راهنمايي مدارس پرورشي مربيان
همشهري با گفتگو تحصيليدر
از را مدارس پرورشي كلاسهاي
برهانيد بلاتكليفي
هدف ;معلمان صنفي تشكل ايجاد
درستميطلبد روش و خوب
عمومي پرورش و آموزش سرانه
است عالي آموزش دهم يك
كنكور اول رتبه از تجليل
تهران در سراسري
معاون ;خانيكي هادي دكتر
آموزش و فرهنگ وزير فرهنگي
فرصت يك امروز شرايط عالي ،
تهديد و خطر نه است
و ناشنوايان براي سخنگو دستكش
براي هشداردهنده عصاي
نابينايان
ضدباكتري ادويه و پياز و سير
است
حيوان قاچاقچيان درآمد
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
ناشران از كتاب خريد اعتبار
مييابد افزايش
راهنمايي مدارس پرورشي مربيان
همشهري با گفتگو تحصيليدر
از را مدارس پرورشي كلاسهاي
برهانيد بلاتكليفي
مدارس در كلاسهايپرورشي تشكيل و راهاندازي چگونگي بررسي
پيشنهاداتاصلاحي و كاستيها تنگناها ، تحصيليكشور ، راهنمايي
امور بهبود براي
;اشاره
در دانشآموزان و پرورشي مربيان مستمر ارتباط به باتوجه
قراردادن ميرسيد نظر به پيش سالها از مدرسه ، محيط
نظم براي پرورشي ساعت عنوان به كلاسها از مشخصي ساعت
مستقيم تدريس و بامسئوليت ارتباطها ، اين به بخشيدن
تحصيلي آغازسال از امر ، ايناست ضروري مربيانپرورشي
به كشور سراسر از مدرسه درچند و اولينبار براي 671366
ساعت عنوان تحت و هفته در ساعت يك ميزان به صورتآزمايشي
(681367) بعد تحصيلي سال در و شد گذاشته اجرا به پرورشي
اول پايه در ستمگران حكايت كتاب چاپ با و رسمي صورت به
تحصيلي سال از.درآمد اجرا به كشور سراسر در و راهنمايي
براي جديدي كتابهاي و منسوخ قبلي كتابهاي كليه 731372 ،
.شد چاپ پرورشي درس ويژه راهنمايي دوره مختلف پايههاي
علاقه ميزان به بستگي كلاسها ، اين فعاليت ادامه و پيشرفت
طرف از جانبه همه همكاري و مدرسه مدير تربيتي ، مربي
البته.دارد مستمر ارزشيابي و صحيح برنامهريزي و مسئولين
ساعات استفادهدر مورد كتابهاي مداوم تغيير به توجه با
دانشآموزان ، كارنامه در ايندرس نمره درج عدم و پرورشي
را خود ارزش خصوصدانشآموزان به و مربيان نظر در اينكلاسها
.است شده خاصيتتبديل و بو بي درس يك به و دستداده از
ساعتپرورشي مسئولين ، جانب از عدمپيگيري دليل به همينطور
.ميشود وقتتلف اتلاف ساعت عنوان به
تربيتي مربيان از تن چند با كلاسها ، اين ارزيابي براي
:ميآوريم پي در كه آوردهايم ، عمل به گفتگوهايي
:ميگويد كار سابقه با 12سال تربيتي مربي احمدي ، خانم.
مربيتربيتي سنگر در هم كه مربيان كافيبراي وقت نداشتن
كه درسي تدريس و ميكنند كار كلاسدرس در هم و دارند فعاليت
براي نهارزشيابياش و ميشود وارد كارنامه در نهنمرهاش
در يكساعت زيرا است ، مهم مشكلات از ملاكاست ، دانشآموزان
پرورشي نمره كه فهميدهاند كهحالا نوجواناني براي هفته ،
كتاب حجم به باتوجه ندارد ، آنها تحصيلي سرنوشت اثريدر
.است كم واقعا
و ديني ديپلم مدركفوق با تربيتي مربي مرادي ، آقاي.
به مديرانمدارس توجه عدم ;خدمت سالسابقه و 8 عربي
و ميكند ذكر مشكلات از يكي عنوان به را پرورشي ساعت
كلاسها ديگر فداي را پرورشي ساعت مديران ، معمولا:ميگويد
و علوم رياضي ، دبيران اختيار در را ساعت اين و ميكنند
نظر به خودم ، مشاهدات به توجه با كه ميگذارند درسها ساير
دروس تدريس ادامه براي ساعات اين از هم ، دبيران اين ميرسد
.ميكنند استفاده خود اختصاصي
مربي كه را مدون و برنامهمنظم يك نداشتن محمدزاده آقاي
:ميدهد وادامه كرده عنوان ميكند چه كلاسها دراين بداند
چند كارنامه از صحبت گاهي ميآيد ، بخشنامههايتدريس گاهي
سال هر.ميشود تكرار دستورالعملها هم گاهي و ميشود نمرهاي
يك در كه است كم آنقدر هم كتاب تعداد و ميشود عوض كتاب
كتاب يك تحصيلي پايه هر براي يعني كتاب فقط 3 مدرسه ،
.است موجود
تجربي ديپلم تحصيلي مدرك با پرورشي مربي معتمد خانم.
نميتوان و است نامشخص كلاسها اين اجرايي پشتوانه:ميگويد
بعد سال ميزنند ، امسال كه را حرفي چون كرد ، حساب آن برروي
.ميشود مطرح ديگري مسائل و ميكنند عوض را آن درصد 80
گفتگو او با كه است ديگري پرورشي مربي درگاهي آقاي.
:جمله از هست ، هم ديگري مشكلات:است معتقد وي كردهايم ،
و ;باشيم آنها همه پاسخگوي بايد كه بخشنامهها زياد تعداد
دقيق برنامه ديگر ، مثلدروس بايد هم پرورشي درس ديگراينكه ،
كار موردساعات در و شود ارزشيابي و باشد منظميداشته و
هفته در كه مربي تا شود بايدتجديدنظر نيز تربيتي مربيان
نيروي ميرود ، كلاس و 12ساعت ميدهد انجام تربيتي كار 12ساعت
.باشد داشته فعاليت و برايكار كافي
خدمت مشغول آن در من كه مدرسهاي در:ميگويد عربلو ، آقاي
مربي يك فقط آنها به كه ميكنند تحصيل دانشآموز هستم 350
ميمانم سردرگم اوقات بعضي واقعا من و ميگيرد تعلق تربيتي
تعداد اين تربيتي و مشكلاتاخلاقي به تنهايي به چگونه كه
ديدگاههاي واقسام انواع و فرهنگي هجوم همه اين دانشآموزبا
مدير توسط مشخصشده تربيتي كلاس به 9 و متناقضبپردازم موجود
همچنين.كنم تدريس پرورشي درس و هفتهبروم طول در هم مدرسه
تربيتي ، كار هم كلاس ، ساعت طييك در چگونه نميدانم واقعا
.دهم انجام عملي هم و همتئوري
دلايل هم آنها و گفتگوكرديم نيز ديگري تربيتي مربيان با
همكاران بهديدگاههاي مشابه تقريبا كه نظراتيداشتند و
داشتيم همدريافت پيشنهادهايي مختلف ازمربيان.بود خود
مربيان اين سوي از شده مطرح ادامه ، پيشنهادهاي در كه
ذكر كلاسها اين فعاليت و عملكرد بهبود براي را تربيتي
:ميكنيم
.يابد افزايش دوساعت به ساعت يك از كلاسها وقت
كار براي و كنند تدريس پرورشي كلاس در فقط پرورشي مربيان
.شود استفاده ديگري مربي از تربيتي ،
براي مختلف برپاييبازديدهاي و اردويي فضاهاي از استفاده
.قرارگيرد مدنظر كلاسها اين كيفيت وارتقاي افزايش
آموزشي دورههاي برايمربيان ، و باشد مشخص كتابها مضمون
درسترتيب اين ارزشيابي و تدريس شيوه آشناييبا جهت
.شود داده
هم معدلگيري در و گنجاندهشود كارنامه در پرورشي درس نمره
.گردد محسوب
نحوه منطقهاي ، مسئولان و مدارس معاونان و مديران طرف از
.شود كلاسهاپيگيري اجراي
مرتبط افراد ديگر و مديران مربيان ، پيشنهادات و نظريات
.شود بررسي كار بهبود براي
.گيرد قرار دسترس در و شده چاپ دانشآموزان تعداد به كتاب
مدون برنامهاي پرورشي ، معاونت سوي از و وزارتخانه سطح در
براي و تشكيل كار پيشرفت براي ماهانهاي جلسات و شده تدوين
.كنند نظارت پرورشي ساعات
.گيرد قرار ارزيابي مورد كلاسها پيشرفت نحوه
پرورشي مربيان انعكاسديدگاههاي به تنها گزارش ، اين در
تنهاموقعي موضوع ، اين بررسي است بديهي.پرداختيم
كتاب مولفان نظريات و ديدگاهها كه شود تكميل ميتواند
مورد در تصميمگيري امر دستاندركاران و پرورشي ، صاحبنظران
.شود منتشر نيز آنها درسي وكتابهاي پرورشي ساعات
اعلام نيز نظريات انعكاساين براي را خود آمادگي همشهري ،
دست ، اين از گزارشاتي انتشار است اميدوار و داشته
و آموزش گسترده نظام پرورشي و آموزشي كيفيت ارتقاي در
.باشد موثر كشورمان وتربيت تعليم و پرورش
هدف ;معلمان صنفي تشكل ايجاد
درستميطلبد روش و خوب
بخش-ميطلبد درست روش و خوب هدف ;معلمان صنفي تشكل ايجاد
پاياني
شروع بهانه به كه گزارشي از بخش نخستين در ديروز ;اشاره
حديثهاي و حرف و معلمان صنفي تشكل ايجاد براي اقدام
و معلمان تشكلصنفي ايجاد چگونگي شد ، منتشر آن ، پيرامون
به تشكل اين برپايي براي تهراني معلمان توسط كه اقداماتي
.گرديد تشريح است ، آمده عمل
خوب آقاي گفتوگوي بر علاوه گزارش ، اين پاياني بخش در امروز
چند ديدگاههاي ايران ، معلمان خانه تشكيلات موقت مسئول صفت
بخش دو در شده مطرح مباحث جمعبندي و معلمان از ديگر تن
فرهنگي و علمي گروه.است شده درج نيز دوم و اول
واقع در.است بودن غيردولتي صنفي تشكل يك ويژگي مهمترين
به و مستقل كه كند پيدا دست خود اهداف به ميتواند تشكلي
تغيير درباره معلم اين صحبتهاي.باشد فرمايشي غير عبارتي
براي تلاشي كه شد باعث نامآن تغيير سپس و معلمان تشكل رويه
پذيرد صورت هم ايران معلمان دستاندركارانخانه با گو و گفت
جواهريپور آقاي مشاور حكيميان آقاي كرديمبا سعي ابتدا و
روابط مسئول و تهران شهر پرورش و آموزش ادارهكل كل مدير
ابتدا از معلمان ، از برخي گفته به كه كل ايناداره عمومي
ايجاد در و بوده ايران معلمان كانون شكلگيري درجريان
معلمان ، اين گفته دهيمبه صورت است ، داشته نفش هم اينتشكل
نقش نيز معلمان كانون فعاليت رويه تغيير در حكيميان آقاي
با شديم موفق تماس بار چند از پس ولياست داشته مهمي
ايران معلمان خانه تشكيلات موقت مسئول خوبصفت ، محمدرضا
خوبصفت از.ميدهد پاسخ پرسشها به نيز وي.كنيم صحبت
چيست؟ ايران صنفيخانهمعلمان تشكل ايجاد از هدف ميپرسيم ،
كلي هدف دو پي در ايران معلمان خانه صنفي تشكل:ميگويد
تخصصي و فني معنوي ، معيشتي ، حقوقي احقاق نخست.است
مدني نهاد يك عنوان به كه اين ديگري و كشور فرهنگيان
در رو اين از.شود محسوب پرورش و آموزش وزارت بازوي
جانشين ميتواند...و پرورشي و آموزشي زمينههاي از بسياري
تشكل ايجاد صدد مادر.باشد امور انجام در دولتي نهادهاي
مديران پرورش ، و وزيرآموزش رفتن كنار با كه هستيم فراگيري
.دهد ادامه خود كار به پرورشهمچنان و آموزش روساي و كل
ايران معلمان خانه تشكيلات درباره معلمان از گروهي ولي
آنها قول به و نيست مستقل تشكل اين كه كردهاند نظر اظهار
از باشد ، بالا به پايين از كه اين جاي به معلمان خانه تشكل
است؟ پايين به بالا
باشد ، پايين به بالا از تشكل كه نيست صحيح هم من اعتقاد به
دايره يك ادارات در ميتوانند كل مديران صورت اين در چون
برخورد يك اگر ولي.دولتي تشكيلات همان ميشود كه بزنند
كار شروع براي كه ميشود مشاهده بشود ، قضيه اين با منطقي
خودمان بخواهيم اگر كه داريم نياز فاكتورهايي سري يك به
حاضر حال در.ميگيرند را ما جلوي ببريم ، پيش را كار
نسبت پرورش و آموزش مسئولان از تعدادي كه آمده پيش شرايطي
طور به ميگويند يعني.دارند نظر حسن معلمان تشكل ايجاد به
مستقل صورت به سپس و كنيد استفاده موجود امكانات از موقت
.كرد استفاده وضعيت اين از بايد خب ، كنيد عمل
قبول است شده دولتي تاحدودي ما تشكل كه را مطلب اين من
عمل مستقل ميتوانيم كهبخواهيم لحظهاي هر ولي دارم ،
جدا معلمي تشكل از كه نيز معلمهايي از تعداد آن.كنيم
كاري چه كه بگويند و بدهند پيشنهاد و بيايند شدهاند ،
.ميكنيم استقبال معلمان همهپيشنهادهاي از.دهيم انجام
.ميكرد عمل مستقل شكل به همداشت ايران معلمان كانون خب
به مربوط كارهاي پيگيري شد باعث كه افتاد اتفاقي چه اصلا
جلوي چرا و شود؟ متوقف كشور وزارت در كانون اساسنامه
شد؟ گرفته اساسنامه اين تصويب
من حتيبودهام كانون كاراساسنامه جريان در كاملا من
طور اين.كردم سخنراني نوشتهشد ، كه اساسنامهاي درباره
بلكه.شود گرفته كانون اساسنامه تصويب جلوي كه نيست
قصد معلم حدود 170 كه شد گرفته عنوان اين تحت ايرادي
قيم 500 سپس و بگيريد مجوز و كنيد تصويب اساسنامهاي داريد
وارد اساسنامه درباره كه بود اشكالي اين.شويد معلم هزار
خانه فعاليت براي مجوزي هنوز حاضر حال در.است بوده
پيشبرد براي ميكنيم اعلام ما و است نشده صادر ايران معلمان
شود ارائه كه طرحهايي و همهپيشنهادها از معلمان اهداف
.ميكنيم استفاده
كافي اطلاعات خوب ، هدف
دو هر شكلگيري جريان در كه معلماني از چند تني با
و آنها سخنان.داديم انجام گفتوگويي تشكلبودهاند ،
و صداقت از نشان كه معلمان خانه تشكيلات موقت همچنينمسئول
معلمان وضعيت به دادن سامان براي آنها اشتياق شوقو
و شان تا كنند مي تلاش آنها همگي كه ميكرد بود ، مشخص
بهبود آنها معيشتي وضعيت كند ، پيدا ارتقاء جايگاهمعلمان
و شود فراهم تصميمگيريها در معلمان مشاركت يابد ، زمينه
.باشند داشته پرورش و آموزش نظام دراصلاح نقشي
كه اين دليل باسابقه ، معلمان از تن چند گفته به ولي
كنند ، ايجاد فراگيري و صنفي تشكل نتوانستهاند تاكنون
.است بوده غلط گرفتهاند پيش در كه را راهي كه اينبوده
معلمان صنفي تشكيلات مورد در كه كاري نمونه بهعنوان
چون.ندارد همخواني صنفي تشكيلات اركان با صورتميگيرد ،
و شود انتخاب نماينده يك مدرسه هر از قراراست
هم منطقه شوراي.دهند تشكيل را مناطق شوراي آنهانمايندگان
نتيجه در و كند انتخاب را نفر دو خود نمايندگان ازميان
نفر شد20 خواهند انتخاب نماينده تهران 38 مناطق ازكل
نهايت 40 در.بود خواهند تشكل اداري نيزنمايندگان
معلمان صنفي تشكل نمايندگان كه ميشوند نفرانتخاب
سه انتخابات كه اين بر علاوه شيوه اين در.خواهندبود
تعارض در صنفي تشكيلات مقررات با بلكه مرحلهايميشود ،
معلمان از مستقيم طور به رايگيري امكان همچنين.است
وجود نيز رايگيري در تاثيرگذاري احتمال و گرفتهميشود
.دارد
عضو با 200 را خود كار صنفي تشكل يك است ممكن كه حالي در
اساسنامه و خواستند كساني اگر سپس و كند شروع
شيوهاي در ولي.شوند عضو تشكل در ميتوانند پذيرفتند ، را
اساس بر واقع در معلمان ، شدن عضو نحوه شد ذكر كه
.ميگيرد بخشنامهصورت
معلمان تشكل ايجاد در كه خيري قصد رغم به صورت ، هر به
گرفتن پيش در و كافي اطلاعات عدم ولي دارد ، وجود
تشكل فعاليت روند شدن كند باعث است ممكن نادرست ، رويهاي
.شود تشكل اهداف به دستيابي در تاخير و
اميرشاهي سيدافشين:از گزارش
عمومي پرورش و آموزش سرانه
است عالي آموزش دهم يك
وزارت منابع تامين و بودجه كل مدير:فرهنگي - علمي گروه.
به نسبت عمومي پرورش و آموزش سرانه:پرورشگفت و آموزش
.است دهم يك سالجاري در عالي موسسات و دانشگاهها
اخبار گروه خبرنگار با گفتگو در دوشنبه روز عسگري مرتضي
مختلف كشورهاي در:افزود اسلامي جمهوري خبرگزاري فرهنگي
چهار حدود متوسط طور به عالي آموزش سرانه هزينه دنيا
.ميشود برآورد پرورش و آموزش جاري سرانه برابر
انگليس اطريش 2 ، كشورهاي در بودجهاي نسبت اين وي ، گفته به
تصريح عسگري.است برابر مراكش 4 و كوبا 4/2 ، ژاپن 8/3 8/1 ،
عمومي پرورش و آموزش به عالينسبت آموزش بودجه نسبت:كرد
سال 75 ميزان2/7 ، به سال 71 معادل 8/5 ، سال 69 در ايران
سرانه:افزود وي.بود برابر نيز 6/9 سال 76 و معادل 9/7
دو از بيش آن خصوصي بخش به نسبت دولتي بخش در آموزشعالي
بخش به نسبت پرورش و آموزش حاليكهسرانه در است برابر
منابع تامين و كلبودجه مدير.است آن نصف از كمتر خصوصي ،
دليلمحدوديتهاي به معمولا:شد يادآور پرورش و آموزش وزارت
خصوص به و آموزشي بخش در اعتبارات كاهش بيشترين بودجهاي ،
اميدوار فرهنگيان ولي ميشود اعمال عمومي تربيت تعليمو
فرهنگي ، كارهاي براي كهدولت اهميتي دليل به كه هستند
راه دراين را پرورش و آموزش است ، قائل تربيتي و آموزشي
.دهند ياري
كنكور اول رتبه از تجليل
تهران در سراسري
نرگس خانم از مركز مقيم درگزيهاي:فرهنگي علمي گروه.
است ، آورده دست به را سراسري كنكور اول رتبه كه رمضاني ،
.كردند تجليل
براي و مناسبت همين به كه مراسمي در ما ، خبرنگار گزارش به
شده برگزار تهران در دانشآموز اين علمي مقام از تجليل
.شد وي تقديم يادبود رسم به هدايايي بود ،
معاون ;خانيكي هادي دكتر
آموزش و فرهنگ وزير فرهنگي
فرصت يك امروز عالي ، شرايط
تهديد و خطر نه است
خارج بورسيه دكتراي دانشجويان گردهمايي در عالي آموزش و
خرداد 76 دوم از پس آمده فراهم شرايط به بااشاره كشور از
به امروز شرايط:گفت فرصتها ، از بهرهبرداري بر تاكيد و
و خطر نه است ، فرصت يك شرايط ، اين و است اميدواركننده شدت
شاخصهاي باره در بحث به خود ادامهسخنان در وي ، تهديد
و فرهنگ آموزشيوزير معاون همچنين.پرداخت جامعه فرهنگي
به دانشجو اعزام شيوه:گفت گردهمايي اين در عالي آموزش
.ميگيرد قرار بازنگري مورد ازكشور ، خارج
داخل متخصص نيروي تامين بازنگري ، اين از هدف:افزود وي
.است اعزام شيوه كيفي بهبود و كشور
براي تا شده تلاش گذشته سال يك ظرف:گفت منفرد ميلي جعفر
افزايش مقرريها خارج ، در شاغل دانشجويانايراني حال رفاه
.شود داده صورتتنخواه به ارز ، آن با همزمان و يابد
و ناشنوايان براي سخنگو دستكش
براي هشداردهنده عصاي
نابينايان
به كمك براي جديدي عصاي و دستكش آلماني ، دانشجويان - بن
اين از يكي.ساختهاند كشورشان وناشنوايان نابينايان
ناشنوايان گوناگون حركات كه است ساخته دستكشي دانشجويان
سيستم يك به دستكشها اين.ميكند تبديل گفتار به را
به را لال و كر افراد ويژه علاقههاي كه است مجهز رايانهاي
پخش بلندگو يك از گفتار تقويت ، از پس و ميكند تبديل گفتار
.ميشود
شده ، ساخته ديگري دانشجوي توسط كه نابينايان ويژه عصاي
و الكترونيكي چشم يك به عصاها اين.است نابينايان ويژه
موانع ميكند كمك روشندلان به كه است مجهز حساس گيرندههاي
.دهند تشخيص آن ، به رسيدن از پيش را راهشان سر
مسابقه در نابينايان ويژه عصاي و ناشنوايان ويژه دستكشهاي
.شد گذارده نمايش به آلمان جوان مخترعان سالانه
داوران هيات ويژه جايزه عصا و جشنواره اصلي جايزه دستكشها
.خودكردند آن از را
ضدباكتري ادويه و پياز و سير
است
برخي و ادويهها كردند اعلام آمريكايي پژوهشگران - واشنگتن.
و سبزيها جمله از.دارند آنتيبيوتيكي خواص سبزيها
دارچين و گلپر تند ، فلفل پياز ، سير ، دست اين از ادويههايي
كشور از 63 را سنتي غذاي نوع هزار چهار پژوهشگران.است
شده استفاده گوناگون سبزيهاي و ادويه از آنها در جهانكه
باكتري نوع داد 30 نشان بررسي نتيجهاين.كردند بررسي است ،
نابود داشتنادويه ، دليل به سنتي غذاهاي محيط در موجود
.ميشود
حيوان قاچاقچيان درآمد
كرد اعلام بينالملل پليس اداره ارشد افسران از يكي -لندن
به است ، نابودي به رو آنها نسل كه كمياب حيوانات قاچاق
شده تبديل غيرقانوني تجاري فعاليتهاي بزرگترين از يكي
.است
سالانه حاضر حال در حيوانات قاچاق از حاصل ميزاندرآمد
رقابت مخدر مواد قاچاق با كه است پوند ميليارد چهار
مشتريانشان سفارشات انجام براي حيوانات قاچاقچيان.ميكند
.ميگذارند پا زير را محيطي زيست و اخلاقي مقررات هرگونه
فروش و خريد قاچاقچيان اين توسط كه گرانترينپرندهاي
شمال در تنها كه است نامليرزماكاو طوطيبه نوعي ميشود ،
.يافتميشود برزيل شرق
تنها حاضر حال در و است شده منقرض تقريبا طوطي اين نسل
اين از يك هر قاچاقچيان.دارد وجود پرنده اين از 98عدد
ديگر ازميفروشند پوند هزار قيمت 80 به را طوطيها
انواع از ميتوان حيوانات قاچاقچيان موردعلاقه حيوانات
.برد نام هندي لاكپشتهاي نيممتري ، كمياب ، سوسمارهاي طوطيهاي
فيلهاي چون حيواناتي بدن اعضاي و زنده حيوانات قاچاق
آفريقايي كرگدنهاي و بنگال ببرهاي آفريقايي ، آسياييو
.است داده قرار نابودي معرض در را حيوانات اين نسل
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
ناشران از كتاب خريد اعتبار
مييابد افزايش
:گفت ناشران نمايندگان با ديدار در دوشنبه روز ارشاداسلامي
عمومي شرايط از كه نشر عرصه ركود فعلي مشكلات رفع براي
بودجه اسلامي وارشاد فرهنگ وزارت ميشود ، ناشي كشور اقتصاد
.ميدهد افزايش را ناشران از خريدكتاب اعتبار و
وي اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزارت عمومي روابط گزارش به
عمومي كتابخانههاي كمبود همچون نشر مشكلات از برخي:افزود
در بهكتابخواني مردم رغبت عدم و كتابخانهها اين كتاب و
با كه ديدار دراين مهاجراني.نميشود برطرف مدت كوتاه
اسلامي وارشاد وزيرفرهنگ مقام قائم مسجدجامعي حضوراحمد
به تحقيقاتي پژوهشيو فعاليتهاي نشدن انجام از شد برگزار
انجام با تا خواست آنان از و كرد انتقاد ناشران وسيله
وي.كنند تلاش خود مخاطبان شناخت جهت در بازاريابيعلمي ،
جامعه اجتماعي و جريانهايفرهنگي و كتاب بين ارتباط ايجاد
توليد و كتابخواني به مردم ترغيب عوامل از را
.دانست مردم نيازهاي با كتابهايمتناسب
كتابهاي كه داده نشان تجربه:گفت اسلامي وارشاد وزيرفرهنگ
عمومي اقبال با جامعه ، فرهنگي و فكري جريانهاي با متناسب
.است شده روبرو
مالياتي معافيت از مختلف تفسيرهاي مهاجراني گفته به
مالياتي معافيت از ناشران مناسب استفاده عدم موجب ناشران
مالياتي معافيت درباره صريح روشنو لايحهاي تهيه و است شده
.دارد قرار ارشاداسلامي و فرهنگ وزارت دستوركار در ناشران
مشكلات و مسايل حل:كرد تاكيد اسلامي ارشاد و وزيرفرهنگ
مختلف دستگاههاي جانبه همه همكاري نيازمند كشور نشر صنعت
و دارايي و اقتصاد وزارت وپرورش ، آموزش وزارت همچون
.است سيما و صدا سازمان
و تهران ناشران تعاوني و اتحاديه نمايندگان نشست اين در
و ناشران اسلامي انجمن كودك ، كتاب ناشران فرهنگي انجمن قم ،
مطرح را خود حوزههاي مشكلات و سالمسايل برگزيده ناشران
.كردند
|