شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۰ - Apr 15, 2006
پايان سفر رئيس جمهور به خراسان رضوي
با تصويب ۹۰ مصوبه
گروه سياسي: احمدي نژاد پس از سفري پنج روزه و ديدار با مردم شهرهاي مختلف خراسان رضوي، از فرودگاه سبزوار به سمت تهران حركت كرد.
رئيس جمهور در اين سفر كه از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شد، علاوه بر ديدار با منتخبين ، دانشگاهيان و خانواده هاي شهدا و ايثارگران خراسان رضوي در ۲۰ شهرستان اين استان حضور يافت و با مردم آنها از نزديك به گفت و گو پرداخت.
اعلام خبر تكميل چرخه سوخت هسته اي توسط متخصصان كشورمان از ديگر موضوعات مهمي بود كه در سفر احمدي نژاد به خراسان رضوي اعلام شد كه بازتاب وسيعي نيز در جهان داشت. به گزارش مهر، بيش از ۹۰ بند مصوبه براي رفع مشكلات مردم خراسان رضوي نيز در جلسه پنجشنبه شب هيات دولت در مشهد به تصويب رسيد كه تاثير زيادي در توسعه اين منطقه خواهد داشت.
وي پيش از ترك اين استان در جمع خبرنگاران در فرودگاه سبزوار دستاوردهاي سفر هيات دولت به اين استان را تشريح كرد.رييس جمهور در خراسان رضوي با بيان اين كه «ما امروز بر بام هسته اي جهان ايستاده ايم» و به الگوي خداپرستي تبديل شده ايم، افزود: كساني كه فكر مي كنند با اتكا به سلاح، تبليغات، تهديد و جنگ رواني مي توانند حقوق ملت ايران را ضايع كنند، در اشتباه هستند.
احمدي نژاد در سفر به خراسان رضوي در جمع مردم سبزوار به عنوان آخرين شهرستان حضور پيدا كرد و با اشاره به تشكيل صندوق مهر رضا (ع) گفت: دولت با صرفه جويي و جلوگيري از هزينه هاي زايد و ادغام چند صندوق، صندوق مهر رضا را كه اعتبارش بالغ بر دوهزار و ۵۰۰ ميليارد تومان است، براي جوانان در نظر گرفته كه سهم اول اين صندوق براي ازدواج، سهم دوم براي اشتغال و سهم سوم براي مسكن است. وي افزود: سهم اول اين صندوق در روز تولد حضرت زهرا (ع) پرداخت خواهد شد.
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه ما هم چنين هزار ميليارد تومان اعتبار بانكي براي استان خراسان رضوي با كارمزد پايين در نظر گرفته ايم، اظهار داشت: در ساختن كشور اميد ويژه ام به جوانان است.
بخشي از مصوبات دولت:
اختصاص حداقل ۹۰۰ ميليون دلار فاينانس براي احياء و بازسازي بافت هاي فرسوده شهر مشهد با اولويت پيرامون حرم رضوي، اختصاص ۳۰ ميليون دلار فاينانس به شهرداري مشهد براي اجراي پاركينگ هاي طبقاتي اطراف حرم مطهر رضوي، اختصاص ۳۴ ميليارد ريال از سوي وزارت دادگستري و نهاد رياست جمهوري براي ديه زائران بي بضاعت محكوم شده در حوادث، اختصاص سه ميليارد ريال در سال ۱۳۸۵ براي مطالعه و نوسازي بافت هاي فرسوده شهرهاي كاشمر، سبزوار، فردوس، درگز، قوچان، گناباد و تربت حيدريه و نيشابور از سوي وزارت مسكن و شهرسازي، اختصاص مبلغ ۱۸ ميليارد ريال براي تكميل و تجهيز ۴ مجتمع فرهنگي و هنري امام رضا(ع) و مركزي مشهد، خواف و فريمان در سال ۱۳۸۵ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اختصاص ۵۰ ميليارد ريال تسهيلات يارانه اي براي مراكز پژوهشي و انتشاراتي استان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اختصاص ۱۹ ميليارد ريال اعتبار و ۳۰ ميليارد تسهيلات براي مرمت و بهسازي و زيباسازي اماكن متبركه امامزاده بوري آباد، ميامي مشهد، قدمگاه نيشابور، كاخك گناباد، سيد مرتضي كاشمر، امام زاده ابراهيم قوچان، امام زاده سلطان محمد ابراهيم فردوس، حفظ و تكميل سه هزار مسجد و حسينيه و اماكن مذهبي استان و ۱۰ ميليارد ريال براي احداث و نوسازي مدارس علميه استان، موظف شدن وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به صدور مجوز ايجاد پژوهشكده زعفران در شهرستان تربت حيدريه در سال ۱۳۸۵ و اختصاص ۱۰ ميليارد ريال براي آغاز احداث اين پژوهشكده (زير نظر دانشگاه فردوسي مشهد)، اختصاص مبلغ ۱۵ ميليارد ريال براي مطالعه و احداث دانشكده نفت و گاز توسط وزارت نفت، ساخت مجموعا ۴۰ سالن ورزشي سرپوشيده در ۲۰ شهرستان استان كه در هر شهرستان يك سالن ورزشي براي دختران و يك سالن براي پسران ساخته خواهد شد، اختصاص ۴ ميليارد ريال توسط وزارت نفت براي احداث سالن ورزشي ۱۲۰۰ نفره در شهرستان سرخس.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* وقت را نبايد «از دست» داد بايد «زيرپا» گذاشت و حركت كرد.
* «قاطعيت» اساسا از جنس «لجاجت» نيست.
* «مشكلاتمان» را با «ديگران تقسيم» نكنيم!
* «كار» آنكس كرد، كه «تلاش» كرد.

واكنش هاي متفاوت به برخورد انتظامي با بدحجابي
گروه اجتماعي: اعلام برخورد نظامي و انتظامي با بدحجابي از سوي مقامات رسمي سبب ايجاد واكنش هايي در ميان گروه هاي مختلف شده است.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در اين باره گفت: «به برخورد نظامي و انتظامي در زمينه بدحجابي و پوشش اعتقادي ندارم.»
غلامرضا مصباحي مقدم كه عضو مجلس شوراي اسلامي است، تأكيد كرد: «اگر مبناي كار برخورد انتظامي باشد، نيروي انتظامي قانون مناسب آن را دارد و نياز به مصوبه مجلس نيست.»
بنا بر گزارش ايلنا مصباحي مقدم افزود: «ما اعتقاد داريم نسل جوان ما بايد نسبت به مسائل اسلامي و فرهنگي كاملاً منافع، فوايد و مصالح مترتب بر اين موضوع را درك كنند و داوطلبانه رفتار و پوشش خود را منطبق بر اين الگو تطبيق دهند.»
شوراي اسلامي شهر تهران نيز در جلسه علني هفته گذشته خود نسبت به ناهنجاري هاي فرهنگي رايج در زمينه پوشش نامناسب هشدار داد.
نادر شريعتمداري عضو اين شورا گفت: «از آنجا كه شوراي شهر به طور مداوم به دنبال بحث هاي فني، مالي و فضاي سبز و غيره است و نسبت به مسائل فرهنگي توجه كمتري نشان مي دهد، اين امر موجب شده تا با اعتراض اقشار مختلف مردم مواجه باشيم.»وي معتقد است: «با توجه به ساختارشكني ها و عبور از خطوط قرمز، وضعيت پوشش ها و مسائل اخلاقي در شهر را شاهديم و با شروع فصل گرما بايد نسبت به اين موضوع توجه جدي شود.»
او با بيان اينكه صحنه هايي از پوشش افراد را در كوچه و خيابان شاهديم كه هيچ مطابقتي با معيار و قاعده ها ندارد افزود: «موضوع رسيدگي به وضعيت پوشش ها رها شده است.»
اما نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي درخصوص احتمال تصويب قانون در مجلس گفت: «من معتقدم در زمينه پوشش و حجاب ما كمبود قانوني نداريم. اصل قضيه فرهنگ سازي است و ما در اين زمينه كم كاري كرده ايم.»
مصباحي مقدم تأكيد كرد: «يك جاهايي بايد با بدحجابي و پوشش بد برخورد نظامي و انتظامي شود اما آن بايد آخرين راه حل و حاشيه ترين كار باشد.»
وي افزود: «كار اصلي در زمينه فرهنگ تعليم و تربيت است. آموزش و پرورش، دانشگاه ها، صدا و سيما و منابر ما نقص هاي زيادي در اين زمينه دارند و گاهاً مشاهده شده اگر يك نهاد در راستاي تغيير و تحول مثبت برآمده متعاقباً نهادهاي ديگر در راستاي تغيير و تحول منفي برآمدند و گاهي پيامهايي به جامعه داده شده كه به جاي اثر مثبت، آثار منفي برجاي گذاشته اند.»
از سوي ديگر فرمانده انتظامي تهران بزرگ در اين باره گفت: «متأسفانه شاهديم كه برخي زنان با تجاوز به حقوق ديگران اقدام به پوشش هاي نامناسب و زننده و حتي در برخي موارد، كشف حجاب كرده اند.»
وي افزود: با اين گونه افراد كه بدون توجه به مقدسات ديني و ارزش هاي اجتماعي اقدام به رفتارهاي ناهنجار و پوشش هاي نامناسب مي كنند، برخورد قاطع مي شود و پليس، مدافع حقوق شهروندان است.
وي اظهار داشت: در اين برنامه ريزي با كساني كه به نوعي آسيب به شأن و شخصيت جوانان مي زنند و منشأ اين ناهنجاري ها هستند، نيز برخورد مي شود.
۹ تن از نمايندگان شامل شكرا... عطارزاده، علي اكبر ناصري، فخرالدين حيدري، سيدجلال يحيي زاده، مجيد روزي طلب، خليل طهماسبي، محمدحسين استكي، حميدرضا فولادگر و عشرت شايق، طي تذكري به وزير كشور خواستار برخورد قاطع نيروي انتظامي با «پديده استعماري بي حجابي» ، با توجه به تعارض آن با ارزش هاي اسلامي و امنيت اجتماعي شدند.
در هر حال برآيند خبرها حاكي است چگونگي مبارزه با بدحجابي با فرا رسيدن فصل تابستان وارد مرحله جديدي شده است.
بحث بر سر نوع مبارزه با اين مقوله جدي تر است چرا كه بر سر اصل قضيه همگان توافق كرده اند.

وزير كشور وعده داد
پيش بيني كاهش ۱۰ درصدي ناهنجاري هاي
اجتماعي در سال ۸۵
مهر: وزارت كشور طي سال ۸۴ در راستاي ارتقاي سلامت اجتماعي، ناهنجاري هاي اجتماعي را كاهش داد و در سال ۸۵ نيز اين آسيب را ۱۰ درصد تعديل مي كند.
مصطفي پورمحمدي با بيان اين مطلب افزود: البته اين ميزان نيز هنوز رضايت بخش نيست زيرا به دليل جايگاه والاي ارزش معنوي و سابقه تمدني ايران، سطح ناهنجاري ها بايد همچنان تقليل يابد. وزير كشور اظهار داشت: مجريان فرهنگي، اقتصادي و سياسي، مجلس شوراي اسلامي، رسانه ها و افكار عمومي بايد همگي دست به دست هم بدهند تا مكمل قواي كنترل و برخورد كننده نيروي انتظامي باشند و شاهد ارتقاي سلامت اجتماعي باشيم.وي با اشاره به حضور اتباع خارجي در كشور گفت: حضور اتباع خارجي در كشور بايد شفاف و تعريف شده باشد و هويت افرادي كه بدون شناسنامه در حال تردد هستند مشخص شود.
وزير كشور افزود: سامان دهي و كنترل مرزها اقدام ديگري است كه وزارت كشور براي كنترل ورود و خروج اتباع خارجي در اولويت هاي خود قرار داده است.
پورمحمدي در خاتمه خاطر نشان كرد: وزارت كشور براي ارتقاء سطح معيشت مرزنشينان تلاش مي كند و اميدواريم افزايش ضريب امنيتي كه پايه هر توسعه اي است با كمك مرزنشينان منطقه فراهم شود.

شيوع كمر درد و ستون فقرات در ايران
۹۰ درصد شهروندان درست بر روي صندلي نمي نشينند
گروه اجتماعي: ۹۰ درصد كساني كه از صندلي و مبل در ايران استفاده مي كنند نحوه درست نشستن آن را نمي دانند به همين خاطر بر حسب مورد در مقاطع مختلف زندگي و در طول عمر چندين بار به كمر درد دچار مي شوند.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران در گفت وگو با همشهري با اشاره به اين كه عارضه پادرد و كمردرد عارضه اي است كه اغلب شهروندان ايراني به آن دچار هستند گفت:  به تازگي مطالعات و بررسي هاي صورت گرفته در گروه هاي سني كودكان و نوجوانان نيز اين نتايج را به دست داده است به طوري كه حدود دو درصد از بيماراني كه كمتر از ۱۵ سال داشتند به علت كمردرد به پزشك مراجعه كرده اند كه ۵/۱۱ درصد آن ها نوجوانان بوده اند.
دكتر سيروس ملك پور با ذكر اين كه بروز كمردرد در كودكان و نوجوانان بيشتر از آن است كه تصور مي شود گفت:  اين عارضه ها در جوانان و نوجوانان چون در سن رشد هستند آن قدر علايم شديد ندارد كه فرد خود را نيازمند مراجعه به پزشك بداند اما واقعيت اين است و يافته ها اين گونه نشان مي دهد كه در ۳۶ درصد از نوجوانان احتمال بروز كمردرد وجود دارد، در حالي كه تنها دو درصد از اين افراد به پزشك مراجعه كرده اند.
متخصص جراحي و ارتوپدي دانشگاه علوم پزشكي ايران با بيان اين كه از هر ۱۰ نفر بزرگسال شش نفر از آن ها به عارضه كمردرد مبتلا هستند گفت: البته كمردرد ممكن است ناگهان شروع شده و يا تدريجي باشد اما كمردردهاي حاد اغلب با صدمات فيزيكي مثلاً بلند كردن وسايل سنگين و يا فعاليت هاي سخت آشكار مي شود كه علايم آن گاهي ۲ تا ۱۴ روز طول مي كشد.
دكتر ملك پور با توصيه به كارمندان ادارات، سازمان ها و شركت ها كه اغلب پشت ميزنشين هستند يادآور شد نحوه نشستن بر روي صندلي و مبل براي كارمندان اهميت زيادي دارد و اگر كساني مي خواهند از اين ناحيه دچار عوارض نشوند بهتر است به صورت كامل بر روي صندلي قرار گيرند و هيچ چيز را فداي استفاده اصولي صندلي، مبل و نشيمن گاه خود نكنند، چرا كه ممكن است به ظاهر عارضه اي در زمان استفاده ايجاد نكند اما در دوران كهنسالي و پيري اين دردها ظاهر شده و ساير قسمت هاي بدن را تحت فشار قرار مي دهند.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران با بيان توصيه هايي به شهروندان مانند ورزش مستمر متناسب با توانايي هر فرد يادآور شد براي آن كه افراد در بزرگسالي دچار عارضه كمردرد نشوند بهتر است در انتخاب كفش دقت كنند، از ورزش ها و فعاليت هايي كه به كمر صدمه مي زند مانند بلندكردن وزنه سنگين و تلاش هاي جسمي نابهنگام پرهيز كنند؛ ضمن آن كه اگر كسي مي خواهد سلامتي خود را در بزرگسالي تضمين كند به طور قطع و يقين بايد برنامه ورزشي را در دستور كار قرار دهد و اين كار حتي اگر با كمترين زمان صورت گيرد بهتر از آن است كه هيچ وقت انجام نشود.

افزايش ضريب حقوق و فوق  العاده
جذب معلمان در سال جاري
* ضريب جدول حقوق قانون استخدام كشوري از
اول امسال چهارصد و سي و دو ريال تعيين مي شود
گروه علمي فرهنگي: با ابلاغ معاون اول رئيس جمهوري، افزايش ضريب حقوق و فوق العاده جذب معلمان در سال جاري مشخص شد.
هيأت وزيران در جلسه مورخ
۱۶/۱/۱۳۸۵ بنا به پيشنهاد شماره ۱۹۹۴۹۲/۱۰۰ مورخ ۱۷/۱۱/۱۳۸۴ سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و به استناد تبصره (۴)  ماده (۱) و ماده (۶) قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت مصوب ۱۳۷۰ تصويب كرد:
۱- ضريب جدول حقوق موضوع ماده (۳۳) قانون استخدام كشوري از تاريخ ۱/۱/۱۳۸۵ چهارصد و سي و دو ريال تعيين مي شود.
تبصره ، معادل افزايش ضريب فوق تا سقف چهارصد و چهل و شش ريال محاسبه و به فوق العاده جذب كاركنان وزارت آموزش و پرورش در رسته آموزش (معلمان) اضافه شود.
۲- حقوق بازنشستگي و وظيفه كليه بازنشستگان و وظيفه بگيران مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت و مشتركان صندوق بازنشستگي كشوري و قوانين نيروهاي مسلح كه تا پايان سال۱۳۸۴ برقرار شده است، از تاريخ ۱/۱/۱۳۸۵ به ميزان سيزده مميز شش دهم درصد افزايش مي يابد.

۱۲۰ ميليون ريال تسهيلات مسكن
به جانبازان پرداخت مي شود
ايسنا: ۵۰ هزار نفر از آزادگان، خانواده هاي معظم شهدا و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر تسهيلات مسكن دريافت مي كنند.
براساس قانون بودجه سال ،۸۵ نظام بانكي كشور مكلف است به ازاي هر واحد مسكوني براي شهرهاي با بيش از يك ميليون نفر جمعيت تا ۱۲۰ ميليون ريال و براي ساير شهرها، شهرك ها و روستاها ۱۰۰ ميليون ريال با كارمزد ۴ درصد به جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده شهدا تسهيلات اعطا كند. همچنين وزارت مسكن و شهرسازي نيز بايد نسبت به تأمين مسكن جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده شهدا با استفاده از تسهيلات تبصره ۲ و تحويل زمين بر مبناي قيمت منطقه اي سال ۱۳۶۹ با هماهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران اقدام كند. همچنين مشمولان اين بخش از پرداخت هزينه هاي آماده سازي معاف و اين هزينه بر عهده وزارت مسكن و شهرسازي است.

طرح جامع بهداشت روان امسال اجرا مي شود
مهر: معاون سلامت وزارت بهداشت از برنامه هاي گسترده اين وزارتخانه در زمينه بهداشت روان خبر داد و گفت: يكي از برنامه هاي مهم وزارت بهداشت اجراي طرح جامع بهداشت روان در سال ۸۵ است.
دكتر مويد علويان افزود: در اين طرح همه سازمانهاي درگير در موضوع بهداشت روان ازجمله آموزش و پرورش در زمينه پيشگيري مشاركت خواهند داشت. وي به ادغام طرح جامع بهداشت روان در شبكه بهداشت و درمان كشور اشاره كرد و از عمق يافتن آن در سال جاري خبر داد. معاون مشاركتهاي مردمي سازمان بهزيستي از احداث و واگذاري ۱۵۰۰ واحد مسكوني تا پايان سال جاري به افراد تحت پوشش اين نهاد خبر داد.

امام جمعه موقت قم:
ايران حقانيت هسته اي خود را به دنيا ثابت كرد
مهر: آيت الله استادي امام جمعه موقت قم گفت: درجريان مسئله دستيابي ايران به فناوري صلح آميز هسته اي حقانيت ايران به دنيا ثابت شد.
آيت الله رضا استادي روز گذشته در اولين اقامه نماز جمعه توسط وي در قم ضمن تبريك ميلاد پيامبر گرامي اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) به مسلمانان جهان، به رويدادهاي اخير در دستيابي به انرژي هسته اي دركشور اشاره كرد و گفت: امروز وجدان هاي آگاه درسراسر دنيا اذعان دارند كه ما به حق خود كه دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي است رسيده ايم .وي ضمن تبريك پيشرفت هاي اخير دانشمندان جوان ايراني به مردم و مسئولان كشور اظهار داشت: كشورهاي اسلامي اكنون بايد با الگو برداري از ايران وابستگي خود را به اجنبي ها كم كنند.

ذوالقدر عمليات عليه گروهك جندالله را تاييد كرد
ايرنا: محمد باقر ذوالقدر قائم مقام وزير كشور، خبر عمليات عليه گروهك موسوم به جندالله و كشته شدن۱۲تن از اعضاي اين گروهك را تائيد كرد.
ذوالقدر افزود: كشته شدن يا زنده ماندن عبدالمالك ريگي سركرده گروهك جندالله هنوز براي ما ثابت نشده است. وي همچنين به مستند نبودن ادعاي اين گروهك مبني بر وجود فيلمي از اعدام يكي از درجه داران سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اشاره و تصريح كرد: آنها مدعي شده اند كه يكي از گروگان ها را كشته اند و تصاويري هم از طريق شبكه العربيه در اين خصوص پخش كرده اند، اماتصاوير منتشر شده قابل اعتماد نيست. ذوالقدر در عين حال تأكيد كرد: به دليل وجود اشرار در عمق خاك پاكستان و عدم حضور ما در آن منطقه، نمي توانيم ادعاي آنها را نفي كنيم.

ديدار وزير امور خارجه با رييس جمهور كنگو
ايسنا: منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان كه به منظور ديدار از چند كشور شرق آفريقا در كنگوي برازاويل بسر مي برد، با رئيس جمهور اين كشور ملاقات كرد و در اين ديدار دو طرف تقويت هر چه بيشتر روابط دو جانبه و چندجانبه در آفريقا را مورد گفتگو قرار دادند.
دنيس ساسن گسو، رئيس جمهور كنگوي برازاويل كه كشورش هم اكنون رياست اتحاديه آفريقا را به عهده دارد علاقمندي آفريقا براي توسعه مناسبات با ايران به عنوان كشور موثر و تعيين كننده در منطقه مهم خليج فارس و خاورميانه را مورد توجه مجموعه كشورهاي آفريقايي اعلام كرد و گفت: مواضع مستقل و نگاه و ديدگاه غير سودجويانه ايران به آفريقا پيوندهاي مستحكمي  را پديد آورده است و ما علاقمنديم در عرصه هاي مختلف سياسي و اقتصادي اين همكاري ها گسترده تر از قبل شود. ساسن گسو با اشاره به اينكه كشورش عضو غير دايم شوراي امنيت سازمان ملل مي باشد، خاطرنشان كرد: ما تحولات مختلف بين المللي را با حساسيت دنبال مي كنيم و معتقديم بايد از طريق چند جانبه گرايي معضلات و مشكلات جامعه جهاني حل شود.
رئيس جمهور كنگوي برازاويل همچنين با اشاره به بحث موضوع هسته اي ايران در شوراي امنيت و ابعاد فني و تكنيكي اين بحث و نقش مهم آژانس و انجام بازرسي هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: ما معتقديم موضوع فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران بايد در آژانس بين المللي انرژي اتمي  حل و فصل شود و نبايد در جهت پيچيده كردن اين موضوع گام برداريم. منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران نيز در اين ملاقات به تشريح فعاليت هاي برنامه هاي صلح آميز هسته اي كشورمان پرداخت و اظهار داشت: كشورهايي كه خود داراي بمب اتمي هستند، تلاش دارند جمهوري اسلامي ايران را از دانش صلح آميز هسته اي به منظور انرژي و مصارف صلح آميز محروم كنند در حالي كه بايد بدانند ملت ايران زير بار زور نمي رود.متكي با اشاره به اعلام رياست جمهوري در دستيابي به دانش غني سازي اورانيوم تا سطح ۳‎/۵ درصد و الحاق ايران به جمع كشورهاي هسته اي تصريح كرد: ملت ايران مسير خود را براي توسعه اقتصادي و صنعتي و پيشرفت انتخاب كرده و اين مسير برگشت ناپذير است.
وزير خارجه كشورمان در پايان اين ملاقات در جمع خبرنگاران، ملاقات با رئيس جمهور كنگوي برازاويل را بسيار مفيد و خوب خواند و در پاسخ به سئوالي در خصوص فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان گفت: فعاليت هاي صلح آميز حق همه كشورهاي عضو ان.پي.تي است. ايران عضو متعهد ان.پي.تي است و همه نظارت هاي آژانس را پذيرفته است. ما متعهد به كليه تعهدات خود هستيم و در عين حال مي خواهيم از حقوق خود بهره مند شويم. ما معتقديم راه حل بين تعهدات و حقوق مسلم ما نهفته است.

غني سازي در ايران و واكنش فرانسه
ايسنا: وزير امور خارجه فرانسه انجام هرگونه گفت وگو درباره احتمال حملات نظامي عليه برنامه هسته ا ي ايران را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري رويتر، فيليپ دوست بلازي پنجشنبه در گفت وگو با راديو آر.ت.ال در پاسخ به سئوالي درباره احتمال حملات نظامي عليه ايران اظهار داشت: قطعا اين موضوع مطرح نيست، ما همواره به راه حل ديپلماتيك تمايل داشته ايم.خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي به نقل از بلازي تحول اخير غني سازي اورانيوم در ايران را گامي در مسير اشتباه خواند.وزير خارجه فرانسه با صدور بيانيه اي نسبت به اين مساله ابراز نگراني كرد و گفت: اعلام مقامات ايران مبني بر فعال سازي ۱۶۴ سانتريفوژ نگران كننده است. اگر اين اعلاميه تأييد شود مي تواند مستقيما عليه درخواست هاي مكرر مطرح شده از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي و شوراي امنيت سازمان ملل باشد.

واكنش آلمان به غني سازي اورانيوم در ايران
وزير امور خارجه آلمان انجام غني سازي اورانيوم به شكلي موفقيت آميز در ايران را گامي در مسيري اشتباه خواند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، فرانك والتر اشتاين ماير، وزير خارجه آلمان در هلسينكي به خبرنگاران گفت: اخباري كه از ايران به دست ما رسيده باعث نگراني بزرگي است. اين گامي در مسير اشتباه است. وي افزود: ما بايد منتظر ارزيابي آژانس بين المللي انرژي اتمي باشيم، اما اين يك علامت بسيار غيردوستانه است.

آصفي: دستيابي به سوخت هسته اي ايران
را از بسياري كشورهاي جهان متمايز مي كند
فارس: سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان گفت: جهش علمي كشور از مقاصد هسته اي و كاربردهاي آن در اين زمينه مهمتر است، چون ايران را از بسياري كشورهاي جهان متمايز مي كند.
حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص دستيابي ايران به چرخه كامل سوخت هسته اي اظهار داشت: جهان اسلام و كشورهاي اسلامي  از دستيابي ايران به چنين موفقيتي خيلي خوشحال هستند. وي افزود: نبايد از كنار اين دستاورد بزرگ و ارزشمند به راحتي گذر كرد، چرا كه دنيا به اين موفقيت ايران اذعان كرده است. وي با اشاره به واكنش برخي كشورهاي غربي گفت: علت نگراني اين كشورهاي معدود به خاطر اهميت دستيابي به چرخه كامل سوخت هسته اي توسط ايران است.
سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اينكه علت عصبانيت آمريكا از اين موضوع مشخص است، تصريح كرد: آمريكا مي داند كه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي بر فعاليت هاي ما نظارت دارند، ولي اين گونه واكنش نشان مي دهند تا بر موفقيت بزرگ كشورمان سرپوش گذاشته و آن  را طوري ديگر به جهان نشان بدهند. وي بيان داشت: همه كشورها خصوصاً كشورهاي پيشرفته جهان به خوبي مي دانند كه مصارف و مقاصد اين موضوع در زمينه غير هسته اي، يعني جهش علمي  كشور از مقاصد هسته اي و كاربردهاي آن در اين زمينه مهمتر است؛ چون ايران را از بسياري كشورهاي جهان متمايز مي كند.حميد رضا آصفي در پايان تأكيد كرد: در دكترين ايران سلاح هسته اي وجود ندارد.

ارايه سيستم كنترل ONLINE شبكه جاده اي كشور
گروه اجتماعي: سيستم كنترل ONLINE شبكه جاده اي كشور در نمايشگاه ايپاس ۲۰۰۶ در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران ارائه مي شود.
علي اكبر مشهدي زاده با اعلام اين خبر افزود: طرح OnLine  شدن شبكه جاده اي كشور در قالب يك طرح مشترك، ميان شركت صاايران و با همكاري نيروي انتظامي با هدف كاهش تلفات جاده اي هم اكنون در منطقه تربت جام در حال اجراست كه با معرفي مزاياي اين سيستم در نمايشگاه بين المللي لوازم و تمهيدات پليسي، ايمني و امنيتي، اين مركز آمادگي خود را براي گسترش اين سيستم در كليه جاده هاي حادثه خيز كشور اعلام مي دارد.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون براي كنترل جاده ها از طريق لينك ماهواره از دستگاه GPS استفاده مي شود، تصريح كرد: سيستم كلوني به صورت OffLine (پخش تصاوير ضبط شده) بوده كه سعي داريم با تبديل آن به OnLine (پخش تصاوير به صورت زنده) در امر امدادرساني تسريع ايجاد كنيم. به گفته مشهدي زاده هم اكنون در برخي جاده ها و مناطق حادثه خيز دوربين هاي مداربسته با هدف انعكاس تصاوير به مركز اصلي به منظور كنترل، قرار دارد كه با تجهيز نقاط بيشتري از جاده هاي كشور به اين دوربين ها و فراهم آمدن زيرساخت هاي متناسب توسط وزارت راه و ترابري، مركز صاايران قادر است، در نيمه نخست امسال، بيش از ۳۰ درصد نقاط حادثه خيز را به سيستم كنترل OnLine تجهيز كرده و آن را پوشش تصويري دهد.وي گفت: از آنجايي كه بكارگيري پليس در تمامي جاده ها، اقدامي سرمايه بر _ سرمايه انساني و مادي _ است، اين شيوه مي تواند، علاوه بر كاهش تلفات جاده اي و ايمن سازي جاده هاي كشور، سبب صرفه جويي در نيروي انساني و اقتصادي پليس نيز شود.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |