جمهوري رئيس از وزير سه درخواست
شود حذف پزشكي كتابهاي از گمركي سود
يافت افزايش پارس كاغذ قيمت
مرحله؟ دو يا مرحله يك
فكر گونه اين دانشآموزان چرا راستي به
ميكنند؟
شد برپا ايران نقطه در 100 نمايشگاه 100
كتاب جهاني جايزه دوره هفتمين فراخوان
ايران اسلامي جمهوري سال
مركز رئيس و جمهوري رئيس مشاور حضور با
تمدنها گفتوگوي
هنري بزرگ جشنواره پاياني مراسم
شد برگزار مهر
(ره)خميني امام ميلاد سال يكصدمين مناسبت به
مساجد در عمومي كتابخانه ده
يافت گشايش تهران
پذيرفتهشدگان درمورد سازمانسنجش اطلاعيه
خارج به اعزام تخصصي دكتراي آزمون
جمهوري رئيس از وزير سه درخواست
شود حذف پزشكي كتابهاي از گمركي سود
و درمان بهداشت ، شامل وزيران از تن سه :فرهنگي علمي گروه
عالي آموزش و فرهنگ و اسلامي ارشاد و فرهنگ پزشكي ، آموزش
تعرفه حذف خواستار جمهوري ، رياست به نامهاي ارسال با
و كتب به مربوط بازرگاني سود درصد و 5 گمركي عوارض
.شدند پزشكي نشريات
دكتر و مهاجراني عطاءالله سيد دكتر فرهادي ، محمد دكتر
وظايف به اشاره با شده ، ياد نامه در معين مصطفي
علوم نمودن روزآمد و آموزش خصوص در مزبور وزارتخانههاي
اين از هدف تخصصي ، نمايشگاههاي برپايي به بخشيدن رونق و
مورد علمي منابع تامين در بيشتر تسهيلات ايجاد را تقاضا
مطالعه فرهنگ از حمايت راستاي در پزشكي علوم نياز
:است چنين نامه متن.برشمردند
مقام خاتمي محمد سيد آقاي والمسلمين حجتالاسلام جناب
جمهوري رياست محترم
ميرساند استحضار به ،"احتراما توفيق ، آرزوي و سلام با
حمايت بر مبني حضرتعالي مدبرانه سياستهاي راستاي در كه
اصلي وظايف از يكي موازات به و مطالعه فرهنگ از
علوم ، نمودن روزآمد و آموزش خصوص در ذيل ، وزارتخانههاي
براي مختلف علوم تخصصي نمايشگاههاي ساله هر شده مقرر
علاقمندان ساير و دانشجويان پژوهشگران ، اساتيد ، استفاده
حال در كه است خوشوقتي بسي جاي گردد ، برگزار كتاب به
يا محترم مقام آن حضور با يا مذكور نمايشگاههاي حاضر
چشمگير استقبال و گرديده افتتاح دولت مسئولين از يكي
دست بيشتر چه هر پشتكار و دلگرمي موجبات مراجعهكنندگان
برگزاري استمرار كه طوري به آورده ، فراهم را اندركاران
اقشار نياز مورد منابع تامين ضمن نمايشگاههايي چنين
دولت فعاليت كارنامه بر ديگري زرين برگ جامعه ، مختلف
.افزود خواهد خدمتگزار
تعرفه 10/44901 از گمرك است شده مقرر جاري سال در ليكن
سود درصد ميزان 5 به است پزشكي نشريات و كتب به مربوط كه
عرضه بيشتر گراني باعث امر ، اين كه نمايد اخذ بازرگاني
.ميشود اطلاعاتي ارزشمند منابع از نوع اين
تسهيلات ايجاد منظور به صلاحديد ، صورت در است مستدعي لذا
فرماييد مقرر نياز ، مورد علمي منابع تامين در بيشتر
مربوطه ، متعلقات و مذكور عوارض حذف جهت را لازم اقدامات
عمل به دولت به وابسته كتب نمايشگاههاي مورد در لااقل
.آورند
جنابعالي مساعد دستور صدور و عنايت بذل از پيشاپيش ،
.دارد را امتنان نهايت
اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزير مهاجراني ، عطاءالله سيد دكتر
محمد دكتر و عالي آموزش و فرهنگ وزير معين مصطفي دكتر
.پزشكي آموزش و درمان بهداشت ، وزير فرهادي
يافت افزايش پارس كاغذ قيمت
اول از پارس كارخانه توليدي كاغذ قيمت :فرهنگي علمي گروه
.است يافته افزايش جاري مهرماه
كاغذ فروش اداره رئيس فلاحزاده ما ، خبرنگار گزارش به
به كاغذ قيمت افزايش مبناي:گفت خبر اين اعلام ضمن پارس ،
.است شده مقرر تومان شصت كيلو هر ازاء
:كرد اظهار كاغذ قيمت افزايش دلايل درباره وي
در اقتصاد شوراي طريق از پارس كارخانه كاغذ قيمتگذاري"
براساس نيز قيمت افزايش اين و ميشود انجام وزيران هيات
".است گرفته صورت شورا همين تصميم
با كاغذ بند هر شده تمام قيمت:افزود ادامه در فلاحزاده
سي و صد و هزار پنج جديد ، نرخ بنابه نود ، در شصت ابعاد
براي شده تمام قيمت بها اضافه همين.ميشود محاسبه تومان
ششصد و هزار شش به را درصد هفتاد ابعاد با كاغذ بند هر
.ميرساند تومان وپنجاه
كاغذ بند هر پارس كاغذ قيمت افزايش از پيش كه است گفتني
بند هر و تومان هزار چهار حدود كارخانه ، اين نود در شصت
ميرسيده فروش به تومان صد و هزار پنج نرخ با درصد هفتاد
.است
مرحله؟ دو يا مرحله يك
;اشاره
كار اين.گرديد برگزار مرحلهاي يك صورت به كنكور امسال
درباره گفتوگو و بحث باب هنوز كه گرفت انجام حالي در
دو يا مرحلهاي يك صورت به كنكور برگزاري معايب و مزايا
مسئله ايناست نشده بسته ديگر ، موارد يا و مرحلهاي
هنوز و داشته پي در را امر متصديان دلمشغولي كه مدتهاست
.است نيامده حاصل خرسندكننده نتيجهاي سالها ، گذشت از پس
كارشناسانه بررسي به نياز باره ، اين در تصميمگيري البته
اميد كه دارد تاثيرگذار عوامل همه گرفتن نظر در با دقيقي
سازمان هرچند.پذيرد انجام كنكور خاتمه از پس اكنون ، است
كنكور كارشناسان ، از جدي نظرخواهي بدون كشور ، آموزش سنجش
.است كرده اعلام مرحلهاي يك هماكنون از را سال 79
مرحلهاي يك درباره كه است نوشتاري ميآيد پي در آنچه
.است شده نوشته كنكور بودن
و بودن مرحلهاي دو يا مرحلهاي يك درباره تصميمگيري در
.ميرسد نظر به ضروري تحليل سه كنكور ، ديگر گونههاي يا
هر:(Psychological Analysis) روانشناختي تحليل -1
تشويش و دلهره باعث پراهميت ، چه و اهميت كم چه آزموني ،
آزمون تشويش به آن ، از كه ميگردد آزموندهندگان نزد در
اهميت ، كم آزمونهايميشود برده نام (Test Anxiety)
كه مهم آزمونهاي ولي دارند ، همراه به را كمتري تشويش
و تشويش ميشوند ، افراد سرنوشت تغيير و تعيين باعث گاهي
.ميگردند سبب را زيادي دلهره
امكانات از استفاده نيازمند عاليه ، علوم يادگيري تداوم
.است مقدماتي تحصيلات به نسبت گستردهتري بسيار آموزشي
ميسر داوطلبان همه براي آن ، وسيع توزيع امكان اينرو از
ميان در شديد رقابتي تا ميشود باعث امر اين.نيست
قبل ساله هر.شود ايجاد امكانات اين از استفاده داوطلبان
صرف و سختيها تحمل با نفر هزاران كنكور ، برگزاري از
خود كردن آماده در سعي هنگفت ، "بعضا و هزينه و انرژي
آزمون اين تعيينكننده نقش.ميكنند علمي پيكار اين براي
قسمت از ناشي آن از بخشي كه فشردهاي رقابت و سو يك از
گرديده باعث ديگر ، سوي از ميشود ، آموزشي ساختار بيمار
را اجتماعي و علمي نبرد اين در پيروزي افراد ، اين كه
معطوف آن به خودرا تلاش تمام داده ، تشخيص حياتي امري
امر ، اين كه ميرسد نظر به طبيعي "كاملا بنابراين ، .دارند
.باشد داشته همراه به را فراواني اضطراب
چندان دو تشويش سبب مرحله ، دو در آزموني چنين برپايي
.ميشود شركتكنندگان
مرحله ، يك در كنكور برگزاري روانشناسي ، نظر از بنابراين
.ميشود شركتكنندگان ميان در تشويش و اضطراب كاهش باعث
ساله ، هر:(Practicality Analysis) بودن عملي تحليل -2
در متوسطه دورههاي فارغالتحصيلان درصد پنجاه از بيش
مستلزم امر ، اين.ميكنند شركت دانشگاهها ورودي آزمون
.است آزمون اين مناسب برگزاري براي لازم تسهيلات ايجاد
تهيه آنها ، براي پرونده تهيه و داوطلبان از ثبتنام
تكثير و تايپ متنوع ، دروس و رشتهها براي مناسب سوءالات
و زمان اختصاص آزمون ، در شركتكنندگان تعداد به سوءالات
دفترچههاي از مراقبت آزمون ، برگزاري براي خاص مكانهايي
آزمون ، جلسات از مراقبت براي افرادي گماردن سوءال ،
امتحاني ، اوراق تصحيح مركز ، به سوءالها ارسال و جمعآوري
با هماهنگي قبولشدگان ، اسامي انتشار كارنامه ، تهيه
سختي و مشكلات از حكايت همه..و كشور دانشگاههاي
مرحله ، دو در آزموني چنين برپايي.دارند كنكور برگزاري
.شد برشمرده آن از بخشي كه است مصايبي مجدد تحمل منزله به
مراتب به كنكور بودن مرحلهاي يك عملي ، نظر از بنابراين
.است آن بودن مرحلهاي دو از صرفهتر به
درسي مطالب همه:(Reliability Analysis) پايايي تحليل -3
همه گونه همين به.داد آموزش يكباره به نميتوان را
هر پسآزمود يكباره به نميتوان نيز را درسي مطالب
وسيع و كلي آزمون يك از نمونهاي واقع در تحصيلي آزمون
آزمون آن از مهم ، اما اندك ، بخشهايي تنها شامل كه است
غالب برگزاري علت به كه اين ديگر نكته.است گسترده
كه اين و گزينهاي ، چهار صورت به دانشگاه ورودي آزمونهاي
تشخيصي جنبه "قاعدتا دست ، اين از آزمونهايي
است ضروري ،(Production) توليدي نه دارند ، (Recognition)
مقايسه توليدي گونه از ديگري سنجه با نمونه آزمون تا
-است آزمون يك شاخص مهمترين كه -آن پايايي شاخص تا گردد
"قبلا كه كنكور كردن برگزار مرحلهاي دو.يابد اعتبار
و عمومي دروس مواد اول مرحله نوع از هم آن ميگرفت انجام
تنها نه گزينهاي ، چهار صورت به تخصصي دروس دوم مرحله
كه را روانشناختي و عملي مشكلات بلكه نيست ، مشكل چاره
.داشت خواهد دنبال به شد ، ذكر "قبلا
صورت به هم آن مرحلهاي ، دو صورت به كنكور اگر شايد)
و تخصصي و عمومي دروس شامل گزينهاي چهار اول مرحله
بدو در كه همانگونه -تخصصي دروس شامل تشريحي دوم مرحله
صورت اين البته.بود چارهگشا ميشد ، برگزار -بود امر
.(دارد را خود خاص مشكلات نيز
نظر بدان حدي تا نيز امر متصديان كه منطقي حل راه تنها
دوره در شركتكنندگان شده اخذ نمرات دخالت داشتهاند ،
خالي نيز حل راه اين متاسفانه البتهاست ايشان تحصيلي
سطح كه ميرسد نظر به بعيد اول ، وهله در.نيست نقيصه از
دوره امتحان سوءالات (Difficulty Index) سهولت يا سختي
عبارت به.باشد يكسان "تقريبا كشور جاي همه در متوسطه
صورت در استان يك از فرد يك متوسطه دوره معدل ديگر ،
هم باز ديگر ، استاني از ديگر فردي معدل با بودن يكسان
معدل تنها "ثانيا.باشد اعتماد قابل سنجهاي نميتواند
شده گرفته نظر در متوسطه دوره سوم و دوم و اول سالهاي
اعلام جاري سال كنكور از قبل روزهاي آخرين در البته) است
كه صورتي در ،(ندارد آزمون بر تاثيري ديپلم ، معدل كه شد
دوره ساله چهار كتب تمام از "معمولا كنكور ، سوءالات
امتحان تنها كه است اين در نكتهميشوند طراحي متوسطه
دانشآموزان تمام براي جامع صورت به كه است ديپلم نهايي
شهري يا و استاني صورت به دورهها بقيه و ميگردد برگزار
.ميشود برگزار
پايايي تحليل براي راهي چه امر ، متصديان كه ديد بايد حال
طور به و ميكنند پيشنهاد تحليلهاست ، مهمترين كه كنكور
مرحلهاي يك صورت به كنكور ، برگزاري از نتايجي چه كلي ،
به نوشته اين كه است سوءالي و فرضيه اين ، .ميآيد بدست
.است دستاندركاران سوي از پاسخ دريافت و آن طرح دنبال
يزد دانشگاه علمي هيات عضو علامي حميد
فكر گونه اين دانشآموزان چرا راستي به
ميكنند؟
.برميگيرد در را ما ذهني فعاليتهاي از وسيعي حوزه تفكر ،
مواجه براي برنامهريزي چيزي ، خريد مورد در تصميمگيري
مصاديق از همگي رياضي ، مسئله يك حل تا شخص يك با شدن
.هستند تفكر
تفكر قالب كه است رسمي نهادهاي جمله از پرورش و آموزش
كه ميگيرند ياد آنها.ميآموزد دانشآموزان به را خاصي
.بينند خود معلم يا كتاب ديد زاويه از تنها را پديدهها
ما كودكان ذهن در خاصي تفكر تدريج به كه معناست بدان اين
كه پاسخ و درونداد بين اتصال حلقه واقع در.ميگيرد شكل
پرورش و آموزش در است ، اطلاعات پردازش ذهني فرايند همان
شاگرد روحي شديد اتكاي ما مدارس در.دارد وجود كمتر ما
مي شكل اوكمتر مستقلدر تفكر كه است آنچنان معلم به
:ميگويد (Witgenstain) ويتگنشتاين.يابد مي رشد و گيرد
حاوي و است نشده فهميده درست نباشد ، مستقل كه تفكري"
".نيست متشخصي حقيقت
ميآيد بوجود چگونه استاد ، به شاگرد روحي اتكاي اين اما
كه دارد وجود آموزشي نظام در تفكري چيست؟ آن نتيجه و
و ميرود شمار به معلم و درسي كتاب "عمدتا شاگرد ، مرجع
دانشآموز.است معلم حرفهاي به دادن گوش او وظيفه تنها
درسياش كتاب و معلم كندوگفتههاي مي نظر اظهار كمتر
دانشآموز از كتاب چارچوب در معلم.است حجت او براي
دور به اغلب حفظيات واو به واو ودانشآموز ميكند سئوال
وجالب ميدهد معلم تحويل را كتاب وانديشه آگاهي از
را كتاب مطالب كه است خوبي و زرنگ شاگرد كسي كه اينجاست
سامانهاي چنين در.دهد ارائه را آنها و كند وارحفظ طوطي
و متفكر شخص نه و خلاقيت ، نه و يابد ، مي پرورش ابتكار نه
انديشه و باشد انديشمندپرور نميتواند سازوكاري چنين لذا
دانشآموزان.مييابد سيستميكاهش چنين در مستقل تفكر و
ميشوند بيان قدرت با منتها كامپيوتري ماشينهاي به تبديل
بروز خود از را فكري طرز همان پديدهها ، با برخورد در كه
دهنده نشان امر اين و اند كرده بهآنهاعادت كه ميدهند
نوع دو آموزشي ، نظام چنين محصول.است تفكر پويايي عدم
پديدهها با مواجهه به تمايلي كه آنهايي است ، دانشآموز
برانگيز سئوال آنها براي پديدهاي يا شيء هيچ و ندارند
حداكثر باشند ، داشته سئوال شهامت اگر كه آنهايي و نيست
و درسي كتاب شيوه به تفكر بكنند ، ميتوانند كه كاري
هستند آينده دانشجويان شاگردان ، اين.است خودشان معلمان
نه فرايند انجام از و كنند تحقيق چگونه نميدانند كه
به مربوط مسائلعاجزند "تفكر" نام به پيچيدهاي چندان
نامه پايان موضوع يافتن براي و نميدانند را خود رشته
اگر كه آن حال.ميگردند مسئله دنبال در به در خود
كتب مطالب و استاد قالبي تفكر از را خود تفكر مقداري
.ديد خواهند پرمساله و پرابهام را جهان سازند ، رها درسي
آموزش وظيفه كه گفت بايد "ويتگنشتاين" با آوا هم واقع در
درست بلكه نيست ، كودكان ذهن در خاص تفكري القاء پرورش و
تنها ميرسد نظر به و است"كردن فكر چگونه" آموزش عكس ، بر
.باشد "تفكر نحوه" آموزش بنبست ، اين از خروج راه
كه فرايندي.شوند آشنا تفكر فرايند با بايد دانشآموزان
گشتن حل راه دنبال به مساله ، با برخورد:است سهبخش شامل
.مناسب حل راه انتخاب "نهايتا و اطلاعات جستجوي نحوه و
با برخورد در كه بگيرند ياد بايد ما دانشآموزان
آن درباره نگذرند ، راحت آن كنار از ساده ، پديدههاي
ترتيب ، اين به شايدبپردازند تحقيق به و كنند طرح سئوال
تحقيق و مطالعه به ابتدا همان از را دانشآموزان بتوانيم
.سازيم علاقهمند
روزبهاني عباس
شد برپا ايران نقطه در 100 نمايشگاه 100
امام باره در كتاب نمايشگاه فرهنگي100 علمي گروه
ناشران از جمعي همت به كشور از نقطه در 100 (ره)خميني
با و (ره)امام آثار نشر و تنظيم موءسسه ،(ره)امام كتابهاي
.شد برپا اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت فرهنگي معاونت حمايت
تا اول از كه نمايشگاهها اين ما ، خبرنگار بهگزارش
مراكز و استانها مراكز دانشگاههاي در مهرماه پانزدهم
از بيش بود ، شده برپا استان هر تابعه شهرستانهاي بسيج
.گرفت قرار عموم ديد معرض در ناشر از 30 كتاب عنوان 230
به اشاره ضمن نمايشگاهها ، برپايي ستاد عضو تبريزي ناصر
برپايي اعضاي:گفت مردم چشمگير و گسترده استقبال
برآورد درصد را 50 ارسالي كتابهاي برگشتي درصد نمايشگاه
اين مردم گسترده استقبال به توجه با اما بودند ، كرده
.است يافته كاهش درصد از 30 كمتر به احتمال
كرد اعلام درصد الي 25 را 20 كتابها فروش تخفيف تبريزي ،
هفته مناسبت به دارند نظر در ناشران از جمعي:افزود و
وزارت فرهنگي معاونت حمايت با كتاب نمايشگاه بسيج 300
.كنند برپا ايران سطح در اسلامي ارشاد و فرهنگ
كتاب جهاني جايزه دوره هفتمين فراخوان
اسلاميايران جمهوري سال
معاونت فرهنگي تحقيقات و مطالعات مركز :فرهنگي علمي گروه
اطلاعيه انتشار با اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت فرهنگ
سال كتاب جهاني جايزه اعطاي طرح" دوره هفتمين فراخوان
صاحبنظران و پژوهشگران تمامي از "ايران اسلامي جمهوري
مطالعات حوزه دو در ارزشمند كتابهاي معرفي با تا خواست
در را طرح اين داوران هيات ايراني ، مطالعات و اسلامي
.رسانند ياري دقيقتر و جامعتر ارزيابي و شناسايي
شش تاكنون ، سال 1372 از مركز اين ما ، خبرنگار گزارش به
همه طرح ، اين براساس.است كرده برگزار را طرح اين دوره
در آن از قبل سال طي در بار اولين براي كه كتابهايي ساله
به و ايران جز به مختلف كشورهاي در مذكور ، حوزه دو
به و ميشوند بررسي شدهاند ، منتشر و چاپ مختلف زبانهاي
جمهوري رئيس تقدير لوح برگزيده كتابهاي پديدآورندگان
.شد خواهد اعطا ارزندهاي جوايز و ايران اسلامي
واقع ايران اسلامي جمهوري سال كتاب جهاني جايزه دبيرخانه
صندوق شماره 37 ، روسيه ، باغ شرق الهيه ، خيابان تهران ، در
و پژوهشگران آثار دريافت آماده پستي641519395
نيز تلفنهاي 12001490 شماره و بود خواهد نويسندگان
.است سئوالات پاسخگوي
مركز رئيس و جمهوري رئيس مشاور حضور با
تمدنها گفتوگوي
هنري بزرگ جشنواره پاياني مراسم
شد برگزار مهر
مهر هنري بزرگ جشنواره اختتاميه مراسم :فرهنگي علمي گروه
مشاوررئيس "فريدزاده محمدجواد" حضور با پنجشنبهشب
هنرمندان ، تمدنهاوجمعياز گفتوگوي مركز رئيس و جمهوري
تهران وحدت درتالار فرهنگي مسئولان و هنردوست مردم
.برگزارشد
هنرمند و هنر نقش و جايگاه به كوتاهي سخنان در فريدزاده
بهمثابه هنرمندبايد و هنر به:گفت و پرداخت جامعه در
هنر ، زبان دليل همين به و نگريست حقيقت وآموزشدهنده معلم
.است نيز تعليم زبان
هنرمند ، زبان به زبان نزديكترين كه اين به اشاره با وي ،
عارفانه زبان خصوصيات برشمردن:است ، افزود زبانعارفانه
.فكراست اهل ازوظايف يكي هنرمند ، زبان با آن وتطبيق
سخناني در نيز ، جشنواره اين دبير اقدامي مجتبي
:گفت و كرد راتشريح جشنواره فعاليتهاياين برنامههاو
انقلاب هنر 20ساله بررسي جشنواره ، اين ويژگيهاي از يكي
.بود
وعموم برخوردار خاصي گستردگي و ازتنوع جشنواره:افزود وي
.بود دربرگرفته هنريرا شاخههاي
به جشنواره اين رويكرد همچنين مهر هنري جشنواره دبير
ذكر جشنواره اين ويژگيهاي جمله رااز معنوي و ديني هنر
.كرد
يكصدمين ستادبزرگداشت هنري كميته همت به جشنواره ، اين
تلاش به نهادن ارج و ارائه هدف با (ره)خميني امام سال
به گذشته ، دهه دو مختلف ، طي درعرصههاي هنرمندان موثر
كبيربرگزار خميني "خورشيدمهر" ميلاد سالگرد صدمين مناسبت
.شد
اين برگزيده و برتر نفرات به همچنين مراسم ، دراين
.شد قدرداني آنان از و جوايزياهدا هنري جشنواره
هنري مختلف بخشهاي در روز مدت 10 به هنري جشنواره اين
نقاشي ، خوشنويسي ، عكس ، ) شامل تجسمي فيلم ، نمايش ، ازجمله
.شد برگزار شعر و ادبياتداستاني موسيقي ، (گرافيك
(ره)خميني امام ميلاد سال يكصدمين مناسبت به
مساجد در كتابخانهعمومي ده
يافت گشايش تهران
تولد سالگرد يكصدمين فرارسيدن با :فرهنگي علمي گروه
در عمومي كتابخانه ايران ، 10 اسلامي جمهوري بنيانگذار
.يافت گشايش تهران مساجد
اسلامي ارشاد و فرهنگ كل اداره عمومي روابط گزارش به
(ع)ابوالحسن كتابخانه شامل كتابخانهها اين تهران ، استان
(ع)عسگري حسن امام كتابخانه شهريور ، خيابان 17 در واقع
خيابان در (ع)صادق جعفر امام كتابخانه ساوه ، خيابان در
آزادي ، ميدان در (ع)اميرالموءمنين حضرت كتابخانه ابوذر ،
حسن امام كتابخانه فرحزادي ، خيابان در رزمندگان كتابخانه
(ع)معصوم چهارده كتابخانه و صادقيه دوم ميدان در (ع)عسگري
آمده گزارش اين دراست تهران شهر در كردستان بزرگراه در
كتابخانه دماوند ، شهرستان در جامع مسجد كتابخانه است
كتابخانه همچنين و كرج شهرستان در پائين حصارك جامع مسجد
.است شده افتتاح نيز شميران در اوين شهداي
پذيرفتهشدگان درمورد سازمانسنجش اطلاعيه
خارج به اعزام تخصصي دكتراي
آزمون
دورههاي آزمون در كه داوطلباني :فرهنگي علمي گروه
و كردهاند شركت كشور از خارج به اعزام تخصصي دكتراي
است شده اعلام امسال تير سنجش 14 پيك در آنها اسامي
امور و بورس كل اداره به را لازم مدارك ميبايست
.كنند مراجعه عالي آموزش و فرهنگ وزارت خارج دانشجويان
ارسال كرد ، اعلام اطلاعيهاي طي كشور آموزش سنجش سازمان
آزمون راهنماي دفترچه در مندرج ضوابط بررسي براي مدارك
و سال 78 كشور از خارج به اعزام تخصصي دكتراي دورههاي
آزمون در شركت و مصاحبه براي شرايط واجدين اسامي اعلام
.ميپذيرد صورت انگليسي زبان مجدد
صفحات همه از فتوكپي شامل شود فرستاده بايد كه مداركي
نظام خدمت و انجام صورت در خدمت پايان گواهي شناسنامه ،
كارشناسي و كارشناسي دوره فارغالتحصيلي گواهي وظيفه ،
بر دال مداركي همچنين و باشد شده درج معدل آن در كه ارشد
علمي هيات در عضويت يا و جبهه اسارت ، سابقه داشتن
.است مدت ذكر با دانشگاهها
شهيد خيابان نشاني به را خود مدارك ميبايست داوطلبان
معاونت پستي 618615875 ، صندوق تختي ، ميدان بهشتي ،
و بورس كل اداره عالي ، آموزش و فرهنگ وزارت دانشجويي
مدارك ميبايست داوطلبان.بفرستند خارج دانشجويان امور
به.بفرستند نشاني اين به جاري ماه مهر تا 27 را خود
اثر ترتيب شود ، ارسال شده اعلام تاريخ از بعد كه مداركي
.نميشود داده
فرهنگي اخبار
|
خريد يونيسف از را كارت بيشترين ايران ،
كارتهاي رادرخريد نخست مقام ايران مردم بار ، سومين براي
منطقه در (يونيسف)متحد كودكانملل صندوق
.آوردند خاورميانهوآفريقابهدست
تاكيد مطلب اين ارايه با نيويورك ، در يونيسف دفترمركزي
كارت هزار خريد 816 با سال 1998ميلاديايران در كرد
.گرفتهاست قرار نخست درجايگاه
با ترتيب به تونس و مراكش كشورهاي گزارش ، اين براساس
را سوم و دوم ردههاي كارت ، هزار و257 هزار خريد 400
.آوردهاند دست به زمينه دراين
تاكنون 5/3 سال 1949 از يونيسف ، سازمان گزارش براساس
فروش به جهان سراسر در سازمان كارتاين عدد ميليارد
نفع به درآمد ميليارددلار يك از بيش طريق ازاين كه رسيده
.است شده حاصل صندوق اين پوشش تحت كودكان
تكنولوژي مديريت آموزش عالي دوره
در بار نخستين براي تكنولوژي مديريت آموزش عالي دوره
جايگاه تبيين و مخاطبين معلومات سطح ارتقاي هدف با كشور ،
مهر اواخر دانشگاهيان ، ميان در بهويژه تكنولوژي مديريت
.ميشود برگزار تهران در جاري ماه
دانشگاه تكنولوژي مطالعات دفتر همت به كه دوره اين در
چون مباحثي با شركتكنندگان ميشود ، برگزار شريف صنعتي
آشنا ملي و فرابنگاهي بنگاه ، سطوح در تكنولوژي مديريت
خواهند اخذ را دوره اتمام گواهي پايان در و شد خواهند
.كرد
در كشور فعال ارگان چندين اطلاعاتي و علمي تواناييهاي
صنايع تحقيقاتي -آموزشي موءسسه همانند تكنولوژي زمينه
دفتر ايران ، صنعتي -علمي پژوهشهاي سازمان دفاعي ،
صنعتي ، مديريت سازمان جمهوري ، رياست فنآوري همكاريهاي
مسلح ، نيروهاي هوايي صنايع سازمان علوم ، فرهنگستان
و هوايي مشاور مهندسين شركت كاربردي ، -علمي جامع دانشگاه
.ميدهد تشكيل را دوره اين علمي پشتوانه ،..
به ميتوانند ماهه سه دوره اين در شركت به علاقهمندان
.كنند مراجعه شريف صنعتي دانشگاه تكنولوژي مطالعات دفتر
پرورش كانون هنري فرهنگي مركز دو افتتاح
نوجوانان و كودكان فكري
نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون هنري فرهنگي مركز دو
.ميشود افتتاح كودك جهاني روز مناسبت به تهران غرب در
با تهران شماره 39 مركز كانون ، عمومي روابط گزارش به
بزرگراه در واقع آموزگار بوستان در مربع متر زيربناي 350
از و است شده احداث آلاله بلوار كاشاني ، آيتالله
سفالگري ، نقاشي ، كلاس قرائتخانه ، سالن مانند امكاناتي
.است بهرهمند قصهگويي و ادبي كلاسهاي
مترمربع زيربناي 500 با هم تهران شماره 40 مركز همچنين
بلوار كاشاني ، آيتالله بزرگراه در واقع ميعاد بوستان در
.است شده ساخته اباذر
|
|