پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۰ - Sep 21, 2006
ابتلا به سرطان خون در كودكان ايراني درحال افزايش است
* دومين كنگره سرطان ايران آبان امسال برگزار مي شود
006885.jpg
گروه اجتماعي- مريم غفاري:  آلاينده هاي هوا، تماس زياد با ميدان مغناطيسي وسايلي مانند تلويزيون، رايانه و سوءتغذيه، ابتلا به لوسمي حاد در كودكان ايراني 2 تا 5 سال را افزايش داده است.
لوسمي حاد، يكي از سرطان هاي مربوط به گلبول هاي سفيد خون در مغز استخوان يا بافت مربوط به دستگاه لنفاوي(غدد لنفاوي، طحال و كبد) است. در اين نوع سرطان كه به انواع لوسمي لنفوسيتي حاد و لوسمي ميلوسيتي حاد تقسيم مي شود، سلول هاي تكثيريافته داخل بافت تجمع يافته، به جريان خون وارد شده و در نهايت، بافت ها را درگير مي سازند.
كارشناسان مركز مبارزه با بيماري هاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي ايران در خصوص علائم شايع سرطان مذكور مي گويد: تب خفيف، خستگي، رنگ پريدگي پيش رونده، احساس ناخوشي عمومي، كبودشدگي آسان پوست و خونريزي خودبه خودي(بيني، لثه يا طولاني شدن قاعدگي در خانم ها) بزرگي طحال و شكم، حساس شدن به عفونت ها به ويژه ذات الريه، عفونت هاي دهاني به صورت زخم و درد در دهان و سردرد و خواب آلودگي در صورت درگيري پرده هاي مغزي، از علائم شايع سرطان لوسمي حاد است.
وي همچنين عوامل افزايش دهنده خطر ابتلا به اين سرطان را سابقه خانوادگي، مواجهه بيش از حد با اشعه ايكس، اختلالات مادرزادي به ويژه نشانگان داون، دوقلوهاي مشابه، تماس با بنزن ها و ساير مواد شيميايي سمي، مصرف داروهاي سيتوتوكسيك، سركوب دستگاه ايمني ناشي از بيماري يا داروها و استعمال دخانيات برشمرد كه در صورت وجود سابقه خانوادگي لوسمي، مشاوره ژنتيك قبل از تشكيل خانواده، امري ضروري است.
آمارها نشان مي دهند امروز كودكان بيش از بزرگسالان از بيماري سرطان جان سالم به در مي برند و طي 3 سال اخير، تعداد كودكاني كه بهبود يافته اند، از 30درصد به 80درصد افزايش يافته است كه رقم قابل توجهي است. به همين دليل مي توان اميدوار بود با پيگيري صحيح و به موقع، روزي شاهد بهبود كامل تمامي كودكان سرطاني باشيم.
بر اساس اين گزارش، يكي از راهكارهاي موثر در كاهش نرخ سرطان هاي دوران كودكي، دوركردن كودكان از ميدان مغناطيسي مانند تلويزيون، رايانه و ساير وسايل صوتي - تصويري است.
هدايتي- فلوشيپ خون- با اعلام اينكه كودكان، تفاوت هاي فيزيولوژيكي زيادي با بزرگ ترها دارند كه اين تفاوت ها كودكان را در معرض آلاينده هاي محيط كه بعضاً سرطان زا نيز هستند قرار مي دهد، گفت: آلاينده هاي موجود در آب و هوا مانند سرب، ارسنيك و جيوه مي تواند زمينه ابتلا به سرطان ريه و خون را در كودكان افزايش دهد.
هدايتي در ادامه، دورنگه داشتن كودكان از موادي مانند حشره كش ها، كودهاي صنعتي و شيميايي و بالاخص سيگار را در جلوگيري از بروز بدخيمي در اين افراد موثر ذكر كرد و گفت: خانم هاي باردار بايد تا حد امكان در دوران حاملگي از انجام عكسبرداري هاي بي مورد، مصرف اسپري و استعمال سيگار خودداري كنند.
گفتني است كنگره سرطان ايران از سوي آزمايشگاه هاي رفراسن،  انجمن راديوتراپي و آنكولوژي ايران، مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت، انجمن آسيب شناسان فك و دهان و صوت، مركز تحقيقات انتقال خون، جامعه جراحان و گروه هاي آسيب شناسي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور برگزار مي شود.
اين همايش كه آبان ماه سال جاري به مدت 3 روز برگزار مي شود، شامل 12 امتياز بازآموزي است و گروه هاي فوق تخصصي، تخصصي و دكتراي گروه هاي علوم پايه، علوم آزمايشگاهي، بيوتكنولوژي، ژنتيك، آنكولوژي، پاتولوژي، پزشكان عمومي، داروسازان، دندانسازان، ميكروب شناسان، زنان و زايمان، عفوني، چشم و گوش وحلق وبيني مي تواننددر آن شركت كنند.

هشدار رئيس انجمن ايدز:
معتادان تزريقي زندانها در خطر اپيدمي
بيماري ايدز قرار دارند
006891.jpg
ايسنا: رييس انجمن ايدزگفت: با توجه به اين كه شيوع بيش از 5 درصد عفونت ايدز در گروه هاي پرخطر باعث همه گيري متمركز افراد مي شود معتادان تزريقي زندانها در خطر اپيدمي اين بيماري قرار دارند.
حميدرضا شاعري گفت: سال 1365 اولين بيمار ايدزي در ايران دختر 6 ساله اي بود كه در اثر بيماري هموفيلي و استفاده از فرآورده هاي خوني آلوده به اين بيماري دچار شده بود. البته اين بيماري پيش از سال 1365 نيز در كشور وجود داشته كه البته آنها هم بيشتر شامل كساني بودند كه از فرآورده هاي آلوده خوني استفاده مي كردند.
وي افزود: اين روند از ابتداي دهه 70 تغيير كرد و با بررسي هايي كه در چند زندان صورت گرفت شيوع اين عفونت در بين بيماران معتاد تزريقي زندانها بسيار زياد و بيش از حد تصور گزارش شد و با توجه به اين كه شيوع بيش از 5 درصد در افراد پرخطر باعث همه گيري متمركز اين عفونت مي شود اين آمار بسيار خطرناك بود. وي در ادامه افزود: آمار ابتلا به HIV از سال 1375 به شدت افزايش يافت و در حال حاضر 13 هزار مورد شناخته شده كه بيشتر آنها معتادان تزريقي شامل مي شوند. البته بين آمار شناخته شده اين بيماري و واقعيت مبتلايان تفاوت فاحشي وجود دارد. در واقع بر اساس تخمين ها از 70 تا 100 هزار نفر مبتلا به اين عفونت تنها 13 هزار مورد آن شناسايي شده و فاصله بسيار زيادي است و از ويژگي هاي داستان ايدز ايران است چرا كه در كشورهاي ديگر اين فاصله بسيار كمتر از كشور ماست. شاعري همچنين در مورد كلينيك هاي مثلثي كه از سال 81 در كشور راه اندازي  شدند، گفت:  از سال 1381 تا به حال حدود 80 كلينيك مثلثي در سراسر كشور راه اندازي شده كه تا حد زيادي به شناسايي افراد مبتلا كمك كرده است ولي متاسفانه اولين اداره اي كه مربوط به ايدز بود با 9 سال فاصله از اولين مورد شناسايي شده تشكيل شد كه آمار شناخت افراد مبتلا را تا حد زيادي كاهش داد. وي همچنين يادآور شد: آمار سرايت جنسي در كشور ما بر خلاف كشورهاي ديگر كاملا به نفع زنان است. 5/94 درصد مبتلايان را مردان و 5/5 درصد آن را زنان تشكيل مي دهند .شاعري در پايان تاكيد كرد: همانطور بر اساس برخي پيش بيني ها در دوره جديد ممكن است الگوي سرايت از اعتياد تزريقي به سرايت جنسي تغيير جهت دهد بايد سياستگذاري و برنامه ريزي مناسب در جهت شناسايي افراد پرخطر كه كمتر در كشور ما قابل شناسايي هستند صورت گيرد و از طرفي با توجه به آمار بالاي معتادان تزريقي مبتلا در شناسايي و بهبود وضع آنها اقدامات گسترده تري انجام شود.
تدوين سند توانمندسازي جوانان در حوزه IT
گروه اجتماعي– سازمان ملي جوانان درصدد تدوين آئين نامه سند توانمندسازي جوان در حوزه IT است.
حجت الاسلام حسيني، مشاور سازمان ملي جوانان گفت: در راستاي تدوين آئين نامه سند توانمندسازي جوانان در حوزه IT تلاش مي شود كه انجام اينگونه فعاليت ها را به سمت سازمان هاي مردم نهاد(سمن) سوق دهيم چرا كه IT زمينه هاي رشد جوانان را فراهم مي كند. وي افزود: اين سازمان به شناسايي و رصد جوانان در همه زمينه ها از جمله IT مي پردازد و در اين راستا به هماهنگي و جهت دهي نهادها توجه دارد.
دبير جشنواره الكترونيكي پيامبر اعظم (ص) درباره اين جشنواره گفت: پيش از اين در جشنواره هاي مذهبي كاريكاتور مرسوم نبوده، اما در اين جشنواره با توجه به كاريكاتور توهين آميز رسانه هاي دانماركي درباره شخصيت پيامبر(ص) رشته كاريكاتور را با عنوان دشمنان آفتاب برنامه ريزي كرده ايم كه در قالب آن جنبه هاي منفي توهين به شخصيت پيامبر(ص) نمايش داده مي شود.

با مردم
كمبود اتوبوس
@ تعداد اتوبوس هاي شهرك قائم واقع در ميني سيتي به نسبت مسافران كم است. علاوه بر اين، به جاي بليت از مسافران وجه نقد دريافت مي شود . به رغم اين حداقل تعداد اتوبوس هاي اين مسير افزايش يابد تا مشكل كنوني برطرف شود.
مهناز- ع- شهرك قائم-تهران
سطل هاي بي دوام
@ ظاهراً سطل هاي پلاستيكي ويژه جمع آوري مكانيزه زباله در محله ما كه در منطقه 12 تهران قرار دارد دچار ترك خوردگي شده كه حاكي از بي كيفيت بودن جنس سطل هاست. به هر حال سطل ها نياز به تعويض دارند.
آقاي كاشاني- تهران
هجوم زمين خواران به مزارع چاي
هجوم زمين خواران به مزارع چاي بسياري از كشتزارها به خصوص مزارع چاي در اطراف رودسر توسط زمين خواران ودلالان زمين قطعه قطعه شده و به فروش مي رسد، با ادامه وضعيت فعلي، زمين براي فعاليت هاي كشاورزي براي آيندگان، كيميا خواهد بود!
خانم فرنگيس- ن- رودسر
اين ميراث فرهنگي را حفظ كنيم
بازار بزرگ تيمچه، بازار كفاشان، بازار جراح و تيمچه مهديه از بناهاي زيباي تاريخي و جزو ميراث هاي فرهنگي است، اما متأسفانه در آستانه تخريب قرار دارد. بجاست موجبات مرمت اين بناهاي ارزشمند فراهم شود.
خانم همتي- تهران
ضرورت كنترل خودروهاي بزرگ
تخلفات بعضي از كاميون ها و تريلي ها در بزرگراه ها و جاده هاي كشور از جمله سبقت غيرمجاز، بايد تحت كنترل قرار بگيرد. ضمن آن كه براي رانندگان مقيد به مقررات ارج بسيار قائليم، اما پليس راه بايد با متخلفان برخورد كند تا زمينه براي وقوع حوادث رانندگي ناگوار فراهم نگردد.
آقاي مرادي- تهران
گذرگاه خطرناك
ديواره نرده اي دوربرگردان درجاده مخصوص كرج- سه راه ارج به دليل امتداد نيافتن وضعيت خطرناكي به وجود آورده است و باعث وقوع حوادث ناگوار رانندگي مي شود. لازم است، ديواره دوربرگردان در اين محل تكميل شود.
آقاي خدايي- تهران
كيفيت پايين محصولات و...
بسياري از محصولات سال 85 يكي از شركت هاي بزرگ خودروسازي از كيفيت و استانداردهاي لازم برخوردار نيست، چرا وزارت صنايع و موسسه استاندارد، كنترل كيفيت را كه اصل مهم بخش صنعت مي باشد، در مورد اين خودروها اعمال نمي كنند؟
آقاي تهامي- تهران
مواد غذايي غيربهداشتي
در آستانه فعاليت مدارس لازم است با عرضه و فروش مواد غذايي غيربهداشتي در معابر و گذرگاه ها، به ويژه به دانش آموزان جلوگيري شود.
خانم محبي- تهران
ضرورت يا بازاريابي؟!
قرار نيست كساني كه با فروش و نصب تله كابين در فكر درآمد مي باشند، كوه ها و مناطق ييلاقي را كه تمامي ارزش آنها مربوط به بافت طبيعي شان است، هدف تغيير كاربري قرار بدهند. ضرورت هاي چنين طرح هايي را بايد دستگاه هاي ذي ربط مثل سازمان محيط زيست تعيين كنند كه متأسفانه اقدامي نمي شود.
سوسن مازني اصلي- همدان
درخواست از قوه قضائيه
از مسئولان محترم قوه قضائيه تقاضا داريم اجراي احكامي مانند تخليه منازل مسكوني را به بعد از ماه مبارك رمضان موكول كنند تا خانواده ها براي بجا آوردن فرايض اين ماه با مشكل مواجه نشوند.
جوادزاده- تهران
رد درخواست وام
براي گرفتن وام سه ميليون توماني به بانك مسكن مراجعه كردم، اما به اين دليل كه بازنشسته تأمين اجتماعي هستم، اين وام به من تعلق نمي گيرد. تقاضا دارم مسئولان راه حلي براي اين معضل پيدا كنند.
خانم احمدپور- تهران
توجه به محصولات داخلي
جاي بسي خوشحالي است كه خودروسازي در ايران توسعه پيدا كرده و فروش آنها به خارج از مرزهاي كشور نيز رسيده است، اما تقاضا داريم به كيفيت خودروهاي فروش داخل، همانقدر توجه كنند كه به خودروهاي صادراتي توجه مي كنند.
آقاي فتح الله- تهران
آزمايش هاي ناقص
در شهرستان سنندج مراكزي كه براي اهداي خون تأسيس كرده اند در اغلب آنها به خاطر هزينه زياد، آزمايش هاي كامل بر روي خون هاي اهدايي انجام نمي شود و تمركز بيشتر روي مصاحبه با اهداكننده است.
آقاي جوادي- سنندج
مشكل دريافت روغن مايع با كالابرگ
وزارت بهداشت همواره از مضرات روغن هاي خوراكي جامد سخن مي گويد. اما تهيه روغن مايع از طريق ارائه كالابرگ تقريباً يك كار غيرممكن است.
آقاي فتح الهي- تهران
علت كسري حقوق پيمانكاري
با تعرفه اي كه وزارت كار و امور اجتماعي داده است، حداقل پنجاه تا شصت هزار تومان از حقوق پيمانكاري شركت تحت پوشش سازمان آب و فاضلاب كسر مي شود و زيان آن در وهله اول متوجه كاركنان اين شركت ها مي شود.
خانم فاطمه- ي- تهران
در انتظار سند
از اداره ثبت كرج درخواست مي كنيم، اسناد شهرك راه آهن، وردآورد را به كارمندان نيازمند كه چندين سال است در انتظار به سر مي برند صادر كند.
آقاي سالك- تهران
بيكاري فارغ التحصيلان كشاورزي
فارغ التحصيل رشته كشاورزي هستم. قرار بود دولت براي اين فارغ التحصيلان شغلي در نظر بگيرد، اما تا كنون اقدامي صورت نداده است. ظاهراً توفيق از آن بساز و به فروش هاست كه اراضي كشاورزي را معامله مي كنند!
ولي- ع- تهران
كمربند ايمني
زماني كه بستن كمربند ايمني در خودروها اجباري است از نيروي انتظامي تقاضا داريم با وانت بارهايي كه محل بار خودروشان را به جابجايي مردم اختصاص داده اند، برخورد جدي كند.
آقاي زاهدي- قم
درخواست از سازمان بازرسي كل كشور
از سازمان محترم بازرسي كل كشور تقاضا دارم، نتيجه موضوع رسيدگي به افزايش كاذب نرخ گوشي تلفن هاي همراه را اعلام نمايند.
آقاي عطايي- تهران
در انتظار تحويل خطاهاي تلفن
طبق اعلام قبلي شركت مخابرات، قرار بود تلفن هاي مركز شهيد نصر آبادي كرج چهارده ماهه تحويل شود. اما با اينكه بيش از دو سال است مبلغ مربوطه را پرداخت كرده ايم، هنوز هيچ اقدامي صورت نگرفته است. از اداره محترم مخابرات كرج درخواست مي كنيم به اين موضوع رسيدگي كند.
آقاي صالحي- كرج

رئيس سازمان ملي جوانان كشور:
۶۲ درصد از اوقات فراغت جوانان فردي
و غيرفعال سپري مي شود
006888.jpg
گروه اجتماعي - رئيس سازمان ملي جوانان كشور گفت: طبق آمارهاي موجود در سال هاي گذشته بيش از 62 درصد از اوقات فراغت جوانان به صورت فردي و غيرفعال سپري مي شود.
حاج علي اكبري، در همايش تجليل از برگزيدگان نهايي جشنواره ماه تابان كه با حضور مسئولان جمعيت هلال احمر و سازمان ملي جوانان برگزار شد با اعلام اين مطلب افزود: متاسفانه كشور دچار فقر در پويايي اوقات فراغت جوانان است كه به همين منظور هم خانواده ها و هم جامعه بايد كمك كنند تا اين روند منفي متوقف شده و به روند مثبت تبديل شود.
وي خاطرنشان كرد: بر اساس تحقيقهاي انجام شده مي توان نتيجه گرفت كه اگر مسير برنامه ريزي در اوقات فراغت صحيح صورت گيرد نه تنها آثارش كمتر از ايام اشتغال جوانان نيست بلكه بيشتر از زمان تحصيل و اشتغال آنها نيز هست.
حاج علي اكبري افزود: تمام خصوصيات بارز پيامبر اكرم نشان دهنده آن است كه اگر از تعاليم ديني در راهبردي كردن اوقات فراغت جوانان استفاده شود موفق خواهيم بود.
رئيس سازمان ملي جوانان در خاتمه با اشاره به اين مطلب كه پيامبر كارهاي بزرگ را به دست جوانان مي سپردند تا آنها را براي آينده اي روشن آموزش دهند افزود: شايد در دل بعضي از مقامات كشوري دغدغه هاي كوچكي از سپردن كار به جوانان وجود داشته باشد اما بايد گفت كه اين دغدغه ها در مقابل پيشرفتها و نقاط مثبت جوانان كم و ناچيز است.

۳ نفر در عراق به آنفلوآنزاي مرغي مبتلا شده اند
گروه اجتماعي - سازمان جهاني بهداشت اعلام كرد: ابتلاي يك پسر بچه سه ساله عراقي در بغداد به نوع خفيف بيماري آنفلوآنزاي مرغي در ماه مارس گذشته كه از آن جان سالم بدر برد، تاييد شده و به اين ترتيب اولين مورد ابتلاي انساني به اين بيماري در پايتخت عراق مشاهده و تاييد شد.
سازمان جهاني بهداشت در بيانيه اي در اين باره آورده است: وزارت بهداشت عراق در بازبيني اطلاعات گذشته تاييد كرده كه تا كنون سه مورد ابتلاي انساني به ويروس H5N1 آنفلوآنزاي مرغي در اين كشور اتفاق افتاده است. مقامات عراقي در ماه مارس اعلام كردند كه ويروس H5N1 در پرندگان و مرغ هاي بغداد مشاهده شد، اما تا آن زمان هيچ نمونه ابتلاي انساني به اين بيماري در پايتخت جنگ زده عراق ديده نشده بود.
يك دختر نوجوان عراقي و عموي وي هر دو در ماه ژانويه در استان سليمانيه واقع در شمال اين كشور در اثر ابتلا به آنفلوآنزاي مرغي جان خود را از دست دادند و اين دو نفر اولين قربانيان انساني اين بيماري در عراق بودند.
از سوي ديگر سازمان جهاني بهداشت و وزارت بهداشت اندونزي بر سر پذيرفتن استانداردهاي تشخيص بيماري آنفلوآنزاي مرغي با هم اختلاف نظر دارند. با وجودي كه وزارت بهداشت اندونزي نام دو نفر ديگر را به عنوان قربانيان جديد اين بيماري البته تحت تعريف جديد سازمان جهاني بهداشت از آنفلوآنزاي مرغي تاييد كرده است، اما هنوز اين وزارتخانه در مورد پذيرفتن استاندارد جديد در زمينه مقابله با ويروس قاتل اين بيماري مردد است. براساس دستورالعمل هاي جديد سازمان جهاني بهداشت، افرادي كه دچار مشكلات تنفسي شديد در بخش تحتاني دستگاه تنفس همراه با تب، سرفه، تنگي نفس و دشواري در تنفس باشند، قربانيان احتمالي آنفلوآنزاي مرغي در نظر گرفته مي شوند.
اما در مقابل وزارت بهداشت اندونزي بروز علائم شديد بيماري در بخش فوقاني دستگاه تنفسي را نشانه اصلي ابتلا به آنفلوآنزاي مرغي مي داند.
در صورتي كه تعريف جديد اين بيماري كه مربوط به سازمان جهاني بهداشت است پذيرفته شود در نتيجه دو قرباني جديد به فهرست قربانيان قبلي اين بيماري در اندونزي افزوده خواهد شد، اما هنوز اين دو سازمان در اين مورد به توافق نرسيده اند.
علاوه بر اينها دولت آمريكا  ۵۵‎/۱ ميليون دلار براي اجراي يك پروژه جديد به منظور مقابله با آنفلوآنزاي مرغي در ويتنام و لائوس به اين دو كشور اعطا مي كند.

رئيس ستاد بيماران رواني مزمن بهزيستي:
بهزيستي توان نگهداري بيماران رواني مجرم را ندارد
006894.jpg
فارس: رئيس ستاد ساماندهي بيماران رواني مزمن گفت: بيماران رواني مزمن مجرم، نبايد براي نگهداري به مراكز بهزيستي تحويل شوند زيرا افراد مجرم مطابق قانون بايد در مراكز حفاظت شده قضايي نگهداري شوند .
فريد براتي ديروز در حاشيه همايش دوروزه منطقه اي بيماران رواني مزمن در جمع خبرنگاران در تبريز افزود: در زمان حاضر يكي از چالش هاي بهزيستي براي نگهداري بيماران رواني مزمن، مسئله نگهداري بيماران مجرم مانند قاتلان رواني است كه دادگستري، خواستار نگهداري اين افراد در مركز بهزيستي است؛ در حالي كه نگهداري اين مجرمان يك وظيفه حاكميتي است و بايد در مراكز حفاظت شده و قضايي نگهداري شوند و مراكز نگهداري بيماران رواني مزمن بهزيستي كه همگي خصوصي هستند، توان نگهداري اين بيماران را ندارند.
براتي همچنين به چالشي كه با وزارت بهداشت بر سر مسئوليت بيماران رواني مزمن وجود دارد اشاره كرد و گفت: بر اساس ماده 192 قانون توسعه سوم كشور، نگهداري بيماران رواني مزمن به بهزيستي واگذار شده و هيات دولت نيز آيين نامه اين قانون را در سال 80 ابلاغ كرده است كه بر اساس آن قرار بود كميته اي متشكل از نمايندگان وزارت بهداشت، بهزيستي و سازمان مديريت، واگذاري اين مسئوليت به بهزيستي را مديريت كنند، در حالي كه هنوز وزارت بهداشت نماينده اي معرفي نكرده است.
وي افزود: از آن زمان تاكنون، بهزيستي 21هزار و 100 بيمار رواني مزمن را تحت پوشش قرار داده است و اكنون 4200 تخت رواني شبانه روزي و هزار تخت رواني روزانه براي اين بيماران به شكل مطلوبي در بهزيستي دائر است. با اين وجود، هنوز وزارت بهداشت در واگذاري اين اختيار به بهزيستي مقاومت مي كند و حدود 3هزار بيمار رواني مزمن در اختيار وزارت بهداشت هستند.
رئيس ستاد ساماندهي بيماران رواني مزمن اضافه كرد: چالش ديگر ما براي ساماندهي اين بيماران، مسأله كمبود اعتبار و بودجه است كه امسال 11ميليارد تومان براي نگهداري و ساماندهي اين بيماران در اختيار بهزيستي قرار داده شده است در حالي كه پيشنهاد ما تخصيص 28ميليارد تومان اعتبار بود تا بتوانيم با استفاده از آن، تمام 45هزار بيمار رواني مزمن شناسايي شده كشور را زير پوشش خدمات ببريم زيرا بيم اين وجود دارد كه خانواده  هاي اين بيماران نتوانند آنها را نگهداري كنند و اين بيماران، روانه خيابان شوند.

معاون عمليات ناجا خبر داد:
اجراي طرح جامع امنيتي، انتظامي و ترافيكي رمضان
006897.jpg
گروه اجتماعي- معاون عمليات نيروي انتظامي، از اجراي طرح جامع امنيتي-انتظامي و ترافيكي رمضان خبر داد.
سردار اسكندر مومني- معاون عمليات نيروي انتظامي- افزود: اين طرح با توجه به همزماني ماه مبارك رمضان كه تقارن پيدا كرده با بازگشايي مدارس و افزايش ترافيك، اجرا مي شود.
وي اضافه كرد: پليس با نزديك شدن به ماه مبارك رمضان و آغاز مدارس، طرح جامع امنيتي-انتظامي  و ترافيكي رمضان را در تمام ابعاد اجرا مي كند.سردار مومني تصريح كرد: در اين طرح در محورهاي پرتردد، پارك ها، كمپ ها و مراكز تفريحي بين راهي، از تمام امكانات و تجهيزات پليس استفاده خواهيم كرد.معاون عمليات ناجا با اشاره به اينكه ترافيك در روزهاي پاياني فصل تابستان از زمين و هوا كنترل مي شود، خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه در ماه مبارك رمضان شهروندان در مساجد و مكان هاي مذهبي حضور پيدا مي كنند، براي كنترل ترافيك و بالابردن ضريب امنيتي منازل مسكوني با افزايش گشت ها و حضور فيزيكي و كنترل نامحسوس، امنيت را برقرار خواهيم كرد.
وي اجراي موفق طرح تابستاني را يادآور شد و گفت: با اجراي اين طرح با كاهش اكثر جرائم از جمله سرقت مسلحانه، سرقت منزل، راه زني، آدم ربايي، سرقت به عنف و... روبه رو بوديم.سردار مومني افزود: با همكاري تمام دستگاه ها و استفاده از تجهيزات و امكانات پليس، توانستيم در كل، 6درصد جرائم را كاهش دهيم.
معاون عمليات ناجا خاطرنشان كرد: متاسفانه در تابستان با افزايش سرقت لوازم داخل خودرو و موتورسيكلت روبه رو بوديم كه دليل عمده آن خريد و فروش بدون سند موتورسيكلت مي باشد.

پيشنهاد ايران به اكو براي مبارزه با مواد مخدر
گروه اجتماعي- فداحسين مالكي دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جلسه اي با سفراي كشورهاي عضو اكو در تهران گفت: پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي مبارزه منطقه اي با مواد مخدر ايجاد كمربند امنيتي، كشت جايگزين و تبادل اطلاعات است.
وي افزود: منطقه اكو يكي از مناطق استراتژيك جهان است و مي تواند يكي از قطب هاي سياسي و اقتصادي در دنياي امروز باشد و توليد مواد مخدر در افغانستان تنها با ابراز تأسف جهاني همراه بوده در حالي كه افغانستان نيازمند كمك هاي جهاني براي مبارزه با مواد مخدر است.
مالكي افزود: توليد سالانه 200 تن موادمخدر در زمان سقوط طالبان در افغانستان بود كه اين رقم در سال جاري با حضور نيروهاي آمريكايي در افغانستان، اين رقم به بيش از 6 هزار تن افزايش پيدا كرده است كه خطر بزرگي براي منطقه و جهان به شمار مي رود.وي افزود: نبايد وابستگي تروريسم، موادمخدر و آدم ربايي را ناديده بگيريم زيرا تروريست ها از درآمد حاصل از مواد مخدر در پيشبرد اهداف شوم خود استفاده مي كنند.مالكي گفت: جهان به سمت افزايش مصرف مواد مخدر، جرايم سازمان يافته و تروريسم پيش مي رود كه ريشه در نابرابري و بي عدالتي و فساد گسترده اخلاقي در جهان دارد.در اين جلسه نمايندگان كشورهاي افغانستان، قزاقستان، پاكستان، تركيه، تركمنستان، ازبكستان و تاجيكستان حضور داشتند.

تشكيل صندوق حمايت از بيماران كم بضاعت
ايلنا: صندوق حمايت از بيماران كم بضاعت با اولويت بيماران خاص تشكيل مي شود.
رضا رحماني، نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي، گفت: اكثر بيماران به خصوص بيماران خاص به جهت بالا بودن هزينه درمان در كشور هزينه هاي زيادي را متحمل مي شوند، به طوري كه تعداد قابل توجهي از مبتلايان ، توان پرداخت هزينه درمان را ندارند. بر همين مبنا به منظور رفع قسمتي از اين مشكل، طرح تاسيس حمايت از بيماران، تنظيم شده و هم اكنون در كميسيون بهداشت و درمان مجلس در حال بررسي است.

دفاتر اسناد رسمي قراردادهاي خارج
از فرمت هاي مصوب را تنظيم نمي كنند
گروه اجتما عي - دفاتر اسناد رسمي از تنظيم سند رسمي قراردادهايي كه خارج از فرمت هاي مصوب سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و وزارت بازرگاني منعقد شود، خودداري خواهند كرد.
سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با صدور بخشنامه اي تاكيد كرد كه قراردادهاي تنظيمي توسط مشاورين املاك و خودرو بايد فقط بر روي فرمت قراردادهاي مصوب انجام شود وگرنه دفاتر اسناد رسمي براي رسمي كردن آنها اقدام نخواهند كرد.
در اين بخشنامه آمده است: دفاتر اسناد رسمي بايد از تنظيم اسناد به استناد قراردادهاي تنظيمي توسط مشاورين املاك و خودرو بر روي غير از فرمت قراردادهاي مصوب سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و وزارت بازرگاني جداً خودداري كنند.
اين بخشنامه با هدف جلوگيري از بروز اختلافات بين متعاملين و مراجعه آنان به دستگاه قضايي و شفاف سازي در معاملات، صادر شده است.
سازمان ثبت اسناد و املاك كشور تاكيد كرده است كه مسئوليت اجراي صحيح اين بخشنامه به عهده مديران كل ثبت استان ها خواهد بود.
گفتني است سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در راستاي اجراي طرح ساماندهي مشاورين املاك و خودرو كه از سال گذشته با همكاري وزارت بازرگاني آغاز شده، فرمت قراردادهاي مصوب را يكسان كرده است. اين فرمت ها به نحوي تهيه و تنظيم شده كه علاوه بر تضمين حقوق متعاملين، امكان بروز اختلافات ناشي از قراردادهاي عادي را به نحو قابل توجهي كاهش داده و راهكارها و تدابيري اتخاذ شده كه در صورت بروز اختلاف، مشكلات طرفين، سريع تر و كم هزينه تر حل وفصل شود.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |