سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۸ - Mar 13, 2007
استخدام سارق براي پرداخت قبض تلفن
دختر جوان براي آن كه قبض چندصد هزار توماني تلفنش را پرداخت كند نقشه سرقت از خانه پدري را كشيد
گروه حوادث- دختر جوان براي پرداخت هزينه هنگفت قبض تلفن همراهش نقشه عجيبي را طراحي كرد، او با دادن كليد خانه به پسري كه از قبل مي شناخت دستور سرقت شبانه از خانه پدرش را صادر كرد.
دو هفته پيش، زماني كه ماجراي سرقت شبانه از خانه اي در شمال تهران به ماموران پايگاه يكم آگاهي گزارش شد، به دستور علي رضا روستا طسوجي، بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 1، تحقيقات پليسي براي كشف راز اين سرقت آغاز شد.
ماموران در تحقيق از مالك خانه متوجه شدند يك شب كه آنها در خانه نبوده و به ميهماني رفته بودند، سارق ناشناسي به راحتي وارد خانه آنها شده و 5 ميليون تومان وجه نقد و بيش از 6 ميليون تومان جواهرات را به سرقت برده  است. در حالي كه بررسي هاي تخصصي پليس نشان مي داد سارق يا سارقان براي ورود به خانه از كليد استفاده كرده و بدون جست و جوي خانه مستقيما به سراغ پول ها و طلاها رفته اند، اين فرضيه كه يك سارق آشنا دست به اين سرقت زده باشد پيش روي پليس قرار گرفت و به اين ترتيب ماموران بررسي هاي خود را بر روي اين فرضيه متمركز كردند.
كارآگاهان مبارزه با سرقت پليس وقتي از پدر خانواده شنيدند كه فقط ساكنان خانه از محل نگهداري پول ها و طلاها خبر داشته اند، احتمال دادند كه سارق با يكي از اعضاي خانواده در ارتباط باشد و به همين خاطر بازجويي از آنها را آغاز كردند. در اين بازجويي ها ماموران به دختر 18ساله خانواده به نام مونا كه ادعا مي كرد كليد خانه را چند روز قبل از سرقت گم كرده و شب سرقت نيز رفتار مرموزي از خود نشان داده بود مظنون شدند. پليس كه احتمال مي داد مونا از ماجراي سرقت باخبر است بازجويي مجدد از او را آغاز كرد و سرانجام اين دختر جوان پرده از نقشه  عجيب خود براي سرقت از خانه برداشت.
او گفت: مدتي پيش در حالي كه به خاطر تماسهاي تلفني با پسر مورد علاقه ام مبلغ هنگفتي در قبض موبايلم درج شده بود، از ترس پدرم تصميم گرفتم مخفيانه اين مبلغ را تهيه كنم و به همين خاطر نقشه سرقت از خانه را طراحي كردم. وي ادامه داد: براي اجراي اين نقشه از پسري به نام پدرام كه از قبل او را مي شناختم كمك گرفتم و پس از دادن كليد خانه و آدرس محل نگهداري پول ها و جواهرات خانواده به وي، از او خواستم سرقت مختصري به اندازه قبض موبايلم انجام دهد. به اين ترتيب زماني كه ما در خانه نبوديم، پدرام وارد آنجا شد اما بر خلاف توافقي كه كرده بوديم دست به سرقت ميليوني از خانه زد و پس از آن فقط مبلغ كمي براي پرداخت قبض تلفن به من داد.
پس از اظهارات دختر جوان ماموران موفق شدند پدرام را دستگير و به شعبه هشتم دادسراي ناحيه 1 انتقال دهند. پسر جوان وقتي فهميد كه مونا ماجراي سرقت را لو داده است به اجراي اين نقشه اعتراف كرد و گفت به خاطر وسوسه زياد دست به سرقت همه پول ها و طلاها زده است. با صدور قرار قانوني براي پسر جوان، وي روانه بازداشتگاه پليس شد.

شاگرد صراف؛ طراح گرانترين آدم ربايي ناكام
017007.jpg
گروه حوادث- شاگرد صراف كه با طراحي نقشه چند آدم ربايي مسلحانه مي خواست يك شبه به ثروت افسانه اي دست پيدا كند، بعد از 3 گروگانگيري ناكام از صرافان تهراني به همراه 2 همدست ديگرش به دام افتاد. اعضاي اين باند 3 نفره قصد داشتند در آخرين مورد به اخاذي۲۰۰ ميليون توماني دست بزنند.
صبح ديروز مالك يك صرافي بزرگ در شرق تهران و حسابدار زن وي كه آخرين گروگان هاي 3 جوان گروگانگير بودند، با حضور در شعبه سوم دادسراي جنايي از گروگانگيران خود شكايت كردند.
زن حسابدار در توضيح ماجراي اين گروگانگيري گفت: در آخرين ساعات دوازدهم اسفند در حالي كه كارهاي مالي مان تا ديروقت طول كشيده بود، قرار شد مالك صرافي مرا تا مسيري برساند، هنوز مسافتي را طي نكرده بوديم كه ناگهان 3 سرنشين جوان يك خودرو پرايد كه با داشتن كلت كمري و دستبند، خود را مأمور اطلاعات معرفي مي كردند، جلوي خودروي ما را گرفته و از ما خواستند براي پاسخگويي به چند سؤال به پايگاه برويم.
اين زن در ادامه گفت: 2 نفر از سرنشينان پرايد چشم هاي ما را بسته و به مكاني مسقف كه بسيار سرد و نمور بود انتقال دادند و در حالي كه وانمود مي كردند در حال بازجويي از ما هستند، تكرار مي كردند كه مجازات سنگيني در انتظار ماست، آنها از صاحب صرافي مي خواستند براي اين كه پرونده را همين جا ختم كنند۲۰۰، ميليون تومان به آنها بپردازد.
بعد از مدتي آنها  گفتند، صاحب صرافي را براي تهيه پول درخواستي آزاد مي  كنند اما مرا تا زماني كه وي با پول درخواستي برمي گردد گروگان نگه مي دارند، در حالي كه به حرفهاي آنها مشكوك شده بوديم، صاحبكارم توانست از زير چشم بند ببيند كه ربايندگان ما را به يك حمام متروكه انتقال داده اند و در حالي كه متوجه نقشه آنها شده بود شروع به سروصدا كرد و به اين ترتيب پليس را به آنجا كشاند، آدم ربايان با ديدن پليس پا به فرار گذاشتند و در آن موقع بود كه فهميديم آدم ربايان ما را از شرق تهران به تهرانسر منتقل كرده اند.
با آزادي زن و مرد ربوده شده آنها با طرح شكايتي خواستار دستگيري ربايندگانشان شدند كه با اين شكايت، روشن بازپرس سوم دادسراي جنايي پايتخت دستور بازداشت 3 مرد جوان را صادر كرد و كارآگاهان در عمليات هاي جداگانه آنها را به دام انداختند. با آغاز تحقيقات پليسي از آدم ربايان مشخص شد يكي از آنان به نام معراج شاگرد يك صرافي است كه با بررسي وضعيت مالي صرافان نقشه گروگانگيري و اخاذي چند صدميليوني از طعمه هاي خود را طراحي كرده و با 2 نفر از دوستانش به اجرا گذاشته است.
روز گذشته بازپرس روشن با بيان اين خبر گفت: تحقيقات بر روي پرونده اين متهمان نشان مي دهد كه 2 مورد آدم ربايي ناكام ديگر نيز توسط اين متهمان صورت گرفته  است كه در آنها نيز طعمه ها صرافان بزرگ تهران بوده اند. شيوه آنها در اين آدم ربايي ها نيز به اين صورت بوده كه قبل از اجراي نقشه، اعضاي باند براي اين كه مطمئن شوند طعمه شان در دفتر كار خود مقدار زيادي دلار دارد با تماسي تلفني سفارش تهيه دلار به ارزش 4 ميليارد تومان مي دادند.
بازپرس دادسراي جنايي از ديگر شاكيان احتمالي اين 3 آدم رباي ناكام خواست به شعبه سوم دادسراي جنايي پايتخت مراجعه كنند.

زورگير جوان به۵۰ سرقت مسلحانه اعتراف كرد
017004.jpg
گروه حوادث- جوان سارق كه با تهديد چاقو اقدام به زورگيري از مسافران و رانندگان جوان خودروهاي عبوري مي كرد، در بازجويي ها به 50 فقره سرقت اعتراف كرد.
ماجراي سرقت هاي اين مرد جوان و همدستش پس از آن فاش شد كه ظهر بيستم اسفند، ماموران پليس فرديس به 3 مرد جوان كه با معرفي خود به عنوان مامور در حال اخاذي از راننده خودروي پرايدي بودند مشكوك شده و توانستند يك نفر از آنها را به نام ايرج دستگير كنند.
در جريان بازجويي از اين مرد جوان وي با اعتراف به 50 فقره سرقت با جعل عنوان ماموران پليس گفت: از 4 ماه قبل با همدستي 2 نفر از دوستانم با يك خودروي پژو شروع به اخاذي از سرنشينان دختر و پسر خودروهاي عبوري و همچنين مسافران در مسيرهاي ملارد، مردآباد، انبارنفت، جاده قديم كرج و قلعه حسن خان كرديم.
سرگرد اسفندياري-رئيس اداره آگاهي فرديس- روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: تعقيب 2 همدست اين مرد در حالي ادامه دارد كه وي تا كنون به 50 فقره سرقت با اين شگرد اعتراف كرده است كه به نظر مي رسد در 3 مورد مسافران به شدت مجروح شده باشند. رئيس اداره آگاهي فرديس از كساني كه به اين روش در اطراف كرج از آنها زورگيري شده است درخواست كرد براي شناسايي متهم به پايگاه پليس آگاهي فرديس مراجعه كنند.

بازپرس جنايي تهران صادر كرد
دستور تحقيق درباره قتل مردان جوان
017010.jpg
گروه حوادث- با كشف جسد نيمه عريان يك پسر جوان ديگر كه با ضربه چاقو از پا در آمده بود بازپرس جنايي تهران دستور بررسي درباره چند جسد مجهول الهويه ديگر را صادر كرد.
بازپرس اصغرزاده عصر ديروز از كارآگاهان جنايي پايتخت خواست مشخص كنند آ يا هيچ ارتباطي بين كشف اجساد مردان جوان به صورت نيمه عريان وجود دارد يا خير؟ در آخرين مورد كشف جسد كه ساعت 22 و 21 دقيقه شنبه گذشته رخ داد، كارگران شهرداري متوجه جسد رها شده پسر جواني در يكي از پاركهاي شهرري شدند. با اعلام خبر اين جنايت، بلافاصله تيم تحقيق پليسي براي بررسي صحنه جرم به محل كشف جسد اعزام شد اما در تحقيقات اوليه هيچ مدركي كه هويت مقتول را كه جواني حدودا 20ساله بود مشخص كند، كشف نشد. برپايه اين گزارش ،جسد نيمه عريان اين پسر جوان در حالي كشف شده است كه وي با ضربات چاقو به قتل رسيده بود.
كارآگاهان جنايي در حالي تحقيقات براي شناسايي عامل اين جنايت را آغازكرده اند كه ساعت 9 و۳۰ دقيقه دهم اسفند نيز كشف جسد نيمه عريان جوان مجهول الهويه اي در بزرگراه آزادگان به اطلاع بازپرس حسين اصغرزاده رسيد ، مقتول با 10 ضربه مرگبار چاقو جان خود را از دست داده بود، اما تاكنون هويت قرباني و يا عامل قتل وي مشخص نشده است . 21بهمن ماه نيز كارآگاهان پليس جنايي پايتخت با جسد نيمه عريان و بدون سر مردي جوان در خيابان نواب مواجه شد كه با ضربات مرگبار چاقو به قتل رسيده بود. هويت اين قرباني و عامل جنايت وي نيز هنوز شناسايي نشده است .
اين در حالي است كه مسئول روابط عمومي ناجا نيز از كشف جسد يك مرد جوان ديگر به صورت مشابه در هفته گذشته خبر داده است .

دردسر مالك ويلاي اشرافي
گروه حوادث- زني كه يك خانه ويلايي در شمال تهران را در اختيار سگ هايش قرار داده و باعث ايجاد مزاحمت براي همسايه ها شده است تحت تعقيب قضايي قرار گرفت.
دو هفته پيش مردي به شعبه 7 بازپرسي دادسراي ناحيه 1 رفت و از زني كه به خاطر نگهداري از 7 قلاده سگ باعث ايجاد مزاحمت براي وي و همسايه ها شده بود شكايت كرد. مرد شاكي به بازپرس داود شمس الديني گفت: زن جواني مالك يك خانه ويلايي در همسايگي ماست، اما خودش در آنجا زندگي نمي كند و از اين خانه براي نگهداري سگ هايش استفاده مي كند به همين دليل سر و صداي زياد سگ ها و پخش شدن موي آنها در فضا باعث ايجاد مزاحمت براي ما شده و اين در حالي است كه مالك سگ ها توجهي به اعتراض ما نمي كند.
پس از اظهارات اين مرد، از آنجا كه احتمال مي رفت نگهداري از سگ ها باعث ايجاد خطر براي همسايه ها شود، تيمي از كارشناسان اداره بهداشت به دستور بازپرس پرونده وارد عمل شدند و پس از تحقيقات انجام شده اعلام كردند كه انتشار موي سگ ها در فضا مي تواند سلامتي همسايه ها را تهديد كند. به اين ترتيب بازپرس شمس الديني با صدور دستور احضار زن جوان به دادسرا وي را تحت تعقيب قضايي قرار داد تا پس از تحقيق از وي دستورات لازم در خصوص اين پرونده را صادر كند.

دومين جنايت در پرونده قاچاقچي انسان
گروه حوادث - با پيدا شدن جسد يك مسافر ديگر، قربانيان قاچاقچي انسان در هرمزگان كه مسافران خود را آتش مي زد به دو نفر رسيدند.
رسيدگي به پرونده اين قاچاقچي كه يك ملوان اخراجي است زماني آغاز شد كه يكي از قربانيان او پيش از مرگ در بيمارستان گفت كه توسط اين مرد جنايتكار به آتش كشيده شده است.
ماموران پس از اظهارات اين مرد بنگلادشي، قاچاقچي انسان را دستگير كردند و به اين ترتيب پرده از قتل دو مسافر قاچاقي بنگلادشي برداشته شد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
سياسي
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  سلامت   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |