كمك به جديد تصويرنگار
ميآيد مغزي سكته مبتلايان
مقام بزرگداشت هفته با همزمان
از ميخواهيد هم شما آيا معلم
برخوردارشويد؟ تدريس لذت
اسلامي ، تبليغات سازمان پيام
الهي فريضه احياي مناسبت به
منكر از نهي و معروف به امر
ديابت بيماري تشخيص جديد تست
شد تهيه باردار درزنان
ارشاد و فرهنگ وزارت توسط
آموزش دوره ، نخستين اسلامي
و كودكان مطبوعات ويژه تخصصي
ميشود برگزار نوجوانان
وزارت فرهنگي امور مدير
سرانه
:عالي آموزش فرهنگو
سالجاري در دانشجويان فرهنگي
است
تومان هزار تنها 6
تحولات چشمانداز همايش برپايي
همدان استان در فرهنگي
كمك به جديد تصويرنگار
ميآيد مغزي سكته مبتلايان
و مرگ علت سومين مغزي سكته امروزه ، :خارجي واحدرسانههاي
تشخيص است ممكن گاه و است جهان كشورهاي بسيارياز در مير
زمان برابر در مسابقهاي درواقع.شود تاييد دشواري به آن
دهدو نجات را بيمار جان است ممكن موقع به تشخيص چون.است
تلويزيون گزارش به.شود احتمالي عوارض بروز از مانع حتي
نوع از موارد گونه اين در تازگي به پزشكان ان ، .ان.سي
(آي.آر.ام)مغناطيسي تشديد تصويرنگاري دستگاه جديدي
قبلي نمونههاي از قويتر بسيار آهنربايي كه ميكنند استفاده
مدت در ميتوانند پزشكان بدينترتيب ، .است شده تعبيه آن در
با را آن دقيق محل و مغزي سكته بروز كمتر ، بسيار زماني
رساني خون كه مغز از مناطقي روش ، اين در.دهند تشخيص قطعيت
پزشكي اصطلاح در و است شده مختل لخته تشكيل اثر بر آنها
درمان ميتوان و ميشوند مشخص وضوح به شدهاند ، ايسكمي دچار
پيشگيري احتمالي آسيبهاي از كه كرد طراحي گونهاي به را
روش اين از استفاده مجوز آمريكا وداروي غذا اداره.كند
در تاكنون هنگام آن از و كرد صادر گذشته تابستان را جديد
مكرر ارسال با دستگاه.ميكنند استفاده آن از مركز حدود 50
شناسايي مغز در را آسيبديده ياختههاي مغناطيسي امواج
به بيشتري آب باشند ، ديده آسيب كه ياختههايي چون ميكند ،
كه حالي در ميشوند ، نمايان سفيد رنگ به و ميگيرند خود
گاهي.ميمانند سياه يا خاكستري رنگ به طبيعي ياختههاي
است شده مسدود كه را سرخرگي روش ، اين با بتوان است ممكن
آن سرعت جديد آي.آر.ام مزيت مهمترين اما.كرد شناسايي
ثانيه دو تا يك هر كه معمولي آيآر.ام خلاف بر چون.است
تصوير ده ثانيه ، هر در دستگاه اين ميدهد ، دست به تصويري
.ميگذارد اختيار در
مقام بزرگداشت هفته با همزمان
از ميخواهيد هم شما آيا معلم
برخوردارشويد؟ تدريس لذت
نوعي كه است فردي ميان و تعاملي فعاليت يك تدريس ،
به كمك آن ، از هدف و دربرميگيرد نيز را شفاهي ارتباط
است آنان رفتار در تغيير يا و دانشآموزان يادگيري
لذتبخش آفرينو شادي كتابهاي از موجي با ماتاكنون همه
از چگونه ببريم؟ آشپزيلذت از چگونه:شدهايم مواجه
لذت كردن خريد از ياچگونه لذتببريم؟ سواري دوچرخه
از عنوانچگونه با كتابي نيز معلمان ورزيدهترين ببريم؟
عنوان با كتابي نيز معلمان ورزيدهترين ببريم؟ لذت تدريس
هم شما آيا.ميپسندند را ببريم؟ لذت تدريس از چگونه
كه هم حرفهاي هر !البته داشتهايد؟ را افول و سقوط دوران
به احتمالا اما.بگريزيد آن از نميتوانيد باشيد ، داشته
كاركردن از شما:شدهايد معلمي حرفه جذب دلايل اين از يكي
بودن از و داريد دوست را خاصي درس ميبريد ، لذت جوانان با
.ميبريد لذت هستند ، يادگيري به مايل افراد كه محيطي در
در شما به كه تربيتي روانشناسي خاص روشهاي بررسي از قبل
دهيد اجازه ميكند ، كمك دانشآموزان يادگيري و تدريس چگونگي
.كنيم درك را تدريس معناي ابتدا
چيست؟ تدريس
وجود تدريس براي متفاوتي معاني چيست؟ تدريس از منظور
حساس و صفتمشترك چندين آنان ، همه در ظاهرا اما.دارد
،(1989) وبرنز گفتهاندرسن به مثلا.است شده گنجانده
زيرا گرفت ، نظر در فرآيند يك عنوان به را ميتوانتدريس
فعاليت يك ميتوان تدريسرا.است حركت و نقش ايفاي مستلزم
تعامل نوعي دانشآموزان با معلم زيرا دانست ، نيز فردي ميان
بدين.است هدفمند رفتاري تدريس نهايت ، در.ميدهد انجام
در اهدافي يا هدف تدريس از همواره شما كه ميبينيد ترتيب
.سرداريد
سودمند تعريفي وبرنز اندرسن ويژگيها ، اين گرفتن نظر در با
ميان و تعاملي فعاليت يك تدريس:كردند ارائه تدريس از
از وهدف دربرميگيرد نيز را شفاهي ارتباط نوعي كه است فردي
آنان رفتار در تغيير يا و دانشآموزان يادگيري به كمك آن ،
.است
برآن ميتوان اما است ، پيچيدهاي فرآيند تدريس مهارتهاي كسب
به بيشتري قدرت و اختيار تدريج به امروزه ، .يافت تسلط
در با كه است اينتغييري و ميشود واگذار معلمان و مدارس
برخوردار خاصي اهميت از آموزشكيفي ، به دستيابي گرفتن نظر
مستلزم كه است حرفهاي معلمي ،(1993) مورفي گفته به.است
و قدرت از برخورداري با معلمان و است داوري و قضاوت
گرفتن برعهده و قضاوت براي بيشتري فرصت از نسبي ، اختيار
.ميشوند بهرهمند حاصله نتايج
:ميگويد (1992) بونستينگل مدارس ، كيفيت پيرامون بحث در
كه بدانند مشترياني را خود دانشآموزان بايد مدارس
برخوردار خدماتآموزشي ازبهترين حتيالامكان ميخواهند
را موثر ارتباط برقراري دانشآموزاننحوه ترتيب ، بدين.شوند
بايد همچنين.ميشوند كيفيت خواهان زندگي در و ميآموزند
اين دانستن.ساخت متعهد مادامالعمر يادگيري به را آنها
در تربيتي روانشناسي اصول تا ميكند كمك شما به مطالب
كار به را -بزرگسالي تا كودكي از -يادگيري مختلف محيطهاي
ما فرزندان به تا ميشوند كلاس وارد كساني چه اما ، .گيريد
بياموزند؟
ميشود؟ معلم كسي چه
فرآيند غالبابر تربيت و تعليم درباره بحث معمولا
اما.ميشود متمركز تدريس جديد روشهاي يا يادگيري تدريس ،
ميشوند معلمي حرفه جذب كه افرادي ويژگيهاي از است جالب
.آوريم بدست اطلاعاتي نيز ،
كار تازه معلمان ويژگيهاي
دربارهدانشجويان آگاهي كسب روشهاي بهترين از يكي
كه است افرادي از دسته آن تحليل معلمي حرفه به علاقهمند
وارد تازه داوطلبان عنوان به (1992) فريمن و بروكهارت
نام آنها از (معلم تربيت اول ترم دانشجويان) معلمي رشته
همچون مختلف دلايل به را معلمي امروزي دانشجويان.ميبرند
.ميكنند انتخاب جوانان به كمك و افراد با همكاري به علاقه
معلم تربيت دانشجويان اكثر كه دريافتند همچنين افراد اين
وقتي اماندارند ترديدي تدريس ، در خود موفقيت به نسبت
سال دو در ميشوند ، مدارس و كار بازار وارد دانشجويان اين
نظم حفظ به تواناييشان ميزان از معلم عنوان به تدريس اول
نگراني.نگرانند و مضطرب خود به دانشآموزان علاقه جذب و
صرف ارائه از تدريج به حرفه اين در تجربه كسب با معلمان
دانشآموزانشان موفقيت ميزان از نگراني به صحيح اطلاعات
.ميشود تبديل
تجربه كسب با و بتدريج كه معلمان نگراني علل در تغيير
مديران ، گزارش به بنا.است مستند كاملا ميشود ، انجام
و عادي وظايف صرف را بيشتري وقت مايلند وارد تازه معلمان
دانشآموزان بيقراري و خستگي به امر اين و كنند يكنواخت
درباره حد از بيش و مسئوليتپذيرند شدت به آنها.ميانجامد
در افراط.نگرانند دانشآموزان سوي از تائيد عدم يا تائيد
از بيش كنترل:است مشخص غالبا وارد ، تازه معلمان رفتار
ديگر سوي از و است ترسآفرين سال ، و سن كم دانشآموزان حد
به منجر ميتواند دانشآموزان بينظم رفتار پوشياز چشم
در تجربه معلمانبا (كولج ، 1992) شود كلاس در مرج و هرج
ميان به سخن اينمشكلات از خود اشتغال دوران يادآوري
يا همكاران از سپاس و باقدرداني معمولا و ميآورند
ياد كردهاند ، حمايت آنان از ايام اين كهدر مديراني
موجب زمان گذشت كه نكته اين از آگاهي.(كين ، 1992) ميكنند
كاري روزهاي اولين در ميشود تجربه افزايش و نفس به اعتماد
.ميكند بسياري كمك شما به
آموزشي مسائل و تدريس
حساس مسائل از بسياري پيرامون تصميمگيري در معلمان بيشك
شناخت:از عبارتند مسائل اين.شد خواهند درگير
كنترل شيوههاي دارند ، وسيعي تواناييهاي كه دانشآموزاني
دانشآموزان ، به دادن نمره و ارزيابي تدريس ، نحوه درس ، كلاس
براي تحقيق از استفاده والدين ، با ارتباط برقراري نحوه
.دانشآموزان با تعامل و تدريس كنترل
زبان
از نوشتن ، استفاده و خواندن تدريس شيوه در عمده تغيير
از جدا را آوا دانشآموزان ، فن ، اين در.است كامل فنزبان
معاني از آگاهي با همراه متنخواني بلكهنميآموزند معنا
.ميشود انجام مناسب زمان در اصوات شناخت و موجود لغات
دانشآموزان از يكي داستان ، يك خواندن هنگام اگر مثلا
ديگري فرد از بايد شما بخواند ، درست را كلمهظرف نتواند
كتاب از دانشآموزان زيرا.بخواند را متن ادامه كه بخواهيد
با متناسب را ادبيات آنها:نميبرند بهرهاي مبتدي خوانان
آنها كه ميبرند لذت موضوعاتي از و ميخوانند خود علمي سطح
را خود نظريات موضوع ، به راجع آنگاه.كند علاقهمند را
آغاز را جديد تكنيك اين از استفاده كه معلماني.مينويسند
قديمي روشهاي از بهتر شيوه اين كه باورند براين كردهاند
نظريه اين با همه اما.ميكند تحريك را دانشآموزان علاقه
.نيستند موافق
رياضيات
دانشآموزان ميزانموفقيت سنجش بينالمللي آزمونهاي نتايج
دانشآموزان كه است داده نشان مكررا رياضي درس در
در.(1)دارند قرار ردهها پايينترين در اكثرا امريكايي
طرفداري به تبليغات از ديگري موج بزودي كشور ، اين نتيجه
شايد.كرد خواهد تجربه را رياضيات ريزي برنامه اصلاح از
پساز كه دهه 1960 جديد رياضيات درس دربارهتحول
شنيده مطالبي انجامشد ، (2)ايه-پ اصـول سـوي به بازگشت
جديد رياضيات آموزش كيفي عدمموفقيت دلايل از يكي.باشيد
تدريس نحوه درباره حرفي دولتي مدارس كهمعلمان بود آن
امروزه.بود شده تحميل آنها به درس اين زيرا نداشتند آن
نسبت دانشآموزان تفكر و درك بر بيشتر و مهارتها بر كمتر
(3)رياضي دبيران ملي شوراي.ميشود تاكيد اعداد معاني به
ماشين از همواره كه است كرده توصيه دانشآموزان به امريكا
.كنند استفاده حساب
علوم
از درصد از10 كمتر كه ميدهد نشان شده انجام ارزيابيهاي
از دانشگاه در برايموفقيت دبيرستاني فارغالتحصيلان
در علوم معلمان از بسياري.لازمبرخوردارند علمي مهارتهاي
شيوهمشاركت به معضل اين با مبارزه منظور تلاشبه
وادار جاي به معلمان اين.آوردهاند روي تدريس در (4)فعال
انجام به را آنان طولاني ، فرمولهاي حفظ به دانشآموزان كردن
مثلا.واميدارند اوليه مراحل در لازم تجارب كسب و آزمايشات
شكلهاي به را گل اصلغوطهوري ، دانشآموزان خواندن بجاي
گذاشتهو پلاستيكي كيسههاي در را آنها درميآورند ، مختلف
اشكال از كهكداميك پيميبرند آب در آنها انداختن با سپس
اين كه جا هر.ميشوند كداميكغوطهور و رفته فرو آب در
كننده تسهيل عنوان به معلمان است ، بوده روشموفقيتآميز
كه نيست نيازي.مدير عنوان به نه كردهاند عمل يادگيري
تدريس واقع در و كنند تدريس را مشخصي صفحات تعداد معلمان
.شود بيشتر محتواي تدريس موجب ميتواند كمتر صفحات
پايه تكرار
از يكي والدين با.بگيريد نظر در را سناريو اين
آيا ميپرسند شما از آنها و ميشويد روبهرو دانشآموزانتان
جوابي چه بماند؟ سوم پايه در فرزندشان ديگر سال يك بايد
سالانه كار يك تكرار به دانشآموزان كردن وادار ميدهيد؟
هلمز.است گرفته قرار مخالفين شديد حملات مورد اخيرا
تحصيل ادامه خصوص در تطبيقي مطالعات بررسي از پس (1990)
نسبي رشد و موفقيت از كه دانشآموزاني و مردودي دانشآموزان
بودند ، شده تحصيلي پايه گذراندن به موفق و بوده برخوردار
از پس) اول گروه دانشآموزان كه ميكند نتيجهگيري چنين
دانشآموزان ساير به نسبت بيشتري دانش (پايه تكرار
موفقيت يا كامل رشد عدم علت به پايه ، تكرار.نداشتند
را بسياري سئوالات و است مدارس در رايجي شيوه دانشآموز ،
عبارتند آنها از برخي كه (رز ، 1986 مدوي ، ) است برانگيخته
:از
نسبت موفقيتدانشآموزان افزايش به منجر پايه تكرار آيا
ميشود؟ سايرين به
از شدهاند ، بيش پايه تكرار به مجبور كه دانشآموزاني آيا
ميكنند؟ تحصيل ترك دانشآموزان ساير
خاصياز گروههاي عليه تبعيضي پايه ، تكرار سياست آيا
است؟ دانشآموزان
خود سياستگزاريهاي تائيد براي مستندي شواهد چه از مدرسه
ميكند؟ استفاده پايه تكرار با ارتباط در
سياستارتقاء به بازگشت معناي به پايه ، تكرار حذف آيا
است؟ اجتماعي
كدامند؟ پايه تكرار قانوني پيامدهاي
درسي تكاليف
حال درعين و محبوب است موضوعي كه شب مشق يا درسي تكليف
.گرفتهاست قرار استقبال مورد هم باز منفور ،
بهشمار حياتي موضوعي درسي تكليف بيستم ، قرن آغاز در
كاهش و 1960روبه دهههاي 1940 در آن محبوبيت اما.ميآمد
پايين سطح به مربوط گزارشهاي به توجه با اكنون.نهاد
به درسي تكليف ديگر بار امريكايي ، دانشآموزان موفقيت
نشان شده انجام پژوهشهاي.است شده مطرح لازم فعاليتي عنوان
درسي ، تكاليف انجام به ساعت چند يا دو اختصاص كه ميدهد
در اما.ميبرد بالا را دبيرستاني موفقيتدانشآموزان ميزان
كاهش ساعت دو تا يك به راهنمايي دوره مورددانشآموزان
كهارتباط ميرسد نظر به چنين ابتدايي مقطع در.مييابد
ندارد وجود پيشرفتدانشآموزان و درسي تكاليف ميان چنداني
هم به ابتدايي ، دوره در درسي تكليف مزيت.(كوپر ، 1989)
خودآموزي به دانشآموزان تشويق و مدرسه ، و خانه كردن نزديك
و والدين دوش بر باري نبايستي شب ، مشق يا درسي تكليفاست
برطرف را شده شناخته نيازهاي بايد بلكه باشد ، دانشآموزان
.كند
نحوه از آگاهي با تنها مسايل ، اين در معلم دخالت
.است امكانپذير تربيتي روانشناسي از استفاده و تصميمگيري
در شما به زبان ، و كودك رشد درباره نكاتي خواندن مثلا
.ميكند كمك كامل زبان برنامههاي
معلم تربيتي ، روانشناسي از بهتر هرچه استفاده منظور به
.كند رفتار دانشمند و هنرمند يك عنوان به بايد
علم و هنر عنوان به تدريس
به درس دركلاس موفقيت به نيل براي همواره معلمان اگرچه
چند گذشت شايد بودهاند ، اما نيازمند لازم شغلي مهارتهاي
به متفكر و توانمند معلمان براي بيشتري نياز تاريخي ، دوره
متحول اجتماعي شرايط از مهم عوامل تلفيق.است آورده وجود
را توانمند معلمان (بشري) دانش مستمر انفجار تا گرفته
.بروند تدريس محض مكانيك از فراتر كه واميدارد
هنر عنوان به تدريس
تنها نه يعني باشيد ، مطلع درسي موضوع محتواي از بايد شما
ميكنيد ، مطرح كلاس سر در كه درسي مطالب محتواي از بايد
و موضوع اصلي هسته بر بايد بلكه باشيد ، داشته كامل آگاهي
در.باشيد مسلط مييابند ، نظم مرزهاي در پژوهشگران كه آنچه
مطالعات مستلزم دانش و علم توسعه تجربي ، تحقيقات عصر
به) فردي علمي عقبماندگي از پيشگيري جهت در مستقل و مستمر
.است (خويش معلومات هنگامسازي
زندگيپنج توصيف به تدريس هنر درباره (1992) كوهن خانم
ويژگي كه ميگيرد نتيجه چنين و ميپردازد كارآزموده دبير
برعهده را آن تدريس كه بود دروسي به اشتياق آنان مشترك
يك تنها معلمان كه بود اين وي ، يافته جالبترين.داشتند
از يك هر بلكه.بودند نگرفته كار به را واحد تدريس روش
نظرشان به كه ميبرد كار به متفاوت و خاص روشي آنها ،
و تغيير به مداوم طور به و ميشود ، محسوب سودمند كارامدو
بينش هرگز آنان موارد ، از بسياري درميپرداختند آن تكميل
خواهان همواره و نميكردند فراموش را كار تازه معلم يك
گفته به.بودند مستمر بهينهسازي جوياي و جديد مطالب تجربه
.بودند آنانخلاق كوهن ،
تدريس نوين هنر
كه ازتدريس خوشايندي توصيف) تدريس هنر جديد نسخه در
ارائه درسال 1950 هايت گيلبرت توسط بار نخستين براي
مدارس معلمان كار نظارتبر از پس ،(1989) فليندرز ،(شد
تصرف از آموزشي تخصصگرايي مفهوم كه كرد نشان خاطر دولتي
بود معتقد فليندرز.است بازمانده تدريس در معنايهنرمندي
language) تن زبان از معلمان كه شيوهاي به مهارتها اين كه
نحوه همچنين و ميجويند بهره پيام انتقال براي (body
شوق برايبرانگيختن سكوت زبان از آنان استفاده
آشكار را روزمره هيجان ، تدريس و ظرافت و دانشآموزانشان
.ميسازد
در برايمهارت مقوله چند فليندرز رفتارها ، اين تحليل با
است ارتباط مقولهبرقراري اولين.كرد پيشنهاد تدريس هنر
استفاده با تنها ارتباط.ميرود نگارش يا كلام از فراتر كه
(دانشآموز سوي به حركت مثلا) فضا از استفاده تن ، زبان از
سرنخهاي اين همه.ميشود انجام نگاه برخورد و صدا بم و زير
دانشآموزان به نسبت معلم توجه پيام انتقال براي غيرزباني ،
.ميشوند هماهنگ
معلمان.است (Perception)فهم و درك ديگر ، كيفيت
گروهرا عاطفي شرايط و بافت كه ميخوانند را سرنخهايي
كلاس بهروحيه نسبت را خود روشهاي آنگاه و ميكند توصيف
كه شنيدهايد ازمعلمان بار چند تاكنون.ميكنند انتخاب
كنند؟ صحبت كلاس بهارتعاشات راجع
.نامدارد (Cooperaction)همكاري فليندرز ، ديگر مقوله
كلاس باشند ، عملكرد همراه هم با دانشآموزان و معلمان وقتي
دانشآموزان كردنبا كار.بود خواهد يكنواخت و هماهنگ
روحيه تقويت براي.است آنان با كردن صحبت از موثرتر
معلم كرد ، پيشنهاد را راهكار چندين فليندرز همكاري ،
از دانشآموزان با هماهنگي و انسجام افزايش براي ميتواند
به تا بخواهد دانشآموزان واز كند استفاده آنان خوي و خلق
فرصتهايي بايستي اما.كنند انتخاب را فعاليتهايي خود ميل
خود ارتباط موجبات و كرده فراهم دانشآموز شناخت براي را
.آورد وجود به دانشآموزان تكتك با را
كه آن وجود با (appreciation)قدرداني مقوله آخرين
مبادرتورزند ، آن انجام به معلمان كه نيست موضوعي قدرداني
صورت اين در.ميشود محسوب شغلي رضايت از مهمي بخش اما
انجام خوب را شماكارتان يعني.است هنرمندي حاصل قدرداني
ناديده را تدريس در وجهتخصصگرايي هيچ به فليندرز.دادهايد
به در آنان توانايي معلمان ، ميزانمعلومات:نيانگاشت
در مهارت و تدريس متعدد كارگيريراهكارهاي
.ارزشمندند همگي مختلف انحاء به يادگيريدانشآموزان
علم عنوان به تدريس
انديشهايبسيار محض هنر عنوان به تدريس گرفتن نظر در
آموزش محققانماهيت كه مطلب اين از آگاهي با.است محدود
اين بتوان دريافتهاند ، بايد را نظم برقراري روشهاي و
نظر در علم عنوان به راميتوان تدريس كه كرد درك را نكته
به را علمي روش غيرآگاهانه ، يا آگاهانه معلمان اكثر.گرفت
جديد روشهاي آزمودن با ميتوانند معلمان.ميگيرند كار
حتي يا درس كلاس در مختلف روندهاي كارگيري به و آموزشي
يك نقش دانشآموزان ، نشستن نظم تغيير سادگي به چيزهايي
مرحله چهار علمي ، بررسي هر در.كنند ايفا را آزمايشگر
:از عبارتند كه ميشود انجام
دقيق تصميمگيري معناي به معلمان براي كه:تشخيصمسئله
.است دانشآموزان يادگيري محتواي تعيين پيرامون
نظر در كه:بههدف نيل براي منطقي مراحل مجموعه تنظيم
موضوع (انتخاب) محتواي پيرامون تصميمگيري معناي به معلم ،
.است آن ارائه چگونگي و
سنجش پيرامون تصميمگيري معناي به كه:اطلاعات گردآوري
.است ارزيابي و شيوهها بهترين تعيين و رفتاري ابعاد
تصميمگيريدرباره معناي به كه:دادهها و اطلاعات تفسير
ماحصل) عملكرددانشآموزان با معلم آيا كه است نكته اين
.است يافته دست مطلوب هدف به (معلم راهكارهاي و آزمون
دخالتپژوهشهاي آموزش در علمي ازروش پيروي با معلمان
آنها عملميكنند ، دانشمندان همچون مختلف ، سطوح در علمي
جمعآوري به و راتدبير راهكارها كرده ، شناسايي را اهداف
را حاصله نتايج نهايت در و ميپردازند اطلاعات ارزيابي و
.است اول فرض همان اثبات بنابرايننتيجه ، .ميكنند منتشر
در تغيير براي لازم تلفيقي يعنيعلم هم هنراست ، هم تدريس
.كلاسهايدرس
مرندي مرجان:ترجمه
:پانوشتها
توسط كه جهان برتر مدارس كتاب به بيشتر اطلاعات براي -1
بينالمللي علمي همكاريهاي دفتر توسط و ترجمه مترجم همين
.شود مراجعه شده ، منتشر پرورش و آموزش وزارت
- back-to-basics
- National council of Teachers of Mathematics
- "hands-on" approach
اسلامي ، تبليغات سازمان پيام
الهي فريضه احياي مناسبت به
منكر از نهي و معروف به امر
سوي از محرم ، ماه فرارسيدن مناسبت به:فرهنگي علمي سرويس.
.شد صادر پيامي اسلامي تبليغات سازمان
شرح اين به بيانيه اين از بخشي ما ، خبرنگار گزارش به
:است
انسانيت ، تعالي و ماهعروج و قيام و حزن ماه فرارسيدن با
و عصمت سوگوارياهلبيت حزنانگيز ماه محرمالحرام
سالار خونبار نهضت اركان از يكي بهاستقبال (ع)طهارت
و اقامه يعني (ع)الحسين اباعبدالله حضرت شهيدان
.ميرويم منكر از ونهي معروف به جامعهسازامر احيايفريضه
اين احياي درواقع (ع)اباعبدالله حضرت قيامظلمستيز فلسفه
با بهدرستي كربلا ، جانسوز واقعه و قرآنياست سنت و فريضه
احكام اصول از يكي عنوان به ازمنكر نهي و معروف به امر
.است گرهخورده هم به اسلامي و قرآني وقوانين
به امر قانون كه مدام:ميفرمايند (ص)اسلام گرامي رسول
و باشد داشته رواج من امت ميان در منكر ، از ونهي معروف
ودر نباشند ساكت و بيتفاوت وستمها ، مفاسد مقابل در
سعادت و خير در نكنند كوتاهي خير ، امور همكاري و تعاون
اشرار واجبه سنت اين ترك با طبيعتا...كرد خواهند زندگي
اينرو از.گشت خواهند حاكم مسلمانان جامعه بر شياطين و
و اسلام تاريخ در پيوسته منكر از نهي و معروف به امر
با برخورد در الهي موثر سيره يك عنوان به پيشين ادوار
صالحين و مومنين ميان در اجتماعي و شخصي تباهي و فساد
.است داشته رواج
گراميداشت ضمن اسلامي سازمانتبليغات پيام ، اين در همچنين
عبدالله ابا حضرت شهيدانعالم سالار و سيد حماسهساز قيام
سالهاي همچون را حسيني عاشقان و شهيدپرور امت (ع)الحسين
مراسم در خرافات و تحريفات و انحرافات از پرهيز به گذشته
ماه اين نخست هفته در و فراخوانده عزاداري و سوگواري
از نهي و معروف به الهيامر فريضه احياي به كه انسانساز
و معروفات اشاعه و ترويج به را همگان دارد ، اختصاص منكر
مبتني و اصولي رويارويي و پسنديده الهي ارزشهاي و خيرات
كه جامعه ، در منكر مصاديق و مظاهر با اسلامي ، حسنه اخلاق بر
حضرت قيام نتيجه و عصاره و عاشورا پيام حقيقت در
.مينمايد سفارش ميباشد ، (ع)الحسين اباعبدالله
ديابت بيماري تشخيص جديد تست
شد تهيه باردار درزنان
انجام زنانباردار از بسياري براي معتقدند محققان
.است غيرضروري ديابت بيماري تشخيص براي خون آزمايشهاي
از يونايتدپرس خبرگزاري جمهورياسلامي ، خبرگزاري گزارش به
ساده فنآوري نوع يك دانشمندانتورنتو:كرد اعلام بوستون
تهيه ديابت به ابتلا درمعرضخطر افراد تشخيص براي را
چنين انجام فنآوري اين دانشمندان تخمين براساس.كردهاند
صدهاهزار انجام و داده يكسومكاهش تا را آزمايشهايي
جديد روش اين.ميكند رامنتفي ديگر غيرضروري آزمايش
مثبت نتايج است ، نژادزنان و سن وزن ، قد ، براساس كهارزيابي
زمانبر و پيچيدهتر آزمايشهاي انجام منجربه كه اشتباهيرا
.ميكند محدود ميشود
ژورنال نشريهنيواينگلند در تورنتو دانشگاه محققان
بيشاز 3 آزمايش براي روش اين از:اعلامكردند اومديسين
بيماري براي خون استاندارد آزمايش كه باردار زن هزار
محققان اينكردند استفاده بودند داده انجام را ديابت
نيازي زنان اين از دريافتندتقريبا 35درصد
استاد فيلور.ديويد.سي دكتر.نداشتند خون بهانجامآزمايش
روش با ساخت مشخص تحقيق اين:ميگويد تورنتو دانشگاه پزشكي
زنان.مييابد كاهش درصد تا 5 اشتباه مثبت نتايج جديد
تست يك با بارداري دوران ديابت براي باردارمعمولا
دارد لازم زمان ساعت يك و هزينه دلار حدود 5 كه خونساده
.ميگيرند قرار آزمايش مورد
ارشاد و فرهنگ وزارت توسط
آموزش دوره ، اسلامينخستين
و كودكان مطبوعات ويژه تخصصي
ميشود برگزار نوجوانان
تخصصي روزنامهنگاري آموزش دوره نخستين:اجتماعي سرويس
جشنواره پنجمين با همزمان نوجوان و مطبوعاتكودكان ويژه
.ميكند كار به آغاز مطبوعات
در:كرد اعلام اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت مطبوعاتي معاونت
نوجوان و كودك نشريات دستاندركاران ماهه يكونيم دوره اين
نوجوان ، و كودك ادبيات روزنامهنگاريتوسعه ، كلاسهاي در
كودكان و نوجوانان جامعهشناسي روانشناسي ، كودك ، حقوق
و ايران نوجوان و كودك مطبوعات تاريخ و زبانشناسي جهان ،
.ميكنند شركت جهان
برگزار رسانهها تحقيقات و مطالعات مركز در كلاسها اين
نشريات سرويس دبيران و دبيران سر مديرانمسئول ، و ميشود
ارشد كارشناسي دوره دانشآموختگان همچنين و نوجوان و كودك
آن در شركت به مجاز ارتباطات و اجتماعي علوم رشتههاي
.بود خواهند
وزارت فرهنگي امور مدير
سرانه
:عالي آموزش فرهنگو
سالجاري در دانشجويان فرهنگي
است
تومان هزار تنها 6
دانشگاهيان اجتماعي فرهنگي ، فعاليتهاي چگونگي آئيننامه
شد تدوين
جاري سال در دانشجويان فرهنگي سرانه:فرهنگي علمي سرويس.
.است تومان هزار معادل 6 رقمي
كلاداره مدير رياضي ، ما ، سيدابوالحسن خبرنگار گزارش به
در صبحديروز عالي ، آموزش و وزارتفرهنگ فرهنگي امور
ناچيز سهم به اشاره با مطلب اين ضمناعلام خبرنگاران جمع
آموزش بودجه از دانشگاهها فرهنگي امور به مربوط بودجه
آموزش بودجه درصد هزارم تنها 27 حاضر حال در:گفت عالي ،
و اختصاصمييابد فرهنگي انجامفعاليتهاي بهمنظور كشور عالي
.است تومان روزي 30 اينبودجه از دانشجو هر سهم
در فرهنگي فعاليتهاي نهادينهكردن لزوم بر تاكيد با وي
از دلايلي به بنا حاضرمتاسفانه حال در:گفت دانشگاهها ،
معيشتي ، و صنفي وجودمشكلات مراكزتصميمگيري ، جملهتعدد
و دانشگاهيان فعاليتهايفرهنگي براي مشخص فقدانقوانين
دانشگاهها ، در منظور اين براي رسمي تشكيلات وجود عدم
بطور عالي آموزش مراكز و دانشگاهها در فرهنگي فعاليتهاي
مورد موسساتغيردولتي در بويژه و ميشود انجام ضعيفي خيلي
.قرارميگيرد بيتوجهي
هنري و فرهنگي فعاليتهاي توسعه و تقويت منظور به:گفت وي
ديني ، فرهنگي ، فعاليتهاي چگونگي جديد آييننامه دانشگاهيان
كارشناسي كار ماه از 6 پس دانشگاهيان اجتماعي و سياسي
و تصويب محض به كه شده تدوين فرهنگي امور كل اداره توسط
.ميشود گذاشته اجرا مرحله به نهايي تاييد
شوراي (سال 62) مصوب براساسآييننامه:گفت همچنين وي
راهاندازي به دانشگاههامجاز فرهنگي انقلاب عالي
برخي وجود بهعلت كه شدهاند ، هنري كانونهايفرهنگي ،
از معدودي تعداد در تنها امرتاكنون اين مشكلات
ارائه با تا داريم قصد و.است يافته تحقق كشور دانشگاههاي
كانونهاي راهاندازي لازم حمايتهاي و موردنياز تسهيلات
عملي دانشگاهها درتمامي را علمي انجمنهاي و فرهنگي ، هنري
.سازيم
به اشاره با ادامه در آموزشعالي فرهنگي امور مديركل
تا:گفت جاري سال در دانشگاهها هنري فرهنگي ، برنامههاي
هنري فرهنگي ، جشنواره سه جاري ، تحصيلي سال اول نيمه پايان
،(ارديبهشت الي 30 26) قرآن جشنواره شامل دانشجويي
شعر جشنواره و (ارديبهشت الي 24 20) تجسمي هنرهاي جشنواره
برگزار كشور دانشگاههاي سطح در را (خرداد الي 8 5) قصه و
.كرد خواهيم
تحولات چشمانداز همايش برپايي
همدان استان در فرهنگي
استان فرهنگي تحولات چشمانداز و اجتماعي تغييرات همايش
.ميشود برگزار استان اين در تيرماه 1377 دهم در همدان ،
و فرهنگ كل اداره توسط همايش اين ما ، خبرنگار گزارش به
انديشمندان ديدگاههاي از بهرهگيري وبا همدان اسلامي ارشاد
براي مناسب زمينه كردن فراهم براي صاحبنظر پژوهشگران و
فرهنگي توسعه برنامهريزان و پژوهشگران علمي تبادلنظر
ارائه و همدان استان اجتماعي تغييرات شناخت بهمنظور
برگزار همدان استان فرهنگي تحولات درباره عملي برنامههاي
قرار اين به همايش اين موضوعات و محورها از برخي.شد خواهد
و عوامل كارگزاران ، اجتماعي ، تغييرات پديده تبيين:است
شده ايجاد تغييرات همدان ، استان در اجتماعي تغييرات شرايط
مردم نيازهاي و ديدگاهها نگرشها ، فرهنگي ، كالاهاي توليد در
اين در فرهنگي تحولات و اجتماعي تغييرات روند و همدان
.استان
|