!راه؟ آزار يا آزادراه
توليد در اشكال تاوان بايد خريداران آيا
!بدهند؟ را
دارد؟ انتظاري چه سرخورده من از جامعه
!مظلوم منبر و مظلوم مشهد بيچاره
پرورش و آموزش در تمركززدايي
عالي آموزش موءسسه زمينه در ملاحظاتي
اول
نوع دانشگاهي جهاد
!راه؟ آزار يا راه آزاد
رئيسجمهور دو توسط و مرحله دو در ساوه- تهران آزادراه
"طبعا و گرفت قرار بهرهبرداري مورد و افتتاح والامقام
ميكنند افتتاح را آن جمهور رئيس دو كه آزادراهي چنين
.باشد فوقالعاده خيلي بايد
غرب مسافرت از هنگام شب علتي به وقتي قبل چندي لاجرم
به) تابلو شدن پديدار با ميكردم مراجعت تهران به كشور
عبور يادشده بزرگراه از ديدم صلاح (آمديد خوش ساوه شهر
تابلو يك بالاخره مكرر چرخيدنهاي و پرسيدن از پس كنم ،
پس كه كرد هدايت راه آزاد طرف به را ما نيمه و نصفه كوچك
به و ناگهان كشي خط و چراغ بدون راه كيلومتر چند عبور از
يك با كه شد پديدار لبهداري و خالي جاده ما جلوي يكباره
از پس رفتيم ، اتوبان به منتهي فرعي طرف به آرتيستي چرخش
است كشي خط فاقد راه اين كه شد مشاهده راه آزاد به ورود
الي 300 هر 200 جاده وسط بتونهاي كنار و سبقت خط در و
نتواند رانندهاي اگر و كردهاند جمع خاشاك از تلي متر
خاك تپههاي اين به "حتما كند كنترل را خود اتوموبيل
.كرد خواهد برخورد
خواندن طريق از نه و) گمان و حدس روي از هرجهت به
كرديم مشاهده يكباره به كه بوديم راه اواخر در (تابلوها
و چراغي هيچگونه بدون فيزيكي موانع و شد تمام اتوبان
اين كه است ، كرده مسدود را اتوبان عرض دهندهاي هشدار
خواب از را همسفرانم لاستيكها صداي و شديد ترمز دفعه
"مجددا ناخواسته درجه گردش 45 از پس هم دفعه اين و پراند
طرف به نيفتاده راه هنوز عوارضيهاي كنار فرعي راه از
...و كرديم طريق طي تهران
عبور مخاطرات و دردسرها از گوشهاي نوشتن از اينجانب غرض
جان حفظ و امنيت ضريب بردن بالا براي كه آزادراه يك از
هزينههاي و مخارج ما كه بود اين است ، شده ساخته مردم
ناچيز هزينه چند براي چرا كردهايم تقبل را اصلي و سنگين
زحمات و ميكنيم؟ خدشهدار را اعتبارمان بيارزش ، و
به كارهم از مقداري البته ميكنيم؟ اجر بي را ديگران
كه برميگردد مسئوليت احساس و تخصص و سليقه و ذوق داشتن
.آمد خواهد وجود به انشاءالله
فقيهزاده مهدي محمد
توليد در اشكال تاوان بايد خريداران آيا
!بدهند؟ را
تلويزيون وطني توليدكننده يك از گلايهاي
يك تصويري و صوتي لوازم فروشگاههاي از يكي از پيش مدتي
دستگاه فروشنده خريد هنگام.خريدم صنام تلويزيون دستگاه
به انتقال از پس.داد تحويل سالم و كرده آزمايش برايم را
اما.بود سالم ساعت از 48 كمتر حدود در دستگاه نيز منزل
به شد ، فني نقص دچار علتي هيچ بدون و ناگهاني طور به
.شد خراب "كاملا آن تصوير كه طوري
به صنام مركزي نمايندگي و تعميرگاه با تماس از پس
دستگاه تعويض امكان عنوان هيچ به كه شد گفته اينجانب
به و كنند تعمير را آن ميتوانند فقط و نيست تلويزيون
.دادند را نزديك تعميرگاههاي از يكي تلفن اينجانب
براي تعميركار كه شد گفته تعميرگاه اين با تماس از بعد
و اياب هزينه بايد اينجانب و كرد خواهند مراجعه تعمير
بررسي و تعميركار مراجعه از بعد.بپردازم را ايشان ذهاب
در تلويزيون از قطعه دو كه دادند نظر ايشان مذكور دستگاه
و شده نصب هم به نزديك بسيار مونتاژ هنگام به و كارخانه
باعث و چسبيده هم به قطعه دو اين روز دو از كمتر از بعد
.است شده تلويزيون دستگاه در اشكال
خريداران آيا كه است آن شركت اين مسئولين از من سوءال حال
را مونتاژ و توليد مراحل در اشكال تاوان بايد شركت اين
اشكالي رفع براي تعميركار مراجعه هزينه آيا و بپردازند؟
بايد محصولات خريداران را است آن باعث شركت خود كه
هزينه كمي با مردم نيست بهتر ترتيب اين با آيا بپردازند؟
نمايند؟ تهيه بهتري كيفيت با را خارجي جنس بيشتر
تهران -كريمي علي
دارد؟ انتظاري چه سرخورده من از جامعه
كنكور در ناكامي از بعد و گرفتم را خود ديپلم سال 76 در
دورافتادهاي شهر در خدمتم دوران.رفتم سربازي خدمت به
هر گرفتم تصميمداشتم خواندن درس براي مناسب فرصت و بود
كنكور آماده را خود و بخوانم جديت با را درسهايم شد طور
نميشدند جدا من از جزوههايم و كتاب لحظه يك حتيكنم
را دبيرستان شيرين خاطرات و كتب فراوان اشتياق و اميد با
اسامي و رسيد پايان به انتظار بالاخرهميكردم مرور
كسب وجود با و يافت ، انتشار روزنامه در پذيرفتهشدگان
علامه شبانه دانشگاه در سهميه ، نداشتن اما بالا رتبه
از من كه برداشتي متاسفانه.شدم پذيرفته طباطبايي
شهريه.بود متفاوت واقعيت با درجه داشتم 180 ملي دانشگاه
و سو يك از بيكاري درنتيجه.است گران "واقعا دانشگاه اين
به ميل ديگر سوي از..و درسي كتب و دانشگاه سنگين هزينه
.است كرده سلب همانندم دوستان و من از را درس
كار ما به هستيم تحصيل مشغول چون دولتي مراكز و شركتها
رد جواب بيمه ماموران ترس از نيز خصوصي مشاغلنميدهند
نه و داريم پيش راه نه كنيم چه نميدانيم ديگر و ميدهند
انتظار آيا دارد ، ما از انتظاري چه جامعه "واقعاپس راه
سرخوردگي و فشار و بياعتنايي و بيمهري همه اين با دارد
!باشيم؟ داشته برايش موءثري حضور آينده در
كرج -مصريان
!مظلوم منبر و مظلوم مشهد بيچاره
بود آويزان ديوار بر رورفته و رنگ و معوج و كج تابلويي
منبري نيز و بودند نوشته برآن را گوهرشاد مسجد مشخصات كه
و گردو چوب از و دارد قدمت سال دويست حدود كه زيبا بسيار
نرفته كار به آن در فلزي ميخ "اصلا و شده ساخته گلابي
منبتكاري با عظمت و زيبايي اين تماشاي محو من و است
فضولات محل كه شكوه همه اين از حيف ولي.چشمگير بسيار
دادهاند خرج به كه شاهكاري تنها فقط و است شده كبوتران
و كشيده بدقواره ميلهاي را آن دور تا دور كه است اين
"واقعا آيا !كردهاند محبوس را ايراني زيباي هنر اين
زنداني هنر ناكجاآباد اين و ديار اين در گفت ، ميتوان
!است؟
بيگانگان دست در عظيم هنر اين الان اگر گفتم دوستم به..
در هم بعد و ميخريدند ما از بالايي بسيار قيمت با بود
تا ميگرفتند پول و داده قرار موزهها در رفيعي جايگاه
اين بزرگوارند چقدر ببين !كنند تماشايش و بروند مردم
تماشا را آن مجاني و مفت ما ميدهند اجازه كه بزرگان
منبر اين و بنشينند آن بالاي در چاهي كبوتران حتي و كنيم
.دهند زينت خود زمخت فضلههاي با را مهربان
...!هنرپروري؟ و دوستي هنر اين از عجبا
مظلوم منبر و مظلوم امام مظلوم ، مشهد بيچاره
نوربخشيان احمد سيد
پرورش و آموزش در تمركززدايي
پرورش و آموزش محترم وزير موءثر اقدامات از يكي
منظور به اما.ميباشد مزبور وزارتخانه در تمركززدايي
به كه باشد جانبه همه اقدام اين است لازم هدف اين تحقق
در و دارد وجود تمركززدايي امور بعضي در ميرسد نظر
تغيير مورد در ازجملهميشود عمل متمركز ديگر مواردي
اين در چنداني اختيار مناطق متاسفانه كه معلمان مقطع
چه به كه ميدانند بهتر مناطق كه صورتي در ندارند ، مورد
ليست در حتي كل ، اداره نه دارند ، بيشتر نياز نيروهايي
و نميشود اعمال مناطق واقعي نظر كل اداره به ارسالي
متقاضيان شگفتي موجب ميفرستند ، را شده تاييد ليست وقتي
براي نتيجهاي نيز كردن اعتراض اينكه جالب و ميشود
.ندارد متقاضيان
محفوظ نام
عالي آموزش موءسسه زمينه در ملاحظاتي
اول
نوع دانشگاهي جهاد
برابر در فضايآموزشي كمبود با مقابله راههاي جمله از
تاسيس براي مجوز صدور دانشگاهي تحصيلات مشتاقان عظيم خيل
نوع دو به كه بود غيردولتي عاليغيرانتفاعي آموزش موءسسات
آرزوي و اميد با خانوادههاميشد تقسيم دوم و اول
به را خود فرزندان طاقتفرسا ، هزينههاي قبول و فراوان
موءسسات شدن تعطيل زمزمه ناگهان كه فرستادند موءسسات اين
مدتها از پس.برانگيخت دلهرهاي و ترس آنان در دوم ، نوع
موءسسات ، نوع اين دانشجويان اضطراب و سردرگمي و بلاتكليفي
تا دانشجويان ، عجيب و نامناسب "بعضا انتقال با بالاخره
در كه اميد اين با بازگشت ، آنان به آرامش زيادي حد
روبهرو مناسبتري و بهتر وضعيت با اول نوع موءسسات
موءسسه به دانشجويان اين از بسياري تعداد.بود خواهند
قديمي دانشجويان و شدند منتقل دانشگاهي جهاد عالي آموزش
مواجه انتقالي دانشجويان از سيلي با ناگهان موءسسه اين
بهطوري شد ، جديدي مشكلات ايجاد باعث خود اين كه گرديدند
در كه ظاهري بهبودهاي تمام باوجود دانشجويان اكثريت كه
.بودند ناخشنود و ناراضي بسيار بود ، شده حاصل وضعشان
گاهي و كارمندان نبودن مطلع بودن ، بيبرنامه و بينظمي
سطح دانشجويان ، واحدهاي و دروس از آموزش مسئولان و مدير
اين اساتيد از بعضي توانايي عدم يا و پايين بسيار علمي
به پاسخ در رشتهها از يكي آموزش رياست كه حدي تا موءسسه
استادان از بعضي كه كرده اعتراف بارها دانشجويان اعتراض
باعث قبيل اين از مسائلي و نميداند استاد يك حد در را
ناراضي موجود وضعيت از واقعي معناي به دانشجويان تا شد
در راستي به كه بپرسند هم از و كنند فكر خود با و شوند
ميگذرد؟ چه موءسسه اين
دستيابي عدم ابتدايي ، و ساده بسيار "بعضا امكانات نبودن
يا داخلي كامپيوتري شبكههاي از كدام هيچ به اتصال و
مسئول نبودن كامپيوتر ، رشته دانشجويان براي حتي خارجي
با را دانشجويان گاهي كه كامپيوتري سايت قسمت در كارآمد
مبهوت ميدهد سئوالهايشان به كه پاسخهايحيرتانگيزي
از بعد ساعات در دانشجويان كلاسهاي تشكيل ميگذارد ، باقي
تاسيس تازه نسبت به محلي در موءسسه اينكه به توجه با غروب
نامناسب و محدود اتوبوسراني و تاكسيراني امكانات با و
به دانشجويان براي سرويس گونه هيچ وجود عدم و است واقع
به ديگر نابسامانيهاي بسياري و دختر دانشجويان خصوص
... و حساب تسويه و كارنامه اخذ و نام ثبت هنگام
ترم در ناگهان كه بود بينوا دانشجويان گريبانگير
به توجه با ;شد عنوان جديدي مساله (دوم 7877 نيمه)جديد
پرداخت موءسسه اين دانشجويان كه سنگيني بسيار شهريه
دانشجويان شهريه برابر دو اوقات بعضي حتي كه ميكنند
توسط جديدي بيرحمانه قانون است ، اسلامي آزاد دانشگاه
اجرا به قبلي اطلاع گونه هيچ بدون موسسه اين مسئولان
تنگ دانشجويان از بعضي بر را عرصه "واقعا كه شد گذاشته
در ديركرد براي جريمه عنوان به مبالغي اخذ آن و است كرده
فقط مدارك در البته كه است شهريه پرداخت يا و نام ثبت
مساله اين از جدا و ميشود ثبت آن جريمه بدون مبلغ اصل
.واميدارد حيرت به را شنوندهاي هر آن بالاي بسيار ميزان
ازاي به و ريال نام 27000 ثبت در تاخير روز هر ازاي به
شهريه كه آنان براي) شهريه قسط پرداخت در تاخير ماه هر
منظور جريمه !!(درصد هفت و بيست) %27(كردهاند تقسيط را
مبلغ 30000 ماه يك در متوسط طور به اگر يعني.است شده
مبلغي كه آن %بايد 27 باشيد ، بدهكار موءسسه به تومان
ميشود ماه دو عرض در و بپردازيد است تومان معادل 8100
سيهزار آن ازاي به بايد شما و !!ناقابل تومان 1620
(ريال 462000) تومان دويست و هزار شش و چهل تومان ،
فقط مسئولان گفته به جريمه ناچيز مبلغ اين كنيدو پرداخت
دانشجويان بيشتر !آسايش و موءسسه در نظم برقراري براي
هنوز دلسوز مسئولان اين شايدلاغير و ميشود گرفته
پرداخت توان ميكنند ، تقسيط را شهريه كه آنان نميدانند
.نداشتهاند را آن جاي يك
در شاغل و شهرستاني دانشجويان زياد تعداد به توجه با
ميكنند ، پرداخت سختي به و زحمت به را خود شهريه كه موءسسه
يك اين آيا و است انصاف جريمه مقدار اين آيا شما نظر به
شاغل جوانان يعني جامعه قشر مظلومترين به مسلم اجحاف
نخواهد آنان از برخي تحصيل ترك باعث آيا و !نيست؟ دانشجو
اين با تومان حداقل 150000 ترم هر شهريه پرداخت آيا !شد؟
آن روي بر كه نيست كافي موءسسه واسفناك نابسامان وضعيت
ميافزايند؟ هم جريمه
چه هر خواهشمندم عالي آموزش محترم مسئولان از انتها در
دانشگاهي جهاد آموزش موءسسه دانشجويان ما دل داد به زودتر
.برسند
ا.م.س
ورودي 75
|