به رغم تداوم طرح تردد نوبتي خودروها، همچنان شاهد حضور ۴۰ درصدي خودروهاي تك سرنشين در ساعات اوج ترافيك در سطح شهر تهران هستيم كه بايد در اين زمينه تصميم جدي اتخاذ شود.
رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به رضايت ۹۰ درصدي شهروندان تهراني از اجراي طرح تردد نوبتي خودروها بر اساس نظر سنجي هاي صورت گرفته، افزود: در اين ميان با همكاري شهروندان، تخلفات رانندگي در داخل و خارج محدوده اجراي طرح ۱۰ درصد كاهش داشته است.

ايران خودرو در صورت ادامه توليد
«وانت پيكان» به مراجع قضايي معرفي مي شود
ايسنا: در پي اعلام شركت ايران خودرو مبني بر ادامه توليد خودروي وانت پيكان در سال ،۸۵ معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از ممنوعيت شماره گذاري اين خودرو از ۲۸ اسفند ماه سال ۸۴ خبر داد.
سردار رويانيان با اشاره به نامه ارسالي از سوي سازمان حفاظت محيط زيست مبني بر عدم رعايت استانداردهاي آلايندگي و زيست محيطي توسط خودروي پيكان وانت افزود: بر اين اساس به شركت ايران خودرو اعلام شده كه شماره گذاري اين خودرو از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته ممنوع شده است و در سال جاري هيچ گونه مجوز شماره گذاري براي اين خودرو صادر نشده است.
سيد خلاق ميرنيا، معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست نيز با اشاره به اين كه تنها مرجع صلاحيت دار درخصوص آلايندگي خودروها بر اساس قانون، سازمان حفاظت محيط زيست است، گفت: گزارش سوم اسفند ماه شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران نشان مي دهد كه خودروي وانت پيكان به دليل آلايندگي بالا قادر به رعايت استاندارد مصوب «يورو ۲» نيست، لذا به نيروي انتظامي اعلام شده كه شماره گذاري اين خودرو از ابتداي سال ۸۵ ممنوع است.
وي با اشاره به اظهارات يكي از مسئولان شركت ايران خودرو درخصوص عدم توقف خط توليد وانت پيكان و ادامه توليد اين خودرو در سال ۸۵ گفت: سازمان حفاظت محيط زيست در جهت معرفي متخلفان به مراجع قضايي در اين زمينه اقدام خواهد كرد.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست در پايان به ساير توليدكنندگان خودرو هشدار داد در صورت عدم توانايي محصولاتشان در كسب استاندارد آلايندگي، توليد اين خودروها بر اساس قانون متوقف مي شود.
در اين حال مسئول اخذ استانداردهاي خودرو و نماينده مديرعامل در اخذ گواهينامه استانداردهاي خودرو در شركت ايران خودرو اظهار كرده است: خط توليد وانت پيكان به هيچ وجه متوقف نشده است و طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته، چرخه توليد وانت پيكان در سال ۸۵ همچنان تداوم خواهد داشت.
مهندس كيوان وزيري گفته است: طبق روال قانوني و جاري كشور، مستندات آزمايشگاه مورد تأييد سازمان حفاظت از محيط زيست و گزارش فني شركت بازرسي و كيفيت استاندارد ايران، ملاك تشخيص پذيرش يا رد استاندارد آلايندگي براي اين سازمان است.
وي درمورد عدم رعايت استاندارد آلايندگي يورو۲ خودرو وانت پيكان افزوده است: طبق نامه ارسالي ۲۵اسفندماه ،۸۴ از سوي شركت بازرسي و كيفيت استاندارد ايران به سازمان حفاظت محيط زيست و همچنين نتايج آزمون مورد تأييد آزمايشگاه سازمان مذكور نشان دهنده اين است كه خودرو وانت پيكان مي تواند مجوز شماره گذاري دريافت كند و هيچ مشكلي در اين زمينه با توجه به مستندات نيز وجود ندارد و سازمان حفاظت از محيط زيست متاسفانه در اين زمينه شتابزده عمل كرده است.

نگاه
010386.jpg
داوود كاظمي

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |