تصحيح و توضيح
سلام روحانيتروزنامه ويژه دادگاه باحكم
شد تعطيل
!خانگي خشونت
كار در موفقيت سوي به گام سه
اعلامشد مطبوعات قانون نقدوارزيابي سمينار در
يابد كاهش بايد مطبوعات محدوديت
با وردينژاد :اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
و رهبري معظم مقام
تاكيد و نظر
ميماند ايرنا در رئيسجمهوري
مطبوعات دادگاه به آوا نشريه پرونده
شد ارجاع
تصحيح و توضيح
"بگذاريد مسكوت را مطبوعات قانون اصلاح طرح" خبر در
اشتباه به ملايري مهندس نام ديروز صفحه 14 در منتشره
.ميشود تصحيح بدينوسيله كه بود شده چاپ مددي مهندس
سلام روحانيتروزنامه ويژه دادگاه حكم با
شد تعطيل
ميليون به 23 ها خوئيني موسوي المسلمين و الاسلام حجت
مطبوعاتي كار محروميتاز سال و 3 نقدي جزاي ريال
شد محكوم
راي چهارشنبه عصر روحانيت ويژه دادستاني:اجتماعي گروه
.كرد اعلام را سلام مسئولروزنامه مدير مورد در صادره
محمد اتهامي پرونده خصوص در روحانيت ويژه دادستاني راي
بدين روزنامه مسئول ومدير امتياز صاحب خوئينيها موسوي
:است شرح
جرايد از برخي در ناصحيح اخبار درج دنبال به
سلام روزنامه مسئول مدير محكوميت درمورد كثيرالانتشار
موسوي محمد آقايسيد عليه صادره دادنامه مفاد بدينوسيله
بشرح سلام روزنامه مسئول مدير و امتياز صاحب خوئينيها
:ميشود اعلام ذيل
غير به اضرار قصد به اكاذيب نشر خصوص در متهم مجرميت -1
مجازات قانون ماده 698 باستناد و شد تشخيصداده محرز
وضعيت به باعنايت كه تعزيريمحكوم حبس ماه شش به اسلامي
ماده بارعايت انقلاب بعداز و قبل سوابق و عليه محكوم خاص
شده تبديل نقدي جزاي ريال ميليون پنج به مزبور قانون 22
.است
مشابه جرم مرتكب سابق محكوميت تعليق مدت در چون نامبرده
از محروميت سال سه)الصدور سابق تعليقي محكوميت است شده
مجازات قانون ماده 23 وفق(كارمطبوعاتي و مسئولي مدير
.شد منجر وي درمورد اسلامي
دولتي محرمانه خيلي سند انتشار خصوص در متهم مجرميت -2
قانون ماده 2 ذيل و مطبوعات قانون ماده 6 بند6 باستناد
محرز دولتي وسري محرمانه افشاءاسناد و انتشار مجازات
موقوفي صدورقرار بر مبني وي تقاضاي شد ، و داده تشخيص
قابل اطلاعات وزارت توسط شكايت گرفتن پس بدليل تعقيب
تقاضاي به را كيفري تعقيب قانونگذار زيرا قبولنيست
مورد اين در كه است كرده موسسهمربوطهموكول و وزارتخانه
پيگيري وادامه است كرده رسيدگي تقاضاي اطلاعات وزارت
استرداد قابل كه نبوده ارگان آن شكايت به منوط قضائي
ميشود محكوم حبس سال به 3 مذكور مواد باستناد باشد ، لذا
وبعدازپيروزي قبل كه خدماتي و خاصمتهم وضع لحاظ به و
اسلامي مجازات ماده 22قانون بارعايت است داشته انقلاب
مدت 5 به سلام روزنامه تعطيل به را مزبور مجازات
.ميكند سالتبديل
و دولتي سند در تحريف ازطريق جعل خصوص در متهم مجرميت -3
وهتك توهين و عمومي اذهان تشويش منظور اكاذيببه نشر
و شد داده تشخيص محرز شوراياسلامي مجلس نمايندگان حرمت
و مواد 608 ، 696 و برماده 532 ناظر ماده 533 استناد به
ريال ميليون هيجده پرداخت به اسلامي مجازات قانون 46
.است شده محكوم جزاينقدي
و صادر قانوني فرجه در مذكور دادنامه كه است ذكر به لازم
.ميكند طي را خود مراحلقانوني
!خانگي خشونت
و منفي رواني و فيزيكي فشارهاي اعمال منزله به خشونت
مجازات براي رواني يا فيزيكي اعمال انجام از خودداري يا
افراد يا فرد اين كه است نظر مورد افراد يا فرد تنبيه و
منظور اينجا در.باشند نيز خانواده اعضاي ميتوانند
فرزندان يا زن به نسبت "معمولا كه است خانوادگي خشونت
خشونت شامل خانوادگي خشونت پس.ميشود اعمال خانواده
.ميشود زنان به نسبت خشونت همچنين و كودكان به نسبت
و (بدني تنبيه) فيزيكي خشونت شامل كودك به نسبت خشونت
ضربه زدن ، كتك شامل بدني تنبيه.ميباشد رواني خشونت
گرفتن ، گاز بستن ، طناب با كودك ، كردن پرت اشياء ، با زدن
.ميباشد ...و سوزاندن
نداشتن دوست مانند متداول تهديدهاي شامل رواني خشونت
كردن ، خجالتزده دادن ، دشنام نبودن ، موردپسند كودك ،
ارتباط برقراري ممنوعيت جمع ، در كودك استهزاء و تمسخر
و اجتماعي جسماني ، نيازهاي به بيتوجهي ديگران ، با
.ميباشد كودك رواني
-نظارت محور دو روي بر كودك تربيت شده انجام تحقيقات طبق
والدين از هريك و است منطبق نفرت -عشق و خودمختاري
اعمال خود فرزندان با رفتار در را حالات اين از تركيبي
.ميكنند
:شامل باشند داشته ميتوانند محور دو اين كه تركيبهايي
خودمختاري -عشق -1
نظارت -عشق -2
خودمختاري -نفرت -3
خودمختاري -عشق تركيب در.ميباشد نظارت -نفرت -4
اما ميشود ، توجه كودك شخصيت به است ، محبتآميز رفتاري
-عشق تركيب در.ميگذارند آزاد فعاليتهايش در را او
كودك براي را هرچيز است مراقب فوقالعاده مادر نظارت ،
.ميكند محدود را او فعاليتهايش انجام در و دهد انجام
فعاليتهايش انجام در را كودك خودمختاري ، -نفرت تركيب در
نميآورند عمل به او از خاصي مراقبت ميگذارند ، آزاد
رفتاري حتي و خونسردي و بيتفاوتي نوعي والدين اما
با والدين نظارت -نفرت تركيب در.دارند طردكننده
عين در اما ميكنند ، برخورد كودك فعاليتهاي به بيتوجهي
.ميكنند تعيين نيز را او رفتارهاي كليه حال
تربيت را فرزند از خاص نوعي تركيبها اين از هريك
:ميشود اشاره آن به زير در كه ميكنند
لحاظ از مستقل ، فعال ، كودكي خودمختاري -عشق تركيب
براي آماده و قبول قابل پرخاشگري خلاق ، باز ، اجتماعي
.ميكند تربيت اجتماعي نقشهاي قبول
و وابسته مطيع ، و فروتن كودكي نظارت ، -عشق تركيب
و ناچيز خلاقيت ناچيز ، پرخاشگري با دلپذير و محاسبهگر
.ميكند تربيت بخشنده بسيار
در بزهكارانه رفتارهاي با كودكي خودمختاري ، -نفرت تركيب
.ميكند تربيت زياد سركشي با زياد پرخاشگري بالا ، حد
ناهنجاريهاي با كودكي نظارت ، -نفرت تركيب بالاخره و
خود اجتماعي نقشهاي قبول در مشكل داراي رفتار ، در رواني
برابر در ضداجتماع ، رفتاري داراي بالا ، بسيار پرخاشگري
درگيري جستوجوي در آشنايان برابر در و خجالتي غريبهها
.ميكند تربيت
زنان به نسبت خشونت
هر بلكه نيست ، بدني خشونت به محدود زنان به نسبت خشونت
زن بر نظارت براي قدرت اثبات قصد به مرد كه رفتاري نوع
:شامل بدني يا فيزيكي خشونت.است خشونت باشد ، داشته
زدن ، ضربه زدن ، لگد دادن ، هل چون بدرفتاريها انواع
و اشياء به زدن صدمه زدن ، شلاق سوزاندن ، سر ، موي كشيدن
خاصي دلبستگي آنها به زن كه وسايلي بخصوص زندگي ، لوازم
زن مكرر كردنهاي بيدار مثل رساندن آزار و اذيت داشته ،
انواع زن ، تعقيب و جاسوسي مكرر ، تلفنهاي شب ، نيمه در
يا كلامي تهديد نوشتن ، تهديدآميز نامههاي مثل تهديدها
زن ، به وابسته افراد اذيت و آزار به تهديد اسلحه ، با
و خانگي حيوانات كشتن خويشاوندان ، يا كودكان مثل
نشان تجربه.است قرباني كشتن يا كشتن به تظاهر سرانجام
هل مانند ساده نمونههاي از خشونتآميز رفتار است داده
آن دفعات تعداد تدريج به و شده شروع زدن ضربه دادن ،
.ميشود خشنتر و زياد
در تمسخر مثل عاطفي و كلامي بدرفتاري شامل رواني خشونت
كه ناسزاست و دشنام ظاهري ، و جسماني وضعيت تحقير جمع ،
خوردن هم به و نفس به اعتماد رفتن بين از آن نتيجه
خودكشي به تمايل و واهي تصورات پيدايش و رواني تعادل
ممنوعيت مانند خشونتها ديگر انواع تحقيقات.ميشود
خانه ، در زن كردن حبس خويشاوندان ، و دوستان با ملاقات
يعني اقتصادي خشونت (اجتماعي خشونت) تلفن كردن قطع
دائمي كنترل زن ، از مالي سوءاستفادههاي يا خرجي ندادن
را جنسي خشونت و خود درآمد ميزان كردن پنهان و زن مخارج
است رفتارهايي كليه معناي به جنسي خشونت.ميدهد گزارش
سوءرفتارهاي.كند جنسي رابطه برقراري به مجبور را زن كه
صورت خانواده در كرات به كه است پديدههايي از يكي جنسي
.است زياد بسيار قرباني ، آينده بر آن تاثير و ميگيرد
(1376-اعزازي شهلا -و 208 صص 209 تلخيص)
در خانوادگي خشونت و كودكآزاري پديده به اجمالي نگاهي
.ميدهد نشان را مسائل اين عمق ايران
درج اخبار بر مبتني زمينه اين در شده جمعآوري دادههاي
افتاده اتفاق كه مواردي همه نه و) روزنامهها در شده
.ميباشد سالهاي 7775 فاصله در (است
اعمال دختران مورد در آزار و خشونت بيشترين جدول طبق
بوده ساله گروه 95 سني ، گروه آسيبپذيرترين و است شده
مورد در را ديگري جدول موضوع بيشتر پيگيري براي.است
آن رابطه و كرده مشخص آزارگر افراد منشا آزارگران جنسيت
.ميدهد نشان خانوادگي ، خشونت و خانوادگي اختلافات با را
مرد طرف از خشونت اعمال و آزارگري بيشترين جدول بنابر
اعمال دختران به نسبت (...يا و شوهر مادر ، شوهر پدر ، )
موضوع كودكان آزار و خشونت اعمال انگيزه و علل.است شده
.است ديگر
كودكآزاري و خشونت اعمال علل و موارد مشاهده با
و طلاق فرزندان مورد در درصد بيشترين و فراواني بيشترين
طلاق حاصل فرزندان كه معني بدين.است خانوادگي اختلافات
و بوده بيشتري آزار و اذيت معرض در خانوادگي اختلاف و
انجام بيشتر آنان مورد در خشونت اعمال و سوءرفتار
بيشتري آسيب معرض در فرزندان اين ديگر عبارت به.ميشود
نميبرند ، بسر شرايط اين در كه فرزنداني به نسبت
.ميباشند
جدول در نيز را آزارگر موقعيت خود ، پيگيري تكميل براي
:كرديم ملحوظ
آزارگري و خشونت اعمال درصد ميزان 70 جدول به توجه با
خانواده در كودك پس ميگيرد انجام خانه محيط داخل در
.دارد قرار اذيت و آزار و خشونت اعمال معرض در بيشتر
كودكان كه مييابيم در شده ذكر ارقام و آمار به توجه با
و گرفته قرار خشونت و آزار معرض در لحظه هر است ممكن ما
.نمايند خشونت اعمال به اقدام ناخواسته يا خواسته والدين
خود والدين از هريك كه ميشود بيشتر موقعي مسئله اين
فيزيكي آزارهاي حتي يا و رواني روحي ، فشارهاي معرض در
موارد از يكي جدايي و خانوادگي اختلاف همانا كه باشند
و غيرارادي عكسالعملهاي و فشار در را والدين كه بوده
با والدين است لازم.ميدهد قرار عصبي تند واكنشهاي
را فرزندان تربيت خطير وظيفه كافي دانش و آگاهي
در را خود امكان حد سر تا حال عين در و گردند عهدهدار
تا ندهند قرار جسماني و رواني آسيبهاي و فشارها معرض
.باشند خود فرزندان براي شايسته مربياني بتوانند
اخضري فروغ
كار در موفقيت سوي به گام سه
جهت موقت ، طور به افراد از بسياري كه است فصلي تابستان
..و خاص حرفهاي آموختن خانواده ، درآمد به كمك كارآموزي ،
اين جمله از هم شما است ممكن.ميشوند مشغول كاري به.
به ميكنيد كار آنها با كه افرادي "مطمئنا.باشيد افراد
خلاق و ، ساعي اعتماد قابل كه دارند نياز كساني كار
.باشند
مورد سه رعايت با هستيد ، كار در موفقيت خواهان اگر
:برسيد موفقيت به ميتوانيد
كاركنان از بسياري.شويد حاضر خود زودسركار هميشه -1
سركار زودتر دقيقه چند "دقيقا يا و ميروند سركار دير
اول كه دارد را مزيت اين رفتن سركار زود.ميشوند حاضر
دوم.داريد علاقه كارتان به ميفهمانيد كارفرما به
آن كارهاي ذهني برنامهريزي براي كافي زمان هميشه
به دير شما كه رسيد خواهد هم زماني البتهداريد روزتان
حاضر سركار نتوانيد دلايلي به بنا يا و رسيده كار محل
مسئله و بزنيد تلفن خود رئيس يا مسئول به "حتما.شويد
مقررات به كه ميكنيد بيان كار اين با.دهيد اطلاع را
شما اگر چه است ، مهم برايتان كارتان و گذاشته احترام
آن اثرات كه دهيد انجام هم برجستهاي و خارقالعاده كار
كسي ندهيد ، هم توضيحي آن به راجع و نشود مشخص "سريعا
.شد نخواهد شما كار متوجه
نكنيد صحبت اطرافيان با زياد هستيد كار حال در وقتي -2
.نكنيد تبديل دوستانه مهماني يك به را كارتان محيط و
افكار كارشان انجام براي كه دارند نياز افراد از بسياري
كار نميتوانند اينصورت غير در كنند ، متمركز را خود
نميشوند مسئله اين اهميت متوجه افراد از بسياريكنند
مانع ميتواند بيموقع و دوستانه كوتاه ، صحبت يك حتي كه
مناسب و كوتاه زمان يك انتخاب با.شود كار انجام از
ديگران و خود وقت اتلاف از ميتوانيد استراحت براي
.دهيد افزايش را خود كار سرعت و كرده جلوگيري
كه هستند كساني مطلوب افراد رئيس يا كارفرما نظر از -3
.كنند پيدا كار انجام براي بهتري راههاي ميكنند سعي
راهنمايي خود مافوق از اينكه از كاركنان از بسياري
صفت با سايرين كه دارند هراس آنها.گريزانند بخواهند ،
و توجه دارد سعي كه كسي يعني "چين دورقاب بادمجان"
داشته بخاطر.كنند ياد آنان از كند جلب را رئيس رضايت
.بخواهيد راهنمايي كسي هر از ميتوانيد شما كه باشيد
يك عنوان به و ندارند اجرايي مسئوليت كه افرادي "معمولا
به شما پرسش به ميتوانند بهتر ميكنند ، كار عادي فرد
كارفرمايان باشيد بخاطرداشته.دهند پاسخ مبتدي يك عنوان
هستند ، فعال و اعتماد قابل كه كاركناني داشتن از روسا يا
وقت تمام شاغل فرد كه نميكند فرق و ميبالند خود به
و اعتماد قابل كه آنهايي ، هميشه كند كار وقت پاره يا
.ميكنند ترقي هستند فعال
پيروزبخت معصومه
شد اعلام مطبوعات قانون نقدوارزيابي سمينار در
يابد كاهش بايد مطبوعات محدوديت
نقد روزه دو سمينار برپايي روز دومين در:اجتماعي گروه
مورد در آزاد بحث آن قانونمطبوعاتواصلاحيه وارزيابي
دانشگاه واساتيد كارشناسان حضور با "مطبوعات حقوق"
.برگزارشد
پانل ، رئيس عنوان به معتمدنژاد كاظم دكتر آزاد بحث اين در
.داشتند حضور شعاعي خانم و قاسمشعباني دكتر
دگرگوني برضرورت معتمدنژاد كاظم دكتر جلسه درابتداي
كمتر فعلي قانون:گفت و كرد تاكيد مطبوعات ساختارقانون
چون مواردي و است پرداخته مطبوعاتي مقررات قوانينو به
و مصنفين و مولفين حقوق روزنامهنگاران ، حرفهاي استقلال
قانونمطبوعات در مطبوعات زمينه در بينالمللي همكاريهاي
.است نشده آورده آن به مربوط واصلاحيه
در ارتباطات علوم كارشناس شعاعي خانم جلسه اين در همچنين
در:گفت آن به مربوط اصلاحيه و قانونمطبوعات زمينه
مربوط قانون اعظم آن ، قسمت به مربوط اصلاحيه و فعلي قانون
رعايت تا است مطبوعات محدوديتهاي و شرايط به
.مطبوعات اندركاران دست شغلي حقوقوامنيت
به مطبوعاتبيشتر قانون اصلاحيه طرح:كرد تاكيد وي
.ميكند كمك مطبوعات در سانسور و خودسانسوري
برحمايت مبني مطبوعات قانون در مادهاي وجود عدم شعاعي
و دانست مطبوعات قانون اصلي ضعف را روزنامهنگاران از
مبناي نگرفته نشر خبرياجازه مطلبيا كه تازماني:گفت
اجازه كه نشريه مديرمسئوليك بنابراين ندارد حقوقي
برابر در تخلف صورت در ميدهد را مطالب انتشار
.است قانونمسئول
مورد در شركتكنندگان از يكي سئوال به پاسخ در وي
سوءپيشينه داراي كه كساني فعاليتمطبوعاتي از جلوگيري
و است بيشتر نيازمندشفافيت تبصره اين:گفت هستند سياسي
سياسي جرم يك مرتكب نوجواني در مثلا كه كسي نبايد
دانشگاهي ، دوره گذراندن وجود با اكنون هم و كوچكشده
.كرد محروم است شهروند هر كهحق شغل يك داشتن از اورا
كشور ملي بهامنيت كه شود مواردي شامل بايد فقط بند اين
.ميزند صدمه
حدود و قيود از برخي به جلسه اين در نيز شعباني دكتر
آنچه:گفت و كرد اشاره مطبوعات قانون دراصلاحيه شده مشخص
اين واقع در است آمده ايناصلاحيه اصلي قيود عنوان به
مطبوعاتي مرزرسالت و حد از مطبوعات دستاندركاران كه است
بر مبني را خود مطبوعاتي ورسالت نروند فراتر
درنظر انساني و الهي ارزشهاي سمت به هدايتمخاطبين
.بگيرند
فرهنگ كميسيون رئيس تقوي والمسلمين حجتالاسلام
علوم صاحبنظران و اساتيد جلسهاز دراين وارشاداسلامي
تعريفجرم چون مواردي زمينه در كه خواست ارتباطات
حدود نظارت ، هيات و منصفه هيات تركيب مطبوعاتي ،
جرايم به رسيدگي مرجع برمطبوعات ، هياتنظارت واختيارات
مطلب مقابل در چهكسي كه امر اين تعيين و مطبوعاتي
است مسئول قانون برابر در مطبوعات در منتشرشده
اعلام شفاف صورت به را خود نظرات و بحث دراينگردهمايي
.كنند
رئيس از مجددا جلسه اين پايان در معتمدنژاد كاظم دكتر
قانون طرحاصلاحيه كه خواست اسلامي فرهنگوارشاد كميسيون
و است بيشتر نيازمندزمان نظرات تبيين براي مطبوعات
تا شود داده ارتباطات علوم اساتيد به فرصتي بهتراست
اختيار در و تهيه تر جامع شكل به را قانون متنطرح
.دهند قرار كميسيون
راد ، محسنيان دكتر حضور با آزاد بحث برنامه از دوم بخش
تحت اسماعيلي دكتر مسئوليت به و مقدم عبدي ، بيژن عباس
.شد برگزار "مطبوعات بر مطبوعاتي ، نظارت فعاليت" عنوان
رسالت و وظيفه ترين اصلي: گفت بخش اين در عبدي عباس
.است نظارت ، مطبوعات
وزارت مطبوعاتي معاون شهيدي دكتر كه بود قرار بخش اين در
جاي به و نيافت حضور كه نمايد شركت اسلامي وارشاد فرهنگ
.كرد شركت داخلي مديركلمطبوعات جعفري مهرنوش وي
به مطبوعات به مطبوعات قانون اصلاحيه طرح در:گفت عبدي
.شود ادب بايد لحظه هر كه شده نگاه بچهچموش يك مثابه
زمان در طرح اين چرا كه خود پرسش اين به پاسخ در وي
موقع آن چون است مشخص:گفت ،!نشد سابقمطرح ارشاد وزارت
اجرا ، عدم طريق بتواننداز كه وقتي تا و نميشد اجرا
.ميكنند انتخاب را راه همان بزنند ، دور را قانون
بشود ، هم تصويب طرح اين اگر اينكه بر تاكيد با عبدي
از مستقل قانون فلسفه و نيست آنحاكم بر قانون فلسفه
نيست ، ما كام دنيابه كه امروز:كرد اضافه است ، موقعيت
گروه يك منافع بلكه نيست قانون اينكه بنويسيم ، قانون
.ميكند تامين را خاص وجناح
نظارت هيات خرداد ، دوم از قبل اينكه به اشاره با وي
بود ، آنان نظر مطلوب تركيب و آناننداشت براي مشكلي
"يك چهاربه" راياز تعداد و شده عوض تركيب حالا:افزود
تركيبرا اين دارند نظر در و است رسيده "دو به سه" به
كار اين بايد چگونه ما كه است اين آنان فلسفه و كنند عوض
كساني چه را قانون اين كه نميگويند و انجامدهيم را
.باشد بايد چگونه تركيب ميگوينداين بلكه اجراكنند بايد
و دانست راستا همين در نيز را منصفه هيات تركيب تغيير وي
طغيان بردن بين از براي اصلاحيه طرح اين:كرد تاكيد
.ميكند دنبال را گروهخاصي گردانيدن حاكم و است مطبوعات
نظر از را نظارت اگر:گفت راد محسنيان دكتر درادامه ،
بزرگ و پايين به بالا از مفهوم كنيم ، لغويبررسي معناي
.دارد را كوچك به
قرار چهارم قوه عنوان به ميتوانند كه مطبوعات:افزود وي
ديگر قوه سه با ناهموزن را قوه اين بحثها در بگيرند ، چرا
ديد از حكومتي جرم تعيين براي چراسميناري ميكنيم ، نگاه
.نميشود تشكيل مطبوعات
رد را مطبوعات قانون در معنا اين به نظارت راد محسنيان
سياسي علوم پنجره از فقط كه است اين دليل شايد:گفت و كرد
علوم پنجره از هيچكس استو شده نگاه آن به حقوق و
.است نكرده نگاه آن به ارتباطات
ديدگاه از مطبوعات به ما كه كرد تصريح دانشگاه استاد اين
اين مطبوعات از انتظار و ميكنيم نگاه "تزريقي" تئوري
.كنند هدايت راست بهراه را مردم فقط كه است
و شود داده فرصت كه صورتي در:كرد تاكيد راد محسنيان
نظرات جانبه همه بررسي با نيز علومارتباطات كارشناسان
ارائه مطبوعات براي وكاملي جامع قانون كنند ، بيان را خود
.شد خواهد
را نظارت اصل فتن وپذير پيگرفت ، را بحث "مقدم بيژن" سپس
جنبه يك و مثبت جنبه يك طرحاصلاحي در:گفت دانستو قطعي
از امتياز امكانلغو سلب جنبهمثبت ، ميشود ، ديده منفي
جنبه و است دادن قرار دادگاه اختيار در و نظارت هيات
توبيخ در نظارت هيات اختيارات كردن گسترده منفيآن
.است نشريات
تا نظارت هيات سوي روزنامههااز توقيف زمان كشيدن طول وي
خبرنگاران مديرمسئول ، جمله از همه براي دادگاهرا تشكيل
.شد مشكل اين رفع خواستار دانستو مضر رسانهها كاركنان و
ويك نيست خدشهبردار نظارت اصل:گفت نيز اسماعيلي دكتر
به منجر هميشه نظارت بدون حق و قدرت و ميباشد امرعقلايي
.است فساد
كه باشيم قائل ميتوانيم چطور ما كه كرد تاكيد وي
نظارت مطبوعات بر اما كنند نظارت برحكومت بايد مطبوعات
.است تامل جاي اين نباشد ،
دانستن چموش بر دال نظارت براينكه اشاره با اسماعيلي
صحبت ماهرچه:افزود نيست ، نظارتميشود برآن آنچه
اما است ، مطبوعات حكومتو بين تعامل فقط انگار ميكنيم
ورودبه و دارند سروكار نيز مردم خصوصي حقوق با مطبوعات
.است نظارت مستلزم مردم خصوصي زندگي
پيش نظارت نه ازانتشار پس نظارت" را ازنظارت منظورش وي
.دانست "ازآن
اسماعيلي دكتر سخنان به پاسخ در راد محسنيان دكتر آنگاه
مخالف" من است ، "دانش حوزه" در وي با من اختلاف گفتكه
را ارزيابي اما هستم پايين به بالا ديداز اين با نظارت
از مناسب واژه يك كه پيشنهاددارم طرفي از و ميكنم تاكيد
".شود برگزيده نظارت بجاي ارتباطات حوزه
غربي افراطي شيوه به كه نيست اين قصدم:افزود وي
سال حدود 90 در كه ميگويم گذاشت ، آزاد را رسانهها
.است نبوده مناسب نظارت گذشته
نظارت قانون ، در كه همانگونه:گفت جعفري مهرنوش ادامه در
بايد نيز مقاماجرا در است بيان آزادي و مطبوعات بر فرع
بسيار نظارت بحث نبايد:كرد تاكيد وي.باشد همينگونه
.گيرد قرار بحثمطبوعات ذيل در بلكه باشد پررنگتر
تشكيل به نكردن اعتنا قانون اين در مهم خلاء:گفت جعفري
.بگيرد عهده بر را نظارت بحث بتواند كه صنفياست نهادهاي
پيش تهيه در ارشاداسلامي وزارت براينكه تاكيد با وي
:گفت نداشتهاست ، نقش مطبوعات اصلاحيهقانون طرح نويس
كميسيون در آن واصلاحيه قانون اين طرح از پيش روز چند
جلساتاين در شركت با و شديم مطلع مجلس ، اسلامي ارشاد
.كرديم اعلام را وزارت اين نظرات كميسيون
با وردينژاد :اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
و رهبري معظم تاكيدمقام و نظر
ميماند ايرنا در رئيسجمهوري
:كرد اعلام اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير:اجتماعي گروه
رهبرمعظم تاكيد و نظر به توجه با "وردينژاد فريدون"
همچنان كه است فته رئيسجمهوري ، پذير و اسلامي انقلاب
ايفاي و بماند اسلامي جمهوري خبرگزاري مديرعامل بهعنوان
.كند مسئوليت
نژاد ، وردي كه گرفتهبود قوت شايعه اخيراين هفتههاي طي
سفير عنوان به و ميسپارد ديگري فرد به خودرا مسووليت
.شد مسكوخواهد راهي روسيه ، در ايران
اين به پاسخ در چهارشنبه روز "مهاجراني عطاءالله"دكتر
،"است داشته صحت ميزان چه تا شايعات اين" ايرناكه پرسش
توسط نژاد ، وردي بهآقاي مسكو سفارت پيشنهاد:گفت
موافقترئيس شرط به نيز وي و مطرح امورخارجه وزيرمحترم
.بود پذيرفته را آن جمهوري ، محترم
تصميمگيري ذيربط مراكز در موضوع اين:اظهارداشت وي
اسلامي انقلاب رهبرمعظم تاكيد و نظر به باتوجه و شد مطرح
سازمان در وردينژاد برادامهفعاليت جمهوري رئيس و
همچناناين كه پذيرفت نيز وي اسلامي ، جمهوري خبرگزاري
.باشد عهدهدار را مسئوليت
نيز ، امورخارجه وزارت:افزود اسلامي وارشاد فرهنگ وزير
خواهد نظر در مسكو ، در ايران سفارت رابراي ديگري فرد
.گرفت
انقلاب معظم نظروتاكيدرهبر:كرد تصريح مهاجراني دكتر
نظام اصلي اركان كه است آن نشانگر جمهوري رئيس و اسلامي
.ميكنند حمايت كامل بهطور وردينژاد ، آقاي و ايرنا از
و دشوارترين از را اسلامي جمهوري خبرگزاري كار وي
:واظهارداشت كرد توصيف اطلاعرساني درعرصه كارها حساسترين
و دشوار رسانيهمواره اطلاع مهم مجموعه اين كار
.هست و بوده حساسيتبرانگيز
وردينژاد عملكرد:كرد تصريح اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
تاييد مورد اسلامي ، جمهوري خبرگزاري در مدتمسئوليتش در
.است بوده موفق مديري وي ما بهنظر و است دولت و نظام
و پردازش گردآوري ، كار:كرد خاطرنشان مهاجراني دكتر
دست بايد و است پيچيده و اخبار ، طاقتفرسا انتشار
حرفهاي ، كار لازمبراي شغلي امنيت از خبري اندركاران
.باشند برخوردار
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت:كرد تصريح مهاجراني دكتر
.دارد راسخ عزم مطبوعاتي ، و سياسي باز ازفضاي حمايت در
درباره پرسشي به پاسخ در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
تلاش ما:گفت مطبوعات ، قضايي پروندههاي با رفتار
فعاليت فضايمناسب و منطقي گوي و گفت بستر ميكنيم
مقام رهنمودهاي مسير دراين و سازيم فراهم را مطبوعاتي
خواهد ما حركت جمهوري ، شاخص رئيس ديدگاههاي و معظمرهبري
.بود
به فشار كانونهاي برابر در ما مداراي:داشت اظهار وي
فشارها برابر در آمدن كوتاه و ازارزشها عقبنشيني معناي
حقوق از توان تمام اسلاميبا ارشاد و فرهنگ وزارت و نيست
ظرافتدر و تدبير با و ميكند حمايت قلم اهل و مطبوعات
.كرد خواهد مقاومت فشارناروا ، هرگونه برابر
مطبوعات دادگاه به آوا نشريه پرونده
شد ارجاع
چهارشنبه روز داخلي مطبوعات كل اداره:اجتماعي گروه
خود جلسه آخرين در برمطبوعات نظارت هيات كرد ، اعلام
.كرد مطبوعاتارجاع دادگاه به را آوا نشريه پرونده
محتويات تهران دادگستري به آوا نشريه پرونده ارجاع علت
.است شده نشريهذكر اين
.دارد عهده بر ايزدي مصطفي را آوا نشريه مسئولي مدير
|