پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۹۰ - Sep 21, 2006
شاكيان متهم بيايند
مامور قلابي ، كلكسيونر اموال مسروقه بود
سارق حرفه اي كلكسيوني از لباس، كفش، گردنبند، عطر، ادكلن و لوازم مسروقه درست كرده بود
عكس: گلناز بهشتي
006969.jpg
006972.jpg
گروه حوادث- جواد عزيزي: سارقي كه با پوشيدن لباس ماموران پليس به بهانه هاي مختلف از رانندگان خودروها اخاذي مي كرد براي سيزدهمين بار دستگير شد.
پليس كه تا كنون دوازده بار اين مرد را بازداشت و روانه زندان كرده است آخرين بار دو ماه پيش در پي شكايت سه مرد از اين متهم سابقه دار به فعاليت مجرمانه او پي برد. ماجرا از اين قراربود كه دو ماه پيش زماني كه بازپرس شعبه هشتم دادسراي شميران سرگرم رسيدگي به پرونده اين سارق سابقه دار بود، سه مرد با مراجعه به دادسرا از مردي به اتهام سرقت اعلام شكايت كردند.
از آنجا كه شگرد سرقت از اين افراد درست به همان گونه اي بود كه سارق سابقه دار از آن براي سرقت از افراد ثروتمند استفاده مي كرد ، بازپرس علي رضا روستا طسوجي احتمال داد اين سرقت ها نيز توسط او صورت گرفته است. در حالي كه بررسي هاي قضايي نشان مي داد اين مرد از مدتها پيش با سپردن وثيقه از زندان آزاد شده است. بازپرس پرونده كه احتمال مي داد او كارهاي خلاف خود را از سر گرفته است به پليس دستور داد تمامي رفتار و حركات وي به صورت نامحسوس زير نظر گرفته شود.
به اين ترتيب اكيپي از ماموران پايگاه يكم آگاهي تهران وارد عمل شدند و با شناسايي محل زندگي سارق جوان او را زير نظر گرفتند.
مدتي از اين ماجرا مي گذشت كه ماموران متوجه شدند اين مرد با پوشيدن لباس ماموران نيروي انتظامي و همراه داشتن يك قبضه اسلحه كمري از خانه خارج شده و سوار بر يك دستگاه موتور سيكلت در خيابان هاي شمال تهران پرسه مي زند. وي با ديدن خودروهاي گرانقيمت و مدل بالا كه سرنشينان آن زنان و پسران جوان بودند جلوي آنها را گرفته و دست به اخاذي از راننده ها مي زد. با به دست آمدن اين اطلاعات بازپرس روستا دستور دستگيري سارق جوان را صادر كرد و ماموران درست زماني كه اين مرد يك خودروي مدل بالا را متوقف كرده و قصد اخاذي از سرنشينان آن را داشت وي را دستگير كردند. با انتقال سارق سابقه دار به پايگاه يكم آگاهي بازجويي هاي پليسي از وي آغاز و او در اين بازجويي ها به ارتكاب بيش از 100 فقره سرقت در دوران آزادي از زندان اعتراف كرد.
وي در باره شگرد خود در اين سرقت ها گفت: پس از آنكه با پوشيدن لباس پليس و همراه داشتن اسلحه وانمود مي كردم مامور نيروي انتظامي هستم به بهانه هاي مختلف مانند بدحجابي يا بلند بودن صداي موزيك سرنشينان خودرو ها را تهديد كرده و به آنها مي گفتم بايد براي تشكيل پرونده همراه من به اداره پليس بيايند. در اين هنگام سرنشينان خودرو كه اغلب دختران يا پسران جوان بودند از من مي خواستند آنها را ببخشم و من نيز مي گفتم براي اين كار بايد پول يا جواهرات باارزش خود را به من بدهند.
سارق 33 ساله با بيان اينكه در بعضي از اين سرقت ها سرنشينان خودروهاي مدل بالا مجبور مي شدند لباس، كفش، گردن بند، عطر، ادكلن يا حتي سي دي و نوار كاست خود را نيز به من بدهند تا آنان را به اداره پليس نبرم افزود: پس از اينكه تمامي لوازم با ارزش و ديگر لوازم آنها را مي گرفتم به آنها مي گفتم مي توانند بروند و به اين ترتيب اموال مسروقه را به خانه مي بردم.
بازپرس دادسراي شميران با بيان اينكه اين سارق حرفه اي تاكنون 12 بار به اتهام سرقت، كلاهبرداري، جعل حكم ماموريت ارگان هاي نظامي و جعل عنوان مامور دستگير و روانه زندان شده است گفت: او با استفاده از اين روش تا به حال بيش از صدها فقره سرقت مرتكب شده است و احتمال مي رود افراد ديگري نيز از سوي اين سارق سابقه دار مورد سرقت قرار گرفته باشند. وي از كساني كه با اين روش اموالشان به سرقت رفته خواست براي شناسايي متهم و تنظيم شكايت از او به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران واقع در خيابان نياوران، سه راه ياسر مراجعه كنند.

حادثه سياه در ساختمان نيمه كاره
006978.jpg
گروه حوادث- آزاده مختاري: پسر جوان درحالي كه جاي چندين ضربه چاقو بر روي بدنش وجود داشت خود را به كلانتري هفت چنار رساند و راز اسارت در خانه شيطاني را
فاش كرد.
نيمه شب 27 شهريور پسر 19ساله اي پابرهنه و زخمي وارد كلانتري 111 هفت چنار شد، مأموران با مشاهده پسر جوان با لباس هاي خون آلود و رنگي پريده و ناتوان بهت زده شدند.
پسر وحشت زده رو به مأموران كرد و گفت: دوستم را نجات دهيد، چند آدمخوار قصد كشتن ما را داشتند، من فرار كردم ولي او هنوز در خانه وحشت اسير آنان است.
مأموران با شنيدن اظهارات پسر، بلافاصله براي بررسي ادعاي وي تيم عملياتي را به محل حادثه اعزام كردند. خانه وحشت، ساختمان نيمه كاره اي در حوالي ميدان قزوين بود. پليس محل را محاصره كرده و قبل از آن كه متهمان قادر به فرار باشند در يك عمليات غافلگيرانه پنج نفر از آنان را ساعت 4بامداد بازداشت كردند.
مأموران پليس با حضور در اين خانه توانستند پسر جواني كه وي نيز به طرز وحشتناكي مجروح شده بود را پيدا كنند و از دام مهاجمان نجات دهند.
متهمان كه جوان شاكي از آنان به عنوان آدمخوار ياد كرده بود با ترفندي خاص اين دو دوست جوان را ربوده و با تهديد چاقو آنان را مورد آزار قرار داده بودند. پنج متهم اين پرونده درحالي كه در اثر مصرف مشروبات الكلي و مواد مخدر در حالت غيرعادي قرار داشتند به كلانتري هفت چنار انتقال يافتند.
رئيس شعبه سوم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران روز گذشته ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: قربانيان كه دو جوان دانشجو هستند درخصوص نحوه به دام افتادن خود به پليس گفته اند كه ساعت 24 روز 27 شهريور سوار بر موتورسيكلت از تهرانپارس به سمت ميدان قزوين حركت كرديم تا دوستمان را كه از شهرستان به تهران آمده و آدرس ما را نداشت سوار كرده و به خانه بازگرديم، اما وقتي به ميدان قزوين رسيديم هنوز دوستمان به محل نرسيده بود، منتظر او بوديم كه متهم اصلي كه علي نام دارد به سويمان آمد و با معرفي خود به عنوان مأمور آگاهي ما را مجبور كرد به داخل ساختمان نيمه كاره برويم تا مورد بازرسي بدني قرار گيريم.
ولي ورود به داخل ساختمان نيمه كاره سرآغاز حمله وحشيانه علي و پنج همدست ديگرش بود، آنان ما را به زور داخل يك اتاق كشانده و سپس ما را با چاقو مورد حمله قرار دادند.
در بررسي ها همچنين مشخص شد، جواني كه به كلانتري مراجعه كرده بود، با پرداخت 20 هزار تومان به يكي از ربايندگان توانسته بود راهي براي فرار از خانه وحشت بيابد. وي به مأموران گفت: آنان وحشيانه ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند اما سرانجام توانستم از آن ساختمان نيمه كاره مخوف خارج شده و به پليس مراجعه كنم.
تحقيقات از اين متهمان زير نظر بازپرس روشن رئيس شعبه سوم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران توسط پليس آگاهي تهران بزرگ ادامه خواهد يافت.

بازديد فرمانده پليس استان تهران
از روزنامه همشهري
گروه حوادث فرمانده پليس استان تهران در بازديد از روزنامه همشهري با تأكيد بر تعامل پليس و رسانه ها گفت: رسانه ها مي توانند با انعكاس علمي و كارشناسانه اخبار حوادث به ارتقاي آموزش اجتماعي و افزايش احساس امنيت اجتماعي كمك كنند.
در اين بازديد كه صبح ديروز صورت گرفت - سردار زارعي فرمانده پليس استان تهران به همراه تعدادي از مسئولان پليس استان تهران با حضور در روزنامه همشهري، از نزديك در جريان فعاليت بخش هاي مختلف روزنامه قرار گرفتند.
فرمانده پليس استان تهران در اين بازديد با بيان اين كه بخش قابل توجهي از موفقيت پليس در زمينه ارتباط با مردم، اعتمادسازي، ارتقاي احساس امنيت و برقراري نظم در چند سال اخير با كمك رسانه ها صورت گرفته است افزود:  در اين ميان روزنامه همشهري با داشتن تيراژ گسترده و خط مشي معتدل جايگاه ويژه اي دارد. فرمانده پليس استان تهران در جريان اين بازديد همچنين با اشاره به كاهش 12 درصدي جرم در حوزه استحفاظي استان تهران از راه اندازي پليس مهر و طرح ويژه كاهش تصادفات خبر داد.

سرقت اسناد، راز باند زمين خواري را فاش كرد
006975.jpg
گروه حوادث- بررسي هاي كارآگاهان اداره يكم آگاهي درباره سرقت مسلحانه از منزل يكي از مقامات دولتي قبل از انقلاب راز يك باند زمين خواري بزرگ كه چند سارق حرفه اي را استخدام كرده بود،نتيجه داد.
يكي از روزهاي پاييز 83 مردي كه از مقامات دولتي قبل از انقلاب بود با مركز فوريتهاي پليس 110 تماس گرفت و از حمله چهار مرد مسلح به منزلش در حوالي خيابان ظفر خبر داد. تيم پليس براي بررسي ماجرا به سرعت به نشاني اين مرد مراجعه كرده و بررسي هاي خود را آغاز كردند.
از آنجايي كه سارقان بعد از ربودن 14 جلد سند مالكيت زمين كه در صندوقچه خانه وجود داشت بدون سرقت اثاثيه با ارزش و قيمتي محل را ترك كرده و متواري شده بودند كارآگاهان پليس در همان تحقيقات اوليه دريافتند كه سارقان مسلح با نقشه اي از پيش تعيين شده و تنها به قصد سرقت اسناد مشخصي به اين خانه حمله كرده اند.
با تكميل تحقيقات از سوي ماموران كلانتري 103 گاندي پرونده اين سرقت به اداره مبارزه با سرقتهاي مسلحانه آگاهي تهران بزرگ ارجاع داده شد. در حالي كه بررسي ها در اين باره آغاز شده بود، كارآگاهان پليس دريافتند از اسناد و مدارك ربوده شده سوءاستفاده شده و با جعل اين اسناد املاك و زمين هاي صاحبخانه در چندين نقطه به فروش رفته و كلاهبرداري هاي گسترده اي صورت گرفته است.
به اين ترتيب مشخص شد پليس در برابر يك باند حرفه اي جعل و زمين خواري كه با يك باند سرقت مسلحانه همكاري نزديكي دارند، روبرو هستند. تلاش براي يافتن مخفيگاه متهمان باند حرفه اي آغاز شد و در نهايت روز 22 شهريور شش مرد زمين خوار كه چندين مورد كلاهبرداري كلان در پرونده اتهامي آنان وجود داشت توسط كارآگاهان اداره يكم آگاهي دستگير شدند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |