بچهها به را مدرسه محيط با سازگاري
بياموزيم
گذشته از تصويري
:شمالي كره اطلاعرساني وزير با ديدار در
خبرگزاريهاي همكاري بر مهاجراني
كرد تاكيد مستقل كشورهاي
بچهها به را مدرسه محيط با سازگاري
بياموزيم
داشته توجه بايد والدين مدرسه شروع از قبل سال يك *
را لازم مهارتهاي آنها كمك به بايد بچهها كه باشند
دسته چهار به مهارتها اين.كنند كسب مدرسه به ورود هنگام
:ميشوند تقسيم
-اجتماع ، 3 به كمك مهارتهاي -خود ، 2 به كمك مهارتهاي -1
آنها مهمترين كاري ، كه مهارتهاي -بازي ، 4 مهارتهاي
در ارزش بيشترين از كه ميباشد "خود به كمك مهارتهاي"
.است برخوردار مدرسه با سازگاري
داده زيادي اهميت خلاقيت به مدرسه اوليه سالهاي طول در
چيزهاي ساختن و بازي مهارتهاي صرف وقت اعظم قسمت.ميشود
بايد بچهها كودكي ، اوليه سالهاي طول درميشود مختلف
توسط كه مدلهايي از اينكه نه شوند ، تشويق خلاقيت به
با ميتوانند والدين.كنند تقليد ميشود ساخته ديگران
از مرتب نبايد اما دهند افزايش را خلاقيت اين خود كمك
مهم "اصلا مسئله اين.بگيرند ايراد ميسازد بچه كه چيزي
و عادي غير اندازه چه تا ميسازد بچه كه را چيزي نيست ،
كه فعاليتهايي نتيجه آوردن بهدست با بچهها.باشد عجيب
ميخواهد دلشان آنها كه چيزي به توجه ميدهندبا انجام
بايد بزرگترها طرف از كمك اين اما دارند كمك به احتياج
.انجامگيرد آنها خلاقيت و ذوق از جلوگيري بدون
از بعضي.است نوشتن اول كلاس مهم مهارتهاي از يكي
شروع با.ميآموزند كودكان به را آن آمادگي مدرسههاي
را حروف و اعداد ميتوانند بچهها از بسياري اول كلاس
آمادگي مدرسه در كه كودكاني از بسياري.بنويسند
كه بچهها ديگر به نسبت را خود اول كلاس در نبودهاند
.ميشمارند حقير يادگرفتهاند را كار اين
نقاشي به تشويق با را بچهها ميتوانند والدين منزل ، در
بچهها آن از بعدكنند آماده مهارت اين براي كشيدن ، و
راحتتر را اعداد و حروف و بگيرند بهدست مداد ميتوانند
خود اسم ميتوانند كه بگويند اينكه از بچهها.بنويسند
.ميكنند غرور احساس بنويسند مدرسه شروع از قبل را
ديگران به كه كارهايي انجام يا اجتماع به كمك مهارتهاي
.دارد اهميت مدرسه با سالم سازگاري در خيلي ميكند كمك
معلم به نسبت را كوچكي وظايف كه ميشود خواسته بچهها از
كردن پاك يا رنگ جعبههاي كردن جمع مانند دهند انجام
احساس كارها اين انجام با آنها نتيجه درسياه تخته
خواسته ازبچه كارها اين منزل در اگرميكنند مسئوليت
.شد خواهد كمك نيز مدرسه كارهاي در آنها به شود
:اجتماعي خوب سازگاري آوردن بوجود *
رفتار بوسيله "شديدا مدرسه به نسبت بچهها برخوردهاي
چونكه.ميگيرد قرار تاثير تحت بچهها ساير و بزرگترها
با كه بگيرند ياد بايد هستند بيگانه هم با بچهها بيشتر
نگهداري مراكز و آمادگي كلاسهاي برخلاف.شوند جور هم
اجتماعي روابط برروي اول كلاس در بزرگترها نظارت بچهها
با تماس در خودشان بيشتر حالا بچهها.است كم بچهها
مهم اين آنها براي حالاميگيرند ياد چيز بچهها ساير
قبول مورد آيا و هستند كساني چه جديدشان دوستان كه است
خوب برخوردهاي به چيزيكه نه؟ يا هستند خود همكلاسيهاي
.است آنها ظاهر وضع ميكند كمك آنها اجتماعي
اما ندارند آگاهي پوشيدن لباس سبك از اول كلاس بچههاي
با آنها لباسهاي اگر ميشوند ديگران و خود اختلاف متوجه
براي.ميشود مشخص باشد داشته فرق همكلاسيهايشان لباس
از قبل است بهتر كنند راحتي احساس ديگران با اطفال اينكه
.نشود خريداري آنها براي زيادي لباسهاي مدرسه
ميشوند متوجه بچهها و والدين بچهها ، ساير به توجه با
.بخرند لباسي نوع چه كه
سايرين در مطلوب اثر آوردن بوجود در آراستگي و پاكيزگي
آماده مدرسه به ورود براي بچهها وقتي.است مهم خيلي
مانند آراستگي در را مهمي مهارتهاي بايد آنها ميشوند
.بدانند را آنها نگهداشتن تميز و مو زدن شانه و دست شستن
ميكنند برخورد آن به اول سال در كه ديگر اجتماعي نكته
همان به بچهها است ممكن.است معلمين با آنها روابط
از دارند انتظار بزرگسالان ديگر از كه را توجهي اندازه
.باشند داشته انتظار نيز خود معلمين
كه هست خصوصي به موارد اجتماعي مطلوب روابط داشتن براي
.كنند كمك بچهها به مدرسه شروع از قبل ميتوانند والدين
سازگاري در بزرگي اثر ميشود تربيت منزل در بچه كه طريقي
نوع و ديگران به نسبت بچهها برخوردهاي.دارد اجتماعي
.ميگيرد شكل منزل در دارند ديگران با آنها كه روابطي
روابط شكلگيري در بچهها به ميتوانند والدين چطور *
كنند؟ كمك مدرسه در اجتماعي
سني نوع همه ، اشخاصي نوع همه با بودن فرصت بچهها به -1
.بدهيد را خانه داخل اشخاص و
دوستان و بستگان همبازيها ، منزل به بچهها بگذاريد -2
.بروند خانواده
بچهها ساير رفتار و ظاهر به بچهها كه كنيد تشويق -3
.كنند توجه
داشته همكاري خانواده اعضاي با كنيد تشويق را بچهها -4
.بازيها در چه و خانه دركارهاي چه باشند
و سردسته خواستههاي از كه كنيد تشويق را كودكان -5
.كنند پيروي گروهي بازيهاي در چه و خانه در چه سرگروه
اجتماعي غير رفتارهاي الگوي از كه كنيد كمك بچهها به -6
آنها جايگزين را اجتماع قبول مورد رفتارهاي و كنند پرهيز
.كنند
دوست بچهها ساير كه بازيهايي مهارتهاي بچهها به -7
خود كه بازيهايي نيز اندازه همان به بياموزيد دارند ،
.دارند دوست بچهها
.كنيد تشويق ديگران با مهرباني و صحبت به را بچهها -8
كودك تكامل و رشد :منبع
هرلاك اليزابت :نوشته
آشتياني شهيندخت :ترجمه
علمآموزي مشقت
در ثروتمند كودكان فقط "عموما ايران ، در مشروطه از پيش
از دشواري ، روش با آنها در كه ميخواندند درس مكتبهايي
ابواب عباسي ، جامع گلستان ، مثل پيچيدهاي كتابهاي روي
نوشتن و خواندن زحمت ، سال چند طي نادر ، تاريخ و جنان
.ميگرفتند ياد را فارسي
را سوادآموزي صحيح روش كه امروزي سبك به مدرسه اولين
تبريز در "حسن ميرزا حاجي" كه بود رشديه مدرسه كرد رايج
با فكر كوتاه افراد مخالفتهاي عليرغم و گذاشت بنياد
.داد ادامه آن در تدريس به و ساخت را آن خود شخصي هزينه
خواهند فلك را پاهايش نبرد ، مكتب به منقل امروز كس هر
ملانصرالدين روزنامه -.كرد
معرفت و علم صاحب نكشد مشقت و زحمت تا انسان
ملانصرالدين روزنامه -.نميشود
حميدساهر آرشيو از كاريكاتورها
زارع رويا تهيهكننده
:شمالي كره اطلاعرساني وزير با ديدار در
خبرگزاريهاي همكاري
بر مهاجراني
كرد تاكيد مستقل كشورهاي
و فرهنگ وزير مهاجراني سيدعطاءالله دكتر:اجتماعي گروه
رئيس و اطلاعرساني وزير ديداربا در اسلامي ارشاد
خبرگزاريهايمستقل مقابله ضرورت بر شمالي كره خبرگزاري
.كرد تاكيد بينالمللي رسانههاي خبري سلطه با جهان
روابط توسعه اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير ديدار اين در
در را پيونگيانگ و تهران ميان اطلاعرساني و فرهنگي
.موءثردانست منطقه در درست اطلاعات گسترش
روابط هيچگاه ايران دولت و مردم:كرد تصريح مهاجراني
و انقلاب اول دهه در را شمالي كره ايرانو استراتژيك
.نميكنند فراموش تحميلي جنگ دوران
انقلابي كشورهاي با آمريكا دشمني به اشاره با مهاجراني
مقابل در كه است انقلابي كشورهاي طبيعت اين:گفت جهان در
پشتوانه با بلكه تضعيفنميشوند نهتنها خارجي تهديدهاي
بيشترآنها استحكام باعث تهديدها اين دارند كه مردمي
.شد خواهد
در عميق تحول به اشاره با اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
آقاي جمهوري رئيس دوره در ومطبوعات اطلاعرساني حوزه
.كرد تاكيد كشور روزنامهنگاراندو ارتباط ضرورت بر خاتمي
به مربوط خبرهاي سلطهگر كشورهاي خبرگزاري:گفت مهاجراني
و ميكنند منعكس خود سياستهاي با رامتناسب كشورها ساير
خود روابط توسعه ميتوانندبا مستقل كشورهاي خبرگزاريهاي
.كنند ايستادگي گري سلطه اين مقابل در يكديگر با
دعوت به كه كرهشمالي اطلاعرساني وزير يونگ كيمتونگ
به اسلامي جمهوري مديرعاملخبرگزاري وردينژاد فريدون
كرد اميدواري اظهار ديدار اين در است كرده سفر تهران
زمينه در پيونگيانگ -تهران روابط بيشتر گسترش آغاز سفرش
.باشد وخبري اطلاعرساني
:گفت اسلامي جمهوري خبرگزاري از ديدارش به اشاره با وي
عرصه گسترش به ايران دولت توجه ايرنانشانگر پيشرفتهاي
.است اطلاعرساني
گروههاي از ديدار اين در كرهشمالي اطلاعرساني وزير
آن در آوريل ماه هنري درجشنواره شركت براي ايراني هنري
.كرد دعوت كشور
|