پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۷ - Aug 24, 2006
بازي هاي رايانه اي براي دختران جذاب نيست
012975.jpg
گروه علمي فرهنگي-صنعت بازي هاي كامپيوتري در حال از دست دادن مشتريان دختر خود به دليل كمبود توليد بازي هاي مناسب براي آن ها است.
ديويد گاردنر، مدير اجرايي استوديوهاي«الكترونيك آرتز» (EA) با اعلام اين موضوع در كنفرانسي دو روزه در ادينبورگ اسكاتلند افزود:«ما درباره اين مسئله مدت هاي طولاني بحث كرده ايم.»
تحقيقات اين شركت نشانگر آن است كه تنها ۴۰ درصد نوجوانان دختر به بازي هاي ويدئويي تمايل نشان مي دهند در حالي كه اين ميزان براي پسران نوجوان ۹۰ درصد بوده است، به علاوه اغلب دختراني كه به اين بازي ها مي پردازند پس از يك سال علاقه مندي خود را نسبت به آن ها از دست مي دهند.
گاردنر در اين كنفرانس با بيان اين كه «ما به تناسب جنسي لازم دست نيافته ايم» از اينكه الكترونيك آرتز از دستيابي به ميلياردها دلار سود به دليل از دست رفتن مشتريان دختر محروم مانده است، ابراز تاسف كرد.
او افزود :صنعت بازي هاي كامپيوتري بايد از صنعت سينما ياد بگيرد زيرا «صنعت سينما فقط براي پسران فيلم نمي سازد.»
بازي هاي صورتي
مدير اجرايي شركت الكترونيك آرتز در اين زمينه به يك مورد خاص اشاره كرد: «تا وقتي كه تايتانيك نيامده بود، جنگ هاي ستارگان محبوب ترين فيلم همه دوران بود؛ اما پس از آن تايتانيك پرفروش ترين فيلم شد زيرا زنان را بارها براي ديدنش به سالن هاي سينما كشاند. در حالي كه پسران براي چندمين بار جنگ هاي ستارگان را ديده بودند.»
گاردنر گفت: يكي از مشكلات اصلي، نامناسب بودن محتواي بازي هايي كه براي زنان ساخته مي شوند بوده است.با اين حال وي تاكيد كرد كه آن ها «بازي هاي صورتي» (خاله زنكي) نمي خواهند يا كوشش نمي كنند كه بازي هايي مثل آن بسازند كه قهرمان اصلي به خريد مي رود و آرايش مي كند.
به گفته وي اين چيزها هيچ وقت موفقيت آميز نبوده است. ولي بازي هايي مانند The Sims وبازي هاي آن لايني چون pogo.com در ميان دختران علاقه مندان زيادي براي خود دست و پا كرده است .
او مي افزايد: اغلب طرفداران The Sims دختران هستند و هفتاد درصد آن ها زير ۲۵ سال دارند. اين بازي در واقع درباره برقراري ارتباط و آن چه دختران مي خواهند است، آن ها دوست دارند كه بتوانند گفتگو كنند.
بازي The Sims كه توسط اين شركت عرضه شده است، بازي محبوبي است كه بيش از چهل ميليون نسخه از آن در جهان به فروش رفته است.
گاردنر همچنين گفت كه صنعت بازي هاي كامپيوتري نيازمند خلق موج گسترده اي براي پوشش سليقه هاي دخترانه است.

آي بي آم نسخه لينوكس Sametime را آماده مي كند
012972.jpg
گروه علمي فرهنگي-شركت آي بي ام، Lotus Sametime را به لينوكس انتقال مي دهد.
اين اولين باري است كه اين پلاتفرم پيغام آني فراگير، سيستم عامل منبع باز محبوبي را پشتيباني خواهد كرد. يك مقام رسمي شركت آي بي ام اعلام كرد، آي بي ام نسخه لينوكس كلاينت دسك تاپ را قبل از اواسط ماه سپتامبر در نسخه Same time7/5 كه هم اكنون در بتاي آزمايشي است، عرضه خواهد كرد.
ديويد مارشاك، مدير برنامه و مدير ارشد توليد آي بي ام گفت، قطعه سرور در نيمه اول سال آينده ارائه خواهد شد. آي بي آم پيش بيني مي كند كه كلاينت و سرور نسخه هاي Sametime براي سيستم عامل هاي لينوكس از طرف شركت هاي ردهت و ناول خواهد بود.
پيغام فوري براي ارتباطات در اكثر محل هاي كاري ضروري مي باشد، در جاهايي كه سيستم هاي IM مراكز ارتباطي شده اند كه در آن سوي پيغام متني، يكپارچگي را با سيستم هاي پست الكترونيك و تلفني، برنامه هاي كاري و كنفرانس وب تهيه مي كنند.
مارشاك افزود، آي بي ام تخمين نزده است كه چند درصد مشتريان، Sametime را در لينوكس به كار مي گيرند. اما در صنايعي مثل آموزش و دولت در بين شركت هاي كوچك و متوسط هزينه هاي كمتر سيستم هاي لينوكس و انعطاف پذيري منبع باز توجه و علاقه بسيار وجود دارد.
وي اضافه كرد: دو موضوع اصلي، انتخاب و هزينه مالكيت است.
Sametime بزرگترين رقيب Live Communications Server شركت مايكروسافت است، كه در لينوكس اجرا نمي شود. آي بي ام و مايكروسافت اخيرا از مبارزه با يكديگر بر سر مشتريان پيغام فوري فراگير دست كشيده اند.
جيم مورفي مدير تحقيق AMR Research گفت: انتقال Sametime به لينوكس هنوز هم ضربه اي است كه آي بي ام به مايكروسافت مي زند و با اين حركت آي بي ام سيستم عامل جايگزيني را با هزينه كمتر به Sametime عرضه مي كند، چنانكه اكثر مشتريان به بكارگيري ويستا و ارتقا بخشي ويندوز كه احتمال گران تر و تعهد دراز مدت تري است، فكر مي كنند. مورفي افزود، در اين حركت، موقعيت هاي رقابت بسياري وجود دارد.
در ماه ژوئن، آي بي ام اعلام كرد كه پيوندهايي بين Sametime و برنامه هاي آوت لوك آفيس و Share point مايكروسافت بوجود مي آورد پيوندهايي كه براي اوايل سال آينده پيشنهاد مي شوند و به كاربران دسترسي به كاركرد Sametime7/5 را در بين محصولات مايكروسافت ارائه مي دهند و كوشش مي كنند تا آن كاربران را با سيستم آي بي ام تطميع نمايند.
در ژانويه آي بي ام اعلام كرد Sametime7/5 با شبكه هاي پيغام فوري عمومي AOL LLC، ياهو و گوگل مي پيوندد، اما ظاهراً نمي تواند بر سر ام اس ان مسنجر با مايكروسافت به توافق برسد.
«مارشاك» از شرح و توضيح آن مسأله امتناع ورزيد، اما ظاهراً در بن بست قرار گرفته است. ساير توسعه ها در Sametime 7/5عبارتند از رابط كاربر بهبود يافته، افزايش قابليت هاي امنيتي و خصوصي، كاركرد VoIP (صدا بر پروتكل اينترنتي) داخلي و پشتيباني فريم ورك برنامه منبع باز «اي كليپس».
پيغام Domino Notes- و سيستم همكاري، محصول نزديكي به Sametime است كه هم اكنون در لينوكس اجرا مي شود.

ساخت پيل سوختي با نيروي باكتري
012969.jpg
گروه علمي فرهنگي-تيمي متشكل از ميكروبيولوژيست ها، مهندسان و متخصصان شيمي زمين از دانشگاه هاي كاليفرنياي جنوبي و رايس به منظور ساخت پيل هاي سوختي ( به اندازه يك كف دست) با نيروي محركه باكتري براي تامين انرژي هواپيماهاي جاسوسي همكاري مشترك خود را آغاز كردند.
به گزارش ايسنا، نيروي هوايي آمريكا از مدتها قبل در پي توليد وسايل نقليه هوايي در مقياس مينياتوري (به اندازه حشرات) بود، اما تاكنون اين خواسته به دليل نداشتن منبع انرژي فشرده مناسب ناكام مانده است. اين گروه تحقيقاتي اميدوار است با سرمايه گذاري ۴/۴ ميليون دلاري مركز تحقيقات دانشگاهي در وزارت دفاع (MURI) بتواند با توليد نخستين نمونه بدون سرنشين، طي پنج سال آينده اين انديشه را محقق سازد.
بر اساس اين گزارش، در دانشگاه رايس به منظور درك چگونگي اتصال و اثر متقابل باكتري Sewanella بر سطوح آند در پيل سوختي، تحقيقاتي در حال انجام است.
آند در پيل سوختي و باتري ها، وظيفه جمع آوري الكترون اضافي را بر عهده دارد و اين تيم قصد دارد شرايط بهينه انتقال الكترون ها در سطح آند در شرايط مختلف را تعيين كند.
اجزاي اصلي اين سيستم باكتري، سطح و محلول هضم كننده باكتري است كه تغيير هر يك از اين عوامل روي دو عامل ديگر مؤثر بوده و هدف، يافتن شرايط بهينه عملكرد سيستم كلي است. دانشگاه كاليفرنياي جنوبي در زمينه روش هاي ژنتيكي، حفظ متابوليسم تنفسي ميكروب ها در محيط هاي با اكسيژن كم، تحقيقاتي انجام داده است.
Sewanella يكي از اين باكتري ها براي متابوليسم كامل غذا به جاي اكسيژن از فلز استفاده مي كند و از آنجا كه اين ارگانيسم قادر است مستقيما الكترون ها را به اكسيد فلزي جامد انتقال دهد، مي توان آن را در آند پيل سوختي مورد استفاده قرار داد. در مطالعه پيل سوختي به منظور ارزيابي رفتار باكتري در شرايط مختلف از مدل هاي رايانه اي استفاده شده است كه انجام اين آزمايش ها توسط رايانه، موجب تمركز آزمايش هاي تجربي روي روش هاي مناسب تر و صرفه جويي در زمان و هزينه خواهد شد.

رياضي دان روس از دريافت جايزه بين المللي خودداري كرد
012978.jpg
ايرنا: گئورگي پرلمن رياضيدان روس و برنده جايزه «مدال فيلدز» همتراز جايزه نوبل در رياضيات ، در مراسم اهداي اين جايزه در شهر مادريد اسپانيا، از دريافت جايزه خود صرفنظر كرد .
به گزارش خبرگزاري فرانسه از مادريد، سخنگوي كنگره جهاني رياضيات كه برپاكننده مراسم اهداي جايزه بود، اين خبر را اعلام كرد.اين دانشمند روس راه حل مسئله غامض رياضي معروف به «حدس پوان كر» را كشف كرده و شايسته دريافت اين جايزه معرفي شده است.پرلمن در مصاحبه با روزنامه آمريكائي نيويوركر علت قبول نكردن جايزه خود را «بي فايده» خواندن اين پاداش ذكر كرده است. مدال فيلدز ،جايزه اي است كه هر چهار سال يك بار به بهترين رياضي دان جهان اهدا مي شود.
اين جايزه كه همتراز جايزه نوبل رياضي است، علاوه بر پرلمن به سه تن ديگر از رياضي دانان برجسته جهان اهدا شد كه اين سه جوائز خود را دريافت كردند. «خوان كارلوس» پادشاه اسپانيا جوائز برگزيدگان را اهدا مي كرد. علاوه بر پرلمن، سه دانشمند ديگر شامل «واندولن ورنر» از فرانسه ، «ترنس تائو» از استراليا و «آندري اوكونكوف» از روسيه نيز اين جايزه را دريافت كردند.

آموزشي
پذيرش دانشجويان لبناني در دانشگاه هاي ايران
مهر: وزارت علوم به دنبال تقاضاي دانشجويان لبناني كه با مشكل ادامه تحصيل در كشور خود مواجه شده اند تسهيلات و شرايط پذيرش را براي آنها ايجاد مي كند.
مدير كل امور دانشجويان داخل كشور وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اعلام اين مطلب افزود: وزارت علوم با توجه به مشكلات و معضلاتي كه براي ادامه تحصيل دانشجويان لبناني به وجود آمده است، بر اساس تقاضاي آنها تسهيلات لازم را جهت ادامه تحصيل آنها در ايران فراهم مي كند.
حسن مسلمي نائيني اظهار داشت: تقاضاي اين دسته از دانشجويان به همراه سوابق تحصيلي، نمرات و دانشگاه مبدأ در شوراي پذيرش دانشجويان خارجي غيرايراني وزارت علوم مورد بررسي قرار مي گيرد و در صورت تحصيل در دانشگاهي معتبر از نظر اداره كل دانش آموختگان وزارتخانه شرايط تحصيل در ايران براي آنها فراهم مي شود.
مديركل امور دانشجويان داخل وزارت علوم گفت: پذيرش اين دانشجويان در دانشگاه هاي داخل با توجه به سطح نمرات، رشته و ظرفيت دانشگاه ها انجام مي شود و اين پذيرش تنها محدود به دانشگاه هاي بين المللي وزارت علوم نيست و در ديگر دانشگاه ها نيز امكان پذير است.
وي ادامه داد: همچنين براساس شرايط و ضوابط اين دسته از دانشجويان در دانشگاه هاي داخل بورسيه مي شوند.
مسلمي نائيني اضافه كرد: دانشجويان دختر محجبه خارج از كشور نيز كه به دليل رعايت حجاب اسلامي مشكل ادامه تحصيل در دانشگاه خود را دارند، مي توانند تقاضاي خود را جهت ادامه تحصيل در ايران ارائه كنند.
وي اظهار داشت: تاكنون وزارت علوم تسهيلات لازم را براي پذيرش ۵ دانشجوي محجبه از كشور هاي تركيه، فرانسه و ... پس از بررسي در اداره كل دانش آموختگان و شوراي پذيرش دانشجويان خارجي غير ايراني فراهم كرده است.
رشد ۴۰۰درصدي بورس هاي كوتاه مدت
مهر: ظرفيت بورس هاي كوتاه مدت تحقيقاتي براي دانشجويان دكتري داخل در سال جاري به ۸۰۰ نفر مي رسد.
محمود ملاباشي- معاون دانشجويي وزارت علوم- با بيان اين مطلب افزود: بورس هاي كوتاه مدت براي رسيدن به مرزهاي دانش در نظر گرفته شده است و رشد ۴۰۰درصدي ظرفيت آن مي تواند تحول چشمگيري را در دوره هاي تخصصي داخل كشور ايجاد كند.
وي اضافه كرد: سال ۸۴ تعداد ۱۵۰ نفر براي بورس درازمدت ۳ يا ۴ساله و ۲۰۰ نفر نيز براي بورس هاي كوتاه مدت تحقيقاتي ۶ تا ۹ماهه اعزام شدند.
ملاباشي اظهار داشت: در بررسي سرنوشت علمي اعزام شدگان بلندمدت و كوتاه مدت، به اين نتيجه رسيديم كه بورس هاي كوتاه مدت، ره آورد بسيار زياد و بدون نشتي براي كشور دارند و باعث رونق دوره هاي دكتري تخصصي داخل كشور مي شوند لذا رشته هاي اولويت دار و فناورانه اي كه در آنها نياز به تربيت نيرو وجود دارد مشخص شدند تا اعطاي بورس هاي كوتاه مدت با توجه بيشتر به آنها صورت گيرد.
نحوه تغيير رشته در دانشگاه پيام نور
ايسنا: مدير سنجش دانشگاه پيام نور چگونگي شرايط تغيير رشته در دانشگاه پيام نور را تشريح كرد.
سيد ابوالحسن ترابي اظهار كرد: شرايط عادي تغيير رشته مشمول دانشجوياني است كه ۲۴ واحد را گذرانده  و معدلشان نيز بالاي ۱۲ باشد و همچنين نمره آزمون (اعلام شده از طريق سازمان سنجش) در رشته خواستار ادامه تحصيل در آن را نيز كسب كرده باشند.
وي افزود: اگر كسي يكي از شرايط فوق را ندارد، مي تواند از طريق شركت در آزمون دوره هاي فراگير،دو يا سه درس اختصاصي رشته مورد علاقه خود را امتحان داده و با كسب نمره ۱۰ در هر درس و معدل ۱۲ به رشته جديد تغيير رشته دهد.
وي تصريح كرد: تغيير رشته در ۲۴ رشته ذكر شده در هفدهمين دوره آزمون فراگير صورت مي گيرد و همچنين آزمون تغيير رشته نيز در مراكز دانشگاه پيام نور برگزار مي شود.
مدير سنجش دانشگاه پيام نور با بيان اينكه آزمون تغيير رشته دانشگاه پيام نور سالي يك بار در شهريور ماه برگزار مي شود، افزود: آزمون تغيير رشته نيز امسال در ۲۴ شهريور ماه برگزار و نتايج آن تا اواسط مهرماه اعلام مي شود.
به گفته ترابي، متقاضيان تغيير رشته از طريق بند «ج »مطابق دفترچه نوبت هفدهم راهنماي پذيرش دوره هاي فراگير مي توانند در رشته  مركزهاي اعلام شده نسبت به ثبت نام خود اقدام نمايند. هر دانشجو مي تواند واحدهاي اختصاصي رشته تحصيلي مورد درخواست خود را مازاد بر سقف رشته تحصيلي قبلي خود انتخاب و يا از رشته قبلي مرخصي تحصيلي اخذ نمايد.
وي در خاتمه گفت: تغيير رشته از طريق بند« ج» فقط در رشته هايي مجاز است كه آن رشته از طريق دوره هاي فراگير ارائه شده باشد. دانشجويان متقاضي تغيير رشته توام با انتقال علاوه بر احراز شرايط تغيير رشته بايد شرايط انتقال را نيز احراز نمايند(انتقال به مركز تهران مقدور نيست) و براي شركت در آزمون تغيير رشته از طريق بند «ج »گذراندن يك ترم كفايت مي كند و نيازي به گذراندن ۲۴ واحد نيست ولي در صورت تقاضاي انتقال، گذراندن ۲۴ واحد الزامي است.

آموزش و پرورش
نمره از دوره ابتدايي حذف نمي شود
فارس: ارزشيابي دانش آموزان مقاطع ابتدايي مانند سال هاي گذشته بر حسب نمره خواهد بود و نمره از مقطع ابتدايي هنوز حذف نشده است.
ابوالقاسم جامه بزرگ،مديركل دفتر آموزش و پرورش پيش دبستاني و ابتدايي گفت: دانش آموزان در طول سال تحصيلي دو ارزشيابي دارند كه شامل ارزشيابي مستمر و ارزشيابي در انتهاي سال است.
وي ادامه داد: ارزشيابي مستمر به اين معني است كه دانش آموز در طول سال تحصيلي مورد ارزشيابي قرار مي گيرد. معلم فعاليت هايش را مي بيند و ميزان يادگيري او را سنجش مي كند.
جامه بزرگ اظهار داشت: در سنجش دانش آموز، ارزشيابي مستمر و ارزشيابي پاياني با هم سنجيده مي شوند و هم اكنون هيچكدام از اين ارزشيابي ها جايگزين آن يكي نمي شود.
وي به اجراي طرح ارزشيابي توصيفي به صورت آزمايشي در مقطع ابتدايي اشاره كرد و گفت: اين طرح در حال حاضر به صورت آزمايشي در سه پايه اول، دوم و سوم ابتدايي در يك هزار كلاس براي ۳۲ هزار دانش آموز اجرا مي شود.
مديركل دفتر آموزش و پرورش پيش دبستاني و ابتدايي افزود: در طرح ارزشيابي توصيفي، يادگيري دانش آموز با نمره ارزشيابي نمي شود.
چند روز پيش برخي از روزنامه ها به نقل از مديركل دفتر آموزش و پرورش ابتدايي از جايگزين شدن ارزشيابي مستمر و حذف نمره در مقطع ابتدايي طي سال تحصيلي جديد در صورت تصويب شوراي عالي آموزش و پرورش خبر دادند.
آغاز مقاوم سازي ۲ هزار مدرسه
فارس: با اختصاص بخشي از اعتبار سال اول قانون مقاوم سازي مدارس كشور، مقاوم سازي ۲ هزار مدرسه در كشور آغاز مي شود.
حبيب الله بوربور رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور افزود: در تصويب قانون مقاوم سازي مدارس فرسوده كشور، برداشت ۴ميليارد دلار از حساب ذخيره ارزي براي مقاوم سازي مدارس كشور طي ۴ سال منظور شده است.
وي ادامه داد: هفته گذشته ۲۰۵ ميليارد تومان از اعتبار سال اول اين قانون به سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور تخصيص يافت.
بوربور اضافه كرد: اين ميزان، حدود يك سوم اعتبار سال اول قانون مقاوم سازي مدارس كشور مي شود كه با اين اعتبار تخريب و نوسازي حدود ۲هزار مدرسه فرسوده را آغاز كرديم.
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه از فصل تابستان دو ماه مي گذرد و تخريب، نوسازي و مقاوم سازي مدارس فرسوده تازه آغاز شده است، پيش بيني مي شود كه اين دو هزار مدرسه براي مهرماه سال آينده تخريب و نوسازي و حدود ۱۷۰ مدرسه نيز مقاوم سازي شوند.

فرهنگي
همايش سالانه دانش آموزان برتر علمي كشور
گروه علمي فرهنگي- هفتمين همايش دانش آموزان برتر علمي كشور، يادواره شهيد چمران با هدف افزايش توان علمي، عرق ملي و باورهاي ديني، روزهاي چهارم و پنجم شهريورماه در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، اين همايش با حمايت علمي سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي، سازمان ملي جوانان، دانشگاه تهران، فرهنگسراي پايداري، نشريات راه المپياد و كامپيوتر جوان و چند مؤسسه ديگر برگزار مي شود و در آن، شخصيت هايي علمي چون حجت الاسلام موسوي موحدي(معاون پژوهش دانشگاه تهران)، فرجي دانا(رئيس سابق دانشگاه تهران)، منتظري(رئيس جهاد دانشگاهي)، جلالي(عضو هيأت علمي دانشگاه علم و صنعت) و رشيديان(دارنده مدال نقره المپياد جهاني شيمي) سخنراني خواهند كرد. همچنين در مراسم اختتاميه اين همايش كه با سخنراني مهدي چمران(رئيس شوراي شهر تهران) و حجت الاسلام حاج علي اكبري(رئيس سازمان ملي جوانان) همراه خواهد بود، ده دانش آموز برگزيده علمي، هداياي خود را به همراه تنديس شهيد چمران دريافت خواهند كرد.
وجود معلم تربيت بدني در دوره ابتدايي ضروري است
گروه علمي فرهنگي- مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي وجود معلم تربيت بدني در دوره ابتدايي را براي مدارس كشور ضروري اعلام كرد.
به گزارش دفتر اطلاع رساني مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي، دفتر مطالعات فرهنگي اين مركز ضمن بررسي وضعيت ورزش دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصيلي اعلام كرد: طبق تحقيقات انجام شده در ايران، ناهنجاري هاي جسماني ميان دانش آموزان و بخصوص دختران محسوس است كه اين واقعيت علاوه بر اهميت تربيت بدني و ورزش در مدارس كشور، ضرورت پرداختن به ورزش در دوره ابتدايي و بخصوص در سال هاي اول تا سوم كه استخوان بندي دانش آموزان در حال رشد است را بيشتر نمايان مي سازد.
اين بررسي مي افزايد: معلم تربيت بدني براي جلوگيري از ناهنجاري هاي جسماني دانش آموزان و تشخيص به موقع آن در مقطع ابتدايي يكي از ضروريات مدارس كشور به شمار مي رود كه در صورت تأمين آن، از بسياري هزينه هاي درماني بعدي جلوگيري به عمل خواهد آمد و از طرف ديگر دستيابي به اهداف حركتي و يادگيري و نهادينه كردن ورزش در كودكان ميسر خواهد شد.
در ادامه اين مطلب با اشاره به اينكه درس تربيت بدني ماهيت فيزيكي دارد و از ساير دروس كه بيشتر جنبه ذهني دارند، متمايز است، آمده است: از آنجا كه درس تربيت بدني به رشد قابليت هاي جسماني دانش آموزان كمك مي كند، تدريس آن بايد به افراد آشنا به مهارت هاي حركتي كه خود شركت در فعاليت هاي بدني را تجربه نموده اند، سپرده شود و در غير اين صورت اين كار براي دانش آموزان زيان هاي فراوان جسماني به دنبال خواهد آورد و سبب عدم كارايي ورزش در مدارس خواهد شد.
از سوي ديگر تدريس درس تربيت بدني به وسيله معلمان غيرمتخصص، احتمال آموزش ناصحيح مهارت هاي حركتي به دانش آموزان را زياد مي كند و تجربه نيز نشان داده است كه چنانچه مهارت ها به صورت غلط آموخته شوند، اصلاح آنها در مراحل بالاتر سني كاري بسيار دشوار و گاهي غيرممكن مي شود. ضمن اينكه به دليل عدم يادگيري صحيح در دوران كودكي، ذوق ورزش كردن در جواني نيز از بين مي رود و اين امر زياني براي عمومي كردن ورزش كشور خواهد بود. به همين دليل بهره گيري از معلمان متخصص در رشته تربيت بدني از ضروريات و لازمه درس تربيت بدني مدارس مي باشد.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: معلم ورزش و تربيت بدني مهم ترين نقش را در آموزش مهارت ها و پياده كردن اهداف عاليه ورزش و نيز شناخت و جلوگيري از ناهنجاري هاي جسماني و برخي از مشكلات روحي كودكان، نوجوانان و جوانان ايفا مي كند كه اين نقش نيز بيشتر در دوره ابتدايي كه دوران شكل گيري همه جانبه پيكر دانش آموز است، ضرورت خود را نشان مي دهد.

دانش فناوري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |