سال 2000 سوي به جوانان
وزارت مطبوعاتي معاون
مزدور و جاسوس:ارشاد
نيست تحمل قابل مطبوعات ناميدن
سال 2000 سوي به جوانان
سال 2000 در جوانان براي جهاني اقدام برنامه
جامعه در تا بدهد فرصتهايي جوانان به بايد دولتي هر *
;شوند برخوردار تحصيل از و باشند داشته كامل مشاركت
به برايشان رضايتمندانهاي و مولد اشتغال كه بهطوري
آورد همراه
:اشاره
در مناسب اقدام و طراحي منظور به جوانان مسايل از آگاهي
برخوردار فراواني حساسيت از آنان به مربوط امور زمينه
.است
و چشمگير بسيار كشور آينده در جوانان نقش كه آنجايي از
-گوناگون ابعاد در -توسعه به دستيابي براي لذا است ، بارز
با همراه عظيمي سرمايهگذاري جامعه قشر اين روي بايستي
.گيرد صورت منسجم و منظم برنامهريزي
دارند ، كشور يك سازندگي در جوانان كه اهميتي بنابر پس
و مسايل زمينه در جهان كشورهاي تمامي در دولتها امروزه
.ميدهند انجام وسيعي سرمايهگذاري جوانان به مربوط امور
زمينه در سازوكارهايهمكاري از تعدادي حاضر درحال
وجود ملل سازمان سيستم در جوانان به مربوط فعاليتهاي
جهاني اجماع سياست يك كه همانطور ديگر بهعبارتي.دارد
شكلدهي ، است ، مهم جهاني سطح در برنامه موفقيت براي
به مربوط كلي سياست حاوي ملي بيانيه يك اعلام و ترويج
مسئوليت تقبل براي ملي -دولتي ارگان يك تعيين و جوانان
سازمان عضو دول از هريك توسط جوانان موضوعات به رسيدگي
.دارد اساسي نقشي موفقيت حصول بهمنظور ملل
اقدام برنامه" تقويمفعاليتهاي مفاد از آگاهي بهمنظور
پيشنويس "آن از فراتر و سال 2000 براي جوانان جهاني
نظرتان از مللمتحد سازمان جوانان جهاني اقدام برنامه
.ميگذرد
و ملي سطوح در "جوانانعمدتا براي جهاني اقدام برنامه
با است ، شده مشخص كه همانطور و خواهدشد انجام بومي
مساعدت منطقهاي و بينالمللي سطوح در مناسب اقدام
پيشنهاد بومي مليو سطح در ذيل اقدام برنامه.خواهدشد
كه اولويتدار زمينه شش برنامهبر اينميشود
تعريف ملل عموميسازمان مجمع شماره 103/45 ضمنقطعنامه
.دارد است ، تمركز شده
;گرسنگي ;اشتغال ;تحصيل:عبارتنداز برنامه اين محورهاي
.موادمخدر از سوءاستفاده و زيست محيط ;بهداشت
بخش هر در مطروحه اولويت به توجه با زمينهها اين اهداف
.است شده دستهبندي
تحصيل *
بهطور جهاني سواد و تحصيل سوي به پيشرفت اگرچه -
شمار ولي است ، يافته گسترش اخير سالهاي در منصفانهاي
توسعه كشورهاي عبارتي ، به.كرد خواهد رشد بيسوادان
در تحصيل ازشاخص سال 2000 از تاقبل زياد بهاحتمال يافته
.ماند عقبخواهند جهاني سطح
دارد ، وجود تحصيل جاري سيستمهاي درخصوص كه نكتهاي دو
:است قرار اين از
مهاجران ، جوان ، زنان براي تحصيلي فرصتهاي قلت:الف
جواناني و روستايي مناطق جوانان و اقليتها پناهندگان ،
.ميبرند رنج معلوليتها از كه
كمك در آن بودن بياستفاده و اشتغال با تحصيل ارتباط:ب
.بزرگسالي به گذار براي جوانان به
انطباق براي تحصيلي سيستمهاي توسعه و تشويق منظور به -
مشاركت جوامع ، آينده نيازهاي و جوانان نيازهاي با بيشتر
پايه سواد تدارك براي غيررسمي امور به رسيدگي و تجربه در
.خواهدبود مفيد
:اهداف
جوانان جمعيت ميان سواد رشد در درصدي دستاوردهاي 85 -1
:شده تعيين تاريخ تا
درخصوص ملي سياست از بخشي بهعنوان بايد ملي دولتهاي
سازمانهاي.بپردازند دانش و سواد ترويج به جوانان
تحصيل ، با مرتبط سازمانهاي و جوانان با مرتبط غيردولتي
بايد بزرگسالان ، سواد و تحصيل بينالمللي شوراي مانند
.كنند سواد ترويج برنامههاي توسعه به اقدام
و پناهنده و مهاجر جوانان ازجمله جوانان ، ويژه گروههاي
و بلاتكليفي شرايط در كه روستايي و شهري مناطق در فقير
در و گيرند قرار توجه مورد بايد ميبرند ، بهسر سرگرداني
نابينا جوانان كردن باسواد مانند آنان ويژه مشكلات زمينه
.شود ورزيده اهتمام جوانان ناتواناييهاي ديگر نيز و
افراد ساختن توانمند براي برنامههايي توسعه به بايد
مهارتهاي ديگر و سواد تعليم براي سالمندان و بازنشسته
.شود توجه جوانان به موردنياز
:جامعه معاصر الگوهاي و فرهنگي ميراث از تقدير -2
ميراث درخصوص جوانان آموزش براي بايد ملي دولتهاي
برنامههاي اجراي و طرحريزي به اقدام جوامعشان فرهنگي
سازمانهاي همكاري از استفاده با بايد آنهاكنند لازم
كار ، اردوگاههاي و مسافرتي برنامههاي و جوانان غيردولتي
داشته فرهنگي تنوع از درستي درك تا كنند كمك بهجوانان
.كنند مشاركت فرهنگي ذخاير و دستاوردها حفظ در و باشند
بايد (يونسكو) متحد ملل فرهنگي و علمي تربيتي ، سازمان
بينالمللي شوراي نظير سازمانهايي با همكاري ضمن
بينالمللي برنامههاي توسعه به تاريخي آثار و موزهها
با ميتوانند مختلف فرهنگهاي با جوانان.بپردازد
فرهنگي عمده آثار بازگشت به برنامهها اين از استفاده
.كنند كمك بينالمللي
:حرفهاي و فني آموزش -3
كه راهنما اصول برقراري به بايد آموزشي موءسسات و دولتها
ملزومات با مرتبط حرفهاي و فني آموزش تداوم كننده تضمين
را سيستمهايي بايد همچنين.كنند اقدام است ، ملي اقتصاد
آمادگي و دانشآموزان تحصيلي دستاوردهاي ارزيابي براي
بين و منطقهاي سازمانهايكنند ايجاد اشتغال براي آنها
غير سازمانهاي با همكاري ضمن بايد بينالمللي دولتي
مدلهاي بهترين برقراري به اقدام جوانان به مربوط دولتي
.كنند حرفهاي آموزش و مهارتها نمونه
:فوقالعاده برنامههاي براي آموزش -4
جوانان كه بزرگي فعاليتهاي مراكز ايجاد به بايد دولتها
در را خود خلاقيتهاي و ابتكارات آزمايش و طراحي امكان
.كنند اقدام باشند ، داشته آنها
:جوانان رهبران و جوان كارگران آموزش ساختارهاي زير -5
آموزش برنامههاي و تسهيلات بودن كافي بايد دولتها -
آنها.كنند ارزيابي را جوانان رهبران و جوان كارگران
اجراي و طراحي براي ارزيابيهايي چنين براساس بايد
دولتي غير سازمانهاي.بردارند گام آموزشي برنامههاي
براي را آموزشي نمونه دورههاي بايد جوانان به مربوط
.دهند انتشار و داده شكل سازمانها اعضاي استفاده
مساله بايد ذيربط سازمانهاي ديگر و متحد ملل سازمان -
و جوان كارگران آموزش براي بينالمللي موءسسه يك تشكيل
خصوص اين در.دهند قرار رسيدگي مورد را جوانان رهبران
اولويت توسعه درحال كشورهاي از شركتكنندگان پذيرش براي
سازمانهاي همكاري از استفاده با همچنين.شوند قايل
-هستند جوانان به آموزشي فرصتهاي كننده عرضه كه -ذيربط
براي گسترده سيستمي با راهنما اصول يكسري بايد
.شود تدوين و تهيه فوق برنامههاي
كمك توسعه حال در كشورهاي جوانان به بايد سازمانها -
يافته توسعه كشورهاي مناسب آموزشي موءسسات در تا كنند
.بيابند خود براي جايگاهي
اشتغال *
جا همه در جوانان ، ميان در پايين سطح مشاغل و بيكاري -
جهاني ركود لحاظ به مشكل اين.است مطرح مشكل يك صورت به
توسعه حال در كشورهاي بر را تاثير بيشترين "غالبا كه
با مناسب شغل يافتن مشكل.است شده بزرگتر "اخيرا -داشته
ناكافي آموزش و بيسوادي جمله از مشكلات ، از ديگري دسته
براساس كه مشكلاتي كشورها از برخي در.است شده همراه
و دقيق ميآيد ، وجود به اشتغال بازار به جوانان هجوم
كار بينالمللي سازمان برآوردهاي با مطابق.است ظريف
جمعيت و جوانان براي مناسب اشتغال تامين منظور به (ILO)
سال بيست ظرف توسعه ، حال در كشورهاي در اقتصادي فعال
.شد خواهد ايجاد جديد شغل ميليون صد يك از بيش آينده ،
پناهنده معلول ، جوانان نيز و زنان دختران ، وضعيت همچنين
.است فوري توجه مستلزم مهاجر و
موجب بالا ، توليدي قدرت با ارتباطات و تكنولوژي پيشرفت -
شكلي به است ، شده توليد در انساني عامل نسبي اهميت كاهش
از اندكي تعداد بهرهگيري با زيادي توليدات و محصولات كه
كه هستند افرادي جمله از جوانان.ميآيد دست به كارگران
از وضع اين زيرا.ميبينند صدمه توسعه اين براثر "شديدا
.يافت خواهد كاهش كاري فرصتهاي كه ميدهد خبر آيندهاي
:اهداف
اشتغالي خود فرصتهاي -1
پول ، صرف براي را بزرگي طرحهاي بايد سازمانها و دولتها
براي اشتغال برنامههاي همچنين و كلان امور از حمايت
بايد كلان امور و تجارت از.كنند ايجاد و تهيه جوانان
طرحهاي با متناسب تكنيكي و مالي حمايت به دستيابي براي
در جوانان با مرتبط همكاري طرحهاي.شود استفاده مزبور
بايد.يابد توسعه بايد خدمات و كالاها بازاريابي و توليد
سيستم.نمود توجه جوانان امور توسعه بانكهاي شكلدهي به
همكاريهايي به كمكها تقويت براي را كميتهاي متحد ملل
ارائهشده همكاريهاي مدلهاي دهنده توسعه است لازم كه
حال در كشورهاي و يافته توسعه كشورهاي در جوانان توسط
ميتواند مدلهايي چنين.است كرده منسوب باشد ، توسعه
تكنيكهاي آموزش و مديريت آموزش براي راهنما اصول شامل
.باشد مديريتي
:جوانان جمعيت از ويژه گروههاي براي اشتغال فرصتهاي -2
ارتقاي براي تخصيصي سرمايههاي محدوده در بايد دولتها
به را آنها از ثابتي درصدهاي جوانان اشتغال سطح
معلول ، جوانان جوان ، زنان از كننده حمايت برنامههاي
اختصاص مهاجران و سربازي خدمت از برگشته تازه جوانان
اجراي و طراحي با "مستقيما جوانان اين زيرا.دهند
.هستند مرتبط مزبور برنامههاي
:جوانان براي داوطلبانه خدمات -3
براي داوطلبانه خدمات برنامههاي تشكيل بايد دولتها
ندارد ، وجود خدمات اينگونه كه مناطقي در را جوانان
تامين ميتوانند برنامههايي چنين.دهند قرار مدنظر
دهنده تشكيل و سربازي خدمت براي جايگزين موارد كننده
موارد اين البتهباشد آموزش برنامه در نياز مورد عنصري
عرضه فرصتهاي.دارد ملي اولويتهاي و سياستها به بستگي
از محافظت كار ، اردوگاههاي برنامههاي متضمن بايد شده
سازمانهاي.باشد منطقهاي بين همكاريهاي و زيست محيط
برنامههاي چنين اجراي و طراحي با "مستقيما بايد جوانان
.باشند مرتبط داوطلبانه خدمات
:تكنولوژيك تحولات توسط شده ايجاد نيازهاي -4
-سوم جهان كشورهاي دولتهاي بويژه -كلي طور به دولتها -
به كه درزمينههايي جوانان براي را اشتغال فرصتهاي بايد
تضمين هستند ، سريع تحول شاهد تكنولوژيك ابتكارات سبب
.كنند
كنند ايجاد اشتغال اطلاعات جمعآوري مركز يك بايد آنها
بوجود اشتغال زمينههاي به آنها از استفاده با جوانان تا
.شوند هدايت نوين تكنولوژي توسط آمده
انتشار و توسعه به معطوف ويژهاي توجه بايد -
آموزشي سيستمهاي در انعطاف كننده تقويت كه ديدگاههايي
براي بويژه كارفرمايان و آموزشي موءسسات بين همكاري و
.شود هستند ، بالا تكنولوژي صنايع در جوانان
از ازآن فراتر و سال 2000 براي جوانان جهاني اقدام
دنبال هم با را جهاني برنامه اين ادامه.گذشت نظرتان
.ميكنيم
گرسنگي *
به كه است بشري دنياي تهديدات جديترين از يكي گرسنگي
افرادي شود ، مي باعث گي-گرسنـ.نيــست كنترل قابل آساني
شركت از -كودكان و جوانان "غالبا -ميبرند رنج آن از كه
محروم مشاركتي چنين براي فرصت وجود با حتي جامعه امور در
عبارتند عوامل اين.است عامل چندين معلول گرسنگي.شوند
زيست آلودگي طبيعي ، منابع از غيرعاقلانه بهرهگيري:از
بين اختلاف بشر ، دست ساخته و طبيعي فجايع محيطي ،
توزيع ، در بيمديريتي معاصر ، و سنتي توليدي سيستمهاي
سرانجام و جمعيت رشد مالي ، منابع ناسالم توزيع
.مسلحانه درگيريهاي
:اهداف
مناطق در زندگي شدن جذابتر و كشاورزي بهبود برنامه -1
:كشاورزي
فرهنگي و آموزشي خدمات روستايي مناطق در بايد حكومتها -
.سازند جذاب جوانان براي را آنها و دهند افزايش را
جوانان اشتغال هدف با بايد تجربي كشاورزي برنامههاي
حفظ براي بايد نيز گسترشي خدمات همچنينشود آغاز
.يابند توسعه بازاريابي و كشاورزي توليدات در پيشرفتها
را خود فرهنگي رويدادهاي بايد ملي و بومي حكومتهاي -
را روستايي و شهري جوانان بين تبادلات و كنند سازماندهي
تنظيم به بايد جوانان به مربوط سازمانهاي.دهند افزايش
و بپردازند روستايي مناطق در جلسات و كنوانسيونها
جمعيتهاي بين همكاري تنظيم براي ويژهاي تلاشهاي
.آورند عمل به روستايي جوانان جمله از روستايي
:درآمد توليد منظور به جوانان به مهارت آموزش -2
جوانان ، به مربوط سازمانهاي با همكاري ضمن بايد حكومتها
ميتوانند كه جواناني براي آموزشي برنامههاي توسعه به
شوند ، بازاريابي و كشاورزي توليد شيوههاي رشد سبب
و روستايي اقتصادي نيازهاي براساس بايد آموزش.بپردازند
توليد توسعه بر مبتني و روستايي مناطق در جوانان نيازهاي
زنان به برنامههايي چنين طريق از بايد.باشد استوار
باز روستايي مناطق به شهرها از كه جواناني ديگر و جوان
و مهاجر و پناهنده معلول ، جوانان به نيز و ميگردند
.شود توجه سربازي خدمت از بازگشته جوانان همچنين
:دارند ويژه نياز كه جواناني به زمين اعطاي -3
و جوانان اختيار در را زمينهايي بايد حكومتها
مالي ، كمكهاي با و دهند قرار جوانان به مربوط سازمانهاي
و خواربار سازمان.كنند حمايت ازآنان آموزشي و تكنيكي
(ILO) كار بينالمللي سازمان و (FAO) متحد ملل كشاورزي
و زمين اعطاي طرحهاي زمينه در ملي وتجارب اطلاعات بايد
اختيار در داده ، انتشار سند صورت به را كشاورزان اسكان
.دهند قرار حكومتها
و توليد زمينه در روستايي و شهري جوانان بين همكاري -4
:غذا توزيع
گروههاي بايد جوانان به مربوط غيردولتي سازمانهاي
را توزيع و توليد تعاونيهاي جمله از مستقيم ، بازارياب
توسط "مستقيما كشاورزي محصولات كه بهطوري ;سازند هماهنگ
وجود از هدف شود ، عرضه مصرفكنندگان به جوان كشاورزان
و غذايي مواد كمبود كاهش بايد مستقيم ، بازارياب گروههاي
به غذا حمل غيرموءثر سيستمهاي از كه باشد ضررهايي كاستن
.ميشود ناشي بازارها
بهداشت *
از ناشي كه بهداشتي فقر از جهان بخشهاي تمامي در جوانان
فقر.ميبرند رنج است ، خودشان اقدامات و اجتماعي شرايط
.است اطلاعات فقر معلول "غالبا بهداشتي
مسري بيماريهاي:از عبارتند بهداشتي فقر از ناشي مشكلات
بدن ، مصونيت كنند تضعيف ويروس به ابتلا جمله از جنسي
و رواني بيماريهاي ژنتيكي ، زودرس ، بيماريهاي حاملگيهاي
;روانگردان مواد و مخدر مواد از سوءاستفاده روحي ،
و تخريبي فعاليتهاي تنباكو ، و الكل از سوءاستفاده
سرانجام و تغذيه سوء ميشود ، حوادث به منجر كه خطرساز
.جوانان براي بهداشتي خدمات فقدان
:اهداف
جنسي بهداشت برنامههاي توسعه -1
يك توسعه به آموزشي ، موءسسات با همراه بايد حكومتها
.كنند اقدام مناسب جنسي بهداشت آموزش براي برنامه
سازمانهاي همكاري با بايد بومي و ملي حكومتهاي
اجراي براي فرصتها توسعه به جوانان به مربوط غيردولتي
از تا بپردازند زمينه اين در آموزشي جامع برنامههاي
روشن آنان براي جنسي ناسالم رويههاي مخاطرات آنها طريق
.شود
تقويت -2
جوانان ، به مربوط سازمانهاي با همكاري ضمن ها حكومت
تا بپردازند جوانان بهداشت ملي انجمنهاي تقويت به بايد
سالمسازي ، و بهداشت حفظ رويههاي سطح طريق ، اين از
.يابد ارتقا
جوانان براي خانواده طراحي برنامههاي تقويت -3
خانواده براي شده طراحي خدماتي برنامههاي بايد حكومتها
ساختن مطلع منظور به و دهند گسترش نيز جوانان براي را
خدمات عرضه و خانواده بهداشت دهي شكل شرايط از جوانان
به سرگرداني و بلاتكليفي شرايط در كه جواناني به مشورتي
.كنند طراحي را برنامههايي ميبرند ، سر
بهداشتي ضعيف اعمال از ناشي بيماري شيوع از جلوگيري -4
جوانان در
بايد جوانان به مربوط سازمانهاي همكاري با حكومتها -
گرايش كاهش منظور به لازم ، سياستهاي اتخاذ احتمال
مصرف تبليغ ممنوعيت نيز و تنباكو استعمال به جوانان
.دهند قرار بررسي مورد را تنباكو
به ازآنها استفاده با كه شود تهيه برنامههايي بايد -
موضوعات آنها نظاير و پزشكي دانشجويان و دانشآموزان
آموزش -جوانان با مرتبط بهداشتي موارد بهويژه -بهداشتي
.شود داده
مخدر مواد كنترل موءسسات براي كار فرصت بايد حكومتها -
براي ملل سازمان كنوانسيونهاي موجود مقررات تحت كه
افزايش شدهاند تشكيل اعتيادآور مخدر مواد توزيع و نظارت
مطابق بايد غيردولتي سازمانهاي و دولتي ارگانهايدهند
اجراي خصوص در موجود ، قراردادهاي و پيمانها با
و غيرقانوني مخدر مواد براي تقاضا كاهش برنامههاي
.باشند داشته لازم همكاري الكل ، و تنباكو
جوانان تغذيه سوء با مبارزه -5
مربوط سازمانهاي و افراد از استفاده با بايد حكومتها
از قبل دوران بهداشت پروژههاي تقويت به جوانان ، به
توزيع بر و بپردازند دبستان از بعد دوران بهداشت و مدرسه
داشته تاكيد خوردن غذا بهداشتي اعمال به مربوط اطلاعات
خدمات و موادغذايي تهيه مدارس ، غذايي برنامههاي.باشند
براي مناسب غذايي رژيمهاي به نياز كه هرزمان بايد مشابه
.باشد دسترس در است ، جوانان
به ابتلا و بدن مصونيت كننده تضعيف ويروس به ابتلا -6
جوانان ميان در ايدز بيماري
برنامههاي بايد جوانان به مربوط سازمانهاي و حكومتها
به.دهند توسعه را جوانان براي تحصيل و اطلاعات ويژه
ابتلا مقابل در را مناسب احتياطات بتوانند آنها كه طوري
مقابله در انسان بدن سيستم مصونيت كننده تضعيف ويروس به
.دهند انجام ايدز ويروس گسترش با
زيست محيط *
موارد از يكي اين و دارد ادامه زيست محيط تخريب جريان
محيط.است جهان سطح در جوانان براي كننده نگران
آن تخريب علل با و شود نگهداري و حفظ بايد طبيعي زيست
.شود مبارزه
نيز زيست محيط به كه طبيعي منابع از مناسب بهرهبرداري
زيستمحيطي بعد از كه اقتصادي رشد نيز و باشد شده توجه
بشر زندگي سطح ارتقاي باعث باشد ، پايدار و حمايت قابل
امر يك به تبديل جهان سراسر در پايدار توسعه.شد خواهد
.است شده جوانان با مرتبط سازمانهاي برنامههاي در كليدي
ه-مجموعـ از محافــظت مســئول جامعه از بخش هر اگرچه
در ويژهاي مسئوليت جوانان ولي است ، جامعه در زيست محيط
در بايد مسئوليت اين از كه دارند زيست محيط سلامت حفظ
.شود استفاده زيستي محيط مناسب سياستهاي اجراي و تنظيم
:اهداف
و تحصيلي برنامههاي به زيستي محيط آموزش پيوند -1
آموزشي
آموزش بر بيشتري تاكيد بايد مدارس درسي برنامههاي -
زمينه در معلمان آگاهي براي.باشد داشته زيست محيط
اختيار در كافي اطلاعات بايد زيست محيط به مربوط موضوعات
سالم زندگي شيوههاي باشند ، قادر نيز آنان تا گذاشت آنان
.دهند آموزش جوانان به را زيستي محيط ابعاد در
جمعآوري منظور به جوانان گروههاي شركت است لازم -
مورد آن با مرتبط واقعي اقدام درك و زيست محيط دادههاي
آنان مناسب توجه و محيطي زيست دانش تا گيرد قرار تشويق
.شود تقويت زمينهها اين به
بين زيست محيط موضوعات خصوص در اطلاعات تبادل ارتقاي -2
:توسعه حال در كشورهاي و يافته توسعه كشورهاي
آموزشي مواد توليد بر بايد متحد ملل زيست محيط برنامه
محيط ريب-تخـ با ارتبــاط در ميتواننــد كه بصري -سمعي
و يافته توسعه كشورهاي و توسعه حال در كشورهاي در زيست
باشد ، موءثر كشورها آن در شده انجام اقدامات نتايج توصيف
بايد جوانان به مربوط سازمانهاي و حكومتها.كند تاكيد
و شهرها با ارتباط ايجاد طريق از را جوانان بين ارتباط
از استفاده در بتوانند تا دهند توسعه مشابه برنامههاي
.جويند مشاركت گوناگون كشورهاي در آمده دست به تجارب
محيط توسعه و نگهداري حفظ ، در جوانان مشاركت تقويت -3
زيست
خصوص در بايد جوانان با مرتبط سازمانهاي و حكومتها
اقدام آن بازيافت و زباله كاهش برنامههاي اجراي و تحقيق
در جوانان با مرتبط سازمانهاي و جوانان مشاركت.كنند
اقدام و دانش براي خوبي آموزش ميتواند برنامههايي چنين
كشورهاي در است ممكن برنامههايي چنين.باشد جوانان آتي
مورد بالقوه درامدزاي فعاليتهاي عنوان به توسعه حال در
فرصتهاي كننده عرضه ميتوانند زيرا گيرند ، قرار توجه
.باشد اشتغال ضعيف بازارهاي در اشتغال مناسب
وزارت مطبوعاتي معاون
مزدور و جاسوس:ارشاد
نيست تحمل قابل ناميدنمطبوعات
مطبوعاتي ، جرم نه و است مطبوعاتي تخلف يك زن روزنامه مطلب
تعطيل را زن روزنامه تواند نمي قانون طبق ارشاد وزارت
كند
مطبوعات ميدانند موظف را خود كه كساني:اجتماعي گروه
.نگهدارند را قلم اهل حرمت كنند ارشاد را
در ارشاد وزارت تبليغاتي و مطبوعاتي معاونت شهيدي شعبان
قلم اهل:افزود مطلب اين اعلام با خبرنگاران جمع
.بپردازند كار به متشنج جو در نميتوانند
قرار رهبري موضع در را خود افراد از برخي:افزود وي
را مطبوعات همه و ميكنند انتقاد مطبوعات از و ميدهند
حجت ما براي ميفرمايند رهبري آنچه ميبرند ، سئوال زير
و جاسوس را روزنامهنگاران و مطبوعات كليه برخي اما است
اين زد مطبوعات سر توي بايد معتقدند و ميدانند مزدور
.نيست تحمل قابل
در كيهان روزنامه در شده چاپ مطالب به اشاره با شهيدي
روزنامه اين مسئول مدير به:گفت نشريات وابستگي مورد
اين در مداركي اگر كه خواستيم وي از تلفني و نوشتيم
مطبوعاتي معاونت عنوان به ما تا كنند منتشر دارند زمينه
و كنيم قانوني پيگيري داشت حقيقت اگر كنيم ، قانوني بررسي
داده جوابي اما شود برخورد نشريه اين با باشد دروغ اگر
.است نشده
تذكر سال 77 ، 235 طول در گفت مطبوعات تخلفات مورد در وي
معاونت است شده داده مطبوعات به شفاهي تذكر و 67 كتبي
زن روزنامه در ديبا فرح پيام چاپ ارشاد وزارت مطبوعاتي
مطلب اين قانون براساس:گفت و دانست مطبوعاتي تخلف يك را
زمينه اين در.مطبوعاتي جرم نه است مطبوعاتي تخلف يك
اين ميكرد احساس اگر و داد را لازم تذكر وزارتارشاد
مطرح نظارت هيات در آنرا داشت نظر در نيست كافي تذكر
صورت انقلاب دادگاه درخواست از بعد نيز كار اين كه كند
براساس كردند اعلام مطبوعات بر نظارت هيات اعضاي و گرفت
و كرد نتيجهگيري زن روزنامه مورد در نميتوان خبر يك
زن روزنامه عملكرد از كامل گزارش تهيه مامور را هياتي
.است كرده
"آزادي" و "لثارات" نشريه دو در شده درج اخبار مورد در وي
مورد نيز نشريه دو اين عملكرد:گفت ديبا فرح مورد در
.شود ارجاع نظارت هيات به تا است بررسي
خواست ما از تعطيلي از بعد روز انقلاب دادگاه:گفت شهيدي
از كرديم اعلام ما كه كنيم اعلام تعطيل را زن روزنامه
وي.ندارد را كار اين اجازه ارشاد وزارت قانوني لحاظ
از خارج ما:گفت و دانست قانون مجري را ارشاد وزارت
عدم مطبوعاتي معاونتنميدهيم انجام را عملي هيچ قانون
را نشريات برخي در مسئول مدير يا امتياز صاحب نام درج
صورت قانوني برخورد نشريات اين با گفت و دانست غيرقانوني
.ميگيرد
جشنواره نخست روز سه:گفت مطبوعات جشنواره مورد در وي
"مطبوعات و قانون" ،"مطبوعات و امام" نامهاي با مطبوعات
به خاصي مراسم و است شده نامگذاري "مطبوعات و آزادي" و
.ميشود برگزار جشنواره حاشيه در روزها اين مناسبت
بازجويي مورد روز دو كه شده ربوده خبرنگار مورد در شهيدي
خواسته خبرنگار اين از:گفت است گرفته قرا ناشناسي افراد
وزارتخانه دو به گزارش اين و بنويسد مكتوب را مطالبش شده
.دهند پاسخ بررسي از بعد تا شده ارسال ذيربط
|