مشكلات رفسنجان در سهروزه همايش يك در
مهندسي دانشآموختگان اشتغال به مربوط
ميشود بررسي
كشاورزي
!انعطاف هرگونه بدون و جدي خشك ،
قلب از تصويربرداري
شد منتشر ايران بيومديكال
شد منتشر دادگاه در كديور محسن دفاعيات
جهان درمان و پزشكي تاريخ در پژوهشي
شد معرفي مقدس دفاع كتابهاي بهترين
آمد بازار به "سلولزي" كولرهاي

رفسنجانمشكلات در سهروزه همايش يك در
مهندسي دانشآموختگان اشتغال به مربوط
ميشود كشاورزيبررسي
اشتغال مسائل بررسي علمي همايش :فرهنگي - علمي گروه
بهمن 78 الي 8 تاريخ 6 از كشاورزي مهندسي دانشآموختگان
.ميشود برگزار رفسنجان شهر در
دانشگاه و كرمان واحد دانشگاهي جهاد توسط همايش اين
و برنامه سازمان استانداري ، همكاري با و رفسنجان وليعصر
كرمان استان كشاورزي سازمان و سازندگي جهاد بودجه ،
و مشكلات شناخت آن ، برگزاري از هدف و شد خواهد برگزار
كشاورزي رشتههاي در دانشآموختگان اشتغال راهكارهاي
.است
!انعطاف هرگونه بدون و جدي خشك ،
آموزشي درسنامههاي بررسي و نقد
دوره دانشآموزان كليه ويژه طراحي درسي كتاب به نگاهي
پيشدانشگاهي
:اشاره
و دانشگاهي دورههاي در بويژه آموزشي درسنامههاي بررسي
همشهري ، روزنامه تاسيس روزهاي نخستين از دبيرستاني ،
و گرفته قرار فرهنگي علمي گروه كار دستور در جدي بهطور
دبيرستاني ، دانشگاهي ، دورههاي در درسي كتاب دهها تاكنون
برنامهريزان موءلفان ، توسط ابتدايي و تحصيلي راهنمايي
و نقد مورد درسي كتابهاي همين مدرسان و كارشناسان درسي ،
پيداشته در نيز مثبتي دستاوردهاي و گرفته قرار بررسي
توسط درسي كتابهاي از بخشهايي اصلاح يا تغيير كه است
آنچه.است بوده دستاوردها اين جمله از مربوطه ، مسئولان
به كه است طراحي درسي كتاب كارشناسي بررسي ميآيد پي در
پيش دوره دانشآموزان كليه براي اختياري ، درس يك عنوان
به.است شده گرفته نظر در مختلف رشتههاي در دانشگاهي
اين موءلفان توسط شده ذكر كاستيهاي اصلاح و توجه اميد
.ميخوانيم هم با را ، حاضر نقد درسي ، كتاب
بر مبتني هنري ، تربيت و تعليم نوين اصول امروز ، دنياي در
.است مباني آموزش از پس انسان هر روح و ذهن آزاد شكلگيري
و ذوق داراي و مينگرد جهان به خاص ديدي با فرد هر زيرا
افراد تمام نميتوان اين ، بنابر.است خود به مختص قريحه
از و قرارداد شده تعيين پيش از و مشخص قالبهاي در را
تربيت و تعليم نوع بهترين.داشت برابر انتظارات آنها
دانشآموز هر قابليتهاي و شخصي توانائيهاي يافتن هنري ،
.او فردي و هنري متمايز و مستقل شخصيت ايجاد در است ،
طرحهاي مبتكر خود ، آموزشي محيط در معلم هر كلي بهطور
لحظههاي بازنويسي و بازسازي شايد ، كه است خاصي و ويژه
توانائيهاي كشف زيرا ;باشد غيرممكن او آموزشي
ميتوان.ميگيرد صورت معنوي خاص لحظات در دانشآموزان ،
كه است كشفالشهود نوعي هنري ، پرورش و تعليم فضاي:گفت
و استاد بين ارتباط نوع مقدس ، فضاي اين به رسيدن براي
معلم يك چينيهاي مقدمه همچنين.دارد اهميت بسيار شاگرد
و تعليم بخشهاي مهمترين از آموزش ، هدف به نيل جهت در
.است تربيت
طراحي كتاب بررسي و نقد
روش بر مبتني دانشگاهي ، پيش طراحي كتاب در تعليم روش
!انعطاف هرگونه بدون و جدي خشك ، يعني است ، آشكار و مستقيم
ما كه است آن امروز ، تربيت و تعليم مسائل مهمترين از
و دانستهها و مطالب بر همواره جديد ، مطالب ياددادن براي
دانشآموزان چون و كنيم تكيه دانشآموزان گذشته تجربيات
هنري صحيح تربيت از تحصيلي راهنمايي دوره در ما ،
دوره در دانشآموزاني با ما واقع در نيستند ، برخوردار
صفر نقطه در هنري آگاهيهاي نظر از كه داريم سروكار نظري
.دارند قرار
مقطع در دانشآموزان رواني وضعيت از آگاهي همچنين
كه است موضوعاتي مهمترين از خود نيز ، پيشدانشگاهي
دارد جا اين ، بنابر.هستند روبهرو آن با مدرسين همواره
دروس بين در واحد اين دادن قرار از هدف جا ، همين در
قرار سوءال مورد انساني و تجربي رياضي ، رشتههاي تئوري
گيرد؟
برنامهاي و كتاب اين تاليف با داشته قصد موءلف آيا *
طراح يك به را نظري دانشآموزان هفته در ساعت حدود 4
كند؟ تبديل حرفهاي
كه شده ، استنباط طراحي فن "صرفا طراحي ، هنر از هدف آيا *
كه را طراحي مهم مباحث و فصول تمام فشرده چنين
دو يا ترم طي 4 در و هنرستانها در گرافيك دانشآموزان
و فني هنرستانهاي در طراحي كتاب چهار) ميگيرند فرا سال
آن ترم ، يك عرض در بايد نظري دوره دانشآموز ،(حرفهاي
بگيرد؟ فرا خود آخر سال در هم
پيكره بر مضاعف رواني فشار كردن وارد هدف ، آيا *
؟(فصل هر آخر تكاليف به توجه با) است دانشآموز
بهتري شكل به نميتوانست واحد ، اين آموزش از هدف آيا *
:"مثلا.شود مطرح
باشد؟ خلاقيت و هنر پرورش نميتوانست آموزش ، هدف آيا -1
بصري ، زيباييهاي با دانشآموز آشناسازي هدف ، آيا -2
شود؟ تلقي نميتوانست
جز به طريقي از خلاقيت نوين روشهاي آموزش هدف ، آيا -3
باشد؟ نميتوانست نظري مطالب حفظ
روحي عوالم و احساسات دنياي به شدن وارد هدف ، آيا -4
آيد؟ شمار به نميتوانست آرامش كسب براي
كتاب كنيم ، ارزيابي چنين را هنر درس آموزش اهداف ما اگر
قابل كاستيهاي و ضعف نكات داراي دانشگاهي پيش طراحي
:است متعددي بررسي
در مفاهيم انتقال كه شد متذكر بايد نكتهاي ، هر از قبل *
ادبي و بياني شيوههاي كمك به نبايد طراحي ، كتاب
عامل مهمترين تصويري بيان بلكه گيرد ، صورت (نوشتاري)
به كمك براي بايد جملات ، و كلمات و است يادگيري و ياددهي
به طراحي كتاب در مسئله اين كه شوند آورده تصويري بيان
.نميخورد چشم
استادان طراحيهاي مطالعه طراحي ، تعليم در مسئله دومين *
اين طي در است لازم كه است خارجي و ايراني طراح برجسته
آشنا طراحي روشهاي و سبكها با دانشآموزان مطالعات
طراحيهاي اين از "اصلا محترم ، موءلفين چرا اينكه و شوند
تصاوير حتي و دارد؟ سوءال جاي نبردهاند ، بهره شاخص
نام نيز و زيرنويس فاقد آوردهاند ، كه هم را محدودي
اولين هنر ، شناخت كه حالي در !است مكان و زمان و هنرمند
اگر و است هنري كار اجراي و انگيزه ايجاد جهت در گام
كار تحليل و تجزيه و شناخت ابزار با را دانشآموزان
بينش و آگاهي رفتن بالا دليل به كنيم ، آشنا هنرمندان
هنري كار اجراي در ميتوانند تقليد ، منظور به نه آنها ،
.ببرند بهره بالاتري موفقيت از
هنري محتواي بدون و خشك تكاليف طرح ، قابل مسئله سومين *
و بوده دانشآموزان براي لازم انگيزههاي فاقد كه است
!دبستاني بچههاي شب مشق همان از است ديگري نمونه
باهاوس هنري مدرسه در اتين يوهان پيش سال قريب 80"
هنري كار انجام به خود نوين و خاص روش با را هنرجويان
كهنه آموزش كه بود معتقد زمان آن در اوميكرد ترغيب
از او هنر آموزش.ريخت دور بايد را وسطايي قرون آكادمي
ذهني پويايي و پنجگانه حواس طريق از طبيعت مطالعه طريق
*"ميگيرد صورت شتابي هيچ بدون
از خود طراحي كتاب در بيستم قرن انتهاي در ما اكنون و
دليل به كه.گرفتهايم بهره وسطايي قرون منسوخ روشهاي
ارائه فهرستوار را كاستيها بقيه نگارش ، امر در محدوديت
:كرد خواهم
موءلفان براي آموزشي برنامهريزان هدف نبودن مشخص -1
.(دانشآموزان توان -دانشآموزان وقت -دانشآموزان رشته)
عدم).است تصور از خارج كتاب ، اين در مطالب فشردگي -2
.(شده پيشبيني زمان با كتاب محتواي حجم تناسب
مبحث مثل) كتاب سرفصلهاي بين وحدت و انسجام عدم -3
.(است مناسبتر صفحه 28 در ششم فصل در تركيببندي
داشتن و طراحي عناصر درباره روشن و ساده تعاريف عدم -4
.نتيجهگيري بدون و بيهوده و طولاني بحثهاي
معايب ديگر از زيرنويس ، بدون و بيربط تصاوير وجود -5
.است كتاب مشخص
تا گرفته صورت الفاظ كمك به بيشتر بصري ، مفاهيم شرح -6
در وزن ريتم ، مبحث:مثل.است نامفهوم بنابراين و تصوير
.صفحه 114
كتاب قسمتهاي بعضي در تصاوير با جملات بودن نامربوط -7
.(و 23 صفحات 118)
:مانند كافي ، شرح و تصاوير بدون موضوعات بعضي شدن مطرح -8
.نقطهاي ، 76 سه پرسپكتيو مطالب
صفحات 36 ، "مثلا) كتاب تصوير چند در طراحي بودن غلط -9
.(و 118 56
بهطور خارجي و ايراني هنرمند طراحيهاي نبودن كار به -10
.مشخص
فراگير كتاب ، اين در دانشآموزان كه اين ديگر نكته -11
.است انتقاد مورد مسئله ، اين و هنرجو نه ميشوند خوانده
هنر به نه پرداخته ، طراحي فن به كتاب اين در كه هرچند
!هنرجو نه باشند ، فراگير "واقعا شايد اين بنابر ;طراحي
موءلفان ميرسد نظر به چنين:گفت بايد سخن ، پايان در
ديگر ، دلايل به يا و تاليف در تعجيل دليل به يا محترم
براي لازم استانداردهاي فاقد كه كردهاند طراحي را كتابي
به كتاب ، اين:اين بنابر.است شده پيشبيني زمان و شرايط
و دبيران براي خوبي راهنماي دارد ، كه ضعفهايي دليل
.نيست دانشآموزان
-78) جاري تحصيلي سال در كه است ذكر به لازم اطلاع ، جهت
تدريس به تهران شهر منطقه سطح 19 در دبير حدود 60 (1377
از كه بودهاند مشغول نظري ، مقطع در هنر اختياري واحد
هنر كارشناسي تحصيلي مدرك داراي تن تنها 15 عده ، اين
كافي توانايي شايد و لازم مدرك فاقد حتي بقيه و بودهاند
خوب و مشكل بدون كتاب يك وجود شرايطي ، چنين در.باشند
خوبي راهنماي و سازد برطرف را مشكلات از بسياري ميتواند
در هنري ، مدرك فاقد افراد براي حتي واحد ، اين تدريس براي
كه آن از قبل دستاندركاران ، است اميد.باشد ما مدارس
خستهكننده و تكراري نمايش همان به تبديل درسي ، واحد اين
را خود جدي و موءثر اقدامات شود ، راهنمايي دوره هنر درس
.بنمايند مبذول درسي واحد اين تربيتي و عالي اهداف جهت در
داود نيرآل صديقه
و طرح كتاب تكاليف با طراحي كتاب تكاليف از يكي مقايسه *
:اتين نقش
از خطي طراحي نمونه طراحي 40 كتاب ص 42 -ميلادي 991998
.(فلزي قلم و بامداد) ساده احجام
به) كنيد تمرين مربع مشخصه با اتين طرح كتاب ص 91 -1921
است تركيببندي مشخصههاي از كه وحدت حس ايجاد منظور
(...روشن -تيره تضاد با توام
قلب از تصويربرداري
متولد قلبي شديد نارسائي با كه نوزاداني درصد حدود 70
خود ، تولد سالگرد اولين رسيدن فرا از قبل ميشوند ،
تاكنون كه داخلي اندامهاي نمايش شيوههاي اما.ميميرند
موجب ميتواند بود ، استفاده قابل بزرگسالان مورد در تنها
كه تحقيقاتي حقيقت ، در.شود زمينه اين در كلي تغييرات
همكاران و عروق و قلب متخصص پيتيك.تي پاول توسط "اخيرا
.سي كه ميدهد نشان گرفته ، صورت استانفورد دانشگاه در او
Contrast) الكتروني پرتو تفاوتهاي مقايسه روش به اسكنتي
به غيرمخرب ، است روشي كه (enhanced electron- beam
در كه بسازد عضو از بعدي سه الگويي ميدهد امكان رايانه
آنژيوگرافي روش اندازه به مادرزادي ، نارسائيهاي تشخيص
ميتوان را حاصل بعدي سه الگوي.است كارآمد متداول
امكان ، اين.كرد پياده را آن تشكيلدهنده عناصر و چرخاند
به اقدام تا ميسازد قادر را كودكان عروق و قلب متخصصان
.كنند گردو يك اندازه به كوچكي قلبهاي روي جراحي
آمريكن 1998 ساينتيفيك :منبع
دانشمند وحدتي شهريار :ترجمه
شد منتشر ايران بيومديكال
آخرين حاوي كه ايران ، بيومديكال مجله شماره چهارمين
مختلف زمينههاي در عملي و علمي ارزنده تحقيقات نتايج
سطح در و انگليسي زبان به است ، زيستي پايه علوم
بيومديكال مجله شماره چهارمين در.شد منتشر بينالمللي
ايران پاستور انستيتو توسط كه (و 4 شماره 3 دوم ، سال)
پيشرفتهاي:ميخورد چشم به زير مقالات ميشود ، منتشر
سرم در پروژسترون تست واكسنها ، اندي و درماني ژن جديد
ا.ان.دي تعمير قابليت پنسيليناز ، آنزيم و الايزا كمك به
....و داون سندرم در
شد منتشر دادگاه در كديور محسن دفاعيات
والمسلمين حجتالاسلام محكوميت و محاكمه حبس ، بازداشت ،
در اخير ماهه چند خبرهاي مهمترين از يكي كديور محسن دكتر
نيز و جامعه فرهيختگان.بود جامعه اجتماعي -سياسي عرصه
و اجتماعي سياسي ، نظريات و آراء علاقهمندان و صاحبان
دفاعيات ني ، نشركردند خاص توجه محاكمه اين به حقوقي
و شكل با كتابي در نامه و پيوست چند همراه به را كديور
.است كرده منتشر مناسب شمايل
جهان درمان و پزشكي تاريخ در پژوهشي
اول ، جلد /اول ، 1377 چاپ /سرمدي انتشارات /سرمدي تقي محمد
.مصور /نسخه هزار 3/صفحه 507
در جهان درمان و پزشكي تاريخ در پژوهشي كتاب اول جلد
تاريخ درباره جامعي اطلاعات و رسيده چاپ به فصل سيزده
آغازگران كتاب ، اين در.است داده ارائه جهان در پزشكي
يونان ، چين ، هلند ، مصر ، چون كشورهايي در درمان و پزشكي
تكامل سير و شده داده شرح تفصيل به..و روم ايران ،
.است گرفته قرار بررسي مورد گوناگون دورههاي در پزشكي
اسلامي ، مختلف دورههاي پزشكان اسلامي ، طب علاوه به
و پزشكي دانش منابع مهمترين پزشكي ، و درسي كتابهاي
نيز...و مختلف اقوام در بهداشت رعايت چگونگي درمان ،
مورد پزشكي تاريخ طول در پزشكي نشيب و پرفراز سرگذشت
معرفي به كتاب ، اين اول جلد.است گرفته قرار بررسي
قرار و دارد اختصاص اسلامي طب و جهان در پزشكي پيشگامان
.منتشرشود نيز آن سوم و دوم جلد بهزودي است
شد معرفي مقدس دفاع كتابهاي بهترين
كتاب بهترين انتخاب دوره چهارمين در :فرهنگي علمي گروه
درمحل جمهوري رئيس حضور با برگزيده كتابهاي مقدس ، دفاع
.شدند معرفي جمهوري رياست نهاد
به و تجليل برگزيده ناشران و نويسندگان از مراسم ، اين در
.شد اهدا لوحتقدير آنان
به را اثر اول ، 10 رتبه عنوان به را اثر داوران 13 هيات
كرد معرفي سوم رتبه عنوان به را اثر رتبهدوم ، 9 عنوان
آثار حفظ بنياد براي را خود كهآثار ديگر نويسنده واز 38
.تقديرشد فرستادهاند مقدس دفاع ارزشهاي و
زير شرح به كردهاند كسب را اول رتبه كه برگزيده كتابهاي
:است
علي:نويسنده - عليهايران عراق تحميلي جنگ سياسي تاريخ
شيميايي سلاحهاي وكاربرد بينالمللي اكبرولايتي ، حقوق
مقاومت سيدقاسمزماني ، حماسه:نويسنده - تحميلي درجنگ
:نويسنده - ياسين اخوي ، حماسه دري بهمن:نويسنده (جلد3)
كهتري ، شهيدحسين يادداشتهاي - نژاد ، سفر انجوي محمد سيد
- شده گم احمديوسفزاده ، مرواريد:نويسنده - قفس در لبخند
حبيب:نويسنده - شهرجنگي ماهوتي ، داستانهاي مهري:نويسنده
:نويسنده - وياس موذني ، نان علي:نويسنده - احمدزاده ، ظهور
محمودزاده ، الله نصرت:نويسنده - همداني ، عقيق آقاغفار علي
.عليرضاقزوه :نويسنده - يوسف همه اين
آمد بازار به "سلولزي" كولرهاي
به تازه فنآوري با آبي كولرهاي از تازهاي نوع "اخيرا
آبي كولرهاي به نسبت فراواني مزاياي كه شده عرضه بازار
جاي خاص صفحهاي پوشال جاي به كولرها اين دردارد سابق
و قارچ رشد از و است ديگر كولرهاي از بهداشتيتر و گرفته
.ميكند جلوگيري باكتري
عمر كولر كف كه است اين جديد كولر مزيتهاي از ديگر يكي
است شده تعبيه ضربهگير چندين كولر اين در.دارد بيشتري
ساختههاي از كولر اين.ميكند كم را كولر صداي كه
شده نصب استراليا و آمريكا در آن نظاير كه است "انرژي"
در ايزو 9001 كيفيت تضمين سيستم استقرار با كولر اين.است
.ميشود توليد كارخانه
|