معظم رهبر موافقت با
بنياد آموزشي فضاهاي
انقلاب
آموزش به جانبازان و مستضعفان
ميشود واگذار وپرورش
و آموزش وزير پرورشي معاون
اسلامي شوراهاي انتخابات
:پرورش
جنبهحضور كاملترين روستا و شهر
است مردم
;مدرسه در فراگيران تشويق
چگونه؟
يا غيرانتفاعي مدارس ديدگاه
اقتصادي بنگاههاي
نمونه دانشجوي معرفي 46
معظم رهبر موافقت با
بنياد آموزشي فضاهاي
انقلاب
آموزش به جانبازان و مستضعفان
ميشود واگذار وپرورش
در رهبري معظم مقام موافقت اعلام با:علميفرهنگي گروه
آموزشي فضاهاي پرورش ، و آموزش وزير درخواست به پاسخ
يك در جانبازان و مستضعفان بنياد به متعلق
پرورش و آموزش به بلاعوض صورت به و زمانبنديكوتاهمدت
.ميشود واگذار
اينواگذاري پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
كه طاغوت رژيم عمال اراضي و املاك تمامي اسناد شامل
وهماكنون شده مصادره جانبازان و مستضعفان بنياد بهنفع
شده قراردارد ، دانشآموزان پرورشي و آموزشي استفاده مورد
.است
تاكنون كه املاكي و ساختمانها كليه گزارش ، اين براساس
مدرسه انقلاب از قبل يا و بوده پرورشي و آموزشي فضاي
جانبازان و مستضعفان بنياد نفع به انقلاب از بعد و نبوده
مورد پرورشي و آموزشي فضاي بهعنوان و شده مصادره
پروش و آموزش مالكيت به دارد قرار دانشآموزان استفاده
.آمد درخواهد
نفع به انقلاب از بعد كه اراضي كليه عرصه مالكيت همچنين
از آموزشوپرورش و شده مصادره جانبازان و مستضعفان بنياد
كرده مدرسه احداث به اقدام عرصهها اين در انقلاب اوايل
مورد پرورشي و آموزشي فضاي بهعنوان هماكنون استو
واگذاري اين شامل نيز دارد قرار دانشآموزان استفاده
.ميشود
اظهار رهبر مقاممعظم به نامهاي طي آموزشوپرورش وزير
عاليقدر ، رهبر آن وصفناپذير محبت و لطف شك بدون:داشت
اداري پرورشي ، و آموزشي ، مشكلات گرهگشاي اينكه بر علاوه
مستطاب حضرت خاص عنايت بيانگر است ، وزارت اين اقتصادي و
نيز كشور تربيت و تعليم سنگرنشينان و فرهنگ به عالي
.بود خواهد
دعاگوي و سپاسگزار هميشه كشور فرهنگيان مجموعه:افزود وي
.بود خواهند فرزانه عزيز آن
و آموزش وزير پرورشي معاون
اسلامي شوراهاي انتخابات
:پرورش
جنبهحضور كاملترين روستا و شهر
است مردم
پرورش ، و آموزش وزير پرورشي معاون:فرهنگي علمي گروه
جنبه كاملترين را وروستا شهر اسلامي شوراهاي انتخابات
و فرهنگيان و دانست مشاركتي صحنههاي در مردم حضور
.فراخواند انتخابات اين در گسترده شركت به را دانشآموزان
معاونان گردهمايي گشايش مراسم در ديروز عبادي رحيم
باشگاه در كشور استانهاي وپرورش آموزش كل ادارات پرورشي
روستا ، و شهر شوراهاياسلامي انتخابات:گفت فرهنگيان
.است گذشته انتخابات تكميلي حلقه
مشاركت انتخابات ، اين در صالح افراد گزينش با:افزود وي
است لازم و ميكند پيدا نمود شكلگستردهاي به مردم
بهترين به اينانتخابات برگزاري براي دولتي مراكز تمامي
.باشند داشته همكاري شكل
از وزارتخانه اين:كرد تاكيد پرورش و آموزش وزير معاون
برگزاركننده مراكز با همكاري براي نيرويانساني بعد دو
خواهد كامل همكاري برايرايگيري فضا تامين و انتخابات
.داشت
خانوادههاي و دانشآموزان فرهنگيان ، تشويق:گفت وي
كارهاي محوريترين از انتخابات ، گستردهدر شركت به آنان
كه است برگزاريانتخابات ايام در پرورش و آموزش وزارت
پرورشي مسئولان و مربيان همكاري با كار اين
.بود امكانپذيرخواهد
سال اسفندماه هفتم روستا و شهر اسلامي شوراهاي انتخابات
از 200 بيش آن در كه ميشود برگزار كشور سراسر در 77
.شد خواهند برگزيده نفر هزار
هدف با كشور استانهاي پرورشي معاونان روزه سه گردهمايي
و مشاركتپذيري دينباوري ، تربيت ، در وپرورش آموزش نقش
.برگزارميشود دانشآموزان اجتماعي رشد
;مدرسه در فراگيران تشويق
چگونه؟
روشهاي و دانشآموزان تشويق كاربردي هاي شيوه به نگاهي
انگيزه ايجاد
ارتقاء براي مختلفي روشهاي پرورش و آموزش نظام در امروزه
كه ميشود گرفته كار به آموزش امر پيشرفت و علمي سطح
براي مناسب فضاي ايجاد آموزشي ، كمك امكانات كردن فراهم
افراد بهكارگيري يادگيري ، امر در بال فراغ و آسايش
مختلف راههاي تبيين و شناخت و تدريس امر در كارآزموده
نكته.جملهاند آن از يادگيري انگيزه ايجاد و ترغيب براي
و معنوي و مادي امكانات به توجه با بايد را اخير شده ذكر
در كه كرد برنامهريزي گونهاي به آن مثبت و منفي نكات
بيشتر ، مثبت اثرات دارابودن ضمن و بوده اجرا قابل نيز عمل
جهت دو در عمل اينباشد داشته پي در كمتري منفي اثرات
آن دوم جنبه و تشويق آن نخست جنبه كه گيرد شكل ميتواند
جنبه ميكنيم ، مطرح را تنبيه وقتي البته.است تنبيه
نوشته اين در.ميگيرد قرار توجه مورد آن بازدارندگي
از دانشآموزان برانگيزاننده كه تشويق به بيشتر كوتاه
و منطقي طور به اگر كه پرداخت خواهيم است ، روحي لحاظ
در عامل مهمترين ميتواند شود ، برده بهكار غيرافراطي
ميان در درسي افت از جلوگيري و تحصيلي پيشرفت
كلي حركت در كه داشت اذعان بايد البته.باشد دانشآموزان
افراد به مردم و مسئولين احترام و دانش به اهميت جامعه ،
بهترين ميتواند نخبگان و فرهيختگان عنوان به كرده تحصيل
فراگيران و دانش جويندگان در انگيزه ايجاد براي تشويق
كاربردي روشهاي اطراف در ما مبحث چون اما.باشد مدرسهرو
"صرفا است ، آموزشي واحدهاي در بكارگيري براي پيشنهادي
قابل مدارس مسئولان توسط كه داد خواهيم ارائه مثالهايي
.باشد اجرا
تعداد و جنسيت همچون مختلفي عوامل به مدارس در تشويق
اولياء معيشتي وضع مدرسه ، موجود امكانات دانشآموزان ،
كه محلهاي ميان در قبول مورد اجتماعي ارزشهاي فراگيران ،
اجرايي قدرت همچنين و شده ، بنانهاده آن در مدرسه
بودن نتيجهدار و مثبت به آنان اعتقاد و آن گردانندگان
.دارد بستگي شده تعيين تشويقهاي
اثرگذاري امكان كه ديگري عوامل و عوامل اين به توجه با
به توجه با آموزشي واحد هر در بايد دارد ، وجود آنها
برنامهاي اولياء معيشتي وضع و موجود امكانات و شرايط
را مدرسه مسئولين بتواند كه كرد تنظيم آيندهنگر و مدون
وجه بهترين به تحصيلي ، پيشرفت و آن اهداف به رسيدن در
.دارد مادي و معنوي دوجنبه كلي لحاظ از تشويق.دهد ياري
كه شد عمل وارد زيادي راههاي از ميتوان آن معنوي بعد در
در فعال دانشآموزان براي پسند مورد و مقبول شخصيت ايجاد
همچون جنبي ، فعاليتهاي در آنها دادن شركت ديگران ، ميان
به آنان معرفي و تحسين علمي ، گردشهاي و بازديدها اردوها ،
از بيشتر استفاده براي اجازه دادن و موفق افراد عنوان
و اشتياق افزايش جهت مدرسه رفاهي و تفريحي امكانات
منطقي ، حد در و دانشآموزان گونه اين در نفس به اعتماد
براي مختلف گروههاي در حضور براي آنها شدن پذيرفته
مسئوليتها بعضي شدن عهدهدار همچنين اجتماعي ، فعاليتهاي
آينده مسائل با صحيح برخورد در آنان آمادگي باعث كه
.است معنوي روشهاي اين جمله از باشد ، زندگيشان
به جوايز اهداي كه دارد راههايي نيز تشويق مادي بعد
براي امتياز كارتهاي و نشانها اعطاي و مختلف صورتهاي
پوشاك ، همچون دانشآموز علاقه مورد وسايل بعضي دريافت
.است روشها اين جمله از..و التحرير لوازم بازي ، لوازم
برجاي نيز معنوي اثرات درازمدت در مادي ، جوايز البته
به برنامههايي مختلف ، مدارس در راستا اين درميگذارند
و هدفدار و دقيق برنامهاي روي گاهي كه ميآيد در اجرا
روزمره تصميمات اساس بر و برنامه هرگونه بدون نيز گاهي
.ميگيرد صورت
پديده عملي اهداف به بهتر دستيابي براي كه پيشنهادي
از قبل كه است اين داد ارائه ميتوان مدارس در تشويق
واحد هر اجرايي تقويم براساس برنامهاي تحصيلي ، سال شروع
مدرسه و خانوادهها امكانات گرفتن نظر در با آموزشي ،
در شده گرفته نظر در تشويقي موارد بر علاوه تا شود تدوين
ايجاد با درميآيد ، اجرا به مختلف مراحل در معنويكه بعد
اعم دانشآموزان همه مادي ، جنبه بكارگيري با سالم انگيزه
خويش تحصيلي وضعيت ارتقاي براي ضعيف و متوسط ممتاز ، از
.بردارند گام
تدوين آييننامهاي ميتوان پيشنهاد اين بهتر اجراي براي
نمرات كسب در كه پيشرفتي نسبت به دانشآموزي هر كه كرد
در بدون ميدهد ، نشان خود از بيشتر معلومات كسب و بهتر
را امتيازاتي خود ، بودن ضعيف يا متوسط ممتاز ، گرفتن نظر
كليه حالت اين درگردد بهرهمند آن مزاياي از و كند كسب
گرفته ممتاز دانشآموزان از ديگر عبارت به يا فراگيران
در.كرد خواهند تلاش جوايز كسب براي آنها ، ضعيفترين يا
واحد در همگاني جنبشي داشت انتظار ميتوان صورت ، اين
توان و ، استعداد مرتبه براساس هركسي و آيد بوجود آموزشي
.گيرد قرار تشويق مورد خود
مدارس از يكي در گذشته تحصيلي سال در اساس ، برهمين
برگيرنده در كه تنبيه و تشويق آييننامه تحصيلي راهنمايي
و نگارنده پيشنهاد با است ، تبصره و ماده و بند چند
آئيننامه اين.گرديد ارائه بود ، شده تهيه كه پيشنويسي
ديگر معاون و مدرسه مدير توسط نظردهي و بررسي با
اعلام و اعلاميه نصب با.شد تصويب اجرا براي آموزشگاه
كارنامههاي به توجه با دانشآموزان ، به آييننامه مواد
معدلها و نمرات سطح افزايش در فراوان تحولي دوم ، ماهه سه
گذشته ، سالهاي با مقايسه در تحول اين.آمد بهوجود
و بود مدرسه سطح در طرح اين اجراي عميق تاثير نشانگر
طرحهايي اگر كه ميكرد يادآوري را مساله اين بارديگر
و ثمربخش اثرات شود ، طراحي دانشآموزان تشويق براي كلان
.گذاشت خواهد برجاي كشور مدارس در را ويژهاي
انگيزه وجود عدم تحصيلي ، افت مهم عامل گفت بايد البته ،
معضل ، اين رفع براي است لازم و است جامعه سطح در علم كسب
خاصي انگيزشي برنامههاي كشور ، آموزشي كارشناسان توسط
.شود اجرا و طراحي
و تشويق آئيننامه از بندهايي آگاهي ، براي درپايان ،
:ميشود ذكر مذكور ، تنبيه
ماهه سه معدل نمره ازدو بيش بتوانند كه دانشآموزاني &
شده گفته مورد امتياز جز به دهند ، افزايش را خود دوم
خواهند بيشتر امتياز پنج اضافي نمره نيم هر براي ، قبلي
.(ضعيف خيلي دانشآموزان براي).گرفت
بدون قبولي يا و معدل در نمره از 5/1 بيش افزايش به &
نيز امتياز پانزده قبلي ، مورد برامتيازات علاوه تجديد ،
.(تا 17 معدلهاي 14 براي) ميشود داده فوقالعاده
بالاي 19 معدل كه كساني براي معدل در نمره نيم افزايش &
دانشآموزان همچنين.داشت خواهد پي در امتياز ده دارند ،
.كرد خواهند دريافت را خود به مخصوص جوايز ممتاز ،
راهنمايي مدرسه دبير -جعفري علي
يا غيرانتفاعي ديدگاهمدارس
اقتصادي بنگاههاي
اجتماع در پرورش و آموزش محترم وزير مظفر آقاي
به "غيرانتفاعي مدارس بر نظارت مسئولين و كارشناسان"
به كه پرداخت غيرانتفاعي مدارس از دسته آن از انتقاد
هدف و شدهاند تبديل اقتصادي بنگاه به تنها" وي گفته
هم مظفر آقاي "قطعا ".است مردم از پول دريافت آنها ،
نام هم و ميشناسد را "بنگاهها" اينگونه مصاديق
آقاي از.ميدانند را "مدارس" اينگونه "امتياز صاحبان"
كه ميرفت انتظار معروفند ، صداقت و بهصراحت كه مظفر
ذكر را اقتصادي بنگاههاي اين از نمونه چند نام دستكم
بنگاههاي" اين بقاي علت كه ميدادند توضيح و ميكردند
اكنون ، است؟ بوده چه گذشته ، نيم و سال يك در "اقتصادي
اين امتياز صاحبان كه است مطرح معلمان براي پرسش اين
شهريههاي هم كه ،"آموزشي مجتمعهاي" و "مدارس"
اهداف" مظفر ، آقاي گفته به هم و ميگيرند ، افسانهاي
اگر و هستند؟ كساني چه "نميكنند محقق را تربيت و تعليم
نيست ، و نبوده پرورش و آموزش مقامات تائيد مورد آنها كار
آقاي نميكند؟ و نكرده تعطيل را آنها پرورش و آموزش چرا
در كه غيرانتفاعي مدارس به اشارهاي "ظاهرا مظفر ،
آپارتمانهاي در يا و مانند دخمه و قديمي ساختمانهاي
بدون و كوچك حياطهاي و باريك راهپلههاي با مسكوني
توضيح و نكرده شدهاند ، داير قانوني استانداردهاي رعايت
معاونت خبره كارشناسان و محترم مسئولين كه اند نداده
مجوز ،!"مدارس" اين به چگونه نوسازي اداره و مربوطه
"مردمي مشاركتهاي" وقت معاون زرهاني آقاي دادهاند؟ تاسيس
كشور دانشآموزان از درصد حاضر 5/4 حال در":گفت نيز ،
با وي"هستند مشغول تحصيل به غيرانتفاعي مدارس در
برنامه پيشبينيهاي از كمتر اندكي را ، تعداد اين افتخار
كميت به تنها زرهاني آقاي اما.كردند اعلام توسعه دوم
آماري زرهاني آقاي.است كرده غفلت كيفيت از و كرده توجه
با شده ، تاسيس مدارس درصد چند كه ندادند ارائه
دارند؟ مطابقت پرورش و آموزش قانوني و مدون استانداردهاي
در غيرانتفاعي مدارس دانشآموزان از درصد چند و
امكانات ابتداييترين فاقد كه ميخوانند درس ساختمانهايي
آقاي !مدرسه جز هستند شبيه چيز همه به آنها هستند ، ايمني
"كمي" رشد تنها قانونگزار هدف كه ميدانند "قطعا زرهاني
.است نبوده غيرانتفاعي مدارس دانشآموزان
مايه درصورتي ، ،(درصد /4) شده گفته ، ارقام بنابراين
.باشد همراه قبول قابل كيفيت ، " با كه است مسئولين مباهات
مسئولين ، براي دولت بودن "پاسخگو" توجهبه با آيا
مدارس دانشآموزان آمار كه است مقدور پرورش ، و آموزش
ارائه زير بهصورت و "كيفيت" به عنايت با را غيرانتفاعي
:دهند
كه غيرانتفاعي مدارس از دسته آن دانشآموزان آمار:الف
آنها در پرورش و آموزش تربيتي و آموزشي معيارهاي و ضوابط
.نميشود رعايت
از خارج غيرانتفاعي ، مدارس در كه دانشآموزاني آمار:ب
مشغول عمومي فضاهاي و آموزشي مكانهاي نظر از استاندارد ،
.هستند تحصيل
كه "اقتصادي بنگاههاي" در كه دانشآموزاني آمار:ج
.ميخوانند درس شدهاند ، داير مدرسه بهنام
دانشآموزان كل تعداد از آن كسر و فوق عدد سه جمع از پس
حد تاچه پرورش و آموزش كه ميشود معلوم غيرانتفاعي مدارس
آنگاه.است بوده موفق توسعه ، دوم برنامه اهداف تحقق در
به توجه با كه پرداخت مسئله اين به جدي بهطور بايد
مدارس اين براي دولت و جامعه كه معنوي و مادي هزينههاي
وجود از ناشي رواني مخرب اثرات به باتوجه و ميپردازد
حيات به بايد شيوه همين با مدارس اينگونه آيا مدارس اين
از امور ، در مردم مشاركت طريق تنها آيا دهند؟ ادامه خود
است؟ راه همين
عبدالهي شيرزاد
نمونه دانشجوي معرفي 46
معرفي 46 مراسم دانشجو ، روز با همزمان:فرهنگي علمي گروه
سراسر عالي آموزش موسسات و دانشگاهها نمونه دانشجوي
رئيس و جمهوري رئيس خاتمي محمد سيد آقاي حضور با كشور ،
.شد برگزار تهران در فرهنگي انقلاب عالي شوراي
فرهنگي كوتاه اخبار
|
شركت دانشگاهها ورودي آزمون در كرهاي ميليون يك از بيش
ميكنند
جنوبي كره در سال ، هر در روز يك:خارجي رسانههاي واحد
روز و برداشته دعا به دست مردم شده ، كندتر زندگي آهنگ
است؟ تعطيل روز ، اين آياميشود آغاز ديرتر اندكي كاري
ميليون يك از بيش كه است زماني اين !وجه هيچ به
شركت خود زندگي آزمون مهمترين در دانشآموزكرهاي
بودايي ، معبد يك در سي ، .بي.بي تلويزيون گزارش به.ميكنند
برگزاري براي دانشآموزان ، والدين بيشتر كه هفتههاست
در فرزندانشان تا ميكنند دعا آنان.ميكنند مراجعه دعا
آزمون اين نتايج.شوند قبول دبيرستان آخر سال هوش آزمون
دانشگاه به ميتوانند كساني چه كرد خواهد تعيين (كنكور)
ميزان به جنوبي ، كره جامعه در شكست يا موفقيتيابند راه
كرهاي مادر يك.دارد آزمون اين نتيجه به بستگي زيادي
پايان به را دعا روزه دوره 100 تازه من":ميگويد
را كردن دعا روزه پاياني 7 دوره هم اكنونرساندهام
سعي زدن فرياد با هم تعدادي روز اين در".كردهام آغاز
جنوبي كره ملت تمام.كنند تشويق را دانشآموزان ميكنند
حوزههاي به موقع به دانشآموزان تا ميشوند بسيج
يك كاري روز راهبندانها ، از دوري براي و برسند امتحاني
ديرشان كه دانشآموزاني.ميشود آغاز معمول از ديرتر ساعت
خودشان گشت ، خودروهاي يا پليس موتوسيكلت كمك به است ، شده
دانشآموزان از گروهي.ميرسانند آزمون حوزههاي به را
در كردهاند ، خواندن درس خوب صرف را خود وقت كه دبيرستان
از يكي.هستند نگران كه دارند اذعان خبرنگاران با گفتگو
آيا كه است اين از صحبت ما دوستان ميان ":ميگويد آنان
از ما شدن فارغالتحصيل هنگام تا جنوبي كره اجتماع
به اقتصاد آيا و نه؟ يا گشت برخواهد اول حال به دانشگاه
من نه؟ يا داشت خواهيم شغلي ما و گشت برخواهد اول حال
.باشند نگران دارند حق دانشآموزان اين ".هستم نگران خيلي
از پر سئول دانشگاه اعلانات جعبه موقع ، دراين پيش سال
شده محدود خيلي تعداد ، اين امسال اما.بود استخدام آگهي
.است
چيست؟ افسردگي عامل
است بيماري بلكه نيست ، ملالت و دلتنگي احساس فقط افسردگي
درخانواده ، يامرگ طلاق همچون اتفاقاتي واقعي ، باعلل جدي
عنوان به ميتوانند مينمايند ، ايجاد روحي فشارهاي كه
حتي يا و شوند برشمرده افسردگي آورنده وجود به عوامل
برخي.آيد بوجود نامشخصي دليل بنابه افسردگي است ممكن
ميتوانند بيماري اين به مبتلا اشخاص كه فكرميكنند مردم
اينطور امادهند نجات افسردگي از را خود اراده ، كمك به
درسروتونين توازن عدم معتقدندكه پزشكان زيرا.نيست
افسردگي موجب ميتواند نيز (بدن درون شيميايي مادهاي)
مشكل دچار خوابيدن براي "احتمالا شما آن ، درنتيجه كه شود
تمركز داريد ، نامعلومي رنجوري يا غمگيني احساس ميشويد ،
بياشتهايي دچار ميشود ، مشكل برايتان چيزي برروي
ميكنيد انرژي كمبود يا و ضعف احساس بدنتان در ميشويد ،
ارتباط نيزدر علايمي.ميكنيد خشنودي و لذت كمتراحساس و
ادامه هفته چند از بيش اگر كه دارند وجود بيماري اين با
شما بدن در بيماري اين وجود نشاندهنده باشند ، داشته
داروي اغلب پزشكان بيماري ، اين درمان براي.ميباشند
راتجويز (پروزاك) هيدروكلرايد فلوكستين نام به جديدي
آزمايش و مطالعه مورد سال ده مدت دارو ، اين.ميكنند
آمريكايي ميليون هفده از بيش براي تاكنون و گرفته قرار
دارو ، اين مصرف كه آنجايي از امااست شده تجويز نيز
نيست ، سودمند و مناسب افسردگي به مبتلا بيماران تماس براي
.گيرد صورت پزشك تجويز با "حتما آن مصرف ميبايست لذا
نسب هاشمي پيمان:ترجمه آگوست 1998 ريدرزدايجست ، :منبع
|
|