دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۱۳ - Jun 19, 2006
نقشه اسيدپاشي۱۰ميليون توماني در آخرين دقايق لو رفت
002214.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: رئيس شركت هنگاميكه نتوانست كارمند زن را به تسليم در برابر خواسته شوم وادارد، نقشه اسيدپاشي ۱۰ ميليوني را طراحي  كرد.
نقشه شوم ۱۰ ميليوني
به گزارش همشهري، غروب روز شنبه دوبرادر جوان به نامهاي فرهاد و مجيد سوار بر يك دستگاه موتورسيكلت از منزل مسكونيشان خارج شدند. آنان قبل از خروج از منزل دو رقم از پلاك موتورسيكلت خود را با چسب پوشاندند تا بعد از اجراي نقشه شومي كه در ذهن داشتند كسي نتواند آنان را شناسايي كرده و اطلاعاتي از آنان دراختيار پليس قرار دهد.
فرهاد و مجيد در حالي كه تمام ذهنشان را اجراي نقشه انتقامجويانه اي،كه از سوي مردي ميانسال براي آنان طراحي شده بود پركرده بود به حوالي خيابان سيدخندان رسيدند.
آنان بايد چنددقيقه اي صبر مي كردند تا زني كه قرار بود با اجراي نقشه آنان برگي سياه در زندگيش ورق بخورد از منزل خارج شود. دو برادر در گوشه اي از خيابان ايستاده بودند كه ناگهان ماموران كلانتري ۱۲۰ كه در همان حوالي درحال گشت زني بودند به محل نزديك شدند. پليس با مشاهده وضعيت مشكوك پلاك موتورسيكلت به دو پسر جوان مظنون شد.
كارآگاهان پليس به مدت ۴۰ دقيقه دو سرنشين جوان موتورسيكلت مشكوك را تحت كنترل نامحسوس قرار دادند و در نهايت رفتار غيرعادي دو پسر جوان باعث شد تا پليس طي يك عمليات غافلگيرانه در خيابان شريعتي به آنها دستور ايست بدهد، دو موتورسوار جوان،هنگاميكه خود را در محاصره پليس ديدند ديگر چاره اي جز تسليم نداشتند. ماموران در بازرسي بدني از دو موتورسوار دو سرنگ حاوي اسيد كشف كردند، به اين ترتيب دو مرد جوان تحت بازجويي هاي پليس قرار گرفتند و راز جنايتي را كه قصد انجام آن را داشتند فاش كردند.
راز جنايت قبل از وقوع فاش شد
با انتقال فرهاد و مجيد به مركز كلانتري، دو برادر كه در اجراي نقشه خود ناكام مانده بودند لب به اعتراف گشودند و در توضيح انگيزه شان از به همراه داشتن سرنگ هاي اسيد به پليس گفتند: «چندي پيش صاحب يك شركت تجاري در تماس از ما خواست در قبال گرفتن ۱۰ ميليون تومان به صورت يك زن ۳۵ ساله به نام فرشته  اسيد بپاشيم. وقتي علت اجراي اين عمل را از او پرسيديم به ما گفت: قصد انتقامگيري از آن زن را دارم، هنگام دستگيري ما قصد انجام اين كار را داشتيم.
پليس بعد از دريافت آدرس دقيق منزل فرشته، براي انجام تحقيقات پليسي به منزل وي مراجعه كرد، فرشته وقتي از نجات معجزه آساي خود از حادثه شومي كه در انتظار وي بود مطلع شد در توضيح انگيزه  احتمالي رئيس شركت از انجام اين نقشه وحشتناك گفت: مدتي قبل در شركت تجاري كه صاحب او اكنون نقشه اسيدپاشي را كشيده است مشغول بكار بودم ولي آن مرد با اينكه مي دانست من داراي همسر و فرزند هستم از من خواست تا به طور پنهاني با وي در ارتباط باشم با شنيدن اين موضوع در حالي كه شوكه شده بودم محل كارم را براي هميشه ترك كردم، اما رئيس ميانسال دست بردار نبود و مدام در تماسهاي تلفني مرا تهديد مي كرد تا اينكه سرانجام نقشه اسيدپاشي را طراحي كرد.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران روز گذشته در خصوص اين خبر به همشهري گفت: ظهر روز گذشته ماموران پليس مردي را كه دو متهم با وعده ۱۰ ميليون تومان توسط وي اجير شده بودند، دستگير كرده و تحت بازجويي قرار گرفت.

مهرساز حرفه اي، رييس شركت جعلي بود
002211.jpg
گروه حوادث _ جاعل حرفه اي كه با تأسيس شركت تبليغاتي اقدام به صدور اسناد و مدارك جعلي مي كرد،  در رباط كريم دستگير شد.
آغاز ماجرا
به گزارش همشهري، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس قرار گرفت كه مأموران انتظامي منطقه گلستان رباط كريم از طريق منابع اطلاعاتي خود متوجه شدند،  فردي با تأسيس يك شركت تبليغاتي در منطقه اقدام به چاپ غيرمجاز دفترچه هاي تبليغاتي و جعل اسناد و مدارك مي كند. مأموران با جمع آوري اطلاعات لازم محل شركت را كه با عنوان جعلي يكي از شبكه هاي تبليغاتي _ تلويزيوني در بخش گلستان رباط كريم در حال فعاليت بود را تحت كنترل و مراقبت خود قرار دادند و سرانجام در يك عمليات ضربتي در آخرين روزهاي خرداد با هماهنگي قضايي وارد واحد تجاري شده و اقدام به بازرسي از آن كردند.
مأموران پليس در بازرسي هاي اوليه ۱۷ عدد مهر ادارات و سازمان هاي مختلف ازجمله دادگستري، اداره تشخيص هويت، شهرداري، آموزش و پرورش، نمايندگي مطبوعات، كارت خبرنگاري و ۱۲ جلد شناسنامه كشف و ضبط كردند.
در بازجويي مقدماتي از كارمندان شركت مشخص شد كه هيچ يك از آنها اطلاعاتي از اعمال مجرمانه صاحب شركت به نام مسعود ندارند. به اين ترتيب شناسايي و دستگيري مسعود در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت. در تحقيقات معلوم شد وي يك مهرساز حرفه اي است و داراي سابقه كيفري در زمينه جعل بوده و از مدتي قبل تحت تعقيب پليس قرار داشته است.
اعتراف جاعل حرفه اي
با شناسايي مخفيگاه مسعود، وي در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد و در بازجويي ها به جعل اسناد و مدارك ادارات و سازمان هاي مختلف اعتراف كرد. وي بيان داشت: با درست كردن اسناد و مدارك جعلي براي خود اقدام به تأسيس شركت تبليغاتي كرده و در پوشش اين شركت با تهيه مهرهاي مختلف اقدام به صدور اسناد جعلي، مدارك تحصيلي،  شناسنامه و... مي كردم.
بر پايه اين گزارش، از آن جايي كه احتمال داده مي شود فعاليت اين جاعل حرفه اي بسيار گسترده باشد تحقيقات ويژه اي توسط مأموران اطلاعات پليس استان تهران براي مشخص شدن ديگر جرايم احتمالي وي ادامه دارد.

سرقت، انگيزه شكارچي زنان شرق پايتخت نيست
گروه حوادث - سردار طلايي روز گذشته با آخرين قرباني حملات مرگبار شكارچي زنان شرق پايتخت ديدار كرد.
بنا به اين گزارش سردار طلايي كه روز گذشته به همراه رييس كلانتري ۱۴۷ «گلبرگ» و رييس دايره اطلاعات پليس آگاهي از الهام، دختر دانشجويي كه آخرين مجروح حملات شكارچي زنان شرق پايتخت مي باشدعيادت كرد ، درباره آخرين بررسي ها درباره اين پرونده با بيان اين كه متهم از شخصيت پيچيده اي برخوردار نبوده اما چون اعمال مجرمانه اش را به تنهايي انجام مي داده، پيگيري هاي پرونده را با پيچيدگي مواجه كرده بود، گفت: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد: انتقامجويي از دختران جوان در پي شكست عاطفي و خيانت دختري كه با وي ارتباط داشته، انگيزه اعمال شيطاني متهم بوده است.

چهره نگاري رايانه اي براي دستگيري سارقان دفترخانه
گروه حوادث _ با انجام چهره نگاري رايانه اي ، كارآگاهان پليس، تحقيقات گسترده اي را براي يافتن عاملان سرقت مسلحانه از دفترخانه چهارراه پارك وي آغاز كردند.
به گزارش همشهري، ساعت ۱۱ صبح روز شنبه، كاركنان دفترخانه اي در چهارراه پارك وي تهران در حال انجام مراحل معامله خريد يك خودرو بودند كه ناگهان دو مرد مسلح با ورود به داخل دفترخانه آنان را غافلگير كردند. مردان مسلح بعد از تهديد حاضران با طناب دست ها و پاهاي آنان را بسته و سپس اقدام به سرقت سه ونيم ميليون تومان وجه نقد، مهرهاي دفترخانه و چندين فقره تراول چك كردند و پس از نيم ساعت محل حادثه را ترك كردند.
دقايقي بعد از خروج سارقان، مسئولين دفترخانه و مراجعين آنان خود را از بند نجات داده و پليس را در جريان حادثه قرار دادند.
پليس بعد از بررسي صحنه حادثه جست وجوي خود را براي شناسايي سارقان مسلح آغاز كرد. در اولين اقدام پليسي، كارآگاهان به چهره نگاري از سارقان دست زدند و ازشاهدان خواستند تا چهره هاي فرضي آنان  را ترسيم كنند.
با انجام چهره نگاري هاي صورت گرفته پليس اكنون تحقيقات را براي شناسايي مخفيگاه سارقان آغاز كرده است.
با دستور بازپرس توكلي رئيس شعبه پنجم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران تحقيقات بر روي اين پرونده ادامه دارد.
سرقت مسلحانه از اين دفترخانه بعد از آن صورت مي گيرد كه در هفته گذشته چندين حمله مشابه به مطب پزشكان صورت گرفته است.

حوادث خارجي
با راي قضات دادگاه لنكستر كانتي
حبس ابد براي جوان ۱۹ساله
002208.jpg
گروه حوادث - ديويد لودويگ جوان۱۹ ساله اي كه متهم است پدر و مادر نامزد ۱۴ ساله خود را در جنايتي مرگبار به قتل رسانده و سپس او را ربوده است پنجشنبه گذشته به اتهام دو قتل به حبس ابد محكوم شد.
جنايت مرگبار كه طي آن والدين نامزد ۱۴ ساله به نامهاي «مايكل» و «كاترينا بوردن» در ۱۳ نوامبر گذشته در داخل خانه شان در منطقه ليتز به قتل رسيدند پس از آن اتفاق افتاد كه پدر كارلا بوردن ( نامزد ۱۴ ساله متهم ) از ارتباط دخترش با اين جوان مطلع شد و به خاطر اختلاف سني ۶ ساله اي كه بين آنها وجود داشت از ديويد و دخترش خواست تا ارتباطشان را با يكديگر قطع كنند، اما اين دو بدون توجه به حرفهاي پدر كارلا باز هم به طور پنهاني با يكديگر ارتباط داشتند، تا اينكه سرانجام در روز حادثه بار ديگر پدر دختر جوان متوجه موضوع شد.
جرقه اي براي يك قتل
پدر دختر جوان ، با اطلاع از اين ارتباط بار ديگر پسر جوان را به شدت تهديد كرد و به او گفت كه موضوع را به پليس اطلاع خواهد داد . بعد از يك جروبحث طولاني پسر جوان كه به شدت عصباني شده بود به خانه بازگشت و اسلحه پدرش را برداشت و به خانه خانواده بوردن بازگشت.
در آنجا لوديگ با شليك مرگبار دو گلوله، پدر و مادر نامزدش را به قتل رساند و سپس دختر جوان را سوار بر خودروي خود كرده و به او گفت : از امروز همراه يكديگر زندگي تازه اي را در غرب آغاز خواهيم كرد ، با فرار دختر جوان با عامل جنايتهاي مرگبار، در ابتدا اين فرضيه مطرح شد كه قتل والدينش با همدستي وي صورت گرفته است و دختر جوان نيز در مرگ خانواده اش دخيل بوده است ، اما در ادامه بررسي هاي پليسي مشخص شد كه كارلا تنها به همراه نامزدش از محل جنايت فرار كرده است و نقشي در اين جنايت مرگبار نداشته است. با انجام يك تعقيب و گريز پليسي سرانجام لودويك به همراه نامزدش در اينديانا پوليس دستگير شده و به جنايت انتقامجويانه اعتراف كرد
اعتراف به دو جنايت
پنجشنبه گذشته لودويك در دادگاه لنكستر كانتي در مقابل قضات دادگاه و هيات منصفه قرار گرفته و به ارتكاب دو جنايت مرگبار اعتراف كرد . در اين جلسه دادگاه قاضي ديويد اشورس خطاب به پسر جوان گفت: شما با اقدام خودخواهانه و كودكانه خود زندگي دو انسان بيگناه را گرفتيد و بدون عذاب وجدان فرار كرديد. قضات دادگاه بعد از شنيدن اظهارات جوان كه مدعي بود در شرايط روحي بسيار بد و به خاطر علاقه اي كه به نامزدش داشته دست به جنايت زده است وي را به حبس ابد محكوم كردند.
افزايش گلدان دزدي در قبرستان هاي آمريكا
سايت پليس: در پي افزايش قيمت خرده فلزات يا فلزات اسقاطي در آمريكا، سرقت گلدان هاي فلزي قبرهاي ايالت فلوريدا افزايش شگفت آوري را نشان مي دهد
به گزارش سايت لوكال تن ، به دنبال افزايش قيمت فلزات اسقاطي در آمريكا سارقان به فلزات روي قبرها از قبيل گلدان هاي فلزي هم رحم نكرده و آنها را به سرقت مي برند. براساس اين گزارش، طي دو هفته گذشته بيش از ۱۵۰ قبر در ايالت فلوريدا هدف سارقان فلزات قرار گرفتند كه ارزش گلدانهاي سرقتي در مجموع ۸۳ هزار دلار برآورد شده است. به گفته پليس ايالتي فلوريدا، سارقان فلزات اسقاطي را به قاچاقچيان فلز بين ۶ تا ۱۴ دلار مي فروشند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |