پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۶۷ - Aug 24, 2006
تيم ملي در قالب تازه اي بايد با كره بازي كند
اگر بهترين ها به كره بروند به هدف مي رسيم
جلسه تمرين ديروز ملي پوشان فوتبال ايران براي رويارويي با تيم كره جنوبي
عكس : مجتبي جانبخش
013098.jpg
013119.jpg
گروه ورزشي جهانگير كوثري: تمام نگاهها به سئول است. تيم ملي ايران با هيبت و شكل تازه بايد با يكي از حريفان ديرينه خود روبرو شود. تمرينات آغاز شده است.
خبرها حاكي از آن است كه درشت هاي فوتبال هم از خارج مي آيند تا تيم شكل و شمايل ملي به خود بگيرد و قضيه كمي جدي تر شود. حريف، تيم صاحب نامي است با دو قهرماني در جام ملت هاي آسيا آنهم در همان سالهاي آغازين اين جام. كره در طول نيم قرن اخير كه از اولين قهرماني اش در آسيا مي گذرد سير صعودي داشته و خود را تا رده چهارم جهان نيز رسانده است. آنها در سال 1956 در اولين دوره جام ملت هاي آسيا در هنگ كنگ در فينال رژيم اشغالگر را شكست دادند و چهار سال بعد در سئول دوباره بر حريف چهار سال پيش خود غلبه كردند. در فهرست قهرمانان آسيا، ايران سه بار پي درپي اين مهم را انجام داده است. بين سالهاي 1968 تا 1976 دوران تركتازي ايران در آسيا بود. همين كره را در سال 1972 در فينال شكست داديم و قهرمان شديم. تيم امروز ما هم يكي از بهترين تيمهاي دوران فوتبال ماست و قادريم در كره بر اين حريف ديرينه پيروز شويم. اگر در مقابل سوريه نتيجه، درخور تيم ملي ما نبود به دليل زمان اندك و مقطع انتقال كادر جديد بود، اما اكنون مربي تيم ملي از پيروزي در مقابل كره جنوبي مي گويد و اين همه قاطعيت حتما داراي پشتوانه اي است كه ما از آن غفلت كرده ايم و اگر اين اتفاق روي دهد تيم ما به راحتي به مرحله 16 تيم دوم راه پيدا خواهد كرد. نقطه قدرت تيم ملي كره جنوبي در خط مياني و حمله است و در خط دفاع اين تيم مشكلات عديده اي دارد. شكست كره جنوبي، مردان باتجربه و آماده مي خواهد. وقت جوانگرايي و آزمايش نيست، در فوتبال هر مسابقه و بازي اهميت خود را دارد و براي اجراي فرضيه هاي جواني بايد از نوجوانان و جوانان و اميد سازندگي و ميدان دادن آغاز شود و نتيجه اش به ظرف بزرگ تيم ملي بريزد. كره بازيكنان بزرگي دارد. كيم دوهيون در خط مياني يك بازيكن بزرگ و گلزن است. لي چون سو، آن يونگ هوان و بونگ جو گوك از بهترين مهاجمان آسيا به شمار مي آيند كه سرعت فوق العاده اي دارند. ما شيوه هاي بازي با كره را كاملا مي شناسيم، آنها سابقه خوردن شش گل از تيم ما را دارند، نگران نبايد بود، اگر تيم ايران تركيب واقعي خود را داشته باشد، بقيه مسائل حل خواهد شد.

بسكتبال قهرماني جهان
اولين پيروزي چين با يائومينگ
013113.jpg
در پنجمين روز رقابتهاي بسكتبال قهرماني جهان در ژاپن، تيم چين يكي از چهار نماينده آسيا در اين پيكارها سرانجام موفق شد به نخستين پيروزي دست يابد.
چيني ها ديروز موفق شدند با درخشش ستاره خود
يائو مينگ و كسب 26 امتياز توسط وي، سنگال را 100 بر 83 مغلوب كنند و به اولين پيروزي در اين پيكارها دست يابند.
وانگ ژيژي بازيكن سابق ليگ بسكتبال حرفه اي باشگاههاي آمريكا، 19 امتياز و وانگ شيپنگ 17 امتياز به دست آورد.
تيم آرژانتين نيز ديروز موفق شد با برتري برابر نيجريه، در صدر گروه اول قرار گيرد.
كسب 23 امتياز توسط اندرس نوسيوني، فوروارد باشگاه شيكاگوبولز، كمك كرد آرژانتين نتيجه 98 بر 64 به سود خود را رقم بزند.نوسيوني علي رغم اين كه روز دوشنبه آسيب ديده بود، ديروز حتي يك پرتاب سه امتيازي را هم از دست نداد و پنج پرتاب صحيح از پنج اقدام سه امتيازي به ثبت رساند.تيم نايب قهرمان جهان در سال 2002، روز شنبه در مرحله يك هشتم نهايي با تيم چهارم گروه دوم ديدار مي كند.تاكنون صعود تيم هاي آرژانتين، اسپانيا، آنگولا، يونان، تركيه، آمريكا و ايتاليا به مرحله يك هشتم قطعي شده است.

مربي تيم ملي ژيمناستيك:
قول صعود در بازي هاي آسيايي را مي دهم
گروه ورزشي مربي تيم ملي ژيمناستيك ايران مي گويد قول مي دهم تيم ايران در بازي هاي آسيايي دوحه سه پله صعود كند.
جمشيد اصغري اظهار داشت: با توجه به روند رو به رشد ملي پوشان، ارتقاي جايگاه ايران در بازي هاي آسيايي نسبت به مسابقات سورات هندوستان قابل پيش بيني است.وي گفت: با برنامه ريزي دقيق و منظم تا شروع بازي هاي آسيايي، مي توانيم تا رده هفتم و يا حتي ششم آسيا نيز صعود كنيم كه اين موفقيت خوبي در آسيا براي ژيمناستيك ايران محسوب مي شود.وي افزود: با توجه به امكانات مناسبي كه در مرحله سوم اردوي آماده سازي تيم ملي ژيمناستيك در كرمان فراهم شده و وحدت رويه ميان كادر فني تيم، فدراسيون و ملي پوشان، ارتقاي جايگاه ايران در آسيا دور از دسترس نيست.

سفر تيم وزنه برداري پيشكسوتان ايران به فرانسه
گروه ورزشي: تيم  وزنه برداري  پيشكسوتان  ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  جهاني  فرانسه بامداد ديروز  عازم  پاريس  شد.
مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  پيشكسوتان  جهان  از روز چهارم  شهريور درپاريس  آغاز مي شود و تيم  ايران  با 15 وزنه بردار در اين  مسابقات  شركت مي كند.اسامي تيم  اعزامي ايران  به  اين  شرح  است : 1- علي  محمد وليان ۲- ابراهيم  داوري
 ۳ - اسداله  صالحي ۴- محمد اسماعيل  نهاوندي ۵- حميد سنگي ۶- كرامت  اولاد وطن ۷- بهرام  جوادي ۸- امير رضا شيخ  الاسلامي ۹- اردشير شمس ۱۰- محمد اسحاق  ناروئي ۱۱- لهراسب  بهروزي ۱۲- علي  سيرداني ۱۳- سيد رضا موسويان ۱۴- حسن  احمدي  منش ۱۵- جلال  آقايي  پور، مربيان : حيدر علي  برخواه ،حسن  شورانيان،  سرپرست : سرهنگ  عرب 

برنامه بازي هاي امروز ليگ برتر بسكتبال
گروه ورزشي – هفته دوم از دور رفت رقابت هاي بسكتبال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران امروز با برگزاري شش ديدار در تهران و شهرهاي مختلف كشور برگزار مي شود.
برنامه هفته دوم اين مسابقات به شرح زير است:
ساعت 45/15: نفت تهران– صبا باتري تهران سالن آزادي، ساعت
۴۵ /17: دانشگاه آزاد اسلامي – پيكان سالن آزادي، ساعت 45/19: ستاره بنز كرج – پتروشيمي بندر امام سالن آزادي، ساعت۱۷: هيأت بسكتبال گرگان – پگاه فارس (گرگان) ساعت 17: ذوب آهن اصفهان – مهرام تهران (اصفهان) ساعت 17: هيأت بسكتبال شهركرد- بارز كرمان (شهركرد)

خبرهاي فوتبال جهان
ليگ قهرمانان اروپا
هامبورگ در اسپانيا سربلند بود
013101.jpg
گروه ورزشي- مريم دري منش: در بازي هاي مرحله سوم مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا هر 5 تيم مدعي هامبورگ، آ.ث.ميلان، ليورپول، بنفيكا و والنسيا به دور نهايي اين بازي ها راه يافتند.
تيم بنفيكا در مصاف با آستراوين سه بر صفر به برتري رسيد.
روي كاستا(21)، گومز (45) و پتيت(57) گلهاي اين بازي را به ثمر رساندند. با اين پيروزي بنفيكا در مجموع با نتيجه چهار بر يك به دور بعدي راه يافت.
در بلگراد آ.ث.ميلان دو بر يك مقابل ستاره سرخ به پيروزي رسيد تا با پشتوانه پيروزي يك بر صفر بازي رفت به دور نهايي راه يابد.
اينزاگي(29) و كلارنس سيدورف(79) دو بار دروازه حريف را باز كردند.
دوسان دوكيچ تنها گل ستاره سرخ را به ثمر رساند.
در حساسترين بازي اين مرحله اوساسونا در خانه خود مقابل هامبورگ به تساوي يك بر يك رسيد تا از دور بازي ها حذف شود.
در اين بازي مهدوي كيا 90 دقيقه در تركيب هامبورگ قرار داشت و بارها با ارسال هاي دقيق خود فرصت هاي متعددي را براي هم تيمي هاي خود مهيا كرد.
در اين بازي كارلوس گولر در دقيقه 6 با ضربه سر گل اول را زد.
با توجه به تساوي بدون گل بازي رفت با اين نتيجه اوساسونا صعود مي كرد اما تلاش ياران توماس دال در دقيقه 74 به بار نشست و نايجل دي يونگ گل تساوي را به ثمر رساند. هامبورگ با اين نتيجه به واسطه گل زده در خانه حريف به دور بعدي راه يافت.
ديدار تيم هاي والنسيا و ردبولز اتريش نيز با پيروزي سه بر صفر والنسيا به پايان رسيد تا نايب قهرمان دو دوره اين بازي ها به دور بعد صعود كند.
تيم ليورپول نيز در مصاف با مكابي حيفا به تساوي يك بر يك رسيد تا با احتساب پيروزي دو بر يك بازي رفت در مجموع سه بر دو به دور نهايي راه يابد.
لاولپه در بوكا جونيورز
013110.jpg
بالاخره مسئولين باشگاه بوكا جونيورز موفق شدند براي آلفيوباسيل مربي سابق تيمشان، جانشين انتخاب كنند.
ريكاردو لاولپه مربي مكزيك در جام جهاني 2006، مربيگري اين باشگاه را به عهده خواهد گرفت.
وي گفت: از اينكه باشگاه بزرگي مثل بوكا را رهبري مي كنم، به خود مي بالم. وي تيم مكزيك را به مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني 2006 رسانده و در آنجا مغلوب هموطنان خود در تيم آرژانتين شد.قرارداد اين مربي 54 ساله تا 30 ژوئن سال 2007 است. وي جانشين آلفيوباسيل شده كه از 15 سپتامبر مربيگري تيم ملي آرژانتين را پذيرفته است. قبلا صحبت بر سر انتخاب ديگو مارادونا به اين سمت بود كه با انتخاب لاولپه، اين موضوع منتفي شد.
فليك، دستيار لو
013104.jpg
هانس ديتر فليك روز چهارشنبه به عنوان دستيار يواخيم لو مربي تيم ملي فوتبال آلمان انتخاب شد.
او پيش از اين در كادر مربيگري سالزبورگ اتريش به همراه لوتار ماتيوس و جوواني تراپاتوني فعاليت مي كرد.
هانس فليك 41 ساله كه 148 بازي (6 گل زده) براي مونيخ و اف.ث.كلن انجام داده است در اين باره اظهار داشت: شرايط فوق العاده اي پيش آمده كه بابت آن بسيار خوشحالم. الان مي خواهم سهم خود را در مسابقات انتخابي جام ملتهاي اروپا و صعود تيم آلمان ايفا كنم، همان چيزي كه يواخيم لو به عنوان هدف معين كرده است.

توقف واترپلو ايران برابر قزاقستان
گروه ورزشي-تيم ملي واترپلوي ايران كه در رقابت هاي بين المللي قزاقستان شركت كرده است ديروز در سومين ديدار خود مقابل تيم ميزبان شكست خورد.
ملي پوشان واترپلوي ايران كه اردوي آمادگي خود را در آلماتي تشكيل داده اند پس از دو پيروزي مقابل تيم هاي ازبكستان و جوانان قزاقستان ديروز در ديدار با تيم ملي واترپلو قزاقستان با نتيجه 12 بر 10 بازي را واگذار كردند.در ديگر ديدار ديروز تيم ازبكستان با نتيجه 14 بر 9 بر تيم جوانان قزاقستان چيره شد.تيم ايران در مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها امروز پنج شنبه به مصاف تيم ازبكستان مي رود.

مدير تيم ملي كشتي آزاد:
در اوزان 66، 74 و 120 كيلوگرم مشكل داريم
013107.jpg
گروه ورزشي- شمارش معكوس براي انتخاب ملي پوشان كشتي آزاد ايران جهت حضور در رقابت هاي جهاني چين آغاز شده است.
در اين ميان اظهارات منصور برزگر مدير تيم ملي كشتي آزاد قابل توجه است. وي عليرغم تمامي شايعات موجود عملكرد نفرات شركت كننده در جام زيكلوفسكي لهستان را ملاك حضور در تيم ملي ندانسته و مي گويد: براي ما برد و باخت هاي لهستان مهم نيست، بلكه كميته فني به كشتي هايي كه گرفته شده و وضعيت حريفان توجه مي كند تا بهترين نفرات را براي شركت در مسابقات جهاني انتخاب كند.برزگر خيلي صريح در زمينه ضعف هاي موجود در اوزان 66، 74 و 120 كيلوگرم هم اشاره كرده و اضافه مي كند كه ما در لهستان متوجه شديم كه در وزن هاي ياد شده مشكل داريم و در اين خصوص بايد بررسي هاي بيشتري انجام دهيم.
مدير تيم ملي نبود يك پزشك دلسوز در كنار ملي پوشان را يك مشكل بزرگ دانست و گفت: متأسفانه فدراسيون پزشكي هم آنچنان كه بايد و شايد به صورت حرفه اي پيگير كار مصدومان كشتي نيست. علت باخت اصغر بذري در لهستان هم به همين دليل بود.

نگاه
مديريت كيفيت جامع در ورزش
محمدرضا منصوريان
فضاي ملتهب و پرتنش فدراسيون پزشكي ورزشي در آستانه انتخابات رياست اين فدراسيون، فضايي احساساتي و نامطلوب را در اين خانواده بوجود آورده است كه اجازه انتخاب منطقي را از انتخاب كنندگان سلب مي كند.
در روزهاي اخير جنجال هاي پديد آمده در بحث برگزاري مجمع فدراسيون پزشكي ورزشي كشور كه متأثر از حواشي پديد آمده پيرامون آن با واكنش به هنگام سازمان تربيت بدني زمان اجراي آن به تعويق افتاد، نشان داد كه اداره ورزش كشور امروز بيش از هر زماني نيازمند نوع جديدي از مديريت با عنوان مديريت كيفيت جامع است كه در آن كشورهاي پيشرفته جهان دگرگوني هاي عميقي را تجربه كرده اند.در مديريت مورد اشاره چگونگي دستيابي به هدف ها و پياده كردن برنامه ها كاملاً تعريف و مشخص شده است.
حال اگر در راه برگزاري مجمع فدراسيون پزشكي ورزشي حضور نزديك به 20 كانديدا (ركورد تازه در انتخابات رؤساي فدراسيون هاي ورزشي) و از اين هم مهم تر كانديداتوري همزمان سرپرست، نايب رئيس و دبير اين فدراسيون و يا تقديم پاداش يك ميليون ريالي به حدود هفتاد نفر از كاركنان اين فدراسيون در آستانه انتخابات و... تكدر خاطر ديگر كانديداها را فراهم ساخته و بعضاً گلايه مندي هايي را هم به وجود آورده است، آيا نشانه ضعف اقدامات كنترلي و مديريتي در ورزش نيست؟براي بهبود اوضاع موجود و مقابله با سوءاستفاده هاي احتمالي آشنايي مديران ورزش كشور با اصول چهارده گانه مديريت كيفيت جامع ضروري ترين نياز است.

محروميت 8 ساله جاستين گاتلين
ركورددار دو 100 متر جهان
013116.jpg
گروه ورزشي: جاستين  گاتلين  ركورددار مشترك  دو 100 متر جهان ، روز گذشته  از سوي فدراسيون  دووميداني  آمريكا به  مدت  هشت  سال  از شركت  در رقابتهاي  دووميداني  محروم  شد و از محروميت  مادام العمر نجات  يافت .
به گزارش  خبرگزاري  آسوشيتدپرس  از بروكسل ، گاتلين  به  دليل  همكاري  بامسئولان  در زمينه  اتهام  دوپينگ  خود، از محروميت  مادام  العمر نجات  يافت .
اسافه  پاول  سريعترين  مرد جهان  از جامائيكا كه  همراه  با گاتلين  صاحب اين  ركورد بود، در اين  خصوص  اظهار داشت : از نخستين  روزي  كه  خبر دوپينگ  وي  را شنيده ، خود را تنها صاحب  ركورد دوي  100 متر جهان  دانسته  است .وي  به  خبرگزاري  آسوشيتدپرس  گفت : دقيقا از روزي  كه  آزمايش  دوپينگ گاتلين  مثبت  اعلام  شد، من  تنها صاحب  ركورد بودم .به  اعتقاد پاول ، همكاري  با مسئولان  مبارزه  با دوپينگ  بهترين  تصميم  ازجانب  گاتلين  بود.
با توجه  به  طولاني  بودن  دوران  محروميت  گاتلين ، رقابت ديرينه  ميان  دو دونده  نيز پايان  خواهد يافت .
گاتلين  و پاول  بطور مشترك زمان  77/ 9 ثانيه  را در دو 100 متر ثبت  كرده اند وپاول  از ماه  مه  تاكنون ، دوبار اين  حدنصاب  را تكرار كرده  است .دونده  جامائيكايي  اميدوار است  ركورد بهتري  را ثبت  كند.
گاتلين  صاحب عنوان  قهرماني  المپيك  و جهان  است  درحاليكه  پاول  ركورد جهاني  را در اختياردارد.اين  دو به  ندرت  در يك  مسابقه  كنار هم  قرار گرفته اند و برگزاركنندگان  مسابقات  به  سختي  توانسته اند هر دو را در يك  مسابقه  كنار هم  قرار دهند.
از آنجا كه  پاول  تنها 23 سال  دارد، مي تواند حداقل  تا دو سال  آينده مدعي  جدي  عناوين  قهرماني  مسابقات  المپيك  و جهان  باشد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |