داشته بايد دانشآموز هر كه مهارتهايي
باشد
عنوان به كودكان از استفاده ممنوعيت
سرباز
يك آوردن دست به براي كنگو در كودكان
ميپيوندند
ارتش به غذا وعده
نامه به اسلامي جمهوري روزنامه پاسخ
شمسالواعظين و جلاييپور
داشته بايد دانشآموز هر كه مهارتهايي
باشد
تحصيلي سال آغاز بهانه به
كنيد سعي.كنيد مطالعه ثابتي جاي در روز هر كنيد سعي *
كنيد مطالعه مشخصي ساعت در را درسي موضوع هر
كنيد شركت كلاسي بحثهاي در *
ممكن كه نكاتي به و كلاس از قبل) شويد آماده پيشاپيش -1
(بيانديشيد شود بحث كلاس سر است
بپرسيد -2
كنيد خلاصه شفاهي طور به ميشود گفته را آنچه -3
محترم را ديگران نظرات -نكنيد تحكم كنيد ، شركت -4
باشيد فروتن و موءدب -بشماريد
كنيد برداري يادداشت *
كنيد يادداشت را گوينده اصلي نكات -1
بنويسيد را ميشود گفته آنچه همه نكنيد سعي -2
كنيد توجه كليدي كلمات به -3
كنيد مرور را خود يادداشتهاي -4
ابتكاري نمادهاي از و ببريد بهكار را كلمات حداقل -5
كنيد استفاده
كنيد استفاده تندنويسي نشانههاي از -6
كنيد مرور را مطالب يكبار هفتهاي -7
باشيد داشته حضور كلاس سر مرتب طور به -8
دهيد گوش كلاس سر فعال طور به*
بنشينيد سياه تخته و آموزگار به نزديكتر -1
كنيد متمركز را خود حواس -2
كنيد ارزشيابي ميشنويد را آنچه -3
بپرسيد نميدانيد ، را آنچه هر -4
كنيد برنامهريزي *
آن در را خود فعاليتهاي همه و كنيد تهيه جدولي -1
(ورزش -خواب -مطالعه -خوردن غذا) كنيد يادداشت
پايان از پس دروس بلافاصله مرور براي خود ، جدول در -2
نظر در وقتي كلاس ، بحثهاي از پيش بلافاصله يا و كلاس
بگيريد
برنامهريزي پيشاپيش بزرگ پروژههاي و امتحانات براي -3
باشيد داشته كوتاه استراحتهاي مطالعه هنگام -كنيد
كننده منحرف وسايل و كنيد انتخاب پرنور و آرام جايي -4
كنيد دور را (..تلفن تلويزيون ، و راديو)
كنيد سعي.كنيد مطالعه ثابتي جاي در روز هر كنيد سعي -5
كنيد مطالعه مشخصي ساعت در را درسي موضوع هر
بخوانيد بهتر *
هر در كه دهيد عادت را خود چشم -ندهيد حركت را لبها -1
ببيند را كلمات از بيشتري تعداد نگاه
پرهيز قبلي كلمات يا سطرها به دوباره نگاه و برگشت از -2
كنيد دنبال را مطالب (سبابه) انگشت با و كنيد
بيشتر تفكر و دقت با را تخصصي و فني مطالب و مواد -3
ميتوانيد كه راهي هر از را خود لغات گنجينه -بخوانيد
دهيد گسترش
و لغات فرهنگ از -بگيريد كمك ديگران از نياز صورت در -4
كنيد استفاده واژهنامه
كنيد اتخاذ كاملتري مطالعاتي تدابير *
:مطالعه از پيش
خلاصه برجسته ، مطالب فرعي ، عنوانهاي فصلها ، عنوان -1
.كنيد بررسي اجمال طور به را سئوالها و فصل
:مطالعه هنگام در
نمودارها ، جزئيات ، و اصلي مفاهيم به خاصي توجه -1
مورد را آنها و داشته مهم مطالب جدولها ، نقشهها ،
.دهيد قرار ارزشيابي
:مطالعه از پس
كردن خلاصه -بيانديشيد يادگرفتهايد ، آنچه درباره -1
از نگرفتهايد ياد كه را پرسشهايي -شفاهي بهطور مطالب
بپرسيد معلم
كنيد يادداشتبرداري مطالعه هنگام در *
كنيد مشخص را آنها و بكشيد خط مهم مطالب زير -1
(كليدي اصطلاحات مهم ، اشخاص نام اساسي ، انديشههاي)
اصلي انديشه ) باشيد داشته طرحي يادداشتبرداري براي -2
(ب جزئيات الف جزئيات
مفيد ، و مختصر) كنيد فراهم مطالب از خلاصهاي -3
(شود گنجانده آن در اصلي نكات و كوتاهنويسي
كنيد رسم را مطالب نمودار يا نقشه -4
شويد آماده امتحان براي چگونه *
-تستي) دارد شما از انتظاري چه كه بپرسيد آموزگار از -1
(تشريحي
از و كنيد بررسي را پيش سالهاي امتحاني سئوالهاي -2
كنيد استفاده تندخواني كارتهاي
را خود يادداشتهاي و بزنيد حدس را امتحاني سئوالهاي -3
كنيد تقسيم بخش چند به را يادسپردني به مطالب كنيد ، مرور
بدني تمرينهاي و بخوريد سبكي غذاي امتحان از پيش -4
بخوابيد خوب امتحان از پيش شب و دهيد انجام مدام
است امتحان وقت *
به را سئوالها همه بخوانيد ، دقت به را دستورالعملها -1
سئوال هر به ميتوانيد كه را زماني مقدار و بخوانيد سرعت
بزنيد حدس دهيد اختصاص
به سپس و دهيد پاسخ را سادهتر سئوالهاي ابتدا -2
پرسش هر كليدي كلمات به و دهيد پاسخ دشوار سئوالهاي
كنيد توجه (...و هيچيك معمولي ، )
كنيد بررسي را گزينهها بقيه گزينه يك انتخاب از پيش -3
كدام هر براي را زمان مدت و بخوانيد را سئوالها همه -4
كنيد تنظيم خود ذهن در را پاسخ شروع از پيش و كنيد تعيين
بنويسيد را برجسته و اصلي نكات ابتدا -5
اصلاح و كنيد مرور دوباره را خود نوشتههاي پايان در -6
نماييد
بخواهيد كمك كجا از و كسي چه از *
كيفيت بهبود دوره -راهنمايي 2 و مشاوره سئوالات -1
معلمان -كتابداران 4 -تندخواني 3 و نوشتن و خواندن
مركز -راهنما 6 استادان يا تحصيلي ناظران -واستادان 5
رواني مشاوره
ميگذرد چگونه شما وقت *
از مرا عاداتي چه باشيد ، داشته كار گزارش يا كارنامه -1
كنيد برداري يادداشت ميرويد جا هر ميدارد ، باز هدفهايم
كنيد تهيه فهرستي *
شغلي ، وظايف ملاقاتها ، خواب ، درس ، جلسات:ثابت كارهاي -1
غذا وعدههاي
اجتماعي ، امور استراحت ، اوقات مطالعه ، :متغير كارهاي -2
دوستان با اوقات درسي ، كارهاي
آنها نيست ، بايد كافي فهرست تهيه كنيد ، مشخص را اولويتها
نظر در درجه 1 اولويتها براي كافي وقت بست ، كار به را
فهرست كنيد ، برنامهريزي هفته روزهاي تمام براي بگيريد ،
كنيد تاريخدار را خود
تسلط و نظارت آنها بر و بشناسيد را وقتي دهندههاي هدر *
باشيد داشته
باشيد داشته مطالعه براي خاصي محل -1
(بازي و كار براي)بگذاريد وقت اجتماعي امور براي -2
به خوشروئي با و قاطع طور به) بياموزيد را گفتن "نه" -3
(گرفتاريد كه بفهمانيد تلفنكنندگان و ميهمانان
آوريد كنترل تحت را خود سالم تفريحات -4
كنيد ازاوقاتانتظاراستفاده - A
بپردازيد دشوار ، موضوعات به ابتدا - B
نكنيد انباشته را درسها - C
كنيد مراقبت خود بدن از - D
بشناسيد خوبي به را دستورالعملها - E
باشيد روحيه با و اميدوار - F
باشيد كوشا ور آ نشاط كارهاي انجام در - g
نكنيد تكليفتعيين خود تواناييهاي از پيش - H
دهيد پاداش وعده خود به - I
كنيد شروع آن بخش سادهترين با را مشكل وجود - J
.كنيد تصديق را مشكل وجود - K
موفق براي راهي و خويش كردن اداره حقيقت در وقت تنظيم"
"است بودن
لطفزمان محسن
عنوان به كودكان از استفاده ممنوعيت
سرباز
كرد ، اعلام ملل سازمان ارشد مقام يك :اجتماعي گروه
و سرباز عنوان به سال زير 15 كودكان استخدام به اقدام
تلقي جنگي جنايات بايد جبهه مقدم خط در آنها قراردادن
اولارا"رويتر از نقل به خبر واحدمركزي گزارش به.شود
درگير كودكان امور در ملل سازمان ويژه نماينده "اوتانو
در كه دولتهايي كرد ، اميدواري اظهار مسلحانه منازعات در
جنگي جنايات بينالمللي دادگاه يك تاسيس براي مذاكره حال
هدف و جنگ زمان در كودكان از جنسي بهرهبرداري هستند ،
جنايات زمره در هم را ورزشگاهها و مدارس عمدي قراردادن
كنفرانس اميدوارم ، بسيار من":افزود وي.كنند محسوب جنگي
".ندهد دست از را تاريخي فرصت اين مذكور
بود ، در اوگاندا خارجه وزير اين بر سابق كه "اوتانو"
ملل سازمان طرف از كه لندن در روزهاي دو سمپوزيوم پايان
حفاظت منظور به عملياتي از حمايت جلب براي انگليس دولت و
.ميگفت سخن بود ، شده تشكيل جنگ بلاي برابر در كودكان از
ميليون دو سال 1987 از كه است زده تخمين ملل سازمان
رقم اين برابر سه.شدهاند كشته منازعات و جنگها در كودك
.شدهاند معلول هميشه براي يا زخمي جدي صورت به هم
قاطعي اقدام هماهنگ صورتي به ما اگر:افزود"اوتانو"
اين مهار احتمال كه شد خواهيم متقاعد "كاملا دهيم ، انجام
.دارد وجود زشت كار
اظهار هم انگليس بينالمللي توسعه وزير "شورت كلير"
جنگهاي در كودكان از استفاده به نسبت شديدي تنفر":داشت
".دارد وجود مدرن
استخدام سرباز عنوان به سالگي سن 16 در را جوانان انگليس
.ميدهد قرار مقدم خط در سالگي سن 17 در را آنها و ميكند
حداقل سن عنوان به سالگي كه 18 بود آن "اوتانو"تلاش
.گيرد قرار جهان كشورهاي موافقت مورد اقدام اين براي
يك آوردن دست به براي كنگو در كودكان
ميپيوندند
ارتش به غذا وعده
پيش چندي (يونيسف) متحد ملل كودكان صندوق :اجتماعي گروه
از استفاده به را "كنگو" دمكراتيك جمهوري شورشيان و دولت
.كرد متهم كشور اين اخير درگيريهاي در كودكان
كارول" ژنو از رويتر از نقل به خبر مركزي واحد گزارش به
صادر ژنو در كه بيانيهاي در يونيسف اجرايي مدير "بلامي
كه را افرادي كليه خواست ، كنگو درگيريهاي طرف دو از شد ،
.كنند آزاد كردهاند ، بازداشت گذشته روز چند در
به مسلح نيروهاي در نيز ساله دوازده كودكان":گفت بلامي
".شدهاند گرفته كار
تا 500 مجدد 400 بازگيري از ويژه به يونيسف":افزود وي
بيش و "كيسانگاني" شهر نزديكي در واقع اردوگاهي از كودك
.است نگران كنگو شرق در واقع "بوكاوو" شهر از كودك صد از
موبوتوسسه" ارتش درگيريهاي پايان از پس كودكان اين كليه
فرماندهي به شورشي نيروهاي با سابق رئيسجمهوري "سكو سه
خارج نظامي خدمت از كشور ، اين كنوني رهبر "كابيلا لوران"
.شدند
ارتباط يا هستند يتيم يا كودكان اين يونيسف گزارش به
"كورميك مك پاتريك".است شده قطع والدينشان با آنان
كودكان اگرچه:گفت خبري كنفرانس يك در يونيسف ، سخنگوي
اخير شورش در "بوكاوو" و "كيسانگاني" اردوگاههاي در ساكن
شدند ، گرفته كار به بود ، "كابيلا" ساختن سرنگون هدفش كه
.ميكنند سربازگيري نوجوانان ميان از طرف دو هر ولي
در نوجوانان و كودكان ميان از سربازگيري خود ، "كابيلا"
پاسخ آن به جوانان از بسياري كه كرده آغاز را كينشازا
.دادهاند مثبت
الحاق به كودكان اجبار در مدركي هيچ":گفت "كورميك مك"
و كودكان اگر.ندارد وجود طرف دو نظامي نيروهاي به مجدد
بازخواهند ارتش به باشند ، نداشته ديگري چيز نوجوانان
".گشت
كم دست ارتش ، به پيوستن با آنان كه است اين امر اين دليل
.خورد خواهند كامل غذاي وعده يك
نامه به اسلامي جمهوري روزنامه پاسخ
شمسالواعظين
و جلاييپور
از جلاييپور و شمسالواعظين جوابيه متن چاپ پي در
جمهوري روزنامه سرمقاله به نشاط روزنامه دستاندركاران
روزنامه همشهري ، در "محفلي تحريريه" عنوان با اسلامي
توضيحات درج خواستار جوابيهاي ارسال با اسلامي جمهوري
.شد شمس و نامهجلاييپور به خود
جمهوري روزنامه در "قبلا جمهورياسلامي روزنامه جوابيه
بخشهايي زير در حال هر به اما است رسيده چاپ به اسلامي
و است همشهري در شده درج نامه به مربوط كه جوابيه از
از آنست مديريت يا و اسلامي جمهوري روزنامه نقد "احيانا
:ميگذرد نظرتان
وزارت داوريهاي و مطبوعات ششم جشنواره به استناد...
اين به زيادي كمك متاسفانه كه است مواردي از هم ارشاد
و منطقي استناد يك نميتواند و نميكند محفلي تحريريه
.باشد اطمينان قابل
دقيقا كه ارشاد ، ادعايي نظرسنجيهاي به استناد طبعا..
از مشكلي است ، شده تعيين پيش از نتايج با و سفارشي
كه نميكند حل را محفلي تحريريه اين پيچيده مشكلات
.است نكرده ميبينيم ،
پيرامون نشاط در مندرج مقاله آيا اينكه تشخيص بعلاوه ،
بحث يك خير ، يا است تعارض در فقهي مباني با قصاص ،
فقها يعني رشته ، اين كارشناسان بايستي و است كارشناسي
.بدهند نظر آن درباره
مورد افراد ساير و ارشاد وزير نظرات دليل ، همين به
.نيست نافذ مورد ، اين در دستكم استناد ،
اين نشاط ، و توس جامعه ، روزنامه مالي 3 مسائل مورد در
روزنامهها اين گردانندگان اظهارات براساس دقيقا ارقام
نامه تنظيمكنندگان كه بود لازم طبعا.است شده قول نقل
اين در خود قبلي اظهارات به تناقضگويي ، از پرهيز براي
.ميكردند مراجعه موارد ،
ميليون يكصد سود يك به دستيابي اينكه مهمتر نكته..
در با نشاط ، روزنامه محدود انتشار دوره طول در توماني
بررسي قابل ادعايي آگهيها ، ميزان و كار كيفيت نظرگرفتن
...است تامل قابل بسيار آن ، پذيرفتن كه است
.برميگردد محفلي تحريريه وجود اصل به ديگر نكته..
از ديگر برخي و روزنامه هر 3 اين عملكرد با كه آنها..
ميتوانند بهتر هستند ، آشنا طلب مطبوعاتتجديدنظر
مطبوعات صحنه در آنچه كه كنند نظر اظهار مورد اين در
بلكه نيست صدايي چند ميگذرد عام مقياس در تجديدنظرطلب
كه آنست عبارت اين صريح معني.صداست يك تكرار چندبار
تجديد روزنامه چند فكري تغذيه به نويسنده ، معدودي تعداد
و گوينده ولي است متعدد بوقها فقط و سرگرمند طلب نظر
براي كه هستند محدودي تعداد همان فقط فريادگر ، و نويسنده
ميگويند سخن ايران مردم همه بجاي و روزنامهها اين همه
توقف حتي كه است دليل همين به دقيقا.ميكنند اظهارنظر و
تغيير را بلندگوها جاي عملا چندروزنامه ، يا يك انتشار
ميشود تكرار مرتبا كه است صداهايي همان صداها ، ولي داده
و كردهاند ضبط و ثبت خود حافظه در مخاطبين آنرا ، طنين و
... ميكنند
مدير و امتياز صاحب اسلامي جمهوري روزنامه اينكه..
نكته هستند ، كساني چه نويسندگانش و گردانندگان و مسئول
اينكه مضافا.گيرد قرار سئوال مورد كه ندارد پنهاني
درصدد هيچگاه كه هستند مخلصي عناصر روزنامه ، نويسندگان
...نيستند و نبوده خود معرفي طريق از شهرت كسب و نامجويي
نيز اسلامي جمهوري روزنامه مالي پرونده درباره..
سال يكمين و بيست اكنون كه روزنامهاي كه بس همينقدر
دفتر در يعني تهران در هنوز ميگذراند ، را خود انتشار
.ميگذراند روزگار استيجاري ساختمان در خود ، مركزي
و حال امروز ، همين نيست ، "السرائر تبلي يوم" به احتياج
اسلامي جمهوري روزنامه استقلال معلول اين و اينست ما روز
...است
نسبت تجديدنظرطلب مطبوعات برخي [..]اعتراض ديگر ، نكته
رئيس با اسلامي جمهوري روزنامه كه است مصاحبهاي به
است تعجب جاي.داد انجام تهران اسلامي انقلاب دادگاههاي
مهارت و هنر و علم ادعاي كه شفاف اطلاعرساني مدعيان كه
اين تا اختصاصي مصاحبه يك از بايستي چرا دارند هم فني
آن لايق خود كه تهمتها انواع و شوند؟ برآشفته اندازه
.كنند نثار ديگران به هستند
|